158664
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości / Adam Hamrol. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 538 stron : ilustracje ; 25 cm.
1.O inżynierii jakości i zarządzaniu jakością Jakość - postrzeganie i ocena Postrzeganie i ocena jakości 1.1.Postrzeganie jakości 1.1.1.Definicja jakości 1.1.2.Jakość w cyklu życia produktu 1.2.Cechy jakościowe produktów i procesów 1.3.Ocena jakości 1.3.1.Badanie, pomiar i wyznaczanie stanu cech jakościowych 1.3.2.Ocena jakości procesów produkcji oraz dostarczania usług 1.3.3.Ocena jakości produktów finalnych Inżynieria jakości w cyklu życia produktu Projektowanie produktów oraz przygotowanie procesów wykonania 2.1. Projektowanie projakościowe 2.1.1.Opracowanie planu projektu i zapewnienie warunków 2.1.2.Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz możliwości ich spełnienia 2.1.3.Identyfikacja ryzyka niespełniania założeń projektowych 2.1.4.Innowacyjność i ciągle doskonalenie produktów 2.1.5.Ekonomiczny poziom jakości projektowej 2.2. Zapewnienie jakości procesów wykonania produktów 2.2.1.Badanie zdolności jakościowej maszyn i procesów 2.2.2.Projektowanie granic tolerancji 2.2.3.Zapewnienie zdolności jakościowej 2.2.4.Tworzenie projakościowego środowiska pracy 2.2.5.Standaryzacja pracy 2.2.6.Uodpornianie procesów na Wędy 2.2.7.Kwalifikacja dostawców Wykonanie produktów 3.1.Kontrola jakości 3.1.1.Kontrola w cyklu życia produktu 3.1.2.Sposoby, zakres i cel kontroli 3.1.3.Systemy pomiarowe 3.1.4.Kontrola stuprocentowa i kontrola wyrywkowa 3.1.5.Skuteczność i koszty kontroli 3.1.6.Planowanie kontroli 3.2.Sterowanie jakością 3.2.1.Obwody sterowania jakością 3.2.2.Statystyczne sterowanie procesem 3.2.3.Utrzymywanie sprawności i dostępności maszyn 3.2.4.Utrzymywanie porządku i przestrzeganie standardów 3.2.5.Komunikacja i wizualizacja 3.2.6.Kontrola dostaw Utrzymanie jakości w procesach dystrybucji i użytkowania 4.1.Zapewnienie jakości w procesach dystrybucji 4.2.Zapewnienie prawa klienta do jakości 4.3.Użytkowanie - ocena niezawodności wyrobów Zarządzanie jakością Zasady i strategie zarządzania jakością 5.1. Cele i funkcje zarządzania jakością 5.1.1.Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania 5.1.2.Zarządzanie jakością 5.2.Zasady zarządzania jakością 5.2.1.Orientacja na klienta 5.2.2.Przywództwo 5.2.3.Zaangażowanie ludzi 5.2.4.Podejście procesowe 5.2.5.Ciągle doskonalenie 5.2.6.Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów 5.2.7.Zarządzanie relacjami 5.3.Koncepcje i strategie zarządzania jakością 5.3.1.Ewolucja podejścia do zarządzania jakością 5.3.2.TQM - powszechne zaangażowanie 5.3.3.Six Sigma - dążenie do doskonałości 5.3.4.Znormalizowane systemy zarządzania jakością 5.3.5.Lcan Manufacturing, Kaizen i inne koncepcje wspierające zarządzanie jakością 5.3.6.Synergia różnych strategii - Lecin Sbc Sigma 5.4.Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością 5.4.1.Koszty jakości 5.4.2.Modele kosztów jakości 5.4.3.Rachunek kosztów jakości Normalizacja w zarządzaniu jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem 6.1.Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem 6.2.Normalizacja systemów zarządzania jakością 6.2.1.Zarządzanie jakością - normy serii ISO 9000 6.2.2.Zarządzanie jakością w motoryzacji — norma IATF 16949 6.3.Zarządzanie bezpieczeństwem 6.3.1.Bezpieczeństwo informacji - ISO/ICE 27000 6.3.2.Bezpieczeństwo żywności - ISO 22000 i HACCP 6.3.3.Bezpieczeństwo wyrobów — znak CE 6.3.4.Bezpieczeństwo i higiena pracy - PN-N 18001 6.4.Zarządzanie środowiskowe - ISO 14001 6.5.Ogólne zasady projektowania i wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania 6.5.1.Etapy projektowania 6.5.2.Deklaracja kierownictwa 6.5.3.Prace przygotowawcze 6.5.4.Projektowanie systemów 6.5.5.Integracja systemów 6.6.Ocena znormalizowanych systemów zarządzania i certyfikacja 6.6.1.Audyt 6.6.2.Przegląd systemu 6.6.3.Certyfikacja znormalizowanych systemów zarządzania Instrumenty inżynierii i zarządzania jakością Narzędzia rozwiązywania problemów i doskonalenia 7.1.Wizualizacja 7.1.1.Schemat blokowy 7.1.2.Diagram SIPOC 7.1.3.Sieć działań 7.1.4.Mapa procesu - mapa przepływu wartości 7.1.5.Diagram spaghetii — wykres sznurkowy 7.1.6.Arkusz kontrolny 7.2.Grupowanie i identyfikacja relacji 7.2.1.Burza mózgów 7.2.2.Diagram Ishikawy i diagram podobieństwa 7.2.3.Diagram relacji 7.2.4.Diagram macierzowy 7.2.5.Diagram systematyki 7.2.6.Schemat 5-Why 7.3.Wyznaczanie ważności 7.3.1.Diagram Pareta 7.3.2.Metoda ABCD 7.3.3.Macierzowa analiza danych Narzędzia i metody projakościowego planowania i projektowania 8.1.Badania potrzeb, oczekiwań i satysfakcji klientów 8.1.1.Metodyka badań 8.1.2.Indeks satysfakcji klientów - CSI 8.2.QFD -„dom jakości" 8.3.Identyfikacja i analiza ryzyka - FMEA 8.4.Planowanie eksperymentów 8.4.1.Znaczenie eksperymentowania w inżynierii jakości 8.4.2.Zmiana jednego czynnika 8.4.3.Porównywanie procesów (wyrobów) 8.4.4.Systematyczna zamiana poziomu czynników 8.4.5.Eksperyment czynnikowy — dwupoziomowy 8.4.6.Plany Taguchiego Narzędzia i metody kontroli oraz sterowania jakością 9.1.Wskaźniki zdolności jakościowej 9.2.Karty kontrolne 9.2.1.Zmienność naturalna i specjalna 9.2.2.Projektowanie i analiza karty kontrolnej x 9.2.3.Karty kontrolne liczbowe 9.2.4.Karty kontrolne alternatywne 9.2.5.Zasady projektowania kart kontrolnych 9.3.Statystyczna kontrola odbiorcza 9.3.1.Ryzyko odbiorcy i dostawcy 9.3.2.Kontrola odbiorcza alternatywna 9.3.3.Kontrola odbiorcza liczbowa 9.4.Badanie przydatności systemów pomiarowych 9.4.1.Parametry systemu pomiarowego 9.4.2.Ocena systemu pomiarowego cech mierzalnych - wskaźnik R&R 9.4.3.Ocena systemu pomiarowego cech niemierzalnych Kompendium wiedzy ze statystyki dla inżyniera i menedżera jakości Zl.l. Parametry populacji i statystyki próby Z1.2. Histogram Z1.3. Rozkłady Z 1.4. Przedziały ufności Z1.5. Testy statystyczne Zl.5.1. Testy parametryczne Zl.5.2. Testy nieparametryczne Z1.6. Analiza wariancji - ANOVA Z1.7. Tablice wielodzielcze Z 1.8. Regresja i korelacja Projekt Six Sigma - metodyka i przykłady
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150800 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności