158722
No cover
Book
In basket
Metodologiczne wyzwania zarządzania zasobami informacyjnymi Kierunki badań nad rozwojem systemów informacji menedżerskiej Adam Stabryła 1.1. Informacja menedżerska jako podmiot metodologii procesu zarządzania 1.2. Systemy informacji menedżerskiej (SIM) 1.3. Funkcje procesów informacyjnych 1.4. Założenia koncepcji projektowania systemów informacji menedżerskiej 1.5. Funkcjonowanie systemu informacji menedżerskiej w formule systemu zarządzania wiedzą (SZW) 1.6. Analiza funkcjonalna informacji menedżerskiej Ekonomika informacji v. infonomika Janusz Czekaj, Marek Ćwiklicki, Hubert Obora 2.1. Ekonomika informacji 2.2. Infonomika 2.3. Infonomika a ekonomika informacji Struktura przestrzeni informacyjnej w wirtualnym środowisku Leszek Kiełtyka, Robert Kucęba 3.1. Przestrzeń informacyjna i informatyczna 3.2. Ewolucja przestrzeni informacyjnej w wirtualnym środowisku Komplementarne strategie rozwoju systemów informacyjnych przedsiębiorstw Leszek Kiełtyka, Waldemar Jędrzejczyk 4.1. Poziomy zaawansowania systemów informacyjnych 4.2. Ogólna strategia rozwoju systemu informacyjnego przedsiębiorstwa 4.3. Znaczenie strategii rozwoju systemu informacyjnego przedsiębiorstwa Zintegrowany system zarządzania a przepływ informacji Piotr Bartkowiak, Dariusz Sobczyński, Błażej Płokarz 5.1. Informacja jako zasób przedsiębiorstwa 5.2. Utrudnienia w procesie przepływu informacji w przedsiębiorstwie 5.3. Normatywne ujęcie przepływu informacji 5.4. Proces decyzyjny wykorzystujący Zintegrowane Systemy Zarządzania 5.5. Znaczenie informacji w branży motoryzacyjnej w czasie kryzysu gospodarczego Środowiskowe uwarunkowania zarządzania informacją w małych przedsiębiorstwach Zbigniew Olesiński 6.1. Charakterystyka przebadanych organizacji 6.2. Kształtowanie sieci relacji międzyorganizacyjnych 6.3. Wsparcie dla rozwoju współpracy Zarządzanie wiedzą jako czynnik rozwoju współczesnej organizacji Barbara Siuta-Tokarska 7.1. Wybrane procesy i modele zarządzania wiedzą w organizacjach XXI wieku 7.2. Możliwości dyfuzji wiedzy pomiędzy organizacjami zagranicznymi i krajowymi w postaci bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) w Polsce Wybrane problemy pomiaru jakości informacji Hubert Obora 8.1. Niejednoznaczność pojęcia „informacja” 8.2. Zróżnicowanie ujęć jakości informacji 8.3. Podejścia do pomiaru jakości informacji Adekwatność stosowania wskaźnika ROI w zarządzaniu elektronicznymi zasobami informacyjnymi organizacji Marek Ćwiklicki 9.1. O zarządzaniu elektronicznymi zasobami informacyjnymi organizacji 9.2. Interpretacja ROI dla projektów informatycznych 9.3. Krytyka stosowania ROI i sugestie zmiany w liczeniu Informacja w procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej Informacja jako kluczowy zasób współczesnych organizacji Franciszek Mroczko, Maria Stańkowska 1.1. Przesłanki definicyjne 1.2. Informacja w zarządzaniu 1.3. Informacja jako element wiedzy Informacja jako podstawa kształtowania przewagi konkurencyjnej w sektorze ubezpieczeniowym Mieczysław Morawski, Wojciech Topczewski 2.1. Przewaga konkurencyjna w gospodarce opartej na wiedzy 2.2. Konkurencyjność w sektorze ubezpieczeniowym 2.3. Klient jako źródło informacji Wykorzystanie informacji w tworzeniu przewagi konkurencyjnej towarzystw ubezpieczeniowych Iwona Gawron 3.1. Uwarunkowania działalności polskich towarzystw ubezpieczeniowych 3.2. Źródła i znaczenie informacji w funkcjonowaniu towarzystw ubezpieczeniowych 3.3. Nabywcy polis ubezpieczeniowych źródłem przewagi konkurencyjnej Kulturowe uwarunkowania konkurencyjności opartej na informacji Leszek Panasiewicz 4.1. Informacja i zasoby pochodne 4.2. Informacja - wiedza 4.3. Informacja - organizacyjne uczenie się 4.4. Informacja - ucząca się organizacja Due diligence jako źródło kluczowych informacji w transakcjach fuzji i przejęć Andrzej Zyguła 5.1. Istota analizy due diligence oraz jej miejsce w transakcjach fuzji i przejęć 5.2. Główne obszary informacji w analizie due diligence 5.3. Uczestnicy zaangażowani w badania due diligence Sieci informacyjne dla przedsiębiorczości – czynnik przewagi konkurencyjnej opartej na informacji Zofia Gródek 6.1. Informacje a konkurencyjność przedsiębiorstw 6.2. Krajowy System Usług Źródła informacji oraz problem wyboru partnera porównań w benchmarkingu personalnym Anna Balcerek 7.1. Wybór partnera porównań i źródeł informacji w benchmarkingu personalnym 7.2. Internetowe źródła informacji w benchmarkingu personalnym 7.3. Źródła danych do pomiaru porównawczego Dyrektywa o „informowaniu i komunikowaniu pracowników”. Uwarunkowania prawne a praktyka realizacji fuzji i przejęć Anna Stankiewicz-Mróz, Elżbieta Jędrych 8.1. Uregulowania prawne 8.2. Fuzje i akwizycje jako przykład „zmiany narzuconej” 8.3. Proces informowania o zmianach w świetle wyników badań Wykorzystanie informacji w działalności przedsiębiorstw i instytucji administracyjnych Informacyjny wymiar procesu decyzyjnego organizacji gospodarczej Magdalena Miklus 1.1. Podejmowanie decyzji 1.2. Informacja i jej źródła Rachunkowość a zarządzanie informacją w organizacji gospodarczej Mirosława Kwiecień 2.1. Polityka rachunkowości a zarządzanie informacją 2.2. Przedmiotowy i podmiotowy zakres wykorzystania sprawozdań finansowych Zarządzanie informacjami i wiedzą a rachunkowość Beata Iwasieczko 3.1. Rola informacji i zarządzania informacjami w organizacji gospodarczej 3.2. Wykorzystanie systemów informacyjnych organizacji gospodarczych w zarządzaniu wiedzą 3.3. Systemy informacyjne a rachunkowość Rola informacji w controllingu Stanisław Marciniak 4.1. Zasady controllingu a rola informacji 4.2. Zabezpieczenie informacyjne systemu controllingu 4.3. Cechy i źródła informacji w controllingu 4.4. Kierunki udoskonalania systemu informacji w controllingu Budżetowanie w firmie handlowej w procesie budowy organizacji opartej na informacji zarządczej Janusz Nesterak, Grzegorz Depa 5.1. Ogólna charakterystyka firmy farmaceutycznej Alfa SA 5.2. Ośrodki odpowiedzialności w ALFA SA i ich miejsce w procesie budżetowania 5.3. System ewidencji zdarzeń gospodarczych w ALFA SA dla potrzeb controllingu 5.4. Proces budżetowania jako narzędzie wyznaczania zadań w spółce Alfa SA Rola systemu informacyjnego instytucji wdrażających środki pomocowe UE dla przedsiębiorstw regionu łódzkiego Agnieszka Pietras, Maciej Szczepańczyk 6.1. Cechy systemu informacyjnego 6.2. System organizacyjny funduszy europejskich 6.3. Metodyka badań i charakterystyka instytucji pośredniczących w pozyskiwaniu funduszy UE dla przedsiębiorców regionu łódzkiego 6.4. Wyniki badań (case study) Wpływ informacji na efektywność zarządzania Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej SA w Jarosławiu Stanisław Gemra 7.1. Charakterystyka usług Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej SA w Jarosławiu 7.2. Rola informacji w analizie przychodów, kosztów i wyniku finansowego 7.3. Plan restrukturyzacyjny Spółki na lata 2009-2011 7.4. Zakres przedsięwzięć związanych ze świadczonymi usługami 7.5. Opis przedsięwzięć w obszarze działalności marketingowej Potrzeby informacyjne a rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw Elżbieta Wysłocka 8.1. Oczekiwania odbiorców informacji na temat MSP 8.2. Podatkowa księga przychodów i rozchodów w zarządzaniu MSP 8.3. Księgi rachunkowe według MSSF czy ustawy o rachunkowości? Pozyskiwanie informacji w fazie realizacji projektów budowlanych Eryk Głodziński 9.1. Zakres informacji a fazy zarządzania projektem 9.2. Obligatoryjność i fakultatywność pozyskiwania informacji 9.3. Źródła informacji w projektach budowlanych 9.4. Dylematy zarządzania informacją wpływające na proces pozyskiwania informacji Zarządzanie przepływem informacji w przedsiębiorstwie na przykładzie systemu DDM Ilona Penc-Pietrzak 10.1. Struktura i zadania systemu informacyjnego przedsiębiorstwa 10.2. Usprawnienie przepływu informacji i obiegu dokumentów 10.3. System DDM9000® jako przykład systemu zarządzania przepływem informacji 10.4. Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania przepływem informacji Internet w działalności informacyjnej i komunikacyjnej przedsiębiorstw Ewa Paszta 11.1. Obszary zastosowania Internetu w przedsiębiorstwach 11.2. Internet w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej przedsiębiorstw 11.3. Wady i zalety wykorzystywania Internetu w działalności przedsiębiorstwa Jakość obsługi klientów biur podróży w Internecie Rafał Marek 12.1. Jakość w procesie tworzenia produktu reklamowego 12.2. Badanie jakości obsługi klientów przez biura podróży w Internecie
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 124084 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. [383]-386 i przy rozdz.
Target audience note
Dla przedsiębiorców i menedżerów oraz pracowników naukowo-badawczych.
Language note
Streszcz. w jęz. ang. przy rozdz.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności