158660
Book
In basket
Odpowiedzialność w związku z ruchem autonomicznego pojazdu / Andrzej Krasuski. - Stan prawny na 15 grudnia 2024 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2025. - 278 stron ; 22 cm.
(Monografie / Wolters Kluwer, ISSN 1897-4392)
Autonomiczność pojazdów - definicja i klasyfikacja 1.1.Geneza autonomiczności pojazdów 1.2.Definicja sztucznej inteligencji 1.3.Definicja sztucznego agenta 1.4.Definicja autonomicznego pojazdu 1.5.Klasyfikacja zautomatyzowanych pojazdów 1.6.Sposób działania autonomicznych pojazdów 1.7.Algorytmy sztucznej inteligencji autonomicznych pojazdów Status prawny kierującego autonomicznym pojazdem 2.1.Kierujący autonomicznym pojazdem 2.2.Odpowiedzialność sztucznego agenta w związku z ruchem autonomicznego pojazdu 2.3.Dylematy decyzyjne sztucznego agenta 2.4.Komunikacja mieszana sztucznego agenta w ruchu drogowym 2.6.Nadzór nad pasażerami autonomicznych pojazdów Karnoprawna odpowiedzialność w związku z ruchem autonomicznego pojazdu 3.1.Model sprawstwa przez inną osobę 3.2.Model odpowiedzialności za naturalne i prawdopodobne następstwa 3.3.Model bezpośredniej odpowiedzialności 3.4.Analiza modeli odpowiedzialności sztucznego agenta z punktu widzenia polskiego prawa karnego 3.6.Problem wagonika - dylematy w zakresie wartościowania chronionych dóbr 3.6.1.Przykład dotyczący problemu wagonika 3.6.2.Analiza na podstawie polskiego prawa karnego 3.7.Odpowiedzialność karna sztucznego agenta oparta na zasadzie ryzyka 3.8.Odpowiedzialność karna sztucznego agenta w ramach pochodnej odpowiedzialności podmiotu zbiorowego Rozdział 4 Cywilnoprawna odpowiedzialność w związku z ruchem autonomicznego pojazdu 4.1.Ryzyko powiązane z zastosowaniem sztucznej inteligencji 4.2.Odpowiedzialność odszkodowawcza na zasadzie ryzyka posiadacza autonomicznego pojazdu 4.3.1.Przesłanki odpowiedzialności na zasadzie ryzyka 4.3.2.Sprawca w mieniu lub na osobie 4.3.3.Ruch autonomicznego pojazdu 4.3.4.Szkoda w mieniu lub na osobie 4.3.5.Związek przyczynowo-skutkowy 4.3.6.Przesłanki egzoneracyjne 4.3.7.Posiadacz zależny mechanicznego środka komunikacji 4.4.Odpowiedzialność odszkodowawcza na zasadach ogólnych 4.4.1.Zderzenie mechanicznego środka komunikacji 4.4.3. Osoby przewożone z grzeczności 4.5.Odpowiedzialność producenta za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny 4.5.1.Prawne podstawy odpowiedzialności producenta za produkt niebezpieczny 4.5.3.Autonomiczny pojazd jako produkt niebezpieczny 4.6.Kształtowanie prawa unijnego w obszarze odpowiedzialności za szkody spowodowane zastosowaniem sztucznej inteligencji 4.6.1.Częściowa regulacja odpowiedzialności deliktowej za zachowanie sztucznej inteligencji 4.6.3.System sztucznej inteligencji wysokiego ryzyka 4.6.4.Domniemanie związku przyczynowo-skutkowego 4.6.5.Podmioty odpowiedzialne za szkody wywołane zachowaniem sztucznej inteligencji 4.7.Odpowiedzialność za produkt 4.7.1.Definicja produktu 4.7.2.Definicja wady produktu 4.7.3.Ciężar dowodu 4.7.4.Podmiot odpowiedzialny za produkt
Sygnatura czytelni BMW: VIII H 58
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
All copies are currently on loan: sygn. 156586 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 259-278.
Target audience note
Dla prawników praktyków, badaczy prawnych i technicznych aspektów zastosowania autonomicznych pojazdów, pracowników administracji zajmujących się dopuszczaniem do ruchu i rejestracją pojazdów, organów czuwających nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach, producentów pojazdów i ich wyposażenia, w tym oprogramowania do uczenia maszynowego.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności