Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2791)
IBUK Libra
(43)
Forma i typ
Książki
(1321)
Artykuły
(1314)
Publikacje naukowe
(322)
Czasopisma
(148)
Publikacje dydaktyczne
(93)
Publikacje fachowe
(74)
E-booki
(47)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje informacyjne
(4)
Proza
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(796)
tylko na miejscu
(767)
nieokreślona
(50)
wypożyczone
(48)
Placówka
Wypożyczalnia
(858)
Czytelnia Główna
(5)
Biblioteka WB
(42)
Biblioteka Międzywydziałowa
(512)
Biblioteka WEiZ
(43)
Biblioteka WWFiF
(7)
Magazyn
(186)
Biblioteka WEAiI
(6)
Autor
Blum Maciej
(139)
Leśniewski Mariusz
(106)
Traczyk Wojciech
(100)
Polit Ryszard
(67)
Wróblewski Piotr
(28)
Dmowski Rafał
(24)
Zboiński Krzysztof
(21)
Loos Marek
(19)
Rosenow Jan
(19)
Lejda Kazimierz
(18)
Wojcieszak Andrzej
(17)
Nazwisko Imię
(16)
Zygmunt Witold
(15)
Piotrowski Artur
(14)
Myszkowski Stefan
(13)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(13)
Różycki Marek
(12)
Sobieraj Wojciech
(11)
Starowicz Wiesław
(11)
Jędrzejewski Zygmunt
(10)
Rydzkowski Włodzimierz
(10)
Antoniak Jerzy (1930-2011)
(9)
Bieńczak Krzysztof
(9)
Lewandowski Jakub
(9)
Neider Janusz (1947- )
(9)
Ozga Przemysław
(9)
Pyza Dariusz
(9)
Antonowicz Mirosław
(8)
Burnewicz Jan (1947- )
(8)
Górski Władysław
(8)
Kaparuk Jerzy
(8)
Kostecka Alicja
(8)
Siergiejczyk Mirosław
(8)
Wiśniewska Kinga
(8)
Babis Henryk
(7)
Biernacka Aleksandra
(7)
Brzozowski Maciej
(7)
Chmiel Dominik
(7)
Chrzan Marcin (1969- )
(7)
Grzywacz Waldemar (1932- )
(7)
Górski Władysław (1917-2015)
(7)
Jacyna Marianna
(7)
Lissowska Elżbieta
(7)
Marszałek Stanisław
(7)
Małek Przemysław (1919-1979)
(7)
Pusty Tadeusz
(7)
Sawicki Kazimierz (1926- )
(7)
Starkowski Dariusz
(7)
Szychta Elżbieta
(7)
Wróblewski Piotr
(7)
Zwierzycki Wiesław
(7)
Bajon Wiesław
(6)
Bronk Hubert
(6)
Buchcar Rafał
(6)
Bąkowski Wojciech
(6)
Chaciński Józef
(6)
Drewnowski Arkadiusz
(6)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(6)
Grzegorczyk Krzysztof (transport)
(6)
Gwiżdż Halszka
(6)
Kacperczyk Radosław
(6)
Konferencja Naukowa "Nauka i praktyka w transporcie" (4 ; 1985 ; Warszawa)
(6)
Kordel Zdzisław (1950- )
(6)
Koziarski Stanisław M. (1955- )
(6)
Kulesza Piotr
(6)
Kuriata Andrzej
(6)
Madej Bogusław
(6)
Selgrad Georg
(6)
Sokół Gracja
(6)
Wierzbicki Mariusz
(6)
Alke Elżbieta
(5)
Barczak Mikołaj
(5)
Basiaga Jolanta
(5)
Błach-Bujak Barbara
(5)
Dominsky Steffen
(5)
Dorosiewicz Tadeusz
(5)
Fellner Andrzej (1955- )
(5)
Janecki Ryszard
(5)
Janus Adam
(5)
Januła Eugeniusz
(5)
Kauf Sabina
(5)
Koliński Adam
(5)
Krystek Ryszard
(5)
Marzec Jan
(5)
Mincewicz Janusz
(5)
Rokicki Tomasz (ekonomia)
(5)
Sierpiński Grzegorz
(5)
Szymonik Andrzej
(5)
Andrzejczyk Paweł
(4)
Basiewicz Tadeusz
(4)
Błaszak Maciej
(4)
Chalastra Michał
(4)
Czarnecki Tomasz
(4)
Domański Ryszard
(4)
Dąbrowa-Bajon Mirosława
(4)
Gruszczyński Jerzy
(4)
Holtz Ottmar
(4)
Hrycak Adam
(4)
Jacyna Marianna (1961- )
(4)
Janecki Janusz
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(584)
2010 - 2019
(1273)
2000 - 2009
(464)
1990 - 1999
(121)
1980 - 1989
(168)
1970 - 1979
(156)
1960 - 1969
(60)
1950 - 1959
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(914)
1989-2000
(19)
1901-2000
(17)
1945-1989
(8)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(2809)
Stany Zjednoczone
(10)
Rosja
(4)
Słowacja
(3)
Wielka Brytania
(3)
Chiny (Tajwan)
(1)
Francja
(1)
Indie
(1)
Holandia
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(2749)
angielski
(70)
rosyjski
(6)
francuski
(3)
ukraiński
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(81)
Menedżerowie
(17)
Logistycy
(16)
Przedsiębiorcy
(6)
Spedytorzy
(5)
Kierowcy zawodowi
(4)
Szkoły zawodowe
(4)
Kierowcy samochodów ciężarowych
(3)
Technikum
(3)
Urzędnicy
(3)
Inżynierowie
(2)
Lotnicy
(2)
Pracodawcy
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Szkoły średnie
(2)
Adwokaci
(1)
Audytorzy wewnętrzni
(1)
Budowlani
(1)
Handlowcy
(1)
Inspektorzy bhp
(1)
Inspektorzy budowlani
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Kierowcy
(1)
Kierowcy operatorzy wózków jezdniowych
(1)
Marynarze
(1)
Maszyniści kolejowi
(1)
Nauczyciele
(1)
Operatorzy bezzałogowych statków powietrznych
(1)
Operatorzy żurawi wieżowych
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Prawnicy
(1)
Projektanci budowy dróg i mostów kolejowych
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści audytu logistycznego
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Strażacy
(1)
Służby sanitarne miejskie
(1)
Zarządcy nieruchomości
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Transport
(673)
Transport samochodowy
(166)
Transport kolejowy
(158)
Transport drogowy
(152)
Samochody
(141)
Logistyka gospodarcza
(129)
Transport wewnętrzny
(87)
Logistyka
(84)
Transport morski
(61)
Łańcuch dostaw
(52)
Bezpieczeństwo
(51)
Zarządzanie
(51)
Ekonomika transportu
(50)
Skrzynia biegów
(47)
Warsztat samochodowy
(41)
Polska
(40)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(40)
Transport międzynarodowy
(35)
Transport kombinowany
(32)
Transport powietrzny
(31)
Komunikacja miejska
(30)
Diagnostyka samochodowa
(27)
Spaliny
(27)
Układ paliwowo-wtryskowy
(27)
Ładunki
(27)
Samochody ciężarowe
(26)
Transport pasażerski
(26)
Transport publiczny
(26)
Optymalizacja
(25)
Obsługa i eksploatacja
(24)
Ochrona środowiska
(24)
Rozwój zrównoważony
(24)
TECHNIKA ŚRODKÓW TRANSPORTU
(24)
Przedsiębiorstwa spedycyjne
(23)
Unia Europejska
(23)
Komunikacja drogowa
(22)
Przedsiębiorstwa
(22)
Transport intermodalny
(22)
Transport lotniczy
(22)
Budownictwo
(21)
Gospodarka magazynowa
(21)
Kontenery
(21)
Lakiernictwo samochodowe
(21)
Modele matematyczne
(21)
Sterowanie
(21)
Diagnostyka techniczna
(20)
Przemysł
(20)
Silnik
(20)
Silniki samochodowe
(20)
Branża TSL
(19)
Diagnostyka medyczna
(19)
Przedsiębiorstwo
(19)
Silniki spalinowe
(19)
Oscyloskopy
(18)
Systemy informatyczne
(18)
Transport towarowy
(18)
Dźwignice
(17)
Gospodarka
(17)
Silniki wysokoprężne
(17)
Symulacja
(17)
Drogi
(16)
Inwestycje
(16)
Kolejnictwo
(16)
Logistyka (organizacja)
(16)
Magazyny
(16)
Układ hamulcowy
(16)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(15)
Koszty transportu
(15)
Magazynowanie
(15)
Motoryzacja
(15)
Pojazdy szynowe
(15)
Samochody elektryczne
(15)
Transmisja danych
(15)
Usługi transportowe
(15)
BHP
(14)
Innowacje
(14)
Organizacja
(14)
Polityka transportowa
(14)
Rozwój
(14)
Czujniki
(13)
Kierowcy zawodowi
(13)
Motocykl
(13)
Olej silnikowy
(13)
Pojazdy
(13)
Rolnictwo
(13)
Transport towarów
(13)
Akumulatory
(12)
Badania operacyjne
(12)
Budowa i konstrukcje
(12)
Ekologia
(12)
Energetyka
(12)
Infrastruktura kolejowa
(12)
Pass-Thru
(12)
Porty
(12)
Projektowanie
(12)
Sprzęgła
(12)
Automatyzacja
(11)
Części zamienne
(11)
Decyzje
(11)
Filtry
(11)
Temat: czas
2001-
(163)
1901-2000
(40)
1989-2000
(17)
1945-1989
(15)
1801-1900
(7)
1901-
(4)
2001-0
(4)
1701-1800
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1801-
(1)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
1944-1989
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(94)
Kraje Unii Europejskiej
(7)
Europa
(5)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(5)
Chiny
(2)
Czechy
(2)
Dolny Śląsk
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Barcelona (Hiszpania ; okolice)
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Białoruś
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (Polska ; miasto)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Göteborg (Szwecja)
(1)
Holandia
(1)
Japonia
(1)
Jezioro Gorzuchowskie
(1)
Kazachstan
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kłecko (woj. wielkopolskie, pow. gnieźnieński, gm. Kłecko)
(1)
Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy
(1)
Litwa
(1)
Mała Wełna (rzeka)
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Ruda (Polska ; miasto)
(1)
Odra (Polska ; rzeka)
(1)
Odra (rzeka)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze (Polska ; region)
(1)
Powiat gnieźnieński (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (Polska ; region)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rostock (Niemcy)
(1)
Ryga (Łotwa)
(1)
Siekierki (woj. zachodniopomorskie, pow. gryfiński, gm. Cedynia)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (Polska ; region)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowacja
(1)
Tatry, Niżne (Słowacja ; góry)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Ziemie Odzyskane
(1)
Śląsk (Polska ; region)
(1)
Śląskie, województwo (Polska ; region)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(916)
Podręcznik
(109)
Opracowanie
(101)
Monografia
(88)
Podręczniki akademickie
(86)
Praca zbiorowa
(74)
Materiały konferencyjne
(73)
Czasopismo fachowe
(22)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(22)
Artykuł z czasopisma fachowego
(20)
Materiały pomocnicze
(20)
Poradniki
(20)
Raport z badań
(19)
Czasopismo polskie
(18)
Podręczniki
(13)
Poradnik
(12)
Czasopismo naukowe
(11)
Czasopismo motoryzacyjne
(10)
Czasopismo techniczne
(8)
Dane statystyczne
(7)
Księga abstraktów
(6)
Słowniki terminologiczne
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół zawodowych
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Czasopisma fachowe polskie
(3)
książka elektroniczna (CD-ROM)
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Czasopismo akademickie
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Encyklopedie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Słowniki wielojęzyczne
(2)
Bibliografie
(1)
Czasopismo informacyjne
(1)
Czasopismo poradnikowe
(1)
Ekspertyza
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Informatory
(1)
Instrukcja
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Normy
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Reportaż
(1)
Rozporządzenie
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słownik wielojęzyczny
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki niemiecko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki polsko-niemieckie
(1)
Słowniki rosyjsko-polskie
(1)
Ustawa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia laboratoryjne dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(1345)
Inżynieria i technika
(130)
Zarządzanie i marketing
(78)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(63)
Informatyka i technologie informacyjne
(26)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(25)
Historia
(19)
Matematyka
(18)
Architektura i budownictwo
(16)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(14)
Ochrona środowiska
(13)
Nauka i badania
(11)
Fizyka i astronomia
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Chemia
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Transport, Spedycja, Logistyka
(956)
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(268)
Unia Europejska
(58)
Niekonwencjonalne Źródła Energii
(22)
Kultura Fizyczna
(6)
Architektura i Budownictwo
(3)
2834 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99197 L (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ocena możliwości transportowych związanych z realizacją inicjatywy One Belt and One Road oraz znaczącym rozszerzeniem zakresu zbytu towarów o rynek chiński, także dla przedsiębiorstw z Polski, stała się główną inspiracją do podjęcia badań naukowych, których wyniki zaprezentowano w monografii. Tworząc powiązania z globalnymi łańcuchami wartości i rynkami eksportowymi, inicjatywa ta sprzyja rozwojowi polskiej gospodarki. Dzięki swojemu położeniu Polska ma szansę stać się centrum spedycyjnym czy hubem dla chińskiej gospodarki, umożliwiającym dystrybucję towarów do pozostałych państw członkowskich Unii Europejskiej i odwrotnie. Publikacja jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców – naukowców, praktyków oraz młodzieży akademickiej – zainteresowanych bieżącymi trendami funkcjonowania globalnej logistyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
The book delivers a rich set of foundations, state-of-the-art knowledge, new approaches and methods for the purpose of anomalies detection, maritime traffic analysis as well as risk and reliability assessment. It addresses relevant research problems at the intersection of maritime transport in global economies, reliability and risk assessment, and information systems and data processing. The book provides a theoretical overview of available maritime data sources and approaches for maritime data analysis, as well as a set of novel tools and methods for maritime data retrieval, fusion, and analysis. The proposed methods are evaluated on real-life AIS data, covering the entire world and more than 200 thousands of vessels, illustrating how they may be used for anomaly detection and risk assessment. The primary audience of the book are researchers from the fields of computer science and maritime transport as well as logistics service providers, shipping companies and port authorities companies that need support in managing security, safety, and risk of maritime transport services in global economies by making use of large-scale data processing.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka przedstawia najnowsze trendy i wyniki badań dotyczące roli logistyki międzynarodowej w biznesie międzynarodowym oraz daje odpowiedź na pytanie, jak dziś zarządzać logistyką w nowoczesnej gospodarce światowej. Autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z logistyką w kontekście prowadzenia biznesu międzynarodowego. W publikacji można znaleźć odpowiedzi m.in. na takie pytania: – jakie są aktualne trendy rozwoju logistyki międzynarodowej, – jakie są nowe metody i narzędzia niezbędne do tworzenia procesów logistycznych na świecie, – jaką rolę odgrywa logistyka w międzynarodowej wymianie towarów i usług, – jakimi metodami zarządzania logistycznego należy się posługiwać, aby uzyskać przewagę konkurencyjną. Książka adresowana jest zarówno do praktyków, jak i studentów. Szczególnie przydatna może być dla dyrektorów generalnych, zarządzających, oraz kierowników ds. logistyki, dyrektorów oraz kierowników działów handlowych, szefów departamentów produkcji i zaopatrzenia oraz szefów departamentów odpowiedzialnych za organizację dystrybucji w branży FMCG. Jest to niezbędny podręcznik dla studentów dziennych i zaocznych oraz doktorantów na wszystkich kierunkach logistyki i biznesu międzynarodowego na uniwersytetach i politechnikach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesna cywilizacja światowa konfrontowana jest z wieloma problemami, takimi jak degradacja środowiska naturalnego, perspektywa wyczerpania surowców energetycznych czy też ubóstwo oraz znaczna dysproporcja w poziomie życia mieszkańców różnych krajów. Problemy te przyczyniły się do poszukiwania alternatywnych koncepcji minimalizujących zagrożenia dla rozwoju społeczno-gospodarczego. Przyjętą i powszechnie zaakceptowaną przez społeczeństwo jest koncepcja zrównoważonego rozwoju. „Zrównoważony rozwój oznacza dążenie do zapewnienia wszystkim żyjącym obecnie ludziom i przyszłym pokoleniom dostatecznie wysokich standardów ekologicznych, ekonomicznych i społeczno-kulturowych w granicach tolerancji natury przez wprowadzenie w życie sprawiedliwości wewnątrzpokoleniowej i międzypokoleniowej” [Rogall 2010]. Zrównoważony rozwój odnosi się zatem przede wszystkim do ludzkich decyzji dotyczących sposobu życia. Wzrost konsumpcjonizmu narusza równowagę ekologiczną, a w konsekwencji – zagraża stabilności gospodarczej. Skutki obecnie podejmowanych decyzji ponosi prawie 8 mld światowej populacji, a ponosić je będą kolejne miliardy osób, które będą żyły w następnych stuleciach. Podstawowym sektorem umożliwiającym realizację celów zrównoważonego rozwoju jest transport. Zrównoważony rozwój transportu powinien być zbudowany na trzech filarach – społecznym, środowiskowym i gospodarczym. Oznacza to, że musi uwzględniać kryterium powszechnej dostępności, musi być bezpieczny pod względem zdrowotnym i ekologicznym, musi także szanować zasadę sprawiedliwości międzypokoleniowej i być efektywny pod względem ekonomicznym. W literaturze ekonomicznej przedmiotu istnieje wiele wykonanych analiz i ocen oraz wydanych rozporządzeń i aktów prawnych, określających szerokie spektrum argumentów wskazujących na szczególną rolę realizacji procesu zrównoważonego rozwoju. Podjęty przez Autorkę temat efektywności ekonomicznej realizacji strategii w sektorze transportu Unii Europejskiej wpisuje się w ten zakres problematyki, a przeprowadzone w jej ramach badania, głównie ich wyniki i sformułowane w oparciu o nie wnioski, zalecenia i rekomendacje można postrzegać jako fundamentalne wytyczne i stymulatory, posiadające istotny wpływ nie tylko na prawidłowy rozwój samego sektora transportu, lecz także na poziom rozwoju gospodarki, korzyści ekonomicznych i społecznych państw i narodów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prowadzenie zajęć dydaktycznych na wszystkich rodzajach studiów oraz prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich wykazało, że brakuje pozycji, która w aktualny i zarazem przystępny sposób opisywałaby problematykę zagadnień z zakresu ekonomiki transportu a odnoszących się do istoty powiązań ekonomicznych, organizacyjnych i technicznych transportu intermodalnego, logistyki i centrów logistycznych w ujęciu interdyscyplinarnym. Zatem podjęcie próby omówienia tej problematyki wydaje się być właściwym zakreśleniem problemu badawczego zważywszy, na wzrost zainteresowania praco-dawców z sektora TSL absolwentami polskich uczelni wyższych. Książka ta w głównej mierze dedykowana jest studentom kształcącym się na kierunkach ekonomicznych I i II stopnia (o specjalności logistyka i ekonomi-ka transportu), którzy chcą zdobyć podstawy jak i poszerzyć swoją wiedzę, kompetencje i umiejętności w zakresie ekonomiki transportu, centrów logistycznych i transportu intermodalnego zarówno w ujęciu praktycznym jak i teoretycznym. Jednakże interdyscyplinarny charakter publikacji pozwala na stwierdzenie, że pozycja, ta może być także przydatna dla studentów kierunków inżynierskich I i II stopnia (o specjalności transport, spedycja, logistyka). Ponadto ze względu na walory praktycznie książki może być ona również z powodzeniem wykorzystania przez praktyków np. konsultantów do spraw logistyki i transportu intermodalnego. Fakt ten czyni tą pozycję jeszcze bardziej interesującą i godną polecenia każdemu czytelnikowi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia Partnerstwo publiczno-prywatne – dzieląc się wiedzą i doświadczeniem jest jednym z głosów w prowadzonej od lat dyskusji na temat możliwości wykorzystania potencjału PPP w Polsce. Pomimo oficjalnych zapewnień o popieraniu tego rozwiązania, formuła PPP nie stała się popularna, jej stosowanie rodzi bowiem wiele trudności i wymaga wyspecjalizowanej wiedzy. Publikacja ta jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, zarówno profesjonalnie zajmujących się problematyką współpracy podmiotów publicznych i prywatnych, rozwoju infrastruktury, zarządzania miastem i rewitalizacji, jak i najważniejszych interesariuszy tych procesów oraz mechanizmów rynku – użytkowników i odbiorców. Pomimo upływu wielu lat od rozpoczęcia implementacji szeroko pojętego PPP w Polsce wydaje się, że dla niektórych podmiotów to wciąż nowa instytucja, natomiast dla tych, którzy mają już doświadczenie na tym polu, zmieniające się rozwiązania prawne, a także czynniki społeczne, gospodarcze i środowiskowe kreują nowe warunki, które wymagają dalszych badań i analiz. Wiedza teoretyczna oraz płynąca zarówno z pozytywnych, jak i negatywnych doświadczeń stanowi niezbędny element upowszechniania wykorzystania formuły PPP.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola samochodów dostawczych w gospodarce jest nie do ocenienia. Społeczeństwo przyzwyczaiło się, że samochody dostawcze poruszają się po drogach i to w masowych ilościach (2 963 800 szt. zarejestrowanych pojazdów w 2020 roku z 12-procentowym udziałem w całości krajowego parku samochodowego). Na drogach szybkiego ruchu są częściej widywane niż poruszające się po mieście, ponieważ nie są przeznaczone do pokonywania krótkich dystansów, zazwyczaj te dystanse są dłuższe niż dojazd do sklepu spożywczego. Przez ostatnie lata powstały ogromne ilości samochodów różnych marek z czasem i więcej ich generacji. Kiedyś na drogach widywało się mniejszą ilość marek samochodów ze względu na brak dostępności w Polsce (Blok Wschodni), można było policzyć je na palcach jednej ręki. Jednak świat się rozwija a społeczeństwo zmieniło się i w aktualnych czasach posiada inne preferencje i potrzeby. Wzrosło zapotrzebowanie na tego typu auta, a producenci mają pole, aby cały czas się rozwijać. Taka powszechność jest nieprzypadkowa. Wynika z nieskomplikowanej konstrukcji, bardzo dużej podatności na zabudowę oraz rozsądnego obłożenia legislacją (regulacje transportowe). Przez co do ich prowadzenia w większości przypadków wystarczy prawo jazdy kategorii B. Nie ma też potrzeby kończenia dodatkowych szkoleń. To znaczy, że ucząc się samochodem osobowym, bez większych kwalifikacji nie jest problemem prowadzić trochę większy samochód nie przekraczający dozwolonego tonażu. Samochody dostawcze posiadają także bardzo duże wartości użytkowe. To wszystko pozwala doskonale wpisywać się w zapotrzebowanie na środki transportu w większości polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
ARTYKUŁY: Piotr Idczak, Karol Mrozik, Ida Musiałkowska, Spatial Distribution of JESSICA Funding Across Polish Municipalities. Perspective of Territorial Dimensionof EU Cohesion Policy, s.7-20, doi: 10.7366/1509499538501 Agata Antczak-Stępniak, Zombie Developments in the Polish Residential Market – Their Causes and Consequences, s.21-29, doi: 10.7366/1509499538502 Bartosz Czepil, Zjawisko korupcji w polskim samorządzie po 1989 roku – przegląd literatury, s.30-67, doi: 10.7366/1509499538503 Mateusz Smolarski, Reaktywacje pasażerskich linii kolejowych w Polsce w latach 2000–2020, s.68-86, doi: 10.7366/1509499538504 Krystian Koliński, Wykluczenie transportowe uczniów szkół ponadpodstawowych powiatu wągrowieckiego, s.87-101, doi: 10.7366/1509499538505 Anna Lis, Adrian Lis, Relationships Between Geographical and Virtual Proximity in Cluster Organisations, s.102-122 doi: 10.7366/1509499538506 RECENZJE: Wojciech Tomasz Modzelewski, Stanisław Faliński, Współpraca międzynarodowa polskich miast i gmin, s.123-126 doi: 10.7366/1509499538507
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dostaw w gospodarce o okrężnym obiegu, znaczenie zrównoważonej logistyki w redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klienta, kryteria optymalizacji przepływów zwrotnych w zielonych łańcuchach dostaw. W drugiej części publikacji zamieszczono także artykuły dotyczące logistyki i recyklingu tworzyw sztucznych, wartości rynku surowców wtórnych oraz działań związanych z wdrożeniem II dyrektywy antysiarkowej w portach morskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Fenomen gwałtownego rozwoju usług w XXI w. pojawił się w gospodarce światowej równolegle z kreowaniem nowoczesnej logistyki w przedsiębiorstwach jako ogniwach międzynarodowego łańcucha dostaw. W książce przedstawiono, na podstawie najnowszych wyników badań empirycznych oraz w kontekście literatury przedmiotu, takie metody i techniki zarządzania logistycznego usługami, które warunkują uzyskanie przewagi konkurencji na rynkach globalnych. Publikacja jest nowatorskim podejściem do międzynarodowej wymiany usług i przepływów gospodarczych. Szczególną wagę przypisano hybrydyzacji usług masowych specjalistycznych oraz centrów usług wspólnych, a także nowoczesnej infrastrukturze, niezbędnej do logistycznej obsługi usług. Książka przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów, jak i dla menedżerów w praktyce gospodarczej. Książka może stanowić znaczącą pozycję w literaturze, wnosząc nowe elementy poznawcze i metodyczne zarówno do teorii, jak i do praktycznych wdrożeniowych aspektów logistyki. (…) Dzięki swoim walorom poznawczym, nawiązującym szeroko do najnowszych światowych trendów i standardów w dziedzinie globalizacji i internacjonalizacji usług związanych ściśle z rozwojem i globalizacją procesów logistycznych oraz wzrastającą rolą biznesu międzynarodowego zyska duży rezonans w nauce oraz przyczyni się do wzbogacenia i urealnienia internacjonalizacji procesu kształcenia akademickiego w polskich uczelniach. Podstawową grupę odbiorców powinni stanowić studenci kierunków ekonomicznych, zwłaszcza logistyki, a także zarządzania i ekonomii. Publikacja może również zainteresować praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za doskonalenie i sprawną realizację procesów logistycznych w sferze transportu, magazynowania, funkcjonowania sieci gospodarczych, obsługi klienta, produkcji, handlu zagranicznego. Z recenzji prof. zw. dra hab. Piotra Blaika prof. dr hab. Elżbieta Gołembska - kierownik Katedry Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu dr Zbigniew Bentyn - adiunkt w Katedrze Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu dr Marcin Gołembski - adiunkt w Katedrze Zarządzania i Analizy Zasobów Przedsiębiorstwa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym przeglądem innowacji stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji publicznej, a także wprowadzanych w organizacji przewozów transportu publicznego. Autor usystematyzował wiedzę na temat podstawowych grup stosowanych innowacji, a także dokonał ich analizy pod kątem zgodności z definicją i modelami tworzenia i wdrażania innowacji obecnymi w naukach ekonomicznych. Czy wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach transportu publicznego to jedynie zabieg wizerunkowy? Czy też przeciwnie, za ich wdrażaniem przemawia realizacja długofalowych celów przedsiębiorstwa (organizacji), a innowacje stanowią element długofalowej strategii rozwoju organizacji i efektywnego zarządzania nią? Na rynku transportu publicznego powstaje ciekawa płaszczyzna potencjalnego konfliktu między celami społecznymi i związanymi z realizacją celu publicznego a priorytetami zarządczymi służącymi osiąganiu celu ekonomicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Fenomen rozwoju współczesnej logistyki, zwłaszcza logistyki globalnej, wynika między innymi z faktu, iż traktuje się ją jako epicentrum transformacji biznesu. Globalizujące się systemy gospodarcze, w trudnych warunkach XXI wieku, zwanego wiekiem niepewności i hiperkonkurencji, wymagają, jak nigdy dotąd, nowoczesnego zarządzania logistycznego. Mówi się nawet, iż gospodarka światowa patrzy na logistykę jak na ostatnią szansę obniżania kosztów produkcji i obrotu. W tej sytuacji, zdobywanie przez przedsiębiorstwa kluczowych kompetencji logistycznych jest warunkiem koniecznym uzyskiwania przez nie przewagi konkurencyjnej. Wiedza o logistyce winna być zatem podstawą budowania sprawnych i ekonomicznie racjonalnych systemów gospodarowania zasobami rzeczowymi i ludzkimi. (Fragment Wstępu) Czwarte, poprawione i uzupełnione wydanie książki stanowi od lat cenioną pomoc naukową dla studentów i wykładowców, a także dla menedżerów mających styczność z zagadnieniami logistyki w swojej pracy. W uporządkowany i przejrzysty sposób przedstawia najważniejsze zagadnienia z dziedziny logistyki, takie jak: koszty logistyczne, audyt logistyczny, magazynowanie, transport i zasady tworzenia łańcucha logistycznego, technologie informatyczne w logistyce, modele koordynowania procesów logistycznych w produkcji, dystrybucji i w sektorze usług, logistyka globalna, eurologistyka. Autorzy są pracownikami naukowymi Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca dotyczy tematyki zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji w procesach przewozowych do minimalizacji zdarzeń niebezpiecznych. Wartością poznawczą przeprowadzonych badań jest opracowanie autorskich, oryginalnych modeli zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym wraz z ich algorytmizacją narzędziami sztucznej inteligencji. Opracowane modele zarządzania ryzykiem mogą mieć zastosowanie w różnych obszarach, np. budownictwie. Wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji w zarządzaniu ryzykiem w transporcie drogowym pozwoliło na opracowanie oryginalnych metod oceny i zarządzania ryzykiem w procesach przewozowych. Do badania redukcji poziomu ryzyka zastosowano dwa zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji – mrówkowy i genetyczny. Sposób ich działania jest różny, co pozwoliło na porównanie jakości generowanych rozwiązań, a tym samym wyznaczenie efektywności tych algorytmów w zarządzaniu ryzykiem w transporcie drogowym. Monografia składa się z dziewięciu rozdziałów, które podzielono na trzy obszary tematyczne. W pierwszym obszarze (rozdz. 1–3) zdefiniowano najnowsze badania z zakresu tematyki ryzyka w transporcie drogowym, scharakteryzowano kluczowe zagrożenia w procesach przewozowych i przedstawiono procedurę zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym. Kluczowym elementem tej części monografii jest opis algorytmów sztucznej inteligencji stosowanych w zarządzaniu ryzykiem w transporcie drogowym, ze szczególnym podkreśleniem dużej roli, jaką odgrywają użyte algorytmy. W drugim obszarze (rozdz. 4 i 5) opisano modele zarządzania ryzykiem w transporcie drogowym i przedstawiono ich formalny zapis. W trzecim obszarze (rozdz. 6–8) opisano proces algorytmizacji opracowanych modeli zarządzania ryzykiem wraz ze sposobem szacowania ryzyka na odcinkach sieci transportowej i przedstawiono weryfikację algorytmów zastosowanych w aplikacji do przykładów. W podsumowaniu monografii przedłożono rekomendacje dla decydentów zarządzających ryzykiem w transporcie drogowym, a także podkreślono oryginalność przedstawionych badań i ich dalszy kierunek.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Katedra Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Katedra Zarządzania Finansami Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w To- runiu są organizatorami cyklicznej konferencji naukowej pod tytułem „Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju”. Piąta konferencja z za- inicjonowanego cyklu odbyła się w dniach 24-26 kwietnia 2017 roku w Jeleniej Górze. Głównym celem tegorocznego spotkania naukowców i praktyków zajmujących się tematyką zrównoważonego rozwoju stała się wymiana poglądów na temat jego znaczenia dla pomyślności społeczeństw i gospodarek oraz dobrostanu środowiska naturalnego w perspektywie globalnej, europejskiej, krajowej, regionalnej i lokalnej (makro-, mezo- i mikroekonomicznej), a także na temat możliwości jego utrwalania poprzez doskonalenie działania systemów finansowych, procesów zarządzania finansami oraz rachunkowości. Na konferencję, w której uczestniczyło sto jeden osób – reprezentujących trzydzieści uczelni wyższych mających siedziby w siedemnastu miejscowościach w Polsce, na Łotwie oraz w Niemczech, osiemdziesięciu trzech autorów nadesłało łącznie sześćdziesiąt osiem artykułów naukowych w języku polskim lub angielskim. Opracowania, które przeszły procedurę kwalifikacyjną i otrzymały pozytywne recenzje, weszły w skład jednego z dwóch zeszytów Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu: PN 478 Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju – edukacja, etyka, innowacje. Finanse, pod redakcją naukową Teresy Orzeszko, Melanii Bąk i Elżbiety Hajdugi oraz PN 479 Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju – edukacja, etyka, innowacje. Rachunkowość, pod redakcją Jacka Adamka, Joanny Kogut i Wojciecha Krawca. Bardzo serdecznie dziękujemy autorom za podjęcie trudu przygotowania interesujących tekstów, a recenzentom – za wysiłek ich oceny oraz cenne uwagi i trafne sugestie, które z pewnością przyczyniły się do udoskonalenia recenzowanych opracowań. Wierzymy, że podjęta współpraca nie będzie incydentalna, lecz zaowocuje trwałymi kontaktami naukowymi, spotkaniami i interesującymi dyskusjami w przyszłych latach, na kolejnych naszych konferencjach, na które już dzisiaj serdecznie zapraszamy. Pozostajemy z nadzieją, że artykuły zawarte w zeszycie spełnią oczekiwania czytelników i spotkają się z ich życzliwym odbiorem. Życzymy interesującej lektury. Teresa Orzeszko, Melania Bąk, Elżbieta Hajduga, Jacek Adamek, Joanna Kogut, Wojciech Krawiec
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 117317 N (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia poświęcona jest ocenie stanu rozwoju infrastruktury logistycznej oraz określeniu kierunków transformacji kształtujących poziom innowacyjności i zrównoważenia systemów logistycznych i transportowych. Przedmiotem szczegółowej analizy są dwa elementy składowe infrastruktury logistycznej, tj. infrastruktura magazynowa i transportowa, kluczowe dla funkcjonowania współczesnych systemów społeczno-gospodarczych. Zaprezentowane wyniki badań wiążą się z głównymi wyzwaniami rozwoju w kontekście przeciwdziałania zmieniającym się uwarunkowaniom środowiskowym i zmianom klimatycznym. Zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju infrastruktury magazynowej i transportowej mają charakter interdyscyplinarny. Wdrażanie założeń tego rozwoju wymaga skoordynowanych działań między różnymi sektorami gospodarki a grupami interesariuszy na różnych poziomach zarządzania. Publikacja dotyczy zagadnień z zakresu logistyki, transportu, ekonomii środowiska i zasobów naturalnych oraz zielonej gospodarki. Tematyka monografii może zainteresować badaczy, przedstawicieli świata polityki i biznesu, którzy zajmują się rozwojem zrównoważonych, innowacyjnych systemów logistycznych i transportowych w wymiarze międzynarodowym, jak również krajowym oraz miejskim. Może być także wykorzystana przez studentów i doktorantów kształcących się na kierunkach związanych z logistyką i transportem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji zamieszczono artykuły uczestników konferencji naukowych organizowanych w latach 2016-2017 przez Studenckie Koło Naukowe Logistyki i Innowacji LOGIN, działające przy Katedrze Logistyki na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Tematami przewodnimi tych zjazdów były Lean w logistyce oraz Logistyka wobec współczesnych wyzwań. Celem monografii jest więc przybliżenie zmian, jakie zaszły we współczesnej logistyce, a także bieżących tendencji rozwojowych. Dostarcza ona niezbędnych danych do dalszych badań naukowych w zakresie logistyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności