158660
Book
In basket
1. Wprowadzenie do metod i technik zarządzania Katarzyna Szymańska 1.1. Ewolucja metod i technik zarządzania 1.2. Istota metod i technik zarządzania 1.3. Metody i techniki zarządzania – definicje 1.4. Wybrane klasyfikacje metod i technik zarządzania 2. Audyt Anna Juźwicka 2.1. Audyt w organizacjach gospodarczych 2.2. Funkcje, cele i zadania audytu 2.3. Klasyfikacja audytu 3. Benchmarking Anna Adamik 3.1. Definiowanie benchmarkingu 3.2. Klasyfikacje działań benchmarkingowych 3.3. Korzyści i wady benchmarkingu 3.4. Etapy tworzenia benchmarkingu 4. Brainstorming – burza mózgów Anna Walecka 4.1. Istota, rodzaje i zasady burzy mózgów 4.2. Etapy burzy mózgów 4.3. Zasady warunkujące efektywność sesji burzy mózgów 4.4. Rodzaje burzy mózgów 5. Controlling w organizacjach gospodarczych Anna Juźwicka, Stefan Lachiewicz 5.1. Geneza, istota i zasady controllingu 5.2. Funkcje i rodzaje controllingu 5.3. Miejsce controlingu w strukturze organizacyjnej 6. Diagram Ishikawy i diagram Pareto Sylwia Flaszewska 6.1. Istota, charakterystyka i zastosowanie diagramów Ishikawy i Pareto 7. Just in Time Anna Walecka 7.1. Główne założenia i zastosowanie metody Just in Time w organizacji 7.2. Etapy wprowadzania systemu Just in Time w organizacji 7.3. Czynniki efektywności systemu Just in Time 7.4. Korzyści z zastosowania Just in Time 8. Lean Management Anna Adamik 8.1. Istota Lean Management 8.2. Wdrażanie Lean Management w organizacji 8.3. Lean Management – zalety i wady 9. Macierz BCG Michał Nowicki 9.1. Geneza i istota analizy portfelowej metodą macierzy BCG 9.2. Konstrukcja macierzy i procedura analizy portfelowej metodą BCG 9.3. Analiza portfelowa BCG – przykładowe portfele i przebieg procedury diagnozy portfela badanego obiektu 9.4. Zalety i ułomności klasycznej metody BCG 10. Macierz Hofera Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 10.1. Istota i zastosowanie macierzy Hofera 10.2. Macierz Hofera – budowa 10.3. Wady i zalety macierzy Hofera 11. Macierz McKinseya Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 11.1. Istota, elementy i zastosowanie macierzy McKinseya 11.2. Macierz McKinseya – strategie działania 11.3. Czynniki wpływające na konstrukcję macierzy McKinseya 12. Marketing mix Piotr Sitkiewicz 12.1. Geneza i istota koncepcji marketingu mix 12.2. Podstawowe warianty koncepcji marketing mix 12.3. Etapy wprowadzania koncepcji marketing mix w organizacji 12.4. Wady i zalety koncepcji marketing mix 13. Metoda cyklu życia produktu Sylwia Flaszewska 13.1. Istota cyklu życia produktu 13.2. Cykl życia produktu – etapy 13.3. Cykl życia produktu – zagrożenia 14. Outsourcing Marek Matejun 14.1. Istota i teoretyczne podstawy outsourcingu 14.2. Podstawowe rodzaje outsourcingu 14.3. Korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania outsourcingu przez współczesne organizacje 14.4. Proces outsourcingu w praktyce gospodarczej 15. PEST Piotr Sitkiewicz 15.1. Istota metody PEST 15.2. Cechy, funkcje i warianty metody PEST 15.3. Etapy wprowadzania metody PEST do organizacji 15.4. Wady i zalety analizy PEST 16. Pięć sił Portera Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 16.1. Istota, elementy i zastosowanie metody 16.2. Czynniki pięciu sił Portera 16.3. Formy analizy pięciu sił Portera 16.4. Pięć sił Portera – wady i zalety 17. Reengineering Karolina Zofia Kapuścińska 17.1. Reengineering jako metoda procesowa – geneza, charakterystyka 17.2. Cechy, funkcje i rodzaje reengineeringu 17.3. Etapy wprowadzania reengineeringu w organizacji 17.4. Wady i zalety reengineeringu 18. Six Sigma Michał Nowicki 18.1. Geneza, filozofia i istota systemu Six Sigma 18.2. Matematyczne podstawy Six Sigma 18.3. Six Sigma w praktyce – nieustanne usprawnianie procesu 18.4. Determinanty sukcesu oraz walory i ułomności systemu Six Sigma 19. Strategiczna Karta Wyników – Balanced Scorecard Katarzyna Szymańska 19.1. Ogólne założenia, istota i wykorzystanie Strategicznej Karty Wyników 19.2. Płaszczyzny SKW 19.3. Procedura wdrażania SKW w organizacji 20. SWOT Michał Nowicki 20.1. SWOT – geneza i istota 20.2. Procedura analizy SWOT 20.3. Obszary analizy SWOT 20.4. Przykład analizy SWOT-TOWS – ilustracja procedury diagnostycznej 20.5. Analiza SWOT – rezultaty, ograniczenia i praktyczne wskazówki 21. Time Based Management Anna Adamik 21.1. Geneza i podstawowa charakterystyka Time Based Management 21.2. Główne założenia TBM 22. Total Quality Management – TQM Katarzyna Szymańska 22.1. Geneza, pojęcie, znaczenie i zastosowanie TQM 22.2. Główna idea TQM 22.3. Piramida TQM 22.4. TQM – etapy wdrażania 22.5. Wybrane instrumenty, zasady, metody, narzędzia kompleksowego zarządzania jakością 22.6. TQM w Hewlett Packard 23. Zarządzanie przez delegowanie Anna Walecka 23.1. Charakterystyka i zastosowanie 23.2. Warunki skutecznego delegowania 23.3. Stopnie delegowania 23.4. Delegowanie – etapy 23.5. Delegowanie – wady i zalety
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 154798 N, 154799 N (2 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 405-421.
Target audience note
Dla studentów politechnik, uczelni ekonomicznych, uniwersytetów i innych szkół wyższych.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności