Kowaleczko Grzegorz
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(4)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Kowaleczko Grzegorz
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Aerodynamika
(4)
Lot
(4)
Samoloty
(4)
Modele matematyczne
(2)
Symulacja
(2)
Śmigłowce
(2)
Bomby lotnicze
(1)
Broń
(1)
Lotnictwo wojskowe
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Pociski
(1)
Spadochrony
(1)
Technika lotnicza
(1)
Technika wojskowa
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Fizyka i astronomia
(3)
Matematyka
(3)
Inżynieria i technika
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Transport i logistyka
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mechanika lotu : manewry samolotów / Grzegorz Kowaleczko. - Dęblin : Lotnicza Akademia Wojskowa, 2022. - 399 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 389-391.
OGRANICZENIA EKSPLOATACYJNE SAMOLOTU PRZECIĄŻENIE W LOCIE Energia samolotu, wysokość energetyczna i jednostkowy nadmiar mocy Wpływ przeciążenia na prędkość niezbędną do lotu Przeciążenie rozporządzalne Normalne przeciążenie graniczne Zależność przeciążeń od różnych czynników Przeciążenie maksymalne dopuszczalne UKŁADY WSPÓŁRZĘDNYCH I RÓWNANIA RUCHU UKŁADY WSPÓŁRZĘDNYCH I ICH TRANSFORMACJA RÓWNANIA RUCHU POSTĘPOWEGO 43 Równania ruchu postępowego w układzie Oxyz związanym z samolotem Równania ruchu postępowego w układzie Oxy/a związanym z przepływem RÓWNANIA RUCHU OBROTOWEGO 44 ZWIĄZKI KINEMATYCZNE KOŃCOWA POSTAĆ RÓWNAŃ RUCHU SAMOLOTU 47 SIŁY DZIAŁAJĄCE NA SAMOLOT 47 Siła ciężkości Siła ciągu Siły aerodynamiczne Składowe siły wypadkowej w układach współrzędnych MOMENTY SIŁ DZIAŁAJĄCE NA SAMOLOT Moment giroskopowy Moment od silników Moment aerodynamiczny CHARAKTERYSTYCZNE STANY LOTU Manewry wykonywane w płaszczyźnie pionowej Manewr przestrzenny samolotu Zakręt 56 PROSTOLINIOWE ROZPĘDZANIE I HAMOWANIE SAMOLOTU ROZPĘDZANIE SAMOLOTÓW Z TSO ROZPĘDZANIE SAMOLOTÓW Z NŚ HAMOWANIE SAMOLOTÓW NURKOWANIE SAMOLOTU Równania ruchu samolotu w fazie wprowadzania w nurkowanie Prędkość w fazie wprowadzania w nurkowanie Spadek wysokości w trakcie wprowadzania w nurkowanie Czas wprowadzania w nurkowanie Zmiana kursu w czasie wprowadzania w nurkowanie NURKOWANIE PROSTOLINIOWE Metoda dokładna obliczania nurkowania prostoliniowego Opis iteracji Parametry nurkowania prostoliniowego Uproszczona analiza nurkowania prostoliniowego FAZA III-WYJŚCIE Z NURKOWANIA Równania ruchu samolotu w fazie wyjścia z nurkowania Prędkość w fazie wyjścia z nurkowania Promień krzywizny toru lotu i prędkość kątowa w fazie wyjścia z nurkowania Utrata wysokości w fazie wyjścia z nurkowania Czas wyjścia z nurkowania WPŁYW PRZECIĄŻENIA PODŁUŻNEGO na NA WYJŚCIE Z NURKOWANIA GÓRKA SAMOLOTU Równania ruchu samolotu w fazie wprowadzania w górkę Prędkość w fazie wprowadzania w górkę Promień krzywizny toru lotu i prędkość kątowa w fazie wprowadzania w górkę Przyrost wysokości w trakcie wprowadzania w górkę Czas wprowadzania w górkę FAZA II-LOT WZNOSZĄCY FAZA III-WYJŚCIE Z GÓRKI Równania ruchu samolotu w fazie wyprowadzania z górki Prędkość na wyjściu z górki Promień krzywizny toru lotu i prędkość kątowa w fazie wyprowadzania z górki Przyrost wysokości w fazie wyprowadzania z górki Czas wyjścia z górki PRZYROST WYSOKOŚCI W CAŁEJ GÓRCE UPROSZCZONA METODA OBLICZANIA CAŁEJ GÓRKI WPŁYW PRZECIĄŻENIA PODŁUŻNEGO nm NA WYKONANIE GÓRKI PĘTLA RÓWNANIA RUCHU SAMOLOTU W PĘTLI PRĘDKOŚĆ SAMOLOTU W PĘTLI KĄT NATARCI A W PĘTLI MINIMALNA PRĘDKOŚĆ WEJŚCIA W PĘTLĘ WYSOKOŚĆ PĘTLI 137 CZAS WYKONANIA PĘTLI TOR LOTU W PĘTLI UWAGI DOTYCZĄCE WYKONANIA PĘTLI PÓŁPĘTLA PIONOWA (IMELMAN) RÓWNANIA RUCHU SAMOLOTU W PÓŁPĘTLI PIERWSZA CZĘŚĆ PÓŁPĘTLI DRUGA CZĘŚĆ PÓŁPĘTLI PRZEBIEG PARAMETRÓW LOTU W PÓŁPĘTLI KĄT NATARCI A W PÓŁPĘTLI MINIMALNA PRĘDKOŚĆ WEJŚCIA W PÓŁPĘTLĘ PRZEWRÓT RÓWNANIA RUCHU SAMOLOTU W PRZEWROCIE PRZEWRÓT ZE ZMIENNĄ PRĘDKOŚCIĄ Prędkość samolotu w przewrocie ze zmienną prędkością Utrata wysokości w przewrocie ze zmienną prędkością Czas wykonania przewrotu ze zmienną prędkością PRZEWRÓT ZE STAŁĄ PRĘDKOŚCIĄ Czas wykonania przewrotu ze stałą prędkością Utrata wysokości w przewrocie ze stałą prędkością ZAKRĘT SAMOLOTU ZAKRĘT PRAWIDŁOWY Równania ruchu w zakręcie prawidłowym Przeciążenie w zakręcie prawidłowym Prędkość w zakręcie prawidłowym Prędkość minimalna w zakręcie Promień zakrętu prawidłowego Prędkość kątowa w zakręcie prawidłowym Czas zakrętu prawidłowego Trajektoria zakrętu prawidłowego Czynniki wpływające na wykonanie zakrętu prawidłowego ZAKRĘT SAMOLOTU Z TSO Prędkość maksymalna w zakręcie Wykres V-H w zakręcie Ciąg niezbędny w zakręcie Przeciążenie normalne Promień zakrętu Prędkość kątowa w zakręcie Czas wykonania zakrętu Wnioski dotyczące zakrętu prawidłowego dla samolotu z TSO ZAKRĘT SAMOLOTU Z NŚ Prędkość maksymalna w zakręcie Wykres V-H w zakręcie Moc niezbędna w zakręcie Przeciążenie normalne Promień zakrętu Prędkość kątowa w zakręcie Czas wykonania zakrętu Wnioski dotyczące zakrętu prawidłowego dla samolotu z NŚ ZAKRĘT GRANICZNY 209 Ograniczenia w wykonaniu zakrętu Relacja pomiędzy przeciążeniami nzaCza,nzaJr, nzaJlt, „za+ Prędkość graniczna V Prędkości VD i 1Ą Inne warianty relacji pomiędzy przeciążeniami , nza_T/ [naJlr), nza+ WPŁYW ŚLIZGU NA WYKONANIE ZAKRĘTU Zakręt ze ślizgiem i stałym przeciążeniem normalnym nza Zakręt ze ślizgiem i stałym przechyleniem OGÓLNY PRZYPADEK ZAKRĘTU USTALONEGO 229 ZAKRĘT NIEUSTALONY BEZ ŚLIZGU I ZMIANY WYSOKOŚCI ZAKRĘT PO TORZE KRZYWOLINIOWYM PRZESTRZENNYM ZAWRÓT BOJOWY RÓWNANIA RUCHU DLA ZAWROTU BOJOWEGO PRĘDKOŚĆ W ZAWROCIE BOJOWYM KAT ODCHYLENIA TORU LOTU WZAWROCIE BOJOWYM 256 WYMAGANA PRĘDKOŚĆ POCZĄTKOWA W ZAWROCIE BOJOWYM CZAS WYKONANIA ZAWROTU BOJOWEGO PRZYROST WYSOKOŚCI WZAWROCIE BOJOWYM PEŁNY ZAWRÓT BOJOWY SKOŚNA PÓŁPĘTLA RÓWNANIA RUCHU DLA SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI PRĘDKOŚĆ W SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI WYMAGANA PRĘDKOŚĆ POCZĄTKOWA W SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI CZAS WYKONANIA SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI PRZYROST WYSOKOŚCI W SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI PROMIEŃ SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI I TORU LOTU KĄT PRZECHYLENIA I POCHYLENIA TORU LOTU W SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI ZMODYFIKOWANY SPOSÓB WYKONANIA SKOŚNEJ PÓŁPĘTLI Pierwsza część skośnej półpętli Druga część skośnej półpętli SPIRALA RÓWNANIA RUCHU SAMOLOTU W SPIRALI PODSTAWOWE PARAMETRY SPIRALI SPIRALA WYKONYWAŃ A Z WYŁĄCZONYM SILNIKIEM Spirala optymalna - metoda przybliżona Spirala optymalna - metoda dokładna START SAMOLOTU ROZBIEG SAMOLOTU Równania ruchu samolotu w czasie rozbiegu Prędkośćoderwania Długość rozbiegu - wzory przybliżone Czas rozbiegu - wzory przybliżone Prędkość oderwania przedniego koła Pierwszy etap rozbiegu Drugi etap rozbiegu Dobór kąta natarcia w drugiej fazie rozbiegu Sposoby zmniejszania długości rozbiegu Siły działające na samolot w trakcie rozbiegu POWIETRZNY, PROSTOLINIOWY ETAP STARTU Równania ruchu samolotu w czasie powietrznego, prostoliniowego etapu startu Graniczny kąt wznoszenia Kąt wznoszenia Droga przebyta w czasie powietrznego, prostoliniowego etapu startu Czas powietrznego, prostoliniowego etapu startu POWIETRZNY, KRZYWOLINIOWY ETAP STARTU Równania ruchu samolotu w czasie powietrznego, krzywoliniowego etapu startu Prędkość samolotu w czasie powietrznego etapu startu Droga przebyta w czasie powietrznego etapu wznoszenia Zmiana wysokości w czasie powietrznego etapu startu Czas powietrznego etapu startu WYTRZYMANIE Równania ruchu samolotu w czasie wytrzymania Droga przebyta w czasie wytrzymania Czas wytrzymania LĄDOWANIE SAMOLOTU 34Z LĄDOWANIE KLASYCZNE Planowanie Wyrównanie Wytrzymanie Przyziemienie Dobieg samolotu LĄDOWANIE WEDŁUG SCHEMATU
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 111 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153616 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mechanika lotu : osiągi samolotów / Grzegorz Kowaleczko. - Dęblin : Lotnicza Akademia Wojskowa, 2021. - 364 strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 363-364.
PODSTAWOWE CHARAKTERYSTYKISAMOLOTU PODSTAWOWE CHARAKTERYSTYKI AERODYNAMICZNESAMOLOTU Współczynnik siły nośnej Współczynnik siły oporu Biegunowa samolotu Doskonałość samolotu ATMOSFERA WZORCOWA CHARAKTERYSTYKI SILNIKÓW LOTNICZYCH Rodzaje charakterystyk silników Charakterystyki prędkościowo-wysokościowe turbinowych silników odrzutowych Charakterystyki stoiskowe turbinowych silników odrzutowych Charakterystyki prędkościowo-wysokościowe turbinowychsilników śmigłowych Charakterystyki stoiskowe turbinowych silników śmigłowych Charakterystyki stoiskowe silników tłokowych46 Charakterystyki wysokościowe silników tłokowych MOC UŻYTECZNA I ROZPORZĄDZALNA ŚMIGŁOWEGOZESPOŁU NAPĘDOWEGO CHARAKTERYSTYKI ŚMIGIEŁ I DOBÓR ŚMIGŁA DOSAMOLOTU Podstawowe charakterystyki śmigła Wpływ ściśliwości powietrza na charakterystyki śmigła Dobórśmigła do samolotu UKŁADY WSPÓŁRZĘDNYCH I RÓWNANIARUCHU UKŁADY WSPÓŁRZĘDNYCH I ICH TRANSFORMACJA RÓWNANIA RUCHU POSTĘPOWEGO Równania ruchu postępowego w układzie Oxyz związanymzsamolotem Równania ruchu postępowego w układzie Oxayaza związanymzprzepływem RÓWNANIA RUCHU OBROTOWEGO KOŃCOWA POSTAĆ RÓWNAŃ RUCHU SAMOLOTU SIŁY DZIAŁAJĄCE NA SAMOLOT Siła ciężkości Siła ciągu Siły aerodynamiczne MOMENTY SIŁ DZIAŁAJĄCE NA SAMOLOT Moment giroskopowy Moment od silników Moment aerodynamiczny CHARAKTERYSTYCZNE STANY LOTU CIĄG NIEZBĘDNY I MOC NIEZBĘDNA DOLOTU POZIOMEGO WARUNKI USTALONEGO LOTU POZIOMEGO CIĄG NIEZBĘDNY DO LOTU POZIOMEGO Charakter przebiegu krzywej ciągu niezbędnego T„(V) Związek pomiędzy ciągiem niezbędnym Tn i doskonałościąsamolotu K Wpływ ściśliwości powietrza na ciąg niezbędny Wpływ wysokości lotu na ciąg niezbędny Metodyka obliczania krzywej ciągu niezbędnego MOC NIEZBĘDNA Charakter przebiegu krzywej mocy niezbędnej N„(V) Wpływ wysokości lotu na moc niezbędną Metodyka obliczania krzywej mocy niezbędnej 3.4. BIEGUNOWA LOTU POZIOMEGO CHARAKTERYSTYCZNE PRĘDKOŚCI SAMOLOTU W LOCIE POZIOMYM PRĘDKOŚĆ MINIMALNA Vmin PRĘDKOŚĆ OPTYMALNA Vopt _ PRĘDKOŚĆ EKONOMICZNA Vek RELACJA POMIĘDZY PRĘDKOŚCIĄ OPTYMALNĄ I EKONOMICZNĄ PRĘDKOŚĆ PODRÓŻNA Vp PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA Vmax ANALITYCZNA METODA OBLICZANIA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ DLA SAMOLOTÓW ŚMIGŁOWYCH Z SILNIKIEM TŁOKOWYM ANALITYCZNA METODA OBLICZANIA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ DLA SAMOLOTÓW ZTURBINOWYM SILNIKIEM ŚMIGŁOWYM ANALITYCZNA METODA OBLICZANIA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ DLA SAMOLOTÓW ZTURBINOWYM SILNIKIEM ODRZUTOWYM WPŁYW WYSOKOŚCI LOTU NA PRĘDKOŚCI CHARAKTERYSTYCZNE WPŁYW ŚCIŚLIWOŚCI POWIETRZA NA PRĘDKOŚĆ OPTYMALNĄ _ WPŁYW WYSOKOŚCI LOTU NA PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNĄ Fmax _ Wpływ wysokości lotu na Fmax samolotów z napędem śmigłowym Wpływ wysokości lotu na Fmax samolotów z napędem odrzutowym bez uwzględnienia ściśliwości powietrza Wpływ wysokości lotu na Fmax samolotów z napędem odrzutowym z uwzględnieniem ściśliwości powietrza DWA ZAKRESY LOTU POZIOMEGO WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNĄ Fm Równania podstawowe Wpływ zmiany ciągu rozporządzanego 7j. na prędkość maksymalną Fmax samolotówzTSO Wpływ zmiany mocy silnika i sprawności śmigła na prędkość maksymalną Fmax samolotów z napędem śmigłowym Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa na prędkość maksymalnąFmax _ Wpływ zmiany powierzchni skrzydła S na prędkość maksymalną Fmax Wpływ zmiany masy samolotu m na prędkość maksymalną Fmax Wpływ zmiany temperatury powietrza TH na prędkość maksymalną Fmax WZNOSZENIE SAMOLOTUPODSTAWOWE PARAMETRY USTALONEGO WZNOSZENIA Wznoszenie i lot poziomy wykonywane na tym samym kącie natarcia Wznoszenie i lot poziomy wykonywane z tą samą prędkością lotu Największy kąt wznoszenia Prędkość wznoszenia Vwzn oraz największa pionowa prędkość wznoszenia wmax Biegunowa prędkości wznoszenia ANALITYCZNA METODA WYZNACZANIA PRĘDKOŚCI Vwm I wmax ORAZ PUŁAPU Pochodne mocy niezbędnej i rozporządzalnej Prędkości charakterystyczne wznoszenia i pułap samolotów z TSO Prędkości charakterystyczne wznoszenia i pułap samolotów z ST Prędkości charakterystyczne wznoszenia i pułap samolotów z TSŚ WZNOSZENIE SAMOLOTU Z TSO Z UWZGLĘDNIENIEM WPŁYWU ŚCIŚLIWOŚCI POWIETRZA WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA WZNOSZENIE SAMOLOTU Formuły podstawowe do oceny wpływu różnych czynników na wmax Wpływ zmiany ciągu/mocy na maksymalną pionową prędkość wznoszenia vvmax _ Wpływ zmiany masy na maksymalną pionową prędkość wznoszenia wn Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa0 na maksymalną pionową prędkość wznoszenia wmax Wpływ zmiany powierzchni skrzydła 5 na maksymalną pionową prędkość wznoszenia Wpływ zmiany temperatury powietrza T na maksymalną pionową prędkość wznoszenia w„ Formuły podstawowe do oceny wpływu różnych czynników na pułap samolotu Wpływ różnych czynników na pułap samolotu z TSO Wpływ różnych czynników na pułap samolotu z ST Wpływ różnych czynników na pułap samolotu z TSŚ Wpływ temperatury powietrza na pułap samolotu WZNOSZENIE NIEUSTALONE SAMOLOTU BAR0GRAM WZNOSZENIA TRAJEKTORIA WZNOSZENIA OPADANIE SAMOLOTU PODSTAWOWE PARAMETRY USTALONEGO OPADANIA Opadanie i lot poziomy wykonywane na tym samym kącie natarcia Opadanie i lot poziomy wykonywane z tą samą prędkością lotu Maksymalna prędkość opadania samolotów BIEGUNOWA PRĘDKOŚCI OPADANIA LOT ŚLIZGOWY Warunki, prędkość i kąt lotu ślizgowego Zasięg lotu ślizgowego Pionowa prędkość w locie ślizgowym Czas lotu ślizgowego Biegunowa prędkości lotu ślizgowego Uwagi dotyczące realizacji lotu ślizgowego Lot ślizgowy z uwzględnieniem wiatru WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA MAKSYMALNĄ PRĘDKOŚĆ OPADANIA SAMOLOTU Formuły podstawowe do oceny wpływu różnych czynników na maksymalną prędkość opadania Wpływ ciągu na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów z TSO Wpływ mocy i sprawności śmigła na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów z napędem śmigłowym Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa0 na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów Wpływ zmiany powierzchni skrzydła S na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów Wpływ zmiany masy samolotu m na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów Wpływ zmiany kąta pochylenia toru lotu ya na prędkość maksymalną Fmax opadania samolotów WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA KĄT OPADANIA SAMOLOTU Formuły podstawowe do oceny wpływu różnych czynników na kąt opadania samolotu Wpływ zmiany masy w na kąt opadania samolotu Wpływ zmiany współczynników sił aerodynamicznych na kąt opadania samolotu ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU SAMOLOTU Z TSO Wpływ prędkości lotu na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa Wpływ wysokości lotu na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa Analityczna metoda obliczania V(bfJmm i (bL)mm dla prędkości mniejszych od Vmax Analityczna metoda obliczania parametrów lotu zapewniających (bL)n w warunkach lotu z ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU SAMOLOTU Z TSŚ Określenie prędkości V(bh)min paliwa (bh)min oraz minimalnego godzinowego zużycia Określenie prędkości T%i)min zużycia paliwa (bL)mm oraz minimalnego kilometrowego ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU SAMOLOTU Z ST Wpływ prędkości lotu na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa Dokładna metoda obliczania zużycia paliwa Wpływ zmiany masy m na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSO Wpływ zmiany prędkości na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSO Sposób określenia współczynnika sprawności śmigła rjś _ Wpływ obrotów na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa ■ obroty optymalne Przybliżone metody obliczania zużycia paliwa Wpływ wysokości na godzinowe i kilometrowe zużycie paliwa WPŁYW RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA ZASIĘG I DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU Formuły podstawowe dla samolotów z TSO Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cro0 na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSO . Wpływ zmiany pola powierzchni skrzydła na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSO Formuły podstawowe dla samolotów z TSŚ Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa0 na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSŚ Wpływ zmiany masy m na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSŚ _ 345 Wpływ zmiany prędkości na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z TSŚ Wpływ zmiany powierzchni skrzydła na minimalne zużycie paliwa dla samolotów zTSŚ345 Formuły podstawowe dla samolotów z ST Wpływ zmiany współczynnika siły oporu Cxa0 na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z ST Wpływ zmiany masy m na minimalne zużycie paliwa dla samolotów z ST Porównanie wpływu Cxa0 oraz masy na długotrwałość i zasięg samolotów z różnymi typami silników Obliczanie zasięgu i długotrwałości lotu
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 102 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15302 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy większości rozdziałów.
Równania ruchu postępowego i obrotowego Ruch postępowy obrotowy Model ruchu obiektów balistycznych Układy współrzędnych i ich transformacja Równania ruchu obiektów balistycznych Siły działające na obiekt balistyczny Siła ciężkości Siły aerodynamiczne Statyczne siły aerodynamiczne Dynamiczne siły aerodynamiczne Wypadkowa siła aerodynamiczna Momenty sił działające na obiekt balistyczny Moment statyczny Momenty dynamiczne Wypadkowy moment aerodynamiczny Uproszczenia Końcowa postać równań ruchu obiektu balistycznego Warunki początkowe Zrzut bomby . Strzelanie pociskami Model ruchu układu bomba-f'luger Układy współrzędnych i ich transformacja Geometria i kinematyka układu bomba-fluger Wektory położenia Prędkości i przyśpieszenia Równania ruchu bomby i flugera Równanie ruchu postępowego bomby Równanie ruchu postępowego flugera Równanie ruchu postępowego układu bomba-fluger Równanie ruchu obrotowego bomby Równanie ruchu obrotowego flugera Siły i momenty aerodynamiczne Związki kinematyczne Końcowa postać równań ruchu układu bomba_fluger Model ruchu pocisku rakietowego o zmiennej masie Układy współrzędnych i ich transformacja . Geometria i kinematyka ruchu pocisku rakietowego Wektory położenia Prędkości Przyśpieszenia Masa pocisku rakietowego i środek masy Równania ruchu postępowego pocisku rakietowego o zmiennej masie . Równania ruchu obrotowego pocisku rakietowego o zmiennej masie Siły i momenty działające na pocisk rakietowy Końcowa postać równań ruchu pocisku rakietowego określenie parametrów gazów w silniku rakietowym ....'.'.. 89 , Dysza wylotowa . Komora spalania Zmiana parametrów masowych pocisku rakietowego Człony równań ruchu zależne od prędkości względnej i przyśpieszenia względnego Model ruchu samolotu Układy współrzędnych i ich transformacja Równania ruchu samolotu Siły działające na samolot. Siła ciężkości Siły zespołu napędowego Siły aerodynamiczne Momenty sił działające na samolot Moment giroskopowy Moment od silników Moment aerodynamiczy Współczynniki sił i momentów Końcowa postać równań ruchu samolotu Metoda pasowa do określania sił i momentów Opis metody obliczeniowej . Siły i momenty aerodynamiczne skrzydła Model ruchu Śmigłowca Układy współrzędnych, ich transformacja i wektory położenia Równania ruchu śmigłowca okręślenie ogólnej postaci równań ruchu określenie bezwzględnych prędkości elementów śmigłowca okręślenie bezwzględnych przyśpieszeń elementów śmigłowca Końcowa postać wyrażen określających elementy macierzy A i wektora B opisujących ruch śmigłowca Siły i momenty działające na śmigłowiec Siły i momenty aerodynamiczne siły i momenty masowe obciążenie aerodynamiczne elementu łopaty ogólna postać wyrażeń określających obciążenia aerodynamiczne Sposób uwzględnienia aerodynamiki niestacjonarnej określenie prędkości indukowanej Cyrkulacja wiru Przestrzenne położenie śladu wirowego Ciąg śmigła ogonowego Końcowe wyrażenia na siły i momenty Model ruchu czterowirnikowca Układy współrzędnych i ich transformacja Równania ruchu czterowirnikowca Siły działające na czterowirnikowiec Siła ciężkości Siła aerodynamiczna kadłuba Ciąg śmigieł Siła wypadkowa Momenty sił działające na czterowirnikowiec Moment giroskopowy Moment od śmigieł Moment aerodynamiczny kadłuba określenie sił śmigieł i momentu oporowego. Teoria elementu łopaty Teoria strumieniowa wirnika nośnego . Końcowa postać równań ruchu czterowirnikowca Model ruchu paralotni Układy współrzędnych i ich transformacja Geometria i kinematyka układu czasza ładunek Wektory połozenia Prędkości i przyśpieszenia Równania ruchu czaszy i ładunku Równanie ruchu postępowego czaszy Równanie ruchu postępowego ładunku Równanie ruchu postępowego układu czasza ładunek Równanie ruchu obrotowego czaszy Równanie ruchu obrotowego ładunku określenie sił i momentów sił określenie sił określenie momentów sił Współczynniki aerodynamiczne czaszy Efekt masy dodanej (pozornej) Pęd mas dodanych Kręt mas dodanych Pęd i kręt mas dodanych Bezwładność mas dodanych określenie mas dodanych dla czaszy i położenia ich środków ciężkości Końcowa postać równań ruchu układu czasz ładunek Model ruchu spadochronu Układy współrzędnych i ich transformacja . Oznaczenia, geometria układu spadochron ładunek Równania ruchu układu spadochron-ładunek Równanie ruchu postępowego . Równanie ruchu obrotowego określenie mas dodanych dla spadochronu Określenie sił i momentów końcowa postać równań ruchu spadochronu
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 61 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146581 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 14588 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 8 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 8067 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy norm przy pracach.
1. Grzegorz KOWALECZKO, Mariusz PIETRASZEK, Krzysztof GRAJEWSKI, Tomasz KLEMBA. Krzysztof SZYDERSKI, Ryszard URBANIAK WYMAGANIA DOTYCZĄCE ĆWICZEBNYCH BOMB KIEROWANYCH 1 REQUIREMENTS ON THE PRACTICE GUIDED BOMBS 2. Grzegorz KOWALECZKO, Mariusz PIETRASZEK, Krzysztof GRAJEWSKI, Romuald KAŹMIERCZAK, Jarosław DĘBIŃSKI MODEL DYNAMIKI ZRZUTU BOMBY W WARUNKACH TURBULENCJI 17 DYNAMICS MODEL OF THE BOMB RELEASE IN ATMOSPHERIC TURBULENCE 3. Grzegorz KOWALECZKO, Mariusz PIETRASZEK, Krzysztof GRAJEWSKI, Wiesław BULER, Szymon KOBIELA ANALIZA WPŁYWU RÓŻNYCH CZYNNIKÓW NA DOKŁADNOŚĆ TRAFIENIA BOMBY W WARUNKACH TURBULENCH ATMOSFERY 39 ANALYSIS OF THE IMPACT OF DIFFERENT FACTORS ON THE HIT PRECISION OF BOMB IN ATMOSPHERIC TURBULENCE 4. Grzegorz KOWALECZKO, Mariusz PIETRASZEK, Mirosław WIJASZKA. Bartosz IWANIUK, Krzysztof STAWIASZ OCENA SKUTECZNOŚCI AKTYWNEGO STEROWANIA BOMBĄ LOTNICZĄ 53 EFFICIENCY ESTIMATION OF ACTIVE CONTROL OF THE AIRCRAFT BOMB 5. Andrzej FARYŃSKI, Andrzej DŁUGOŁĘCKI, Zbigniew ZIÓŁKOWSKI, Wiesław BULER, Piotr WASILEWSKI, Anna LODA POMIARY PARAMETRÓW FALI UDERZENIOWEJ WYTWARZANEJ PRZEZ WYBUCH GŁOWICY NIEKIEROWANEGO LOTNICZEGO POCISKU RAKIETOWEGO 70 MM 69 PARAMETER MEASUREMENTS OF THE SHOCK WAVE GENERATED BY THE EXPLOSION OF WARHEAD OF UNGUIDED 70 MM AIRCRAFT ROCKET 6. Andrzej FARYŃSKI, Andrzej DŁUGOŁĘCKI, Zbigniew ZIÓŁKOWSKI, Włodzimierz KĘPCZYK, Krzysztof PAWLAK POMIARY CHARAKTERYSTYK ODŁAMKÓW GŁOWICY NIEKIEROWANEGO LOTNICZEGO POCISKU RAKIETOWEGO 70 MM 77 CHARACTERISTIC MEASUREMENTS OF WARHEAD FRAGMENTS OF UNGUIDED 70 MM AIRCRAFT ROCKET 7. Andrzej DŁUGOŁĘCKI. Andrzej FARYŃSKI, Zbigniew ZIÓŁKOWSKI, Łukasz SŁONKIEWICZ, Marek PŁACHTA POMIARY TEMPERATURY POWIETRZA W REJONIE WYBUCHU GŁOWICY RA-79 NIEKIEROWANEGO LOTNICZEGO POCISKU RAKIETOWEGO S-7 89 MEASUREMENTS OF AIR TEMPERATURE IN THE EXPLOSION ZONE OF RA-79 WARHEAD OF THE UNGUIDED AIRCRAFT ROCKET S-7 8. Jarosław DĘBIŃSKI, Andrzej DŁ UGOŁĘCKI, Andrzej FARYŃSKI, Romuald KAŹMERCZAK POMIARY PARAMETRÓW SPŁONEK NAKŁUCIOWYCH 97 PARAMETER MEASUREMENTS OF PIERCED PRIMERS 9. Jarosław DĘBIŃSKI, Andrzej DŁUGOŁĘCKI, Andrzej FARYŃSKI, Roman KAMIŃSKI, Szymon KOBIELA MODEL NUMERYCZNY NAKŁUWANIA SPŁONKI W URZĄDZENIU TESTOWYM ITWL 105 NUMERICAL MODEL OF PIERCING THE PRIMER IN THE AFIT'S TESTED DEVICE 10. Wiesław BULER, Andrzej FARYŃSKI, Andrzej DŁUGOŁĘCKI, Jarosław DĘBIŃSKI, Łukasz SŁONKIEWICZ WYZNACZANIE MOCY KRYTYCZNEJ POBUDZANIA SPŁONKI UDERZENIOWEJ 115 DETERMINING THE CRITICIAL POWER OF ACTIVATING THE PERCUSSION PRIMER 11. Andrzej FARYŃSKI, Andrzej DŁUGOŁĘCKI, Jarosław DĘBIŃSKI, Wiesław MILEWSKI, Łukasz SŁONKIEWICZ SZACOWANIE ENERGII WYJŚCIOWEJ SPŁONKI UDERZENIOWEJ KWK (KWM-3) 125 ESTIMATING THE OUTPUT ENERGY OF KWK (KWM-3) PERCUSSION PRIMER
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150457 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności