158660
Book
In basket
Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym / Władysław Biczysko. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 344 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Turystyka)
ROZDZIAŁ 1. DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH 1.1.Istota, cel oraz zakres działalności gospodarczej 1.2.Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej 1.2.1.Wpis do ewidencji działalności gospodarczej 1.2.2.Rejestracja w Krajowym Rejestrze Sądowym 1.2.3.Konto bankowe firmy 1.2.4.Uruchomienie działalności gospodarczej przedsiębiorstw turystycznych 1.2.5.Możliwości i warunki założenia przedsiębiorstwa turystycznego za granicą 1.3.Charakterystyka działalności turystycznej 1.3.1.Przedsiębiorstwo turystyczne - pojęcie i funkcjonowanie 1.3.2.Zakłady gastronomiczne 1.3.3.Obiekty hotelarskie 1.3.4.Biura podróży, touroperatorzy i pośrednicy turystyczni 1.3.5.Gospodarstwa agroturystyczne 1.4.Kontrola funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych 1.5.Wybór formy opodatkowania w przedsiębiorstwie turystycznym ZNACZENIE ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO 2.1.Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym a zarządzanie jego finansami 2.2.Uwarunkowania decyzji finansowych 2.3.Funkcje kierownictwa firmy oraz menedżera finansowego 2.4.Sprawozdanie finansowe źródłem informacji gospodarczych 2.4.1.Warunki sporządzania sprawozdań finansowych 2.4.2.Bilans 2.4.3.Rachunek zysków i strat 2.4.4.Rachunek przepływów pieniężnych 2.5.Narzędzia analizy wskaźnikowej w przedsiębiorstwie 2.5.1. Płynność finansowa 2.5.2.Zadłużenie 2.5.3.Sprawność (obrotowość) działania 2.5.4.Zyskowność 2.5.5.Wskaźniki operacyjne hoteli, restauracji i biur podróży 2.6.Efektywność usług w przedsiębiorstwie turystycznym 2.7.Analiza finansowa firmy według standardów UE ROZDZIAŁ 3. PLANOWANIE FINANSOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM 3.1.Biznesplan a plan finansowy 3.2.Metodyka konstruowania planów finansowych pro forma 3.2.1.Ogólne założenia metodologiczne 3.2.2.Rachunek zysków i strat pro forma 3.2.3.Rachunek przepływów pieniężnych pro forma 3.2.4.Bilans zamknięcia pro forma 3.3.Wykorzystanie progu rentowności w planowaniu ekonomiczno-finansowym 3.4.Modelowa weryfikacja przyjętych założeń metodologicznych ROZDZIAŁ 4. KAPITAŁY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO ORAZ ŹRÓDŁA ICH FINANSOWANIA 4.1.Pojęcie i klasyfikacja kapitałów przedsiębiorstwa turystycznego 4.2.Źródła kapitału własnego i obcego 4.3.Zasady finansowania majątku kapitałem własnym i obcym 4.4.Kształtowanie struktury kapitału 4.5.Zarządzanie kapitałem obrotowym 4.6.Amortyzacja majątku 4.6.1.Funkcjonowanie tarczy podatkowej 4.6.2.Podstawowe zasady amortyzacji aktywów trwałych 4.6.3.Amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych 4.7.Kredyt kupiecki źródłem finansowania krótkoterminowego przedsiębiorstw 4.8.Fundusze unijne przedsiębiorstwa turystycznego ROZDZIAŁ S. ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI I ZOBOWIĄZANIAMI HANDLOWYMI 5.1.Weryfikacja kontrahentów usług turystycznych 5.2.Długookresowe i operatywne zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi 5.3.Windykacja należności oraz sprzedaż wierzytelności 5.4.Zmniejszanie ryzyka kredytowej sprzedaży usług turystycznych 5.5.Eliminacja nierzetelnych kontrahentów 5.6.Złe długi w przedsiębiorstwie turystycznym 5.7.Przedawnienie roszczeń między przedsiębiorcami oraz w przedsiębiorstwie ROZDZIAŁ 6. EFEKTY EKONOMICZNO-FINANSOWE W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM 6.1.Wartość przedsiębiorstwa turystycznego 6.2.Znaczenie czasu w podejmowaniu decyzji gospodarczych 6.3.Polityka opustów cenowych i potrąceń przy sprzedaży usług turystycznych 6.4.Kredyty bankowe a leasing oraz wybór waluty 6.5.Odsetki od zaległości podatkowych a odsetki ustawowe 6.6.Kalkulacje cenowe w przedsiębiorstwie turystycznym 6.6.1.Ogólne zasady kalkulacji cenowej 6.6.2.Kalkulacje cenowe w gastronomii 6.6.3.Kalkulacje cenowe w hotelarstwie 6.6.4.Kalkulacje cenowe w biurach podróży 6.6.5.Kalkulacje cenowe w agroturystyce 6.7.Wykorzystanie środków transportowych w firmie turystycznej 6.8.Wydatki na promocję i reklamę a wydatki na cele reprezentacyjne 6.9.Zatrudnianie pracowników a rozliczanie wydatków domowo-firmowych 6.10.Upadłość gospodarcza źródłem ochrony zasobów firmy ROZDZIAŁ 7. PODATKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM 7.1.Ogólna charakterystyka podatków w działalności turystycznej 7.2.Podstawowe zasady opodatkowania usług turystycznych 7.3.Dopłaty do wczasów, wycieczek i kolonii 7.4.Rozliczenia podatkowe w agroturystyce i turystyce wiejskiej 7.5.Legalne zmniejszanie obciążeń podatkowych przedsiębiorstwa turystycznego 7.6.Prawna obrona przedsiębiorstwa przed fiskusem
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 156343 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia an stronach [325]-331. Wykaz aktów prawnych strony 331-333. Netografia na stronie 334. Indeks.
Target audience note
Dla studentów turystyki i rekreacji oraz do osób pracujących w branży turystycznej.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności