Kirejczyk Edward
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Kirejczyk Edward
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Nazwisko Imię
(95)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Meryk Radosław
(79)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Klupiński Kamil
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Zarządzanie
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zrozumieć zarządzanie / Edward Kirejczyk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 337, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 322-[328]. Wykaz aktów prawnych strona 329. Indeks.
Dla uczniów, maturzystów i studentów.
1.Dla kogo i w jakim celu zostata napisana książka „Zrozumieć zarządzanie"? 2.Jak jest uporządkowana treść książki „Zrozumieć zarządzanie"? 3.W jaki sposób można korzystać z książki „Zrozumieć zarządzanie"? II. Podstawowe pojęcia zarządzania 4.Jak są najczęściej rozumiane pojęcia „zarządzanie" i „kierowanie"? 5.Jakie klasyczne funkcje kierownicze są wyróżniane w zarządzaniu? 6.Jakie różnice występują między zarządzaniem a dowodzeniem? 7.Jakie różnice występują między zarządzaniem a administrowaniem? 8.Czy zarządzanie można określić mianem nauki? 9.Czy nauka zarządzania jest wewnętrznie zgodna i spójna? 10.Czy terminologia nauki zarządzania jest jednoznaczna i precyzyjna? 11.Czym się różni nauka zarządzania od nauki ekonomii? 12.Czym się różni nauka zarządzania od nauki socjologii? 13.Czym się różnią zakresy zainteresowań zarządzania i ergonomii? 14.Jaki istnieje związek między zarządzaniem i logistyką? 15.Co oznaczają pojęcia „przedsiębiorca", „kupiec", „biznesmen", „kapitalista" i „spekulant"? 16.Co oznaczają terminy „kierownik" i „menedżer"? 17.Jak w teorii i praktyce zarządzania jest rozumiane pojęcie „organizacja"? 18.Jakie relacje zachodzą między pojęciami „organizacja", „przedsiębiorstwo" i „firma"? 19.Czego dotyczy w zarządzaniu termin „system"? 20.Co w gospodarowaniu określa się mianem „produkt", „sprzedaż", „obroty" i „przychody"? 21.Jakie są podstawowe składniki kosztów przedsiębiorstwa? 22.Co się kryje pod terminem „wynik przedsiębiorstwa"? 23.Jakie różnice zachodzą między wynikami finansowymi a przeptywami pieniężnymi? 24.Jakie relacje zachodzą między terminami „skuteczność", „sprawność", „efektywność" i „wydajność"? 25.Co oznacza termin „synergia" i na czym polega efekt synergetyczny? 26. Jakie znaczenie w zarządzaniu ma kultura organizacji? III. Organizacja formalna i władza 27.Jakie są podstawowe cechy organizacji formalnych i nieformalnych? 28.Jakie są typowe błędy związane z formalizacją działania organizacji? 29.Jakimi rodzajami zasobów muszą dysponować organizacje prowadzące działalność gospodarczą? 30.Jak jest rozumiane w zarządzaniu pojęcie władzy? 31.Z czego wynika autorytet osobisty i jakie ma znaczenie we współczesnych organizacjach? 32.Co dokładnie w zarządzaniu oznacza termin „biurokracja"? 33.Co się kryje pod pojęciem „biurokratyzm" i co jest jego przyczyną? 34.Na czym polega istota władzy demokratycznej? 35.W jakich sytuacjach można stosować demokratyczny system decydowania? 36.Czym się różni demokracja przedstawicielska od demokracji bezpośredniej? 37.Na czym polega klasyczna trójszczeblowa struktura władzy sprawowanej w imieniu zbiorowości? 38.Jak jest ukształtowana klasyczna struktura władzy w organizacjach korporacyjnych? 39.Jak działają właściciele w organizacjach korporacyjnych? 40.Jakie organy nadzorcze występują w organizacjach gospodarczych i jakie mają kompetencje? 41.Jakie są typowe kompetencje zarządu w organizacjach korporacyjnych? 42.Jakie organa występują w przedsiębiorstwach państwowych? 43.Jakie są praktyczne skutki wadliwości struktury władzy przedsiębiorstw państwowych? 44.Co się kryje pod określeniem „organizacja wirtualna"? Etap pierwszy - Formułowanie celów IV. Ustalanie celów 45.Jakie znaczenie dla procesu zarządzania ma ustalanie celów? 46.Czy istnieje uniwersalny cel działania organizacji gospodarczych? 47.Jakie znaczenie dla organizacji mają zyski? 48.Na czym może polegać sprzeczność między zyskiem w długim i krótkim okresie? 49.W jakich warunkach najważniejszym celem jest wzrost wartości organizacji? 50.Na czym polega zarządzanie wartością przedsiębiorstwa? 51.Jakie zjawiska są przedmiotem analizy klasycznych narzędzi zarządzania wartością? 52.Co się kryje pod określeniem „wartości miękkie" przedsiębiorstwa? 53.Jakie jest znaczenie przepływów pieniężnych dla organizacji? 54.Jakie jest znaczenie przepływów pieniężnych dla właścicieli organizacji? 55.Co oznaczają pojęcia „zyski przeciętne" i „koszty alternatywne"? 56.W jaki sposób jest optymalizowana skala działalności organizacji? 57.Jakie są podstawowe rodzaje celów organizacji? 58.Co oznaczają pojęcia „rola", „misja" i „wizja" organizacji? 59.Jakie są najważniejsze czynniki kształtujące misję organizacji? 60.Czego dotyczą cele strategiczne, a czego cele operacyjne i taktyczne? 61.Na czym polega koncepcja zarządzania przez cele (ZPC)? 62.Na czym polega model kosza na śmieci? 63.Jaki istnieje związek między celami organizacji i jej członków? 64.Dlaczego współczesne państwa wspierają przedsiębiorczość swoich obywateli? V.Tworzenie strategii działania 65.Co w zarządzaniu oznacza termin „strategia" i jakie mogą być jej rodzaje? 66.Co oznacza pojęcie „przewaga strategiczna"? 67.Na czym może polegać przewaga strategiczna nad konkurentami? 68.Jakie mogą być źródła finansowania rozwoju organizacji? 69.Na czym polega istota strategii koncentracji? 70.Jak należy rozumieć pojęcia „outsourcing" i „samozatrudnienie"? 71.Na czym polega strategia dywersyfikacji? 72.Jakie są podstawowe ograniczenia dywersyfikacji? 73.Na czym polega i kiedy jest stosowana strategia stabilizacji i utrzymania udziału w rynku? 74.Jakie są najważniejsze cechy i możliwości stosowania strategii przetrwania? 75.W jakich sytuacjach są stosowane strategie redukcji i rezygnacji? 76.Na czym polega strategia niskich kosztów? 77.Na czym polegają strategie specjalizacji? 78.Na co należy zwracać uwagę, stosując strategie naśladowcze? 79.Na czym polega restrukturyzacja? 80.Jaki jest typowy przebieg restrukturyzacji w czasie? 81.Jakie są najważniejsze przyczyny oporów przed restrukturyzacją i sposoby przeciwdziałania im? 82.Jaki jest związek między rozwojem organizacji a zjawiskami kryzysowymi? 83.Jak ewoluowało pojęcie analizy portfelowej? 84.Na czym polega i do czego jest stosowana analiza ABC? 85.Na czym polega i do czego jest stosowana macierz BCG? 86.Do czego wykorzystuje się strategiczną kartę wyników? Etap drugi - Planowanie działania VI.Sporządzanie planów gospodarczych 87.Czym się różnią określenia „plan" i „planowanie" w zarządzaniu i w języku potocznym? 88.Dlaczego plany powinny zawierać mierniki stopnia wykonania zadań planowych? 89.Co oznacza termin „horyzont planowania"? 90.Jakie jest kryterium rozróżnienia planów strategicznych i operacyjnych? 91.W jakim celu są sporządzane plany jednorazowe, a w jakim trwale obowiązujące? 92.Z jakich etapów się składa proces planowania strategicznego? 93.Co zawiera i do czego służy analiza SWOT? 94.Który plan wycinkowy jest pierwszym, a który ostatnim planem operacyjnym w przedsiębiorstwie? 95.Co to jest i z jakich elementów się składa biznesplan? 96.Co zawiera typowa część opisowa biznesplanu? 97.Co zawiera typowa część liczbowa biznesplanu? 98.Jak jest obliczany i jakie ma znaczenie próg rentowności? 99.Jakie błędy są najczęściej popełniane w procesie planowania? 100.Na co należy zwrócić uwagę przy ocenie biznesplanu? 101.Co obejmuje planowanie zasobów ludzkich i czym się różni od innych planów? 102.Jakie korzyści daje pracownikom i pracodawcom planowanie karier zawodowych? 103.Na czym polega planowanie kariery zawodowej? VII. Rozwiązywanie problemów i decydowanie 104.Co w zarządzaniu oznaczają terminy „problem" i „decyzja"? 105.Czy w zarządzaniu typowe jest decydowanie w warunkach pewności czy niepewności? 106.Jakie są dwa podstawowe kierunki teorii decyzji? 107.Jaki istnieje związek między podjęciem decyzji a odpowiedzialnością za nią? 108.W jakich warunkach lepiej się sprawdza decydowanie jednoosobowe, a w jakich zespołowe? 109.Jakie są typowe fazy rozwiązywania problemów i decydowania? 110.Jakie nieprawidłowości występują w postrzeganiu problemów decyzyjnych? 111.Jakie mogą być reakcje członków organizacji na pojawienie się problemów decyzyjnych? 112.Jakie typowe nieprawidłowości pojawiają się w trakcie rozwiązywania problemów decyzyjnych? 113.Jaką rolę odgrywają w procesach decyzyjnych wewnętrzni doradcy organizacji? 114.Na czym polega rola doradców zewnętrznych w procesach decyzyjnych? 115.Jakie techniki są stosowane przy wdrażaniu ekspertyz doradców? 116.Czym się zajmuje teoria gier? 117.Co oznacza pojęcie „sztuczna inteligencja"? 118.Na czym polegają metody heurystyczne? 119.Na czym polega burza mózgów? 120.Jak są wykorzystywane metody zmieniające sposób widzenia problemu? 121.Jakie są najpopularniejsze metody prognostyczne? 122.Czym się różnią metody ekstrapolacji trendu i przyczynowo-skutkowa? 123.Jakie techniki są stosowane w orientacyjnej i analogowej metodzie prognozowania? 124.Jakie techniki są stosowane w jakościowych metodach prognozowania? Etap trzeci - Pozyskiwanie i rozmieszczanie zasobów oraz tworzenie struktur VIII.Podział zadań i projektowanie struktur organizacyjnych 125.Jakie są podstawowe sposoby podziału zadań w organizacjach? 126.Na czym polega centralizacja, decentralizacja i delegacja uprawnień? 127.Jakie kryteria są stosowane przy poziomym podziale zadań i jakie pociągają za sobą skutki? 128.Co oznaczają pojęcia „struktura organizacyjna" i „schemat organizacyjny"? 129.Co oznacza określenie „komórki organizacyjne"? 130.Jakie rodzaje więzi organizacyjnych są wyodrębniane w zarządzaniu? 131.Jakie czynniki wywierają najistotniejszy wpływ na kształt struktury organizacyjnej? 132.Z jakich czynności się składa proces projektowania struktur organizacyjnych? 133.Na jakiej zasadzie funkcjonują struktury liniowe i gdzie są używane? 134.Co jest istotą działania struktur funkcjonalnych? 135.Na jakiej zasadzie funkcjonują struktury sztabowo-liniowe? 136.Na jakiej zasadzie działają struktury elastyczne i gdzie są stosowane? 137.Na jakich regułach się opiera funkcjonowanie struktur macierzowych? 138.Jakie są najważniejsze parametry liczbowe struktur organizacyjnych? 139.Od czego zależy potencjalna rozpiętość kierowania? 140.Jakie rozmiary może przybierać rzeczywista rozpiętość kierowania w gospodarce? 141.Czym się charakteryzują płaskie struktury organizacyjne, a czym smukłe? IX.Pozyskiwanie pracowników 142.Jaki jest pierwszy etap zatrudniania pracowników? 143.Czym się różni rekrutacja na wewnętrznym i zewnętrznym rynku pracy? 144.Jakie są wady i zalety poszczególnych kanałów rekrutacji pracowników? 145.Jakie typowe czynności są wykonywane w procesie selekcji kandydatów do pracy? 146.Jakie typowe dokumenty składają kandydaci do pracy? 147.Co zawiera i jakim celom służy list motywacyjny? 148.Czy można określić jeden standard CV? 149.Jak się powinien przygotować do rozmów kwalifikacyjnych pracodawca? 150.Jak się powinien przygotować do rozmów kwalifikacyjnych kandydat do pracy? 151.Jakie zastosowanie przy selekcji kandydatów mają testy psychologiczne i sprawnościowe? 152.Jak w procesie selekcji kandydatów są wykorzystywane opinie poprzednich pracodawców? 153.Na czym polega specyfika konkursów na objęcie stanowiska? 154.Czy oczekiwania pracodawcy wobec kandydatów do pracy są czytelne i spójne? 155.Co oznaczają pojęcia „wielozawodowość" i „wielozadaniowość"? 156.Dlaczego celowe jest realizowanie programów adaptacji zawodowej pracowników? 157.Jakich informacji potrzebuje pracownik podejmujący pracę u nowego pracodawcy? 158.Jakie metody są stosowane podczas zaznajamiania nowego pracownika z organizacją? 159.Jakie techniki są stosowane podczas wprowadzania pracownika w obowiązki związane ze stanowiskiem pracy? 160.Jakich technik się używa w celu wprowadzenia pracowników w nieformalne struktury organizacji? X.Organizowanie realizacji zadań odcinkowych 161.Czym się różnią metody organizatorskie od technik organizatorskich? 162.Co w zarządzaniu oznaczają terminy „model" i „symulacja"? 163.Jakie metody są stosowane przy rozmieszczaniu stanowisk pracy? 164.Jakie są podstawowe kryteria rozmieszczenia stanowisk pracy? 165.Jakie czynniki powinny być brane pod uwagę przy projektowaniu stanowisk roboczych? 166.Jakie techniki są wykorzystywane do koordynacji uprawnień i obowiązków pracowników? 167.Co się rozumie w zarządzaniu przez pojęcie harmonogramów i jak są one koordynowane? 168.Cowzarządzaniuoznaczająnazwy„projekt"i„program"? 169.Jak są skonstruowane i do czego służą wykresy Gantta? 170.Na jakiej zasadzie się opierają i do czego służą techniki sieciowe? 171.W czym są podobne i czym się różnią techniki CPM i PERT? 172.Jakie techniki informatyczne są stosowane przy projektowaniu przedsięwzięć? 173.Cooznaczapojęcie„analizawartości"idoczegojeststosowanawzarządzaniu? 174.Czym się zajmuje dziedzina wiedzy określana terminem „badania operacyjne"? 175.Do czego jest stosowana w zarządzaniu teoria kolejek? 176.Na czym polega i jak jest rozwiązywany problem przewozów? 177.Co obejmuje metoda Lean Management? 178.Czego dotyczy określenie „Business Processing Reengineeńng"? 179.Na czym polega filozofia kaizen? Etap czwarty - Realizacja planu XI. Zarządzanie operacyjne 180.Co oznacza pojęcie „zarządzanie operacyjne" i jakie są jego cele? 181.Jakie są typowe systemy operacyjne stosowane w działalności produkcyjnej? 182.Jakie są zasady funkcjonowania taśmy produkcyjnej? 183.Jak usprawniono taśmowy system produkcji w ostatnich dziesięcioleciach? 184.Na czym polega produkcja gniazdowa? 185.Na czym polega produkcja ciągła? 186.Jak są tworzone plany produkcyjne? 187.Co oznacza pojęcie „wąskie gardło" i jak się je likwiduje? 188.Jakie kryteria rozstrzygają o przyjęciu do realizacji zlecenia produkcyjnego? 189.Na czym polega sterowanie operacyjne? 190.Jakie są dwa podstawowe systemy sterowania operacyjnego? 191.Co oznacza termin „kanban"? 192.Na czym polega metoda JustinTime? 193.W jakich warunkach można stosować metodę Justin Time? 194.Jakie koszty są zaliczane do grupy kosztów logistycznych? 195.Jakimi metodami ustala się wielkości zamówień? 196.Jakie podstawowe techniki wykorzystuje gospodarka zapasami? 197.Jakie są najczęstsze organizacyjne przyczyny nadmiernych kosztów operacyjnych? 198.Jakie typowe programy komputerowe są używane w zarządzaniu operacyjnym? 199.Na czym polega elastyczny i ruchomy czas pracy? 200.Na czym polega czterobrygadowy system pracy? 201.Jakie zadania można wykonywać za pomocą telepracy? 202.Do czego jest wykorzystywana japońska technika 5 S? XII.Zarządzanie personelem 203.Jaką rolę odgrywają w zarządzaniu motywacja i motywowanie? 204.Czy w każdej sytuacji jest pożądana wysoka motywacja? 205.Co w zarządzaniu rozumie się przez pojęcie bodźców i jak się je klasyfikuje? 206.W jaki sposób zarządzanie wykorzystuje psychologiczne teorie motywacji? 207.Na czym polegają motywacyjne teorie treści? 208.Na czym polegają teorie procesu i jakie mają praktyczne zastosowanie? 209.Na czym polegają psychologiczne teorie wzmocnienia? 210.Co opisują teorie X-Y McGregora? 211.Czy kary i nagrody powinny być udzielane publicznie, czy poufnie? 212.Jakie funkcje petni ptaca robocza? 213.Dlaczego i w jaki sposób wtadze państwowe ingerują w wysokość ptac pracowniczych? 214.Z ilu składników powinna się sktadać płaca robocza? 215.Jakie są podstawowe sposoby ustalania wysokości wynagrodzenia zasadniczego? 216.Jaką rolę w systemie wynagrodzeń odgrywa premia? 217.Czym się różni szkolenie zawodowe od doskonalenia zawodowego i jak się je planuje? 218.Jak organizatorzy szkoleń mogą wpływać na ich efektywność? 219.Co to jest przeniesienie pracownika i dlaczego jest stosowane? 220.Na czym powinna polegać polityka awansów i degradacji? 221.Jakie przyczyny i skutki dla organizacji mają absencja i fluktuacja kadr? 222.Co obejmuje pojęcie „zwolnienia grupowe" oraz jakie są ich typowe przyczyny i sposoby realizacji? 223.Co oznacza pojęcie „outplacement"? XIII.Zarządzanie jakością 224.Jak we współczesnym zarządzaniu jest rozumiany termin „jakość"? 225.Jak się zmienia znaczenie jakości we współczesnej gospodarce? 226.Czy problemy jakości dotyczą tylko przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych? 227.Czym się różni kontrola jakości od zarządzania jakością? 228.Jaka relacja zachodzi między pojęciami „cena jakości" i „koszty jakości"? 229.Co się składa na koszty zapewnienia właściwej jakości? 230.Jakie są najważniejsze rodzaje kosztów spowodowanych brakami? 231.Co się może kryć pod określeniem „góra lodowa" kosztów jakości? 232.Dlaczego celowe jest jak najwcześniejsze wykrywanie braków? 233.Jakie techniki organizacyjne stosuje się w zarządzaniu jakością? 234.Co oznacza skrót TQM? 235.Jakie są podstawowe elementy TQM? 236.Na czym polegają koncepcje „łańcuchów jakości" i „kót jakości"? 237.Na czym polega system norm państwowych? 238.Co obejmuje i jak funkcjonuje system norm CE? 239.Na jakiej zasadzie funkcjonuje system norm ISO 9000...? 240.Na jakich zasadach się opiera system zapewnienia jakości HACCP? XIV. Zjawiska nieformalne występujące w trakcie realizacji zadań 241.Co się kryje pod pojęciem zjawisk nieformalnych? 242.Jakie role społeczne odgrywają pracownicy? 243.Jakie niebezpieczeństwa może nieść ze sobą proces grania ról społecznych? 244.Na czym polega przeciążenie rolami społecznymi? 245.Jak w zarządzaniu jest definiowane pojęcie „grupa społeczna"? 246.Czym się różnią, a w czym są podobne grupy formalne i nieformalne? 247.Jakie zagrożenia i korzyści się wiążą z funkcjonowaniem w organizacjach grup nieformalnych? 248.Jakie czynniki sprzyjają integracji grup społecznych, a jakie je dezintegrują? 249.Co oznacza pojęcie „konflikt organizacyjny" i jakie mogą być jego przyczyny? 250.Czym się różni podejście do konfliktów tradycyjne od podejścia interakcyjnego? 251.Jakie rodzaje konfliktów organizacyjnych można wyodrębnić ze względu na ich uczestników? 252.Czy w rozwoju konfliktów można wskazać jakieś ogólne prawidłowości? 253.Jak można zapobiegać niekorzystnym skutkom konfliktów? 254.Jakie są podstawowe metody rozwiązywania konfliktów? 255.Na czym polega zarządzanie przez konflikt? 256.Na czym polega i jakie ma znaczenie komunikacja pozawerbalna? 257.Na czym polega korupcja i jak można ją zwalczać? 258.Co oznacza prawniczy termin „mobbing"? Etap piąty-Kontrola XV. Kontrolowanie procesów rzeczowych i personalnych 259.Na czym polega realizacja funkcji kontrolnej w zarządzaniu? 260.Jakie rodzaje kontroli wyróżnia się ze względu na podmioty kontrolujące? 261.Co w zarządzaniu oznacza termin „audyt"? 262.Jakie czynniki ograniczają zakres i częstotliwość kontroli? 263.Jak się klasyfikuje kontrole ze względu na czas ich przeprowadzania i jakie są ich etapy? 264.Co oznaczają pojęcia „kontrola pełna", „wyrywkowa", „systematyczna" i „doraźna"? 265.Na czym polega i jakie ma zastosowanie benchmarking? 266.Jaka jest typowa procedura benchmarkingu? 267.Jakie są najpopularniejsze metody badania pracy? 268.Co jest istotą obserwacji pracy i jakie są jej rodzaje? 269.Jakie techniki obserwacji są stosowane na niskich szczeblach zarządzania? 270.Jakie cele ma obserwacja pracy na wysokich szczeblach zarządzania i jak bywa realizowana? 271.Jakie wyposażenie techniczne jest stosowane w badaniach pracy? 272.Jakie są przyczyny zniekształceń bieżących ocen pracowników? 273.Dlaczego celowe jest dokonywanie okresowych ocen pracowników? 274.Jakie warunki powinien spetniać efektywny system okresowych ocen pracowników? 275.Jakie narzędzia obiektywizacji ocen pracowników są stosowane najczęściej? 276.Czym się różnią funkcje ocen pracowników ewaluacyjna i rozwojowa? XVI. Kontrola finansowa 277.Na czym polega i co obejmuje kontrola finansowa? 278.Na jakich podstawach prawnych i merytorycznych opiera się kontrola finansowa? 279.Jakie dokumenty mają zastosowanie w kontroli finansowej? 280.Na czym polega kontrola budżetowa i zarządzanie przez budżet? 281.Co się kryje pod określeniem „budżetowanie"? 282.Na czym polega metoda kosztów normatywnych? 283.Czy za pomocą ewidencji księgowej można wykluczyć nadużycia gospodarcze? 284.Czy prawidłowo prowadzona ewidencja księgowa umożliwia petną kontrolę gospodarności? 285.Czy sposób prowadzenia ewidencji księgowej może ułatwić kontrolę zjawisk gospodarczych? 286.Czy układ kont księgowych może wpływać na łatwość kontroli zjawisk gospodarczych? 287.Jak rozwój informatyki wpłynął na sprawność i zakres kontroli finansowej? 288.Na czym polega audyt finansowy? 289.Z czego się składa sprawozdanie roczne organizacji gospodarczych? 290.Co zawiera informacja dodatkowa w sprawozdaniu rocznym organizacji? 291.Jak w zarządzaniu rozumiany jest termin „controlling"? 292.Co oznaczają pojęcia „wskaźnik" i „analiza wskaźnikowa"? 293.Jakie są najważniejsze wskaźniki gospodarcze? 294.Na czym polegają techniki wczesnego ostrzegania przed kryzysem? 295.W jaki sposób jest kontrolowany majątek rzeczowy organizacji?
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 664 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151555 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 123350 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. słownik pojęć z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem.
Bibliogr. przy rozdz. i na s. 285-290.
Sygnatura czytelni BWF: XII E 49
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 119629 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5104 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności