Jońca Rafał
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(44)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(25)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Biblioteka WB
(2)
Biblioteka WEAiI
(25)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Jońca Rafał
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Programiści
(6)
Temat
Java (język programowania)
(12)
Animacje komputerowe
(4)
Aplikacje internetowe
(4)
Strony WWW
(4)
Adobe Flash (oprogramowanie)
(3)
C++ (język programowania)
(3)
PHP (język programowania)
(3)
Programy graficzne
(3)
JavaScript (język programowania)
(2)
MySQL (oprogramowanie)
(2)
OpenGraphicsLibrary (oprogramowanie)
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Programy komputerowe
(2)
SQL (język zapytań)
(2)
Testy penetracyjne (informatyka)
(2)
ASP.NET
(1)
Android (system operacyjny)
(1)
AngularJS (język programowania)
(1)
Apache (oprogramowanie)
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Borland Delphi
(1)
C (język programowania)
(1)
Cg (język programowania)
(1)
Eclipse (środowisko programistyczne)
(1)
Enterprise JavaBeans (technologia)
(1)
Grafika komputerowa
(1)
HTML (język znaczników)
(1)
Inżynieria bezpieczeństwa
(1)
Java Enterprise Edition
(1)
Języki programowania
(1)
Kaskadowe arkusze stylów
(1)
Laravel (framework)
(1)
Node.js (platforma informatyczna)
(1)
Oprogramowanie open source
(1)
Oracle (system informatyczny)
(1)
Perl (język programowania)
(1)
Plug-ins (oprogramowanie)
(1)
Poser 4 (oprogramowanie)
(1)
Programowanie funkcjonalne (informat.)
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Struktury danych
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Wyszukiwarka internetowa
(1)
eXtensible HyperText Markup Language (język składu dokumentu)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Gatunek
Podręcznik
(36)
Poradnik
(3)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(21)
Edukacja i pedagogika
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: Dowiedz się, czym jest metaprogram. Naucz się tworzyć własne metaprogramy. Skonstruuj szablony modyfikujące program w trakcie jego kompilacji.
Płyta CD zawiera m.in.: boost 1_32_0, boost_prerlease oraz przykłady wykorzystane w książce.
Biblogr. s. [317]-320. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
S. tyt. i okł.: Rozszerz możliwości środowiska Eclipse!.
S. tyt. i okł. logo wydaw. oryg.: Packt Publishing.
Indeks.
Dla wszystkich programistów chcących wykorzystać potencjał platformy Eclipse.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 86
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139745 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : efektywne programowanie / Joshua Bloch ; tłumaczenie Rafał Jońca. - Wydanie 3. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2018. - 408 stron : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Effective Java.
Indeks.
Rozdział 2. Tworzenie i usuwanie obiektów (23) Temat 1. Tworzenie statycznych metod fabrycznych zamiast konstruktorów (23) Temat 2. Zastosowanie budowniczego do obsługi wielu parametrów konstruktora (28) Temat 3. Wymuszanie właściwości singleton za pomocą prywatnego konstruktora lub typu enum (36) Temat 4. Wykorzystanie konstruktora prywatnego w celu uniemożliwienia utworzenia obiektu (38) Temat 5. Stosuj wstrzykiwanie zależności zamiast odwoływania się do zasobów na sztywno (39) Temat 6. Unikanie powielania obiektów (41) Temat 7. Usuwanie niepotrzebnych referencji do obiektów (45) Temat 8. Unikanie finalizatorów i oczyszczaczy (48) Temat 9. Preferuj konstrukcję try z zasobami zamiast try-finally (54) Rozdział 3. Metody wspólne dla wszystkich obiektów (57) Temat 10. Zachowanie założeń w trakcie przedefiniowywania metody equals (58) Temat 11. Przedefiniowywanie metody hashCode wraz z equals (70) Temat 12. Przedefiniowywanie metody toString (75) Temat 13. Rozsądne przedefiniowywanie metody clone (78) Temat 14. Implementacja interfejsu Comparable (86) Rozdział 4. Klasy i interfejsy (93) Temat 15. Ograniczanie dostępności klas i ich składników (93) Temat 16. Stosowanie metod akcesorów zamiast pól publicznych w klasach publicznych (98) Temat 17. Zapewnianie niezmienności obiektu (100) Temat 18. Zastępowanie dziedziczenia kompozycją (107) Temat 19. Projektowanie i dokumentowanie klas przeznaczonych do dziedziczenia (113) Temat 20. Stosowanie interfejsów zamiast klas abstrakcyjnych (119) Temat 21. Projektowanie interfejsów na długie lata (124) Temat 22. Wykorzystanie interfejsów jedynie do definiowania typów (127) Temat 23. Zastępowanie oznaczania klas hierarchią (129) Temat 24. Zalety stosowania statycznych klas składowych (132) Temat 25. Ograniczenie pliku źródłowego do pojedynczej klasy głównego poziomu (135) Rozdział 5. Typy ogólne (139) Temat 26. Nie korzystaj z typów surowych (139) Temat 27. Eliminowanie ostrzeżeń o braku kontroli (144) Temat 28. Korzystanie z list zamiast tablic (147) Temat 29. Stosowanie typów ogólnych (151) Temat 30. Stosowanie metod ogólnych (156) Temat 31. Zastosowanie związanych szablonów do zwiększania elastyczności API (159) Temat 32. Ostrożne łączenie typów ogólnych i parametrów varargs (166) Temat 33. Wykorzystanie heterogenicznych kontenerów bezpiecznych dla typów (171) Rozdział 6. Typy wyliczeniowe i adnotacje (177) Temat 34. Użycie typów wyliczeniowych zamiast stałych int (177) Temat 35. Użycie pól instancyjnych zamiast kolejności (188) Temat 36. Użycie EnumSet zamiast pól bitowych (189) Temat 37. Użycie EnumMap zamiast indeksowania kolejnością (191) Temat 38. Emulowanie rozszerzalnych typów wyliczeniowych za pomocą interfejsów (196) Temat 39. Korzystanie z adnotacji zamiast wzorców nazw (200) Temat 40. Spójne użycie adnotacji Override (207) Temat 41. Użycie interfejsów znacznikowych do definiowania typów (210) Rozdział 7. Lambdy i strumienie (213) Temat 42. Stosuj lambdy zamiast klas anonimowych (213) Temat 43. Wybieraj referencje do metod zamiast lambd (217) Temat 44. Korzystaj ze standardowych interfejsów funkcyjnych (219) Temat 45. Rozważnie korzystaj ze strumieni (223) Temat 46. Stosuj w strumieniach funkcje bez efektów ubocznych (231) Temat 47. Zwracaj kolekcje zamiast strumieni (236) Temat 48. Ostrożnie korzystaj ze strumieni zrównoleglonych (242) Rozdział 8. Metody (247) Temat 49. Sprawdzanie poprawności parametrów (247) Temat 50. Defensywne kopiowanie (250) Temat 51. Projektowanie sygnatur metod (255) Temat 52. Rozsądne korzystanie z przeciążania (257) Temat 53. Rozsądne korzystanie z metod varargs (263) Temat 54. Zwracanie pustych tablic lub kolekcji zamiast wartości null (265) Temat 55. Rozsądne zwracanie obiektów opcjonalnych (267) Temat 56. Tworzenie komentarzy dokumentujących dla udostępnianych elementów API (272) Rozdział 9. Programowanie (281) Temat 57. Ograniczanie zasięgu zmiennych lokalnych (281) Temat 58. Stosowanie pętli for-each zamiast tradycyjnych pętli for (284) Temat 59. Poznanie i wykorzystywanie bibliotek (287) Temat 60. Unikanie typów float i double, gdy potrzebne są dokładne wyniki (290) Temat 61. Stosowanie typów prostych zamiast opakowanych typów prostych (292) Temat 62. Unikanie typu String, gdy istnieją bardziej odpowiednie typy (296) Temat 63. Problemy z wydajnością przy łączeniu ciągów znaków (298) Temat 64. Odwoływanie się do obiektów poprzez interfejsy (299) Temat 65. Stosowanie interfejsów zamiast refleksyjności (301) Temat 66. Rozważne wykorzystywanie metod natywnych (304) Temat 67. Unikanie przesadnej optymalizacji (306) Temat 68. Wykorzystanie ogólnie przyjętych konwencji nazewnictwa (309) Rozdział 10. Wyjątki (313) Temat 69. Wykorzystanie wyjątków w sytuacjach nadzwyczajnych (313) Temat 70. Stosowanie wyjątków przechwytywanych i wyjątków czasu wykonania (316) Temat 71. Unikanie niepotrzebnych wyjątków przechwytywanych (318) Temat 72. Wykorzystanie wyjątków standardowych (320) Temat 73. Zgłaszanie wyjątków właściwych dla abstrakcji (323) Temat 74. Dokumentowanie wyjątków zgłaszanych przez metodę (325) Temat 75. Udostępnianie danych o błędzie (326) Temat 76. Zachowanie atomowości w przypadku błędu (328) Temat 77. Nie ignoruj wyjątków (330) Rozdział 11. Współbieżność (333) Temat 78. Synchronizacja dostępu do wspólnych modyfikowalnych danych (333) Temat 79. Unikanie nadmiarowej synchronizacji (338) Temat 80. Stosowanie wykonawców, zadań i strumieni zamiast wątków (344) Temat 81. Stosowanie narzędzi współbieżności zamiast wait i notify (346) Temat 82. Dokumentowanie bezpieczeństwa dla wątków (352) Temat 83. Rozsądne korzystanie z późnej inicjalizacji (355) Temat 84. Nie polegaj na harmonogramie wątków (358) Rozdział 12. Serializacja (361) Temat 85. Stosuj rozwiązania alternatywne wobec serializacji Javy (361) Temat 86. Rozsądne implementowanie interfejsu Serializable (365) Temat 87. Wykorzystanie własnej postaci serializowanej (368) Temat 88. Defensywne tworzenie metody readObject (375) Temat 89. Stosowanie typów wyliczeniowych zamiast readResolve do kontroli obiektów (381) Temat 90. Użycie pośrednika serializacji zamiast serializowanych obiektów (385) Dodatek A. Tematy odpowiadające drugiemu wydaniu (389) Dodatek B. Zasoby (393)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 123
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146533 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : efektywne programowanie / Joshua Bloch ; przekład: Rafał Jońca. - Wydanie III. - Gliwice : Helion, 2022. - 408 stron ; 24 cm.
Indeks.
Tworzenie i usuwanie obiektów Temat 1. Tworzenie statycznych metod fabrycznych zamiast konstruktorów Temat 2. Zastosowanie budowniczego do obsługi wielu parametrów konstruktora Temat 3. Wymuszanie właściwości singleton za pomocą prywatnego konstruktora lub typu enum Temat 4. Wykorzystanie konstruktora prywatnego w celu uniemożliwienia utworzenia obiektu Temat 5. Stosuj wstrzykiwanie zależności zamiast odwoływania się do zasobów na sztywno Temat 6. Unikanie powielania obiektów Temat 7. Usuwanie niepotrzebnych referencji do obiektów Temat 8. Unikanie finalizatorów i oczyszczaczy Temat 9. Preferuj konstrukcję try z zasobami zamiast try-finally Rozdział 3. Metody wspólne dla wszystkich obiektów Temat 10. Zachowanie założeń w trakcie przedefiniowywania metody equals Temat 11. Przedefiniowywanie metody hashCode wraz z equals Temat 12. Przedefiniowywanie metody toString Temat 13. Rozsądne przedefiniowywanie metody clone Temat 14. Implementacja interfejsu Comparable Rozdział 4. Klasy i interfejsy Temat 15. Ograniczanie dostępności klas i ich składników Temat 16. Stosowanie metod akcesorów zamiast pól publicznych w klasach publicznych Temat 17. Zapewnianie niezmienności obiektu Temat 18. Zastępowanie dziedziczenia kompozycją Temat 19. Projektowanie i dokumentowanie klas przeznaczonych do dziedziczenia Temat 20. Stosowanie interfejsów zamiast klas abstrakcyjnych Temat 21. Projektowanie interfejsów na długie lata Temat 22. Wykorzystanie interfejsów jedynie do definiowania typów Temat 23. Zastępowanie oznaczania klas hierarchią Temat 24. Zalety stosowania statycznych klas składowych Temat 25. Ograniczenie pliku źródłowego do pojedynczej klasy głównego poziomu Temat 26. Nie korzystaj z typów surowych Temat 27. Eliminowanie ostrzeżeń o braku kontroli Temat 28. Korzystanie z list zamiast tablic Temat 29. Stosowanie typów ogólnych Temat 30. Stosowanie metod ogólnych Temat 31. Zastosowanie związanych szablonów do zwiększania elastyczności API Temat 32. Ostrożne łączenie typów ogólnych i parametrów varargs Temat 33. Wykorzystanie heterogenicznych kontenerów bezpiecznych dla typów Rozdział 6. Typy wyliczeniowe i adnotacje Temat 34. Użycie typów wyliczeniowych zamiast stałych int Temat 35. Użycie pól instancyjnych zamiast kolejności Temat 36. Użycie EnumSet zamiast pól bitowych Temat 37. Użycie EnumMap zamiast indeksowania kolejnością Temat 38. Emulowanie rozszerzalnych typów wyliczeniowych za pomocą interfejsów Temat 39. Korzystanie z adnotacji zamiast wzorców nazw Temat 40. Spójne użycie adnotacji Override Temat 41. Użycie interfejsów znacznikowych do definiowania typów Rozdział 7. Lambdy i strumienie Temat 42. Stosuj lambdy zamiast klas anonimowych Temat 43. Wybieraj referencje do metod zamiast lambd Temat 44. Korzystaj ze standardowych interfejsów funkcyjnych Temat 45. Rozważnie korzystaj ze strumieni Temat 46. Stosuj w strumieniach funkcje bez efektów ubocznych Temat 47. Zwracaj kolekcje zamiast strumieni Temat 48. Ostrożnie korzystaj ze strumieni zrównoleglonych Rozdział 8. Metody Temat 49. Sprawdzanie poprawności parametrów Temat 50. Defensywne kopiowanie Temat 51. Projektowanie sygnatur metod Temat 52. Rozsądne korzystanie z przeciążania Temat 53. Rozsądne korzystanie z metod varargs Temat 54. Zwracanie pustych tablic lub kolekcji zamiast wartości null Temat 55. Rozsądne zwracanie obiektów opcjonalnych Temat 56. Tworzenie komentarzy dokumentujących dla udostępnianych elementów API Rozdział 9. Programowanie Temat 57. Ograniczanie zasięgu zmiennych lokalnych Temat 58. Stosowanie pętli for-each zamiast tradycyjnych pętli for Temat 59. Poznanie i wykorzystywanie bibliotek Temat 60. Unikanie typów float i double, gdy potrzebne są dokładne wyniki Temat 61. Stosowanie typów prostych zamiast opakowanych typów prostych Temat 62. Unikanie typu String, gdy istnieją bardziej odpowiednie typy Temat 63. Problemy z wydajnością przy łączeniu ciągów znaków Temat 64. Odwoływanie się do obiektów poprzez interfejsy Temat 65. Stosowanie interfejsów zamiast refleksyjności Temat 66. Rozważne wykorzystywanie metod natywnych Temat 67. Unikanie przesadnej optymalizacji Temat 68. Wykorzystanie ogólnie przyjętych konwencji nazewnictwa Rozdział 10. Wyjątki Temat 69. Wykorzystanie wyjątków w sytuacjach nadzwyczajnych Temat 70. Stosowanie wyjątków przechwytywanych i wyjątków czasu wykonania Temat 71. Unikanie niepotrzebnych wyjątków przechwytywanych Temat 72. Wykorzystanie wyjątków standardowych Temat 73. Zgłaszanie wyjątków właściwych dla abstrakcji Temat 74. Dokumentowanie wyjątków zgłaszanych przez metodę Temat 75. Udostępnianie danych o błędzie Temat 76. Zachowanie atomowości w przypadku błędu Temat 77. Nie ignoruj wyjątków Rozdział 11. Współbieżność Temat 78. Synchronizacja dostępu do wspólnych modyfikowalnych danych Temat 79. Unikanie nadmiarowej synchronizacji Temat 80. Stosowanie wykonawców, zadań i strumieni zamiast wątków Temat 81. Stosowanie narzędzi współbieżności zamiast wait i notify Temat 82. Dokumentowanie bezpieczeństwa dla wątków Temat 83. Rozsądne korzystanie z późnej inicjalizacji Temat 84. Nie polegaj na harmonogramie wątków Rozdział 12. Serializacja Temat 85. Stosuj rozwiązania alternatywne wobec serializacji Javy Temat 86. Rozsądne implementowanie interfejsu Serializable Temat 87. Wykorzystanie własnej postaci serializowanej Temat 88. Defensywne tworzenie metody readObject Temat 89. Stosowanie typów wyliczeniowych zamiast readResolve do kontroli obiektów Temat 90. Użycie pośrednika serializacji zamiast serializowanych obiektów
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 162
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java w 21 dni / Rogers Cadenhead ; [tłumaczenie Rafał Jońca]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2016. - 600 stron : ilustracje ; 25 cm.
Wydanie 7. odnosi się do oryginału.
Indeks.
JĘZYK JAVA Rozpoczynamy przygodę z Javą Język Java Programowanie obiektowe Obiekty i klasy Atrybuty i zachowanie Organizacja klas i ich zachowania ABC programowania Instrukcje i wyrażenia Zmienne i typy danych Komentarze Literały Wyrażenia i operatory Arytmetyka tekstów Praca z obiektami Tworzenie nowych obiektów Korzystanie ze zmiennych klasowych i egzemplarzy Wywoływanie metod Odnośniki do obiektów Rzutowanie obiektów i typów podstawowych Porównywanie klas i wartości obiektów Dzień 4. Listy, logika i pętle Tablice Instrukcja warunkowa if Instrukcja warunkowa switch Operator trójargumentowy Pętle for Pętle while i do Przerywanie pętli Tworzenie klas i metod Definiowanie klasy Tworzenie zmiennych egzemplarza i klasy Tworzenie metod Tworzenie aplikacji Javy Aplikacje Javy i jej argumenty Tworzenie metod o takich samych nazwach Konstruktory Przesłanianie metod Pakiety, interfejsy i inne cechy klas Modyfikatory Metody i zmienne statyczne Finalne klasy, metody i zmienne Metody i klasy abstrakcyjne Pakiety Tworzenie własnych pakietów Interfejsy Tworzenie i rozszerzanie interfejsów Wyjątki i wątki Wyjątki Zarządzanie wyjątkami Deklarowanie metod, które mogą zgłosić wyjątki Tworzenie i zgłaszanie wyjątków Kiedy nie używać wyjątków? Wątki BIBLIOTEKA KLAS JAVY Struktury danych Wychodzimy poza tablice Struktury w języku Java Obiekty generyczne Wyliczenia Korzystanie z biblioteki Swing Tworzenie aplikacji Korzystanie z komponentów Listy Biblioteka klas Javy Budowanie interfejsu Swing Funkcjonalności Swing Aranżacja komponentów w interfejsie użytkownika Podstawowe układy graficzne interfejsu Mieszanie różnych menedżerów układu Układ CardLayout Reagowanie na działania użytkownika Interfejsy nasłuchiwania zdarzeń Korzystanie z metod Tworzenie grafiki 2D Klasa Graphics2D Rysowanie tekstu Klasa Color Rysowanie linii i wieloboków Tworzenie aplikacji Swing Java Web Start Korzystanie z Java Web Start Poprawa wydajności za pomocą SwingWorker PROGRAMOWANIE W JAVIE Korzystanie z wejścia i wyjścia Wprowadzenie do strumieni Strumienie bajtowe Filtrowanie strumienia Strumienie znakowe Pliki i ścieżki Klasy wewnętrzne i domknięcia Klasy wewnętrzne Domknięcia Komunikacja przez internet Obsługa sieci w Javie Pakiet java.nio Dostęp do baz danych z użyciem JDBC 4.2 i Derby JDBC Odczytywanie i zapisywanie kanałów RSS Korzystanie z XML-a Projektowanie dialektu XML-a Przetwarzanie XML-a w Javie Przetwarzanie XML-a za pomocą XOM Usługi sieciowe XML Wprowadzenie do XML-RPC Komunikacja za pomocą XML-RPC Wybór implementacji XML-RPC Korzystanie z usługi sieciowej XML-RPC Tworzenie usługi sieciowej XML-RPC Tworzenie aplikacji dla Androida w języku Java Historia Androida Tworzenie aplikacji dla Androida Uruchomienie aplikacji Projektowanie aplikacji dla Androida Korzystanie ze zintegrowanego środowiska programistycznego NetBeans Instalacja NetBeans Tworzenie nowego projektu Tworzenie nowej klasy Javy Uruchomienie aplikacji Naprawa błędów Rozwijanie oraz zwijanie zakładek i okien Zaawansowane możliwości NetBeans Witryna internetowa książki Rozwiązywanie problemów z emulatorem Android Studio Problemy z uruchomieniem aplikacji Korzystanie z JDK Wybór narzędzi programistycznych Javy Konfiguracja JDK Korzystanie z edytora tekstu Tworzenie prostego programu Konfiguracja zmiennej CLASSPATH Programowanie z użyciem JDK Krótkie omówienie JDK Maszyna wirtualna Javy Kompilator javac Przeglądarka appletviewer Narzędzie dokumentacji javadoc Narzędzie archiwizacji plików Javy - jar Debugger jdb Korzystanie z właściwości systemowych Narzędzia podpisywania kodu - keytool i jarsigner
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 108
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145234 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145212 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce nazwa wydawcy oryginału: Packt.
Indeks.
Rozdział 1. Przygotowanie środowiska Dwóch graczy, jeden cel Rewolucja ASP.NET Co nowego w Angularze? Podejście od początku do końca Aplikacja typu SPA Typowe funkcjonalności nowoczesnych aplikacji SPA Oczekiwania właściciela produktu Projekt przykładowej aplikacji SPA Wizja To nie będzie typowa aplikacja Witaj, świecie Aplikacja TestMakerFree Podstawowe funkcjonalności i wymagania Przygotowanie środowiska pracy Uwaga pomyśl, zanim to zrobisz Mit niedziałającego kodu Pozostań otwarty na nowości, ale wprowadzaj je odpowiedzialnie Wersje narzędzi i bibliotek Konfiguracja projektu Alternatywna konfiguracja z wykorzystaniem wiersza poleceń Test konfiguracji środowiska Poznawanie projektu Pliki konfiguracyjne Plik Program.cs Plik Startup.cs Plik appsettings.json Plik package.json Aktualizacja (lub dezaktualizacja) Angulara Aktualizacja (lub dezaktualizacja) pozostałych pakietów Plik tsconfig.json Pliki konfiguracyjne narzędzia Webpack Aktualizacja pliku webpack.config.js Uaktualnienie pliku webpack.config.vendor.js Dlaczego warto korzystać z dynamicznego mechanizmu pakowania modułów? Odświeżenie plików generowanych przez Webpack Kod po stronie serwerowej Plik Controllers/HomeController.cs Plik Controllers/SampleDataController.cs Folder /Views/ Kod po stronie klienckiej Folder /ClientApp/app/ Przygotowanie projektu Pamięć podręczna i pliki statyczne Mechanizm stosowany w przeszłości Powrót do przyszłości Czas na test Podejście z użyciem silnego typowania Czyszczenie aplikacji klienckiej Ograniczenie liczby komponentów Klasy AppModule Aktualizacja NavMenu Rozdział 2. Część serwerowa wykorzystująca .NET Core Przepływ danych Zadania modelu widoku Pierwszy model widoku Klasa QuizViewModel Klasa QuizController Dodatkowe metody akcji Metoda ByTitle Metoda Random() Sprawdzenie, czy wszystko działa Dodawanie pozostałych kontrolerów Klasa QuestionViewModel Klasa QuestionController Klasa AnswerViewModel Klasa AnswerController Klasa ResultViewModel Klasa ResultController Działanie routingu Definiowanie routingu Routing dawniej i dziś Obsługa routingu w .NET Core Trzy sposoby routingu Dodawanie nowych ścieżek Atrapa dostawcy danych Obsługa pojedynczych elementów Rozdział 3. Część kliencka korzystająca z frameworka Angular Wzorzec nawigacji Powiązanie ogół-szczegóły Kliencka część interfejsu dotyczącego quizu Komponent QuizListComponent Nowa klasa HttpClient Porównanie ze starszym standardem Jak zainstalować klasę HttpClient? Jak jej użyć? Wstrzyknięcie jako zależności Pobranie i subskrypcja Metoda onSelect() Plik szablonu Plik arkusza stylów Dodanie komponentu Plik modułu (klasa AppModule) Szablon komponentu HomeComponent Test Klasa QuizComponent Dodanie plików komponentu Dodanie komponentu Test Dołączanie dodatkowych list Wiele instancji jednego komponentu Testowanie i debugowanie Interfejs OnInit i zdarzenia cyklu życia Implementacja metody ngOnInit Testowanie poprawionej wersji Dwukierunkowe dowiązanie danych Wyłączenie dwukierunkowego dowiązania danych Routing po stronie klienckiej Strategie PathLocationStrategy i HashLocationStrategy Refaktoryzacja aplikacji Rejestracja nowej ścieżki Aktualizacja komponentu QuizComponent Pobranie identyfikatora quizu Dodanie obiektu HttpClient Pobieranie danych Aktualizacja komponentu QuizListComponent Test routingu Dodanie nowych komponentów Komponent AboutComponent Komponent LoginComponent Komponent PageNotFoundComponent Aktualizacja klasy AppModule Test całej aplikacji Rozdział 4. Model danych wykorzystujący Entity Framework Core Przygotowania Instalacja Entity Framework Core Podejścia do modelowania danych Najpierw model Najpierw baza danych Najpierw kod Podjęcie decyzji Tworzenie encji Klasa ApplicationUser Klasa Quiz Klasa Question Klasa Answer Klasa Result Definiowanie relacji Wzorzec leniwego wczytywania danych w relacjach jeden-do-wielu Konfiguracja obiektu DbContext Strategie inicjalizacji bazy danych Wybór bazy danych Aktualizacja pliku appsettings.json Tworzenie bazy danych Aktualizacja pliku Startup.cs Dodanie migracji początkowej Błąd braku pliku Działanie mechanizmu migracji Implementacja wypełniania bazy danymi Utworzenie klasy DbSeeder Użycie DbSeeder w Startup.cs Wypełnienie bazy danymi początkowymi Aktualizacja klasy QuizController Narzędzie Mapster Instalacja Podstawy użycia Aktualizacja klasy Testowanie dostawcy danych Rozdział 5. Interakcje po stronie klienckiej Dodawanie, aktualizacja i usuwanie quizów Aktualizacja klasy QuizController Dostosowanie części klienckiej Dodanie komponentu QuizEditController Aktywacja trybu edycji Obsługa zdarzeń lub linki routera Dodanie ścieżki edycji Implementacja funkcjonalności usuwania Kilka słów o obiektach Observable Pierwszy test poważnej interakcji klienta z serwerem Przepływ komunikacji między klientem i serwerem Pytania, odpowiedzi i wyniki Zadania po stronie serwerowej Klasa QuestionController Klasa AnswerController Klasa ResultController Klasa BaseApiController Zastosowanie klasy BaseApiController Zadania po stronie klienckiej Dodanie interfejsów Komponent QuestionListComponent Wprowadzenie do metody ngOnChanges() Dlaczego powinniśmy się tym przejmować? Plik szablonu Dodanie referencji Komponent QuestionEditComponent Referencje i routing Komponent AnswerListComponent Komponent AnswerEditComponent Plik szablonu Referencje i routing Komponent ResultListComponent Referencje i routing Komponent ResultEditComponent Pełnowymiarowy test aplikacji Rozdział 6. Arkusze stylów i układ interfejsu graficznego Czy jest aż tak źle? Wprowadzenie do LESS Języki arkuszy stylów CSS Przykładowy kod CSS Czym jest LESS i dlaczego warto go używać? Zmienne Dyrektywy importu Zagnieżdżanie selektorów Domieszki (mixin) Pseudoklasa :extend Dokumentacja LESS Sass, Stylus i inne możliwości Implementacja LESS Instalacja kompilatora LESS Kompilacja plików LESS za pomocą narzędzia Webpack Samodzielne definiowanie stylów kontra użycie frameworka CSS Podejście zróbmy wszystko sami Zalety Wady Podejście wykorzystujące framework CSS Zalety Wady Wnioski Praca z Bootstrapem Zmiana motywu Przebudowanie plików dystrybucyjnych zewnętrznych dostawców Usunięcie folderu /wwwroot/dist/ Uaktualnienie pliku .csproj Utworzenie pliku update-webpack.bat Sprawdzenie nowego motywu Zmiana struktury interfejsu użytkownika Komponent AppComponent Komponent NavMenuComponent Komponent QuizSearchComponent Rejestracja komponentu QuizSearchComponent Plik SVG z logo Szybki test Stylowanie komponentów Enkapsulacja CSS Wbudowana enkapsulacja wykorzystująca Shadow DOM Wyłączenie enkapsulacji Komponent HomeComponent Komponent QuizListComponent Następny test interfejsu użytkownika Komponent QuizComponent Test interfejsu użytkownika Komponent QuizEditComponent Komponenty pytania, odpowiedzi i wyniku Przyciski i ikony Tabele i elementy div Formularze i pola tekstowe Całościowy test zmian interfejsu Rozdział 7. Formularze i weryfikacja danych Walidacja danych Formularze we frameworku Angular Formularze sterowane szablonami Zalety Wady Formularze sterowane modelem Pierwszy reaktywny formularz Dodanie referencji do ReactiveFormsModule Uaktualnienie komponentu QuizEditComponent Dodanie walidatorów Dodanie skrótów Uaktualnienie komponentów Komponent QuestionEditComponent Komponent AnswerEditComponent Komponent ResultEditComponent Debugowanie i testowanie Jak wygląda model formularza? Operator potoku Reagowanie na zmiany Obserwowanie obiektu Observable Rozbudowa dziennika aktywności Debugowanie po stronie klienta Testy jednostkowe formularzy Rozdział 8. Uwierzytelnianie i autoryzacja Uwierzytelniać czy tego nie robić? Uwierzytelnianie Uwierzytelnianie przy udziale strony trzeciej Wzlot i upadek OpenID OpenID Connect Autoryzacja Autoryzacja przy udziale strony trzeciej Rozwiązania własne czy firm trzecich? Mechanizmy uwierzytelniania wbudowane w .NET Core Konfiguracja .NET Core Identity Konfiguracja usługi Identity Klasa ApplicationUser jako klasa potomna Uaktualnienie klasy DbContext Modyfikacja klasy DbSeeder Kilka słów na temat zadań asynchronicznych i blokad wzajemnych Aktualizacja bazy danych Dodanie migracji dotyczącej usługi Identity Zastosowanie migracji Opcja 1. aktualizacja Opcja 2. usunięcie i ponowne utworzenie Wypełnienie bazy danymi Sposoby uwierzytelniania Sesje Tokeny Sygnatury Uwierzytelnianie dwuetapowe Wnioski Implementacja uwierzytelniania JWT Dodanie usługi uwierzytelniania do klasy startowej Aktualizacja plików AppSettings Klasa TokenController Aktualizacja klasy BaseApiController Aktualizacja kontrolerów dziedziczących po klasie bazowej Dodanie klasy TokenController Klasa TokenRequestViewModel Klasa TokenResponseViewModel Test narzędziem Postman Formularz logowania w Angularze Interfejs TokenResponse Klasa AuthService Aktualizacja klasy AppModule Nowa wersja komponentu LoginComponent Pierwszy test logowania Dodanie tokena do nagłówka żądania HTTP Klasa AuthInterceptor Dodanie AuthInterceptor do AppModule Wymuszenie autoryzacji Dostosowanie klienta Komponent NavMenuComponent Komponent QuizComponent Ochrona serwera Pobranie identyfikatora aktualnego użytkownika Sprawdzenie uwierzytelniania na styku klient-serwer Rozdział 9. Tematy zaawansowane Wygasanie tokena i tokeny odświeżania Czym jest token odświeżania? Zadania po stronie serwerowej Dodanie encji dla tokena Aktualizacja encji użytkownika Aktualizacja ApplicationDbContext Przygotowanie i zastosowanie migracji w EF Core Implementacja tokena odświeżania Aktualizacja klasy TokenResponseViewModel Aktualizacja klasy TokenRequestViewModel Aktualizacja klasy TokenController Zadania po stronie klienckiej Aktualizacja interfejsu TokenResponse Aktualizacja klasy AuthService Dodanie klasy AuthResponseInterceptor Dodanie nowej klasy AuthResponseInterceptor do AppModule Test działania aplikacji Rejestracja nowego użytkownika Zadania po stronie serwerowej Klasa UserController Klasa UserViewModel Zadania po stronie klienckiej Interfejs User Klasa RegisterComponent Własne walidatory Pliki szablonu i arkusza stylów Plik AppModule Komponent LoginComponent Komponent NavMenu Test działania aplikacji Uwierzytelnianie dzięki firmom trzecim Działanie uwierzytelniania OAuth2 Mechanizm jawny czy niejawny? Zalety i wady podejścia niejawnego Zalety i wady podejścia jawnego Wnioski Logowanie do Facebooka Tworzenie aplikacji Facebooka Mechanizm niejawny Aktualizacja klasy TokenController Dodanie metody GenerateRandomPassword() Dodanie komponentu LoginFacebookComponent Działanie stref Dodanie pliku szablonu Aktualizacja AppModule Użycie komponentu LoginFacebookComponent Test działania aplikacji Mechanizm jawny Instalacja pakietu Authentication.Facebook Konfiguracja usługi uwierzytelniania poprzez Facebooka Aktualizacja pliku appsettings.json Aktualizacja klasy TokenController Metoda ExternalLogin Dodanie klasy SignInManager Metoda ExternalLoginCallback Komponent LoginExternalProvider Aktualizacja AppModule Użycie komponentu LoginExternalProvidersComponent Test działania aplikacji Rozdział 10. Prace wykończeniowe i wdrożenie Przejście na SQL Server Instalacja SQL Server 2017 Express Edition Instalacja SQL Server Management Studio Konfiguracja bazy danych Zmiana sposobu uwierzytelniania Dodanie bazy danych TestMakerFree Dodanie nowego użytkownika dla bazy danych Powiązanie loginu z bazą danych Dodanie konfiguracji połączenia z bazą SQL Server Modyfikacja konfiguracji połączenia z bazą danych Dodanie produkcyjnego adresu URL u zewnętrznych dostawców Aktualizacja pliku launchSettings.json Publikacja aplikacji internetowej Tworzenie profilu publikacji Publikacja poprzez protokół FTP Profil publikacji do folderu Publikacja aplikacji internetowej Konfiguracja serwera i IIS Instalacja modułu ASP.NET Core dla IIS Dodanie nowej witryny Konfiguracja puli aplikacji Uruchamianie silnika Analiza typowych błędów po wdrożeniu Przeanalizowanie komunikatu w przeglądarce Plik web.config Narzędzie Event Viewer Moduł logowania w ASP.NET Core Sprawdzenie serwera Kestrel Uruchomienie serwera Kestrel w Visual Studio Wyłączenie renderowania po stronie serwera
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 105
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147410 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147026 N (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Oficjalny Podręcznik)
Na s. tyt. i okł.: Rekomendowane przez firmę Macromedia źródło informacji o programie Flash MX 2004. Wykorzystaj symbole. Stwórz animacje poklatkowe i automatyczne. Zaimportuj elementy multimedialne. Poznaj ActionScript.
Płyta CD zawiera przykłady do książki oraz wersje próbne programów: Macromedia Dreamweaver MX 2004, Macromedia Fireworks MX 2004, Makromedia Flash MX 2004.
Indeks.
Streszczenie: Książka to zbiór ćwiczeń i przykładów przygotowanych przy współpracy z firmą Macromedia -- producentem Flasha. Dzięki przykładom przedstawianym w kolejnych lekcjach poznasz poszczególne funkcje i narzędzia aplikacji Flash MX 2004. Dowiesz się między innymi, jak tworzyć przyciski i łącza, rysować i animować, formatować tekst, wczytywać zewnętrzne dane do aplikacji i pisać skrypty ActionScript.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 142872, 110838 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Wydanie 11 dotyczy wydania oryginalnego.
Tytuł oryginału: Java how to program.
Indeks.
Wprowadzenie do komputerów, internetu i Javy Sprzęt i oprogramowanie Prawo Moore'a Sposób organizacji komputera Hierarchia danych Języki maszynowe, języki asemblerowe i języki wysokiego poziomu Wprowadzenie do technologii obiektowej Samochód jako obiekt Metody i klasy Tworzenie egzemplarzy Wielokrotne użycie Komunikaty i wywoływanie metod Atrybuty i zmienne instancji Enkapsulacja i ukrywanie informacji Dziedziczenie Interfejsy Obiektowa analiza i projektowanie Język UML Systemy operacyjne Windows - własnościowy system operacyjny Linux - system operacyjny o otwartym kodzie źródłowym Systemy macOS i iOS firmy Apple dla urządzeń iPhone, iPad i iPod Touch System Android firmy Google Języki programowania Java74 Typowe środowisko programistyczne wykorzystujące Javę Testowanie przykładowej aplikacji napisanej w Javie Internet i sieć WWW Internet, czyli sieć sieci Sieć WWW - przyjazny internet Usługi sieciowe i mashupy Internet rzeczy Technologie związane z oprogramowaniem Otrzymywanie odpowiedzi na pytania Wprowadzenie do aplikacji javy, wejścia - wyjścia i operatorów Twój pierwszy program - wyświetlenie wiersza tekstu Kompilacja aplikacji Wykonywanie aplikacji Modyfikacja pierwszego programu Wyświetlanie tekstu metodą printf Inna aplikacja - dodawanie liczb całkowitych Deklaracja import Deklaracja i utworzenie obiektu Scanner w celu pobrania danych z klawiatury Prośba o wprowadzenie danych Deklaracja zmiennej dla liczby całkowitej i pobranie wartości z klawiatury Pobranie drugiej liczby całkowitej Użycie zmiennych w obliczeniach Wyświetlenie wyniku obliczeń Dokumentacja API Javy Deklaracja i inicjalizacja zmiennej jako osobne instrukcje Zagadnienia dotyczące pamięci Operacje arytmetyczne Podejmowanie decyzji - operatory równości i relacji Wprowadzenie do klas, obiektów, metod i tekstów Zmienne instancji, metody ustawiające i metody pobierające Klasa Account ze zmienną instancji oraz metodą ustawiającą i metodą pobierającą Klasa AccountTest, która tworzy i stosuje obiekt klasy Account Kompilacja i wykonanie aplikacji z wieloma klasami Diagram klas UML dla klasy Account Dodatkowe uwagi na temat klasy AccountTest Inżynieria oprogramowania z prywatnymi zmiennymi instancji i publicznymi metodami dostępowymi Klasa Account - inicjalizacja obiektów za pomocą konstruktorów Deklaracja konstruktora klasy Account dla własnej inicjalizacji obiektów Klasa AccountTest - inicjalizacja obiektów Account w momencie ich tworzenia Klasa Account ze stanem konta - liczby zmiennoprzecinkowe Klasa Account ze zmienną instancji balance typu double Klasa AccountTest używająca klasy Account Typy podstawowe i typy referencyjne (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - prosty interfejs graficzny Czym jest interfejs graficzny? FXML i narzędzie Scene Builder Aplikacja powitalna - wyświetlenie tekstu i obrazka Uruchomienie narzędzia Scene Builder i utworzenie pliku Welcome.fxml Dodanie obrazu do folderu zawierającego plik Welcome.fxml Tworzenie kontenera układu VBox Konfiguracja kontenera układu VBox Dodanie i konfiguracja etykiety Dodanie i konfiguracja Image View Podgląd wynikowego interfejsu aplikacji Struktury sterujące, część 1.; przypisanie i operatory ++ i - Algorytmy Pseudokod Struktury sterujące Struktury sekwencyjne w Javie Instrukcje wyboru w Javie Instrukcje iteracji w Javie Podsumowanie instrukcji sterujących Javy Instrukcja pojedynczego wyboru - if Instrukcja podwójnego wyboru - if.. .else Zagnieżdżone instrukcje if.. .else Problem wiszącego else Bloki Operator warunku (?:) Klasa Student - zagnieżdżone instrukcje if...else Instrukcja iteracji while Tworzenie algorytmów - iteracja sterowana licznikiem Tworzenie algorytmów - iteracja sterowana znacznikiem Tworzenie algorytmów - zagnieżdżone struktury sterujące Złożone operatory przypisania Operatory inkrementacji i dekrementacji Typy podstawowe Studium przypadku GUI i grafiki - obsługa zdarzeń i rysowanie linii Test ukończonej aplikacji Budowanie GUI aplikacji Przygotowanie do interakcji z GUI w sposób programowy Klasa DrawLinesController Klasa DrawLines - główna klasa aplikacji Struktury sterujące, część 2.; operatory logiczne Podstawy iteracji sterowanej licznikiem Instrukcja iteracji for Przykłady użycia instrukcji for Aplikacja - suma liczb parzystych od 2 do 20 Aplikacja - kalkulator procentu składanego Instrukcja iteracji do...while Instrukcja switch dotycząca wielu wyborów Studium przypadku klasy AutoPolicy - tekst jako wartość w instrukcji switch Instrukcje break i continue Instrukcja break Instrukcja continue Operatory logiczne Operator warunkowy AND (&&) Operator warunkowy OR (| |) Skrócone obliczenie wartości złożonych warunków Operatory logiczne AND (&) i OR (|) Operator logiczny XOR ( Operator negacji logicznej (!) Przykład użycia operatorów logicznych Podsumowanie programowania strukturalnego Studium przypadku GUI i grafiki - rysowanie prostokątów i owali Metody - dokładniejsze spojrzenie Jednostki programu w Javie Metody statyczne, pola statyczne i klasa Math Metody z wieloma parametrami Uwagi na temat deklarowania i używania metod Stos wywołań metod i rekordy aktywacyjne Stos wywołań metod Ramki stosu Zmienne lokalne i ramki stosu Przepełnienie stosu Promocja argumentu i rzutowanie Pakiety API Javy Studium przypadku - bezpieczne generowanie liczb losowych Studium przypadku - gra losowa i wprowadzenie do typów enum Zasięg deklaracji Przeciążanie metod Deklarowanie przeciążonych metod Rozróżnianie przeciążonych metod Typy zwracane przez metody przeciążone (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - kolory i wypełnione kształty Tablice i obiekty Array List Tablice Deklaracja i tworzenie tablic Przykłady użycia tablic Tworzenie i inicjalizacja tablicy Użycie inicjalizatora tablicy Obliczenie wartości elementów tablicy Sumowanie elementów tablicy Graficzne przedstawienie danych z tablicy za pomocą wykresu słupkowego Użycie elementów tablicy jako liczników Użycie tablic do analizy wyników Obsługa wyjątków - przetworzenie niepoprawnej odpowiedzi Instrukcja try Wykonywanie bloku catch Metoda toString parametru wyjątku Studium przypadku - tasowanie i rozdawanie kart Rozszerzona instrukcja for Przekazywanie tablic do metod Przekazywanie przez wartość kontra przekazywanie przez referencję Studium przypadku - klasa GradeBook wykorzystująca tablicę z ocenami Tablice wielowymiarowe Tablice tablic jednowymiarowych Dwuwymiarowe tablice z wierszami o różnych długościach Tworzenie tablic dwuwymiarowych za pomocą wyrażenia tworzenia tablic Przykład tablicy dwuwymiarowej - wyświetlanie wartości elementów Typowe operacje na tablicach wielowymiarowych wykonywane pętlami for Studium przypadku - klasa GradeBook używająca tablicy dwuwymiarowej Lista argumentów o zmiennej długości Użycie argumentów wiersza poleceń Klasa Arrays Wprowadzenie do kolekcji i klasy ArrayList (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - rysowanie łuków Obiekty i klasy - dokładniejsze spojrzenie Studium przypadku - klasa Time Sterowanie dostępem do składowych Odnoszenie się do składowych aktualnego obiektu referencją this Studium przypadku klasy Time - przeciążanie konstruktorów Konstruktory domyślne i bezargumentowe Uwagi dotyczące metod dostępowych Kompozycja Typ enum Mechanizm odśmiecania pamięci Składowe statyczne klasy Import statyczny Zmienne instancji typu final Dostęp na poziomie pakietu Użycie klasy BigDecimal do precyzyjnych obliczeń pieniężnych (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - użycie obiektów z grafiką Programowanie obiektowe - dziedziczenie Klasy nadrzędne i podklasy Składowe chronione Związek między klasami nadrzędnymi i podklasami Tworzenie i wykorzystywanie klasy CommissionEmployee Tworzenie i użycie klasy BasePlusCommissionEmployee Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee przez BasePlusCommissionEmployee Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee przez BasePlusCommissionEmployee używającej zmiennych chronionych Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee przez BasePlusCommissionEmployee używającej zmiennych prywatnych Konstruktory w podklasach Klasa Object Projektowanie klas - kompozycja kontra dziedziczenie Programowanie obiektowe - polimorfizm i interfejsy Przykłady polimorfizmu Przykład zachowania polimorficznego Metody i klasy abstrakcyjne Studium przypadku - system płac wykorzystujący polimorfizm Abstrakcyjna klasa nadrzędna Employee Konkretna podklasa SalariedEmployee Konkretna podklasa HourlyEmployee Konkretna podklasa CommissionEmployee Pośrednia konkretna podklasa BasePlusCommissionEmployee Przetwarzanie polimorficzne, operator instanceof i rzutowanie w dół Umożliwienie przypisywania między zmiennymi klas nadrzędnych i podklas Metody i klasy finalne Dokładniejszy opis problemów z wywoływaniem metod z konstruktorów Tworzenie i stosowanie interfejsów Tworzenie hierarchii Payable Interfejs Payable Klasa Invoice Modyfikacja klasy Employee w celu implementacji interfejsu Payable Użycie interfejsu Payable do polimorficznego przetwarzania klas Invoice i Employee Wspólne interfejsy API Javy Rozszerzenia interfejsów w Javie SE 8 Domyślne metody interfejsu Statyczne metody interfejsu Interfejsy funkcyjne Prywatne metody interfejsów w Javie SE 9 Konstruktory prywatne Programowanie do interfejsu, a nie do implementacji Dziedziczenie implementacji działa najlepiej dla niewielkiej liczby ściśle powiązanych klas Dziedziczenie interfejsów jest najlepsze dla elastyczności Modyfikacja hierarchii Employee Studium przypadku GUI i grafiki - rysowanie z użyciem polimorfizmu Obsługa wyjątków - dokładniejsze spojrzenie Przykład - dzielenie przez 0 bez obsługi wyjątków Przykład - obsługa wyjątków ArithmeticException i InputMismatchException Kiedy używać obsługi wyjątków Hierarchia wyjątków Javy Blok finally Rozwijanie stosu i uzyskiwanie informacji z wyjątku Wyjątki łańcuchowe Deklarowanie nowych rodzajów wyjątków Warunki wstępne i warunki końcowe Asercje Instrukcja try z zasobami - automatyczne zwalnianie zasobów Graficzny interfejs użytkownika JavaFX, część 1. Narzędzie Scene Builder dla JavaFX Struktura okna aplikacji JavaFX Aplikacja powitalna - wyświetlenie tekstu i obrazka Uruchomienie narzędzia Scene Builder i utworzenie pliku Welcome.fxml Dodanie obrazu do folderu zawierającego plik Welcome.fxml Tworzenie kontenera układu VBox Konfiguracja kontenera układu VBox Dodanie i konfiguracja etykiety Dodanie i konfiguracja Image View Podgląd wynikowego interfejsu aplikacji Aplikacja do wyliczania napiwków - wprowadzenie do obsługi zdarzeń Testowanie kalkulatora napiwków Przedstawienie technologii Budowanie GUI aplikacji Klasa TipCalculator Klasa TipCalculatorController Funkcjonalności opisywane w pozostałych rozdziałach dotyczących JavaFX Graficzny interfejs użytkownika JavaFX, część 2. Układanie węzłów w grafie Aplikacja Painter - przyciski opcji, zdarzenia myszy i kształty Omówienie technologii Utworzenie pliku Painter.fxml Tworzenie GUI Podklasa Painter klasy Application Klasa PainterController Aplikacja do wybierania kolorów Omówienie technologii Tworzenie GUI Podklasa ColorChooser klasy Application Klasa ColorChooserControlłer Aplikacja do przeglądania okładek Omówienie technologii Dodanie obrazków do folderu aplikacji Budowanie interfejsu graficznego aplikacji Podklasa CoverViewer klasy Application Klasa CoverViewerController Aplikacja do przeglądania okładek - dostosowanie komórek List View Omówienie technologii Kopiowanie przeglądarki okładek Klasa własnej fabryki komórek - ImageTextCell Klasa CoverViewerController Dodatkowe możliwości JavaFX JavaFX 9 - aktualizacja JavaFX w Javie SE 9
Tekst, znaki i wyrażenia regularne Podstawy znaków i tekstów Klasa String Konstruktory klasy String Metody length, charAt i getChars Porównywanie tekstów Znajdowanie położenia znaków i fragmentów w tekstach Wydobywanie fragmentu tekstu Łączenie tekstów Inne metody klasy String Metoda valueOf klasy String Klasa StringBuilder Konstruktory StringBuilder Metody length, capacity, setLength i ensureCapacity klasy StringBuilder Metody charAt, setCharAt, getChars i reverse klasy StringBuilder Metody append klasy StringBuilder Metody wstawiania i usuwania klasy StringBuilder Klasa Character Tokenizacja tekstów Wyrażenia regularne, klasy Pattern i Matcher Zastępowanie fragmentów tekstu i podział tekstu Klasy Pattern i Matcher Pliki, strumienie wejścia - wyjścia, NIO i serializacja XML Pliki i strumienie Użycie klas i interfejsów NIO do pobrania informacji o pliku lub folderze Sekwencyjne pliki tekstowe Tworzenie sekwencyjnego pliku tekstowego Odczyt danych z sekwencyjnego pliku tekstowego Studium przypadku — program sprawdzający salda płatności klientów Aktualizacja plików sekwencyjnych Serializacja XML Tworzenie sekwencyjnego pliku używającego serializacji XML Odczyt i deserializacja danych z pliku sekwencyjnego Okna dialogowe FileChooser i DirectoryChooser (Opcjonalnie) Dodatkowe klasy java.io Interfejsy i klasy dotyczące wejścia - wyjścia danych bajtowych Interfejsy i klasy dla znakowych operacji wejścia - wyjścia Ogólne kolekcje Omówienie kolekcji Klasy otoczkowe Automatyczne pakowanie i rozpakowywanie Interfejs Collection i klasa Collections Listy ArrayList i Iterator Klasa LinkedList Metody klasy Collections Metoda sort Metoda shuffle Metody reverse, fill, copy, max i min Metoda binarySearch Metody addAll, frequency i disjoint Klasa PriorityQueue i interfejs Queue Zbiory Odwzorowania Synchronizowane kolekcje Kolekcje niezmienne Implementacje abstrakcyjne Java SE 9 — wygodne metody fabryczne dla niezmiennych kolekcji Lambdy i strumienie Strumienie i redukcja Sumowanie liczb od 1 do 10 pętlą for Iteracja zewnętrzna za pomocą pętli for jest narażona na błędy Sumowanie za pomocą strumienia i redukcji Iteracja wewnętrzna Odwzorowania i lambdy Wyrażenia lambda Składnia lambd Operacje pośrednie i operacje kończące Filtrowanie Jak elementy poruszają się po potoku strumienia? Referencje do metod Tworzenie strumienia IntStream liczb losowych Wykonywanie zadań dla każdego elementu strumienia za pomocą metody forEach i referencji do metody Odwzorowanie liczb całkowitych na obiekty String za pomocą metody mapToObj Łączenie tekstów metodą collect Operacje IntStream Tworzenie obiektu IntStream i wyświetlanie jego wartości Operacje kończące count, min, max, sum i average Operacja kończąca reduce Sortowanie wartości IntStream Interfejsy funkcyjne Lambdy — dokładniejsze spojrzenie Obsługa StreamInteger Tworzenie StreamInteger Sortowanie strumienia i zbieranie wyników Filtrowanie strumienia i przechowywanie wyników w celu ich późniejszego użycia Filtrowanie i sortowanie strumienia i zbieranie wyników Sortowanie zebranych wyników Obsługa StreamString Mapowanie tekstów na duże litery Filtrowanie tekstów i sortowanie ich rosnąco bez uwzględniania wielkości liter Filtrowanie tekstów i sortowanie ich malejąco bez uwzględniania wielkości liter Obsługa StreamEmployee Tworzenie i wyświetlenie ListEmployee Odfiltrowywanie pracowników z wynagrodzeniem mieszczącym się w określonym przedziale Sortowanie pracowników na podstawie wielu pól Odwzorowanie pracowników na unikatowe nazwiska Grupowanie pracowników według działów Zliczenie pracowników poszczególnych działów Suma i średnia zarobków pracowników Utworzenie StreamString na podstawie pliku Strumienie wartości losowych Strumienie nieskończone Obsługa zdarzeń za pomocą lambd Dodatkowe uwagi na temat interfejsów Javy SE 8 Rekurencja Pojęcie rekurencji Przykład użycia rekurencji — silnia Implementacja FactorialCalculator z użyciem klasy BigInteger Przykład użycia rekurencji — ciąg Fibonacciego Rekurencja i stos wywołań metod Rekurencja kontra iteracja Wieże Hanoi Fraktale Krzywa Kocha (Opcjonalnie) Studium przypadku — pióro Lo (Opcjonalnie) Interfejs graficzny rysujący fraktal (Opcjonalnie) Klasa FractalController Rekurencyjne nawracanie Wyszukiwanie, sortowanie i notacja dużego O Wyszukiwanie liniowe Notacja dużego O Algorytmy O(1) Algorytmy O(n) Algorytmy O(n2) Duże O dla wyszukiwania liniowego Wyszukiwanie binarne Implementacja wyszukiwania binarnego Wydajność wyszukiwania binarnego Algorytmy sortujące Sortowanie przez wybieranie Implementacja sortowania przez wybieranie Wydajność sortowania przez wybieranie Sortowanie przez wstawianie Implementacja sortowania przez wstawianie Wydajność sortowania przez wstawianie Sortowanie przez scalanie Implementacja algorytmu sortowania przez scalanie Wydajność sortowania przez scalanie Duże zrównoleglenie i algorytmy równoległe Uogólnione klasy i metody — dokładniejsze spojrzenie Po co nam metody uogólnione? Metody uogólnione — implementacja i przekształcenia na etapie kompilacji Dodatkowy problem przekształcenia w trakcie kompilacji Przeciążanie metod uogólnionych Klasy uogólnione Wieloznaczność w metodach akceptujących parametry typu Własne uogólnione struktury danych Klasy odnoszące się do samych siebie Dynamiczna alokacja pamięci Listy jednokierunkowe Lista jednokierunkowa Implementacja uogólnionej klasy List Klasy uogólnione ListNode i List Klasa ListTest Metoda insertAtFront klasy List Metoda insertAtBack klasy List Metoda removeFromFront klasy List Metoda removeFromBack klasy List Metoda print klasy List Tworzenie własnych pakietów Stosy960 Kolejki Drzewa Podrozdział specjalny — tworzenie własnego kompilatora Grafika, animacje i wideo w JavaFX Sterowanie czcionkami poprzez kaskadowe arkusze stylów CSS, który określa styl GUI FXML, który definiuje GUI — wprowadzenie do XML Referencja do pliku CSS w dokumencie FXML Określenie klasy dla stylów w VBox Programowe wczytywanie CSS Wyświetlanie kształtów dwuwymiarowych Definiowanie dwuwymiarowych kształtów za pomocą FXML CSS, który zapewnia stylowanie dwuwymiarowych kształtów Klasy Polyline, Polygon i Path GUI i CSS Klasa PolyShapesController Przekształcenia Odtwarzanie materiału wideo Interfejs graficzny aplikacji Klasa VideoPlayerController Animacje Transition Plik TransitionAnimations.fxml Klasa TransitionAnimationsController Animacje Timeline Animacja klatka po klatce za pomocą klasy AnimationTimer Rysowanie na kanwie Kształty trójwymiarowe Współbieżność Stany i cykl życia wątku Stan nowy i stan działający Stan oczekujący Stan oczekujący czasowo Stan zablokowany Stan zakończony Stan działający z punktu widzenia systemu operacyjnego Priorytety i harmonogramowanie wątków Odsuwanie wykonania w nieskończoność i blokady wzajemne Tworzenie i wykonywanie wątków za pomocą frameworku Executor Synchronizacja wątków Dane niezmienne Monitory Współdzielenie modyfikowalnych danych bez synchronizacji Synchronizowany dostęp do współdzielonych i modyfikowanych danych — operacje niepodzielne Związek typu producent - konsument bez synchronizacji Związek typu producent - konsument — klasa ArrayBlockingQueue Związek typu producent - konsument Związek typu producent - konsument — bufory o określonym rozmiarze Związek typu producent - konsument — interfejsy Lock i Condition Kolekcje współbieżne Wielowątkowość w JavaFX Wykonywanie obliczeń w wątku roboczym — ciąg Fibonacciego Przetwarzanie wyników pośrednich — sito Eratostenesa Pomiar czasu działania metod sort i parallelSort Java SE 8 — strumienie szeregowe i zrównoleglone (Dla zaawansowanych) Interfejsy Callable i Future (Dla zaawansowanych) Framework Fork/Join Dostęp do baz danych poprzez JDBC Relacyjne bazy danych Baza danych books Język SQL Podstawowe zapytanie SELECT Klauzula WHERE Klauzula ORDER BY Łączenie danych z wielu tabel — operator INNER JOIN Instrukcja INSERT Instrukcja UPDATE Instrukcja DELETE Konfiguracja bazy danych Java DB Tworzenie baz danych dla rozdziału w systemie Windows Tworzenie baz danych dla rozdziału w systemie macOS Tworzenie baz danych dla rozdziału w systemie Linux Połączenie się z bazą danych i wykonanie zapytania Automatyczne odnajdowanie sterowników Połączenie z bazą danych Utworzenie obiektu Statement do wykonywania poleceń SQL Wykonanie zapytania Przetwarzanie wyników zapytania Odpytywanie bazy danych books Klasa ResultSetTableModel Wyświetlenie interfejsu graficznego aplikacji Klasa DisplayQueryResultsController Interfejs RowSet Klasa PreparedStatement Aplikacja do przechowywania kontaktów używająca obiektów PreparedStatement Klasa Person Klasa PersonQueries Interfejs graficzny książki adresowej Klasa AddressBookController Procedury składowane Przetwarzanie transakcyjne Wprowadzenie do JShell — interaktywnej konsoli Javy 9 Instalacja JDK 9 Wprowadzenie do JShell Uruchamianie sesji JShell Wykonywanie poleceń Jawne deklarowanie zmiennych Wylistowanie i wykonanie wcześniejszych fragmentów Wyliczanie wyrażeń i niejawne deklarowanie zmiennych Wykorzystywanie niejawnie zadeklarowanych zmiennych Sprawdzanie zawartości zmiennej Czyszczenie sesji JShell Instrukcje wielowierszowe Edycja fragmentów kodu Wyjście z JShell Wejście danych z konsoli w JShell Deklarowanie i stosowanie klas Tworzenie klasy w JShell Jawne deklarowanie zmiennych będących referencjami Tworzenie obiektów Modyfikowanie obiektów Tworzenie własnej nazwy zmiennej dla wyrażenia Zapisywanie i otwieranie plików z fragmentami kodu Automatyczne uzupełnianie Automatyczne uzupełnianie identyfikatorów Automatyczne uzupełnianie poleceń JShell Przeglądanie składowych klas i dokumentacji Wyświetlanie składowych statycznych klasy Math Przeglądanie parametrów metod Przeglądanie dokumentacji metody Przeglądanie dokumentacji pól publicznych Przeglądanie dokumentacji klasy Przeglądanie przeciążeń metod Odkrywanie składowych konkretnego obiektu Deklarowanie metod Użycie w przód niezadeklarowanej metody — deklaracja metody displayCubes Deklarowanie wcześniej niezadeklarowanej metody Testowanie metody cube i zmiana jej deklaracji Testowanie uaktualnionej metody cube i metody displayCubes Wyjątki Import klas i dodawanie pakietów do CLASSPATH Korzystanie z zewnętrznego edytora Podsumowanie poleceń JShell Uzyskiwanie pomocy Polecenie /edit — dodatkowe funkcjonalności pomocy Polecenie /reload Polecenie /drop Tryby informacji zwrotnej Inne opcje JShell konfigurowalne za pomocą /set Skróty-klawiaturowe w edycji fragmentów W jaki sposób JShell modyfikuje Jave w celu jej interaktywnego użycia? Obsługa JShell w IDE Sieć (online) Odczyt pliku z serwera WWW Wykonanie prostego serwera przy użyciu gniazd strumieniowych Wykonanie prostego klienta przy użyciu gniazd strumieniowych Interakcja klienta i serwera wykorzystująca gniazda strumieniowe Datagramy — bezpołączeniowa interakcja między klientem i serwerem Kółko i krzyżyk w wersji klient - serwer z serwerem wielowątkowym Opcjonalne studium przypadku — aplikacja DeitelMessenger System modułów platformy Java (online) Deklaracja modułu Dyrektywa requires Dyrektywa requires transitive — niejawne czytanie Dyrektywy exports i exports...to Dyrektywa uses Dyrektywa provides...with Modyfikator open oraz dyrektywy opens i opens...to Ograniczone słowa kluczowe Modułowa wersja aplikacji powitalnej Struktura aplikacji Klasa Welcome Plik module-info.java Graf zależności modułu Kompilacja modułu Uruchamianie aplikacji z poziomu rozbitego folderu aplikacji Spakowanie modułu do pliku JAR Uruchamianie aplikacji z modułowego pliku JAR Dodatkowa uwaga — ścieżka klas a ścieżka modułów Tworzenie i użycie własnych modułów Eksport pakietu w celu użycia w innych modułach Wykorzystanie klasy pakietu w innym module Kompilacja i uruchomienie przykładu Zapakowanie aplikacji do modułowych plików JAR Silna enkapsulacja i dostępność Graf zależności modułu — dokładniejsze spojrzenie Modul java.sql Moduł java.se Wyświetlenie grafu zależności modułów JDK Błąd — graf modułu z cyklem Migracja kodu do Javy 9 Moduł nienazwany Moduły automatyczne Narzędzie jdeps — analiza zależności Zasoby w modułach — wykorzystanie modułu automatycznego Moduly automatyczne Wymaganie kilku modułów Otwarcie modułu na potrzeby mechanizmu refleksji Graf zależności modułu Kompilacja modułu Uruchomienie aplikacji po modularyzacji Tworzenie własnych systemów wykonawczych narzędziem jlink Wyświetlenie listy modułów JRE Własny system wykonawczy zawierający tylko moduł java.base Tworzenie własnego systemu wykonawczego dla aplikacji powitalnej Wykonywanie aplikacji powitalnej we własnym systemie wykonawczym Użycie mechanizmu rozwiązywania modułów z własnym systemem wykonawczym Usługi i klasa ServiceLoader Interfejs dostawcy usług Wczytywanie i użycie dostawców usług Dyrektywa uses modułu i konsumpcja usług Uruchomienie aplikacji bez dostawców usług Implementacja dostawcy usług Dyrektywa provides...with modułu i deklaracja dostawcy usług Uruchomienie aplikacji z jednym dostawcą usług Implementacja drugiego dostawcy usług Uruchomienie aplikacji z dwoma dostawcami usług Pozostałe tematy związane z Javą 9 (online) Przypomnienie — funkcjonalności Javy 9 omówione w poprzednich rozdziałach Nowa wersja formatu tekstowego Wyrażenia regularne — nowe metody klasy Matcher Metody appendReplacement i appendTail Metody replaceFirst i replaceAll Metoda results Nowe metody interfejsu Stream Metody take While i drop While strumienia Metoda iterate interfejsu Stream Metoda ofNullable interfejsu Stream Moduły w JShell API skórek dostępne w JavaFX 9 Inne usprawnienia związane z interfejsem graficznym i grafiką Obrazy o wielu rozdzielczościach Obsługa obrazów TIFF Funkcjonalności pulpitu zależne od platformy Tematy związane z bezpieczeństwem Javy 9 Filtrowanie nadchodzących danych serializowanych Domyślne tworzenie magazynów kluczy PKCS12 Obsługa protokołu DTLS (Datagram Transport Layer Security) Obsługa walidacji OCSP dla TLS Rozszerzenie umożliwiające negocjację protokołu warstwy aplikacyjnej w TLS Inne tematy związane z Javą 9 Usprawnienie łączenia tekstów Obsługa usług i API logów na poziomie platformy Aktualizacja API procesów Podpowiedzi dotyczące oczekiwania Obsługa paczek zasobów z kodowaniem UTF-8 Domyślne korzystanie z danych CLDR Usunięcie ostrzeżeń o wycofaniu z instrukcji importu Wielowydaniowe pliki JAR Unicode Rozbudowa obsługi współbieżności Elementy usunięte z JDK i Javy 9 Elementy zaproponowane do usunięcia w przyszłych wersjach Javy Ulepszone wycofywanie Elementy, które prawdopodobnie zostaną usunięte w przyszłych wydaniach Javy Znajdowanie wycofywanych funkcjonalności Aplety Javy Tabela kolejności wykonywania operatorów Zbiór znaków ASCII Korzystanie z debuggera Punkty wstrzymania oraz polecenia run, stop, cont i print Polecenia print i set Sterowanie wykonywaniem za pomocą poleceń step, step up i next Polecenie watch Polecenie elear
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 116
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145858 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Tajna wiedza ekspertów, wejdź na pierwszą stronę wyników wyszukiwania!
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 132964 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113801 N (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Macromedia Flash 8 : oficjalny podręcznik / James English ; [tł.: Rafał Jońca]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2006. - 371 s. : il. ; 23 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
(Oficjalny Podręcznik)
U dołu s. tyt. i okł.: Najlepsze źródło wiedzy o doskonałej aplikacji. Poznaj zasady stosowania narzędzi rysunkowych. Stwórz animacje i elementy interaktywne. Opublikuj gotowy film i przedstaw go widowni.
U góry s. tyt. i okł. logo wydaw. oryg.: Macromedia Press.
Plyta CD zawiera przykłady i Macromedia Flash 8 - wersję próbną.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114620 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tyt. oryg.: The Cg tutorial : the definitive guide to programmable real-time graphics.
U góry okł. i s. tyt.: Efekty specjalne i grafika o kinowej jakości.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108234 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu s. tyt. i okł. logo wydaw. oryg.: SAMS Publishing.
U góry okł.: Niezbędnik każdego programisty aplikacji bazodanowych. Poznaj najwazniejsze elementy języka SQL. Użyj języka SQL w aplikacjach i stronach WWW. Wykorzystaj zaawansowane mechanizmy języka SQL. Poznaj zalety procedur składowanych.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 5. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Podstawy języka SQL Bazy danych Tabele Kolumny i typy danych Wiersze Klucze główne Język SQL Instrukcja SELECT Pobieranie pojedynczych kolumn Pobieranie wielu kolumn Pobieranie wszystkich kolumn Pobieranie jedynie unikatowych wierszy Ograniczenie liczby zwracanych wyników Sortowanie pobranych danych Sortowanie danych Sortowanie na podstawie wielu kolumn Sortowanie na podstawie położenia kolumny Określenie kierunku sortowania Filtrowanie danych Stosowanie klauzuli WHERE Operatory klauzuli WHERE Sprawdzanie pod kątem jednej wartości Pobieranie niepasujących danych Sprawdzanie zakresu wartości Sprawdzanie braku wartości. Zaawansowane filtrowanie danych Łączenie klauzul WHERE Używanie operatora AND Używanie operatora OR Kolejność wykonywania działań Operator IN Operator NOT. Filtrowanie za pomocą znaków wieloznacznych Korzystanie z operatora LIKE Znak procentu (%) Znak podkreślenia (_) Znaki nawiasów kwadratowych Wskazówki dotyczące używania znaków wieloznacznych Tworzenie pól obliczanych Pola obliczane Konkatenacja pól Stosowanie aliasów Przeprowadzanie obliczeń matematycznych Modyfikacja danych za pomocą funkcji Funkcje tekstowe Funkcje daty i czasu Funkcje numeryczne Funkcje agregujące Funkcje agregujące Funkcja AVG() Funkcja COUNT() Funkcja MAX() Funkcja MIN() Funkcja SUM() Agregacja tylko unikatowych wartości Łączenie funkcji agregujących Tworzenie grup Filtrowanie grup Grupowanie i sortowanie Kolejność klauzul instrukcji SELECTZapytania zagnieżdżone Filtrowanie na podstawie zapytań zagnieżdżonych Zapytania zagnieżdżone jako pola obliczane Złączanie tabel Relacyjne bazy danych Tworzenie złączeń Znaczenie klauzuli WHERE Złączenia wewnętrzne Złączanie wielu tabel Tworzenie zaawansowanych złączeń Stosowanie aliasów tabel Używanie innych typów złączeń Tworzenie złączeń własnych Złączenia naturalne Złączenia zewnętrzne Złączenia i funkcje agregujące Złączenia i ich warunk. Łączenie zapytań Tworzenie unii Stosowanie operatora UNION Zasady stosowania unii Dołączanie lub eliminowanie zduplikowanych wierszy Sortowanie zwróconych połączonych wyników Wstawianie danych Wstawianie danych Kopiowanie z jednej tabeli do innej. Aktualizacja danych Usuwanie danych Wskazówki związane z aktualizacją lub usuwaniem danych Tworzenie tabel Wartości NULL Podawanie wartości domyślnych Aktualizacja tabel Usuwanie tabel Zmiana nazwy tabeli Perspektywy Dlaczego warto używać perspektyw Zasady tworzenia perspektyw i ich ograniczenia Tworzenie perspektyw Wykorzystanie perspektyw do upraszczania złożonych złączeń Formatowanie zwracanych danych za pomocą perspektyw Użycie perspektyw do filtrowania niechcianych danych Perspektywy z polami obliczanymi Korzystanie z procedur składowanych Procedury składowane Dlaczego warto używać procedur składowanych? Wykonywanie procedur składowanych Tworzenie procedur składowanych Zarządzanie transakcjami Przetwarzanie transakcji Sterowanie transakcjami Polecenie ROLLBACK Polecenie COMMIT Stosowanie punktów kontrolnych. Kursory Zaawansowane funkcje języka SQL Ograniczenia Klucze główne Klucze obce Zapewnienie unikatowości Sprawdzanie ograniczeń Omówienie indeksów Wyzwalacze Bezpieczeństwo baz danych Dodatek A. Skrypty przykładowych tabel Składnia instrukcji w SQL-u Typy danych języka SQL Słowa kluczowe języka SQL
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 91
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150047 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu s. tyt., okł. logo wydaw. oryg.: Apress.
U góry okł.: Android Studio - prawdziwe atelier sztuki programowania!a s. red.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII R 31
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 142614 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie 4 - dotyczy wydania oryginału.
Indeks.
Przegląd technologii Najważniejsze cechy platformy Java EE 6 Model aplikacji Javy EE Rozproszone, wielowarstwowe aplikacje Bezpieczeństwo Komponenty Javy EE Klienty Javy EE Komponenty webowe Komponenty biznesowe Warstwa danych Kontenery Javy EE Usługi kontenera Typy kontenerów Obsługa usług sieciowych XML Protokół transportowy SOAP Standard formatu WSDL Budowanie i wdrażanie aplikacji Javy EE Pakowanie aplikacji Role w procesie wytwarzania aplikacji Dostawca oprogramowania Java EE Dostawca narzędzi Dostawca komponentów aplikacji Budowniczy aplikacji Wdrożeniowiec oraz administrator API Javy EE 6 Technologia Enterprise JavaBeans Technologia Java Servlet Technologia JavaServer Faces Technologia JavaServer Pages Biblioteka JavaServer Pages Standard Tag Library Java Persistence API Java Transaction API API Javy dla usług sieciowych typu REST Managed Beans Contexts and Dependency Injection for the Java EE Platform (JSR 299) Dependency Injection for Java (JSR 330) Bean Validation Java Message Service API Architektura Java EE Connector JavaMail API Java Authorization Contract for Containers Java Authentication Service Provider Interface for Containers API Javy EE 6 wchodzące w skład platformy Java Platform, Standard Edition 6 i 7 Java Database Connectivity API Java Naming and Directory Interface API JavaBeans Activation Framework Java API for XML Processing Java Architecture for XML Binding SOAP with Attachments API for Java Java API for XML Web Services Java Authentication And Authorization Service Narzędzia serwera GlassFish Używanie przykładowych aplikacji z samouczka Wymagane oprogramowanie Java Platform, Standard Edition Java EE 6 Software Development Kit Komponent samouczka Javy EE 6 NetBeans IDE Apache Ant Uruchamianie i zatrzymywanie serwera GlassFish Uruchamianie serwera GlassFish z poziomu środowiska NetBeans IDE Uruchamianie konsoli administracyjnej Uruchamianie konsoli administracyjnej w środowisku NetBeans IDE Uruchamianie i zatrzymywanie serwera Java DB Uruchamianie serwera bazy danych przy użyciu środowiska NetBeans IDE Budowanie przykładowych aplikacji Struktura katalogów z przykładami samouczka Pobieranie najnowszych aktualizacji samouczka Aktualizacja samouczka za pomocą centrum aktualizacji Debugowanie aplikacji Javy EE Używanie logów serwera Używanie debuggera WARSTWA WEBOWA Technologia JavaServer Faces - tematy zaawansowane Cykl życia aplikacji JavaServer Faces Omówienie cyklu życia JavaServer Faces Faza przywrócenia widoku Faza zastosowania wartości zapytania (67) Faza przetwarzania walidacji Faza aktualizacji wartości modelu Faza wywołania aplikacji Faza renderowania odpowiedzi Częściowe przetwarzanie i rendering Cykl życia aplikacji faceletów Model komponentów interfejsu użytkownika Klasy komponentów interfejsu użytkownika Model renderingu komponentów Model konwersji Model zdarzeń i procesów ich obsługi Model walidacji Model nawigacji Wykorzystanie technologii Ajax wraz z technologią JavaServer Faces Technologia Ajax - wprowadzenie Wykorzystanie technologii Ajax wraz z technologią JavaServer Faces Wykorzystanie technologii Ajax wraz z faceletami Użycie znacznika f:ajax Wysłanie żądania Ajax Użycie atrybutu event Użycie atrybutu execute Użycie atrybutu immediate Użycie atrybutu listener Monitorowanie zdarzeń po stronie klienta Obsługa błędów Otrzymywanie odpowiedzi Ajax Cykl życia żądania Ajax Grupowanie komponentów Wczytywanie kodu JavaScript jako zasobu Użycie API dla kodu JavaScript w aplikacji z faceletami Użycie adnotacji @ResourceDependency w klasie ziarna Przykładowa aplikacja ajaxguessnumber Pliki źródłowe Uruchomienie przykładu ajaxguessnumber Dodatkowe informacje na temat użycia technologii Ajax wraz z technologią JavaServer Faces Komponenty złożone - tematy zaawansowane i przykłady Atrybuty komponentu złożonego Wywoływanie zarządzanego ziarna Walidacja wartości komponentu złożonego Przykładowa aplikacja compositecomponentlogin Plik komponentu złożonego Strona wykorzystująca komponent Zarządzane ziarno Uruchomienie przykładu compositecomponentlogin Tworzenie własnych komponentów UI i innych obiektów Określanie, czy potrzebny jest własny komponent lub renderer Kiedy użyć własnego komponentu? Kiedy zastosować własny renderer? Kombinacje komponentów, rendererów i znaczników Analiza przykładu z mapą obrazu Dlaczego mam korzystać z technologii JavaServer Faces do implementacji mapy obrazu? Działanie zrenderowanego kodu HTML Omówienie strony faceletu Konfiguracja danych modelu Podsumowanie klas mapy obrazu Kroki niezbędne do utworzenia własnego komponentu Tworzenie własnych klas komponentów Określenie rodziny komponentu Przeprowadzenie kodowania Przeprowadzenie dekodowania Umożliwienie właściwościom komponentu przyjmowania wyrażeń Zapis i przywracanie stanu Przekazanie renderowania do renderera Tworzenie klasy renderera Określenie rodzaju renderera Implementacja klasy nasłuchiwania zdarzeń Implementacja klasy nasłuchiwania zdarzeń zmiany wartości Implementacja klas nasłuchujących akcji Obsługa zdarzeń dla samodzielnie wykonanych komponentów Definicja znacznika własnego komponentu w deskryptorze biblioteki znaczników Użycie własnego komponentu Utworzenie i użycie własnego konwertera Tworzenie własnego konwertera Użycie własnego konwertera Utworzenie i użycie własnego walidatora Implementacja interfejsu Validator Określanie własnego znacznika Użycie własnego walidatora Wiązanie wartości i instancji komponentów z właściwościami zarządzanego ziarna Powiązanie wartości komponentu z właściwością Powiązanie wartości komponentu z niejawnym obiektem Powiązanie instancji komponentu z właściwością ziarna Wiązanie konwerterów, walidatorów i obsługi zdarzeń z właściwościami zarządzanego ziarna Konfiguracja aplikacji JavaServer Faces Wykorzystanie adnotacji do konfiguracji zarządzanych ziaren Korzystanie z zasięgów zarządzanych ziaren Plik zasobu konfiguracji aplikacji Kolejność plików zasobów konfiguracji aplikacji Konfiguracja zarządzanych ziaren Użycie elementu managed-bean Inicjalizacja właściwości przy użyciu elementu managed-property Inicjalizacja odwzorowań i list Rejestracja komunikatów aplikacji Użycie FacesMessage do utworzenia komunikatu Dostęp do komunikatów o błędach Korzystanie z walidatorów domyślnych Rejestracja własnego walidatora Rejestracja własnego konwertera Konfiguracja reguł nawigacyjnych Konfiguracja reguły nawigacyjnej Niejawne reguły nawigacyjne Rejestracja własnego renderera w zestawie rendererów Rejestracja własnego komponentu Podstawowe wymagania stawiane aplikacjom JavaServer Faces Konfiguracja aplikacji przy użyciu deskryptora wdrożenia Konfiguracja etapu projektu Dołączanie klas, stron i innych zasobów Przesył plików do serwera w technologii Java Servlet Adnotacja @MultipartConfig Metody getParts i getPart Przykładowa aplikacja fileupload Architektura przykładowej aplikacji Uruchomienie przykładu fileupload Umiędzynarodowienie i lokalizacja aplikacji webowych Klasy umiędzynarodowienia platformy Javy Lokalizacja komunikatów i etykiet Określanie dostępnych języków i regionów Określenie paczki zasobów Pobranie komunikatów w odpowiednim języku Formatowanie dat i czasu Kodowanie i zestawy znaków Zestawy znaków Kodowanie znaków USŁUGI SIECIOWE JAX-RS - tematy zaawansowane oraz przykład Adnotacje dla pól i właściwości ziarna w klasach zasobów Wydobycie parametrów ścieżki Wydobycie parametrów zapytania Wydobycie danych formularza Wydobycie typu Javy dla żądania lub odpowiedzi Podzasoby i dobór zasobów w trakcie działania usługi Metody podzasobów Lokalizator podzasobu Integracja JAX-RS z technologią EJB i CDI Warunkowe żądania HTTP Negocjacja treści w trakcie działania usługi Użycie JAX-RS z JAXB Wykorzystanie obiektów Javy do modelowania własnych danych Rozpoczynanie pracy od definicji schematu XML Użycie formatu JSON wraz z JAX-RS i JAXB Przykładowa aplikacja customer Omówienie elementów przykładowej aplikacji Klasy encji Customer i Address Klasa CustomerService Klasy CustomerClientXML i CustomerClientJSON Modyfikacja przykładu, by generował klasy encji z istniejącego schematu Uruchomienie przykładu customer KOMPONENTY EJB Przykład ziarna sterowanego komunikatami Omówienie przykładu simplemessage Klient aplikacji simplemessage Klasa ziarna sterowanego komunikatami Metoda onMessage Uruchomienie przykładu simplemessage Obiekty administrowane związane z przykładem simplemessage Uruchomienie przykładu simplemessage w środowisku NetBeans IDE Uruchomienie przykładu simplemessage przy użyciu narzędzia Ant Usunięcie administrowanych obiektów z przykładu simplemessage Korzystanie z osadzonego kontenera komponentów EJB Omówienie osadzonego kontenera komponentów EJB Tworzenie aplikacji z EJB z możliwością osadzania Uruchamianie osadzonych aplikacji Tworzenie kontenera EJB Wyszukiwanie referencji do ziaren sesyjnych Wyłączanie kontenera EJB Przykładowa aplikacja standalone Uruchomienie przykładowej aplikacji standalone Wywoływanie metod asynchronicznych ziaren sesyjnych Wywoływanie metod asynchronicznych Tworzenie asynchronicznych metod biznesowych Wywoływanie metod asynchronicznych z poziomu klientów EJB Przykładowa aplikacja async Architektura przykładowej aplikacji async Uruchomienie przykładu async KONTEKSTY ORAZ WSTRZYKIWANIE ZALEŻNOŚCI NA PLATFORMIE JAVA EE Konteksty oraz wstrzykiwanie zależności na platformie Java EE - tematy zaawansowane Wykorzystanie alternatyw w aplikacjach CDI Specjalizacje Wykorzystanie w aplikacjach CDI metod produkujących, pól produkujących i metod usuwających Użycie metody produkującej Użycie pól produkujących do generowania zasobów Metody usuwające Użycie predefiniowanych ziaren w aplikacjach CDI Wykorzystanie zdarzeń w aplikacjach CDI Definiowanie zdarzeń Użycie metod obserwatorów do obsługi zdarzeń Zgłaszanie zdarzeń Użycie interceptorów w aplikacjach CDI Użycie dekoratorów w aplikacjach CDI Użycie stereotypów w aplikacjach CDI Uruchamianie zaawansowanych przykładów dotyczących kontekstów i wstrzykiwania zależności Przykład encoder - użycie alternatyw Interfejs Coder i jego implementacje Strona faceletu i zarządzane ziarno Uruchomienie przykładowej aplikacji encoder Przykład producermethods - użycie metody produkującej do wyboru implementacji ziarna Składniki przykładu producermethods Uruchomienie przykładowej aplikacji producermethods Przykład producerfields - użycie pól produkujących do generowania zasobów Pole produkujące w przykładzie producerfields Ziarno sesyjne i encja producerfields Zarządzane ziarno i strony faceletów Uruchomienie przykładowej aplikacji producerfields Przykład billpayment - zdarzenia i interceptory Klasa zdarzenia PaymentEvent Klasa nasłuchiwania zdarzeń PaymentHandler Strony faceletów i zarządzane ziarno przykładu billpayment Klasa interceptora LoggedInterceptor Uruchomienie przykładowej aplikacji billpayment Przykład decorators - dekorowanie ziarna Elementy przykładu decorators Uruchomienie przykładowej aplikacji decorators JAVA PERSISTENCE API Tworzenie i używanie tekstowych zapytań z kryteriami Wprowadzenie do zapytań tekstowych w Criteria API Tworzenie zapytań tekstowych Wykonywanie zapytań tekstowych Sterowanie współbieżnym dostępem do danych encji przy użyciu blokad Omówienie blokowania encji i współbieżności Użycie blokad optymistycznych Tryby blokad Ustawienie trybu blokady Użycie blokad pesymistycznych Wykorzystanie pamięci cache drugiego poziomu w aplikacjach Java Persistence API Wprowadzenie do pamięci cache drugiego poziomu Określanie, czy encje można umieścić w cache Określanie ustawień trybu cache w celu poprawy wydajności Ustawienie trybu pobierania i zapisu w cache Sterowanie cache drugiego poziomu w sposób programowy BEZPIECZEŃSTWO Bezpieczeństwo w Javie EE - tematy zaawansowane Korzystanie z certyfikatów cyfrowych Tworzenie certyfikatu serwera Dodanie użytkowników do dziedziny certyfikatu Użycie innego certyfikatu serwera w serwerze GlassFish Mechanizmy uwierzytelniania Uwierzytelnianie klienta Uwierzytelnianie wzajemne Logowanie przy użyciu formularza w aplikacjach JavaServer Faces Użycie j_security_check w formularzach JavaServer Faces) Użycie zarządzanego ziarna do uwierzytelniania w aplikacjach JavaServer Faces Uwierzytelnianie za pomocą JDBC Realm Konfiguracja dziedziny uwierzytelniania JDBC Zabezpieczanie zasobów HTTP Zabezpieczenie klientów aplikacji Użycie modułów logowania Użycie logowania programowego Zabezpieczanie aplikacji typu EIS Logowanie zarządzane przez kontener Logowanie zarządzane przez komponent Konfiguracja bezpieczeństwa adapterów zasobów Odwzorowanie zarządcy aplikacji na zarządcę EIS Konfiguracja bezpieczeństwa przy użyciu deskryptorów wdrożenia Określanie w deskryptorze wdrożenia zasad bezpieczeństwa dla prostego uwierzytelniania Wskazanie w deskryptorze wdrożenia niedomyślnego odwzorowania zarządzającego na rolę Dalsze informacje na temat bezpieczeństwa TECHNOLOGIE WSPOMAGAJĄCE JAVĘ EE Zagadnienia technologii JMS Wprowadzenie do JMS API Czym jest przekazywanie komunikatów? Czym jest JMS API? Kiedy mogę użyć JMS API? W jaki sposób JMS API współpracuje z platformą Javy EE? Podstawowe koncepcje JMS API Architektura JMS API Dziedziny komunikatów Konsumpcja komunikatów Model programistyczny JMS API Obiekty administracyjne JMS Połączenia JMS Sesje JMS Producenty komunikatów JMS Konsumenty komunikatów JMS Komunikaty JMS Przeglądarki kolejek JMS Obsługa wyjątków JMS Tworzenie wydajnych aplikacji JMS Użycie prostych mechanizmów trwałości Użycie zaawansowanych mechanizmów niezawodności Wykorzystanie JMS API w aplikacjach Javy EE Użycie adnotacji @Resource w komponentach webowych i EJB Użycie ziaren sesyjnych do produkcji i synchronicznego otrzymywania komunikatów Wykorzystanie ziaren sterowanych komunikatami do asynchronicznego otrzymywania komunikatów Zarządzanie transakcjami rozproszonymi Korzystanie z JMS API w klientach aplikacji i komponentach webowych Dodatkowe informacje na temat JMS Przykłady wykorzystania JMS Tworzenie prostych aplikacji JMS Prosty przykład synchronicznego otrzymywania komunikatów Prosty przykład asynchronicznego otrzymywania komunikatów Prosty przykład przeglądania komunikatów w kolejce Uruchomienie klientów JMS na wielu systemach Usunięcie wdrożenia i wyczyszczenie systemu po przykładach JMS Tworzenie rozbudowanych aplikacji JMS Przykład potwierdzania komunikatu Przykład trwałej subskrypcji Przykład transakcji lokalnej Aplikacja stosująca JMS API w połączeniu z ziarnem sesyjnym Tworzenie komponentów aplikacji dla przykładu clientsessionmdb Tworzenie zasobów dla przykładu clientsessionmdb Uruchomienie przykładu clientsessionmdb Aplikacja stosująca JMS API w połączeniu z encją Opis przykładowej aplikacji clientmdbentity Tworzenie komponentów przykładowej aplikacji clientmdbentity Tworzenie zasobów dla przykładu clientmdbentity Uruchomienie przykładu clientmdbentity Przykład aplikacji konsumującej komunikaty z zewnętrznego serwera Opis modułów przykładu consumeremote Tworzenie komponentów modułu dla przykładu consumeremote Tworzenie zasobów dla przykładu consumeremote Użycie dwóch serwerów aplikacji dla przykładu consumeremote Uruchomienie przykładu consumeremote Przykład aplikacji wdrażającej ziarno sterowane komunikatami na dwóch serwerach Opis modułów przykładu sendremote Tworzenie komponentów modułów dla przykładu sendremote Tworzenie zasobów dla przykładu sendremote Uruchomienie wdrożenia na zdalnym serwerze Użycie dwóch serwerów aplikacji dla przykładu sendremote Uruchomienie przykładu sendremote Uruchomienie przykładu sendremote w środowisku NetBeans IDE Uruchomienie przykładu sendremote przy użyciu narzędzia Ant Wyłączenie wdrażania na zdalnym systemie Mechanizm Bean Validation - tematy zaawansowane Tworzenie własnych ograniczeń Użycie wbudowanych ograniczeń do tworzenia własnych ograniczeń Dostosowywanie komunikatów walidatorów Paczka zasobów ValidationMessages Grupowanie ograniczeń Dostosowanie kolejności walidacji grup Wykorzystanie interceptorów Javy EE Wprowadzenie do interceptorów Klasy interceptorowe Cykl życia interceptorów Interceptory i CDI Użycie interceptorów Wywołania metod przechwytujących Przechwytywanie zdarzeń wywołań zwrotnych cyklu życia Przechwytywanie zdarzeń upłynięcia czasu Przykładowa aplikacja interceptor Uruchomienie przykładu interceptor Przykład z adapterem zasobów Adapter zasobów Ziarno sterowane komunikatami Aplikacja webowa Uruchomienie przykładu mailconnector Zbudowanie, spakowanie i wdrożenie przykładu mailconnector w środowisku NetBeans IDE Zbudowanie, spakowanie i wdrożenie przykładu mailconnector przy użyciu narzędzia Ant Uruchomienie przykładu mailconnector PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE UŻYCIA Przykładowy scenariusz użycia - księgarnia Duke'a Projekt i architektura księgarni Duke'a Interfejs aplikacji Encja Book korzystająca z Java Persistence API Komponenty EJB wykorzystywane w przykładzie Strony faceletów i zarządzane ziarna używane w przykładowej aplikacji Własne komponenty i inne własne obiekty wykorzystywane w księgarni Duke'a Pliki właściwości używane przez aplikację Deskryptory wdrożeń użyte w przykładowej aplikacji Uruchomienie aplikacji księgarnia Duke'a (461) Budowanie i wdrażanie aplikacji w środowisku NetBeans IDE Budowanie i wdrażanie aplikacji przy użyciu narzędzia Ant Uruchomienie aplikacji Przykładowy scenariusz użycia - ćwiczenia Duke'a Projekt i architektura aplikacji Interfejs główny Encje Java Persistence API wykorzystywane przez interfejs główny Komponenty EJB wykorzystywane w interfejsie głównym Pliki faceletów wykorzystywane w interfejsie głównym Klasy pomocnicze używane w interfejsie głównym Pliki właściwości Deskryptory wdrożenia wykorzystywane przez aplikację Interfejs administracyjny Komponenty EJB wykorzystywane przez interfejs administracyjny Pliki faceletów wykorzystywane przez interfejs administracyjny Uruchomienie przykładowej aplikacji ćwiczenia Duke'a Konfiguracja serwera GlassFish Uruchomienie aplikacji ćwiczenia Duke'a Przykładowy scenariusz użycia - las Duke'a Projekt i architektura aplikacji las Duke'a Projekt events Projekt entities Projekt dukes-payment Projekt dukes-resources Projekt sklepu Duke'a Projekt wysyłka Duke'a Budowanie i wdrażanie aplikacji las Duke'a Zadanie przygotowawcze Zbudowanie i wdrożenie aplikacji las Duke'a w środowisku NetBeans IDE Zbudowanie i wdrożenie aplikacji las Duke'a przy użyciu narzędzia Ant Uruchamianie aplikacji las Duke'a Rejestracja jako klient sklepu Zakup produktów Zatwierdzenie wysyłki produktu Utworzenie nowego produktu
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 109
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145229 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The C++ standard library : a tutorial and reference.
S. red.: [...] z wykorzystaniem fragmentów książki "C++. Biblioteka standardowa. Podręcznik programisty" w tłumaczeniu Przemysława Stecia i Rafała Szpotona.
S. tyt., okł.: Lektura obowiązkowa dla każdego programisty C++!
Na s. tyt., okł. oznaczono: wyd. 2 - dotyczy wyd. oryg.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. wydaw. podanym w książce.
Bibliogr., netogr. s. [1093]-1098. Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 71
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138707 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The hacker playbook : practical guide to penetration testing.
Bibliogr. s. 191. Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ń 9
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 141102 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 140382 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 114631 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Streszczenie: Książka to podręcznik przedstawiający zasady tworzenia aplikacji internetowych z wykorzystaniem języka PHP i bazy danych MySQL. Według założeń autora ma on pomóc nawet najmniej doświadczonym programistom w zdobyciu kwalifikacji niezbędnych do rozpoczęcia kariery zawodowej w świecie tworzenia aplikacji internetowych. Każde poruszone w nim zagadnienie ilustrowane jest starannie dobranymi przykładami metod programowania, które pomogą nauczyć się tworzenia wysokiej jakości aplikacji. Niemal we wszystkich rozdziałach książki prezentowane są najbardziej praktyczne i najczęściej wykorzystywane sztuczki programistyczne (mające związek nie tylko z językiem PHP).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111846 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności