158664
Book
In basket
CZĘŚĆ I. PROJEKTOWANIE APLIKACJI WPF STEROWANYCH ZDARZENIAMI 17 Rozdział 1. Szybki start. Pierwsza aplikacja WPF 19 Wzorzec widoku autonomicznego 19 Tworzenie projektu 20 Projektowanie interfejsu 21 Kilka uwag na temat kodu XAML opisującego interfejs okna 25 Zdarzenia 26 Własności 32 Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji 33 Rozdział 2. Notatnik. Przegląd komponentów WPF 39 Projektowanie interfejsu aplikacji i menu główne 39 Tworzenie projektu aplikacji i jej interfejsu 40 Zmiana nazwy okna 42 Zmiana ikony okna i aplikacji 42 Zgodność projektu z wersjami platformy .NET 43 Pasek stanu 43 Menu główne aplikacji 44 Okna dialogowe i pliki tekstowe 45 Wybór pliku za pomocą okna dialogowego 46 Zapisywanie tekstu do pliku 49 Potwierdzenie zamknięcia aplikacji 50 Czyszczenie zawartości pola tekstowego 54 Menu Edycja 55 Menu Widok 56 Pozycje menu z możliwością zaznaczania 56 Kolor tła. Współpraca z obiektami Windows Forms 58 Czcionki 61 Drukowanie 65 Obsługa klawiszy skrótów 67 Ikony menu 68 Pasek narzędzi 71 Wstążka 73 Menu aplikacji 73 Pasek szybkiego dostępu 76 Zakładki 77 Lokalizacja 80 Rozdział 3. Zdarzenia trasowane (routed events) i polecenia trasowane (routed commands) 87 Pojedyncza kontrolka 87 Zagnieżdżanie przycisków 89 Kontrola przepływu zdarzeń trasowanych 90 Przerwanie serii 92 Bulgotanie (bubbling) i tunelowanie (tunneling) 93 Dynamiczne tworzenie przycisków zagnieżdżonych 94 Polecenia trasowane 95 Rozdział 4. Przeciągnij i upuść (drag & drop) 103 Interfejs przykładowej aplikacji 104 Rozszerzanie kontrolki ListBox 105 Inicjacja procesu przeciągania i przenoszone dane 107 Akceptacja upuszczenia elementu 109 Reakcja na upuszczenie elementu 110 Przenoszenie elementów między aplikacjami 111 Opóźnione inicjowanie procesu przenoszenia 114 Przenoszenie wielu elementów 115 Rozdział 5. Choinka. Zabawa w WPF 119 Okno o dowolnym kształcie 119 Przesuwanie okna 121 Zamykanie okna 122 Splash screen 124 Ikony w obszarze powiadamiania 125 Odtwarzanie pliku dźwiękowego 128 Rozdział 6. Gra Reversi. Model i widok 131 Model - silnik gry 132 Stan planszy 133 Konstruktor klasy 134 Implementacja zasad gry 134 Obliczanie liczb pól zajętych przez graczy 137 Testy jednostkowe 138 Widok 142 Graficzna prezentacja planszy 142 Interakcja z użytkownikiem 146 Historia ruchów 147 Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze 148 Komputer gra w Reversi 153 Rozbudowa silnika 153 Jak znaleźć najlepszy ruch? 154 Gra z komputerem 160 Menu 161 Rozdział 7. Separacja modułów 167 Kontrolka prezentująca planszę 168 Interfejs to kontrakt 178 Biblioteka 180 Rozdział 8. Przechowywanie danych w plikach XML 183 Podstawy języka XML 183 Deklaracja 183 Elementy 184 Atrybuty 184 Komentarze 184 LINQ to XML 185 Tworzenie pliku XML za pomocą klas XDocument i XElement 185 Pobieranie wartości z elementów o znanej pozycji w drzewie 188 Odwzorowanie struktury pliku XML w kontrolce TreeView 190 Zapisywanie danych do obiektów. Kursy walut NBP 193 Zapisywanie danych z kolekcji do pliku XML 196 Rozdział 9. Multimedia 199 Odtwarzanie wideo 199 Synteza mowy 203 CZĘŚĆ II. XAML 207 Rozdział 10. Budowanie złożonych kontrolek 209 Konfiguracja przycisku w podoknie Properties 209 Pędzle 213 Formatowanie tekstu na przycisku 216 Kontrola ułożenia elementów w pojemniku 218 Rozdział 11. Style 221 Siatka i wiele kontrolek 221 Zasoby okna 224 Style 225 Wyzwalacze 227 Zasoby aplikacji 228 Rozdział 12. Transformacje i animacje 233 Transformacje kompozycji i renderowania 233 Uruchamianie transformacji w wyzwalaczu stylu 239 Animacje 240 Animacja w stylu 242 Funkcje w animacji 243 Animacja koloru 245 Rozdział 13. Szablony kontrolek 247 Rozdział 14. Projektowanie własnych kontrolek 251 User Control 251 Custom Control 253 Rozdział 15. Przegląd pojemników WPF 257 Pojemniki (Layout Containers) 257 Kontrolki ułożenia (Layout Controls) 263 Projektowanie własnego pojemnika 267 Listy (Items Controls) 269 Szablony 270 Zestaw przydatnych list 273 CZĘŚĆ III. MVVM 281 Rozdział 16. Wzorzec MVVM 283 Model 284 Widok 284 Model widoku 285 Rozdział 17. Implementacja modelu i modelu widoku 287 Model 287 Warstwa dostępu do danych 288 Model widoku 289 Alternatywne rozwiązania 292 Ratujemy widok 294 Rozdział 18. Wiązanie danych (data binding) 297 Instancja modelu widoku i kontekst danych 297 Alternatywne rozwiązanie 298 Wiązanie pozycji suwaków i koloru prostokąta 299 Zmiany w code-behind 300 Implementacja interfejsu INotifyPropertyChanged 301 Powiadomienia w alternatywnych modelach widoku 305 Interfejs INotifyDataErrorInfo 310 Klasa ObservedObject 311 Rozdział 19. Konwersja danych w wiązaniu 313 Prosta konwersja typów 313 Konwersja klas Color i SolidColorBrush 315 Multibinding 317 Wiązanie między kontrolkami 318 Konwersje "wbudowane" 321 Rozdział 20. Polecenia (commands) 323 Interfejs ICommand 323 Przycisk uruchamiający polecenie 324 Sprawdzanie, czy wykonanie polecenia jest możliwe 327 Resetowanie stanu suwaków po naciśnięciu klawisza 328 Klasa RelayCommand 329 Zdarzenia a polecenia 331 Zamykanie okna 334 Rozdział 21. Zachowania, własności zależności i własności doczepione 337 Zachowania (behaviors) 337 Własność zależności (dependency property) 339 Własność doczepiona (attached property) i zachowanie doczepione (attached behavior) 343 Rozdział 22. Testy jednostkowe 347 Testy jednostkowe w Visual Studio 2015 i 2017 348 Uruchamianie testów 350 Testy wielokrotne 352 Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy 353 Atrapy obiektów (mock objects) 355 Testowanie konwerterów 359 Testowanie wyjątków 360 Rozdział 23. Powtórzenie 363 Model 363 Widok 364 Model widoku 366 Wiązanie 367 Konwerter 368 Wzorzec MVVM 370 CZĘŚĆ IV. MVVM W PRZYKŁADACH 373 Rozdział 24. Okna dialogowe w MVVM 375 Klasa bazowa okna dialogowego 375 Polecenia wykonywane przed wyświetleniem i po wyświetleniu okna dialogowego 378 Okno dialogowe MessageBox 382 Warunkowe wyświetlenie okna dialogowego 385 Okna dialogowe wyboru pliku 387 Łańcuch okien dialogowych 391 Okna dialogowe z dowolną zawartością 393 Rozdział 25. Kontrolki w kontekście MVVM 403 Kontrolka MVVM 403 Kontrolka prawie MVVM 409 Kontrolka FileBrowse 412 Kontrolka FontDialogBox 416 Rozdział 26. Notatnik w MVVM 425 Widok 426 Model 428 Model widoku 430 Zmiana rozmiaru czcionki rolką myszy 432 Polecenia 434 Wybór czcionki 437 Drukowanie 441 Zawijanie wierszy i inne ustawienia 442 Edycja 444 Historia zmian 450 Klawisze skrótów 453 Rozdział 27. Grafika w WPF 457 Kształty. Zegar 457 Model widoku 458 Widok - zegar cyfrowy 460 Wykrycie trybu projektowania 461 Widok - zegar analogowy 461 Zmiana kształtu okna 465 Efekty 469 Cień 469 Potok renderowania 473 Własny efekt 474 Kompilacja z pakietem Microsoft.HLSL.CSharpVB 485 Grafika per pixel 488 Rozdział 28. Kolekcje w MVVM 495 Model 495 Operacje CRUD 499 Przechowywanie danych w pliku XML 499 Model widoku zadania 501 Kolekcja w modelu widoku 505 Rozdział 29. Szablony danych 509 Prezentacja kolekcji w widoku 509 Style elementów kontrolki ListBox 511 Konwertery 513 Zapisywanie danych przy zamknięciu okna 517 Modyfikacje kolekcji 519 Polecenia CRUD 526 Sortowanie 527 Użycie okien dialogowych 529 Rozdział 30. Usługa REST 535 Protokół HTTP 535 Dlaczego usługi REST? 536 Tworzenie usługi REST 537 Rejestrowanie zdarzeń 537 Model 539 Kontroler. Metody GET 542 Wybór formatu zwracanych danych 546 Kontroler. Szablon adresu api/{controller}/{action}/{id} 548 Korzystanie z metod GET usługi REST 550 Metody POST 552 Metoda DELETE 554 Dodatek A. LINQ 559 Operatory LINQ 560 Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) 562 Analiza pobranych danych 563 Wybór elementu 563 Weryfikowanie danych 563 Prezentacja w grupach 564 Łączenie zbiorów danych 564 Łączenie danych z różnych źródeł (operator join) 565 Możliwość modyfikacji danych źródła 566 Dodatek B. Pakiety NuGet 569 Instalacja nuget.exe 570 Tworzenie pakietu z projektu biblioteki klas 571 Publikacja pakietu 572 Test pakietu 574 Zależności między pakietami 574 Tworzenie pakietu z zestawem bibliotek 575 Pakiet dla wielu platform 576 Dodatek C. Kowariancja i kontrawariancja typów parametrycznych 579
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 47
Media files:
Availability:
Biblioteka WEAiI
Copies are only available in the library: sygn. 146792 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Indeks.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności