158660
Książka
W koszyku
Część I. Koncepcje i składniki architektury oprogramowania Rozdział 1. Znaczenie architektury oprogramowania i zasady dobrego projektowania Zrozumienie pojęcia "architektura oprogramowania" Uświadomienie sobie znaczenia właściwej architektury Badanie podstaw dobrej architektury Opracowywanie architektury według zasad podejścia zwinnego Filozofia języka C++ Stosowanie zasad SOLID i DRY Sprzężenie i spójność Rozdział 2. Style architektoniczne Wybór pomiędzy podejściem stanowym i bezstanowym Zapoznanie się z monolitami - dlaczego należy ich unikać i jakie są wyjątki Zrozumienie działania usług i mikrousług Badanie architektury opartej na zdarzeniach Zrozumienie działania architektury warstwowej Zapoznanie się z architekturą opartą na modułach Rozdział 3. Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne Zapoznanie się z typami wymagań Rozpoznawanie wymagań istotnych dla architektury Zbieranie wymagań z różnych źródeł Dokumentowanie wymagań Dokumentowanie architektury Wybór właściwych perspektyw do udokumentowania Generowanie dokumentacji Część II. Projektowanie i wytwarzanie oprogramowania w języku C++ Rozdział 4. Projektowanie architektur i systemów Zrozumienie specyfiki systemów rozproszonych Zapewnienie systemowi dostępności i odporności na uszkodzenia Integrowanie systemu Osiąganie wydajności w dużej skali Wdrażanie systemu Zarządzanie interfejsami API Rozdział 5. Wykorzystywanie cech języka C++ Projektowanie doskonałych interfejsów API Pisanie deklaratywnego kodu Przenoszenie obliczeń na czas kompilacji Wykorzystanie potęgi bezpiecznych typów Pisanie modularnego kodu C++ Rozdział 6. Wzorce projektowe a język C++ Wymagania techniczne Pisanie idiomatycznego kodu C++ Ciekawie rekurencyjny wzorzec szablonu Tworzenie obiektów Śledzenie stanu i odwiedzanie obiektów w języku C++ Efektywne postępowanie z pamięcią Rozdział 7. Budowanie i pakowanie Wykorzystanie kompilatorów do granic ich możliwości Zapewnianie abstrakcji procesu budowania Korzystanie z modułów zewnętrznych Wielokrotne korzystanie z kodu o dobrej jakości Pakowanie przy użyciu narzędzia Conan Część III. Architektoniczne atrybuty jakościowe Rozdział 8. Pisanie testowalnego kodu Po co testować kod? Wprowadzenie do frameworków testowych Zapoznanie się z atrapami i imitacjami Projektowanie klas sterowane testami Automatyzowanie testów na potrzeby ciągłej integracji/ciągłego wdrażania Rozdział 9. Ciągła integracja i ciągłe wdrażanie Zapoznanie się z ciągłą integracją Recenzowanie zmian w kodzie Badanie automatyzacji sterowanej testami Zarządzanie wdrażaniem jako kodem Budowanie kodu wdrożeniowego Budowanie potoku CD Korzystanie z niezmiennej infrastruktury Rozdział 10. Bezpieczeństwo kodu i wdrażania Sprawdzanie zabezpieczeń kodu Sprawdzanie, czy zależności są bezpieczne Utwardzanie kodu Utwardzanie środowiska Rozdział 11. Wydajność Mierzenie wydajności Pomaganie kompilatorowi w generowaniu wydajnego kodu Zrównoleglanie obliczeń Używanie koprocedur Część IV. Zasady projektowania natywnego dla chmury Rozdział 12. Architektura zorientowana na usługi Zapoznanie się z architekturą zorientowaną na usługi Wdrażanie zasad wymiany komunikatów Korzystanie z usług sieciowych Wykorzystywanie usług zarządzanych i dostawców chmury Rozdział 13. Projektowanie mikrousług Wniknięcie w temat mikrousług Budowanie mikrousług Obserwowanie mikrousług Łączenie mikrousług Skalowanie mikrousług Rozdział 14. Kontenery Wymagania techniczne Reaktywacja kontenerów Budowanie kontenerów Testowanie kontenerów i integrowanie ich ze sobą Zapoznanie się z orkiestracją kontenerów Rozdział 15. Projektowanie rozwiązań natywnych dla chmury Zapoznanie się z rozwiązaniami natywnymi dla chmury Orkiestracja obciążeń natywnych dla chmury przy użyciu platformy Kubernetes Obserwowalność w systemach rozproszonych Łączenie usług za pomocą siatki usług Podejście GitOps
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 113
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 152499 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Software architecture with C++ : design modern systems using effective architecture concepts, design patterns, and techniques with C++ 20, 2021
Uwaga ogólna
W książce także ISBN oryginału.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności