158660
Książka
W koszyku
Osoby z niepełnosprawnością w naukach o zarządzaniu 1.1.Definicje niepełnosprawności 1.2.Niepełnosprawni na rynku pracy 1.2.1.Wskaźniki zatrudnienia 1.2.2.Miejsce i forma zatrudnienia 1.2.3.Bariery zatrudnienia 1.2.4.Czynniki wpływające na traktowanie osób z niepełnosprawnością w organizacji 1.3.Miejsce niepełnosprawności w naukach o zarządzaniu 1.3.1.Koncepcja człowieka ekonomicznego 1.3.2.Koncepcja człowieka społecznego 1.3.3.Koncepcja człowieka zewnątrzsterownego i samorealizującego się 1.3.4.Koncepcja człowieka kompleksowego 1.3.5.Koncepcja człowieka uczącego się i dzielącego się wiedzą 1.3.6.Porównanie głównych koncepcji człowieka w zarządzaniu Zarządzanie niepełnosprawnością jako jeden z wymiarów różnorodności 2.1. Różnorodność w organizacji 2.1.1. Wyrównywanie szans 2.1.2.Równe traktowanie 2.1.3.Podejście biznesowe 2.1.4.Wpływ różnorodności na zarządzanie 2.2.Zarządzanie pracownikami z niepełnosprawnością 2.2.1.Planowanie zatrudnienia 2.2.2.Rekrutacja 2.2.3.Selekcja 2.2.4.Przystosowanie do pracy 2.2.5.Ocena 2.2.6.Motywowanie 2.2.7.Rozwój 2.2.8.Funkcje HR w kontekście pracowników z niepełnosprawnością 2.3.Zachowania organizacyjne pracowników z niepełnosprawnością 2.3.1.Postawy pracowników z niepełnosprawnością 2.3.1.1.Wartości pracowników z niepełnosprawnością 2.3.1.2.Postrzeganie własnej niepełnosprawności przez pracownika 2.3.1.3.Zadowolenie z pracy 2.3.2.Pracownik z niepełnosprawnością w zespole 2.3.2.1.Różnorodne zespoły robocze 2.3.2.2.Komunikacja z pracownikami z niepełnosprawnością 2.3.2.3.Konflikty Rynek pracy osób z niepełnosprawnością w Polsce 3.1.Podaż pracy osób z niepełnosprawnością 3.1.1.Charakterystyka niepełnosprawności 3.1.1.1.Rodzaje niepełnosprawności 3.1.1.2.Stopnie niepełnosprawności 3.1.2.Charakterystyka społeczno-demograficzna 3.1.3.Aktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością 3.2.Popyt na pracę osób z niepełnosprawnością 3.3.Osoby z niepełnosprawnością - polski kontekst instytucjonalny 3.3.1.Rola instytucji w życiu zawodowym osób z niepełnosprawnością 3.3.1.1.Instytucje formalne 3.3.1.2.Instytucje nieformalne 3.3.2.Społeczna integracja osób z niepełnosprawnością Proces adaptacji pracowników z niepełnosprawnością 4.1.Definicja adaptacji 4.2.Koncepcje adaptacji 4.2.1.Teoria indywidualno-środowiskowego dopasowania (Person-Enińronment Fit - P-E Fit) 4.2.2.Koncepcja przystosowania zawodowego (Theory ofWork Adjustment - TWA) 4.3.Proces adaptacji 4.4.Adaptacja z perspektywy pracownika 4.4.1.Adaptacja techniczna 4.4.2.Adaptacja organizacyjna 4.4.3.Adaptacja społeczna 4.5.Taktyki adaptacji 4.6.Kiedy adaptacja pracownika dobiega końca? 4.7.Znaczenie adaptacji dla organizacji 4.8.Trudności pracowników z niepełnosprawnością w procesie adaptacji Kultura organizacyjna a niepełnosprawność 5.1. Kultura organizacyjna - pojęcie i podejścia 5.1.1.Sposób postrzegania kultury organizacyjnej 5.1.2.Funkcje kultury organizacyjnej 5.1.3.Typologie kultury 5.1.4.Poziomy kultury organizacyjnej 5.1.5 Kierunki oddziaływania kultury organizacyjnej na członków organizacji 5.2.Kultura organizacyjna przedsiębiorstw zatrudniających osoby z niepełnosprawnością 5.2.1.Kultura wykluczenia i kultura włączania 5.2.2.Charakterystyka kultury włączania osób z niepełnosprawnością Dostosowanie kultury organizacyjnej do potrzeb wynikających z niepełnosprawności pracowników - wyniki badań empirycznych 7.1.Adaptacja i funkcjonowanie pracowników w organizacjach z perspektywy pracowników z niepełnosprawnością 7.2.Adaptacja i funkcjonowanie pracowników z niepełnosprawnością w organizacjach z perspektywy ich przełożonych 7.3.Adaptacja i funkcjonowanie pracowników w organizacjach - porównanie perspektyw pracowników z niepełnosprawnością i ich przełożonych 7.3.1.Motywowanie pracowników 7.3.2.Ocenianie pracowników 7.3.3.Pozycja w zespole osoby z niepełnosprawnością 7.3.4.Wymiary kultury organizacyjnej 7.3.5.Przygotowanie firm do zatrudniania osób z niepełnosprawnością Statystyczna weryfikacja hipotez 8.1.Adaptacja pracowników z niepełnosprawnością - zmienna zależna 8.2.Wpływ wymiarów kultury organizacyjnej na adaptację pracowników z niepełnosprawnością w organizacji 8.2.1.Wpływ rozwiązań w obszarze artefaktów na adaptację pracowników z niepełnosprawnością 8.2.2.Wpływ norm i wartości organizacji na adaptację pracowników z niepełnosprawnością 8.2.3.Wpływ założeń kulturowych organizacji dotyczących natury ludzkiej i stosunków międzyludzkich charakterystycznych dla organizacji na adaptację pracowników z niepełnosprawnością 8.3.Wpływ oceny wymiarów kultury organizacyjnej przez przełożonych osób z niepełnosprawnością na adaptację pracowników z niepełnosprawnością 8.3.1.Wpływ oceny przełożonych osób z niepełnosprawnością dotyczącej stopnia dostosowania rozwiązań w obszarze artefaktów do potrzeb pracowników z niepełnosprawnością na adaptację tych pracowników 8.3.2.Wpływ oceny przełożonych osób z niepełnosprawnością dotyczącej stopnia uwzględniania niepełnosprawności w normach i wartościach organizacji na adaptację tych pracowników w organizacji 8.3.3.Wpływ oceny przełożonych osób z niepełnosprawnością odnoszącej się do stopnia uwzględniania potrzeb pracowników z niepełnosprawnością w założeniach kulturowych organizacji dotyczących natury ludzkiej i stosunków międzyludzkich na ich adaptację w organizacji
Sygnatura czytelni BMW: II B 79 @
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 152616 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 325-351.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności