Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(15)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(12)
E-booki
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Biblioteka WB
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(7)
Biblioteka WEiZ
(1)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Koliński Adam
(5)
Stajniak Maciej
(4)
Hawlena Joanna
(2)
Kozłowski Wojciech (nauki techniczne)
(2)
Kwiatkowski Cezary A
(2)
Majewska Dominika
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
Simiński Przemysław
(2)
naukowa redakcja
(2)
Chrzan Marcin (1969- )
(1)
Głąbicka Katarzyna
(1)
Harasim Elżbieta
(1)
Hawlena Joanna (1963- )
(1)
Kozicki Bartosz (logistyka)
(1)
Kozłowska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Kozłowska Małgorzata Alicja
(1)
Makieła Dawid
(1)
Mazurek-Kusiak Anna Katarzyna
(1)
Woźniak Agnieszka
(1)
Woźniak Agnieszka (1976- )
(1)
Śliwczyński Bogusław
(1)
Śwital Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Łańcuch dostaw
(3)
Budownictwo komunikacyjne
(2)
Ekonomika transportu
(2)
Logistyka
(2)
Transport
(2)
Automatyzacja
(1)
COVID-19
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Drogi betonowe
(1)
Drogi bitumiczne
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Konstrukcja maszyn i urządzeń
(1)
Kontrola jakości
(1)
Koszty środowiskowe
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Magazynowanie
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Obsługa klienta
(1)
Organizacja pracy
(1)
Outsourcing
(1)
Polityka transportowa UE
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Radiokomunikacja
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Samochody
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sieć dystrybucji
(1)
Silnik bezszczotkowy
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Technologia żywności
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport powietrzny
(1)
Turystyka
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie informacją
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zwinne zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(7)
Inżynieria i technika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
23 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Współczesna cywilizacja światowa konfrontowana jest z wieloma problemami, takimi jak degradacja środowiska naturalnego, perspektywa wyczerpania surowców energetycznych czy też ubóstwo oraz znaczna dysproporcja w poziomie życia mieszkańców różnych krajów. Problemy te przyczyniły się do poszukiwania alternatywnych koncepcji minimalizujących zagrożenia dla rozwoju społeczno-gospodarczego. Przyjętą i powszechnie zaakceptowaną przez społeczeństwo jest koncepcja zrównoważonego rozwoju. „Zrównoważony rozwój oznacza dążenie do zapewnienia wszystkim żyjącym obecnie ludziom i przyszłym pokoleniom dostatecznie wysokich standardów ekologicznych, ekonomicznych i społeczno-kulturowych w granicach tolerancji natury przez wprowadzenie w życie sprawiedliwości wewnątrzpokoleniowej i międzypokoleniowej” [Rogall 2010]. Zrównoważony rozwój odnosi się zatem przede wszystkim do ludzkich decyzji dotyczących sposobu życia. Wzrost konsumpcjonizmu narusza równowagę ekologiczną, a w konsekwencji – zagraża stabilności gospodarczej. Skutki obecnie podejmowanych decyzji ponosi prawie 8 mld światowej populacji, a ponosić je będą kolejne miliardy osób, które będą żyły w następnych stuleciach. Podstawowym sektorem umożliwiającym realizację celów zrównoważonego rozwoju jest transport. Zrównoważony rozwój transportu powinien być zbudowany na trzech filarach – społecznym, środowiskowym i gospodarczym. Oznacza to, że musi uwzględniać kryterium powszechnej dostępności, musi być bezpieczny pod względem zdrowotnym i ekologicznym, musi także szanować zasadę sprawiedliwości międzypokoleniowej i być efektywny pod względem ekonomicznym. W literaturze ekonomicznej przedmiotu istnieje wiele wykonanych analiz i ocen oraz wydanych rozporządzeń i aktów prawnych, określających szerokie spektrum argumentów wskazujących na szczególną rolę realizacji procesu zrównoważonego rozwoju. Podjęty przez Autorkę temat efektywności ekonomicznej realizacji strategii w sektorze transportu Unii Europejskiej wpisuje się w ten zakres problematyki, a przeprowadzone w jej ramach badania, głównie ich wyniki i sformułowane w oparciu o nie wnioski, zalecenia i rekomendacje można postrzegać jako fundamentalne wytyczne i stymulatory, posiadające istotny wpływ nie tylko na prawidłowy rozwój samego sektora transportu, lecz także na poziom rozwoju gospodarki, korzyści ekonomicznych i społecznych państw i narodów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii przedstawiono wybrane aspekty związane z aktywnością turystyczną różnych grup społecznych oraz determinanty wpływające na określone preferencje i zachowania turystów. W pierwszej części książki uwypuklono ogólną problematykę aktywności turystycznej w świetle literatury tematu. Dokonano klasyfikacji aktywności turystycznej i przedstawiono typologię wyjazdów turystycznych i turystów w kontekście wpływu turystyki na potrzeby człowieka. Ukazano związki pomiędzy typami turystów a destynacjami w turystyce. Dokonano ponadto klasyfikacji uwarunkowań aktywności turystycznej oraz wskazano główne motywy uprawiania turystyki. W dalszej części książki podjęto zagadnienia dotyczące powiązań pomiędzy czasem wolnym, turystyką i rekreacją. Poruszono między innymi problem zachowania człowieka w czasie wolnym w różnych fazach jego życia i przedstawiono główne funkcje i formy spędzania czasu wolnego. Kolejne rozdziały książki mają charakter analityczno-badawczy, opierają się bowiem na przeprowadzonych badaniach własnych (ankietowych) wśród różnych grup wiekowych i społecznych. Szeroko przedstawiono zagadnienie turystyki i rekreacji w rodzinie, jako instytucji społecznej, w powiązaniu z funkcjami turystyki i jej formami. Następnie dokonano charakterystyki socjologicznej klientów gospodarstw agroturystycznych (jako przykład alternatywy dla komercyjnych form wypoczynku). Przybliżono ofertę agroturystyczną wybranych gospodarstw i jej dostosowanie do potrzeb i oczekiwań różnych grup wiekowych i społecznych agroturystów. W ostatnim rozdziale książki zgłębiono zagadnienie turystyki dzieci i młodzieży oraz znaczenie i wykorzystanie czasu wolnego w ich życiu. W zakończeniu opracowania zaprezentowano konkluzje wynikające z analizy części przeglądowej monografii oraz przeprowadzonych badań i rozważań, wraz z propozycją zaspokojenia potrzeb związanych z turystyką i rekreacją różnych grup społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola samochodów dostawczych w gospodarce jest nie do ocenienia. Społeczeństwo przyzwyczaiło się, że samochody dostawcze poruszają się po drogach i to w masowych ilościach (2 963 800 szt. zarejestrowanych pojazdów w 2020 roku z 12-procentowym udziałem w całości krajowego parku samochodowego). Na drogach szybkiego ruchu są częściej widywane niż poruszające się po mieście, ponieważ nie są przeznaczone do pokonywania krótkich dystansów, zazwyczaj te dystanse są dłuższe niż dojazd do sklepu spożywczego. Przez ostatnie lata powstały ogromne ilości samochodów różnych marek z czasem i więcej ich generacji. Kiedyś na drogach widywało się mniejszą ilość marek samochodów ze względu na brak dostępności w Polsce (Blok Wschodni), można było policzyć je na palcach jednej ręki. Jednak świat się rozwija a społeczeństwo zmieniło się i w aktualnych czasach posiada inne preferencje i potrzeby. Wzrosło zapotrzebowanie na tego typu auta, a producenci mają pole, aby cały czas się rozwijać. Taka powszechność jest nieprzypadkowa. Wynika z nieskomplikowanej konstrukcji, bardzo dużej podatności na zabudowę oraz rozsądnego obłożenia legislacją (regulacje transportowe). Przez co do ich prowadzenia w większości przypadków wystarczy prawo jazdy kategorii B. Nie ma też potrzeby kończenia dodatkowych szkoleń. To znaczy, że ucząc się samochodem osobowym, bez większych kwalifikacji nie jest problemem prowadzić trochę większy samochód nie przekraczający dozwolonego tonażu. Samochody dostawcze posiadają także bardzo duże wartości użytkowe. To wszystko pozwala doskonale wpisywać się w zapotrzebowanie na środki transportu w większości polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Materialny i intelektualny rozwój ludzkości jest ściśle związany z permanentnym poszukiwaniem nowych doświadczeń życiowych, tworzeniem i zaspokajaniem różnych potrzeb oraz doskonaleniem procesów kształtowania systemu gospodarczego i społecznego człowieka. W strukturze tych działań coraz większego znaczenia nabiera turystyka posiadająca wielowymiarową przestrzeń oddziaływania, szeroką strukturę stosowanych instrumentów realizacji usług oraz znaczący zakres uczestnictwa w innych działach gospodarki. Turystyka jest sektorem o zróżnicowanej strukturze i jakości determinant służących efektywnemu wykorzystaniu jej funkcji w różnych środowiskach i formach materialnej infrastruktury oraz psychologicznych wrażeń w wymiarze terytorialnym i Z analizy głównych wyznaczników funkcjonowania turystyki wynika, że jest ona ściśle związana z zagospodarowaniem czasu wolnego, czyli niezwiązanego z pracą i realizacją podstawowych zadań dotyczących potrzeb życia codziennego. Turystyka jest jedną z niewielu dziedzin życia społecznego, która w sposób korzystny dla człowieka umożliwia zagospodarowanie tego czasu. Tę funkcję turystyki charakteryzuje wyjątkowa złożoność, co powoduje, że ma ona rosnący wpływ na znaczący zakres gospodarki, stosunków społecznych oraz przemian kulturowych. Jej oddziaływanie obejmuje nie tylko przestrzeń lokalną, lecz także państwa, regiony i obszar globalny. Realizacja tak szerokiego zakresu funkcji wiąże się z koniecznością zaangażowania licznych i złożonych, zarówno pod względem umiejętności technicznych, intelektualnych, kulturowych, jak i logistycznych, zespołów ludzkich. Wymaga także zgromadzenia, a następnie efektywnego zagospodarowania znaczących nakładów finansowych. Ich pozyskanie stanowi wciąż jedną z podstawowych barier rozwoju turystyki. Analiza dostępnej literatury i doświadczenia praktyczne wskazują, że prawne funkcjonowanie wszystkich szczebli zarządzania turystyką stwarza realne warunki efektywnego rozwoju tego sektora usług, jednak poziom świadczenia ma określone uwarunkowania. Odbiorcy stanowią zróżnicowane pod względem zainteresowań, oczekiwań oraz poziomu zamożności grupy społeczne, preferujące zarówno określony rodzaj, jak i poziom jakościowy konsumpcji produktów turystycznych. Realizując założenia wynikające z tematu publikacji, największą część rozważań poświęcono uwarunkowaniom, determinantom, stymulatorom i wielostronnym inicjatywom tworzącym obszar i źródła rozwoju wzajemnych powiązań transportu z turystyką w zakresie realizacji luksusowych usług transportowych w turystyce. W publikacji podjęto także próbę wyjaśnienia odrębności pojęcia produktu turystycznego oraz przemysłu turystycznego, podstawowych pojęć, struktury, stymulatorów rozwoju oraz dysfunkcji związanych z ruchem turystycznym. O tym, czy dobro lub usługa zostaną zaliczone do konsumpcji turystycznej, decydują rodzaj konsumenta (turysty) i dochody, które zwiększają wartość obrotów w sektorze turystyki. Z tego wynika, że o powyższej kwalifikacji nie decyduje cecha produktu, a jedynie sfera i charakter dystrybucji oraz nabywców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W monografii przedstawiono proces decyzyjny szczególnego rodzaju konsumenta, jakim jest turysta oraz dokonano identyfikacji czynników oddziaływujących na ten proces. Te wyniki badań są szczególnie ważne w kontekście wzrastającej roli turystyki w tworzeniu nowych miejsc pracy, ożywienia społeczno-gospodarczego i jej udziału w kształtowaniu PKB oraz obecnej niestabilnej sytuacji politycznej i ekonomicznej na świecie. Sytuacja ta zmieniła sposób zachowania konsumentów na rynku turystycznym, bowiem więcej osób samodzielnie organizuje wyjazdy. Na to zjawisko ma wpływ chęć ograniczenia kosztów podczas wyjazdów wakacyjnych, jak również coraz większy brak zaufania do biur podróży. Ale z drugiej strony rośnie świadomość społeczeństwa na temat zdrowego stylu życia. Konsumenci nie chcą rezygnować z wyjazdów turystycznych, gdyż są one niezbędne dla dobrego samopoczucia psychicznego, fizycznego oraz społecznego. To powoduje że modele zachowań turystów opracowane w latach siedemdziesiątych czy osiemdziesiątych XX wieku, nie sprawdzają się w warunkach jakie funkcjonują na rynku turystycznym w XXI wieku. Z tego powodu opracowano nowy autorski model zachowania konsumentów na rynku turystycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Turystyka jest uznawana za największy „przemysł” świata, wymaga zatem ciągłych badań i określania nie tylko aktualnych trendów jej rozwoju, ale przede wszystkim przewidywania struktury popytu, którego wielkość uzależniona jest od zachowania turystów. Nieustanie zmieniająca się rzeczywistość implikuje określone podstawy i zachowania, dlatego ulegają one ciągłej ewaluacji. To wymusza dostosowanie teorii ekonomii do nowych warunków, w jakich znajduje się rynek turystyczny, a w tym modyfikacji istniejących oraz tworzenia nowych modeli zachowań turystów. Kategorią wyjściową do analizy popytu są potrzeby turystów. Jednak należy pamiętać, że nie wszystkie zgłaszane potrzeby zostaną odzwierciedlone jako zamiar nabycia, gdyż zakup może być odłożony w czasie lub zamieniony na produkt substytucyjny wewnętrzny lub zewnętrzny. O wielkości i strukturze popytu decydują zazwyczaj czynniki indywidualne, które trudno jest zmierzyć. Turyści podejmują często decyzję pod natchnieniem wpływem chwili i rzadko wykazują lojalność wobec swoich biur podroży. Zmiana organizatora usług turystycznych nie stanowi dla klientów żadnego problemu ani nie budzi żadnych oporów, jakie mogą pojawić się np. przy zmianie banku, dostawcy usług telekomunikacyjnych czy dostawcy energii elektrycznej. Biurom podroży wiec jest trudniej niż innym przedsiębiorstwom usługowym zapewnić lojalność turystów. Jednocześnie na rynku zwiększa się podaż tych usług, a tym samym nasila się konkurencja pomiędzy organizatorami turystyki. Biura podroży muszą włożyć więcej starań, aby zdobyć zaufanie konsumenta, tak aby został on stałym klientem. Celem monografii jest pokazanie różnic w zachowaniach turystów restytucyjnych i elastycznych podczas dokonywania procesu nabywczego usługi turystycznej w biurze podroży.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kontrola i podnoszenie jakości stało się ważną strategią biznesową dla wielu organizacji, producentów, dystrybutorów, firm transportowych, organizacji świadczących usługi finansowe, czy opiekę zdrowotną. Utrzymanie wysokiego poziomu jakości produktów lub usług zapewnia przewagę konkurencyjną. Sukces firm zależy od zadowolenia klientów i prawidłowego zarządzanie kosztami. W odniesieniu do firm produkcyjnych, zakres działań inżynierskich w przedsiębiorstwie to stosowanie w praktyce odpowiednich mechanizmów zarządzania, popartych wiedzą o jakości, w zakresie zagadnień teoretycznych związanych m.in. z organizacją zarządzania, ekonomią, statystyką, informatyką czy ekologią. Ale zakres działań inżynierskich łączy te teoretyczne kwestie z zagadnieniami praktycznymi dotyczącymi między innymi technologii, materiałoznawstwa, projektowania i konstruowania, metrologii czy systemów sterowania. Niniejsza monografia przybliża wybrane problemy i kierunki rozwoju inżynierii produkcji jak i inżynierii jakości. Autorami rozdziałów są nauczyciele oraz absolwenci Karpackiej Państwowej Uczelni w Krośnie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Głównym problemem i wyzwaniem dla sektora logistyki i transportu w Polsce jest zapewnienie sprawnego i efektywnego funkcjonowania systemu gospodarczego państwa. Przedsiębiorcy oraz decydenci rozwoju polskiej gospodarki mają świadomość, że obecnie każda działalność gospodarcza funkcjonuje w łańcuchach dostaw i sieciach zależności z dostawcami, odbiorcami, kooperantami i podwykonawcami, a sprawność i niezawodność systemu logistycznego warunkuje ciągłość procesów biznesowych. Praca zawiera prezentację opinii i poglądów przedstawicieli środowiska studenckiego i młodych pracowników nauki z różnych zespołów i ośrodków badawczych, którzy uczestniczyli w konferencji „Logideas” organizowanej przez Studenckie Naukowe Koło Logistyczne Corlog działające przy Wyższej Szkole Logistyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności