158660
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy ; 199)
I. EWOLUCJA NAZEWNICTWA OŚWIATY DOROSŁYCH I TRENDY W TWORZENIU JEJ TEORETYCZNYCH PODSTAW 1. Powstanie i ewolucja nazewnictwa 2. Usamodzielnienie się teorii oświaty dorosłych jako nauki społecznej 3. Swoistość i odrębność andragogiki jako nauki 4. Stopień rozwoju naukowego andragogiki 5. Istota edukacja permanentnej (ustawicznej) II. DZIEJE OŚWIATY DOROSŁYCH W POLSCE 1. Prekursorzy oświaty dorosłych 2. Oświata dorosłych w czasach zaborów 3. Nauczanie dorosłych w latach międzywojennych 4. Edukacja dorosłych w okresie powojennym i latach przemian 5. Z przeszłości kształcenia kadr andragogicznych w Polsce III. TRADYCJE DOMÓW KULTURY W POLSCE 1. Początki domów społecznych 2. Rozwój w okresie międzywojennym 3. Budowa i zakładanie domów społecznych 4. Warunki działalności 5. Kierunki działalności wychowawczej IV. DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA INSTYTUTÓW RZEMIEŚLNICZO- -PRZEMYSŁOWYCH W LATACH MIĘDZYWOJENNYCH 1. Okoliczności powstania i początkowy rozwój 2. Organizacja i warunki działalności 3. Kształcenie i dokształcanie kursowe rzemieślników 4. Inne formy działalności edukacyjnej V. SZKOŁY DLA DOROSŁYCH 2. Szkoły podstawowe dla dorosłych 3. Licea ogólnokształcące dla dorosłych 4. Szkoły zawodowe dla dorosłych 5. Centrum kształcenia ustawicznego 6. Szkoły wyższe dla dorosłych 6 Tadeusz Aleksander Andragogika VI. OŚWIATA POZASZKOLNA 2. Kursy 3. Uniwersytet powszechny 4. Uniwersytet ludowy 5. Ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego 6. Formy audytoryjne 7. Poradnictwo 8. Samokształcenie VII. SYSTEM KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Z WYKORZYSTANIEM MEDIÓW MASOWYCH 1. Fenomen i rodzaje mediów masowych 2. Możliwości edukacyjne mediów 3. Założone funkcje mediów 4. Centra nadawcze i specyfika pracy w nich 5. Proces przekazu informacji (dystrybucji treści medialnych) 6. Odbiorcy i recepcja przekazów medialnych 7. Modernizacja kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych VIII. EDUKACJA KULTUROWA LUDZI DOROSŁYCH – WYBRANE INSTYTUCJE I NIEKTÓRE FORMY JEJ REALIZACJI 1. Dom kultury 2. Wystawiennictwo 3. Amatorskie zespoły artystyczne 4. Edukacyjny wymiar współczesnego regionalizmu polskiego IX. UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU 1. Warunki powstawania 2. Sieć i forma prawna uniwersytetów trzeciego wieku 3. Główne formy działalności 4. Organizacja pracy uniwersytetów trzeciego wieku 5. Uczestnicy 6. Motywy kształcenia w uniwersytecie trzeciego wieku 7. Społeczne funkcje X. CECHY, TRENDY ROZWOJOWE I FUNKCJE SPOŁECZNE EDUKACJI DOROSŁYCH 1. Cechy systemu współczesnej edukacji dorosłych 2. Trendy rozwojowe współczesnej edukacji dorosłych 3. Społeczne uzasadnienie konieczności edukacji dorosłych 4. Typy uczenia się preferowane przez ludzi dorosłych 5. Funkcje społeczne edukacji dorosłych XI. GLOBALIZACYJNE IMPLIKACJE EDUKACJI DOROSŁYCH W POLSCE 1. Drogi międzynarodowej integracji kształcenia dorosłych 2. Preferencje w kształceniu dorosłych w Polsce na tle integracji z Europą 3. Globalne wyznaczniki kształcenia dorosłych w Polsce XII. OŚWIATA DOROSŁYCH W POLSCE NA POCZĄTKU XXI WIEKU 1. Organizatorzy 2. Instytucje oświaty dorosłych 3. Formy kształcenia 4. Osiągnięcia w zakresie dokształcania i doskonalenia kadr 5. Stymulatory i trendy rozwoju 6. Niedomagania edukacyjne i propozycje zmian XIII. STAN WSPÓŁCZESNEJ REFLEKSJI ANDRAGOGICZNEJ W POLSCE 1. Stopień instytucjonalizacji 2. Kierunki refleksji i badań andragogicznych 3. Książki i wydawnictwa andragogiczne 4. Konferencje andragogiczne 5. Kształcenie andragogiczne studentów 6. Osiągnięcia, bariery rozwoju i plany na przyszłość
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 53(199)
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 148406 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 148405 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [444]-453. Indeks.
Language note
Streszczenie w języku angielskim i niemieckim.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności