Sorting
Source
Library Catalogue
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(4)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Magazyn
(3)
Author
Massel Andrzej (1965- )
(1)
Pawlik Marek (1964- )
(1)
Poliński Janusz
(1)
Rojek Artur
(1)
Siergiejczyk Mirosław
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Transport kolejowy
(2)
Infrastruktura kolejowa
(1)
Koleje dużych prędkości
(1)
Prądy stałe
(1)
Transport kombinowany
(1)
Subject: time
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Województwo łódzkie
(1)
Łódzki Węzeł Kolejowy
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Domain
Transport i logistyka
(1)
4 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych przy rozdz.
1. Województwo Łódzkie – przeszłość, teraźniejszość, przyszłość 1.1. Rys historyczny województwa Łódzkiego 1.2. Sytuacja społeczno-gospodarcza województwa Łódzkiego 1.3. Wizja rozwoju województwa Łódzkiego 2. Kolej a procesy urbanizacji województwa Łódzkiego 2.1. Rozwój miast do roku 1902 2.2. Rozwój miast w latach 1902–1939 2.3. Rozwój miast od roku 1939 do czasów współczesnych 3. Rola kolei w rozwoju społeczno-gospodarczym regionu Łódzkiego 3.2. Początki rozwoju gospodarczego regionu 3.3. Pokonywanie barier transportowych 3.4. Wyzwania gospodarki przełomu XX i XXI wieku 4. Rys historyczny kształtowania się Łódzkiego Węzła Kolejowego 4.2. Początki kolei w regionie Łódzkim – droga żelazna Warszawsko-Wiedeńska 4.3. Połączenie kolejowe dla Łodzi – Kolej Fabryczno-Łódzka 4.4. Kolej Iwanogrodzko-Dąbrowska i inne projekty linii kolejowych w regionie Łódzkim 4.5. Drugi dworzec w Łodzi – budowa odnogi kaliskiej DŻWW 4.6. Historyczne plany rozwoju sieci kolejowej w regionie 4.7. Między wojnami – przekształcenia i uzupełnienia sieci kolejowej 4.8. Wojenne inwestycje 4.9. Kolej w powojennej Łodzi 5. Rozwój infrastruktury kolejowej w węźle Łódzkim – stan obecny i planowane inwestycje 5.2. Ewolucja stanu infrastruktury kolejowej w województwie Łódzkim 5.3. Działania zrealizowane do roku 2015 i ich efekty 5.4. „Wąskie gardła” w sieci kolejowej województwa Łódzkiego 5.5. Działania przewidziane do realizacji w ramach perspektywy finansowej UE 2014–2020 6. Rozwój kolejowych przewozów międzyregionalnych i regionalnych na obszarze województwa Łódzkiego 6.2. Połączenia międzyregionalne 6.3. Kolejowe połączenia w regionie Łódzkim 6.4. Organizacja i finansowanie połączeń pasażerskich 7. Uwarunkowania osadnicze, techniczne i organizacyjne multimodalności w przewozach pasażerskich na obszarze województwa Łódzkiego 7.2. Potrzeba integracji sieci pasażerskiej w świetle polityki transportowej 7.3. Sieć osadnicza a sieć transportowa województwa Łódzkiego 7.4. Model powiązań multimodalnych dla obszaru województwa Łódzkiego 8. Multimodalność w aglomeracji Łódzkiej w aspekcie funkcjonowania węzła multimodalnego Łódź Fabryczna i tunelu średnicowego 8.2. Uwarunkowania funkcjonalności Łódzkiego Węzła Kolejowego 8.3. Koncepcja dworca centralnego jako głównego węzła multimodalnego miasta, aglomeracji i regionu 8.4. Projekt kolejowego tunelu średnicowego pod centrum miasta 8.5. Multimodalność w systemie kolej-komunikacja miejska 8.6. Projektowane rozwiązania techniczne dla stacji Łódź Fabryczna i tunelu średnicowego 9. Łódzka Kolej Aglomeracyjna – dotychczasowe wyniki i perspektywy rozwoju 9.2. Tabor i jego utrzymanie 9.3. Sieć połączeń 9.4. Działania marketingowe Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej 9.5. Dotychczasowe wyniki przewozowe 10. Nowoczesne zasady organizacji przewozów aglomeracyjnych w zastosowaniu do ŁKA 10.2. Charakterystyka przewozów aglomeracyjnych 10.3. Współczesne zasady kształtowania przewozów aglomeracyjnych 10.4. Zasady organizacji kolejowych przewozów aglomeracyjnych 10.5. Przewozy aglomeracyjne – przykład ŁKA 11. Łódzka Kolej Aglomeracyjna w opinii społecznej – działania marketingowe 11.2. Marketing usług kolejowych 11.3. Marketing w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej 11.4. Potrzeby i oczekiwania podróżnych – badania marketingowe 11.5. Komunikacja 11.6. Społeczna odpowiedzialność biznesu 11.7. Dalsze kierunki działań marketingowych 12. Przewozy towarowe w regionie Łódzkim – stan obecny i warunki rozwoju 12.2. Ciągi transportowe wykorzystywane do przewozu ładunków 12.3. Punkty eksploatacyjne w przewozach ładunków 12.4. Potencja rozwoju przewozów ładunków transportem kolejowym w województwie Łódzkim 13. Rola transportu szynowego w budowaniu kapitału terytorialnego w Warszawsko-Łódzkim Obszarze Funkcjonalnym (WŁOF) 13.1. Wprowadzenie – założenia teoretyczne i współczesne trendy rozwojowe 13.2. Transport i logistyka w strategiach rozwoju makroregionu centralnego 14. Kierunki rozwoju Łódzkiego Węzła Kolejowego w perspektywie długookresowej 14.2. Stan sieci kolejowej na terenie województwa łódzkiego po realizacji inwestycji z perspektywy 2014–2020 14.3. Zidentyfikowane braki w sieci kolejowej na terenie województwa i w połączenia z innymi województwami 14.4. Rozwój sieci TEN-T 14.5. Propozycje inwestycji infrastrukturalnych w perspektywie 2030 roku
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyn
Copies are only available in the library: sygn. 144247 E N (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Rola kolei w transporcie intermodalnym / Janusz Poliński. - Warszawa : Instytut Kolejnictwa, 2015. - 332 s. : ilustracje, fotografie, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [309]-314. Wykaz norm i aktów prawnych na stronach 315-319. Netografia na stronach 319-324.
Dla inżynierów i techników, praktyków zajmujących się transportem intermodalnym w jego poszczególnych ogniwach, studentów, pracowników administracji samorządowej, a także innych osób zainteresowanych problematyką tego systemu przewozu towarów.
1. Uwarunkowania rozwoju transportu intermodalnego w Polsce 2. Jednostki ładunkowe transportu intermodalnego i ich kodyfikacja na potrzeby transportu kolejowego 2.1. Jednostki ładunkowe transportu intermodalnego 2.1.1. Kontenery wielkie 2.1.2. Nadwozia wymienne 2.1.3. Naczepy siodłowe 2.2. Kodyfikacja jednostek ładunkowych na potrzeby transportu kolejowego 2.2.1. Zasady kodyfikacji jednostek ładunkowych transportu intermodalnego 2.2.2. Procedury kodyfikacyjne 2.2.2.1. Zasady kodyfikacji naczep siodłowych 2.2.2.2. Zasady kodyfikacji nadwozi wymiennych 2.2.3. Baza danych kodyfikowanych jednostek ładunkowych - założenia 2.2.4. Tabliczka kodowa 2.2.4.1. Tabliczka kodowa naczepy siodłowej 2.2.4.2. Tabliczka kodowa wymiennego nadwozia 2.2.4.3. Nowe tabliczki kodowe 3. Charakterystyka podsystemów transportu intermodalnego 3.1. Podsystem kontenerowy i nadwozi wymiennych 3.1.1. Jednostki ładunkowe podsystemu kontenerowego i wymiennych nadwozi 3.1.2. Przewozy 3.1.2.1. Przewozy transportem kolejowym 3.1.2.2. Przewozy transportem drogowym 3.1.2.3. Przewozy transportem morskim i żeglugą śródlądową 3.1.2.4. Przewozy transportem lotniczym 3.1.3. Przeładunek kontenerów i nadwozi wymiennych 3.1.4. Ogólna charakterystyka podsystemu kontenerowego i nadwozi wymiennych 3.2. Podsystem kieszeniowy 3.2.1. Jednostki ładunkowe podsystemu kieszeniowego 3.2.2. Przewozy 3.2.2.1. Przewozy transportem kolejowym 3.2.2.2. Przewozy transportem drogowym 3.2.3. Przeładunek naczep siodłowych 3.2.4. Ogólna charakterystyka podsystemu kieszeniowego 3.3. Podsystem bimodalny 3.3.1. Jednostki ładunkowe podsystemu bimodalnego 3.3.2. Przewozy 3.3.2.1. Przewozy transportem kolejowym 3.3.2.2. Przewozy transportem drogowym 3.3.2.3. Formowanie bimodalnego składu pociągu („przeładunek naczep siodłowych”) 3.3.3. Ogólna charakterystyka podsystemu bimodalnego 3.4. Podsystem „ruchoma droga” 3.4.1. Jednostki ładunkowe podsystemu „ruchoma droga” 3.4.2. Przewozy 3.4.2.1. Przewozy transportem kolejowym 3.4.2.2. Przewozy transportem drogowym 3.4.2.3. Przeładunek pojazdów drogowych 3.4.2.4. Ogólna charakterystyka podsystemu „ruchoma droga” 3.5. Pozostałe podsystemy transportu intermodalnego 3.5.1. Podsystem ACTS 3.5.2. Podsystem Modalohr (Lorry-Rail) 3.5.2.1. Technologia załadunku wagonów 3.5.2.2. Ogólna charakterystyka podsystemu Modalohr 3.5.3. Podsystem CargoBeamer 3.5.3.1. Technologia załadunku wagonów 3.5.3.2. Ogólna charakterystyka podsystemu CargoBeamer 3.5.4. Podsystem Flexiwaggon 3.5.5. Podsystem Tiphook 3.5.6. Podsystem Megaswing 3.5.7. Podsystem ALS (CargoRoo) 3.5.8. Podsystem Wojskowej Akademii Technicznej (WAT) - faza projektu 3.6. Porównanie podsystemów 4. Problemy wykorzystania liniowej infrastruktury kolejowej w przewozach intermodalnych 4.1. Linie kolejowe do przewozów intermodalnych i ich kodyfikacja 4.1.1. Zagadnienia skrajni 4.1.2. Kategorie i klasy linii kolejowych 4.1.3. Sieć TEN-T na terenie Polski 4.1.4. Umowa AGTC 4.1.5. Stan kolejowej infrastruktury liniowej 4.1.6. Pomiary ograniczeń skrajniowych linii kolejowych jako warunek ich kodyfikacji 4.1.7. Pomiary obrysów skrajni w wybranych krajach 4.1.8. Kodyfikacja linii kolejowych 4.2. Sieć dróg kołowych 4.3. Infrastruktura wodna śródlądowa 5. Terminale transportu intermodalnego 5.1. Wymagania techniczne dla terminali transportu intermodalnego 5.2. Maszyny i urządzenia ładunkowe 5.2.1. Przeładunek pionowy 5.2.2. Przeładunek poziomy 5.3. Warianty rozwiązań układów ładunkowych terminali 5.3.1. Przeładunki pionowe 5.3.1.1. Front ładunkowy wyposażony w bramowe suwnice torowe 5.3.1.2. Front ładunkowy wyposażony w bramowe suwnice jezdniowe 5.3.1.3. Front ładunkowy wyposażony w wozy podnośnikowe 5.3.1.4. Front ładunkowy obsługiwany naczepami samonaładowczymi 5.3.2. Przeładunki poziome 5.3.3. Wybór rozwiązania techniczno-technologicznego terminala 5.4. Obliczenia parametrów frontów ładunkowych dla różnych wariantów wyposażenia terminala 5.5. Centra logistyczne i railporty miejscem dla nowych terminali intermodalnych 5.6. Sieć terminali transportu intermodalnego w Polsce 6. Wskaźniki służące do oceny różnych elementów procesu przewozowego w transporcie intermodalnym 6.1. Ocena przewozów intermodalnych 6.1.1. Stopień wykorzystania zdolności obsługowej systemu transportu intermodalnego 6.1.2. Pracochłonność procesu transportowego 6.1.3. Energochłonność procesu transportowego 6.1.4. Wykorzystanie ładowności środków transportowych 6.2. Ocena pracy terminala 6.2.1. Współpraca terminala z otoczeniem 6.2.2. Wydajność maszyn ładunkowych i zdolność przeładunkowa terminala
Sygnatura czytelni BMW: VIII H 183
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Międzywydziałowa
All copies are currently on loan: sygn. 144248 E N (1 egz.)
Magazyn
Copies are only available in the library: sygn. 144532 E N (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. [155]-162.
Podział wyłączników szybkich prądu stałego Zwarcie w obwodzie prądu stałego systemu zasilania trakcji elektrycznej Wyłączanie prądu stałego Modelowanie magnetowydmuchowych wyłączników szybkich Wpływ urządzeń pracujących w podstacjach trakcyjnych na przebieg i wyłączanie prądu Koordynacja zabezpieczeń zwarciowych w układzie podstacja trakcyjna - pojazd trakcyjny Budowa i zasada działania wyłączników szybkich Wyłączniki magnetowydmuchowe Budowa i zasada działania Czasy wyłączania Wyłączanie prądów krytycznych Wyłączniki ultraszybkie Budowa i zasada działania wyłączników z układem przeciwprądu Budowa i zasada działania wyłączników z aktywnym elementem półprzewodnikowym Wymagania prawne i normatywne stawiane wyłącznikom szybkim prądu stałego Wyłączniki szybkie przeznaczone do pracy w taborze Wyłączniki szybkie przeznaczone do eksploatacji w urządzeniach stacjonarnych Wyłączniki szybkie eksploatowane w Polsce i Europie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyn
Copies are only available in the library: sygn. 144245 E N (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. Netogr., wykaz aktów prawnych, wykaz norm przy niektórych rozdz.
Sygnatura czytelni BMW: VIII H 177
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 143379 E N (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności