158660
No cover
Book
In basket
1.PODSTAWOWE WIADOMOŚCI Z ELEKTROTECHNIKI 2.1.Typowe napięcia pokładowe 2.2.Podstawowe elementy elektryczne 2.2.1.Układy liniowe 2.2.2.Przyczyny nieliniowości sygnałów elektrycznych 2.2.3.Wykorzystanie wykresu widma Fouriera do analizy sygnałów elektrycznych 2.3.Trójkąty oporności oraz wykresy wskazowe prądu przemiennego dla cewki indukcyjnej i kondensatora, podstawowe prawa elektrotechniki 2.3.1.Opis matematyczny oporności stawianej przez elementy pojemnościowe i indukcyjne bez zastosowania liczb zespolonych 2.3.2.Opis matematyczny układów elektrycznych czynnych i biernych z zastosowaniem liczb zespolonych 2.3.3.Opis matematyczny oporności stawianej przez elementy pojemnościowe i indukcyjne z zastosowaniem liczb zespolonych 2.3.4.Podstawowe prawa elektrotechniki 2.3.4.1.Obwody prądu stałego 2.3.4.2.Obwody prądu przemiennego 2.4.Podstawowe pojęcia wykorzystywane w analizie sygnałów 3.OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA LUE - BUDOWA I WYMAGANIA 3.1.Budowa i funkcje typowego układu energoelektrycznego 3.2.Charakterystyka wymagań oraz obowiązujących norm dotyczących układów elektroenergetycznych statków powietrznych 3.2.1. Podstawowe definicje i wymagania dotyczące LUE 3.2.2.Charakterystyka typowych napięć oraz wymagań i norm jakościowych 3.2.2.1.Charakterystyki typowych napięć prądu przemiennego o stabilizowanej częstotliwości 3.2.2.2.Charakterystyki typowych napięć prądu przemiennego o niestabilizowanej częstotliwości 3.2.2.3.Charakterystyki układu zasilania elektrycznego prądu stałego (DC) 28 V 3.2.3.Warunki pracy LUE 3.2.3.1.Ogólne warunki pracy urządzeń elektrycznych 3.2.3.2.Wymagania dotyczące rozmieszczenia elementów sterujących w kabinie 4. LOTNICZE ŹRÓDŁA ENERGII ELEKTRYCZNEJ 4.1.Podział lotniczych źródeł energii elektrycznej 4.2.Prądnice prądu stałego 4.2.1.Ogólna charakterystyka prądnic prądu stałego 4.2.1.1.Komutatorowa prądnica prądu stałego w lotnictwie 4.2.1.2.Konstrukcja i działanie komutatorowej prądnicy prądu stałego 4.2.2.Kompensacja oddziaływania twornika 4.2.3.System elektroenergetyczny prądu stałego 4.2.4.Charakterystyki prądnic prądu stałego 4.2.5.Dane prądnicy komutatorowej na przykładzie prądnicy komutatorowej prądu stałego GS-12T z samolotu Su-22 4.2.6.Chłodzenie prądnic komutatorowych prądu stałego 4.2.6.1.Wiadomości ogólne - warunki pracy urządzeń wyposażenia elektrycznego 4.2.6.2.Podstawowe systemy układu nadmuchu powietrznego w lotnictwie 4.2.6.3.Proces nagrzewnia się i schładzania prądnicy 4.3.Prądnice prądu przemiennego 4.3.1.Wiadomości ogólne dotyczące prądnic prądu przemiennego w lotnictwie - rys historyczny 4.3.2.Fizykalne podstawy działania prądnic prądu przemiennego 4.3.3.Konstrukcja prądnic prądu przemiennego - wiadomości ogólne 4.3.4.Schematy prądnic prądu przemiennego 4.3.5. Charakterystyki prądnicy prądu przeminnego 4.4.Napędy prądnic lotniczych 4.4.1 Napęd prądnicy prądu stałego 4.4.2. Napęd prądnicy prądu przemiennego 4.5.Prostowniki 4.5.1. Ogólna charakterystyka 4.5.1.1.Rola bloku transformatorowo-prostowniczego w systemie elektroenergetycznym statku powietrznego 4.5.1.2.Fizykalne podstawy działania prostownika jednopołówkowego i dwupołówkowego 4.5.1.3.Podstawy działania transformatora 4.5.1.4.Możliwości kształtowania przesunięć fazowych poprzez zmianę konfiguracji geometrii połączeń pomiędzy uzwojeniami 4.5.1.5.Rola biernego filtra elektrycznego w strukturze bloku transformatorowo-prostowniczego 4.5.1.6.Schematy i charakterystyki prostowników 4.5.1.7.Dane techniczne bloku transformatorowo--prostowniczego 4.6.Lotnicze baterie akumulatorowe 4.6.1.Rys historyczny 4.6.2.Pojęcia podstawowe i zasada działania lotniczych baterii akumulatorowych 4.6.3.Podział lotniczych baterii akumulatorowych 4.6.4.Rola, przeznaczenie baterii akumulatorowych w lotnictwie 4.6.5.Warunki pracy i przechowywania baterii akumulatorowych w lotnictwie 4.6.6.Złącza wysokoprądowe pokładowych baterii akumulatorowych 4.6.7.Charakterystyka akumulatorów kwasowych 4.6.8.Charakterystyka akumulatorów zasadowych kadmowo-niklowych 4.6.9.Charakterystyki akumulatorów zasadowych srebrowo-cynkowych 4.6.10.Charakterystyki akumulatorów litowo-jonowych 4.7.Praca równoległa źródeł prądu 4.7.1. Informacje ogólne o pracy równoległej źródeł prądu 4.7.1.1. Początki stosowania prądnic i sieci elektrycznej na pokładach statków powietrznych 4.7.1.2.Podstawowe struktury pokładowej sieci elektroenergetycznej w powojennym rozwoju lotnictwa 4.7.1.3.Praca równoległa prądnicy z akumulatorem 4.7.1.4.Praca równoległa prądnic prądu stałego 4.7.2. Praca równoległa prądnic prądu przemiennego 4.8. Współpraca naziemnego źródła zasilania LZE z pokładową siecią elektroenergetyczną statku powietrznego 4.8.1.Podział LZE 4.8.2.Podstawowe zasady współpracy LZE z siecią elektroenergetyczną WSP 5. PROBLEMATYKA EKSPLOATACJI POKŁADOWEJ SIECI ELEKTROENERGETYCZNEJ 5.1.Sieci elektroenergetycznej statku powietrznego 5.1.1.Podstawowe rodzaje sieci elektroenergetycznej statku powietrznego 5.1.2.Podstawowe parametry jakościowe energii elektrycznej dostarczanej do odbiorników pokładowych 5.1.2.1.Związek jakości energii elektrycznej ze stanem struktury metalizacji statku powietrznego 5.1.2.2.Podstawowe problemy stanu ustalonego 5.1.2.3.Podstawowe problemy stanu przejściowego 5.1.3.Droga powrotna prądu elektrycznego - przewodowy minusowe i neutralne 5.2.Struktura metalizacji konstrukcji płatowca 5.2.1. Przyczyny wprowadzenia metalizacji płatowca statku powietrznego 5.2.1.1.Informacje ogólne o metalizacji kadłuba 5.2.1.2.Powstawanie wyładowań elektrostatycznych w atmosferze 5.2.1.3.Porażenia statków powietrznych piorunem - opis przypadków 5.2.1.4.Zabezpieczenie przeciwpiorunowe statków powietrznych 5.2.1.5. Wstępny algorytm oceny odporności metalowego płatowca na uderzenie pioruna 5.2.2.Metalizacja metalowej struktury statku powietrznego 5.2.3.Właściwości elastycznych łączników metalizacji 5.2.4.Uziemienia statku powietrznego 6.1.Pytania kontrolne z części opisowej monografii 6.1.1.Powtórzenie z elektrotechniki 6.1.2.Ogólna charakterystyka lotniczych urządzeń elektrycznych 6.1.3.Lotnicze baterie elektryczne 6.1.4.Lotnicze prądnice prądu stałego 6.1.5.Lotnicze źródła prądu przemiennego i prostowniki 6.1.6.Podstawowe wymagania na sieć elektroenergetyczną - obwód powrotny - metalizacja 6.2.Zadania z podstaw elektrotechniki, matematyki i fizyki 6.2.1.Obwody prądu stałego 6.2.1.1.Prawo Ohma dla odcinka oraz dla całego obwodu prądu stałego 6.2.1.2.Równoległe łączenie oporników 6.2.1.3.Szeregowe łączenie oporników 6.2.1.4.Prawa Kirchhoffa dla prądu stałego i ich zastosowanie 6.2.2.Obwody prądu przemiennego 6.2.2.1.Krótki wykład o liczbach zespolonych 6.2.2.2.Prawo Ohma dla odcinka obwodu prądu przemiennego - spadek napięcia na pojedynczej impedancji 6.2.2.3.Prawo Ohma dla odcinka obwodu prądu przemiennego - spadek napięcia na obwodzie szeregowym impedancji 6.2.2.4.Prawo Ohma dla całego obwodu prądu przemiennego bez użycia liczb zespolonych 6.2.2.5.Prawo Ohma dla całego obwodu prądu stałego z zastosowaniem liczb zespolonych 6.2.2.6.Równoległe łączenie modułów impedancji 6.2.3.Obwody RLC 6.2.1.1.Filtr pasywny RC - charakterystyki częstotliwościowe 6.2.1.2.Filtry rezonansowe RLC 6.3.Zadania związane z ogólną charakterystyką lotniczych urządzeń elektrycznych 6.3.1.Ogólna charakterystyka LUE - obwody prądu stałego 6.3.1.1.Typowe wartości napięć prądu stałego 6.3.1.2.Przerwy w zasilaniu 6.3.1.3.Pulsacja napięcia 6.3.1.4.Szeregowe łączenie źródeł napięcia jako szczególny przypadek prawa Ohma dla całego obwodu 6.3.2.Ogólna charakterystyka LUE - obwody prądu przemiennego 6.3.2.1.Wartość napięcia fazowego, przewodowego, wartość skuteczna, szczytowa i międzyszczytowa dla obwodu trójfazowego prądu przemiennego 6.3.2.2.Prawa Ohma i Kirchhoffa dla obwodu trójfazowego prądu przemiennego 6.4.Zadania związane z eksploatacją i konstrukcją baterii elektrycznych 6.4.1.Współdziałanie baterii akumulatorowych z siecią pokładową prądu stałego 6.4.1.1.Praca baterii akumulatorowej w czasie awarii podstawowego źródła zasilania prądu stałego 6.4.1.2.Praca baterii akumulatorowej jako wsparcie podstawowego źródła zasilania prądu stałego przy chwilowym wzroście zapotrzebowania prądowego 6.4.2.Bateria akumulatorowa jako obiekt obsługiwany 6.4.2.1.Wybrane parametry podstawowych typów baterii akumulatorowych 6.4.2.2.Kontrolne rozładowanie baterii akumulatorowej 6.5.Zadania związane z lotniczymi prądnicami prądu stałego 6.5.1. Podstawowe parametry prądnicy prądu stałego 6.5.1.1.Obliczanie rozpływu prądów dla bocznikowej prądnicy prądu stałego pod obciążeniem 6.5.1.2.Obliczanie strumienia magnetycznego stojana maszyny prądu stałego 6.5.1.3.Obliczanie SEM twornika 6.6.Zadania związane z lotniczymi prądnicami prądu przemiennego i prostownikami 6.6.1.Transformatory 6.6.2.Prostowniki 6.7. Zadania związane z podstawowymi wymaganiami na sieć elektroenergetyczną 6.7.1.Obliczanie parametrów użytkowych okablowania statku powietrznego 6.7.2.Skłonność odbiornika prądu stałego do wyłączania na skutek zbyt dużej oporności obwodu kablowego. Zastosowanie praktyczne szeregu AWG
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 22
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 155242 N, 155241 N, 155240 N, 155243 N (4 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 155239 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia, wykaz norm na stronach 483-496.
Target audience note
Dostosowane do programu nauczania w Lotniczej Akademii Wojskowej dla cywilnych specjalności awionika.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności