158660
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do metod i technik zarządzania Katarzyna Szymańska 1.1. Ewolucja metod i technik zarządzania 1.2. Istota metod i technik zarządzania 1.3. Metody i techniki zarządzania – definicje 1.4. Wybrane klasyfikacje metod i technik zarządzania 2. Audyt Anna Juźwicka 2.1. Audyt w organizacjach gospodarczych 2.2. Funkcje, cele i zadania audytu 2.3. Klasyfikacja audytu 3. Benchmarking Anna Adamik 3.1. Definiowanie benchmarkingu 3.2. Klasyfikacje działań benchmarkingowych 3.3. Korzyści i wady benchmarkingu 3.4. Etapy tworzenia benchmarkingu 4. Brainstorming – burza mózgów Anna Walecka 4.1. Istota, rodzaje i zasady burzy mózgów 4.2. Etapy burzy mózgów 4.3. Zasady warunkujące efektywność sesji burzy mózgów 4.4. Rodzaje burzy mózgów 5. Controlling w organizacjach gospodarczych Anna Juźwicka, Stefan Lachiewicz 5.1. Geneza, istota i zasady controllingu 5.2. Funkcje i rodzaje controllingu 5.3. Miejsce controlingu w strukturze organizacyjnej 6. Diagram Ishikawy i diagram Pareto Sylwia Flaszewska 6.1. Istota, charakterystyka i zastosowanie diagramów Ishikawy i Pareto 7. Just in Time Anna Walecka 7.1. Główne założenia i zastosowanie metody Just in Time w organizacji 7.2. Etapy wprowadzania systemu Just in Time w organizacji 7.3. Czynniki efektywności systemu Just in Time 7.4. Korzyści z zastosowania Just in Time 8. Lean Management Anna Adamik 8.1. Istota Lean Management 8.2. Wdrażanie Lean Management w organizacji 8.3. Lean Management – zalety i wady 9. Macierz BCG Michał Nowicki 9.1. Geneza i istota analizy portfelowej metodą macierzy BCG 9.2. Konstrukcja macierzy i procedura analizy portfelowej metodą BCG 9.3. Analiza portfelowa BCG – przykładowe portfele i przebieg procedury diagnozy portfela badanego obiektu 9.4. Zalety i ułomności klasycznej metody BCG 10. Macierz Hofera Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 10.1. Istota i zastosowanie macierzy Hofera 10.2. Macierz Hofera – budowa 10.3. Wady i zalety macierzy Hofera 11. Macierz McKinseya Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 11.1. Istota, elementy i zastosowanie macierzy McKinseya 11.2. Macierz McKinseya – strategie działania 11.3. Czynniki wpływające na konstrukcję macierzy McKinseya 12. Marketing mix Piotr Sitkiewicz 12.1. Geneza i istota koncepcji marketingu mix 12.2. Podstawowe warianty koncepcji marketing mix 12.3. Etapy wprowadzania koncepcji marketing mix w organizacji 12.4. Wady i zalety koncepcji marketing mix 13. Metoda cyklu życia produktu Sylwia Flaszewska 13.1. Istota cyklu życia produktu 13.2. Cykl życia produktu – etapy 13.3. Cykl życia produktu – zagrożenia 14. Outsourcing Marek Matejun 14.1. Istota i teoretyczne podstawy outsourcingu 14.2. Podstawowe rodzaje outsourcingu 14.3. Korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania outsourcingu przez współczesne organizacje 14.4. Proces outsourcingu w praktyce gospodarczej 15. PEST Piotr Sitkiewicz 15.1. Istota metody PEST 15.2. Cechy, funkcje i warianty metody PEST 15.3. Etapy wprowadzania metody PEST do organizacji 15.4. Wady i zalety analizy PEST 16. Pięć sił Portera Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 16.1. Istota, elementy i zastosowanie metody 16.2. Czynniki pięciu sił Portera 16.3. Formy analizy pięciu sił Portera 16.4. Pięć sił Portera – wady i zalety 17. Reengineering Karolina Zofia Kapuścińska 17.1. Reengineering jako metoda procesowa – geneza, charakterystyka 17.2. Cechy, funkcje i rodzaje reengineeringu 17.3. Etapy wprowadzania reengineeringu w organizacji 17.4. Wady i zalety reengineeringu 18. Six Sigma Michał Nowicki 18.1. Geneza, filozofia i istota systemu Six Sigma 18.2. Matematyczne podstawy Six Sigma 18.3. Six Sigma w praktyce – nieustanne usprawnianie procesu 18.4. Determinanty sukcesu oraz walory i ułomności systemu Six Sigma 19. Strategiczna Karta Wyników – Balanced Scorecard Katarzyna Szymańska 19.1. Ogólne założenia, istota i wykorzystanie Strategicznej Karty Wyników 19.2. Płaszczyzny SKW 19.3. Procedura wdrażania SKW w organizacji 20. SWOT Michał Nowicki 20.1. SWOT – geneza i istota 20.2. Procedura analizy SWOT 20.3. Obszary analizy SWOT 20.4. Przykład analizy SWOT-TOWS – ilustracja procedury diagnostycznej 20.5. Analiza SWOT – rezultaty, ograniczenia i praktyczne wskazówki 21. Time Based Management Anna Adamik 21.1. Geneza i podstawowa charakterystyka Time Based Management 21.2. Główne założenia TBM 22. Total Quality Management – TQM Katarzyna Szymańska 22.1. Geneza, pojęcie, znaczenie i zastosowanie TQM 22.2. Główna idea TQM 22.3. Piramida TQM 22.4. TQM – etapy wdrażania 22.5. Wybrane instrumenty, zasady, metody, narzędzia kompleksowego zarządzania jakością 22.6. TQM w Hewlett Packard 23. Zarządzanie przez delegowanie Anna Walecka 23.1. Charakterystyka i zastosowanie 23.2. Warunki skutecznego delegowania 23.3. Stopnie delegowania 23.4. Delegowanie – etapy 23.5. Delegowanie – wady i zalety
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154798 N, 154799 N (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 405-421.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów politechnik, uczelni ekonomicznych, uniwersytetów i innych szkół wyższych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności