156772
Książka
W koszyku
1.1. Przewidywane kierunki ewolucji technik CAD 26 1.2. Niezbędne oprogramowanie 26 2. Koncepcja i zawartość książki 28 2.1. Zawartość programowa 29 2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 30 2.3. Przeznaczenie 30 2.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) 31 2.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM) 32 2.5.2. Modelowanie części (FBM) 32 2.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego 32 2.5.2.2. Po kursie "Podstawy modelowania bryłowego (FBM)" 32 2.5.3. Modelowanie zespołów (FBM) 33 2.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D 33 2.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials) 33 2.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn 34 2.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D - wprowadzenie 34 2.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych 34 2.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM) 35 2.6. Konwencje zapisu 35 2.6.1. Akapity specjalne 35 2.6.2. Sposoby wydawania poleceń 36 2.6.2.1. Nazwy narzędzi 37 2.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 38 3. Szybki start 41 3.1. Podstawowe informacje ogólne 41 3.1.1. Instalacja programu Autodesk Inventor Professional 2021 41 3.1.2. Instalacja plików dodatkowych 43 3.1.3. Inne niezbędne oprogramowanie 43 3.1.4. Autodesk Inventor - co to jest? 44 3.1.5. Uruchamianie programu 44 3.2. Operacje na plikach w systemie Windows 45 3.2.1. Otwieranie istniejącego projektu 45 3.2.2. Zamykanie pliku projektu 45 3.2.3. Tworzenie nowego projektu 46 3.2.4. Zapisywanie projektu na dysku 46 3.3. Tworzenie własnych szablonów 46 3.3.1. Szablon rysunku ISO-PL2021.idw 46 3.3.2. Szablon modelu części AJ-PL-2021-Standard.ipt 48 3.3.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2021-Standard.iam 49 3.3.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2021-Standard.ipn 49 3.3.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie 50 3.4. Podstawy interfejsu użytkownika 51 3.4.1. Uaktywnienie istniejącego projektu 52 3.4.2. Uaktywnienie projektu R2021-MP.ipj 52 3.4.3. Elementy okna programu 53 3.4.3.1. Przeglądanie obiektów 54 3.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne 55 3.5.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 55 3.5.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 56 3.5.2.1. Karta Kolory (Colors) 56 3.5.2.2. Karta Szkic (Sketch) 58 3.5.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 61 3.5.2.4. Karta Część (Part) 62 3.5.2.5. Karta Zespół (Assembly) 63 3.5.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 64 3.6. Podstawy sterowania wyświetlaniem 65 3.6.1. Panoramowanie (Pan) 65 3.6.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 66 3.6.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 67 3.6.4. ViewCube 67 3.6.4.1. Widoki standardowe 70 3.6.4.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 71 3.6.5. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 72 4. Zaawansowane informacje ogólne 74 4.1. Zaawansowane informacje o interfejsie użytkownika 74 4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce 74 4.1.1.1. Budowa panelu 75 4.1.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce 76 4.1.1.3. Zmiana położenia panelu 77 4.1.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki 77 4.1.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora 78 4.1.3.1. Tekstowe menu kursora 79 4.1.3.2. Kołowe menu kursora 80 4.1.4. Pasek szybkiego dostępu 81 4.1.5. Menu Plik 82 4.2. Zarządzanie projektami 83 4.2.1. Tworzenie struktury nowego projektu 84 4.2.2. Uaktywnienie istniejącego projektu 86 4.2.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu 88 4.2.4. Struktura projektu R2021-MP.ipj 89 4.2.4.1. Konfiguracja bibliotek Content Center 90 4.3. Zarządzanie plikami w ramach projektu 92 4.3.1. Otwieranie pliku 92 4.3.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia 93 4.3.3. Zapisywanie kopii pliku 94 4.3.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon 94 4.3.5. Tworzenie nowego pliku 94 4.4. Zarządzanie szablonami 95 4.5. Elementy okna programu 96 4.6. Powtarzanie ostatniego polecenia 98 4.7. Skróty klawiszowe (Alias) 99 4.8. Przeglądarka obiektów (Object Browser) 99 4.8.1. Definicje wybranych obiektów 102 4.8.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce 103 4.8.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi 105 4.8.4. Wskazywanie obiektu 106 4.8.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki 106 4.8.5.1. Wybór pojedynczego obiektu 106 4.8.5.2. Anulowanie wyboru 107 4.8.5.3. Wybór wielu obiektów 107 4.8.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania 108 4.8.6.1. Tryby wyboru 109 4.8.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się 111 4.8.7. Edycja obiektu 112 4.8.8. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora 113 4.8.8.1. Metoda "pokaż wymiary" (Show Dimensions) 114 4.8.8.2. Inne operacje edycyjne 116 4.8.9. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem 117 4.8.10. Narzędzia pomiarowe 119 4.8.11. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania 120 4.8.12. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania 121 4.8.12.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych 122 4.8.12.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych 122 4.8.13. Karty i filtry przeglądarki 123 4.8.14. Wyłączanie elementów podstawowych 124 4.8.15. Włączanie elementów podstawowych 125 4.8.16. Usuwanie elementów i innych obiektów 125 4.8.17. Zmiana nazwy elementów 126 4.8.18. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów 127 4.8.19. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania 127 4.8.20. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów 128 4.8.20.1. Modelowanie zespołu 128 4.8.20.2. Pliki prezentacji 131 4.9. Zaawansowane sterowanie wyświetlaniem 132 4.9.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji 134 4.9.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu 135 4.9.3. Zmiana sposobu budowy obrazu 136 4.9.4. Panoramowanie (Pan) 137 4.9.5. Obracanie swobodne (Free Orbit) 138 4.9.5.1. Zmiana środka obrotu 139 4.9.6. Zmiana powiększenia (Zoom) 140 4.9.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 140 4.9.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 141 4.9.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) 141 4.9.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window) 142 4.9.7. Widok na wybrany obiekt (Look At) 143 4.9.8. Widok główny (Home View) 144 4.9.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 145 4.9.10. ViewCube 145 4.9.10.1. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View) 146 4.9.11. Obracanie ograniczone (Constrained) 147 4.9.12. SteeringWheels 148 4.9.13. Sterowanie nazwanymi widokami 150 5. Wprowadzenie do projektowania części 151 5.1. Parametryczność 151 5.2. Model matematyczny konstrukcji 152 5.3. Model geometryczny konstrukcji 152 5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne 152 5.3.1.1. Przykłady parametrów 153 5.4. Obiekty 3D 154 5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 156 5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych 158 5.7. Typowy proces projektowania części 159 5.7.1. Modelowanie części 160 5.7.2. Redagowanie dokumentacji 161 5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku 163 6. Szkice i więzy 164 6.1. Czynności wstępne 164 6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View) 167 6.2. Opcje aplikacji 168 6.3. Ustawienia dokumentu 171 6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki 172 6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D 174 6.6. Szkicowanie 176 6.6.1. Style obiektów szkicu 177 6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów 178 6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu 181 6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne 187 6.7. Więzy geometryczne 188 6.7.1. Typy i symbole więzów 189 6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych 191 6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu 192 6.7.4. Usuwanie więzów 194 6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów 195 6.7.6. Stopnie swobody szkicu 197 6.8. Więzy wymiarowe 200 6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych 202 6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt 206 6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty 206 6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane) 207 6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy - wymiar 208 6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów 209 6.10. Automatyczne nakładanie więzów 210 6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych 212 6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji 213 6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych - narzędzie Pokaż wymiary 214 6.11.3. Narzędzie Tolerancje 214 6.12. Więzy tolerowane 220 6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych 221 6.12.2. Tolerancje globalne 222 6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych 225 6.13. Właściwości więzów i wymiarów 227 6.14. Widoczność więzów 229 6.15. Linie konstrukcyjne 230 6.16. Ćwiczenia sprawdzające 236 6.17. Specjalne techniki szkicowania 237 6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów 239 6.20. Zasady efektywnego szkicowania 245 7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D 252 7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu 252 7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu 254 7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu 255 7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu 256 7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu 257 7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 259 7.2. Elementy konstrukcyjne 265 7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne 266 7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266 7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266 7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych 266 7.3.3.1. Wskazówki metodyczne 267 7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt 269 7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty 270 7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty 270 7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych 271 7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny 271 7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 271 7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 272 7.3.4.4. Zmiana wartości więzów 272 7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego 273 7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne 279 8. Operacje parametrycznego modelowania 3D 282 8.1. Sposoby modelowania 285 8.2. Elementy szkicowe 285 8.3. Standardowe narzędzia i techniki modelowania 286 8.4. Elementy klasycznych okien dialogowych 287 8.5. Elementy okien dialogowych nowego typu 288 8.5.1. Proces pracy narzędzia (Workflow) 289 8.5.2. Geometria wejściowa 289 8.5.3. Parametry operacji modelowania 290 8.5.4. Sposób modelowania 291 8.5.5. Właściwości zaawansowane 291 8.6. Przycisk podsystemu diagnostycznego 292 8.7. Definiowanie profilu 293 8.7.1. Algorytm definiowania profilu 294 8.8. Współdzielenie szkicu (Share Sketch) 295 8.9. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare) 295 8.10. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych 296 8.11.1. Wyciąganie profilem (Extrude) 297 8.11.1.1. Wskazówki metodyczne 297 8.11.1.2. Element bazowy 299 8.11.1.3. Pozostałe elementy wyciągane 303 8.11.1.4. Wyciągnięcie typu "do następnego" (To Next) 304 8.11.1.5. Wyciągnięcie typu "do" (To) 306 8.11.1.6. Wyciągnięcie typu "między" (Between) 310 8.11.1.7. Wyciągnięcie przelotowe 313 8.11.3. Obrót profilem (Revolve) 315 8.11.3.1. Wskazówki metodyczne 316 8.11.3.2. Obrót o kąt (Angle) 317 8.11.3.3. Obrót do następnego (To Next) 319 8.11.3.4. Obrót pełny (Full) 320 8.11.4. Zmiana kolejności operacji modelowania 323 8.11.6. Wskazówki metodyczne 325 8.11.7. Przeciąganie profilem (Sweep) 325 8.11.8. Rozpinanie powierzchni (Loft) 327 8.11.9. Żebra (Rib) 333 8.12. Elementy wstawiane 335 8.13.1. Zaokrąglenia (Fillet) 336 8.13.2. Fazowania (Chamfer) 341 8.13.3. Skorupa (Shell) 344 8.13.4. Pochylenia (Draft) 347 8.14. Otwory 350 8.14.1. Elementy okna dialogowego 351 8.14.1.1. Rodzaje i typy otworów 351 8.14.1.2. Metody określania położenia otworów 353 8.14.2. Pliki definicji gwintów i otworów 354 8.14.3. Algorytm definiowania otworu 356 8.14.4.1. Metoda "koncentrycznie" (Concentric) 357 8.14.4.2. Metoda "liniowo" (Linear) 359 8.14.4.3. Metoda "ze szkicu" (From Sketch) 363 8.15. Gwint (Thread) 367 8.16. Inne operacje modelowania 3D 370 8.16.1. Kopiowanie elementów szkicowych 370 8.16.2. Kopiowanie elementów i części w szyku 372 8.16.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern) 373 8.16.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern) 376 8.16.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror) 379 8.16.4. Podział ściany i części 381 9. Styl obiektów w modelu części 384 9.1. Przechowywanie stylów i standardów 385 9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami 387 9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd 388 9.4. Wygląd 389 9.4.1. Wygląd logiczny 390 9.4.2. Przeglądanie stylów - wygląd 392 9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie - wygląd 393 9.4.4. Zastosowanie stylu - zmiana wyglądu części 395 9.4.5. Tworzenie nowego stylu - wygląd 395 9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece - wygląd 400 9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu - wygląd 402 9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku) 403 9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki 404 9.4.8. Edycja lokalna stylu - wygląd 405 9.4.9. Aktualizacja stylów - przywrócenie zgodności z biblioteką 407 9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki 408 9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych) 411 9.5. Materiał 414 9.5.1. Właściwości fizyczne 418 10. Właściwości obiektów w modelu części 422 10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części 424 10.2. Edycja właściwości 425 10.3. Edycja iProperties 429 11. Modele wielobryłowe 434 11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego 434 11.2. Operacje logiczne Boole'a 437 12. Edycja elementów bryłowych i części 439 12.1. Sposoby inicjowania operacji 439 12.2. System diagnostyczny 440 12.3. System naprawczy 443 12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych 446 12.5. Redefinicja obiektów 449 12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych 449 12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu 450 12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu 451 12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu 453 12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego 454 14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części 456 14.1. Typy plików dokumentacji 460 14.2. Czynności wstępne 461 14.2.1. Tworzenie pliku rysunku 461 14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku 462 14.2.3. Ustawienia dokumentu 464 14.2.4. Szablony rysunku 465 14.2.5. Stałe elementy rysunku 465 14.2.5.1. Edycja układu arkusza 466 14.2.5.2. Edycja iProperties 467 14.3. Styl obiektów w pliku rysunku - standard rysunkowy 470 14.3.1. Ustawienia ogólne standardu 474 14.3.2. Dostępne style standardu 476 14.3.3. Wartości domyślne obiektów 476 14.3.4. Style główne i zależne 477 14.3.5. Style logiczne i określone wprost 477 14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa 478 14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard 478 14.3.6. Warstwy 478 14.3.7. Styl tekstu 480 14.3.8. Styl wymiarowania 480 14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami) 482 14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu 483 14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie - ćwiczenia 484 14.3.11. Eksport i import elementów standardu - ćwiczenia 490 14.4. Podstawy tworzenia rzutów 492 14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu 494 14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych 498 14.5. Podstawy edycji rzutów 501 14.5.1. Zmiana położenia rzutów 502 14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów 503 14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet 505 14.5.3. Usuwanie rzutów 506 14.6. Przekroje 507 14.6.1. Przekrój pełny 507 14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia 511 14.6.2. Przekrój częściowy 512 14.6.3. Przekrój stopniowy 513 14.6.4. Przekrój łamany 515 14.7. Szczegóły 516 14.8. Rzuty pomocnicze 521 14.9. Przerwania 524 14.10. Wyrwania 528 14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem 529 14.11. Rzuty szkicowane 535 14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop) 538 14.13. Edycja rzutów i ich elementów 542 14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów 543 14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów 546 14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania 546 14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi 546 14.13.3. Pobieranie więzów 548 14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów 550 14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju 552 14.13.6. Modyfikacja innych obiektów 554 14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku 555 14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D 555 14.14.1.1. Więzy 556 14.14.1.2. Wymiary 556 14.14.2. Inne elementy opisu rysunku 557 14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów 558 14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu 558 14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru 559 14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku 560 14.15. Tworzenie wymiarów 560 14.15.1. Typ wymiaru 562 14.15.2. Tryby lokalizacji 562 14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania 563 14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia 564 14.15.5. Wymiary liniowe średnicy 565 14.15.6. Wymiary równoległe 568 14.16. Inne narzędzia opisu 572 14.16.1. Parametryczne osie symetrii 573 14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu - ćwiczenia 574 14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii - ćwiczenia 577 14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii 581 14.16.2. Opisy i tabele otworów 583 14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu - ćwiczenia 585 14.16.2.2. Tabele otworów - ćwiczenia 588 14.16.2.3. Edycja tabeli otworów - ćwiczenia 591 14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń 593 14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni 593 14.16.4.1. Tworzenie symbolu - ćwiczenia 594 14.16.4.2. Edycja symbolu - ćwiczenia 596 14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia 597 14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia 599 14.16.7. Obiekty tekstowe 601 14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych - ćwiczenia 603 14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych - ćwiczenia 606 14.16.8. Linie odniesienia 607 14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia - ćwiczenia 608 14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia - ćwiczenia 609 14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika 611 14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika 612 14.16.9.2. Definiowanie symbolu - ćwiczenia 613 14.16.9.3. Wstawianie symbolu - ćwiczenia 615 14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem 618 14.17. Zarządzanie arkuszami 619 14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie 619 14.17.2. Usuwanie arkusza 620 14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku 621 14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku 622 14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia 624 14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia 624 14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej 625 14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej - ćwiczenia 625 14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej 626 14.19.5.1. Obiekty typu "tylko szkic" (Sketch Only) 627 14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki - ćwiczenia 628 14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej - ćwiczenia 630 14.19.5.4. Pole właściwości OPIS - ćwiczenia 632 14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ - ćwiczenia 635 14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe - ćwiczenia 636 14.19.6. Definiowanie własnego obramowania 638 14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory - ćwiczenia 639 14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory - ćwiczenia 640 14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia 642 14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia 643 14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza 646 14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów - ćwiczenia 646 14.19.9.2. Pusty arkusz - ćwiczenia 647 14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów - ćwiczenia 649 14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza - ćwiczenia 650 14.20. Zapis rysunku w innym formacie 651 14.20.1. Eksport do pliku DWG i DXF 651 14.20.2. Eksport do pliku DWF 655 14.21. Import rysunku w innym formacie 657 14.21.1. Import danych DWG do modelu części - ćwiczenia 658 14.21.2. Import danych DWG do rysunku - ćwiczenia 660 15. Modyfikacja projektu części 662 16. Projekt części 663 16.1. Uwagi metodyczne 665 16.2. Modelowanie tulei 666 16.2.1. Czynności wstępne 666 16.2.2. Szkicowanie profilu 667 16.2.3. Modelowanie bryły bazowej 670 16.2.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych 671 16.2.5. Modelowanie rowka podcięcia 672 16.2.6. Modelowanie fazowań i zaokrągleń 673 16.2.7. Modelowanie otworów 674 16.3. Redagowanie dokumentacji tulei 679 16.3.1. Uwagi metodyczne 680 16.3.1.1. Wariant z przekrojem łamanym 680 16.3.1.2. Wariant z wyrwaniem 681 16.3.1.3. Tabliczka rysunkowa 682 16.3.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem 684 16.3.3.1. Czynności wstępne 685 16.3.3.2. Tworzenie rzutu bazowego 686 16.3.3.3. Tworzenie wyrwania 687 16.3.3.4. Stabilność definicji wyrwania 688 16.3.3.5. Tworzenie szczegółu 689 16.3.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego 690 16.4. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji 691 16.4.1. Osie symetrii 692 16.4.2. Wymiary 693 16.4.3. Dołączanie adnotacji 696 16.4.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu 696 16.4.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków 698 16.4.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu 699 16.5. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej 699 16.5.1. Wypełnianie pola Opis 702 16.6. Modyfikacja projektu 703 16.6.1. Modyfikacja z poziomu rysunku 703 16.6.2. Modyfikacja z poziomu modelu 705 16.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach 706 16.6.3. Zakończenie pracy nad projektem 706 16.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu 707 16.8. Wydruk dokumentacji 709 17. Wprowadzenie do projektowania zespołów 714 17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu 719 17.3. Zestawienie składników (BOM) 720 17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki 721 17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników 722 17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień 724 18. Zarządzanie strukturą zespołu 727 18.1. Czynności wstępne 727 18.2. Zarządzanie składnikami 728 18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component) 728 18.2.1.2. Wstawianie umieszczeń z automatycznym definiowaniem więzów montażowych 731 18.2.2. Usuwanie wystąpienia 732 18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component) 732 18.2.4. Zmiana elementów szyku na elementy niezależne 736 18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia 736 18.2.6. Zastępowanie wystąpienia 737 18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote) 739 18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote) 742 18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu 743 18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia 744 18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia 745 18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu 747 18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami - ćwiczenia 753 18.2.14. Składniki z systemu Mechanical Desktop 755 19. Typowy proces projektowania zespołu 756 19.1. Modelowanie zespołu 756 19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu 758 19.2.1. Prezentacje zespołu 758 19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu 759 19.3. Modyfikacja projektu 761 20. Więzy montażowe 762 20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych 763 20.2. Rodzaje i typy więzów 765 20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy 767 20.4. Omówienie podstawowych rodzajów więzów montażowych 767 20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 768 20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 769 20.4.3. Więzy kątowe (Angle) 770 20.4.4. Więzy styczności (Tangent) 771 20.4.5. Więzy wstawiające (Insert) 772 20.5. Techniki nakładania więzów montażowych 772 20.5.1. Narzędzie "Wiązanie" (Constrain) 773 20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu 774 20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble) 776 20.6. Przeglądanie i edycja więzów 778 20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów 778 20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu 779 20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu 780 20.7. Ćwiczenia w nakładaniu więzów 781 20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 781 20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 782 20.7.3. Więzy kątowe (Angle) 783 20.7.4. Więzy styczności (Tangent) 784 20.7.5. Więzy wstawiające (Insert) 784 20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 785 20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints) 786 20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 787 20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary 790
21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu 792 21.1. Prezentacje 792 21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji 794 21.1.2. Tworzenie sceny 795 21.1.3. Rozsunięcia składników 795 21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 795 21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 796 21.1.6. Usuwanie rozsunięć 796 21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu 797 21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć 798 21.1.9. Zapis ujęcia 799 21.1.10. Zapis serii ujęć 800 21.1.11. Animacje montażu i demontażu 800 21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny 802 21.2.2. Rozsunięcia składników 803 21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 806 21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 807 21.2.5. Usuwanie rozsunięć 808 21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu 808 21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu 810 21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 812 21.2.9. Animacje montażu i demontażu 814 21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu 815 21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu 815 21.3.2. Rzuty nakładane 818 21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu 821 21.5.1. Wyłączanie przekrojów 821 21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu 822 21.5.3. Wstawianie wykazu elementów 825 21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji 829 21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji 831 21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji 831 21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji 832 21.5.4.4. Edycja numerów pozycji 834 21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów 836 21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM) 836 21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) 836 21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji 842 21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części) 842 21.7. Składniki niemodelowane 849 22. Projekt zespołu 854 22.1. Sformułowanie zadania 855 22.2. Uwagi metodyczne 858 22.3. Modelowanie zespołu 858 22.3.1. Czynności wstępne 858 22.3.2. Budowa struktury zespołu 859 22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu 860 22.3.3. Więzy montażowe 860 22.3.4. Wybrane analizy zespołu 861 22.3.5. Widoki modelu zespołu 863 22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku 863 22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku 864 22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego 865 22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu 865 22.5. Tworzenie dokumentacji 3D 866 22.5.1. Tworzenie sceny nr 1 867 22.5.2. Tworzenie sceny nr 2 871 22.6. Redagowanie dokumentacji 2D 873 22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza 874 22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju 874 22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji 875 22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego 877 22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza 880 23. Zaawansowane techniki projektowania 3D 887 23.1. Parametry 887 23.2. Projektowanie adaptacyjne 895 23.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia 896 23.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności 897 23.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu 898 23.3. Technika modeli pochodnych 900 23.4. Kojarzenie technik zaawansowanych - ćwiczenia 902 23.5. Kinematyczne więzy napędowe 907 23.6. Więzy prowadzące 909 23.7. Toczenie 911 23.8. Szkice 3D 913 24. Obiekty "inteligentne" 924 24.1. iFeatures 925 24.1.1. Definiowanie iFeature - ćwiczenia 925 24.1.2. Wstawianie iFeature - ćwiczenia 928 24.1.3. Edycja wystąpienia iFeature - ćwiczenia 930 24.1.4. Edycja definicji iFeature - ćwiczenia 930 24.2. iParts 932 24.2.1. Typy iParts 934 24.2.2. Tworzenie definicji iParts 935 24.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart - ćwiczenia 935 24.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart 936 24.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart 938 24.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia 944 24.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia 947 24.2.6. Edycja generatora standardowych iParts - ćwiczenia 947 24.2.7. Niestandardowe iParts 949 24.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts - ćwiczenia 949 24.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts - ćwiczenia 951 24.3. iAssemblies 954 24.4. iMates 955 24.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates 957 24.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate 959 24.4.1.3. Definiowanie złożonych iMates 961 24.5. iCopy 963 24.5.1. Tworzenie definicji iCopy 964 24.5.2. "Inteligentne" kopiowanie 965 24.5.3. Edycja "inteligentnych" kopii 969 25. iLogic - wewnętrzny język i podsystem programowania 970 25.1. Instrukcja warunkowa 971 25.1.1. Instrukcja warunkowa prosta 972 25.1.2. Instrukcja warunkowa złożona 972 25.2.1. Analiza zadania 975 25.2.2. Definiowanie listy wartości 976 25.2.3. Definiowanie reguły 977 25.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania 983 26. Zarządzanie danymi projektowymi 985 26.1. Tryb właściwości (Properties) - ćwiczenia 986 26.2. Tryb przeglądania (Preview) - ćwiczenia 987 26.3. Tryb zarządzania (Manage) - ćwiczenia 988 27. Projekt przejściowy 994 27.1. Kopiowanie projektu 995 27.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole 996 27.3. Biblioteka Content Center 997 27.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center 999 27.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień 1000 27.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center 1000 27.3.3. Tworzenie więzów montażowych 1004 27.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia 1006 28. Moduły specjalizowane 1009 28.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych 1010 28.1.1.1. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną 1011 28.1.1.2. Przygotowanie powierzchni do spawania 1011 28.1.1.3. Spoina kosmetyczna 1012 28.1.1.4. Spoina pachwinowa 1013 28.1.1.5. Obróbka po spawaniu 1015 28.1.1.6. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu 1015 28.1.1.7. Rysunek 2D konstrukcji spawanej 1016 28.2. Projekt konstrukcji blaszanej 1018 28.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy 1021 28.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej 1023 28.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania 1024 28.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów 1027 29. Modelowanie mieszane 2D-3D 1031 29.1. Zadanie projektowe 1031 29.2. Dane wyjściowe 1032 29.3. Koncepcja procesu projektowania 1032 29.4.1. Budowa modelu 2D-3D 1034 29.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D 1039 30. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania 1041 30.1. Generator ram - ćwiczenia 1042 30.1.1. Ustawienia domyślne generatora nazw 1042 30.1.2. Sformułowanie zadania 1043 30.1.3. Wstawianie kształtowników 1045 30.1.4. Przycinanie kształtowników 1050 30.1.5. Przycinanie i wydłużanie kształtowników 1051 30.1.6. Edycja kształtowników 1053 30.1.7. Operacje końcowe 1053 30.2. Generator połączeń śrubowych statycznych - ćwiczenia 1054 30.2.1. Edycja połączenia gwintowego 1060 30.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego 1060 30.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego 1061 30.3. Generator wałów - ćwiczenia 1062 30.3.1. Generator wałów - definiowanie szablonów 1063 30.3.2. Generator wałów - projektowanie wału 1064 30.4. Generator elementów przekładni zębatych - ćwiczenia 1075 31. Narzędzia analityczne 1084 31.1. Analizy tradycyjne 1084 31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału - ćwiczenia 1085 31.1.1.1. Podparcia i obciążenia 1086 31.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników 1089 31.2. Analizy wytrzymałościowe MES 1091 31.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne 1092 31.2.1.2. Definiowanie podparć 1094 31.2.1.3. Definiowanie obciążeń 1095 31.2.1.4. Obliczenia 1097 31.2.1.5. Analiza wyników 1098 31.2.1.6. Zapis modelu MES 1102 31.2.2. Częstości i postacie drgań własnych - ćwiczenia 1103 31.2.2.1. Kopiowanie modelu MES 1103 31.2.2.2. Edycja modelu MES 1104 31.2.2.3. Obliczenia 1105 31.3. Analizy dynamiczne 1107 31.3.1. Sformułowanie zadania 1107 31.3.2. Wskazówki metodyczne 1108 31.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych - ćwiczenia 1110 31.3.4. Konwersja więzów montażowych - ćwiczenia 1110 31.3.5. Definiowanie siły ciężkości - ćwiczenia 1112 31.3.6. Uruchomienie symulacji - ćwiczenia 1113 31.3.7. Definiowanie par kinematycznych - ćwiczenia 1113 31.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie 1113 31.3.7.2. Kontakt 2D 1117 31.3.7.3. Sprężyna 1119 31.3.7.4. Amortyzator 1121 31.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu 1122 31.3.8. Siła wymuszająca - ćwiczenia 1122 31.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego 1122 31.3.9. Grapher wyjściowy - ćwiczenia 1126 31.3.9.1. Określenie warunków początkowych 1126 31.3.9.2. Symulacja 1127 31.3.10. Eksport wyników do modułu MES - ćwiczenia 1129 31.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń "w ruchu") - ćwiczenia 1132 32. Narzędzia prezentacyjne 1139 32.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio 1140 32.1.2. Konfiguracja animacji 1141 32.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia 1142 32.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów 1144 32.1.5. Powlekanie (rendering) sceny 1144 32.1.6. Rejestracja animacji 1145 33. Wybrane aspekty efektywności projektowania 1149 33.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D 1149 33.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO) 1152 33.2.1. Przykład systemu ETO 1153 33.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji 1154 33.2.2. Budowa systemu ETO 1156 33.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO 1158 33.2.3. Inne przykłady systemów ETO 1163 34. Zadania dodatkowe 1164 35. Zadania kontrolne 1167 36. Ewolucja systemu Fusion 1172 36.1. Autodesk Fusion 360 1172 37. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 1174 37.1. Interfejs użytkownika 1177 37.1.1. Główne okno programu 1179 37.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 - ćwiczenia 1183 37.3.1. Edycja profilu 1186 37.4. Operacje modelowania części - ćwiczenia 1187 37.5. Edycja modelu części - ćwiczenia 1189 37.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego 1190 37.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego 1191 37.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu 1191 37.5.2.2. Edycja parametrów modelu 1192 37.5.3. Edycja swobodna bryły 1194 37.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany 1194 37.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły 1196 37.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego 1197 37.6. Zmiana rodzaju modelu - ćwiczenia 1198 37.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych 1198 37.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym 1200 37.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej 1201 37.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych - ćwiczenia 1202 37.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 - ćwiczenia 1205 37.8.1. Modelowanie składników zespołu 1205 37.8.2. Więzy montażowe 1212 37.8.2.1. Edycja więzów montażowych 1217 37.9. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 1220
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Y 65
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149756 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
U dołu okładki: Poznaj tajniki systemów Autodesk Inventor Professional i Fusion 360!. Naucz się wydajnie projektować! Twórz profesjonalną dokumentację! Zdobywaj certyfikaty Autodesk.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 1223-1224. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności