158660
Book
In basket
Przedsiębiorstwo jako przedmiot poznania w biznesie między narodowym – zagadnienia teoretyczno-metodologiczne Przedsiębiorstwo jako podmiot realnej gospodarki i przedmiot poznania naukowego Przedsiębiorstwo jako podmiot sfery realnej Przedsiębiorstwo jako przedmiot poznania w naukach ekonomicznych Zakres pojęcia biznesu międzynarodowego Interdyscyplinarny charakter biznesu międzynarodowego Zagadnienie ekspansji zagranicznej a teorie przedsiębiorstwa Uwarunkowania kontekstualne zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw – poziom globalny, regionalny i mezoekonomiczny Kontekst zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw – globalizacja, antyglobalizacja, deglobalizacja, regionalizacja Przyczyny, przejawy i skutki globalizacji Przyszłość globalizacji Mezoekonomiczne uwarunkowania zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw Konkurencja na (wewnętrznym) rynku branżowym – model Portera Koncepcja diamentu Portera Czynniki internacjonalizacji i globalizacji branż – model Yipa Synteza modeli Portera i Yipa Główne obszary refleksji nad zagraniczną ekspansją przedsiębiorstw W naukach ekonomicznych Zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw a teoria handlu międzynarodowego I teoria zagranicznych inwestycji bezpośrednich Teoria handlu międzynarodowego a zagadnienie internacjonalizacji przedsiębiorstwa Paradygmat międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa (internacjonalizacji przedsiębiorstwa) a teoria handlu międzynarodowego Przedsiębiorstwo w klasycznej teorii handlu międzynarodowego Przedsiębiorstwo we współczesnej teorii wymiany międzynarodowej (teorii handlu międzynarodowego) – nowa teoria handlu międzynarodowego i nowa teoria handlu międzynarodowego Teoria zagranicznych inwestycji bezpośrednich a zagadnienie zagranicznej ekspansji (internacjonalizacji) przedsiębiorstwa – paradygmat zagranicznych inwestycji bezpośrednich a paradygmat zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa Paradygmat zagranicznych inwestycji bezpośrednich Przedsiębiorstwo w koncepcjach zagranicznych inwestycji bezpośrednich Model cyklu życia produktu Teoria oligopolu międzynarodowego Teoria internalizacji Eklektyczna teoria produkcji międzynarodowej Teoria międzynarodowej transmisji zasobów Teoria horyzontów globalnych Teoria konkurencji globalnej Teoria geobiznesu Integracja teorii handlu międzynarodowego i teorii zagranicznych inwestycji bezpośrednich Przegląd koncepcji teoretycznych przedsiębiorstwa międzynarodowego (PM) z perspektywy historycznej Oczekiwania w stosunku do koncepcji teoretycznych PM Co to jest przedsiębiorstwo międzynarodowe? Pierwotne/tradycyjne teorie/koncepcje PM Nowoczesne/współczesne teorie/koncepcje przedsiębiorstwa międzynarodowego na podstawie Pitelisa, Sugdena [eds. 1991] Wczesne, niszowe, przejściowe teorie/koncepcje przedsiębiorstw międzynarodowych Współczesne teorie przedsiębiorstw międzynarodowych na podstawie Ietto-Gillies [2005, 2011, 2019] Współczesne teorie przedsiębiorstw międzynarodowych na podstawie Forsgrena [2008, 2013, 2017] Współczesne teorie przedsiębiorstwa międzynarodowego na podstawie Cassona [2018] Inne ujęcia istoty przedsiębiorstwa międzynarodowego Współczesne teorie internacjonalizacji przedsiębiorstwa Model sekwencyjny i jego rozwinięcia Internacjonalizacja niekonwencjonalna, internacjonalizacja symultaniczna Internacjonalizacja w ujęciu podejścia sieciowego Internacjonalizacja w ujęciu przedsiębiorczości międzynarodowej – międzynarodowe nowe przedsięwzięcia i firmy born global Internacjonalizacja – perspektywa zasobów, wiedzy, umiejętności, kompetencji, zdolności i uczenia się Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw – motywy, definicje, poziomy, rodzaje i mierniki oraz pojęcie strategii globalnej Motywy zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw Koncepcje i definicje strategii przedsiębiorstwa Poziomy strategii przedsiębiorstwa Strategia internacjonalizacji przedsiębiorstwa i strategia dezinternacjonalizacji oraz reinternacjonalizacji Rodzaje strategii internacjonalizacji Strategia konkurencyjna na rynkach zagranicznych Strategie funkcjonalne a ekspansja zagraniczna Strategie lokalizacji działalności Strategie marketingowe Strategie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym Strategie finansowe i rachunkowości Strategie w zakresie organizowania działalności przedsiębiorstwa międzynarodowego Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa Strategia globalna przedsiębiorstwa Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw – sposoby wejścia na rynki zagraniczne Sposoby wejścia na rynki zagraniczne – przegląd ogólny i typologie Eksport Kooperacja niekapitałowa – licencjonowanie Kooperacja niekapitałowa – franczyza Kooperacja niekapitałowa – kontrakty menedżerskie Kooperacja niekapitałowa – kontrakty na inwestycje pod klucz Kooperacja niekapitałowa – kontrakty na poddostawy Kooperacja kapitałowa – joint ventures Międzynarodowe sojusze strategiczne Samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej za granicą – własne filie i oddziały na rynkach zagranicznych Zróżnicowanie form zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw Ewolucja form obsługi rynku zagranicznego Kombinacja sposobów obsługi rynku zagranicznego – alternatywa (substytucja) czy komplementarność (współwystępowanie) Przykład zastosowania teorii kosztów transakcyjnych do analizy kwestii pośrednictwa w handlu zagranicznym Charakterystyka teorii kosztów transakcyjnych Problem pośrednictwa w handlu zagranicznym w ujęciu teorii kosztów transakcyjnych Propozycje rozwiązania problemu w tradycyjnej literaturze ekonomicznej i marketingowej – kryteria alokacji funkcji w układzie eksportowym Wpływ czynnika skali działalności na strukturę układu eksportowego Czynnik skali w odniesieniu do wielkości obrotów jednym towarem (czynnik koncentracji obrotów) Czynnik skali w znaczeniu szerokości asortymentu Czynnik skali w ujęciu transakcyjno-informacyjnym Czynnik skali w ujęciu finansowo-kredytowym Propozycja rozwiązania problemu z wykorzystaniem teorii kosztów transakcyjnych Specyficzność zasobów Niepewność Częstotliwość Metody wyboru sposobu wejścia na rynki zagraniczne Podstawowe modele, reguły i podejścia do wyboru strategii wejścia Kryteria wyboru strategii wejścia na rynki zagraniczne Metody wyboru oparte na rachunku ekonomicznym Rachunek kosztów produkcji eksportowej i kosztów produkcji za granicą – model Vernona Wybór między eksportem zagranicznym a produkcją zagraniczną – model Hirscha Skala działań za granicą – model Buckleya i Cassona Model wyboru między eksportem, licencjonowaniem i inwestycją zagraniczną na bazie teorii eklektycznej – model Roota Prosta formalizacja wyboru sposobu prowadzenia działalności na rynku zagranicznym – model Welcha, Benito i Petersena Rachunek kosztów i korzyści kooperacji – model Contractora i Lorange’a Model wyboru między licencją, aliansem strategicznym i filią – model Contractora i Blake’a Rachunek kosztów transakcyjnych – model Anderson i Gatignona Kalkulacja opłacalności – procedura Jeanneta i Hennesseya Analiza strategii wejścia na rynki zagraniczne według Buckleya i Cassona – rozszerzenie podejścia do internalizacji Metody wyboru na podstawie etapu rozwoju i fazy internacjonalizacji Faza cyklu życia produktu/branży – model Vernona Procedura wyboru adekwatnej fazy internacjonalizacji – drzewo decyzyjne Brooke’a Metody wyboru wielokryteriowego Model uproszczony – Stonehouse’a, Hamilla, Campbella, Purdiego Procedura Roota Procedura Strathclyde Wątki normatywne i prospektywne zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw Ogólnogospodarcze konsekwencje internacjonalizacji przedsiębiorstw W sferze innowacyjności, produktywności i konkurencyjności gospodarki oraz rekomendacje dla polityki gospodarczej sprzyjającej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw Kanały wpływu: triada a współpraca gospodarcza z zagranicą – mapa możliwości Mapa wyjaśnień teoretycznych Mapa wyników badań empirycznych Mapa rekomendacji dla polityki gospodarczej Perspektywy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw i zalecenia dla strategii firm podejmujących ekspansję zagraniczną Perspektywy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw Zalecenia dla strategii firm podejmujących ekspansję zagraniczną Kryzysy gospodarcze a biznes międzynarodowy na przykładzie pandemii COVID-19 – refleksje na gorąco Jak poradzić sobie z koronawirusem? Koronawirus niejeden ma wymiar Przyszłość globalizacji – czy pandemia COVID-19 zabije globalizację? Istota globalizacji Scenariusze rozwoju globalizacji
Sygnatura czytelni BMW: VIII A 123 @
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 6254 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 467-[491]. Indeks.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności