158660
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. Rynkowe i środowiskowe uwarunkowania strategicznego zarządzania zakładami opieki zdrowotnej ROZDZIAŁ 1. Zakład opieki zdrowotnej jako samodzielny podmiot na wyłaniającym się rynku usług medycznych 1.1.Przesłanki tworzenia rynku usług medycznych 1.2.Miejsce zakładu opieki zdrowotnej w systemie opieki zdrowotnej w Polsce ROZDZIAŁ 2. Rynek usług medycznych i jego otoczenie 2.1.Wpływ makrootoczenia na funkcjonowanie zakładów opieki zdrowotnej 2.2.Rola samorządów zawodowych 2.3.Samorządy zawodowe w opiece zdrowotnej 2.3.1.Samorząd zawodowy lekarzy 2.3.2.Samorząd zawodowy pielęgniarek i położnych 2.3.3.Samorząd zawodowy farmaceutów 2.3.4.Samorząd zawodowy diagnostów laboratoryjnych 2.3.5.Samorząd zawodowy lekarzy weterynarii ROZDZIAŁ 3. Wybrane koncepcje i metody zarządzania strategicznego 3.1.Metody analizy strategicznej zakładu opieki zdrowotnej i jego otoczenia 3.1.1.Analiza makrootoczenia 3.1.2.Analiza otoczenia sektorowego 3.1.3.Analiza potencjału strategicznego 3.1.4.Ocena pozycji strategicznej zakładu 3.2.Planowanie strategiczne w zakładach opieki zdrowotnej 3.2.1.Strategia rozwoju 3.2.2.Strategie konkurencji część II. Ekonomiczne i finansowe podstawy zarządzania w sferze opieki zdrowotnej ROZDZIAŁ 4. Ekonomiczne aspekty zarządzania opieką zdrowotną 4.1.Ekonomiczna charakterystyka opieki zdrowotnej 4.2.Problem asymetrii informacji w opiece zdrowotnej 4.3.Mechanizmy podziału usług opieki zdrowotnej 4.4.Źródła finansowania 4.5.Zasady i metody finansowania 4.6.Mechanizmy ograniczania kosztów świadczenia usług medycznych ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie gospodarką finansową zakładów opieki zdrowotnej 5.1.Zasady i metody podejmowania decyzji inwestycyjnych i finansowych 5.2.Uwarunkowania decyzji inwestycyjnych i finansowych w zakładach o różnej formie organizacyjno-prawnej 5.3.Metody szacowania wielkości i kosztu kapitału 5.4.Zarządzanie płynnością finansową i kapitałem obrotowym netto 5.5.Rachunek kosztów działań i analiza progu rentowności CZĘŚĆ ni. Istota i kierunki restrukturyzacji zakładu opieki zdrowotnej ROZDZIAŁ 6. Teoria i praktyka restrukturyzacji ochrony zdrowia w Polsce 6.1.Teoretyczne podstawy i czynniki efektywnej restrukturyzacji 6.2.Zasady przeprowadzania restrukturyzacji 6.3.Główne kierunki przekształceń w ochronie zdrowia w Polsce 6.3.1.Najważniejsze cechy sektora ochrony zdrowia 6.3.2.Środki prywatne i publiczne w systemie 6.3.3.Struktura świadczeniodawców 6.3.4.Struktura świadczeń 6.3.5.Struktura świadczeniobiorców 6.3.6.Zmiany w organizacji świadczeń 6.3.7.Infrastruktura techniczna 6.3.8.Technologie diagnostyczne i terapeutyczne 6.4.Rodzaje i przebieg procesów restrukturyzacji 6.4.1.Zmiany finansowe 6.4.2.Zmiany w przebiegu procesów 6.4.3.Zmiany strukturalne 6.4.4.Zmiany pracownicze 6.4.5.Zmiany strategiczne ROZDZIAŁ 7. Restrukturyzacja opieki zdrowotnej w wymiarze regionalnym i lokalnym 7.1.Główne elementy restrukturyzacji ochrony zdrowia w województwie zachodniopomorskim 7.1.1.Podstawowa opieka zdrowotna 7.1.2.Opieka stomatologiczna 7.1.3.Ambulatoryjna opieka specjalistyczna 7.1.4.Lecznictwo szpitalne 7.2.Główne elementy restrukturyzacji w Szpitalu Wojewódzkim w Koszalinie 7.2.1.Zarządzania zasobami ludzkimi 7.2.2.Zarządzanie jakością 7.2.3.Budżetowanie oddziałów część IV. Współczesne koncepcje zintegrowanego zarządzania zakładami opieki zdrowotnej ROZDZIAŁ 8. Wprowadzenie do marketingowego zarządzania organizacją świadczącą usługi medyczne 8.1.Spotkanie medycyny z marketingiem 8.2.Marketing usług medycznych jako marketing usług profesjonalnych 8.2.1.Integrująca rola marketingu 8.2.2.Zasada antropiczna w relacyjnym marketingu usług 8.2.3.Marketingowy sposób na dostosowanie się do wyzwań otoczenia 8.3.Rodzaje tożsamości i ich implikacje marketingowe 8.3.1.Budowanie tożsamości podmiotowej/jednostkowej 8.3.2.Tworzenie tożsamości organizacji usługowej 8.4.Podstawy marketingu relacyjnego 8.4.1.Znaczenie relacji 8.4.2.Definicja marketingu relacyjnego 8.4.3.Konsekwencje zastosowania relacyjnego marketingu usług 8.5.Marketingowy program współpracy z pacjentem 8.5.1.Cykl aktywności nabywcy 8.5.2.Prowadzenie indywidualnego klienta 8.5.3.Marketingowe programy nagradzania lojalnych usługobiorców 8.6.Medyczny produkt usługowy 8.6.1.Formowanie się koncepcji produktu usługowego 8.6.2.„Anatomia" i projektowanie zawartości produktu medycznego 8.6.3.Oznakowywanie produktu medycznego 8.6.4.Opracowanie oferty 8.7.Wykorzystanie metody medycznej w marketingowym zarządzaniu organizacją usługową 8.7.1.Pułapka marketingowa i sposoby jej przezwyciężania 8.7.2.Struktury czy funkcje marketingowe? 8.7.3.Rola metody medycznej ROZDZIAŁ 9. Marketingowa interpretacja jakości w usługach medycznych 9.1.Jakość usług medycznych 9.2.Znaczenie TQM w zarządzaniu zakładem opieki zdrowotnej ROZDZIAŁ 10. Wykorzystanie strategu projakościowej w zarządzaniu zakładem opieki zdrowotnej 10.1.Rozwój koncepcji zarządzania jakością 10.2.Akredytacja 10.3.Certyfikacja zakładów zgodnie z normą ISO 9001:2000 10.3.1.Ewolucja norm ISO 10.3.2.Zasady norm jakościowych ISO 10.3.3.Norma ISO 9001:2000: wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością 10.3.4.Dokumentacja w systemie zarządzania jakością 10.3.5.Norma ISO 9004:2000: wytyczne dotyczące doskonalenia systemu zarządzania jakością ROZDZIAŁ 11. Zarządzanie wiedzą w zakładach opieki zdrowotnej 11.1.Wiedza jako zasób organizacji 11.2.Istota i strategie zarządzania wiedzą 11.3.Strategie zarządzania wiedzą w brytyjskim systemie opieki zdrowotnej 11.3.1.Historyczny zarys brytyjskiego systemu opieki zdrowotnej 11.3.2.Berkshire NHS Healthcare Trust - odpowiedź na lokalne problemy 11.4.Perspektywy zarządzania wiedzą w służbie zdrowia CZĘŚĆ V. Kluczowa rola personelu w zarządzaniu zakładem opieki zdrowotnej ROZDZIAŁ 12. Geneza i teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi 12.1.Zarządzanie personelem medycznym 12.2.Rola kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi ROZDZIAŁ 13. Dobór personelu medycznego 13.1.Podstawy rekrutaq'i kandydatów do pracy w zawodach medycznych 13.1.1.Istota i zadania rekrutacji w zarządzaniu zakładami opieki zdrowotnej 13.1.2.Czynniki kształtujące podejście do rekrutacji 13.1.3.Wstępne warunki rekrutacji i selekcji 13.1.4.Rodzaje rekrutacji 13.1.5.Derekrutacja 13.2.Podstawy selekcji kandydatów do pracy w zakładach opieki zdrowotnej 13.2.1.Istota i zadania selekcji 13.2.2.Metody selekcji ROZDZIAŁ 14. Motywowanie personelu i zarządzanie kompetencjami w zakładzie opieki zdrowotnej 14.1.Narzędzia i środki motywowania pracowników 14.1.1.System motywowania płacowego 14.1.2.Pozapłacowe środki motywowania pracowników 14.2.Praca w ochronie zdrowia a poziom wykonywanych zadań 14.2.1.Czynniki oddziałujące na wykonywaną pracę 14.2.2.Motywowanie do pracy w zespole pracowniczym 14.3.Rola zarządzania kompetencjami 14.4.System ocen okresowych ROZDZIAŁ 15. Podnoszenie kwalifikacji i samorozwój personelu medycznego 15.1.Szkolenie personelu 15.2.Planowanie ścieżek kariery zawodowej ANEKS. Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154813 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 449-460. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla osób studiujących na kierunkach związanych z zarządzaniem w opiece zdrowotnej, kadry medycznej, pielęgniarek oraz kierowników w zakładach opieki zdrowotnej.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności