Dyczkowska Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
E-booki
(3)
Artykuły
(2)
Książki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEiZ
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Dyczkowska Joanna
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Badanie wypłacalności klientów
(1)
Controlling sprzedaży
(1)
Controlling zaopatrzenia
(1)
Dostawcy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Metoda ABC
(1)
Metoda klasyfikacji ABC
(1)
Metoda klasyfikacji XYZ
(1)
Ocena dostawców
(1)
Usługi
(1)
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(2)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Marketing usług logistycznych / Joanna Dyczkowska. - Warszawa : Difin, 2014. - 192 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [179]-187. Netogr. s. 187-188.
Dla studentów i doktorantów szkół wyższych zaintersowanych pogłebianiem wiedzy z zakresu marketingu oraz zarządzania usługami logistycznymi, a także dla pracowników przedsiębiorstw TSL oraz nabywców usług logistycznych.
Rynek usług transport-spedycja-logistyka (TSL) 1.1. Rynek usług logistycznych 1.1.1. Łańcuch logistyczny 1.1.2. Outsourcing 1.1.3. Przedsiębiorstwa TSL 1.2. Zarządzanie strategiczne usługami logistycznymi 1.2.1. Proces zarządzania wiedzą 1.2.2. Struktury organizacyjne 1.2.3. Zarządzanie poziomem zapasów 1.2.4. Łańcuch wartości dla przedsiębiorstw TSL 1.2.5. Funkcje zarządzania i strategie w przedsiębiorstwach TSL 1.3. Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców 1.3.1. Segmentacja rynku konsumentów 1.3.2. Marketing relacji 1.3.3. Segmenty klientów na rynku TSL 1.3.4. Wartość logistyczna a zachowanie klientów 1.4. System informacji marketingowej – telematyka 1.4.1. Informacja marketingowa 1.4.2. Informacja w procesie logistycznym 1.4.3. Elektroniczna wymiana danych 1.4.4. Telematyka Instrumenty marketingu usług logistycznych 2.1. Produkt – usługa logistyczna 2.1.1. Model usługi logistycznej 2.1.2. Cechy usługi logistycznej 2.1.3. Marka w usługach logistycznych 2.2. Promocja usług logistycznych 2.2.1. Komunikacja marketingowa 2.2.2. Sprzedaż osobista 2.2.3. Reklama 2.2.4. Public relations 2.2.5. Marketing bezpośredni 2.2.6. Promocja sprzedaży przez internet 2.3. Dystrybucja w usługach logistycznych 2.3.1. Strumienie w dystrybucji 2.3.2. Typy kanałów marketingowych 2.3.3. Rodzaje kanałów marketingowych 2.3.4. Funkcje dystrybucji 2.3.5. Strategie dystrybucji 2.3.6. Logistyka dystrybucji 2.4. Cena usługi logistycznej 2.4.1. Problem ustalania wysokości cen 2.4.2. Metody wyznaczania cen 2.4.3. Oferty cenowe usług logistycznych 2.5. Funkcje personelu w przedsiębiorstwie TSL 2.5.1. Zasoby ludzkie 2.5.2. Zarządzanie personelem 2.5.3. Personel w usługach logistycznych 2.6. Proces usług logistycznych 2.6.1. Proces świadczenia usługi 2.6.2. Determinanty procesu 2.6.3. Proces obsługi klienta 2.6.4. Logistyczna obsługa klienta 2.6.5. Fazy i mierniki procesu obsługi klienta 2.7. Jakość w usługach logistycznych 2.7.1. Koncepcja jakości 2.7.2. Kompleksowe zarządzanie jakością 2.7.3. Jakość w logistyce 3. Kreowanie wizerunku operatora logistycznego 3.1. CSR – odpowiedzialność społeczna operatorów logistycznych 3.1.1. Zrównoważony łańcuch dostaw 3.1.2. Ekologistyka 3.1.3. Działania CSR u operatorów logistycznych 3.2. Logistyka ładunków niebezpiecznych przez operatorów logistycznych 3.2.1. Towary niebezpieczne 3.2.2. Odpowiedzialność przewoźnika 3.2.3. Logistyka ADR 3.3. Logistyka imprez sportowych 3.3.1. Obsługa klienta – zawodnika, klubu 3.3.2. Łańcuch dostaw w organizacji zawodów 3.3.3. Rola operatora w logistyce zawodów 3.4. Wizerunek wybranych przedsiębiorstw TSL 3.4.1. Konkurowanie marką 3.4.2. Benchmarking
Sygnatura czytelni BMW: VI I 376 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII E 47
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 138005 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 137796 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138250 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sustainable performance accounts for a critical issue for top management and operational managers facing the green and social transition. Accordingly, they require a clear roadmap indicating how to build ESG strategy, track and report on sustainability performance and manage these results in the longer term. This monograph offers insight into the topic of sustainability performance measurement, reporting and management in business organisations and institutions. The Authors from various countries, including Austria, Brazil, Germany, Hungary, Italy, Lithuania and Poland, present their broad perspectives and opinions, refer to various business sectors, and indicate how the regulatory framework and institutional bodies support sustainable development. With this focus, the book may interest accounting and management scholars, doctoral and master's students of socio-economic studies, and business practitioners. The book can also be used as supplementary material for accounting and management courses at the graduate and postgraduate levels
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Globalisation of the economy causes an exposure of business entities to severe competition, changes in market rules and a continuous development of new technologies. In this situation it is important to increase effectiveness of business activities, keeping material, financial and human resources at their existing levels. In order to achieve their business goals, companies should implement the adopted action strategies and control their activities thoroughly. An improvement in business performance in various domains requires the use of adequate management instruments. Undoubtedly, management accounting and control provide such instruments which help to achieve objectives set by a company. Management accounting identifies information needs of managers, whereas management control contributes to the business control system. Both methodologies are related to a variety of managerial activities, including: planning support, budgeting, cost management, processes control and information flow management. This volume deals with problems of management accounting, control and reporting. The authors of particular papers discuss theoretical issues related to the foregoing concepts and their methods, as well as present examples how the aforementioned instruments are applied in various organisations. The volume is divided into four thematic sections. The first one elaborates on critical issues emerging in the area of control. The authors present problems and challenges of internal audit from multinational perspective, analyse relations between organizational attributes and the effectiveness of internal audit, and discuss soft aspects of auditors’ profession, including scepticism and moral attitudes. The second part addresses challenges of management accounting. In the debate the emphasis is put on a new concept, the business model, which gains importance in the context of how company design, deliver and capture value from its business activity. The authors also present strategic aspects of management accounting, including bancassurance models, building trademark value and reflecting the concept of Balanced Scorecard in Morgan’s organizational metaphors. The third section is dedicated to new perspectives of reporting practices. The authors focus on external reporting with its influential factors and strategies adopted, and in doing so they try to develop a framework for financial and non-financial disclosures. Moreover, a concept of impression management and its role in creating a desired image of an organization is introduced. It is also discussed how bibliometric analysis of scientific studies on Corporate Social Responsibility (CSR) may contribute to understanding that issue better. The last part deals with broadly understood financial and economic dimensions of a business. The authors emphasize a role of forecasting in a decision-making process, explore a nature and identify sources of cost-related risks, or link students’ enrolment choices in postgraduate programmes with their household budgets. The global problem of trading with illegal products, including medicaments, and its economic and social impacts is introduced, as well. We believe that this volume will contribute to the development and refinement of concepts and instruments of management accounting, control and reporting. It is important to increase their use in management of businesses and institutions. Edward Nowak, Joanna Dyczkowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Contemporary management control and reporting both face challenges. Consequently, a new and more sophisticated scientific approach is needed. From one point of view, interdisciplinary studies and theories are necessary. From another point of view, empirical research and practical issues call for a more specific and specialized approach. This complexity is reflected by the content of this book, which covers topics that emerge from present world’s complexity. Therefore, the authors focus on ever-important issues (such as the strategic approach and its support by management control and reporting, survival of companies), and more modern issues (e.g. cultural aspects, measurement and reporting adjusted to branches, spheres and organizations and specific issues of management control and reporting). The strategic approach to managerial control and financial statements and their role for company’s survival is presented in papers by J. Dyczkowska (who addresses the question whether annual reports communicate strategic issues and focuses her study on reporting practices of high-tech companies), A. Bieńkowska, Z. Kral, A. Zabłocka-Kluczka (who explain the role of responsibility centers in strategic controlling), P. Kroflin (who explores the value-based management and management reporting examining impacts of value reporting on investment decisions and company value perception) and A. Reizinger-Ducsai (who discusses bankruptcy prediction and financial statements). The problems of management control and reporting and their adjustment to specific conditions and organizations are undertaken by T. Dyczkowski (who introduces his NGO performance model), Z. Kes and K. Nowosielski (who present the case study of the process of cost assignment in a local railway company providing passenger transportation services), S. Łęgowik--Świącik, M. Stępień, S. Kowalska and M. Łęgowik-Małolepsza (who analyse the efficiency of the heat market enterprise management process in terms of the concept of the cost of capital), and M. Pietrzak and P. Pietrzak (who discuss the problem of performance measurement in the public higher education). The cultural aspect of managerial control and reporting is explored in papers written by M. Nowak (who presents cultural determinants of accounting, performance management and costs problems showing the issue from Polish perspective using G. Hofstede and GLOBE cultural dimensions) and P. Bednarek, R. Brühl and M. Hanzlick (who provide a literature overview of planning and cross-cultural research). The specific problems and concepts of managerial control and reporting are investigated by M. Ciołek (who discusses the lean thinking and overhead costs), E. Nowak (who analyses the role of costs control role in controlling company operation), Ü. Pärl, R. Koyte, S. Näsi (who examine middle managers’ mediating role in MCS implementation), R.L. Sichel (who discusses the relevance of intellectual property for management control), J. Paranko and P. Huhtala (who analyse the productivity measurement at the factory level). Marta Nowak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności