158660
Książka
W koszyku
EWOLUCJA TEORII ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA ŚRODOWISKIEM Zasady naukowej organizacji – szkoła klasycznej teorii organizacji Szkoła naukowej organizacji pracy Zasady administracji Zasady wydajności pracy Prawa i zasady nauki organizacji Szkoła behawioralna. Szkoła ilościowa Kierunek systemowy w teorii zarządzania Kierunek sytuacyjny w teorii zarządzania Dynamiczne zaangażowanie w teorii zarządzania Przedsiębiorstwo i środowisko Ograniczenia ekologiczne rozwoju gospodarczego Kierunki zarządzania w warunkach globalizacji ŚRODOWISKO ORGANIZACJI Środowisko w zarządzaniu przedsiębiorstwem Wpływ środowiska pracy na jakość życia Środowisko pracy a zadowolenie pracowników Wpływ środowiska pracy na wyniki uzyskiwane przez przedsiębiorstwo Otoczenie środowiska pracy przedsiębiorstwa Struktura środowiska pracy Aspekty fizjologiczne i psychiczne obciążenia pracą Kształtowanie ergonomicznej jakości warunków pracy Mikrośrodowisko organizacji Mikroklimat na stanowisku pracy Zapylenie na stanowisku pracy Oświetlenie na stanowisku pracy Hałas na stanowisku pracy Wibracja na stanowisku pracy Promieniowanie elektromagnetyczne Promieniowanie jonizujące Elektryczność statyczna Makrośrodowisko w organizacji Globalne ocieplenie Zmniejszenie warstwy ozonowej Zużycie zasobów surowcowych Problem energetyczny Zanieczyszczenie powietrza Toksyczne substancje chemiczne Zanieczyszczenie wód Zagrożenia jakości życia Czynniki zagrażające równowadze ekosystemu globalnego Kultura organizacji Wyróżniki i symptomy kultury organizacji Etapy tworzenia kultury organizacji PLANOWANIE W ORGANIZACJI Planowanie strategii Problematyka planowania strategicznego Aspekty praktyczne formułowania i budowy planu strategii przedsiębiorstwa Etapy projektu strategii przedsiębiorstwa produkcyjnego Kontrola działań strategicznych Planowanie operacyjne Budżetowanie w przedsiębiorstwie Struktura budżetu w przedsiębiorstwie Budowa planu działania przedsiębiorstwa z punktu widzenia jego budżetowania Biznesplan ORGANIZOWANIE Organizacja formalna Struktury organizacyjne Organizacja stanowisk pracy Pojęcie i struktura stanowiska pracy Zasady organizowania stanowisk pracy Standaryzacja pracy na stanowiskach Organizacja stanowisk pracy wyposażonych w monitory Organizacja stanowisk pracy dla osób z niepełnosprawnościami Organizacja zasobów ludzkich Wybrane zagadnienia zarządzania zasobami pracowniczymi Polityka rozwoju kadry kierowniczej w przedsiębiorstwie Outplacement Mobilność pracowników w przedsiębiorstwie Pojęcie i istota mobilności pracowników w przedsiębiorstwie Rodzaje mobilności Kierowanie zmianami organizacyjnymi Przesłanki opracowywania zmian Bariery wprowadzania zmian PRZEWODZENIE W ORGANIZACJI Motywacja w organizacji Istota motywacji Teorie treści motywacji Teorie procesu motywacji Teorie wzmocnienia motywacji Motywacja pracowników w miejscu pracy . Stosunek przełożonego do podwładnych Style kierowania Praca zespołowa Środowisko pracy jako czynnik integracji pracowników z organizacją Kontroling w zarządzaniu Analiza kontroli zarządzania Zadanie kontrolera zarządzania Narzędzia pomiaru kontroli zarządzania System kontroli zarządzania Funkcje kontroli Elementy kontroli Wspomaganie zarządzania Kontrola finansowa Kontrola i sterowanie budżetemMonitoring osiągania celów przedsiębiorstwa Mierniki oceny środowiska pracy Ocena bezpieczeństwa pracy Ocena wypadków przy pracy Ocena ryzyka zawodowego Ocena efektów pracy pracownika Ocena wydajności pracy PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I INNOWACJE W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM Przedsiębiorca i przedsiębiorczość w teorii nauk o zarządzaniu Intraprzedsiębiorczość Przedsiębiorczość intelektualna Istota i zakres przedsiębiorczości Przedsiębiorczość jako wyznacznik działania Koncepcje przedsiębiorczości Rodzaje przedsiębiorczości Proces przedsiębiorczości Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza Pojęcie przedsiębiorstwa Misja i cele przedsiębiorstwa Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem Rodzaje innowacji FILOZOFIE I KONCEPCJE ZARZĄDZANIA Klasyczne koncepcje zarządzania Współczesne filozofie i koncepcje zarządzania Koncepcje strukturalne organizacji ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W ORGANIZACJI Tezy i zasady zarządzania jakością Proces zarządzania jakością Zintegrowane zarządzanie jakością Sposoby integracji systemów zarządzania jakością, ochroną środowiska i bezpieczeństwem Budowa systemu zintegrowanego Faza przejściowa do zintegrowanych systemów zarządzania Jakość życia Przykład zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym Charakterystyka firmy Rola strategii personalnej w zarządzaniu Systemy zarządzania w przedsiębiorstwie System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Metody identyfikujące problemy Metoda Pareto Metoda ABC i XYZ Metoda Ishikawy – wykres przyczynowo-skutkowy Metody diagnostyczne Metoda badania i usprawniania organizacji Metoda analizy wartości Metody badania i mierzenie pracy (MTM) Metody zapewnienia jakości Metoda 5S Metoda Quality Function Deployment (QFD) Metoda Failure Mode and Effects Analysis (FMEA) Statystyczne sterowanie procesem (SPC) Metoda Poka Yoke Metody planowania Wykresy graficzne w planowaniu Metody sieciowe Metody wspomagające decyzje Metoda programowania liniowego Metoda określania serii ekonomicznej Metody twórczego rozwiązywania problemów Twórcza dyskusja (burza mózgów) Technika skojarzenia (porównania) Technika kwestionariuszy pytań pomocniczych Technika morfologiczna Technika delficka Metody oceny bezpieczeństwa pracy Metody identyfikacji zagrożeń Metody oceny ryzyka zawodowego Metody oceny ryzyka występowania dolegliwości mięśniowo-szkieletowych Metody oceny psychospołecznego środowiska pracy Metody oceny behawioralnej środowiska pracy SYSTEM INFORMACYJNY ZARZĄDZANIA Problematyka systemów informacyjnych System informacyjny Zarządzanie informacjami Projektowanie systemów informacyjnych zarządzania System informowania kierownictwa Zasady systemu informowania kierownictwa Poziomy zarządzania i organizacja zadań Zakres informacji wewnętrznej Informacja zewnętrzna Sprawozdania dla kierownictwa Przepływ wiedzy w organizacjach gospodarczych Organizacja jako system wiedzy Wiedza a informacja Rodzaje wiedzy organizacyjnej Modele przepływu wiedzy Wdrażanie zarządzania wiedzą Systemy wspomagania decyzji (SWD) Grupowe systemy wspomagania decyzji Kryteria wyboru systemu wspomagania decyzji Systemy eksperckie (SE) Sieci neuronowe Projektowanie systemów informacyjnych zarządzania z uwzględnieniem zasad ergonomii Wskaźnik mglistości tekstu Czytelność materiałów wizualnych Wielkość znaku Kształt znaku Kontrast z tłem – zjawisko olśnienia Barwa w przekazie informacji Kompozycja obrazu informacyjnego Wzajemne relacje Zawartość informacyjna Skojarzenia w przekazie informacji Odbiór informacji Wartość informacyjna Technologia informacyjna (IT). Stan obecny i przyszłość Początki technologii informacyjnej Kierunki rozwoju technologii informacyjnej SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM System zarządzania środowiskowego Schemat zarządzania i auditu środowiskowego (Eco-Management and Audit Scheme – EMAS) Wstępny przegląd środowiskowy Systemy odpowiedzialności społecznej Porównanie systemów zarządzania środowiskowego System zarządzania bezpieczeństwem Stan normalizacji w zakresie bezpieczeństwa pracy Podstawowe obowiązki pracodawcy Ergonomiczne wyznaczniki w zintegrowanym systemie zarządzania jakością, bezpieczeństwem i ochroną środowiska Systemy zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego GMP – dobra praktyka produkcyjna GHP – dobra praktyka higieniczna HACCP – system zarządzania bezpieczeństwem zdrowotnym żywności Zarządzanie zdrowiem w przedsiębiorstwie ZARZĄDZANIE MAJĄTKIEM ORGANIZACJI Majątek trwały przedsiębiorstwa Środki trwałe Wartości niematerialne i prawne Inwestycje Finansowy majątek trwały Obszary decyzyjne zarządzania majątkiem trwałym przedsiębiorstwa Gospodarka używanymi maszynami i urządzeniami Koncepcje naprawcze środków trwałych Klasyfikacja koncepcji napraw obiektów technicznych Koncepcje wymian profilaktycznych prostych obiektówKoncepcje napraw profilaktycznych złożonych obiektów technicznych Organizacja gospodarki naprawczej środków trwałychOrganizacja stanowiska naprawczego z uwzględnieniem zasad ergonomii Kierunki rozwoju systemów naprawczych środków trwałych ISTOTA LOGISTYKI I PODSTAWOWE PROBLEMY ORGANIZACJI DOSTAW Just intime Wprowadzenie – pojęcie i istota logistyki Główne założenia logistyczne we współczesnym przedsiębiorstwie Podstawowe problemy organizacji dostaw Just in time
Sygnatura czytelni BMW: II C 51 @
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6207 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 518-528.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności