158660
Book
In basket
Alfabetyzm finansowy na świecie i w Polsce / Andrzej Cwynar. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021. - 257 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Teoretyczne ramy badań alfabetyzmu finansowego Alfabetyzm finansowy – kwestie terminologiczne Wiedza i umiejętności jako składniki alfabetyzmu finansowego Samoocena jako składnik alfabetyzmu finansowego Samoocena w sensie poczucia własnej skuteczności w zarządzaniu finansami osobistymi Samoocena w sensie przekonania o posiadaniu wiedzy finansowej (subiektywna wiedza finansowa) Alfabetyzm finansowy jako połączenie wiedzy, umiejętności i samooceny Alfabetyzm finansowy jako połączenie wiedzy, umiejętności, samooceny, a także postaw i zachowań finansowych Meandry definiowania alfabetyzmu finansowego Zdolności matematyczne a konceptualne granice alfabetyzmu finansowego Alfabetyzm finansowy a koncepcja możliwości (dokonywania wyborów) finansowych Operacjonalizacja alfabetyzmu finansowego Operacjonalizacja za pomocą testu osiągnięć Treści dziedzinowe testu Struktura testu 60 Przetwarzanie odpowiedzi „Nie wiem” Agregowanie wyników testu i klasyfikowanie badanych na tej podstawie Popularne testy osiągnięć: „wielka trójka” i „wielka piątka” Testy zweryfikowane w analizach psychometrycznych Operacjonalizacja za pomocą samooceny Subiektywna wiedza finansowa Poczucie własnej skuteczności w zarządzaniu finansami osobistymi Poziom alfabetyzmu finansowego w Polsce i na świecie Wyniki sondaży wykorzystujących „wielką trójkę” – porównanie międzynarodowe Wyniki badań OECD Wyniki badania S&P Global FinLit Badania alfabetyzmu finansowego w Polsce Badania prowadzone w jednostkach naukowych Badania prowadzone przez instytucje związane z rynkiem finansowym Podstawowe zmienne społeczno-demograficzne i ekonomiczne a alfabetyzm finansowy – przegląd literatury Płeć a alfabetyzm finansowy Różnice ze względu na płeć w wynikach testów alfabetyzmu finansowego – istota i skala zjawiska Możliwe przyczyny różnic w poziomie alfabetyzmu finansowego ze względu na płeć Wiek a alfabetyzm finansowy Różnice ze względu na wiek w wynikach testów alfabetyzmu finansowego – istota i skala zjawiska Możliwe przyczyny różnic w poziomie alfabetyzmu finansowego ze względu na wiek Poziom wykształcenia a alfabetyzm finansowy Dochód a alfabetyzm finansowy Formalna edukacja finansowa a alfabetyzm finansowy – przegląd literatury Edukacja finansowa a alfabetyzm finansowy – usystematyzowanie pojęć Wpływ edukacji finansowej na poziom alfabetyzmu finansowego – wyniki indywidualnych badań Edukacja finansowa w szkołach średnich i na studiach Edukacja finansowa poza szkołą Badania treści i form edukacji finansowej Przeglądy badań skuteczności edukacji finansowej (narracyjne i systematyczne) Metaanalizy wyników badań skuteczności edukacji finansowej Możliwe przyczyny małej skuteczności edukacji finansowej Stan edukacji finansowej w Polsce Edukacja finansowa w szkole Edukacja finansowa poza szkołą Płeć, wiek, wykształcenie i dochód a poziom alfabetyzmu finansowego dorosłych Polaków – metaanaliza wyników wcześniejszych badań własnych Charakterystyka przeprowadzonej metaanalizy Cel i hipoteza zerowa Badania uwzględnione w metaanalizie Model metaanalizy, miara wielkości efektów i sposób ich zważenia Heterogeniczność efektów Wyniki metaanalizy – łączna wielkość efektów Skrzywienie publikacyjne Poziom alfabetyzmu finansowego dorosłych Polaków Zmienne społeczno-demograficzne, ekonomiczne i formalna edukacja finansowa a alfabetyzm finansowy dorosłych Polaków
Sygnatura czytelni BMW: III A 80 @
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 6313 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 227-248.
Funding information note
Współfinansowanie: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji (Lublin).
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności