158660
Book
In basket
Python 3 : projekty dla początkujących i pasjonatów / Adam Jurkiewicz. - Gliwice : Helion Edukacja, copyright 2022. - 232 strony : faksymile, fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Python w szkole Podstawa programowa 1. Podstawy języka Python 1.1. Po co w ogóle ten Python? IDLE środowisko do nauki języka Python, dla Linux, Windows i macOS Dla chętnych/zaawansowanych 1.2. Podstawowa wiedza o Pythonie Zmienne obiekty Wczytywanie danych z klawiatury Funkcje zmieniające typ danych Obiekty sekwencyjne i docieranie do ich elementów Sekwencyjne obiekty nieuporządkowane Pamięć operacyjna i przechowywane w niej obiekty Obiekty immutable i mutable Operatory arytmetyczne Instrukcje warunkowe Grupowanie bloków instrukcji warunkowych 1.3. Pętle Pętla iteracyjna for Pętla for i klauzula break Pętla for i klauzula continue Pętla for i funkcja range() Pętle zagnieżdżone Dla chętnych/zaawansowanych Pętla warunkowa while Dla chętnych/zaawansowanych Pętla while szczególny przypadek 1.4. Funkcje Funkcja srednia_ocen Funkcja z warunkiem Funkcja z wykresem 1.5. Importowanie modułów Różne sposoby importowania Instalacja modułów w systemie operacyjnym (pip) 1.6. Klasy obiektowe i podstawowe operacje niezbędne do tworzenia nowych klas i metod Konstruktor w programowaniu obiektowym Nasze metody w klasie Właściwości klasy Właściwości chronione Destruktor w programowaniu obiektowym Projekt programu z wykorzystaniem elementów obiektowych 1.7. Przestrzenie nazw dostęp do różnych obiektów Zmienna niemutowalna poza funkcją Zmienna mutowalna poza funkcją Klasa zawsze jest mutowalna 2. Gry wykorzystujące mechanikę ruchu Pong 2.1. Czym jest Pong? 2.2. Od czego zacząć: moduł Pygame Zero 2.3. Wprawiamy piłeczkę w ruch 2.4. Paletki wchodzą do gry 2.5. Programujemy wygraną Pełny kod 3. Gra w połączeniu z fizyką 3.1. Rzut poziomy 3.2. Wykres Dla chętnych/zaawansowanych Rozpakowywanie krotki Dla zainteresowanych/chętnych Obliczenia kolejnych danych Rysujemy wykres Pełny kod 4. Symulacje fizyczne animacja Układu Słonecznego 4.1. Symulacja Układu Słonecznego Instalowanie potrzebnych modułów 2. Obsługa błędów 4.2. Ruch planet w Układzie Słonecznym podstawy teoretyczne 4.3. Trudny kod plik r4_04.py Pełny kod 5. Prezentacja i wizualizacja danych 5.1. Moduł pandas 5.2. Wykres Pełny kod Dla zaawansowanych/chętnych 6. Wizualizacja danych na mapie 6.1. Moduł Cartopy 6.2. Przygotowanie i edycja danych 6.3. Przygotowanie mapy Pełny kod 7. Anonimizowanie danych Exif w zdjęciach 7.1. Odczytywanie informacji o zdjęciach 7.2. Anonimizowanie danych o zdjęciach 7.3. Rekurencja czyli wykonywanie funkcji przez nią samą 7.4. Sprawdzanie rekurencyjne katalogów w języku Python Pełny kod 8. System operacyjny ma znaczenie 8.1. Komputer 8.2. System operacyjny 8.3. Sprzęt i systemy operacyjne używane w pracy nad książką Sprzęt testowy Systemy operacyjne 8.4. Środowisko testowe Phoronix Test Suite Własny program testowy Wynik dla systemu Linux Wynik dla systemu Windows 8.5. Legalność oprogramowania Wolne oprogramowanie 8.6. Przykład konfiguracji systemu do codziennej pracy
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 210
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 152519 N (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Copies are only available in the library: sygn. 152518 (1 egz.)
Notes:
General note
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności