158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Akademia Zarządzania Projektami)
Część I: Wstępne omówienie warsztatu wymagań Rozdział 1: Pierwsze kroki z warsztatami wymagań Kluczowe wymagania Trudności związane z wymaganiami Poziomy wymagań Wydobywanie wymagań użytkownika Modele wymagań użytkownika Warsztaty wymagań Współpraca w ramach warsztatów Warsztaty i ich moderowanie między warsztatami a typowymi spotkaniami Rezultaty warsztatów Inne zastosowania warsztatów Typy warsztatów wymagań Warsztaty i iteracyjne tworzenie oprogramowania Tworzenie uzasadnienia biznesowego dla warsztatu wymagań Kiedy nie powinno się korzystać z warsztatów wymagań Rozdział 2: Rezultaty warsztatów: jak znaleźć diamenty, szukając węgla Ewolucja wymagań Wymagania biznesowe Wymagania użytkownika Wymagania oprogramowania Perspektywy, ukierunkowania i poziomy szczegółowości modeli Perspektywa modelu Ukierunkowanie modelu Poziom szczegółowości Tworzenie modeli Modele stanu istniejącego Korzystanie z wielu modeli jednocześnie Prezentacja modeli Mapa aktorów Tabela aktorów Zasady biznesowe Reguły biznesowe Diagram kontekstowy Tabela decyzyjna oraz drzewo decyzyjne Model dziedzin Tabela zdarzeń Glosariusz Mapa procesu Prototyp Mapa związków Scenariusze Klasy interesariuszy Diagramy stanów Przypadki użycia Mapa przypadków użycia Pakiet przypadków użycia Diagram nawigacji interfejsu użytkownika Rozdział 3: Składniki udanego warsztatu wymagań Wspólny cel Odpowiedni ludzie Wspólna przestrzeń Mądrość grupowa Przygotowanie indywidualne Pytania ukierunkowane Zabawa na poważnie Zaufanie Urozmaicenie procesu Testy gotowości Kolektywna finalizacja Elastyczna struktura Korzystanie z obu półkul mózgowych Częste podsumowania Część II: Struktura warsztatu wymagań Rozdział 4: Cel: Łączą nas wspólne zamierzenia Formułowanie deklaracji celu warsztatu Unikanie założeń a priori Wysłuchanie osób istotnych dla projektu Powiązanie celu warsztatu z wizją projektu Określanie zakresu przedsięwzięcia Wyznaczenie sponsora warsztatu Stworzenie zespołu planującego warsztat Przykładowe deklaracje celu Warsztat wymagań w strategii horyzontalnej zstępującej Warsztat wymagań w strategii horyzontalnej odśrodkowej Warsztat wymagań w strategii horyzontalnej oddolnej Warsztat wymagań w strategii wertykalnej Warsztat wymagań w strategii zygzaka Rady O co pytać interesariuszy Pytania związane z celem projektu Pytania związane z celem warsztatu Jeśli chcesz wiedzieć więcej... Rozdział 5: Uczestnicy: Obsadzanie ról Role związane z warsztatem Sponsor warsztatu Sponsor projektu Obecność pomorów w trakcie warsztatu zamknięcie warsztatu przez sponsora Uczestnicy merytoryczni Użytkownicy zastępczy Dbałość o obecność Rejestrator Moderator Moderator jako planujący i przygotowujący Moderator jako osoba kierująca procesem Umiejętności obserwacyjne i interwencyjne moderatora Inne kwestie związane z moderatorem Czy powinno się zatrudniać zewnętrznych moderatorów? Obserwatorzy Dyżurni eksperci przedmiotowi Rady 0 co pytać interesariuszy na temat ról uczestników warsztatu Jeśli chcesz wiedzieć więcej... Rozdział 6: Zasady: Kanon warsztatu Formowanie, ścieranie, normowanie i wykonywanie Kanon podstawowy Zasady specjalne Zasady oparte na wartościach Zasady kulturowe Wprowadzanie i sprawdzanie kanonu Ukryte zamiary Kanon decyzyjny Decyzje dotyczące produktów i procesu Wspólne podejmowanie decyzji Reguły decyzyjne Finalizacja Prawdziwy przykład Rady 0 co pytać interesariuszy na temat kanonu Jeśli chcesz wiedzieć więcej... Rozdział 7: Produkty: Zaczynać z myślą o końcu Produkty będące rezultatami Tworzenie bogato ilustrowanych rezultatów Wybór modeli zgodnych z problemem biznesowym Korzystanie z wielu modeli Łączenie modeli tekstowych i graficznych Mieszanie perspektyw i ukierunkowań Określenie poziomu szczegółowości Iteracyjne opracowywanie wymagań Szeregowanie rezultatów według istotności Podzielenie wymagań na kilka warsztatów Określanie testów gotowości Metafory Testowanie gotowości i podejmowanie decyzji Rezultaty niematerialne Produkty będące wkładami Program warsztatu Wstępne wersje modeli Dokumentacja systemów i użytkownika Przygotowanie indywidualne Szablony Pomoce do prowadzenia warsztatu Repozytorium warsztatu Rady 0 co pytać interesariuszy na temat produktów Jeśli chcesz wiedzieć więcej... Rozdział 8: Miejsce: Gdzie się to wydarzy Logistyka warsztatu Przygotowanie sali Tworzenie lepkich ścian Przygotowywanie sali warsztatu Rożne możliwości dotyczące czasu i miejsca Wideokonferencje Technologie wspierające pracę zespołową Odmiany technologii wspierających pracę zespołową Zastrzeżenie dotyczące technologii wspierających pracę zespołową Rady Listy kontrolne dotyczące miejsca warsztatu Jeśli chcesz wiedzieć więcej... Rozdział 9 Proces: Zaplanować wykonanie wykonać plan Otwieranie warsztatu Ćwiczenia wprowadzające Projektowanie działań Określanie kolejności działań Określanie ram działań Mini-instruktaże Elementy działania Przykładowe działanie w ramach warsztatu Szacowanie czasu trwania działania Stosowanie pytań ukierunkowanych Wyobraź sobie... Zapewnianie jakości na bieżąco Tryby współpracy Wzorce współpracy "Ściana cudów" "Podziel, poznaj, popraw i pozbieraj" "Multi-model" "Zasiej i zbierz" "Sito" Łączenie wzorców współpracy Techniki współpracy Techniki sterowania przebiegiem warsztatu Parking Dynamika grupowa Konflikty Wartość konfliktów Nieprawidłowości w działaniach grupy Jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami Gry i zabawy Zamykanie warsztatu Prezentacja z omówieniem Omówienie zagadnień zaparkowanych Końcowe podsumowanie Rady Narzędzia dotyczące procesu przeprowadzania warsztatu Jeśli chcesz wiedzieć więcej... Część III: Strategie przeprowadzania warsztatów wymagań Rozdział 10: Strategie przeprowadzania warsztatów Strategia horyzontalna Wybór strategii horyzontalnej Podejście odgórne (zstępujące) Podejście odśrodkowe Podejście oddolne (wstępujące) Strategia wertykalna Wybór modelu początkowego Wybór głównego ukierunkowania Rozpoczęcie od poziomu zakresu lub poziomu wymagań ogólnych Kontynuowanie Strategia wertykalna obejmująca kilka warsztatów Strategia zygzaka Porównanie strategii Rozdział 11: Przykłady warsztatów SalesTrak Co zdało egzamin Pułapki i obszary wymagające usprawnienia RegTrak Co zdało egzamin Pułapki i obszary wymagające usprawnienia HaveFunds Co zdało egzamin Pułapki i obszary wymagające usprawnienia BestClaims Co zdało egzamin Pułapki i obszary wymagające usprawnienia Rozdział 12: Dalszy ciąg Przygotowanie uzasadnienia dla kierownictwa Biznesowa wartość warsztatów wymagań Krytyczne czynniki sukcesu Pojawianie się problemów Jak oceniać warsztaty Jakie dane gromadzić Dane dotyczące rezultatów Dane dotyczące opłacalności Arkusze powodzenia Badanie po zakończeniu warsztatu Dane dotyczące ulepszeń Regularne podsumowania warsztatu Włączanie warsztatów w etap wymagań nie umiejętności moderatora warsztatów wymagań IAF Ile powinien wiedzieć moderator? Co powinni wiedzieć użytkownicy biznesowi? Kanon moderatora Epilog Jeśli chcesz wiedzieć więcej...
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 437
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151340 N, 151341 N (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151339 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Requirements by collaboration : workshops for defining needs, 2002
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 275-284.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności