Java (język programowania)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(134)
Forma i typ
Książki
(133)
Publikacje fachowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(89)
dostępne
(57)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Czytelnia Główna
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Magazyn
(3)
Biblioteka WEAiI
(84)
Autor
Horstmann Cay S. (1959- )
(12)
Jońca Rafał
(12)
Rajca Piotr (1970- )
(12)
Schildt Herbert (1951- )
(11)
Piwko Łukasz
(6)
Senczyk Jaromir
(6)
Szczepaniak Mikołaj
(6)
Barteczko Krzysztof
(5)
Lis Marcin
(5)
Bielecki Jan (1942-2001)
(4)
Cornell Gary
(4)
Lachowski Lech
(4)
Osiak Sławomir
(4)
Bates Bert
(3)
Bąbol Krzysztof
(3)
Jamsa Kris
(3)
Kubiak Mirosław J
(3)
Rajca Piotr
(3)
Sierra Kathy
(3)
Stefański Andrzej (tłumacz)
(3)
Szeremiota Przemysław
(3)
Walczak Tomasz
(3)
Bloch Joshua
(2)
Cadenhead Rogers
(2)
Carrano Frank M
(2)
Dobosz Krzysztof
(2)
Drobik Wojciech
(2)
Eckel Bruce
(2)
Eckel Bruce (1957- )
(2)
Fryz Łukasz
(2)
Gonera Paweł
(2)
Grochala Michał
(2)
Kobalczyk Szymon
(2)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(2)
Lalani Suleiman "Sam"
(2)
Nowak Adrian
(2)
Piechota Urszula
(2)
Senczyk Janusz
(2)
Starosta Bartłomiej
(2)
Steelman Andrea
(2)
Suma Łukasz
(2)
Urma Raoul-Gabriel
(2)
Vanhelsuwé Laurence
(2)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(2)
Arnold Ken
(1)
Banach Zbigniew
(1)
Baranowska Marzena
(1)
Baranowski Maciej
(1)
Baćmaga Ewa
(1)
Bochenek Adam
(1)
Bokun Igor
(1)
Boone Barry
(1)
Bremner Lynn M
(1)
Bruegge Bernd
(1)
Bryant Daniel
(1)
Burd Barry A
(1)
Chappell David A
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Cutajar James
(1)
Dai Naci
(1)
Darwin Ian F
(1)
Deitel Harvey M. (1945- )
(1)
Deitel Paul J
(1)
Downey Allen
(1)
Downey Allen B
(1)
Dutoit Allen H
(1)
Dąbkowski Jerzy (1942- )
(1)
European Logo Conference - EUROLOGO 2005 (10 ; 2005 ; Warsaw)
(1)
Evans Benjamin J
(1)
Farcic Viktor
(1)
Filo Grzegorz
(1)
Flanagan David
(1)
Friesen Jeff
(1)
Gaddis Tony
(1)
Garcia Alex
(1)
Gee Trisha
(1)
Gorywoda Maciej
(1)
Gosling James
(1)
Graham Steve
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Gregorczyk Grażyna
(1)
Grudziński Grzegorz
(1)
Guihot Hervé
(1)
Guy Romain
(1)
Górczyński Robert
(1)
Göransson Anders
(1)
Haase Chet
(1)
Heffelfinger David R
(1)
Helion
(1)
Holub Allen (1955- )
(1)
Holzner Steven
(1)
Hook David (1962- )
(1)
Hulist Aleksander
(1)
Hunt Andrew (1964- )
(1)
Hunt Charlie (1962- )
(1)
Iasi Anthony F
(1)
Iliescu Ovidiu
(1)
Jakub Niedźwiedź
(1)
Jendrock Eric
(1)
Jewell Tyler
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(133)
angielski
(1)
Odbiorca
Programiści
(14)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Java (język programowania)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(4)
Gatunek
Podręcznik
(71)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradnik
(3)
Podręczniki
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(44)
Edukacja i pedagogika
(3)
134 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98603, 98602, 96546 L (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U gory okł.: Praktyczny przewodnik po Microsoft Vi- sual J++ 6.0.
Tyt. oryg. : Microsoft Visual J++ 6.0 Programmer's Guide.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96111 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ćwiczenia z ...)
Na okł. i grzb. błędna forma nazwy 2-go aut.: Wojciech Drabik.
Przykładowe programy znajdują się na stronie Wydawnictwa Mikom pod adresem internet. podanym na s. red.
Bibliogr. s. [257].
Dla studentów i uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108246 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108856, 108985 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Java od podstaw do technologii. T. 2 / Krzysztof Barteczko. - Warszawa : Wydawnictwo Mikom, 2004. - 556 s. : il. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Płyta CD zawiera oprogramowanie (Java 2 SDK v 1.4.2 wraz z dokumentacją, MySQL i ConnectorJ, Java Web Services Developer Pack v. 1.3) oraz pliki źródłowe wszystkich programów przykładowych.
Bibliogr. s. [549]. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109067 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademickie / Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych ; t. 16)
Na s. tyt. i okł. błędna nazwa drugiego aut., poprawna: Wojciech Drobik.
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111077 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademickie / Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych ; t. 12)
Bibliogr. s. [489]. Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 19
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 111083 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Java 2 / Jan Bielecki. - Warszawa : Intersoftland, 1997. - 450, [1] s. : rys. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94637 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97129 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java 4 Swing. T. 1 / Jan Bielecki. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2000. - 548 s. : il. ; 24 cm + dyskietka.
Bibliogr. s. [443]-444. Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 17,1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 99821 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92607 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : efektywne programowanie / Joshua Bloch ; tłumaczenie Rafał Jońca. - Wydanie 3. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2018. - 408 stron : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Effective Java.
Indeks.
Rozdział 2. Tworzenie i usuwanie obiektów (23) Temat 1. Tworzenie statycznych metod fabrycznych zamiast konstruktorów (23) Temat 2. Zastosowanie budowniczego do obsługi wielu parametrów konstruktora (28) Temat 3. Wymuszanie właściwości singleton za pomocą prywatnego konstruktora lub typu enum (36) Temat 4. Wykorzystanie konstruktora prywatnego w celu uniemożliwienia utworzenia obiektu (38) Temat 5. Stosuj wstrzykiwanie zależności zamiast odwoływania się do zasobów na sztywno (39) Temat 6. Unikanie powielania obiektów (41) Temat 7. Usuwanie niepotrzebnych referencji do obiektów (45) Temat 8. Unikanie finalizatorów i oczyszczaczy (48) Temat 9. Preferuj konstrukcję try z zasobami zamiast try-finally (54) Rozdział 3. Metody wspólne dla wszystkich obiektów (57) Temat 10. Zachowanie założeń w trakcie przedefiniowywania metody equals (58) Temat 11. Przedefiniowywanie metody hashCode wraz z equals (70) Temat 12. Przedefiniowywanie metody toString (75) Temat 13. Rozsądne przedefiniowywanie metody clone (78) Temat 14. Implementacja interfejsu Comparable (86) Rozdział 4. Klasy i interfejsy (93) Temat 15. Ograniczanie dostępności klas i ich składników (93) Temat 16. Stosowanie metod akcesorów zamiast pól publicznych w klasach publicznych (98) Temat 17. Zapewnianie niezmienności obiektu (100) Temat 18. Zastępowanie dziedziczenia kompozycją (107) Temat 19. Projektowanie i dokumentowanie klas przeznaczonych do dziedziczenia (113) Temat 20. Stosowanie interfejsów zamiast klas abstrakcyjnych (119) Temat 21. Projektowanie interfejsów na długie lata (124) Temat 22. Wykorzystanie interfejsów jedynie do definiowania typów (127) Temat 23. Zastępowanie oznaczania klas hierarchią (129) Temat 24. Zalety stosowania statycznych klas składowych (132) Temat 25. Ograniczenie pliku źródłowego do pojedynczej klasy głównego poziomu (135) Rozdział 5. Typy ogólne (139) Temat 26. Nie korzystaj z typów surowych (139) Temat 27. Eliminowanie ostrzeżeń o braku kontroli (144) Temat 28. Korzystanie z list zamiast tablic (147) Temat 29. Stosowanie typów ogólnych (151) Temat 30. Stosowanie metod ogólnych (156) Temat 31. Zastosowanie związanych szablonów do zwiększania elastyczności API (159) Temat 32. Ostrożne łączenie typów ogólnych i parametrów varargs (166) Temat 33. Wykorzystanie heterogenicznych kontenerów bezpiecznych dla typów (171) Rozdział 6. Typy wyliczeniowe i adnotacje (177) Temat 34. Użycie typów wyliczeniowych zamiast stałych int (177) Temat 35. Użycie pól instancyjnych zamiast kolejności (188) Temat 36. Użycie EnumSet zamiast pól bitowych (189) Temat 37. Użycie EnumMap zamiast indeksowania kolejnością (191) Temat 38. Emulowanie rozszerzalnych typów wyliczeniowych za pomocą interfejsów (196) Temat 39. Korzystanie z adnotacji zamiast wzorców nazw (200) Temat 40. Spójne użycie adnotacji Override (207) Temat 41. Użycie interfejsów znacznikowych do definiowania typów (210) Rozdział 7. Lambdy i strumienie (213) Temat 42. Stosuj lambdy zamiast klas anonimowych (213) Temat 43. Wybieraj referencje do metod zamiast lambd (217) Temat 44. Korzystaj ze standardowych interfejsów funkcyjnych (219) Temat 45. Rozważnie korzystaj ze strumieni (223) Temat 46. Stosuj w strumieniach funkcje bez efektów ubocznych (231) Temat 47. Zwracaj kolekcje zamiast strumieni (236) Temat 48. Ostrożnie korzystaj ze strumieni zrównoleglonych (242) Rozdział 8. Metody (247) Temat 49. Sprawdzanie poprawności parametrów (247) Temat 50. Defensywne kopiowanie (250) Temat 51. Projektowanie sygnatur metod (255) Temat 52. Rozsądne korzystanie z przeciążania (257) Temat 53. Rozsądne korzystanie z metod varargs (263) Temat 54. Zwracanie pustych tablic lub kolekcji zamiast wartości null (265) Temat 55. Rozsądne zwracanie obiektów opcjonalnych (267) Temat 56. Tworzenie komentarzy dokumentujących dla udostępnianych elementów API (272) Rozdział 9. Programowanie (281) Temat 57. Ograniczanie zasięgu zmiennych lokalnych (281) Temat 58. Stosowanie pętli for-each zamiast tradycyjnych pętli for (284) Temat 59. Poznanie i wykorzystywanie bibliotek (287) Temat 60. Unikanie typów float i double, gdy potrzebne są dokładne wyniki (290) Temat 61. Stosowanie typów prostych zamiast opakowanych typów prostych (292) Temat 62. Unikanie typu String, gdy istnieją bardziej odpowiednie typy (296) Temat 63. Problemy z wydajnością przy łączeniu ciągów znaków (298) Temat 64. Odwoływanie się do obiektów poprzez interfejsy (299) Temat 65. Stosowanie interfejsów zamiast refleksyjności (301) Temat 66. Rozważne wykorzystywanie metod natywnych (304) Temat 67. Unikanie przesadnej optymalizacji (306) Temat 68. Wykorzystanie ogólnie przyjętych konwencji nazewnictwa (309) Rozdział 10. Wyjątki (313) Temat 69. Wykorzystanie wyjątków w sytuacjach nadzwyczajnych (313) Temat 70. Stosowanie wyjątków przechwytywanych i wyjątków czasu wykonania (316) Temat 71. Unikanie niepotrzebnych wyjątków przechwytywanych (318) Temat 72. Wykorzystanie wyjątków standardowych (320) Temat 73. Zgłaszanie wyjątków właściwych dla abstrakcji (323) Temat 74. Dokumentowanie wyjątków zgłaszanych przez metodę (325) Temat 75. Udostępnianie danych o błędzie (326) Temat 76. Zachowanie atomowości w przypadku błędu (328) Temat 77. Nie ignoruj wyjątków (330) Rozdział 11. Współbieżność (333) Temat 78. Synchronizacja dostępu do wspólnych modyfikowalnych danych (333) Temat 79. Unikanie nadmiarowej synchronizacji (338) Temat 80. Stosowanie wykonawców, zadań i strumieni zamiast wątków (344) Temat 81. Stosowanie narzędzi współbieżności zamiast wait i notify (346) Temat 82. Dokumentowanie bezpieczeństwa dla wątków (352) Temat 83. Rozsądne korzystanie z późnej inicjalizacji (355) Temat 84. Nie polegaj na harmonogramie wątków (358) Rozdział 12. Serializacja (361) Temat 85. Stosuj rozwiązania alternatywne wobec serializacji Javy (361) Temat 86. Rozsądne implementowanie interfejsu Serializable (365) Temat 87. Wykorzystanie własnej postaci serializowanej (368) Temat 88. Defensywne tworzenie metody readObject (375) Temat 89. Stosowanie typów wyliczeniowych zamiast readResolve do kontroli obiektów (381) Temat 90. Użycie pośrednika serializacji zamiast serializowanych obiektów (385) Dodatek A. Tematy odpowiadające drugiemu wydaniu (389) Dodatek B. Zasoby (393)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 123
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146533 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : efektywne programowanie / Joshua Bloch ; przekład: Rafał Jońca. - Wydanie III. - Gliwice : Helion, 2022. - 408 stron ; 24 cm.
Indeks.
Tworzenie i usuwanie obiektów Temat 1. Tworzenie statycznych metod fabrycznych zamiast konstruktorów Temat 2. Zastosowanie budowniczego do obsługi wielu parametrów konstruktora Temat 3. Wymuszanie właściwości singleton za pomocą prywatnego konstruktora lub typu enum Temat 4. Wykorzystanie konstruktora prywatnego w celu uniemożliwienia utworzenia obiektu Temat 5. Stosuj wstrzykiwanie zależności zamiast odwoływania się do zasobów na sztywno Temat 6. Unikanie powielania obiektów Temat 7. Usuwanie niepotrzebnych referencji do obiektów Temat 8. Unikanie finalizatorów i oczyszczaczy Temat 9. Preferuj konstrukcję try z zasobami zamiast try-finally Rozdział 3. Metody wspólne dla wszystkich obiektów Temat 10. Zachowanie założeń w trakcie przedefiniowywania metody equals Temat 11. Przedefiniowywanie metody hashCode wraz z equals Temat 12. Przedefiniowywanie metody toString Temat 13. Rozsądne przedefiniowywanie metody clone Temat 14. Implementacja interfejsu Comparable Rozdział 4. Klasy i interfejsy Temat 15. Ograniczanie dostępności klas i ich składników Temat 16. Stosowanie metod akcesorów zamiast pól publicznych w klasach publicznych Temat 17. Zapewnianie niezmienności obiektu Temat 18. Zastępowanie dziedziczenia kompozycją Temat 19. Projektowanie i dokumentowanie klas przeznaczonych do dziedziczenia Temat 20. Stosowanie interfejsów zamiast klas abstrakcyjnych Temat 21. Projektowanie interfejsów na długie lata Temat 22. Wykorzystanie interfejsów jedynie do definiowania typów Temat 23. Zastępowanie oznaczania klas hierarchią Temat 24. Zalety stosowania statycznych klas składowych Temat 25. Ograniczenie pliku źródłowego do pojedynczej klasy głównego poziomu Temat 26. Nie korzystaj z typów surowych Temat 27. Eliminowanie ostrzeżeń o braku kontroli Temat 28. Korzystanie z list zamiast tablic Temat 29. Stosowanie typów ogólnych Temat 30. Stosowanie metod ogólnych Temat 31. Zastosowanie związanych szablonów do zwiększania elastyczności API Temat 32. Ostrożne łączenie typów ogólnych i parametrów varargs Temat 33. Wykorzystanie heterogenicznych kontenerów bezpiecznych dla typów Rozdział 6. Typy wyliczeniowe i adnotacje Temat 34. Użycie typów wyliczeniowych zamiast stałych int Temat 35. Użycie pól instancyjnych zamiast kolejności Temat 36. Użycie EnumSet zamiast pól bitowych Temat 37. Użycie EnumMap zamiast indeksowania kolejnością Temat 38. Emulowanie rozszerzalnych typów wyliczeniowych za pomocą interfejsów Temat 39. Korzystanie z adnotacji zamiast wzorców nazw Temat 40. Spójne użycie adnotacji Override Temat 41. Użycie interfejsów znacznikowych do definiowania typów Rozdział 7. Lambdy i strumienie Temat 42. Stosuj lambdy zamiast klas anonimowych Temat 43. Wybieraj referencje do metod zamiast lambd Temat 44. Korzystaj ze standardowych interfejsów funkcyjnych Temat 45. Rozważnie korzystaj ze strumieni Temat 46. Stosuj w strumieniach funkcje bez efektów ubocznych Temat 47. Zwracaj kolekcje zamiast strumieni Temat 48. Ostrożnie korzystaj ze strumieni zrównoleglonych Rozdział 8. Metody Temat 49. Sprawdzanie poprawności parametrów Temat 50. Defensywne kopiowanie Temat 51. Projektowanie sygnatur metod Temat 52. Rozsądne korzystanie z przeciążania Temat 53. Rozsądne korzystanie z metod varargs Temat 54. Zwracanie pustych tablic lub kolekcji zamiast wartości null Temat 55. Rozsądne zwracanie obiektów opcjonalnych Temat 56. Tworzenie komentarzy dokumentujących dla udostępnianych elementów API Rozdział 9. Programowanie Temat 57. Ograniczanie zasięgu zmiennych lokalnych Temat 58. Stosowanie pętli for-each zamiast tradycyjnych pętli for Temat 59. Poznanie i wykorzystywanie bibliotek Temat 60. Unikanie typów float i double, gdy potrzebne są dokładne wyniki Temat 61. Stosowanie typów prostych zamiast opakowanych typów prostych Temat 62. Unikanie typu String, gdy istnieją bardziej odpowiednie typy Temat 63. Problemy z wydajnością przy łączeniu ciągów znaków Temat 64. Odwoływanie się do obiektów poprzez interfejsy Temat 65. Stosowanie interfejsów zamiast refleksyjności Temat 66. Rozważne wykorzystywanie metod natywnych Temat 67. Unikanie przesadnej optymalizacji Temat 68. Wykorzystanie ogólnie przyjętych konwencji nazewnictwa Rozdział 10. Wyjątki Temat 69. Wykorzystanie wyjątków w sytuacjach nadzwyczajnych Temat 70. Stosowanie wyjątków przechwytywanych i wyjątków czasu wykonania Temat 71. Unikanie niepotrzebnych wyjątków przechwytywanych Temat 72. Wykorzystanie wyjątków standardowych Temat 73. Zgłaszanie wyjątków właściwych dla abstrakcji Temat 74. Dokumentowanie wyjątków zgłaszanych przez metodę Temat 75. Udostępnianie danych o błędzie Temat 76. Zachowanie atomowości w przypadku błędu Temat 77. Nie ignoruj wyjątków Rozdział 11. Współbieżność Temat 78. Synchronizacja dostępu do wspólnych modyfikowalnych danych Temat 79. Unikanie nadmiarowej synchronizacji Temat 80. Stosowanie wykonawców, zadań i strumieni zamiast wątków Temat 81. Stosowanie narzędzi współbieżności zamiast wait i notify Temat 82. Dokumentowanie bezpieczeństwa dla wątków Temat 83. Rozsądne korzystanie z późnej inicjalizacji Temat 84. Nie polegaj na harmonogramie wątków Rozdział 12. Serializacja Temat 85. Stosuj rozwiązania alternatywne wobec serializacji Javy Temat 86. Rozsądne implementowanie interfejsu Serializable Temat 87. Wykorzystanie własnej postaci serializowanej Temat 88. Defensywne tworzenie metody readObject Temat 89. Stosowanie typów wyliczeniowych zamiast readResolve do kontroli obiektów Temat 90. Użycie pośrednika serializacji zamiast serializowanych obiektów
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 162
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153021 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98605 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 95868 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. : Podstawowe informacje na temat intranetów - najnowszej dziedziny technologii komputerowej.
Tyt. oryg. : Intranet Bible.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93987 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns, and Java.
U dołu s. tyt. i okł.: Sprawdź, jak sprawnie i bezbłędnie projektować systemy informatyczne! Czym jest inżynieria oprogramowania? Jak zapanować nad wszystkimi aspektami procesu projektowania? Jak wygląda cykl życia oprogramowania?
Bibliogr. s. 831-846 i przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 129145 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Continuous delivery in Java : essential tools and best practices for deploying code to production.
Na stronie tytułowej również informacje o miejscach wydania i wydawcy oryginału - O'Reilly.
Na książce także ISBN oryginału: 9781491986028.
1. Ciągłe dostarczanie? Dlaczego? Czym jest? 21 Ogólny zarys 21 Dlaczego? Bo daje możliwości programistom 22 Szybka informacja zwrotna pozwala ograniczyć zmiany kontekstu 22 Automatyczne, powtarzalne i niezawodne wydania 22 Uściślenie definicji ukończenia 23 Czym jest? Badamy typowy potok budowy 24 Podstawowe etapy potoku budowy 24 Wpływ technologii kontenerów 28 Zmiany we współczesnych architekturach 29 2. Ewolucja programowania w języku Java 31 Wymagania współczesnych aplikacji Java 31 Potrzeba szybkości i stabilności biznesowej 32 Rozwój ekonomii interfejsów API 32 Szanse i koszty chmury 33 Przywrócenie modularności: wykorzystanie niewielkich usług 33 Wpływ na ciągłe dostarczanie 34 Ewolucja platform wdrożeniowych w języku Java 35 Archiwa WAR i EAR: era dominacji serwerów aplikacji 35 Wykonywalne pliki JAR z zależnościami: powstanie metodologii dwunastu aspektów 36 Obrazy kontenerów: ulepszenie przenośności (i zwiększenie złożoności) 37 Funkcja jako usługa: pojawienie się przetwarzania "bezserwerowego" 37 Wpływ platform na ciągłe dostarczanie 38 Metodyki DevOps, SRE oraz Release Engineering 39 Rozwój i utrzymanie 39 Site Reliability Engineering 40 Inżynieria wydawnicza oprogramowania 42 Współodpowiedzialność, metryki i wgląd 43 3. Projektowanie architektury pod kątem ciągłego dostarczania 45 Fundamenty dobrej architektury 45 Luźne sprzężenie 45 Wysoka spójność 47 Sprzężenie, spójność i ciągłe dostarczanie 47 Architektura nakierowana na elastyczność biznesową 49 Zła architektura ogranicza dynamikę biznesową 49 Złożoność i koszt zmian 50 Najlepsze rozwiązania dla aplikacji zorientowanych na API 50 Tworzenie interfejsów API metodą od zewnątrz do wewnątrz 51 Dobre interfejsy API pomagają w ciągłym testowaniu i dostarczaniu 51 Platformy wdrażania a architektura 52 Projektowanie aplikacji natywnych dla chmury według metodologii 12 aspektów 52 Doskonalenie wyczucia mechaniki 55 Projektowanie i ciągłe testowanie pod kątem awarii 56 Podążanie w kierunku niewielkich usług 57 Wyzwania w dostarczaniu aplikacji monolitycznych 57 Mikrousługi: architektura zorientowana na usługi spotyka się z projektowaniem dziedzinowym 58 Funkcje, architektura Lambda i nanousługi 59 Architektura: "wszystko to, co trudno zmienić" 60 4. Platformy wdrożeniowe, infrastruktura i ciągłe dostarczanie aplikacji Java 63 Funkcje zapewniane przez platformę 63 Niezbędne procesy programistyczne 64 Platformy oparte o tradycyjną infrastrukturę 65 Komponenty tradycyjnej platformy 65 Wyzwania platform opartych o tradycyjną infrastrukturę 66 Korzyści z bycia tradycyjnym 66 Ciągła integracja i dostarczanie na platformach opartych o tradycyjną infrastrukturę 67 Platforma chmury (IaaS) 67 Zaglądamy w chmurę 68 Wyzwania chmury 69 Korzyści z chmury 70 Ciągłe dostarczanie w chmurze 71 Platforma jako usługa 72 Zaglądamy w usługę PaaS 72 Wyzwania platformy PaaS 73 Korzyści z platformy PaaS 75 Ciągła integracja i dostarczanie a model PaaS 75 Kontenery (Docker) 75 Komponenty platformy kontenerów 76 Wyzwania technologii kontenerów 76 Korzyści z kontenerów 78 Ciągłe dostarczanie kontenerów 78 Kubernetes 78 Podstawowe koncepcje platformy Kubernetes 79 Wyzwania platformy Kubernetes 80 Korzyści z platformy Kubernetes 81 Ciągłe dostarczanie na platformie Kubernetes 81 Funkcja jako usługa (funkcje bezserwerowe) 81 Koncepcje platformy FaaS 82 Wyzwania platformy FaaS 83 Korzyści z platformy FaaS 84 Ciągła integracja i dostarczanie a model FaaS 84 Praca z infrastrukturą jako kodem 85 5. Budowanie aplikacji w języku Java 87 Podział procesu budowania 87 Automatyzacja budowania 88 Zależności budowania 89 Zależności zewnętrzne 92 Projekty wielomodułowe 93 Wiele repozytoriów (czy jedno)? 93 Wtyczki 94 Wydawanie i publikacja artefaktów 95 Przegląd narzędzi do budowania kodu Java 95 Ant 95 Maven 98 Gradle 102 Bazel, Pants i Buck 105 Inne narzędzia do budowania oparte o JVM: SBT i Leiningen 107 Make 107 Wybór narzędzia do budowania 108 6. Dodatkowe narzędzia i umiejętności wykorzystywane do budowania aplikacji 111 Polecenia Linuksa, powłoki Bash i podstawowego interfejsu wiersza poleceń 111 Użytkownicy, uprawnienia i grupy 112 Praca z systemem plików 115 Przeglądanie i edycja tekstu 117 Wszystko razem: przekierowania, potoki i filtry 118 Wyszukiwanie tekstu i manipulowanie nim: grep, awk i sed 119 Narzędzia diagnostyczne: top, ps, netstat i iostat 120 Wywołania HTTP i manipulacja danymi JSON 121 Narzędzie curl 121 Narzędzie HTTPie 124 Narzędzie jq 127 Podstawy pisania skryptów 128 Narzędzie xargs 128 Potoki i filtry 128 Pętle 129 Warunki 129 7. Pakowanie aplikacji do wdrożenia 131 Budowanie archiwum JAR krok po kroku 131 Budowanie wykonywalnego fat JAR (uber JAR) 135 Wtyczka Maven Shade 135 Budowanie plików uber JAR przy użyciu projektu Spring Boot 138 Skinny JAR - gdy zdecydujesz się nie budować plików uber JAR 139 Budowanie plików WAR 140 Pakowanie dla chmury 141 Gotowanie konfiguracji: wypiekanie lub smażenie maszyn 142 Budowanie pakietów RPM i DEB systemu operacyjnego 142 Dodatkowe narzędzia kompilowania pakietów systemu operacyjnego (z obsługą systemu Windows) 145 Tworzenie obrazów maszyn dla wielu chmur za pomocą programu Packer 147 Dodatkowe narzędzia do tworzenia obrazów maszyn 149 Budowanie kontenerów 150 Tworzenie obrazów kontenerów za pomocą narzędzia Docker 150 Fabrykowanie obrazów Docker za pomocą fabric8 151 Pakowanie aplikacji Java FaaS 153 8. Praca w lokalnym odpowiedniku środowiska produkcyjnego 157 Wyzwania związane z lokalnym tworzeniem oprogramowania 157 Imitacje, atrapy i wirtualizacja usług 158 Wzorzec 1.: profile, imitacje i atrapy 158 Imitowanie usług za pomocą biblioteki Mockito 159 Wzorzec 2.: wirtualizacja usług i symulacja interfejsu API 161 Wirtualizacja usług za pomocą narzędzia Hoverfly 162 Maszyny wirtualne oraz narzędzia Vagrant i Packer 165 Instalacja narzędzia Vagrant 166 Utworzenie pliku Vagrantfile 166 Wzorzec 3.: pudełkowe środowisko produkcyjne 168 Kontenery: Kubernetes, minikube i Telepresence 169 Przykładowa aplikacja Docker Java Shop 169 Tworzenie aplikacji Java i obrazów kontenerów 170 Wdrożenie kontenera na platformie Kubernetes 172 Prosty test usługi 174 Utworzenie pozostałych usług 174 Wdrożenie całej usługi Java na platformie Kubernetes 174 Kontrola wdrożonej aplikacji 175 Telepresence: praca zdalna i lokalna 176 Wzorzec 4.: dzierżawa środowiska 178 Funkcja jako usługa: AWS Lambda i SAM Local 179 Instalacja narzędzia SAM Local 179 Tworzenie funkcji AWS Lambda 179 Testowanie obsługi zdarzeń za pomocą funkcji AWS Lambda 182 Testowanie funkcji za pomocą narzędzia SAM Local 185 FaaS: usługa Azure Functions i edytor Visual Studio Code 186 Instalacja najważniejszych komponentów Azure Functions 186 Lokalne kompilowanie i testowanie funkcji 189 Testowanie lokalnych i zewnętrznych funkcji za pomocą edytora Visual Studio Code 191 9. Ciągła integracja: pierwsze kroki w tworzeniu procesu kompilacji kodu 193 Co to jest ciągła integracja oprogramowania? 193 Implementacja ciągłej integracji oprogramowania 194 Centralny i rozproszony system kontroli wersji 194 Przewodnik po systemie Git 196 Najważniejsze polecenia systemu Git 196 Hub: podstawowe narzędzie w systemach Git i GitHub 198 Efektywne korzystanie z systemu DVCS 200 Programowanie pniowe 200 Odgałęzienia funkcjonalne 201 Gitflow 201 Nie ma recepty na wszystko, czyli jak wybrać odpowiednią strategię odgałęziania 202 Przeglądanie kodu 204 Cele przeglądania kodu 205 Automatyzacja przeglądu kodu: analizatory PMD, Checkstyle i FindBugs 207 Przeglądanie wniosków o zmiany 210 Automatyzacja kompilacji 211 Jenkins 212 Zaangażowanie zespołu 213 Regularne konsolidowanie kodu 214 "Zatrzymać produkcję!", czyli obsługa nieudanych kompilacji 214 Nie ignoruj testów 214 Kompilacja musi być szybka 215 Ciągła integracja platformy (infrastruktura jako kod) 215 10. Proces wdrażania i wydawania oprogramowania 217 Wprowadzenie do aplikacji Extended Java Shop 217 Rozdzielenie wdrożenia i wydania aplikacji 220 Wdrażanie aplikacji 220 Utworzenie obrazu kontenera 221 Mechanizm wdrażania 224 Wszystko zaczyna się (i kończy) na kontroli stanu 233 Strategie wdrożeniowe 237 Praca z niezarządzanymi klastrami 246 Modyfikacje baz danych 249 Wydawanie funkcjonalności 252 Flagi funkcjonalności 253 Wersjonowanie semantyczne 255 Kompatybilność wsteczna i wersje interfejsu API 257 Wielofazowe aktualizacje 261 Zarządzanie konfiguracją i poufnymi danymi 262 "Zaprasowana" konfiguracja 263 Zewnętrzna konfiguracja 264 Przetwarzanie poufnych danych 265 11. Testy funkcjonalne: sprawdzenie poprawności i akceptacja oprogramowania 267 Po co testować oprogramowanie? 267 Co testować? Wprowadzenie do kwadrantów zwinnego testowania 267 Ciągłe testowanie oprogramowania 269 Utworzenie odpowiedniej pętli zwrotnej 270 Żółwie są wszędzie, aż po sam koniec 270 Transakcje syntetyczne 272 Testy kompleksowe 272 Testy akceptacyjne 274 Programowanie zorientowane na działanie 275 Imitowanie i wirtualizowanie zewnętrznych usług 278 Wszystko razem 278 Testy kontraktów klienckich 279 Kontrakty REST API 280 Kontrakty komunikatów 283 Testy komponentów 285 Wbudowane magazyny danych 285 Kolejki komunikatów umieszczane w pamięci 286 Dublerzy testowi 287 Tworzenie wewnętrznych zasobów lub interfejsów 288 Testy wewnątrz- i zewnątrzprocesowe 289 Testy integracyjne 291 Weryfikowanie zewnętrznych interakcji 291 Testy odporności na błędy 292 Testy jednostkowe 293 Towarzyskie testy jednostkowe 294 Samotne testy jednostkowe 295 Niestabilne testy 296 Dane 296 Tymczasowo niedostępne zasoby 296 Niedeterministyczne zdarzenia 297 Gdy nic nie można zrobić 297 Testy "do wewnątrz" i "na zewnątrz" 298 Testy "do wewnątrz" 298 Testy "na zewnątrz" 299 Zebranie wszystkiego w jeden proces 301 Jak dużo testów trzeba wykonać? 301 12. Testy jakościowe systemu: weryfikacja wymagań niefunkcjonalnych 305 Po co testować wymagania niefunkcjonalne? 305 Jakość kodu 306 Jakość architektury 306 ArchUnit: testy jednostkowe architektury 307 Wyliczanie wskaźników jakościowych projektu za pomocą biblioteki JDepend 308 Testy wydajnościowe i obciążeniowe 310 Testowanie wydajności przy użyciu Apache Benchmark 311 Testy obciążeniowe z użyciem narzędzia Gatling 312 Bezpieczeństwo, podatności i zagrożenia 317 Weryfikacja bezpieczeństwa na poziomie kodu 318 Weryfikacja zależności 322 Luki w bezpieczeństwie platform wdrożeniowych 325 Kolejny krok: modelowanie zagrożeń 329 Testowy chaos 332 Wywoływanie chaosu w środowisku produkcyjnym 333 Wywoływanie chaosu w środowisku przedprodukcyjnym 334 Jak dużo testów wymagań niefunkcjonalnych trzeba wykonać? 335 13. Obserwowalność aplikacji: monitorowanie, logowanie i śledzenie 337 Obserwowalność i ciągłe dostarczanie oprogramowania 337 Po co obserwować aplikację? 338 Obiekty obserwacji: aplikacja, sieć, serwer 338 Metody obserwacji: monitorowanie, logowanie i śledzenie 340 Alarmy 340 Projektowanie obserwowalnych systemów 341 Wskaźniki 342 Rodzaje wskaźników 343 Dropwizard Metrics 343 Spring Boot Actuator 344 Micrometer 345 Dobre praktyki tworzenia wskaźników 346 Logowanie 347 Formaty logów 347 SLF4J 348 Log4j 2 349 Dobre praktyki logowania 350 Śledzenie zapytań 351 Ślady, przęsła i bagaże 352 Śledzenie aplikacji Java: OpenZipkin, Spring Cloud Sleuth i OpenCensus 353 Dobre praktyki śledzenia systemów 353 Śledzenie wyjątków 354 Airbrake 355 Narzędzia do monitorowania systemu 356 collectd 356 rsyslog 356 Sensu 357 Zbieranie i zapisywanie danych 357 Prometheus 358 Elastic-Logstash-Kibana 358 Wizualizacja danych 359 Wizualizacja dla biznesu 359 Wizualizacja dla administratorów 360 Wizualizacja dla programistów 361 14. Migracja do ciągłego dostarczania 365 Czynniki ciągłego dostarczania 365 Wybór projektu migracji 366 Świadomość sytuacyjna 367 Framework Cynefin i ciągłe dostarczanie 368 Wszystkie modele są złe, ale niektóre są przydatne 369 Wstępne organizowanie ciągłego dostarczania 370 Pomiar ciągłego dostarczania 371 Zacznij od niewielkich rzeczy, eksperymentuj, ucz się, udostępniaj i powtarzaj 372 Szersze wdrożenie: kierowanie wprowadzaniem zmian 374 Dodatkowe porady i wskazówki 375 Złe praktyki i typowe antywzorce 375 Brzydka architektura: naprawiać czy nie naprawiać 376 15. Ciągłe dostarczanie i ciągłe doskonalenie 381 Zacznij od punktu, w którym jesteś 381 Opieraj się na solidnych podstawach technicznych 382 Ciągłe dostarczanie wartości (Twój najwyższy priorytet) 382 Zwiększenie współodpowiedzialności za oprogramowanie 383 Promuj szybką informację zwrotną i eksperymentowanie 384 Rozwijaj ciągłe dostarczanie w organizacji 385 Ciągłe doskonalenie 385
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 133
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148495 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java dla bystrzaków / Barry Burd ; przekład: Wojciech Moch. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 472 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
Tytuł oryginału: Java for dummies, 7th edition.
Wydanie 7. odnosi się do oryginału.
Indeks.
CZĘŚĆ I: ZACZYNAMY PRACĘ Z JĘZYKIEM JAVA 25 Rozdział 1: Klasy w C++ 27 Co możesz zrobić za pomocą języka Java 28 Dlaczego warto używać języka Java 29 Informacje historyczne: skąd pochodzi Java 30 Programowanie obiektowe (OOP) 32 Języki obiektowe 32 Obiekty i ich klasy 34 Co jest takiego dobrego w języku zorientowanym obiektowo? 35 Lepsze zrozumienie klas i obiektów 37 Co dalej? 39 Rozdział 2: Wszystko o oprogramowaniu 41 Skrócona instrukcja 42 Co zainstalować na swoim komputerze? 44 Czym jest kompilator? 46 Czym jest wirtualna maszyna Javy? 48 Tworzenie oprogramowania 54 Czym jest zintegrowane środowisko programistyczne? 56 Rozdział 3: Używanie podstawowych elementów 59 Mówimy w języku Java 60 Gramatyka i typowe nazwy 60 Słowa w programie w języku Java 62 Pierwsze czytanie kodu języka Java 63 Poznawanie prostego programu w języku Java 65 Klasa Javy 65 Metody języka Java 66 Główna metoda programu 68 Jak ostatecznie nakazać komputerowi wykonanie jakiejś pracy? 69 Nawiasy klamrowe 71 A teraz kilka komentarzy 74 Dodawanie komentarzy do kodu 75 Jaką wymówkę ma Barry? 78 Wykorzystywanie komentarzy do eksperymentowania z kodem 79 CZĘŚĆ II: PISANIE WŁASNYCH PROGRAMÓW W JĘZYKU JAVA 81 Rozdział 4: Jak najlepiej wykorzystać zmienne i ich wartości 83 Zmieniając zmienną 84 Instrukcje przypisania 86 Typy wartości, które mogą przyjmować zmienne 86 Wyświetlanie tekstu 90 Liczby bez części dziesiętnych 91 Łączenie deklaracji i inicjowanie zmiennych 92 Eksperymentowanie z JShell 94 Co się stało ze wszystkimi fajnymi efektami wizualnymi? 96 Atomy - proste typy Javy 97 Typ char 98 Typ boolean 100 Cząsteczki i związki - typy referencyjne 101 Deklaracja importu 105 Tworzenie nowych wartości przez zastosowanie operatorów 107 Inicjalizuj raz, często przypisuj 110 Operatory inkrementacji i dekrementacji 111 Operatory przypisania 115 Rozdział 5: Kontrolowanie przepływu programu za pomocą instrukcji podejmowania decyzji 119 Podejmowanie decyzji (instrukcja if w języku Java) 120 Zgadnij liczbę 120 Kontrolowanie naciśnięć klawiszy na klawiaturze 121 Tworzenie losowości 124 Instrukcja if 125 Podwójny znak równości 126 Przygotuj się 126 Wcięcia w instrukcji if 127 Bezelseność w Iflandii 128 Używanie bloków w JShell 130 Tworzenie warunków z porównaniami i operatorami logicznymi 131 Porównywanie liczb, porównywanie znaków 131 Porównywanie obiektów 132 Importowanie wszystkiego za jednym zamachem 134 Operatory logiczne w języku Java 135 Vive les nuls! 137 (Warunki w nawiasach) 138 Budowanie gniazda 140 Wybór spośród wielu wariantów (instrukcja switch w języku Java) 142 Podstawowa instrukcja switch 143 Przerwać czy nie przerwać 146 Ciągi znaków w instrukcji switch 148 Rozdział 6: Sterowanie przepływem programu za pomocą pętli 151 Wielokrotne powtarzanie instrukcji (instrukcje while w języku Java) 152 Powtarzanie określoną liczbę razy (instrukcja for w języku Java) 155 Anatomia instrukcji for 157 Światowa premiera piosenki "Al's All Wet" 159 Powtarzaj, aż uzyskasz to, czego chcesz (instrukcje do w języku Java) 162 Odczyt pojedynczego znaku 165 Obsługa plików w Javie 166 Deklaracje zmiennych i bloki 167 CZĘŚĆ III: PRACA W SZERSZEJ PERSPEKTYWIE - PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE 169 Rozdział 7: Myślenie w kategoriach klas i obiektów 171 Definiowanie klasy (co to znaczy być kontem) 172 Deklarowanie zmiennych i tworzenie obiektów 174 Inicjowanie zmiennej 177 Używanie pól obiektu 177 Jeden program, kilka klas 177 Klasy publiczne 178 Definiowanie metody w ramach klasy (wyświetlanie konta) 179 Konto, które samo się wyświetla 180 Nagłówek metody wyświetlającej 182 Wysyłanie wartości do i z metod (obliczanie odsetek) 183 Przekazywanie wartości do metody 185 Zwracanie wartości z metody getInterest 188 Poprawianie wyglądu liczb 189 Ukrywanie szczegółów za pomocą metod dostępu 194 Dobre programowanie 195 Publiczne życie i prywatne marzenia: uniemożliwianie dostępu do pola 197 Egzekwowanie reguł za pomocą metod dostępu 199 Własna klasa GUI Barry'ego 200 Rozdział 8: Oszczędność czasu i pieniędzy - ponowne użycie istniejącego kodu 207 Definiowanie klasy (co oznacza bycie pracownikiem) 208 Ostatnie słowo o pracownikach 209 Dobre wykorzystanie klasy 210 Przygotowanie wypłaty 214 Praca z plikami (krótki przegląd) 214 Przechowywanie danych w pliku 215 Kopiowanie i wklejanie kodu 216 Czytanie z pliku 217 Kto przeniósł mój plik? 220 Dodawanie nazw katalogów do nazw plików 220 Odczytywanie całego wiersza 221 Zamykanie połączenia z plikiem na dysku 223 Definiowanie podklas (co to znaczy być pracownikiem zatrudnionym w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin) 224 Tworzenie podklasy 226 Nawyk tworzenia podklas 228 Korzystanie z podklas 229 Dopasowywanie typów 231 Druga część programu 231 Zastępowanie istniejących już metod (zmiana sposobu wypłaty dla niektórych pracowników) 233 Adnotacja Javy 235 Używanie metod z klas i podklas 236 Rozdział 9: Konstruowanie nowych obiektów 239 Definiowanie konstruktorów (co to znaczy być temperaturą) 240 Czym jest temperatura? 241 Co to jest skala temperatury? (Typ wyliczeniowy) 241 Dobrze, czym zatem jest temperatura? 242 Co możesz zrobić z temperaturą? 244 Wywołanie new Temperature(32.0) - studium przypadku 246 Niektóre rzeczy nigdy się nie zmieniają 248 Jeszcze więcej podklas (zróbmy coś z pogodą) 250 Budowanie lepszych temperatur 250 Konstruktory dla podklas 252 Wykorzystanie tych wszystkich rzeczy 253 Domyślny konstruktor 254 Konstruktor, który robi coś więcej 257 Klasy i metody z API Javy 259 Adnotacja SuppressWarnings 261 CZĘŚĆ IV: SPRYTNE TECHNIKI JAVY 263 Rozdział 10: Wprowadzanie zmiennych i metod tam, gdzie się znajdują 265 Definiowanie klasy (co to znaczy być graczem w baseball) 266 Inny sposób na upiększenie liczb 267 Korzystanie z klasy Player 268 Jedna klasa, dziewięć obiektów 270 Nie wszystko GUI, co się świeci 270 Rzucanie wyjątku z metody do metody 272 Prace statyczne (wyznaczanie średniej dla zespołu) 274 Dlaczego tu jest tak dużo tego static? 275 Poznaj statyczne inicjalizowanie 276 Wyświetlanie ogólnej średniej dla zespołu 277 Słowo kluczowe static to zeszłoroczny śnieg 280 Zachowaj ostrożność przy elementach statycznych 280 Eksperymenty ze zmiennymi 283 Umieszczenie zmiennej na swoim miejscu 283 Wskazywanie zmiennej, gdzie ma iść 286 Przekazywanie parametrów 290 Przekazywanie przez wartość 290 Zwracanie wyniku 292 Przekazywanie wartości przez referencję 292 Zwracanie obiektu z metody 294 Epilog 296 Rozdział 11: Używanie tablic do żonglowania wartościami 297 Ustaw gęsi w jednym rzędzie 297 Tworzenie tablicy w dwóch prostych krokach 300 Przechowywanie wartości 301 Tabulatory i inne znaki specjalne 303 Korzystanie z inicjalizatora tablicy 303 Przechodzenie przez tablicę z rozszerzoną pętlą for 304 Szukanie 306 Zapisywanie do pliku 308 Kiedy zamknąć plik 309 Tablice obiektów 311 Korzystanie z klasy Room 313 Jeszcze inny sposób na upiększenie liczb 315 Operator warunkowy 316 Argumenty wiersza poleceń 319 Używanie argumentów wiersza poleceń w programie Java 320 Sprawdzanie, czy liczba argumentów wiersza poleceń jest właściwa 322 Rozdział 12: Korzystanie z kolekcji i strumieni (gdy tablice nie są wystarczające) 325 Poznawanie ograniczeń tablic 326 Klasy kolekcji na ratunek 327 Korzystanie z klasy ArrayList 327 Korzystanie z typów generycznych 329 Klasy opakowujące 332 Sprawdzanie obecności większej ilości danych 334 Korzystanie z iteratora 334 Wiele różnych klas kolekcji 335 Programowanie funkcyjne 337 Rozwiązanie problemu w tradycyjny sposób 340 Strumienie 342 Wyrażenia lambda 342 Typologia wyrażeń lambda 345 Używanie strumieni i wyrażeń lambda 346 Po co się tak męczyć? 351 Referencje metod 353 Rozdział 13: Wyglądaj dobrze, gdy sprawy przybierają nieoczekiwany obrót 355 Obsługa wyjątków 356 Parametr w klauzuli catch 360 Typy wyjątków 361 Kto złapie wyjątek? 363 Łapanie dwóch lub więcej wyjątków naraz 368 Nadmierna ostrożność 369 Wykonywanie przydatnych rzeczy 370 Dobre wyjątki, nasi przyjaciele 371 Obsługa wyjątku lub przekazanie odpowiedzialności 372 Kończenie pracy za pomocą klauzuli finally 378 Instrukcja try i zasoby 381 Rozdział 14: Współdzielenie nazw między częściami programu w Javie 385 Modyfikatory dostępu 386 Klasy, dostęp i programy wieloczęściowe 387 Elementy klasy kontra klasy 387 Modyfikatory dostępu dla elementów 388 Umieszczanie rysunku w ramce 391 Struktura katalogów 393 Tworzenie ramki 393 Wymykając się z oryginalnego kodu 396 Domyślny dostęp 397 Jak wślizgnąć się do pakietu? 400 Dostęp chroniony 401 Podklasy, które nie są w tym samym pakiecie 401 Klasy, które nie są podklasami (ale znajdują się w tym samym pakiecie) 403 Modyfikatory dostępu dla klas Javy 406 Klasy publiczne 406 Klasy niepubliczne 407 Rozdział 15: Fantazyjne typy referencyjne 409 Typy w języku Java 409 Interfejsy w języku Java 410 Dwa interfejsy 411 Implementowanie interfejsów 412 Składanie wszystkich elementów razem 414 Klasy abstrakcyjne 416 Opieka nad swoim zwierzakiem 419 Używanie tych wszystkich klas 421 Spokojnie! Nie widzisz podwójnie! 423 Rozdział 16: Reagowanie na naciśnięcia klawiszy i kliknięcia myszą 427 No dalej... Naciśnij ten przycisk 428 Zdarzenia i obsługa zdarzeń 430 Wątki wykonania 431 Słowo kluczowe this 432 Wewnątrz metody actionPerformed 433 SerialVersionUID 434 Reagowanie na rzeczy inne niż kliknięcia przycisków 436 Tworzenie klas wewnętrznych 440 Rozdział 17: Używanie baz danych w Javie 445 Tworzenie baz danych i tabel 446 Co się dzieje po uruchomieniu kodu 447 Korzystanie z poleceń SQL 447 Podłączanie i rozłączanie 449 Umieszczanie danych w tabeli 450 Pobieranie danych 451 Niszczenie danych 452 CZĘŚĆ V: DEKALOGI 455 Rozdział 18: 10 sposobów unikania błędów 457 Stosowanie wielkich liter we właściwych miejscach 457 Przerywanie instrukcji switch 458 Porównywanie wartości za pomocą podwójnego znaku równości 458 Dodawanie komponentów do GUI 459 Tworzenie metod obsługi zdarzeń 459 Definiowanie wymaganych konstruktorów 459 Naprawianie odwołań do niestatycznych elementów 460 Pilnowanie granic tablicy 460 Przewidywanie pustych wskaźników 460 Pomóż Javie znaleźć pliki programu 461 Rozdział 19: Dziesięć stron o Javie 463 Strona WWW tej książki 463 Najważniejsze strony 464 Wyszukiwanie wiadomości, recenzji i przykładowego kodu 464 Masz pytanie techniczne? 464
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 148
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149887 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java w 21 dni / Rogers Cadenhead ; [tłumaczenie Rafał Jońca]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2016. - 600 stron : ilustracje ; 25 cm.
Wydanie 7. odnosi się do oryginału.
Indeks.
JĘZYK JAVA Rozpoczynamy przygodę z Javą Język Java Programowanie obiektowe Obiekty i klasy Atrybuty i zachowanie Organizacja klas i ich zachowania ABC programowania Instrukcje i wyrażenia Zmienne i typy danych Komentarze Literały Wyrażenia i operatory Arytmetyka tekstów Praca z obiektami Tworzenie nowych obiektów Korzystanie ze zmiennych klasowych i egzemplarzy Wywoływanie metod Odnośniki do obiektów Rzutowanie obiektów i typów podstawowych Porównywanie klas i wartości obiektów Dzień 4. Listy, logika i pętle Tablice Instrukcja warunkowa if Instrukcja warunkowa switch Operator trójargumentowy Pętle for Pętle while i do Przerywanie pętli Tworzenie klas i metod Definiowanie klasy Tworzenie zmiennych egzemplarza i klasy Tworzenie metod Tworzenie aplikacji Javy Aplikacje Javy i jej argumenty Tworzenie metod o takich samych nazwach Konstruktory Przesłanianie metod Pakiety, interfejsy i inne cechy klas Modyfikatory Metody i zmienne statyczne Finalne klasy, metody i zmienne Metody i klasy abstrakcyjne Pakiety Tworzenie własnych pakietów Interfejsy Tworzenie i rozszerzanie interfejsów Wyjątki i wątki Wyjątki Zarządzanie wyjątkami Deklarowanie metod, które mogą zgłosić wyjątki Tworzenie i zgłaszanie wyjątków Kiedy nie używać wyjątków? Wątki BIBLIOTEKA KLAS JAVY Struktury danych Wychodzimy poza tablice Struktury w języku Java Obiekty generyczne Wyliczenia Korzystanie z biblioteki Swing Tworzenie aplikacji Korzystanie z komponentów Listy Biblioteka klas Javy Budowanie interfejsu Swing Funkcjonalności Swing Aranżacja komponentów w interfejsie użytkownika Podstawowe układy graficzne interfejsu Mieszanie różnych menedżerów układu Układ CardLayout Reagowanie na działania użytkownika Interfejsy nasłuchiwania zdarzeń Korzystanie z metod Tworzenie grafiki 2D Klasa Graphics2D Rysowanie tekstu Klasa Color Rysowanie linii i wieloboków Tworzenie aplikacji Swing Java Web Start Korzystanie z Java Web Start Poprawa wydajności za pomocą SwingWorker PROGRAMOWANIE W JAVIE Korzystanie z wejścia i wyjścia Wprowadzenie do strumieni Strumienie bajtowe Filtrowanie strumienia Strumienie znakowe Pliki i ścieżki Klasy wewnętrzne i domknięcia Klasy wewnętrzne Domknięcia Komunikacja przez internet Obsługa sieci w Javie Pakiet java.nio Dostęp do baz danych z użyciem JDBC 4.2 i Derby JDBC Odczytywanie i zapisywanie kanałów RSS Korzystanie z XML-a Projektowanie dialektu XML-a Przetwarzanie XML-a w Javie Przetwarzanie XML-a za pomocą XOM Usługi sieciowe XML Wprowadzenie do XML-RPC Komunikacja za pomocą XML-RPC Wybór implementacji XML-RPC Korzystanie z usługi sieciowej XML-RPC Tworzenie usługi sieciowej XML-RPC Tworzenie aplikacji dla Androida w języku Java Historia Androida Tworzenie aplikacji dla Androida Uruchomienie aplikacji Projektowanie aplikacji dla Androida Korzystanie ze zintegrowanego środowiska programistycznego NetBeans Instalacja NetBeans Tworzenie nowego projektu Tworzenie nowej klasy Javy Uruchomienie aplikacji Naprawa błędów Rozwijanie oraz zwijanie zakładek i okien Zaawansowane możliwości NetBeans Witryna internetowa książki Rozwiązywanie problemów z emulatorem Android Studio Problemy z uruchomieniem aplikacji Korzystanie z JDK Wybór narzędzi programistycznych Javy Konfiguracja JDK Korzystanie z edytora tekstu Tworzenie prostego programu Konfiguracja zmiennej CLASSPATH Programowanie z użyciem JDK Krótkie omówienie JDK Maszyna wirtualna Javy Kompilator javac Przeglądarka appletviewer Narzędzie dokumentacji javadoc Narzędzie archiwizacji plików Javy - jar Debugger jdb Korzystanie z właściwości systemowych Narzędzia podpisywania kodu - keytool i jarsigner
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 108
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145234 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145212 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu strony tytułowej: SAMS.
Wydanie 8. odnosi się do oryginału.
Tytuł oryginału: Sams teach yourself Java in 24 hours.
Indeks.
Godzina 1. Zostań programistą (15) Wybór języka (16) Mówienie komputerowi, co ma robić (18) Jak działają programy (19) Gdy program nie chce działać (20) Wybór narzędzia programistycznego (21) Instalowanie narzędzia programistycznego (22) Godzina 2. Napisz swój pierwszy program (27) Co jest potrzebne do napisania programu? (27) Przygotowanie do pisania programu Saluton (28) Rozpoczynamy pisanie programu (28) Przechowywanie informacji w zmiennych (32) Zapisywanie kompletnego programu (32) Kompilowanie programu do pliku klasy (33) Naprawianie błędów (34) Uruchamianie programu (35) Godzina 3. Wycieczka z Javą (41) Przystanek pierwszy - Oracle (41) Java w szkole (44) Przerwa na lunch w kuchni Food Network (45) Oglądanie nieba w NASA (46) Powrót do spraw przyziemnych (47) Przystanek SourceForge (49) Godzina 4. Jak działają programy pisane w Javie (53) Tworzenie aplikacji (53) Przekazywanie argumentów do aplikacji (55) Biblioteka klas Javy (57) Testowanie instrukcji Javy w JShell (61) Godzina 5. Przechowywanie i modyfikowanie informacji (65) Instrukcje a wyrażenia (65) Określanie typu zmiennej (66) Nazywanie zmiennych (70) Przechowywanie informacji w zmiennych (71) Wszystko o operatorach (72) Stosowanie wyrażeń matematycznych (76) Godzina 6. Komunikacja przy użyciu łańcuchów (81) Przechowywanie tekstów w formie łańcuchów (81) Wyświetlanie łańcuchów (82) Umieszczanie znaków specjalnych w łańcuchach (83) Sklejanie łańcuchów (84) Wstawianie zmiennych do łańcucha (84) Zaawansowana obsługa łańcuchów (85) Wyświetlanie napisów końcowych (88) Godzina 7. Instrukcje warunkowe a podejmowanie decyzji (93) Instrukcja if (94) Instrukcja if-else (97) Instrukcja switch (97) Operator warunkowy (99) Wyświetlanie zegara (100) Godzina 8. Powtarzanie działań za pomocą pętli (109) Pętle for (109) Pętle while (112) Pętle do-while (113) Zakończenie działania pętli (114) Nazwanie pętli (115) Testowanie szybkości komputera (116) Godzina 9. Przechowywanie informacji w tablicach (121) Tworzenie tablic (122) Używanie tablic (123) Tablice wielowymiarowe (125) Sortowanie tablic (126) Liczenie znaków w łańcuchach (128) Godzina 10. Utwórz swój pierwszy obiekt (133) Na czym polega programowanie obiektowe? (133) Obiekty w akcji (135) Czym są obiekty? (136) Dziedziczenie (137) Budowanie hierarchii dziedziczenia (138) Przekształcanie obiektów i prostych zmiennych (139) Tworzenie obiektu (143) Godzina 11. Nadawanie cech obiektowi (149) Tworzenie zmiennych (149) Tworzenie zmiennych klasowych (151) Definiowanie zachowań klas (152) Zagnieżdżanie klas (157) Stosowanie słowa kluczowego this (159) Stosowanie metod i zmiennych klasowych (160) Godzina 12. Wykorzystuj maksymalnie obiekty istniejące (165) Moc dziedziczenia (165) Ustanawianie dziedziczenia (167) Wykorzystywanie obiektów istniejących (169) Przechowywanie obiektów tej samej klasy na listach tablicowych (170) Tworzenie podklasy (174) Godzina 13. Przechowywanie obiektów w strukturach danych (179) Lista tablicowa (179) Mapy (185) Godzina 14. Obsługa błędów (193) Wyjątki (194) Zgłaszanie wyjątków i ich przechwytywanie (203) Godzina 15. Tworzenie programu z użyciem wątków (209) Wątki (209) Stosowanie wątków (214) Konstruktor (216) Przechwytywanie błędów przy wprowadzaniu adresów URL (216) Uruchamianie wątku (217) Obsługa kliknięć myszą (218) Cykliczne wyświetlanie łączy (219) Godzina 16. Stosowanie klas wewnętrznych i domknięć (225) Klasy wewnętrzne (226) Domknięcia (232) Godzina 17. Budowanie prostego interfejsu użytkownika (239) Biblioteki Swing i AWT (239) Komponenty interfejsu graficznego (240) Godzina 18. Projektowanie interfejsu użytkownika (261) Posługiwanie się menedżerami układu (261) Projektowanie interfejsu aplikacji (266) Godzina 19. Reagowanie na działania użytkownika (275) Implementacja nasłuchu zdarzeń (275) Ustawianie komponentów, żeby były słyszane (276) Obsługa zdarzeń wywoływanych przez użytkownika (277) Kompletowanie aplikacji (281) Godzina 20. Zapisywanie i odczytywanie plików (293) Strumienie (293) Zapisywanie danych za pomocą strumienia (301) Zapisywanie i odczytywanie parametrów konfiguracyjnych (303) Godzina 21. Korzystanie z nowego klienta HTTP (309) Moduły Javy (309) Przygotowanie żądania HTTP (310) Pobieranie pliku z sieci (314) Umieszczanie danych w sieci (316) Godzina 22. Tworzenie grafik przy użyciu biblioteki Java2D (323) Klasa Font (323) Klasa Color (324) Tworzenie kolorów niestandardowych (325) Rysowanie linii i kształtów (325) Tworzymy diagram kołowy (329) Godzina 23. Tworzenie modów do Minecrafta (339) Konfigurowanie serwera gry Minecraft (340) Łączenie się z serwerem (344) Utwórz swój pierwszy mod (346) Uczymy zombie jeździć na koniach (352) Wyszukujemy wszystkie moby (i je zabijamy) (358) Tworzymy mod, który może coś zbudować (362) Godzina 24. Pisanie aplikacji androidowych (371) Wprowadzenie do Androida (371) Tworzenie aplikacji androidowej (373) Uruchamianie aplikacji (378) Projektowanie prawdziwej aplikacji mobilnej (380) Dodatek A. Korzystanie ze zintegrowanego środowiska programistycznego NetBeans (393) Instalacja środowiska NetBeans (393) Tworzenie nowego projektu (394) Tworzenie nowej klasy Javy (396) Uruchamianie aplikacji (398) Naprawianie błędów (398) Dodatek B. Co dalej: zasoby związane z Javą (401) Inne warte uwagi książki (401) Oficjalna strona internetowa firmy Oracle poświęcona Javie (402) Inne witryny poświęcone Javie (402) Spotkania użytkowników Javy (404) Oferty pracy (404) Dodatek C. Witryna internetowa książki (407) Dodatek D. Rozwiązywanie problemów związanych z emulatorem wbudowanym w Android Studio Problemy z uruchamianiem aplikacji (409) Dodatek E. Naprawianie błędów związanych z niewidocznymi pakietami w NetBeans (415) Dodawanie informacji o module (415)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 124
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146532 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności