Sorting
Source
Library Catalogue
(3)
Form of Work
Książki
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka WWFiF
(2)
Author
Kalinowski Marian (1930- ). Resocjalizacja i profilaktyka w środowisku otwartym
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Sękowska Zofia (1924-1997)
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Pais, Marta Santos (1952- )
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawnicy
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Portugalia
(1)
Genre/Form
Biografia
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 results Filter
No cover
Book
In basket
Temat "Resocjalizacja i profilaktyka w środowisku otwartym" w rozdz. IV napisał Marian Kalinowski.
Bibliogr. 413-432.
Sygnatura czytelni BWF: X E 23
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 5760 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia strony [397]-418.
Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej Aspekty historyczne pedagogiki specjalnej Ewolucja pedagogiki specjalnej Interdyscyplinarne aspekty pedagogiki specjalnej Pedagogika specjalna w aspekcie edukacyjnym Trendy rozwojowe we współczesnej pedagogice specjalnej Przedmiot zainteresowań i zakres pedagogiki specjalnej Systemy kształcenia specjalnego Kształcenie specjalne w polskim systemie edukacyjnym Rozwój praktyki i teorii pedagogiki specjalnej w Polsce Założenia współczesnego systemu kształcenia specjalnego w Polsce Kształcenie pedagogów specjalnych dla systemu integracyjnego Podstawy prawne funkcjonowania systemu kształcenia specjalnego w Polsce (Wiesława Szczepaniak-Maleszka) Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie Aspekt historyczny resocjalizacji nieletnich Wykolejenie społeczne Objawy wykolejenia społecznego młodzieży Przyczyny przestępczości Przestępczość nieletnich i formy jej zwalczania Cele i zasady wychowania resocjalizującego Resocjalizacja w środowisku otwartym Resocjalizacja w zakładach poprawczych Resocjalizacja nieletnich w zakładach wychowawczych Współczesne trendy w pedagogice resocjalizacyjnej System opieki naddziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących Budowa, funkcjonowanie i znaczenie narządu wzroku Dysfunkcje narządu wzroku Osoby niewidome i słabowidzące Stopień inwalidztwa wzroku a możliwości rehabilitacji pedagogicznej Przyczyny inwalidztwa wzroku Ewolucja sytuacji społecznej i kształcenia niewidomych Wpływ braku wzroku na rozwój psychiczny dziecka Przegląd badań nad dziećmi slabowidzącymi Rehabilitacja pedagogiczna dzieci niewidomych i słabo widzących Stres i frustracja w życiu dziecka z inwalidztwem wzroku Elementy specjalne kształcenia niewidomych i słabowidzących Pismo punktowe L. Braille’ a Zasada poglądowości w nauczaniu niewidomych Ćwiczenia kompensacyjne, korekcyjne i orientacyjne w kształceniu niewidomych Uwarunkowania efektywności rehabilitacji uczniów niewidomych Uwarunkowania efektywności rehabilitacji uczniów słabowidzących Problemy integracyjnego kształcenia uczniów niewidomych i słabowidzących Rehabilitacja zawodowa niewidomych i słabowidzących Pojęcie głuchoty Głuchota a rozwój psychiczny dziecka Specyfika procesów poznawczych u dziecka z uszkodzonym słuchem Specyficzne warunki kształtowania mowy dzieci niesłyszących Problematyka nauczania i wychowania dzieci niesłyszących Rozwój szkolnictwa dla dzieci niesłyszących Wychowanie dzieci niesłyszących w wieku przedszkolnym Metody nauczania mowy dzieci niesłyszących Współczesne tendencje w rehabilitacji dzieci niesłyszących i słabosłyszących System fonogestów jako klucz do rozumienia mowy oralnej i tekstu przez dzieci niesłyszące Perspektywy rehabilitacji niesłyszących Definicja upośledzenia umysłowego Profilaktyka w zakresie upośledzenia umysłowego Z badań nad osobowością dzieci upośledzonych umysłowo Opieka wychowawcza nad dziećmi upośledzonymi umysłowo Realizacja zadań szkoły specjalnej Kwalifikacja uczniów do szkół specjalnych Cele wychowania i nauczania upośledzonych umysłowo Nauczanie początkowe w kształceniu specjalnym uczniówupośledzonychumysłowo Nauczanie całościowe (globalne) przez stosowanie metodyośrodkówpracy Realizacja metody ośrodków pracy Zajęcia wstępne Obserwacja Kojarzenie Ekspresja Formy ekspresji stosowane w metodzie ośrodków pracy Ćwiczenia fizyczne jako forma ekspresji Czytanie i pisanie Zastosowanie metod warunkowania instrumentalnego w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo Współdziałanie warunkowania instrumentalnego z metodą nauczania globalnego w szko¬łach specjalnych Nauczanie problemowe w szkolnictwie dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim Funkcje nauczania problemowego w rozwijaniu myślenia uczniów upośledzonych umy¬słowo Uwagi dotyczące rehabilitacji zawodowej uczniów upośledzonych umysłowo Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i nie¬pełnosprawnych ruchowo Ograniczenie zaspokajania potrzeb przez choroby i dysfunkcje sprawności fizycznej Pojęcie stresu i jego związek z chorobą Wpływ choroby i niepełnosprawności ruchowej na stan psychiczny dziecka Mózgowe porażenie dziecięce jako rodzaj niepełnosprawności Objawy, rodzaje, terapia Epidemiologia mózgowego porażenia dziecięcego Choroba reumatyczna jako problem medyczno-pedagogiczny Cele i formy terapii wychowawczej Nauczanie dzieci w szkole szpitalnej Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się Zjawisko fragmentarycznych deficytów rozwojowych Przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych Nieharmonijny rozwój uczniów przyczyną trudności w uczeniu się Opóźnienie rozwoju funkcji słuchowych jako przyczyna trudności w nauce czytania i pi¬sania Dysfunkcje myślenia jako przyczyna niepowodzeń w nauce Zaburzenia łateralizacji jako przyczyna trudności w uczeniu się Zaburzenia mowy a trudności w uczeniu się Wpływ zaburzeń emocjonalnych na powstawanie niepowodzeń szkolnych Opóźnienie rozwoju ruchowego a trudności w nauce Organizowanie w Polsce pomocy dzieciom z trudnościami w czytaniu i pisaniu Terapia zaburzeń percepcyjno-motorycznych w innych krajach Zasady pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi Zasady działań korekcyjnych Zadania nauczyciela prowadzącego pracę korekcyjno-wyrównawczą Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji Koncepcja logopedii i jej specjalizacje zawodowe Rozwój logopedii w Polsce Opieka logopedyczna w Polsce Rozwój mowy — przyczyny jej zaburzeń Proces rehabilitacji logopedycznej Funkcje pomocy logopedycznej dzieciom upośledzonym umysłowo Metody pracy logopedycznej Ćwiczenia stosowane na etapie przygotowawczym do opanowania prawidłowej mowy Metody wywoływania dźwięków Utrwalanie dźwięków Ogólne zasady metodyczne Efekty rehabilitacji mowy Rehabilitacja logopedyczna dzieci z uszkodzonym słuchem Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych Cechy wyróżniające uczniów zdolnych Problem kształcenia uczniów zdolnych w Polsce Wybrane formy pracy z uczniami zdolnymi w Europie Szkolnictwo specjalne w Polsce w latach 1980-1995 (Rocznik StatystycznyGUS1995) Szkolnictwo specjalne w Polsce w roku szkolnym 1994/95 wedługrodzaju niepełno¬sprawności uczniów (Rocznik Statystyczny GUS 1995) Zarządzenie nr 9 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 czerwca 1996 r. w sprawie ramo¬wych planów nauczania w publicznych specjalnych szkołach podstawowych oraz zasadni¬czych i średnich zawodowych Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 1997 r. w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim Deklaracja Praw Dziecka uchwalona jednomyślnie przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 listopada 1959 roku Deklaracja Praw Osób Upośledzonych Umysłowo. Rezolucja 2856 (XXVI) przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 grudnia 1971 roku Deklaracja Praw Osób Niepełnosprawnych. Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego ONZ z dnia 9 grudnia 1975 roku Konwencja o Prawach Dziecka, przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 li¬stopada 1989 roku Ustawa z dnia 21 września 1990 roku o Ratyfikacji Konwencji o Prawach Dziecka, przyję¬tej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 listopada 1989 roku 10. Podstawowe Zasady Dotyczące Wyrównania Możliwości Rozwojowych Osób Niepełno¬sprawnych, przyjęte przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 grudnia1993 roku
Sygnatura czytelni BWF: X H 108
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. 157097 N (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności