158710
Książka
W koszyku
1.1. Pierwszy program (8) 1.2. Drugi program (13) 2. Instrukcje sterujące (20) 2.1. Prawda - fałsz, czyli o warunkach (20) 2.1.1. Wyrażenie logiczne (20) 2.1.2. Zmienna logiczna bool w roli warunku (21) 2.1.3. Stare dobre sposoby z dawnego C++ (21) 2.2. Instrukcja warunkowa if (22) 2.3. Pętla while (26) 2.4. Pętla do...while. (27) 2.5. Pętla for (28) 2.6. Instrukcja switch (31) 2.7. Co wybrać: switch czy if...else? (33) 2.8. Instrukcja break (36) 2.9. Instrukcja goto (37) 2.10. Instrukcja continue (39) 2.11. Klamry w instrukcjach sterujących (40) 3. Typy (44) 3.1. Deklaracje typu (44) 3.2. Systematyka typów z języka C++ (45) 3.3. Typy fundamentalne (46) 3.3.1. Typy przeznaczone do pracy z liczbami całkowitymi (46) 3.3.2. Typy do przechowywania znaków alfanumerycznych (47) 3.3.3. Typy reprezentujące liczby zmiennoprzecinkowe (47) 3.3.4. bool - typ do reprezentacji obiektów logicznych (48) 3.3.5. Kwestia dokładności (49) 3.3.6. Jak poznać limity (ograniczenia) typów wbudowanych (51) 3.4. Typy o precyzyjnie żądanej szerokości (55) 3.5. InicjaLIZacja, czyli nadanie wartości w momencie narodzin (59) 3.6. Definiowanie obiektów "w biegu" (60) 3.7. Stałe dosłowne (62) 3.7.1. Stałe dosłowne typu bool (63) 3.7.2. Stałe będące liczbami całkowitymi (63) 3.7.3. Stałe reprezentujące liczby zmiennoprzecinkowe (66) 3.7.4. Stała dosłowna nullptr - dla wskaźników (67) 3.7.5. Stałe znakowe (68) 3.7.6. Stałe tekstowe, napisy, albo po prostu stringi (71) 3.7.7. Surowe stałe tekstowe (napisy, stringi) (73) 3.8. Typy złożone (76) 3.9. Typ void (77) 3.10. Zakres ważności nazwy obiektu a czas życia obiektu (78) 3.10.1. Zakres: lokalny (78) 3.10.2. Zakres instrukcji (79) 3.10.3. Zakres: blok funkcji (79) 3.10.4. Zakres: obszar pliku (80) 3.10.5. Zakres: obszar klasy (80) 3.10.6. Zakres określony przez przestrzeń nazw (80) 3.11. Zasłanianie nazw (85) 3.12. Specyfikator (przydomek) const (87) 3.13. Specyfikator (przydomek) constexpr (88) 3.14. Obiekty register (92) 3.15. Specyfikator volatile (92) 3.16. using oraz typedef - tworzenie dodatkowej nazwy typu (93) 3.17. Typy wyliczeniowe enum (96) 3.17.1. Dawne zwykłe enum a nowe zakresowe enum class (103) 3.17.2. Kilka uwag dla wtajemniczonych (105) 3.18. auto, czyli automatyczne rozpoznawanie typu definiowanego obiektu (106) 3.19. decltype - operator do określania typu zadanego wyrażenia (109) 3.20. Inicjalizacja z pustą klamrą { }, czyli wartością domniemaną (111) 3.21. Przydomek alignas - adresy równe i równiejsze (113) 4. Operatory (119) 4.1. Operatory arytmetyczne (119) 4.1.1. Operator %, czyli reszta z dzielenia (modulo) (120) 4.1.2. Jednoargumentowe operatory + i (121) 4.1.3. Operatory inkrementacji i dekrementacji (121) 4.1.4. Operator przypisania = (123) 4.2. Operatory logiczne (124) 4.2.1. Operatory relacji (124) 4.2.2. Operatory sumy logicznej || oraz iloczynu logicznego && (125) 4.2.3. Wykrzyknik !, czyli operator negacji (126) 4.3. Operatory bitowe (127) 4.3.1. Przesunięcie w lewo > (129) 4.3.3. Bitowe operatory sumy, iloczynu, negacji, różnicy symetrycznej (130) 4.4. Różnica między operatorami logicznymi a operatorami bitowymi (130) 4.5. Pozostałe operatory przypisania (132) 4.6. Operator uzyskiwania adresu (operator &) (133) 4.7. Wrażenie warunkowe (134) 4.8. Operator sizeof (135) 4.9. Operator noexcept (137) 4.10. Deklaracja static_assert (137) 4.11. Operator alignof informujący o najkorzystniejszym wyrównaniu adresu (139) 4.12. Operatory rzutowania (141) 4.12.1. Rzutowanie według tradycyjnych (niezalecanych) sposobów (141) 4.12.2. Rzutowanie za pomocą nowych operatorów rzutowania (142) 4.12.3. Operator static_cast (143) 4.12.4. Operator const_cast (145) 4.12.5. Operator dynamic_cast (146) 4.12.6. Operator reinterpret_cast (147) 4.13. Operator: przecinek (148) 4.14. Priorytety operatorów (148) 4.15. Łączność operatorów (151) 5. Typ string i typ vector - pierwsza wzmianka (156) 5.1. Typ std::string do pracy z tekstami (156) 5.2. Typ vector - długi rząd obiektów (161) 5.3. Zakresowe for (169) 6. Funkcje (174) 6.1. Definicja funkcji i jej wywołanie (174) 6.2. Deklaracja funkcji (175) 6.3. Funkcja często wywołuje inną funkcję (177) 6.4. Zwracanie przez funkcję rezultatu (177) 6.4.1. Obiekt tworzony za pomocą auto, a inicjalizowany rezultatem funkcji (179) 6.4.2. O zwracaniu (lub niezwracaniu) rezultatu przez funkcję main (180) 6.5. Nowy, alternatywny sposób deklaracji funkcji (181) 6.6. Stos (183) 6.7. Przesyłanie argumentów do funkcji przez wartość (184) 6.8. Przesyłanie argumentów przez referencję (185) 6.9. Pożyteczne określenia: lwartość i rwartość (188) 6.10. Referencje do lwartości i referencje do rwartości jako argumenty funkcji (190) 6.10.1. Który sposób przesyłania argumentu do funkcji wybrać? (197) 6.11. Kiedy deklaracja funkcji nie jest konieczna? (198) 6.12. Argumenty domniemane (199) 6.12.1. Ciekawostki na temat argumentów domniemanych (202) 6.13. Nienazwany argument (207) 6.14. Funkcje inline (w linii) (208) 6.15. Przypomnienie o zakresie ważności nazw deklarowanych wewnątrz funkcji (212) 6.16. Wybór zakresu ważności nazwy i czasu życia obiektu (212) 6.16.1. Obiekty globalne (212) 6.16.2. Obiekty automatyczne (213) 6.16.3. Obiekty lokalne statyczne (214) 6.17. Funkcje w programie składającym się z kilku plików (218) 6.17.1. Nazwy statyczne globalne (222) 6.18. Funkcja zwracająca rezultat będący referencją lwartości (223) 6.19. Funkcje rekurencyjne (228) 6.20. Funkcje biblioteczne (237) 6.21. Funkcje constexpr (240) 6.21.1. Wymogi, które musi spełniać funkcja constexpr (w standardzie C++11) (242) 6.21.2. Przykład pokazujący aspekty funkcji constexpr (243) 6.21.3. Argumenty funkcji constexpr, będące referencjami (252) 6.22. Definiowanie referencji przy użyciu słowa auto (253) 6.22.1. Gdy inicjalizatorem jest wywołanie funkcji zwracającej referencję (260) 7. Preprocesor (270) 7.1. Dyrektywa pusta # (270) 7.2. Dyrektywa #define (270) 7.3. Dyrektywa #undef (272) 7.4. Makrodefinicje (273) 7.5. Sklejacz nazw argumentów, czyli operator ## (275) 7.6. Parametr aktualny makrodefinicji - w postaci tekstu (276) 7.7. Dyrektywy kompilacji warunkowej (276) 7.8. Dyrektywa #error (280) 7.9. Dyrektywa #line (281) 7.10. Wstawianie treści innych plików do tekstu kompilowanego właśnie pliku (281) 7.11. Dyrektywy zależne od implementacji (283) 7.12. Nazwy predefiniowane (283) 8. Tablice (289) 8.1. Co to jest tablica (289) 8.2. Elementy tablicy (290) 8.3. Inicjalizacja tablic (292) 8.4. Przekazywanie tablicy do funkcji (293) 8.5. Przykład z tablicą elementów typu enum (297) 8.6. Tablice znakowe (299) 9. Tablice wielowymiarowe (312) 9.1. Tablica tablic (312) 9.2. Przykład programu pracującego z tablicą dwuwymiarową (314) 9.3. Gdzie w pamięci jest dany element tablicy (316) 9.4. Typ wyrażeń związanych z tablicą wielowymiarową (316) 9.5. Przesyłanie tablic wielowymiarowych do funkcji (318) 10. Wektory wielowymiarowe (322) 10.1. Najpierw przypomnienie istotnych tu cech klasy vector (322) 10.2. Jak za pomocą klasy vector budować tablice wielowymiarowe (323) 10.3. Funkcja pokazująca zawartość wektora dwuwymiarowego (324) 10.4. Definicja dwuwymiarowego wektora - pustego (326) 10.5. Definicja wektora dwuwymiarowego z listą inicjalizatorów (327) 10.6. Wektor dwuwymiarowy o żądanych rozmiarach, choć bez inicjalizacji (328) 10.7. Zmiana rozmiarów wektora dwuwymiarowego funkcją resize (329) 10.8. Zmiany rozmiaru wektora 2D funkcjami push_back, pop_back (330) 10.9. Zmniejszanie rozmiaru wektora dwuwymiarowego funkcją pop_back (333) 10.10. Funkcje mogące modyfikować treść wektora 2D (333) 10.11. Wysłanie rzędu wektora 2D do funkcji pracującej z wektorem 1D (335) 10.12. Całość przykładu definiującego wektory dwuwymiarowe (336) 10.13. Po co są dwuwymiarowe wektory nieprostokątne (336) 10.14. Wektory trójwymiarowe (338) 10.15. Sposoby definicji wektora 3D o ustalonych rozmiarach (341) 10.16. Nadawanie pustemu wektorowi 3D wymaganych rozmiarów (345) 10.16.1. Zmiana rozmiarów wektora 3D funkcjami resize (345) 10.16.2. Zmiana rozmiarów wektora 3D funkcjami push_back (347) 10.17. Trójwymiarowe wektory 3D - nieprostopadłościenne (348) 11. Wskaźniki - wiadomości wstępne (354) 11.1. Wskaźniki mogą bardzo ułatwić życie (354) 11.2. Definiowanie wskaźników (356) 11.3. Praca ze wskaźnikiem (357) 11.4. Definiowanie wskaźnika z użyciem auto (360) 11.5. Wyrażenie *wskaźnik jest lwartością (361) 11.6. Operator rzutowania reinterpret_cast a wskaźniki (361) 11.7. Wskaźniki typu void* (364) 11.8. Strzał na oślep - wskaźnik zawsze na coś wskazuje (366) 11.8.1. Wskaźnik wolno porównać z adresem zero - nullptr (368) 12. Cztery domeny zastosowania wskaźników (370) 12.1. Zastosowanie wskaźników wobec tablic (370) 12.1.1. Ćwiczenia z mechaniki ruchu wskaźnika (370) 12.1.2. Użycie wskaźnika w pracy z tablicą (374) 12.1.3. Arytmetyka wskaźników (378) 12.1.4. Porównywanie wskaźników (380) 12.2. Zastosowanie wskaźników w argumentach funkcji (381) 12.2.1. Jeszcze raz o przesyłaniu tablic do funkcji (385) 12.2.2. Odbieranie tablicy jako wskaźnik (385) 12.2.3. Argument formalny będący wskaźnikiem do obiektu const (387) 12.3. Zastosowanie wskaźników przy dostępie do konkretnych komórek pamięci (390) 12.4. Rezerwacja obszarów pamięci (391) 12.4.1. Operatory new i delete albo Oratorium Stworzenie Świata (392) 12.4.2. Operator new a słowo kluczowe auto (396) 12.4.3. Inicjalizacja obiektu tworzonego operatorem new (396) 12.4.4. Operatorem new możemy także tworzyć obiekty stałe (397) 12.4.5. Dynamiczna alokacja tablicy (398) 12.4.6. Tablice wielowymiarowe tworzone operatorem new (399) 12.4.7. Umiejscawiający operator new (402) 12.4.8. "Przychodzimy, odchodzimy - cichuteńko, na..." (407) 12.4.9. Zapas pamięci to nie studnia bez dna (409) 12.4.10. Nowy sposób powiadomienia: rzucenie wyjątku std::bad_alloc (410) 12.4.11. Funkcja set_new_handler (412) 13. Wskaźniki - runda trzecia (418) 13.1. Stałe wskaźniki (418) 13.2. Stałe wskaźniki a wskaźniki do stałych (419) 13.2.1. Wierzch i głębia (420) 13.3. Definiowanie wskaźnika z użyciem auto (421) 13.3.1. Symbol zastępczy auto a opuszczanie gwiazdki przy definiowaniu wskaźnika (424) 13.4. Sposoby ustawiania wskaźników (426) 13.5. Parada kłamców, czyli o rzutowaniu const_cast (428) 13.6. Tablice wskaźników (432) 13.7. Wariacje na temat C-stringów (434) 13.8. Argumenty z linii wywołania programu (441) 14. Wskaźniki do funkcji (446) 14.1. Wskaźnik, który może wskazywać na funkcję (446) 14.2. Ćwiczenia z definiowania wskaźników do funkcji (449) 14.3. Wskaźnik do funkcji jako argument innej funkcji (455) 14.4. Tablica wskaźników do funkcji (459) 14.5. Użycie deklaracji using i typedef w świecie wskaźników (464) 14.5.1. Alias przydatny w argumencie funkcji (464) 14.5.2. Alias przydatny w definicji tablicy wskaźników do funkcji (465) 14.6. Użycie auto lub decltype do automatycznego rozpoznania potrzebnego typu (466) 15. Przeładowanie nazwy funkcji (470) 15.1. Co oznacza przeładowanie (470) 15.2. Przeładowanie od kuchni (473) 15.3. Jak możemy przeładowywać, a jak się nie da? (473) 15.4. Czy przeładowanie nazw funkcji jest techniką orientowaną obiektowo? (476) 15.5. Linkowanie z modułami z innych języków (477) 15.6. Przeładowanie a zakres ważności deklaracji funkcji (478) 15.7. Rozważania o identyczności lub odmienności typów argumentów (480) 15.7.1. Przeładowanie a typy tworzone z using lub typedef oraz typy enum (481) 15.7.2. Tablica a wskaźnik (481) 15.7.3. Pewne szczegóły o tablicach wielowymiarowych (482) 15.7.4. Przeładowanie a referencja (484) 15.7.5. Identyczność typów: T, const T, volatile T (485) 15.7.6. Przeładowanie a typy: T*, volatile T*, const T* (486) 15.7.7. Przeładowanie a typy: T&, volatile T&, const T& (487) 15.8. Adres funkcji przeładowanej (488) 15.8.1. Zwrot rezultatu będącego adresem funkcji przeładowanej (490) 15.9. Kulisy dopasowywania argumentów do funkcji przeładowanych (492) 15.10. Etapy dopasowania (493) 15.10.1. Etap 1. Dopasowanie dokładne (493) 15.10.2. Etap 1a. Dopasowanie dokładne, ale z tzw. trywialną konwersją (494) 15.10.3. Etap 2. Dopasowanie z awansem (z promocją) (495) 15.10.4. Etap 3. Próba dopasowania za pomocą konwersji standardowych (497) 15.10.5. Etap 4. Dopasowanie z użyciem konwersji zdefiniowanych przez użytkownika (499) 15.10.6. Etap 5. Dopasowanie do funkcji z wielokropkiem (499) 15.11. Wskaźników nie dopasowuje się inaczej niż dosłownie (499) 15.12. Dopasowywanie wywołań z kilkoma argumentami (500) 16. Klasy (504) 16.1. Typy definiowane przez użytkownika (504) 16.2. Składniki klasy (506) 16.3. Składnik będący obiektem (507) 16.4. Kapsułowanie (508) 16.5. Ukrywanie informacji (509) 16.6. Klasa a obiekt (512) 16.7. Wartości wstępne w składnikach nowych obiektów. Inicjalizacja "w klasie" (514) 16.8. Funkcje składowe (517) 16.8.1. Posługiwanie się funkcjami składowymi (517) 16.8.2. Definiowanie funkcji składowych (518) 16.9. Jak to właściwie jest? (this) (523) 16.10. Odwołanie się do publicznych danych składowych obiektu (525) 16.11. Zasłanianie nazw (526) 16.11.1. Nie sięgaj z klasy do obiektów globalnych (529) 16.12. Przeładowanie i zasłonięcie równocześnie (530) 16.13. Nowa klasa? Osobny plik! (530) 16.13.1. Poznajmy praktyczną realizację wieloplikowego programu (533) 16.13.2. Zasada umieszczania dyrektywy using namespace w plikach (545) 16.14. Przesyłanie do funkcji argumentów będących obiektami (545) 16.14.1. Przesyłanie obiektu przez wartość (545) 16.14.2. Przesyłanie przez referencję (547) 16.15. Konstruktor - pierwsza wzmianka (548) 16.16. Destruktor - pierwsza wzmianka (553) 16.17. Składnik statyczny (557) 16.17.1. Do czego może się przydać składnik statyczny w klasie? (566) 16.18. Statyczna funkcja składowa (566) 16.18.1. Deklaracja składnika statycznego mająca inicjalizację "w klasie" (571) 16.19. Funkcje składowe typu const oraz volatile (577) 16.19.1. Przeładowanie a funkcje składowe const i volatile (581) 16.20. Struktura (582) 16.21. Klasa będąca agregatem. Klasa bez konstruktora (582) 16.22. Funkcje składowe z przydomkiem constexpr (585) 16.23. Specyfikator mutable (591) 16.24. Bardziej rozbudowany przykład zastosowania klasy (593)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 182,1
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149903 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na okładce: Łatwy podręcznik.
Spis treści tomów 1-3.
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks do całości w tomie 3.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności