158664
Book
In basket
1.Zanim trener wejdzie w rolę Model ról trenera Szkolenia oparte na dowodach Na czym polega EBT? Jak stosować EBT? Proces szkoleniowy Psychologia uczenia się Uczenie się Społeczne uczenie się Pamięć Psychologia nauczania Zasady uczenia się dorosłych Cykl Kolba Strefa komfortu Koncepcje popularne choć wadliwe Etyka zawodu trenera 2.Trener w roli projektanta Proces projektowania szkoleń Punkt wyjścia Potrzeby Oczekiwania Grupa Ramy Wyznaczanie celów szkoleniowych Od rozumienia kompetencji do wyznaczania celów szkoleniowych Kompetencje twarde i miękkie Cele ogólne i szczegółowe Źródła celów szkoleniowych Formułowanie celów szkoleniowych Błędy w określaniu celów szkolenia Cele wspierające Uczenie uczenia się Motywowanie do uczenia się Budowanie poczucia bezpieczeństwa Integracja grupy Utrzymywanie optymalnego poziomu energii Energizery i inne Dobór treści szkolenia Struktura logiczna szkolenia Struktura: model Struktura: proces Struktura: Level up Struktura: drzewo decyzyjne Struktura: trening-informacja zwrotna Strukturyzowanie sesji szkoleniowych Narzędzia realizacji celów szkoleniowych Mini wykład Runda Studium przypadku Dyskusja Symulacja Trening oparty na odgrywaniu ról Gra szkoleniowa Praca w grupach Praca indywidualna Grywalizacja/gamifikacja (Radosław Czdhajda) Grywalizacja, gryfikacja, gamifikacja Zastosowania gamifikacji Elementy gier Tworzenie zgaminkowanego procesu rozwojowego Rytuały szkoleniowe Rytuały startu szkolenia i ich funkcja Start drugiego (i każdego kolejnego) dnia Rytuały końcowe Poszerzanie czasu szkolenia, czyli działania przed i po Działania przygotowawcze i wprowadzające Kontynuacja procesu szkoleniowego Projektowanie procesu ewaluacji 3. Trener w roli trenera Komunikacja trenerska Kontraktowanie Praca pytaniami Przekazywanie instrukcji Opowiadanie historii, czyli storytelling Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej Przyjmowanie rozwojowej informacji zwrotnej Reagowanie na pytania Omawianie doświadczeń Prowadzenie sesji szkoleniowych Prowadzenie mini wykładów Prowadzenie rund Facylitowanie pracy w podgrupach Moderowanie dyskusji Prowadzenie symulacji Prowadzenie gier szkoleniowych Prowadzenie sesji opartych na odgrywaniu ról Prowadzenie sesji opartych na pracy indywidualnej uczestników Praca w parze trenerskiej Korzyści Przygotowanie Role w parze trenerskiej Przestrzeń Komunikacja w parze Przygotowanie do pracy w parze Informacja zwrotna Emisja głosu (Patrycja Obara) Tu boli, tam uwiera Od stóp do głów Kilka prostych technik Wiersz na rozgrzewkę 4. Trener w roli facylitatora Czym jest ten tajemniczy proces grupowy? Struktura grupy Model grupy Misja, cele i sposoby działania Normy Role grupowe Procesy grupowe Dlaczego relacje w grupie są takie ważne? Typologia relacji w grupie Dynamika relacji w grupie Realna integracja zespołów - model: bliskość/zasoby/odpowiedzialność Bliskość Zasoby Odpowiedzialność Przywództwo i podążanie Nad i pod powierzchnią - Waterline Model Opór Systemowe rozumienie grupy Model efektywności grupy Proces facylitacji Rama teoretyczna Obserwacja Wnioskowanie Decyzja Interwencja Facylitacja sesji kreatywnych (Arkadiusz Matros) Operacje poznawcze w procesie twórczym Abstrahowanie Dokonywanie skojarzeń Rozumowanie przez analogię Metaforyzowanie Rozumowanie dedukcyjne Transformowanie Bariery w twórczym myśleniu Zasady heurystyczne Strategie heurystyczne Struktura sesji kreatywnej Facylitacja sesji Action Learning (Tomasz Janiak) Czym jest Action Learning? Skąd się wziął Action Learning? Do czego służy Action Learning? Na czym polega Action Learning? Jak wygląda sesja Action Learning? Jak wykorzystać elementy Action Learning w pracy trenera? Facylitacja pracy grupy - coaching grupowy i zespołowy (Rafał Szewczak) Czym jest coaching grupowy, czym jest coaching zespołowy? Co ze szkoleń, co z coachingu? Coaching grupowy Coaching zespołowy 5. Trener w roli konsultanta Szkoleniowy kwintet/sekstet/septet Przyczyny prowadzenia działań rozwojowych Trener w procesach zmiany (Tadeusz Reimus) Dlaczego zarządzanie zmianą organizacyjną jest takie trudne? Skąd pojawia się taka oporowa reakcja? Identyfikacja i analiza potrzeb rozwojowych Na czym polega identyfikacja i analiza? Mała i duża analiza potrzeb Wnioski z procesu analizy potrzeb Poziomy potrzeb organizacyjnych Kryteria doboru metod Proces identyfikacji i analizy potrzeb Kontrakt Gromadzenie danych Analiza danych Raport Mała analiza potrzeb Ewaluacja projektów rozwojowych Cele ewaluacji szkoleń Kryteria doboru metod Jak możemy mierzyć? Model Kirkpatricka Ocena wrażenia Ocena efektów uczenia się Ocena umiejętności Ocena postaw Ocena zachowań Ocena wskaźników organizacyjnych Zwrot z inwestycji Liczenie ROI raz jeszcze, tym razem błędnie Odpowiedzialność trenera za ewaluację 6. Trener w roli lidera rozwoju Metodyka ośrodka oceny Proces ośrodka rozwoju Model kompetencji Narzędzia Zasady doboru narzędzi Kluczowi ludzie w procesie DC Co to znaczy być dobrym asesorem? Rozwojowa informacja zwrotna Ocena 360 stopni Cel badania Profil kompetencji Skale oceny Perspektywy oceny Matryca oceniających Konfiguracja narzędzia Komunikacja projektu Raport i informacja zwrotna Zintegrowany system zarządzania wiedzą Czym jest zintegrowany system zarządzania wiedzą? Komponent kompetencyjny Komponent systemowy Narzędzia wspierające Programy rozwojowe w organizacjach Programy rozwoju menedżerów Rozwój talentów Wdrażanie do pracy Programy mentoringowe Rozwój kompetencji trenerów 7. Trener rozwija siebie i swój biznes Czy to zawód dla Ciebie? Kariera trenera Rozwój kompetencji trenera Role trenerskie Kompetencje Zadania Metody rozwoju kompetencji trenera Godziny, godziny, godziny Szkoły trenerów Szkolenia doskonalące trenerów Metodyki i narzędzia Podpatrywanie innych Literatura Superwizja Superwizja w pracy trenera Styl trenerski Certyfikacja Prowadzenie biznesu szkoleniowego Jak wygląda rynek? Docieranie do klienta Zdobywanie klienta Podwyższanie poziomu satysfakcji Pielęgnowanie relacji
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 17
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 146557 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 369-373. Indeks.
Target audience note
Dla specjalistów prowadzących szkolenia i działania rozwojowe metodą treningu grupowego.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności