Stor Marzena
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
E-booki
(3)
Artykuły
(2)
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Stor Marzena
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Meryk Radosław
(79)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Klupiński Kamil
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Komunikacja
(2)
Kadry
(1)
Menedżer
(1)
Motywacja
(1)
Motywowanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(2)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ekonomiczne)
Bibliografia na stronach 368-376 i przy rozdziałach, akty prawne na stronie 377. Indeks.
Rozdział 1. Przedmiot, ewolucja i znaczenie zarządzania kadrami (Tadeusz Listwan) 1.1.Pojęcie zarządzania kadrami 1.2.Cele i znaczenie zarządzania kadrami 1.3.Rozwój funkcji personalnej 1.4.Koncepcja zarządzania kapitałem ludzkim 1.5.Współczesne tendencje w rozwoju funkcji personalnej 1.6. Zarządzanie kadrami jako dyscyplina naukowa Rozdział 2. Współczesne determinanty zarządzania kadrami w organizacjach (Zbigniew Antczak, Tadeusz Listwan) 2.1.Organizacja jako system otwarty. Cechy współczesnej organizacji i sposoby zarządzania nią 2.2.Zewnętrzne zmienne zarządzania kadrami 2.3.Wewnętrzne uwarunkowania zarządzania kadrami 2.4.Kultura organizacyjna a zarządzanie kadrami Rozdział 3. Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami (Tadeusz Listwan) 3.1.Cele i cechy strategicznego zarządzania kadrami 3.2.Strategia personalna 3.3.Strategia personalna a strategia ogólna firmy 3.4.Modele strategicznego zarządzania kadrami 3.5.Struktura zarządzania kadrami Rozdział 4. Planowanie kadr (Jolanta Jasińska) 4.1.Planowanie kadr w kontekście strategii firmy 4.2.Procedura planowania 4.3.Analiza zasobów kadrowych firmy 4.4.Prognoza popytu i podaży kadr 4.5.Podstawowe plany kadrowe 4.6.Podmioty funkcji personalnej w procesie planowania Rozdział 5. Dobór pracowników (Tomasz Kawka, Tadeusz Listwan) 5.1.Istota i znaczenie doboru kadr 5.2.Metody doboru 5.3.Elastyczne formy zatrudnienia 5.4.Struktura doboru kadr 5.5.Profil kwalifikacyjny 5.5.1.Pojęcia kwalifikacji i kompetencji 5.5.2.Składniki kwalifikacji 5.6.Rekrutacja pracowników 5.6.1.Funkcje rekrutacji 5.6.2.Formy i źródła rekrutacji 5.6.3.Marketing personalny 5.6.4.E-rekrutacja 5.7.Proces i techniki selekcji 5.7.1.Strategie selekcji 5.7.2.Techniki selekcji 5.7.3.Testy psychologiczne 5.7.4.Assessment Center i konkurs jako metody doboru kadr 5.7.5.Weryfikacja procesu selekcyjnego 5.8.Wprowadzenie do pracy 5.8.1.Istota i funkcja wprowadzenia do pracy 5.8.2. Narzędzia stosowane w procesie wprowadzenia Rozdział 6. Kierowanie ludźmi i przywództwo (Stanisław Chełpa) 6.1.Władza organizacyjna i jej źródła 6.2.Czynności kierownicze 6.2.1.Fazy procesu kierowania i funkcje kierownicze 6.2.2. Role kierownicze 6.3.Uwarunkowania skuteczności kierowania 6.3.1.Kwalifikacje kierowników 6.3.2.Uwarunkowania sytuacyjne stylu kierowania 6.4.Rodzaje przywództwa i odpowiadające im kwalifikacje 6.4.1.Przywództwo charyzmatyczne 6.4.2.Przywództwo koordynacyjne 6.4.3.Przywództwo anarchiczne Rozdział 7. Motywowanie pracowników (Tomasz Kawka, Tadeusz Listwan) 7.1.Istota motywacji i motywowania 7.2.Teorie motywacji Teoria hierarchii potrzeb Maslowa Teoria Alderfera ERG Dwuczynnikowa teoria Herzberga Teoria oczekiwań Vrooma Koncepcja nierówności (sprawiedliwości) Adamsa Teoria modyfikacji zachowań Skinnera Teoria ustalania celów Rottera 7.3.Podstawowe narzędzia motywowania 7.4.Modele motywowania 7.5.System i zasady motywowania Rozdział 8. Wynagradzanie pracowników (Tomasz Kawka) 8.1.Pojęcie, zasady i funkcja wynagrodzeń 8.2.Struktura i zasady tworzenia systemu wynagrodzeń 8.3.Strategia wynagrodzeń 8.4.Formy wynagrodzeń 8.5.Struktura wewnętrzna wynagrodzeń 8.6.Struktura zewnętrzna wynagrodzeń 8.7.Narzędzia kształtowania systemu wynagrodzeń 8.8.Wartościowanie pracy 8.9.Premiowanie pracowników 8.10.Tendencje rozwoju systemów wynagrodzeń Rozdział 9. Rozwój i zarządzanie karierą pracowników (Adam Suchodolski) 9.1.Pojęcie i struktura rozwoju pracowników 9.2.Planowanie rozwoju pracowników 9.2.1.Organizacja procesu rozwoju pracowników 9.2.2.Określanie aspiracji zawodowych i analiza możliwości rozwojowych 9.2.3.Planowanie ścieżki kariery zawodowej 9.2.4.Stadia rozwoju kariery zawodowej 9.3.Realizowanie rozwoju pracowników 9.3.1.Możliwości realizacji rozwoju pracowników 9.3.2.Formy i metody indywidualnego doskonalenia kadr 9.3.3.Efektywność doskonalenia kadr 9.3.4.Przemieszczenia pracowników 9.3.5.Integrowanie pracowników 9.3.6.Pracownik jako kreator rozwoju 9.4.Kontrola procesu rozwoju pracowników 9.5.Rozwój potencjału społecznego firmy Rozdział 10. Stosunki i warunki pracy (Jolanta Jasińska) 10.1.Pojęcie stosunków pracy 10.2.Modele stosunków pracy 10.3.Rola związków zawodowych 10.4.Rola kierownictwa 10.5.Rola rządu 10.6.Rokowania zbiorowe 10.7.Warunki pracy Rozdział 11. Odejścia pracowników z organizacji (Zbigniew Antczak) 11.1.Przyczyny ruchów kadrowych w organizacji 11.2.Ewolucja modelu zatrudnienia 11.3.Outsourcing i outplacement - narzędzia w sferze zatrudnienia i odejść 11.4.Skutki odejść pracowników Rozdział 12. Ocenianie pracowników (Adam Suchodolski) 12.1.Istota i znaczenie oceniania pracowników 12.2.System oceniania pracowników 12.2.1.Cele i zasady oceniania 12.2.2.Kryteria oceniania pracowników 12.2.3.Podmioty oceniania 12.2.4.Okresy i częstotliwość oceniania 12.3.Metody i techniki oceniania 12.3.1.Instrumenty pomiaru kryteriów oceniania 12.3.2.Techniki oceniania 12.3.3.Metody oceniania 12.3.4.Techniki prezentacji wyników ocen 12.4.Rozmowa oceniająca 12.5.Błędy w ocenianiu pracowników Rozdział 13. Kontrola funkcji personalnej (Stanisław Kowalczyk) 13.1.Istota i cele kontroli funkcji personalnej 13.2.Etapy procesu kontroli funkcji personalnej 13.3.Przedziały kontroli funkcji personalnej 13.4.Koszty pracy 13.5.Analiza potencjału kadrowego organizacji 13.5.1.Analiza wskaźnikowa i opisowa 13.5.2.Kadrowa analiza SWOT 13.5.3.Portfolio kadrowe 13.6.Podejścia do kontroli funkcji personalnej 13.6.1.Controlling personalny 13.6.2.Strategiczna karta wyników 13.6.3.Karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi 13.6.4.Idea bilansu społecznego organizacji 13.6.5.Audyt personalny a zarządzanie kapitałem ludzkim Rozdział 14. Struktura podmiotowa zarządzania kadrami w przedsiębiorstwie (Zbigniew Antczak) 14.1.Podmioty zarządzania kadrami 14.2.Ewolucja relacji i ról menedżera sztabowego (personalnego) oraz menedżera liniowego 14.3.Usytuowanie i kształt komórek personalnych 14.4.Wirtualizacja funkcji personalnej Rozdział 15. System informacji personalnej (SIP) (Stanisław Kowalczyk) 15.1.Rola informacji w zarządzaniu kadrami 15.2.Formalne źródła informacji kadrowych 15.3.Sposoby grupowania informacji kadrowych 15.4.Konstruowanie systemu informacji personalnej 15.4.1.Pojęcie SIP 15.4.2.Cele SIP 15.4.3.Związki SIP z otoczeniem 15.4.4.Zbiory informacji personalnej 15.4.5.Nadawcy i odbiorcy informacji personalnej 15.4.6.Kanały informacyjne 15.4.7.Techniczne środki przesyłania i przetwarzania informacji 15.5.Tworzenie bazy danych personalnych 15.6.Budowa modelu SIP z wykorzystaniem podejścia obiektowego 15.6.1.Analiza obiektowa w modelowaniu SIP 15.6.2.Konstruowanie wielowarstwowego modelu SIP 15.7.Zarządzanie wiedzą w obszarze funkcji personalnej Rozdział 16. Komunikowanie się w organizacji (Marzena Stor) 16.1.Podstawowe terminy wyjaśniające istotę i znaczenie komunikacji 16.2.Komunikacja werbalna w indywidualnych interakcjach z pracownikami 16.2.1.Zdolności percepcyjne człowieka 16.2.2.Bariery komunikacyjne 16.2.3.Wybrane przykłady wpływania na atmosferę i charakter rozmowy 16.3.Zebrania zespołowe 16.3.1.Przygotowanie zebrania 16.3.2.Przeprowadzanie zebrania 16.4.Prezentacje dla pracowników firmy 16.5.Komunikowanie międzykulturowe Rozdział 17. Międzynarodowe zarządzanie kadrami (Marzena Stor) 17.1.Zakres pojęciowy zarządzania kadrami w organizacji międzynarodowej 17.2.Złożoność otoczenia funkcji personalnej w przedsiębiorstwach międzynarodowych 17.3.Strategie personalne ze względu na poziom i kierunek oddziaływania 17.4.Znaczenie podejścia kulturowego a rozwiązania systemowe 17.5.Kadra menedżerska w organizacjach międzynarodowych 17.5.1.Podstawowa typologia międzynarodowej kadry menedżerskiej 17.5.2.Zarządzanie międzynarodową kadrą menedżerską 17.5.3.Międzynarodowe zespoły zarządzające 17.5.4.Międzykulturowe kwalifikacje kierownicze Rozdział 18. Prawne i etyczne zagadnienia zarządzania kadrami (Marzena Stor) 18.1.Uwagi wstępne 18.2.Faza preparacji 18.3.Faza realizacji 18.3.1.Moduł „wejście" 18.3.2.Moduł „przejście" 18.3.3.Moduł „wyjście" 18.4. Faza kontroli Rozdział 19. Metody badań problematyki kadrowej (Stanisław Chełpa) 19.1.Podejścia metodologiczne w badaniu problemów kadrowych 19.1.1.Podejście idiograficzne 19.1.2.Podejście nomotetyczne 19.1.3.Podejście kompleksowe 19.2.Procedury, metody i techniki badawcze 19.2.1.Procedura studium przypadku 19.2.2.Procedury lustracji, korelacyjna i eksperymentalna 19.3.Zasady konstrukcji wybranych metod badawczych 19.3.1.Obserwacja 19.3.2.Wywiad
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149491 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
E-book
W koszyku
Książka została wydana z okazji Jubileuszu 70-lecia prof. zw. dra hab. Tadeusza Listwana, a przygotowali ją Jego uczniowie, wychowankowie, współpracownicy, koleżanki i koledzy „po fachu”, ludzie bliscy i przyjaciele. Obejmuje życie, dokonania i dorobek naukowy Profesora, z pełną bibliografią publikowanych prac oraz listą wypromowanych doktorów. Poza wątkiem biograficznym, uzupełnionym bogatą ikonografią, podjęto w niej także próbę naszkicowania dokonań Jubilata. Szczególną uwagę poświęcono Jego roli lidera i twórcy wrocławskiej szkoły zarządzania kadrami. Publikacja została szeroko zakrojona – mieści rozważania i z dziedziny uprawianej przez Jubilata, i z historii nauki, a nawet z literatury czy historiozofii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Drugi tom pracy Sukces w zarządzaniu kadrami. Elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim zawiera 37 artykułów poświęconych problemom zarządczo-psychologicznym. O ile w pierwszym tomie główny nacisk położono na przedstawienie różnych koncepcji elastycznego zarządzania z uwzględnieniem aspektów zarządczo-ekonomicznych, o tyle niniejszy tom koncentruje się na właściwościach podmiotowych menedżerów i pracowników, cechach organizacji wraz z jej otoczeniem oraz wzajemnych interakcjach zachodzących między podmiotem a organizacją. Wychodzimy bowiem z oczywistego założenia, że nie można elastycznie i efektywnie zarządzać kapitałem ludzkim bez dysponowania rzetelną wiedzą o organizacji jako całości, jej bliższym i dalszym otoczeniu oraz pracownikach różnych szczebli: menedżerach, specjalistach, pracownikach wykonawczych i zespołach. Oba tomy pracy są komplementarne. Z tego powodu zrezygnowaliśmy z powtórzenia części ważnych dla odbioru całości, zwłaszcza z omówienia zagadnień terminologicznych i ogólnoteoretycznych dotyczących elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim (zob. Funkcja personalna w nowych warunkach organizacyjnych, tom 1). W niniejszym tomie położyliśmy większy nacisk na trudne problemy metodyczno-metodolgiczne, bez rozwiązania których niemożliwa jest realizacjapoprawnych badań empirycznych oraz dokonywanie trafnych diagnoz społecznych dotyczących kapitału ludzkiego. Przejawem zainteresowania wewnętrznym i zewnętrznym otoczeniem firmy są m.in. ciekawe artykuły dotyczące klimatu i kultury organizacyjnej oraz związanych z tymi zjawiskami zachowań organizacyjnych pracowników. Większość doniesień z tego obszaru to empiryczna weryfikacja koncepcji teoretycznych w warunkach polskich organizacji. Ważne rozważania i wyniki badań dotyczą kompetencyjnych uwarunkowań elastycznego zarządzania. Analizy te wskazują, że obok kompetencji twardych istotną rolę odgrywają m.in. cechy osobowości, przekonania na temat natury ludzkiej, wiedza o oczekiwaniach pracowniczych oraz nastawienia temporalne. Wiele z tych wyników, oprócz dostarczania nowej wiedzy o człowieku w organizacji, ma wartość aplikacyjną. Wiedzę tę można wykorzystać w ramach różnych form doskonalenia oraz w programach rozwojowych i adaptacyjnych (coaching, diversity icebreaker, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, POS – Perceived Organizational Support). Zapoznanie się przez Czytelnika z tymi treściami może stanowić ważne źródło nowych inspiracji, szczególnie dla specjalistów zajmujących się rozwojem pracowników i planowaniem karier zawodowych. Uwzględniając, że za elastyczne zarządzanie odpowiedzialni są głównie menedżerowie, w niniejszym tomie podjęto także obszerne rozważania dotyczące kompetencji przywódczych. Dokonano prezentacji najnowszych badań dotyczących stylów kierowania i uwarunkowań ich elastyczności, przedstawiono uwarunkowania elastyczności wywierania wpływu społecznego oraz analizę kwalifikacji menedżerów, które sprzyjają efektywnemu kierowaniu i dzieleniu się wiedzą. Kończąc bardzo ogólną prezentację zawartości niniejszej książki, pragniemy przypomnieć, że podstawową intencją redaktorów obu tomów jest ukazanie skomplikowanych zjawisk zarządzania kapitałem ludzkim z różnych perspektyw teoretycznych i badawczych, ujednolicenie terminologii stosowanej przez przedstawicieli nauk społecznych, humanistycznych i ekonomicznych oraz podjęcie próby wspólnego opisu, wyjaśnienia i prognozowania zachowań ludzi w organizacjach. Nie jest to zadanie łatwe, o czym świadczy fakt, że pomimo systematycznych prac udokumentowanych ukazującymi się od 1993 r. tomami z cyklu Sukces w zarządzaniu i Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu, wciąż wiele nowych problemów czeka na rozwiązanie przez interdyscyplinarne zespoły. Ich rozstrzygnięcie wymagać będzie dalszych wspólnych prac koncepcyjnych, badawczych i wdrożeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności