158660
No cover
Book
In basket
Podstawy teoretyczne edukacji dla transportu drogowego Geneza transportu, ruchu drogowego i psychologii transportu Rozwoju dróg i historia zarządzania ruchem Początki psychologii transportu Stan badań nad edukacją dla transportu i bezpieczeństwa w ruchu drogowym Wybrane projekty, strategie i wizje w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego Badania rozpoznawcze projektów naukowych dotyczących edukacji dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym Psychologia transportu i bezpieczeństwa w ruchu drogowym – podstawowe cele i zadania badawcze Psychologia transportu jako interakcja kierującego, pojazdu i drogi Wpływ percepcji na bezpieczeństwo w ruchu drogowym Koncepcja sterowania w układzie człowiek–maszyna–komputer Umiejętności i nawyki psychomotoryczne kierowcy Kierujący w interakcji z drogą i pojazdem Struktura sprawności i efektywności działania uczestnika ruchu drogowego – model psychomotoryczny kierowcy Pedagogika pracy dla ruchu drogowego Przedzawodowe kształcenie dzieci i młodzieży w ruchu drogowym Nauczanie prozawodowe Myślenie w edukacji kierowców i instruktorów Analiza krytyczna programów kształcenia dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym Szkolny program wychowania komunikacyjnego dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym Krajowe i europejskie programy bezpieczeństwa w ruchu drogowym Ocena pozaszkolnych form kształcenia kierowców, instruktorów i egzaminatorów Szkolenie doskonalące, dokształcające i reedukacyjne dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym 1.4.5. Przesłanki z praktycznej realizacji celów edukacyjnych uczestników ruchu Podsumowanie i wnioski końcowe z krytycznej analizy programów kształcenia Rozdział 2. Psychologiczne podstawy kształcenia w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym Psychologia rozwoju człowieka i jego przystosowanie do uczestnictwa w ruchu drogowym Okresy rozwojowe człowieka wpływające na przystosowanie do ruchu drogowego Zintegrowany system transportu drogowego jako skuteczne przystosowanie kierowcy i właściwy dobór cech do zadań Psychologiczna sylwetka kierowcy w transporcie zintegrowanym Zintegrowany system bezpieczeństwa w transporcie drogowym Zagrożenia w transporcie Tworzenie systemu bezpieczeństwa w transporcie i ruchu drogowym Rola psychologii dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym Charakterystyka zawodowa kierowcy Rola psychologii poznawczej w tworzeniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym Powstawanie wrażeń i tworzenie spostrzeżeń w ruchu drogowym Uwaga i pamięć w ruchu drogowym Wyobrażenia i myślenie w ruchu drogowym Mowa i decyzje w ruchu drogowym Czynności psychomotoryczne kierowcy Biologiczno-psychologiczne podstawy ruchu Psychomotoryka kierowcy w ruchu drogowym Czynniki warunkujące sprawność psychomotoryczną kierowcy Badania wpływu płci i wieku na sprawność oraz bezpieczeństwo w ruchu drogowym Badanie funkcji poznawczych wpływających na sprawność i bezpieczeństwo kierujących oraz kierowców Zdrowotne wyznaczniki sprawności poznawczej i motorycznej kierowcy Wpływ struktury osobowości na sprawność i bezpieczeństwo uczestników ruchu Skłonność do ryzyka jako czynnik wpływający na bezpieczeństwo w ruchu drogowym Założenia teoretyczne oraz praktyczne psychodydaktycznego procesu kształcenia dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym Ryzyko, zagrożenia i błędy w wypadkach drogowych Psychologiczny model ryzyka w ruchu drogowym Stres jako mobilizacja i zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym Błędy kierowców w wypadkach drogowych Model zasobów psychologicznych oraz psychomotorycznych w badaniach kierujących i kierowców Tradycyjne techniki badań psychologicznych kierujących i kierowców Badania sprawności ruchowej Badanie zasobów intelektualnych Współczesne koncepcje badań psychologicznych kierujących i kierowców Zmienne psychologiczne praktycznych badań kierujących Badanie reakcji psychomotorycznych . Skuteczność baterii testów Test2Drive Psychodydaktyka kształcenia dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym Psychologiczne podstawy uczenia się przez rozwój pamięci Generowanie reakcji bodźcowych i ich organizacja Uczenie się przez rozwiązywanie problemów i myślenie ukierunkowane na cel w sytuacjach ruchu drogowego Strategie uczenia się bezpośredniego Uczenie się przez aktywność intelektualną, psychomotoryczną i emocjonalną kierowców Zasoby społeczne wpływające na wydajność działania uczestników ruchu drogowego Koncepcja asynchronicznych sieci uczących Uwarunkowania efektywności procesu kształcenia w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym Normy postępowania dydaktycznego w życiu i szkole Zagadnienia terminologiczne dotyczące zasad kształcenia Charakterystyka zasad kształcenia Postulaty i wnioski wpływające na skuteczność procesu kształcenia Integracja psychodydaktyczna determinantów w Centrach Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Koncepcja infrastruktury medialnej Gminnego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz struktura projektu edukacyjnego Sala dydaktyczna bezpieczeństwa ruchu drogowego Rowerowy tor jazdy sprawnościowej Mobilne miasteczko ruchu drogowego Środki dydaktyczne w wychowaniu komunikacyjnym Psychologiczny aspekt stosowania środków dydaktycznych w wychowaniu komunikacyjnym Integracja psychodydaktyczna autodromu z torem kartingowym Ośrodek Szkolenia Kierowców przy Zespole Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Biłgoraju Autodrom Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Biłgoraju i działalność sekcji kartingowej Cele, treści, metody i środki dydaktyczne w edukacji kandydatów na kierowców i instruktorów Wskazania aplikacyjne dla poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym Wzorce aplikacyjne i przykładowe rozwiązania dla kształcenia w zakresie transportu i ruchu drogowego Mobilność jako główna czynność i przestrzeń rozwoju aplikacyjnego uczestnika ruchu drogowego Budowanie aplikacyjnych elementów integracji psychologicznej i dydaktycznej Koncepcja psychomotoryczna i jej wpływ na integrację Potrzeby bezpieczeństwa w ruchu drogowym jako zadania pedagogiczne Treści nauczania a potrzeby zawodowe kierowców i instruktorów (opis badań własnych)
Sygnatura czytelni BMW: VIII G 131
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. M 15211 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 359-377.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności