158660
Książka
W koszyku
Podstawy Javy Pochodzenie Javy Java a języki C i C++ Java a C# Java a Internet Aplety Java Bezpieczeństwo Przenośność Magiczny kod bajtowy Terminologia Javy Programowanie obiektowe Hermetyzacja Polimorfizm Dziedziczenie Java Development Kit Pierwszy prosty program Wprowadzenie tekstu programu Kompilowanie programu Pierwszy program wiersz po wierszu Obsługa błędów składni Drugi prosty program Inne typy danych Zamiana galonów na litry Dwie instrukcje sterujące Instrukcja if Pętla for Bloki kodu Średnik i pozycja kodu w wierszu Wcięcia Ulepszony konwerter galonów na litry Słowa kluczowe języka Java Identyfikatory Biblioteki klas Test sprawdzający Typy danych i operatory Dlaczego typy danych są tak ważne Typy podstawowe Typy całkowite Typy zmiennoprzecinkowe Znaki Typ logiczny Jak daleko uderzył piorun? Literały Literały szesnastkowe, ósemkowe i binarne Specjalne sekwencje znaków Literały łańcuchowe Zmienne Inicjalizacja zmiennej Dynamiczna inicjalizacja Zasięg deklaracji i czas istnienia zmiennych Operatory Operatory arytmetyczne Inkrementacja i dekrementacja Operatory relacyjne i logiczne Warunkowe operatory logiczne) Operator przypisania Skrótowe operatory przypisania Konwersje typów w instrukcjach przypisania Rzutowanie typów niezgodnych Priorytet operatorów Tabela prawdy dla operatorów logicznych Wyrażenia Konwersja typów w wyrażeniach Odstępy i nawiasy Test sprawdzający Instrukcje sterujące Wprowadzanie znaków z klawiatury Instrukcja if Zagnieżdżanie instrukcji if Drabinka if-else-if Instrukcja switch Zagnieżdżanie instrukcji switch Rozpoczynamy budowę systemu pomocy Pętla for Wariacje na temat pętli for Brakujące elementy Pętla nieskończona Pętle bez ciała Deklaracja zmiennych sterujących wewnątrz pętli Rozszerzona pętla for Pętla while Pętla do-while Ulepszamy system pomocy Przerywanie pętli instrukcją break Zastosowanie break jako formy goto Zastosowanie instrukcji continue Końcowa wersja systemu pomocy Pętle zagnieżdżone Test sprawdzający Wprowadzenie do klas, obiektów i metod Podstawy klas Ogólna postać klasy Definiowanie klasy Jak powstają obiekty Referencje obiektów i operacje przypisania Metody Dodajemy metodę do klasy Vehicle Powrót z metody Zwracanie wartości Stosowanie parametrów Dodajemy sparametryzowaną metodę do klasy Vehicle System pomocy jako klasa Konstruktory Konstruktory z parametrami Dodajemy konstruktor do klasy Vehicle Operator new Odzyskiwanie nieużytków i metoda finalize() Metoda finalize() Ilustracja działania odzyskiwania nieużytków i metody finalize() Słowo kluczowe this Test sprawdzający Więcej typów danych i operatorów Tablice Tablice jednowymiarowe Sortowanie tablicy Tablice wielowymiarowe Tablice dwuwymiarowe Tablice nieregularne Tablice o trzech i więcej wymiarach Inicjalizacja tablic wielowymiarowych Alternatywna składnia deklaracji tablic Przypisywanie referencji tablic Wykorzystanie składowej length Klasa Queue Styl for-each pętli for Iteracje w tablicach wielowymiarowych Zastosowania rozszerzonej pętli for Łańcuchy znaków Tworzenie łańcuchów Operacje na łańcuchach Tablice łańcuchów Łańcuchy są niezmienne Łańcuchy sterujące instrukcją switch Wykorzystanie argumentów wywołania programu Operatory bitowe Operatory bitowe AND, OR, XOR i NOT Operatory przesunięcia Skrótowe bitowe operatory przypisania Klasa ShowBits Operator ? Test sprawdzający Więcej o metodach i klasach Kontrola dostępu do składowych klasy Modyfikatory dostępu w Javie Ulepszamy klasę Queue Przekazywanie obiektów metodom Sposób przekazywania argumentów Zwracanie obiektów Przeciążanie metod Przeciążanie konstruktorów Przeciążamy konstruktor klasy Queue Rekurencja Słowo kluczowe static Bloki static Algorytm Quicksort Klasy zagnieżdżone i klasy wewnętrzne Zmienne liczby argumentów Metody o zmiennej liczbie argumentów Przeciążanie metod o zmiennej liczbie argumentów Zmienna liczba argumentów i niejednoznaczność Test sprawdzający Dziedziczenie Podstawy dziedziczenia Dostęp do składowych a dziedziczenie Konstruktory i dziedziczenie Użycie słowa kluczowego super do wywołania konstruktora klasy bazowej Użycie słowa kluczowego super do dostępu do składowych klasy bazowej Tworzymy hierarchię klas Vehicle Wielopoziomowe hierarchie klas Kiedy wywoływane są konstruktory? Referencje klasy bazowej i obiekty klasy pochodnej Przesłanianie metod Przesłanianie metod i polimorfizm Po co przesłaniać metody? Zastosowanie przesłaniania metod w klasie TwoDShape Klasy abstrakcyjne Słowo kluczowe final final zapobiega przesłanianiu final zapobiega dziedziczeniu Użycie final dla zmiennych składowych Klasa Object Test sprawdzający Pakiety i interfejsy Pakiety Definiowanie pakietu Wyszukiwanie pakietów i zmienna CLASSPATH Prosty przykład pakietu Pakiety i dostęp do składowych Przykład dostępu do pakietu Składowe protected Import pakietów Biblioteka klas Java używa pakietów Interfejsy Implementacje interfejsów Referencje interfejsu Tworzymy interfejs Queue Zmienne w interfejsach Interfejsy mogą dziedziczyć Test sprawdzający Obsługa wyjątków Hierarchia wyjątków Podstawy obsługi wyjątków Słowa kluczowe try i catch Prosty przykład wyjątku Konsekwencje nieprzechwycenia wyjątku Wyjątki umożliwiają obsługę błędów Użycie wielu klauzul catch Przechwytywanie wyjątków klas pochodnych Zagnieżdżanie bloków try Generowanie wyjątku Powtórne generowanie wyjątku Klasa Throwable Klauzula finally Użycie klauzuli throws Nowości w JDK 7 Wyjątki wbudowane w Javę Tworzenie klas pochodnych wyjątków Wprowadzamy wyjątki w klasie Queue Test sprawdzający Obsługa wejścia i wyjścia Strumienie wejścia i wyjścia Strumienie bajtowe i strumienie znakowe Klasy strumieni bajtowych Klasy strumieni znakowych Strumienie predefiniowane Używanie strumieni bajtowych Odczyt wejścia konsoli Zapis do wyjścia konsoli Odczyt i zapis plików za pomocą strumieni bajtowych Odczyt z pliku Zapis w pliku Automatyczne zamykanie pliku Odczyt i zapis danych binarnych Narzędzie do porównywania plików Pliki o dostępie swobodnym Strumienie znakowe Odczyt konsoli za pomocą strumieni znakowych Obsługa wyjścia konsoli za pomocą strumieni znakowych Obsługa plików za pomocą strumieni znakowych Klasa FileWriter Klasa FileReader Zastosowanie klas opakowujących do konwersji łańcuchów numerycznych System pomocy wykorzystujący pliki Test sprawdzający Programowanie wielowątkowe Podstawy wielowątkowości Klasa Thread i interfejs Runnable Tworzenie wątku Drobne usprawnienia Tworzymy klasę pochodną klasy Thread Tworzenie wielu wątków Jak ustalić, kiedy wątek zakończył działanie? Priorytety wątków Synchronizacja Synchronizacja metod Synchronizacja instrukcji Komunikacja międzywątkowa Przykład użycia metod wait() i notify() Wstrzymywanie, wznawianie i kończenie działania wątków Wykorzystanie głównego wątku Test sprawdzający Typy wyliczeniowe, automatyczne opakowywanie, import składowych statycznych i adnotacje Wyliczenia Podstawy wyliczeń Wyliczenia są klasami Metody values() i valueOf() Konstruktory, metody, zmienne instancji a wyliczenia Dwa ważne ograniczenia Typy wyliczeniowe dziedziczą po klasie Enum) Komputerowo sterowana sygnalizacja świetlna Automatyczne opakowywanie Typy opakowujące Podstawy automatycznego opakowywania Automatyczne opakowywanie i metody Automatyczne opakowywanie i wyrażenia Przestroga Import składowych statycznych Adnotacje (metadane) Test sprawdzający Generyczność Podstawy generyczności Prosty przykład generyczności Generyczność dotyczy tylko obiektów Typy generyczne różnią się dla różnych argumentów Klasa generyczna o dwóch parametrach Ogólna postać klasy generycznej Ograniczanie typów Stosowanie argumentów wieloznacznych Ograniczanie argumentów wieloznacznych Metody generyczne Konstruktory generyczne Interfejsy generyczne Generyczna klasa Queue Typy surowe i tradycyjny kod Wnioskowanie typów i operator diamentowy Wymazywanie Błędy niejednoznaczności Ograniczenia związane z generycznością Zakaz tworzenia instancji parametru określającego typ Ograniczenia dla składowych statycznych Ograniczenia tablic generycznych Ograniczenia związane z wyjątkami Dalsze studiowanie zagadnienia generyczności Test sprawdzający Aplety, zdarzenia i pozostałe słowa kluczowe Podstawy apletów Organizacja apletów i podstawowe elementy Architektura apletu Kompletny szkielet apletu Rozpoczęcie i zakończenie działania apletu Żądanie odrysowania Metoda update() Prosty aplet wyświetlający baner Wykorzystanie okna statusu Parametry apletów Klasa Applet Obsługa zdarzeń Model delegacji zdarzeń Zdarzenia Źródła zdarzeń Słuchacze zdarzeń Klasy zdarzeń Interfejsy słuchaczy zdarzeń Wykorzystanie modelu delegacji zdarzeń Obsługa zdarzeń myszy Prosty aplet obsługujący zdarzenia myszy Inne słowa kluczowe Javy Modyfikatory transient i volatile Operator instanceof Słowo kluczowe strictfp Słowo kluczowe assert Metody natywne Test sprawdzający Wprowadzenie do Swing Pochodzenie i filozofia Swing Komponenty i kontenery Komponenty Kontenery Panele kontenerów szczytowych Menedżery układu Pierwszy program wykorzystujący Swing Pierwszy program Swing wiersz po wierszu Komponent JButton Komponent JTextField Komponent JCheckBox Komponent JList Porównywanie plików - aplikacja Swing Wykorzystanie anonimowych klas wewnętrznych do obsługi zdarzeń Aplety Swing Co dalej? Test sprawdzający Rozwiązania testów sprawdzających Komentarze dokumentacyjne Znaczniki javadoc @author {@code @deprecated {@docRoot} @exception {@inheritDoc} {@link} {@linkplain} {@literal} @param @return @see @serial @serialData @serialField @since @throws {@value} @version (578) Ogólna postać komentarza dokumentacyjnego Wynik działania programu javadoc Przykład użycia komentarzy dokumentacyjnych
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 106
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145206 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Java : a beginner's guide, 2014
Uwaga ogólna
Wydanie 6. odnosi się do oryginału.
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności