158660
Book
In basket
Jak działa umysł Decyzja i podjęcie działania Zmiana zachowania i nauki o zachowaniu Wstęp do nauk behawioralnych: jak działa umysł Jesteśmy ograniczeni Dwa umysły Chodzimy na skróty: błędy i heurystyki Chodzimy na skróty: nawyki Kontekst ma olbrzymie znaczenie Możemy projektować kontekst Co może pójść nie tak Kaprysy procesu podejmowania decyzji Kaprysy działania Mapa procesu podejmowania decyzji Tworzenie działania Od problemów do rozwiązań Prosty model tego, kiedy i dlaczego działamy Wskazówka Reakcja Ocena Zdolność Czas Doświadczenie Model działania CREATE Każdy etap jest względny Etapy mogą na siebie wpływać Model powtarza się zawsze, gdy człowiek działa, i za każdym razem jest inny Powstrzymywanie chybionych działań Wykorzystywanie modelu CREATE do tworzenia przeszkód w działaniu Zmiana istniejących nawyków Uwaga: unikaj wskazówek Reakcja: zmień rutynę przez przejęcie reakcji Ocena: używaj świadomego wnioskowania Ocena: zwiększ uwagę przez ćwiczenie uważności Zdolność: wzmocnij siłę innych zachowań Pochopne decyzje i godne pożałowania działania Etyka zmiany zachowania Szczególnie narzędzia cyfrowe manipulują użytkownikami Co poszło nie tak: cztery typy zmiany zachowania Długi cień Produkty uzależniające Behawioryzm etyki Idziemy za pieniędzmi Dalsze kroki: samodzielne korzystanie z nauk o zachowaniu Oceń zamiary Oceń bariery behawioralne Odśwież sobie pamięć dzięki planowi etycznemu Stwórz zespół opiniujący Nie bądź elastyczny Podnieś stawkę: używaj energii społecznej do zmiany motywacji Pamiętaj o podstawowym błędzie przypisania Stosuj zachęty prawne i ekonomiczne Dlaczego projektowanie zmiany zachowania to temat szczególnie drażliwy Plan zmiany zachowania Podsumowanie procesu Zrozumienie nie wystarczy potrzebujemy procesu Proces jest powszechny Szczegóły mają znaczenie Skoro też jesteśmy ludźmi: praktyczne wskazówki i arkusze robocze Definiowanie problemu Gdy zespoły produktowe nie zdefiniują jasno problemu Rozpocznij od wizji produktu Sprecyzuj oczekiwany rezultat Doprecyzuj rezultat To i nic innego Unikaj stanów umysłu Ustal priorytety i połącz je Staraj się nie zaczynać od pytania jak to zrobić? Po co się trudzić? Co, jeśli nie jesteście w stanie dojść do porozumienia odnośnie do oczekiwanego rezultatu? Zdefiniuj wskaźniki mierzące rezultat Praca z celami zorientowanymi na firmę Nakreśl wizję Wyznacz cele firmy Zdefiniuj rezultaty dla użytkownika Lista kontrolna Kto podejmuje działanie? Spisz swój początkowy pomysł działania Doprecyzuj działanie Wskaźniki działania Szukaj minimalnego opłacalnego działania Hipoteza zmiany zachowania Przykłady z różnych dziedzin Przypomnienie: działanie != rezultat Arkusz roboczy: notatka z projektu behawioralnego Badanie kontekstu Co wiesz o swoich użytkownikach? Jak zachowują się w codziennym życiu? Jak zachowują się w aplikacji? Persony behawioralne Mapa behawioralna: jakie mikrozachowania prowadzą do działania? Budowanie mapy behawioralnej Zapisz to lub narysuj i dodaj szczegóły Nowe produkty lub funkcjonalności a istniejące Mapa behawioralna zaprzestania działania Czy jest lepsze działanie? Techniki generowania pomysłów Wystrzegaj się oczywistości Wybierz idealne oczekiwane działanie Aktualizacja person behawioralnych Diagnozowanie problemu przy użyciu modelu CREATE Diagnozowanie niepodjęcia działania Diagnozowanie niezaprzestania działania Trochę praktyki Arkusz roboczy: mapa behawioralna Arkusz roboczy: doprecyzowanie pojęć aktora i działania Zrozumienie naszej pracy: krótka historia o rybce Zrób to za nich, gdy możesz Strategie oszukiwania w jednorazowych działaniach Zautomatyzuj działanie Wystudiowana przypadkowość Strategie oszukiwania w powtarzających się działaniach Zautomatyzuj powtórzenia Ale czy oszukiwanie to nie oszukiwanie? Oszukiwanie w modelu działania Kiedy nie możesz działać za nich, używaj modelu CREATE Patrz dalej niż na motywację Wartość i ograniczenia uświadamiania użytkowników Patrz dalej niż na ekran produktu przeanalizuj ponownie mapę Tworzenie ingerencji: wskazówka, reakcja i ocena Wskazówki do działania Poproś ich Przekształć coś we wskazówkę Wyjaśnij, gdzie działać Usuń rozproszenia: zmieć konkurencję Bądź tam, gdzie skierowana jest uwaga użytkownika Dopasuj się do grafiku użytkownika Korzystaj z przypomnień Taktyka dodatkowa: migający tekst Reakcja intuicyjna Opowiadaj o przeszłości, by wspierać przyszłe działania Niech myślą o sukcesie Buduj skojarzenia z tym, co dobre i znane Skorzystaj z dowodu społecznego Korzystaj z porównań ze znajomymi Wykaż autorytet w danej dziedzinie Bądź autentyczny i miej indywidualne podejście Stwórz profesjonalną i piękną stronę Świadoma ocena Upewnij się, że zachęty są właściwe Wykorzystaj istniejące motywacje, zanim dodasz nowe Unikaj bezpośrednich płatności Wykorzystaj lęk przed stratą Twórz kontrakty zobowiązań i nośniki zobowiązań Wypróbuj różne rodzaje motywacji Wykorzystaj współzawodnictwo Przenieś przyszłe motywacje do teraźniejszości Kilka uwag na temat podejmowania decyzji Unikaj narzutu poznawczego Upewnij się, że instrukcje są zrozumiałe Unikaj nadmiaru wyboru Zwolnij Arkusz roboczy: ocena różnych ingerencji za pomocą modelu CREATE Tworzenie ingerencji: zdolność, czas, doświadczenie Zdolność użytkownika do działania Usuń uciążliwości i wąskie gardła Usuwaj niepotrzebne punkty decyzyjne Ustaw odpowiednie wartości domyślne Buduj zamiar implementacji Porównanie ze znajomymi też może pomóc Druga strona medalu: wiesz, że sobie poradzisz Poszukaj prawdziwych przeszkód Właściwy czas Użyj słownictwa, które nie pozwala na czasową krótkowzroczność Przypomnij o wcześniejszym zobowiązaniu do działania Złóż zobowiązania innym Niech nagroda nie powszednieje Zarządzanie wcześniejszym doświadczeniem Stosuj nowe początki Korzystaj z reinterpretacji historii Korzystaj z technik wspierających podejmowanie lepszych decyzji Spraw, że działanie będzie celowo nieznane Sprawdź jeszcze raz pytasz inną osobę Tworzenie ingerencji: tematy zaawansowane Ingerencje wieloetapowe Łącz, gdzie to możliwe Znów oszukuj, jeśli możesz Pozwalaj na małe zwycięstwa Stwórz pętlę informacji zwrotnej Częste błędy Łatwizna! Ciężka praca buduje zobowiązania Kształtowanie nawyków Utrudnianie działania Działania nawykowe Pomysły na utrudnianie innych działań Implementacja w produkcie Dokonaj oceny etycznej Zostaw miejsce na kreatywność Ku przestrodze: moja opaska treningowa Twórz wskaźniki behawioralne od pierwszego dnia Co powinieneś już mieć Implementacja monitorowania behawioralnego Mierzenie zachowań i rezultatów w produkcie Mierzenie zachowań i rezultatów poza produktem Implementacja testów A/B i eksperymentów Narzędzia monitorowania zachowania i eksperymentów Arkusz roboczy: weryfikacja etyczna Transparentność i wolność wyboru Zarządzanie danymi i polityka prywatności Ostateczna ocena Określanie wpływu za pomocą testów A/B i eksperymentów Dlaczego eksperymenty są (prawie) lepsze niż ciepłe bułeczki Projektowanie eksperymentalne w szczegółach Ile osób wystarczy? Jak długo to wystarczająco długo? Wykorzystanie wagi biznesowej, by zdefiniować wystarczająco Punkty do zapamiętania na temat projektowania eksperymentu Analizowanie rezultatów eksperymentów Czy efekt jest wystarczająco duży? Określanie istotności statystycznej Rodzaje eksperymentów Inne rodzaje eksperymentów Optymalizacja eksperymentów Jak działa eksperymentalna optymalizacja Kiedy i dlaczego testować? Arkusz roboczy: projektowanie eksperymentu Krok 1. Co podlega testom? Krok 2. Jakie są ekstrema rezultatów? Krok 3. Oblicz wielkość próby dla ekstremów Krok 4. Jak dużo osób możesz zbadać? Krok 5. Ile osób powinno być w każdej grupie? Krok 6. Czy masz wszystko, czego potrzebujesz? Określanie wpływu, gdy nie można przeprowadzić testów A/B Inne sposoby określenia wpływu Analiza przed po Przekrojowa analiza wpływu Unikatowe działania i rezultaty Co, jeśli rezultatu nie można zmierzyć w produkcie? Znajdź dowolny sposób mierzenia rezultatu i działania (byle nie była to ankieta) Znajdź przypadki połączenia zachowania produktowego z realnymi rezultatami Budowanie mostu danych Ocena kolejnych kroków Określ, jakie zmiany zaimplementować Zbierz Nadaj priorytety Włącz Mierz wpływ każdej dużej zmiany Jakościowe testy przyrostowych zmian Kiedy jest wystarczająco dobrze? Trochę praktyki Zbuduj swój zespół i odnieś z nim sukces Obecny stan wiedzy Co zrobiliśmy: światowe badania zespołów behawioralnych Kogo tam mamy? Co nas interesuje Zespoły dedykowane Pozostałe zespoły Szeroki zakres zastosowań Początki Model biznesowy Miejsce Obszary zainteresowań Wyzwania Praktyczne wyzwania w funkcjonowaniu zespołu Kryzys powtarzalności w nauce Trochę praktyki Czego będziesz potrzebował dla swojego zespołu Od tego, co zrobiono, do tego, co Ty zrobisz Udowodnienie swojej wartości Przemyśl model biznesowy Umiejętności i ludzie, których potrzebujesz Pierwszy zestaw umiejętności: podstawy niebehawioralne Drugi zestaw umiejętności: ocena wpływu Trzeci zestaw umiejętności: głębokie zrozumienie umysłu i jego osobliwości Poza listą: tytuł naukowy Jak łączyć te umiejętności w zespole Pomoc badaczy akademickich Data science i nauki o zachowaniu Korzystanie z data science w projektowaniu zmiany zachowania Jak podejmujemy decyzje i działania Kształtowanie zachowania przez produkt: model CREATE Model DECIDE i budowanie ingerencji behawioralnej Czym zwykle różnią się warunki wstępne od działania? Co się zmienia, gdy użytkownik nabiera doświadczenia z produktem? Jak utrzymać zaangażowanie w produkt? Co się dzieje, zanim człowiek po raz pierwszy podejmie działanie? Spojrzenie w przód
Sygnatura czytelni BMW: IX D 156 @
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 6318 (1 egz.)
Notes:
Tytuł oryginału: Designing for behavior change : applying psychology and behavioral economics
General note
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie II - dotyczy oryginału.
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 323-332.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności