158664
Book
In basket
Zarządzanie i inżynieria jakości / Adam Hamrol. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 538 stron : ilustracje ; 25 cm.
1.O inżynierii jakości i zarządzaniu jakością Jakość - postrzeganie i ocena Postrzeganie i ocena jakości 1.1.Postrzeganie jakości 1.1.1.Definicja jakości 1.1.2.Jakość w cyklu życia produktu 1.2.Cechy jakościowe produktów i procesów 1.3.Ocena jakości 1.3.1.Badanie, pomiar i wyznaczanie stanu cech jakościowych 1.3.2.Ocena jakości procesów produkcji oraz dostarczania usług 1.3.3.Ocena jakości produktów finalnych Inżynieria jakości w cyklu życia produktu Projektowanie produktów oraz przygotowanie procesów wykonania 2.1. Projektowanie projakościowe 2.1.1.Opracowanie planu projektu i zapewnienie warunków 2.1.2.Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz możliwości ich spełnienia 2.1.3.Identyfikacja ryzyka niespełniania założeń projektowych 2.1.4.Innowacyjność i ciągle doskonalenie produktów 2.1.5.Ekonomiczny poziom jakości projektowej 2.2. Zapewnienie jakości procesów wykonania produktów 2.2.1.Badanie zdolności jakościowej maszyn i procesów 2.2.2.Projektowanie granic tolerancji 2.2.3.Zapewnienie zdolności jakościowej 2.2.4.Tworzenie projakościowego środowiska pracy 2.2.5.Standaryzacja pracy 2.2.6.Uodpornianie procesów na Wędy 2.2.7.Kwalifikacja dostawców Wykonanie produktów 3.1.Kontrola jakości 3.1.1.Kontrola w cyklu życia produktu 3.1.2.Sposoby, zakres i cel kontroli 3.1.3.Systemy pomiarowe 3.1.4.Kontrola stuprocentowa i kontrola wyrywkowa 3.1.5.Skuteczność i koszty kontroli 3.1.6.Planowanie kontroli 3.2.Sterowanie jakością 3.2.1.Obwody sterowania jakością 3.2.2.Statystyczne sterowanie procesem 3.2.3.Utrzymywanie sprawności i dostępności maszyn 3.2.4.Utrzymywanie porządku i przestrzeganie standardów 3.2.5.Komunikacja i wizualizacja 3.2.6.Kontrola dostaw Utrzymanie jakości w procesach dystrybucji i użytkowania 4.1.Zapewnienie jakości w procesach dystrybucji 4.2.Zapewnienie prawa klienta do jakości 4.3.Użytkowanie - ocena niezawodności wyrobów Zarządzanie jakością Zasady i strategie zarządzania jakością 5.1. Cele i funkcje zarządzania jakością 5.1.1.Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania 5.1.2.Zarządzanie jakością 5.2.Zasady zarządzania jakością 5.2.1.Orientacja na klienta 5.2.2.Przywództwo 5.2.3.Zaangażowanie ludzi 5.2.4.Podejście procesowe 5.2.5.Ciągle doskonalenie 5.2.6.Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów 5.2.7.Zarządzanie relacjami 5.3.Koncepcje i strategie zarządzania jakością 5.3.1.Ewolucja podejścia do zarządzania jakością 5.3.2.TQM - powszechne zaangażowanie 5.3.3.Six Sigma - dążenie do doskonałości 5.3.4.Znormalizowane systemy zarządzania jakością 5.3.5.Lcan Manufacturing, Kaizen i inne koncepcje wspierające zarządzanie jakością 5.3.6.Synergia różnych strategii - Lecin Sbc Sigma 5.4.Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością 5.4.1.Koszty jakości 5.4.2.Modele kosztów jakości 5.4.3.Rachunek kosztów jakości Normalizacja w zarządzaniu jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem 6.1.Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem 6.2.Normalizacja systemów zarządzania jakością 6.2.1.Zarządzanie jakością - normy serii ISO 9000 6.2.2.Zarządzanie jakością w motoryzacji — norma IATF 16949 6.3.Zarządzanie bezpieczeństwem 6.3.1.Bezpieczeństwo informacji - ISO/ICE 27000 6.3.2.Bezpieczeństwo żywności - ISO 22000 i HACCP 6.3.3.Bezpieczeństwo wyrobów — znak CE 6.3.4.Bezpieczeństwo i higiena pracy - PN-N 18001 6.4.Zarządzanie środowiskowe - ISO 14001 6.5.Ogólne zasady projektowania i wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania 6.5.1.Etapy projektowania 6.5.2.Deklaracja kierownictwa 6.5.3.Prace przygotowawcze 6.5.4.Projektowanie systemów 6.5.5.Integracja systemów 6.6.Ocena znormalizowanych systemów zarządzania i certyfikacja 6.6.1.Audyt 6.6.2.Przegląd systemu 6.6.3.Certyfikacja znormalizowanych systemów zarządzania Instrumenty inżynierii i zarządzania jakością Narzędzia rozwiązywania problemów i doskonalenia 7.1.Wizualizacja 7.1.1.Schemat blokowy 7.1.2.Diagram SIPOC 7.1.3.Sieć działań 7.1.4.Mapa procesu - mapa przepływu wartości 7.1.5.Diagram spaghetii — wykres sznurkowy 7.1.6.Arkusz kontrolny 7.2.Grupowanie i identyfikacja relacji 7.2.1.Burza mózgów 7.2.2.Diagram Ishikawy i diagram podobieństwa 7.2.3.Diagram relacji 7.2.4.Diagram macierzowy 7.2.5.Diagram systematyki 7.2.6.Schemat 5-Why 7.3.Wyznaczanie ważności 7.3.1.Diagram Pareta 7.3.2.Metoda ABCD 7.3.3.Macierzowa analiza danych Narzędzia i metody projakościowego planowania i projektowania 8.1.Badania potrzeb, oczekiwań i satysfakcji klientów 8.1.1.Metodyka badań 8.1.2.Indeks satysfakcji klientów - CSI 8.2.QFD -„dom jakości" 8.3.Identyfikacja i analiza ryzyka - FMEA 8.4.Planowanie eksperymentów 8.4.1.Znaczenie eksperymentowania w inżynierii jakości 8.4.2.Zmiana jednego czynnika 8.4.3.Porównywanie procesów (wyrobów) 8.4.4.Systematyczna zamiana poziomu czynników 8.4.5.Eksperyment czynnikowy — dwupoziomowy 8.4.6.Plany Taguchiego Narzędzia i metody kontroli oraz sterowania jakością 9.1.Wskaźniki zdolności jakościowej 9.2.Karty kontrolne 9.2.1.Zmienność naturalna i specjalna 9.2.2.Projektowanie i analiza karty kontrolnej x 9.2.3.Karty kontrolne liczbowe 9.2.4.Karty kontrolne alternatywne 9.2.5.Zasady projektowania kart kontrolnych 9.3.Statystyczna kontrola odbiorcza 9.3.1.Ryzyko odbiorcy i dostawcy 9.3.2.Kontrola odbiorcza alternatywna 9.3.3.Kontrola odbiorcza liczbowa 9.4.Badanie przydatności systemów pomiarowych 9.4.1.Parametry systemu pomiarowego 9.4.2.Ocena systemu pomiarowego cech mierzalnych - wskaźnik R&R 9.4.3.Ocena systemu pomiarowego cech niemierzalnych Kompendium wiedzy ze statystyki dla inżyniera i menedżera jakości Zl.l. Parametry populacji i statystyki próby Z1.2. Histogram Z1.3. Rozkłady Z 1.4. Przedziały ufności Z1.5. Testy statystyczne Zl.5.1. Testy parametryczne Zl.5.2. Testy nieparametryczne Z1.6. Analiza wariancji - ANOVA Z1.7. Tablice wielodzielcze Z 1.8. Regresja i korelacja Projekt Six Sigma - metodyka i przykłady
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 150800 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności