Jońca Rafał
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(44)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(25)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Biblioteka WB
(2)
Biblioteka WEAiI
(25)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Jońca Rafał
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Programiści
(6)
Temat
Java (język programowania)
(12)
Animacje komputerowe
(4)
Aplikacje internetowe
(4)
Strony WWW
(4)
Adobe Flash (oprogramowanie)
(3)
C++ (język programowania)
(3)
PHP (język programowania)
(3)
Programy graficzne
(3)
JavaScript (język programowania)
(2)
MySQL (oprogramowanie)
(2)
OpenGraphicsLibrary (oprogramowanie)
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Programy komputerowe
(2)
SQL (język zapytań)
(2)
Testy penetracyjne (informatyka)
(2)
ASP.NET
(1)
Android (system operacyjny)
(1)
AngularJS (język programowania)
(1)
Apache (oprogramowanie)
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Borland Delphi
(1)
C (język programowania)
(1)
Cg (język programowania)
(1)
Eclipse (środowisko programistyczne)
(1)
Enterprise JavaBeans (technologia)
(1)
Grafika komputerowa
(1)
HTML (język znaczników)
(1)
Inżynieria bezpieczeństwa
(1)
Java Enterprise Edition
(1)
Języki programowania
(1)
Kaskadowe arkusze stylów
(1)
Laravel (framework)
(1)
Node.js (platforma informatyczna)
(1)
Oprogramowanie open source
(1)
Oracle (system informatyczny)
(1)
Perl (język programowania)
(1)
Plug-ins (oprogramowanie)
(1)
Poser 4 (oprogramowanie)
(1)
Programowanie funkcjonalne (informat.)
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Struktury danych
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Wyszukiwarka internetowa
(1)
eXtensible HyperText Markup Language (język składu dokumentu)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Gatunek
Podręcznik
(36)
Poradnik
(3)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(21)
Edukacja i pedagogika
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
Indeks.
Interfejsy użytkownika bazujące na komponentach (17) Myślenie w kategoriach organizmów (18) Komponenty, czyli organy interfejsu użytkownika (19) Enkapsulacja (19) Łatwość kompozycji (22) Komponenty, czyli rozwiązanie wymyślone przez naturę (23) Czas na nowe standardy (27) Architektura komponentowa w Angularze (29) Wszystko jest komponentem (30) Pierwszy komponent (31) JavaScript przyszłości (33) Narzędzia (40) Node.js i NPM (40) SystemJS i JSPM (41) Trzy, dwa, jeden, start! (45) Zarządzanie zadaniami (45) Wizja (46) Zaczynamy od zera (47) Moduł aplikacji (51) Kod startowy aplikacji (52) Uruchomienie aplikacji (52) Powtórka (53) Tworzenie listy zadań (53) Powtórka (56) Właściwy poziom enkapsulacji (56) Powtórka (58) Wejście generuje wyjście (59) Powtórka (62) Własne elementy interfejsu użytkownika (62) Powtórka (70) Filtrowanie zadań (70) Tworzenie kompozycji przy użyciu komponentów (75) Dane - od tymczasowej listy do prawdziwej bazy danych (76) Programowanie reaktywne z użyciem obserwowalnych struktur danych (76) Niezmienność (84) Czyste komponenty (86) Oczyszczanie listy zadań (89) Kompozycja z użyciem rzutowania treści (95) Tworzenie komponentu zakładek (97) Mieszanie rzutowanej i generowanej zawartości (101) Tylko bez komentarzy, proszę! (109) Jeden edytor, by wszystkimi rządzić (110) Tworzenie komponentu edytora (110) Budowanie systemu komentarzy (118) Budowanie systemu komentarzy (119) Budowanie komponentu komentarzy (122) Routing a komponenty (133) Wprowadzenie do routera Angulara (134) Kompozycja poprzez routing (134) Kompozycja za pomocą szablonu czy routera (136) Jak działa drzewo routingu? (137) Powrót do korzeni (139) Zakładki wykorzystujące router (147) Refaktoryzacja nawigacji (149) Strumień aktywności, czyli co się działo (153) Wykonanie usługi do tworzenia dziennika aktywności (154) Tworzenie dziennika aktywności (156) Wykorzystanie elastyczności SVG (158) Nadawanie SVG stylów (160) Budowanie komponentów SVG (162) Tworzenie komponentu interaktywnego suwaka aktywności (164) Rzutowanie czasu (167) Renderowanie znaczników aktywności (169) Tchnięcie życia w suwak (172) Tworzenie strumienia aktywności (175) Dodanie aktywności do modułu projektu (179) Komponenty poprawiające działanie aplikacji (183) Zarządzanie etykietami (184) Encja danych etykiety (184) Generowanie etykiet (185) Tworzenie usługi etykiet (186) Renderowanie etykiet (188) Integracja usługi etykiet (190) Włączenie renderowania etykiet (192) Obsługa wpisywania etykiety (193) Tworzenie menedżera wpisywania etykiet (194) Tworzenie komponentu wyboru etykiet (196) Integracja listy etykiet z komponentem edytora (199) Koniec prac nad systemem etykiet (201) Przeciągnij i upuść (201) Implementacja dyrektywy przeciągania (202) Implementacja dyrektywy dla strefy upuszczania (205) Integracja funkcjonalności "przeciągnij i upuść" w komponencie listy zadań (208) Do nieskończoności, a nawet dalej! (211) Składnia z gwiazdką i szablony (211) Tworzenie dyrektywy przewijania w nieskończoność (213) Wykrywanie zmian w dyrektywie szablonu (216) Dodawanie i usuwanie osadzonych widoków (218) Zakończenie tworzenia dyrektywy (223) Czas pokaże (225) Szczegóły zadania (226) Włączenie etykiet dla zadań (230) Zarządzanie czasochłonnością (232) Pole wprowadzania czasu (233) Komponenty związane z obsługą czasu (235) Wizualne przedstawienie postępów prac (240) Powtórka z obsługi czasu (243) Tworzenie komponentu automatycznego uzupełniania (244) Konsoleta statku kosmicznego (253) Wprowadzenie do Chartist (254) Panel projektów (257) Tworzenie komponentu panelu projektów (258) Komponent podsumowania projektu (259) Tworzymy pierwszy komponent wykresu (264) Wizualizacja otwartych zadań (269) Tworzenie wykresu otwartych zadań (272) Tworzenie legendy wykresu (275) Nadawanie interaktywności wykresowi (277) Zapewnienie rozszerzalności systemu (281) Architektura modułowa (282) Komponenty interfejsu użytkownika jako moduły dodatkowe (284) Implementacja API modułów dodatkowych (285) Wstawianie komponentów z pluginu (290) Ukończenie architektury pluginów (295) Budowanie pluginu dla projektów w stylu zwinnym (296) Komponent informacji o zwinnym zadaniu (299) Komponent szczegółów zadania (301) Powtórka z tworzenia pluginu (305) Zarządzanie pluginami (305) Wczytywanie pluginów w trakcie działania aplikacji (308) Testowanie komponentów (313) Wprowadzenie do Jasmine (314) Tworzenie pierwszego testu (317) Szpiegowanie wyników działania komponentu (319) Narzędzia do testowania komponentów (322) Wstrzykiwanie w testach (323) Narzędzie do testowania komponentów (325) Zaawansowane testowanie komponentów (330) Testowanie interakcji komponentu (333) Testowanie systemu pluginów (335) Dodatek A. Kod źródłowy aplikacji do zarządzania zadaniami (341) Czyszczenie danych w bazie IndexedDB (342) Włączenie komponentów webowych w przeglądarce Firefox (343)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 99
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144804 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
U dołu s. tyt., okł.: Wykorzystaj potencjał serwera aplikacji!
Na s. tyt., okł. logo wydaw. oryg. Packt Publishing.
Kody źródłowe wybranych przykładów dostępne są pod adresem internet. wydaw. podanym w książce.
Indeks.
Dla wszystkich programistów Javy, korzystających z serwera aplikacji JBoss AS 7.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 68
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 138687 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138179 N (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Oracle)
Na stronie tytułowej i okładce: Buduj swoje aplikacje na solidnych podstawach. Poznaj zasady łączenia skryptów PHP z bazą Oracle. Wykorzystaj sesje do zabezpieczania transakcji bazodanowych. Zoptymalizuj wydajność aplikacji.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118206 N (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Tyt. oryg.: The Poster 4 handbook.
U góry s. tyt. i okł. nazwa firmy: MetaCreations.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101390 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Programmer to Programmer)
Na okładce i stronie tytułowej: zainstaluj i skonfiguruj serwery oraz narzędzia, połącz aplikację internetową z bazą danych, napisz samodzielnie system zarządzania treścią witryny.
Indeks.
Instalacja i konfiguracja Krótkie wprowadzenie do PHP, Apache, MySQL-a i wolnego oprogramowania Krótka historia inicjatywy open source Dlaczego wolne oprogramowanie tak kusi? Jak współgrają ze sobą różne elementy systemu AMP? Apache PHP MySQL Instalacje AMP Konfiguracja serwera Apache Testowanie instalacji Dostosowanie instalacji Konfiguracja instalacji PHP Testowanie instalacji Dostosowanie instalacji Konfiguracja PHP5, aby używał MySQL-a Konfiguracja instalacji MySQL-a Testowanie instalacji Konfiguracja instalacji Gdzie szukać pomocy lub cennych zasobów? Pomoc związana z programami Źródłowe strony WWW PHP5, Apache i MySQL. Od podstaw Witryna recenzji filmów Tworzenie stron w PHP5 Omówienie struktury i składni języka PHP Jak kod PHP umieszcza się w kodzie HTML? Zasady składni języka PHP Techniki kodowania są niezmiernie ważne Pierwszy program Wykorzystanie HTML-a do uatrakcyjnienia stron Integracja HTML-a z PHP Rozważania na temat kodu HTML w sekcjach PHP Wykorzystanie zmiennych i stałych Stałe Zmienne Przekazywanie zmiennych między stronami Kilka słów na temat register globals Przekazywanie zmiennych za pomocą adresu URL Przekazywanie zmiennych przy użyciu sesji Przekazywanie zmiennych za pomocą cookies Przekazywanie informacji za pomocą formularzy Instrukcja if-else Korzystanie z instrukcji if Wykorzystanie instrukcji if-else Dołączanie plików w celu zwiększenia elastyczności Wykorzystanie funkcji do zwiększenia efektywności kodu Wszystko o tablicach Składnia tablic Sortowanie tablic Konstrukcja foreach Pętla while Alternatywna składnia języka PHP Alternatywy dla znaczników Alternatywy dla polecenia echo Alternatywa dla operatorów logicznych Alternatywy dla cudzysłowów — składnia heredoc Alternatywy dla inkrementacji i dekrementacji wartości Sny o programowaniu obiektowym Krótki przykład programowania obiektowego Dlaczego warto programować obiektowo? Korzystanie z bazy danych z poziomu języka PHP Omówienie struktury i składni bazy danych MySQL Struktura MySQL-a Składnia i polecenia MySQL-a Jak PHP kontaktuje się z MySQL-em? Łączenie się z serwerem MySQL Spojrzenie na gotową bazę danych Odpytywanie bazy danych Klauzula WHERE Tablice danych w PHP — wykorzystanie konstrukcji foreach Łączenie tabel Użyteczne wskazówki i sugestie Dokumentacja Wykorzystanie systemu phpMyAdmin Wyświetlanie danych w PHP Tworzenie tabeli HTML Wypełnienie tabeli Związek nadrzędny-podrzędny Odczytanie recenzji Elementy formularzy—wprowadzanie danych przez użytkownika Pierwszy formularz Element FORM Element INPUT Przetwarzanie formularza Nakierowanie na właściwe odpowiedzi Pole przełącznika i lista rozwijana Jeden formularz, wiele wykonywanych działań Przyciski opcji Wiele przycisków wysyłania Proste testowanie danych wejściowych Dynamiczny tytuł strony Potraktowanie ciągu znaków jako tablicy w celu zmiany wielkości pierwszej litery tekstu Operator trój argumentowy Połączenie wszystkich elementów formularzy Główny skrypt Domyślna odpowiedź Dodawanie elementów Umożliwienie użytkownikowi modyfikacji bazy danych Przygotowanie pola bitwy Wstawienie prostego rekordu za pomocą systemu phpMyAdmin Wstawianie rekordu w relacyjnej bazie danych Usuwanie rekordu Edycja danych rekordu Praca z obrazami Korzystanie z biblioteki GD Jakie typy plików obsługuje tandem GD i PHP? Kompilacja PHP z obsługą GD Umożliwienie umieszczania obrazów na serwerze WWW przez użytkowników Konwersja obrazu na inny format Czerń i biel Dodanie napisów Dodawanie znaków wodnych i łączenie obrazów Tworzenie miniaturek Walidacja danych użytkownika Użytkownicy są tylko użytkownikami Zastosowanie walidacji na witrynie z recenzjami filmów Zapominalscy Sprawdzanie błędów w formacie Unikanie błędów i ich obsługa W jaki sposób serwer Apache radzi sobie z błędami? Dyrektywa ErrorDocument serwera Apache Dyrektywa ErrorDocument — zaawansowane strony błędów Obsługa błędów i tworzenie stron obsługi błędów w PHP Rodzaje błędów w języku PHP Generowanie błędów PHP Inne sposoby obsługi błędów Wyjątki Niespełnienie warunków Błędy składniowe Witryna fanów komiksów Projektowanie i tworzenie bazy danych Zaczynamy Czym jest relacyjna baza danych? Klucze Związki Integralność więzów referencyjnych Normalizacja Projektowanie bazy danych Wykonanie pierwszej tabeli Dlaczego właśnie postacie normalne? Standaryzacja Uszczegółowienie projektu bazy danych Utworzenie bazy danych w MySQL-u Tworzenie aplikacji postaci komiksowych Wysyłanie listów email Ustawienie PHP do obsługi listów email Wysyłanie listów email Umieszczanie w listach kodu HTML Wiadomości wieloczęściowe Przechowywanie obrazków Uzyskiwanie potwierdzenia Tworzenie użytecznej klasy wysyłania listów email Logowanie, profile i personalizacja Najprostszy sposób ochrony plików Bardziej przyjazne uwierzytelnianie z wykorzystaniem sesji PHP i cookies Rozwiązanie bazujące na bazie danych Wykorzystanie cookies w PHP Panel administracyjny Zarządzanie zawartością Co zrobić, by użytkownik wrócił? Zawartość Zarządzanie System Połączenie wszystkiego w jedną całość Przygotowanie bazy danych Tworzenie skryptów wielokrotnego użytku Strony transakcji Interfejs użytkownika Zadania ogólne Zarządzanie użytkownikami Publikacja artykułu Dodatkowe elementy systemu CMS Listy mailingowe Co chciałbyś dziś wysłać? Aplikacja administracyjna Chcę się zapisać! Etyka list mailingowych Spam Domyślność subskrypcji Sklep internetowy Dodanie sprzedaży przez internet do witryny postaci komiksowych Coś na sprzedaż Koszyk na zakupy Różne wskazówki dotyczące sprzedaży przez internet Informacja jest wszystkim Zaufanie Profesjonalny wygląd Łatwa nawigacja Konkurencyjne ceny Odpowiednie produkty Dostawa na czas Komunikacja Opinie od klientów Forum dyskusyjne Własne forum dyskusyjne Przygotowanie bazy danych Wielokrotnie wykorzystywany kod Podział na podstrony Okruszki chleba Ostatnie spojrzenie na uwierzytelnianie użytkowników Strony transakcji Funkcjonalność konta Zarządzanie użytkownikami Funkcjonalność forum Administracja systemem Administracja forum Administracja kodami BBcode Wyszukiwanie Dodatkowe pomysły Zdobywanie informacji na temat użytkowników witryny Znajdowanie dzienników zdarzeń Serwer Apache PHP Serwer MySQL Analiza danych z dzienników Webalizer Analog AWStats HTTPAnalyze Analiza uzyskanych statystyk Zdrowie witryny Preferencje użytkowników Liczba żądań i liczba wyświetleń stron Zmiana trendów w czasie Witryny, z których przybył użytkownik Rozwiązywanie problemów Problemy przy instalacji Błędy analizy składniowej Błąd w wierszu 26... miałem na myśli wiersz 94 Pamiętaj o podstawach Puste zmienne Przekazywanie zmiennych z formularzy Jednolite i poprawne nazwy zmiennych Otwórz nowe okno przeglądarki Błąd „Headers already Sent" Ogólne uwagi na temat testowania skryptów Wykorzystanie instrukcji echo Dziel i rządź Testowanie, testowanie i raz jeszcze testowanie Gdzie szukać pomocy? PHPBuilder.com Witryny twórców aplikacji Wyszukiwarki Kanały IRC Rozwiązania ćwiczeń Skrót składni języka PHP Funkcje języka PHP5 Typy danych MySQL Skrót składni języka bazy danych MySQL Porównanie edytorów tekstów Wybór firmy obsługującej serwer WWW Wprowadzenie do PEAR Instalacja Apache. PHP i MySQL-a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144603 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Java : wprowadzenie / Patrick Niemeyr [!], Jonathan Knudsen ; [tł.: Rafał Jońca]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2003. - 775 s. : il. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
(O'Reilly)
Na s. tyt. błędna nazwa aut.: Niemeyr zamiast Niemeyer.
Na s. tyt., okł.: Wyd. 2 - dotyczy wyd. oryg.
U góry okł.: Pomoc dla początkujących programistów Javy. Zawiera opis Java 2 SDK 1.4.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 107892 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt., okł.: Zaprzęgnij Perl do nietypowych zadań.
Na okł. nazwa wyd. oryg.: No Starch Press.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 116946 N (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Vademecum Profesjonalisty)
U góry okł.: Wykorzystaj środowisko Delphi do tworzenia aplikacji dla platform .NET. Zainstaluj mechanizmy COM i Reflection. Utwórz komponenty Windows Forms i Web Forms. Poznaj kluczowe technologie platformy .NET.
Indeks.
Streszczenie: Przedstawiono możliwości tworzenia aplikacji .NET za pomocą narzędzia programistycznego firmy Borland, zamieszczono praktyczne przykłady, omówienie ciekawych technik oraz przydatne wskazówki na temat efektywnego korzystania z potencjału platformy .NET Framework. Zawiera dokładne omówienie języka programowania Delphi, zaawansowanych zagadnień związanych z programowaniem dla platformy .NET (w tym z zarządzaniem pamięcią), mechanizmów COM-Interop i Reflection, biblioteki GDI+, wytwarzania komponentów typu Windows Forms oraz Web Forms i wiele innych, a także solidną analizę kluczowych technologii platformy .NET, takich jak ADO.NET i ASP.NET, włącznie z mnóstwem przykładów demonstrujących ich możliwości.
Dla zaawansowanych programistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
U dołu strony tytułowej oraz okładki nazwa wydawcy oryginału: Packt Publishing.
Indeks.
Narzędzia potrzebne do realizacji przykładów Do kogo kierowana jest książka? Konwencje typograficzne Przykładowy kod Docenić Node Unikatowo zaprojektowany Node Współbieżność Równoległość i wątki Współbieżność i procesy Zdarzenia Pętla zdarzeń Wpływ sposobu zaprojektowania Node na architektów systemów Budowanie większych systemów z mniejszych Strumienie Wykorzystanie JavaScript na każdym etapie projektu maksymalizuje dobre efekty Zamiana kodu Browserify Instalacja i wirtualizacja serwerów Node Uruchamianie podstawowego serwera Node Witaj, świecie Tworzenie żądań HTTP Pośredniczenie i tunelowanie HTTPS, TLS (SSL) i zabezpieczanie serwera Tworzenie podpisanego samodzielnie certyfikatu na potrzeby programistyczne Instalacja prawdziwego certyfikatu SSL Instalacja aplikacji w chmurze Heroku Dodatki Git Zarządzanie zmiennymi konfiguracyjnymi Zarządzanie wdrożeniem Instalacja aplikacji w chmurze OpenShift Instalacja aplikacji Node i MongoDB Wdrożenie aplikacji Docker, czyli lekkie i wirtualne kontenery Najpierw jednak tyk systemu Unix Korzystanie z systemu Docker Tworzenie pliku Dockerfile Zbudowanie i uruchomienie obrazu Dockera Skalowanie Node Skalowanie pionowe wykorzystujące wiele rdzeni procesora Funkcja spawn() Funkcja fork() Funkcja exec() Funkcja execFile() Komunikacja z procesem potomnym Moduł cluster Skalowanie w poziomie z wykorzystaniem wielu maszyn Użycie serwera Nginx Równoważenie obciążenia za pomocą Node Użycie kolejek komunikatów Użycie modułu komunikacji UDP serwera Node Zarządzanie pamięcią i przestrzenią Jak poradzić sobie z dużym tłumem? Mikroserwisy Mechanizm pub-sub serwera Redis Mikroserwisy w narzędziu Seneca Zmniejszenie zużycia pamięci Używaj strumieni zamiast buforów Prototypy Wydajne pamięciowo struktury danych z wykorzystaniem serwera Redis V8 i optymalizacja wydajności Optymalizacja kodu JavaScript Strategie dotyczące pamięci podręcznych Wykorzystanie Redis jako pamięci podręcznej Wdrażanie CloudFlare jako CDN Zarządzanie sesją użytkownika Uwierzytelnianie i sesje JWT Monitorowanie aplikacji Jak poradzić sobie z błędami? Moduł domain Wyłapywanie błędów innych procesów Tworzenie dzienników zdarzeń Dostosowywanie działania w zmieniającym się środowisku REPL narzędzia Node Zdalny monitoring i zarządzanie procesem Node Profilowanie procesów Wykorzystywanie niezależnych narzędzi do monitorowania PM2 Wykorzystanie New Relic do monitorowania aplikacji Budowanie i testowanie Budowanie aplikacji za pomocą narzędzi Gulp, Browserify i Handlebars Narzędzie Gulp Wykonanie szkieletu systemu budowania Uruchamianie i testowanie zbudowanej wersji Wykorzystanie narzędzi do testowania wbudowanych w system Node Debuger wbudowany w system Node Moduł assert Testowanie za pomocą Mocha, Chai, Sinon i npm Mocha Chai Sinon Automatyzacja testów w przeglądarce internetowej dzięki PhantomJS i CasperJS Testowanie z wykorzystaniem PhantomJS Scenariusze nawigacyjne w CasperJS Wdrażanie i konserwacja GitHub i mechanizm webhook Włączenie mechanizmu webhook Implementacja systemu budowania i wdrażania wykorzystującego mechanizm webhook Synchronizacja wersji lokalnej i zdalnej Tworzenie wersji lokalnej za pomocą narzędzia Vagrant Przygotowywanie systemu przy użyciu Ansible Integracja, dostarczanie i wdrażanie Ciągła integracja Ciągłe dostarczanie Ciągłe wdrażanie Budowanie i wdrażanie z użyciem narzędzia Jenkins Wdrażanie w chmurze Heroku Zarządzanie pakietami Wersjonowanie semantyczne Zarządzanie pakietami z użyciem npm
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145168 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce nazwa wydawnictwa: Packt - dotyczy wydania oryginału.
Indeks.
Typowe protokoły bezpieczeństwa (17) SOP (17) CORS (21) Kodowanie URL, czyli kodowanie z procentem (24) Podwójne kodowanie (26) Kodowanie Base64 (28) Zbieranie informacji (33) Techniki zbierania informacji (33) Wyliczanie domen, plików i zasobów (34) Fierce (35) theHarvester (38) SubBrute (39) CeWL (41) DirBuster (42) WhatWeb (44) Shodan (48) DNSdumpster (50) Wyszukiwanie domen po odwróconym adresie IP - YouGetSignal (50) Pentest-Tools (52) Zaawansowane wyszukiwanie Google (52) Ataki XSS (57) Odbity XSS (58) Zapisany XSS (62) Ataki XSS wykorzystujące Flasha - funkcja ExternalInterface.call() (70) Znaczniki HttpOnly i bezpieczne pliki cookie (71) Ataki XSS bazujące na obiektach DOM (72) Narzędzie BeEF, czyli wykorzystywanie podatności XSS (75) Atak CSRF (83) Wprowadzenie do CSRF (84) Wykonywanie ataku CSRF dla żądań POST (85) W jaki sposób programiści zapobiegają CSRF? (86) Podatność CSRF PayPala dotycząca zmiany numerów telefonów (87) Wykorzystanie podatności na atak CSRF w żądaniach typu JSON (88) Wykorzystanie ataku XSS do wykradania tokenów CSRF (90) Wykorzystanie słabości tokena CSRF (91) Flash na ratunek (92) Wykorzystanie wstrzykiwania SQL (97) Instalacja SQLMap w systemie Kali Linux (98) Wprowadzenie do SQLMap (99) Pobieranie danych - scenariusz z wykorzystywaniem błędu (102) SQLMap i modyfikacja adresów URL (106) Przyspieszamy cały proces (107) Pobieranie danych z bazy w scenariuszach wykorzystujących czas lub działających na ślepo (109) Odczyt i zapis plików (111) Obsługa wstrzykiwania w żądaniu POST (115) Wstrzykiwanie SQL do stron wymagających logowania (118) Powłoka SQL (119) Powłoka poleceń (119) Unikanie filtrów - skrypty modyfikujące (121) Konfiguracja serwera pośredniczącego (124) Podatności na atak związane z przesyłaniem plików (127) Podatność na atak związana z przesyłaniem plików - wprowadzenie (128) Zdalne wykonywanie kodu (129) Powrót do XSS (134) Ataki typu DoS (136) Obejście zabezpieczeń związanych z przesyłaniem plików (138) Metasploit i sieć WWW (149) Moduły Metasploit (149) Użycie Msfconsole (151) Wykorzystanie modułów pomocniczych związanych z aplikacjami internetowymi (153) Wykorzystanie WMAP (157) Generowanie w Metasploit ładunków dla aplikacji internetowych (161) Ataki XML (167) Podstawy formatu XML (168) Atak XXE (172) XML do kwadratu (178) Nowe wektory ataków (181) Atak SSRF (181) Atak IDOR (188) Przebijanie DOM (194) Atak RPO (196) Podmiana interfejsu użytkownika (201) Wstrzykiwanie obiektów PHP (204) Bezpieczeństwo Oauth 2.0 (211) Wprowadzenie do modelu OAuth 2.0 (212) Otrzymywanie upoważnień (215) Użycie OAuth dla zabawy i zysku (219) Metodologia testowania API (225) Zrozumieć API typu REST (225) Konfiguracja środowiska testowego (230) Nauka API (232) Podstawowa metodologia testowania API dla programistów (237)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 95
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144845 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Rozdział 1. Wprowadzenie do wzorców projektowych 19 Czym są wzorce projektowe? 20 Wzorce projektowe GoF 20 Zalety wzorców projektowych 23 Podstawowe wzorce projektowe środowiska Java 24 Wzorzec projektowy Singleton 24 Wzorzec projektowy Fabryka abstrakcyjna 25 Wzorzec projektowy Fasada 26 Wzorzec projektowy Iterator 27 Wzorzec projektowy Pełnomocnik 28 Wzorce tworzenia aplikacji biznesowych 29 Różnice między wzorcami projektowymi i wzorcami tworzenia aplikacji biznesowych 29 Rozdział 2. Wzorce warstwy prezentacji 31 Warstwa prezentacji - co to takiego? 31 Wzorzec filtra przechwytującego 33 Implementacja filtra przechwytującego w Javie EE 8 34 Implementacja klasy LogAccessFilter 34 Implementacja klasy LogBrowserFilter 36 Właściwe przypisanie filtrów 37 Wzorzec kontrolera przedniego 38 Implementacja klasy działającej jako FrontController 39 Implementacja poleceń 41 Wzorzec kontrolera aplikacji 41 Implementacja klasy DownloadFrontController 42 Implementacja klasy DownloadApplicationController 43 Implementacja poleceń 46 Różnice między wzorcami kontrolera frontowego i aplikacyjnego 48 Rozdział 3. Wzorce warstwy biznesowej 49 Warstwa biznesowa - co to takiego? 49 Wzorzec delegat biznesowy 51 Warstwy programowe i sprzętowe 51 Klasyczny scenariusz użycia delegata biznesowego 53 Zalety wzorca delegata biznesowego 55 Wzorzec fasady sesyjnej 57 Zalety fasady sesyjnej 57 Implementacja wzorca fasady sesyjnej w Javie EE 58 Klasyczny scenariusz użycia wzorca fasady sesyjnej 58 Implementacja wzorca fasady sesyjnej 60 Wzorzec obiektu biznesowego 71 Aplikacje o złożonych regułach biznesowych 72 Implementacja wzorca obiektu biznesowego 75 Rozdział 4. Wzorce integracyjne 79 Czym jest warstwa integracyjna? 79 Wzorzec dostępu do danych 80 Implementacja wzorca dostępu do danych 81 Implementacja encji przy użyciu JPA 81 Implementacja DAO 83 Wzorzec magazynu dziedzinowego 86 Implementacja wzorca magazynu dziedzinowego 87 Implementacja klasy PersistenceManagerFactory 88 Implementacja klasy PersistenceManager 89 Implementacja klasy EmployeeStoreManager 90 Implementacja interfejsu StageManager 91 Implementacja klasy TransactionFactory 93 Implementacja klasy Transaction 93 Implementacja klasy EmployeeBusiness 94 Wzorzec aktywatora usługi 95 JMS (Java Message Service) 96 Metody asynchroniczne EJB 97 Zdarzenia asynchroniczne - producenci i nasłuchujący 98 Implementacja wzorca aktywatora usługi 99 Implementacja wysyłania i otrzymywania komunikatów poprzez JMS 99 Implementacja metod asynchronicznych EJB 100 Implementacja zdarzeń asynchronicznych - producenci i nasłuchujący 101 Rozdział 5. Programowanie aspektowe i związane z tym wzorce projektowe 103 Programowanie aspektowe - co to takiego? 104 Programowanie aspektowe czasu kompilacji czy czasu działania? 104 Programowanie aspektowe w Javie EE - interceptor 105 Kilka słów na temat CDI i komponentów bean 105 Komponent bean 106 Luźne powiązanie 107 Interceptory na platformie Javy EE 108 Implementacja interceptora EJB 109 Implementacja interceptora CDI 115 Dekorator 119 Wzorzec Dekorator 119 Dekorator w systemie Javy EE 120 Implementacja dekoratora 121 Rozdział 6. Wzorce reaktywne 125 Zdarzenia w CDI 127 Implementacja zdarzenia w CDI 127 Implementacja klasy FileUploadResource 128 Implementacja obserwatorów 132 Asynchroniczne metody komponentów EJB 134 Różnice między zdarzeniami i asynchronicznym wywołaniem metody 134 Implementacja asynchronicznej metody EJB 134 Implementacja komponentów EJB 135 Implementacja klasy FileUploadResource 137 Asynchroniczna usługa REST 139 Implementacja asynchronicznej usługi REST 139 Implementacja EJB 140 Implementacja klasy FileUploadResource 141 Implementacja API klienckiego 144 Rozdział 7. Wzorce mikrousług 147 Wzorzec mikrousług - co to takiego? 147 Wewnątrz aplikacji monolitycznej 149 Sześcian skalowalności 151 Czym naprawdę są mikrousługi? 152 Jak działa architektura mikrousług? 152 Aplikacja podzielona na wiele małych komponentów 153 Zespoły wielozadaniowe 156 Skupienie się na produkcie 156 Prostsze i inteligentniejsze przetwarzanie 157 Zdecentralizowane zarządzanie bibliotekami i API 157 Zasada jednej odpowiedzialności 157 Odporność na błędy 158 Systemy ewolucyjne 159 Zdecentralizowane dane 159 Kiedy stosować architekturę mikrousług? 159 Jak podzielić aplikację na mikrousługi? 160 Zalety i wady aplikacji wykorzystujących mikrousługi 163 Wzorce architektury mikrousługowej 164 Wzorzec agregator 165 Wzorzec pełnomocnik 165 Wzorzec łańcuch 166 Wzorzec rozgałęzienie 167 Wzorzec asynchronicznego przekazywania komunikatów 167 Implementacja mikrousług 168 Rozdział 8. Wzorce dla aplikacji działających w chmurze 173 Pojęcie aplikacji działającej w chmurze 173 Cele stawiane aplikacjom dostosowanym do działania w chmurze 174 Wzorce projektowe aplikacji działających w chmurze 175 Aplikacja jako kompozyt (mikrousługi) 176 Abstrakcja 176 Metodologia dwunastu czynników 176 Brama interfejsu API 182 Rejestr serwisów 184 Serwer konfiguracji 184 Bezpiecznik 185 Rozdział 9. Wzorce bezpieczeństwa 189 Pojęcie wzorców bezpieczeństwa 189 Wzorzec pojedynczego miejsca rejestracji 190 Implementacja pojedynczego miejsca rejestracji 192 Implementacja klasy AuthenticationResource 192 Implementacja klas App1 i App2 197 Mechanizmy uwierzytelniania 200 Uwierzytelnianie proste 200 Uwierzytelnianie na podstawie formularza 200 Uwierzytelnianie w oparciu o skrót 202 Uwierzytelnianie klienta 202 Uwierzytelnianie wzajemne 202 Kiedy stosować deskryptor wdrożenia, adnotację lub konfigurację programową? 202 Implementacja mechanizmów uwierzytelniania 204 Implementacja pliku web.xml 205 Implementacja klasy HelloWorld 205 Implementacja klasy HelloWorldServlet 207 Interceptor uwierzytelniania 208 Implementacja interceptora uwierzytelniania 208 Implementacja interceptora CDI 209 Implementacja zasobu JAX-RS 213 Rozdział 10. Wzorce wdrażania 215 Wzorce wdrażania - co to takiego? 215 Wdrażanie kanarkowe 217 Wskazanie serwerów kanarkowych 218 Wdrożenie nowej wersji na serwery kanarkowe 219 Testowanie aplikacji i weryfikacja, czy cały system działa poprawnie 219 Wdrożenie aplikacji na pozostałe serwery 219 Wdrażanie niebieski-zielony 219 Określenie serwerów mających otrzymać aktualizację jako pierwsze 220 Wdrożenie aplikacji na wybranej grupie serwerów 220 Wdrożenie aplikacji na pozostałych serwerach 221 Wdrażanie z testami A/B 221 Zdefiniowanie grupy użytkowników końcowych 222 Określenie serwerów, na których zostanie umieszczona nowa wersja 223 Wdrożenie nowej wersji 223 Ocena wpływu nowej wersji na użytkowników 223 Wdrażanie ciągłe 223 Rozdział 11. Wzorce operacyjne 225 Wzorzec operacyjny - co to takiego? 225 Wzorce związane z wydajnością i skalowalnością 226 Pamięć podręczna 227 Wzorzec CQRS 229 Źródła zdarzeń 230 Tabela indeksowa 231 Zmaterializowany widok 233 Sharding 234 Wzorce związane z zarządzaniem i monitoringiem 235 Wzorzec ambasador 236 Wzorzec monitorowania działania aplikacji 237 Wzorzec zewnętrznego magazynu z konfiguracją 238 Rozdział 12. Projekt MicroProfile 241 Tworzenie projektów Eclipse MicroProfile 241 Eclipse MicroProfile Config 1.3 242 Eclipse MicroProfile Fault Tolerance 1.1 242 Eclipse MicroProfile Health Check 1.0 242 Eclipse MicroProfile JWT Authentication 1.1 243 Eclipse MicroProfile Metrics 1.1 243 Eclipse MicroProfile OpenAPI 1.0 243 Eclipse MicroProfile OpenTracing 1.1 243 Eclipse MicroProfile Rest Client 1.1 243 CDI 2.0 244 Common Annotations 1.3 244 JAX-RS 2.1 244 JSON-B 1.0 244 JSON-P 1.1 244 Dlaczego powinniśmy używać projektu MicroProfile? 245 Społeczność 245 Przyszłość projektu 245
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 82
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148054 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Czym jest programowanie funkcyjne? Czym jest programowanie funkcyjne? Pisanie użytecznych programów bez efektów ubocznych W jaki sposób transparentność referencyjna czyni program bezpieczniejszym? Zalety programowania funkcyjnego Wykorzystanie modelu z zastępowaniem do rozumowania na temat programu Zastosowanie zasad funkcyjnych na prostym przykładzie Osiąganie limitów abstrakcji Użycie funkcji w języku Java Czym jest funkcja? Funkcje w świecie rzeczywistym Funkcje w Javie Metody funkcyjne Interfejsy funkcyjne Javy i klasy anonimowe Złożenie funkcji Funkcje polimorficzne Upraszczanie kodu za pomocą funkcji anonimowych Zaawansowane funkcjonalności funkcji Co z funkcjami dotyczącymi kilku argumentów? Zastosowanie funkcji z częściowym rozwinięciem Funkcje wyższego rzędu Polimorficzne funkcje wyższego rzędu Użycie funkcji anonimowych Funkcje lokalne Domknięcia Częściowe zastosowanie funkcji i automatyczne rozwijanie Zamiana argumentów częściowo zastosowanych funkcji Funkcje rekurencyjne Funkcja tożsamościowa Interfejsy funkcyjne Javy 8 Debugging funkcji anonimowych Uczynić Javę bardziej funkcyjną Zamiana standardowych struktur sterujących na ich funkcyjne odpowiedniki Abstrakcja struktur sterujących Czyszczenie kodu Alternatywa dla if ... else Abstrakcja iteracji Abstrakcja operacji na liście dzięki odwzorowaniu Tworzenie list Wykorzystanie operacji dotyczących głowy i ogona Funkcyjne dodawanie do listy Redukcja i zwijanie list Kompozycja odwzorowań i mapowanie kompozycji Stosowanie efektów dla list Funkcyjne podejście do danych wyjściowych Budowanie list referencji odwrotnych Zastosowanie właściwych typów Problemy ze standardowymi typami (109) Definiowanie typów wartości Przyszłość typów wartości w Javie Rekurencja, rekurencja odwrotna i memoizacja Różnice między rekurencją i rekurencją odwrotną Przykład z dodawaniem dla obu rodzajów rekurencji Implementacja rekurencji w Javie Wykorzystanie eliminacji wywołania ogonowego Użycie funkcji i metod z rekurencją ogonową Abstrakcja rekurencji Utworzenie wersji zapewniającej prostą podmianę metody rekurencyjnej bazującej na stosie Stosowanie funkcji rekurencyjnych Korzystanie z lokalnie zdefiniowanych funkcji Zapewnienie funkcji działających jako rekurencje ogonowe Funkcje podwójnie rekurencyjne - ciąg Fibonacciego Zamiana metod dla list na wersje rekurencyjne i bezpieczne dla stosu Kompozycja ogromnej liczby funkcji Korzystanie z memoizacji Memoizacja w programowaniu imperatywnym Memoizacja w funkcjach rekurencyjnych Memoizacja automatyczna Obsługa danych przy użyciu list Jak klasyfikować kolekcje danych? Różne rodzaje list Względna oczekiwana wydajność listy Wymiana czasu na zajętość pamięci lub czasu kontra złożoność Modyfikacja na miejscu Trwałe struktury danych Implementacja niezmiennej, trwałej listy jednokierunkowej Współdzielenie danych w operacjach na liście Dodatkowe operacje na liście Wykorzystanie rekurencji do zwijania list za pomocą funkcji wyższego rzędu Bazująca na stercie, rekurencyjna wersja foldRight Odwzorowanie i filtrowanie list Obsługa danych opcjonalnych Problemy ze wskaźnikiem null Alternatywy dla referencji null Typ danych Option Pobranie wartości z Option Stosowanie funkcji dla wartości opcjonalnych Kompozycja obiektów Option Sposoby użycia Option Inne sposoby łączenia opcji Kompozycja List z Option Różne narzędzia dodatkowe dla Option Testowanie, czy to Some, czy None Implementacja metod equals i hashcode Jak i gdzie używać Option? Obsługa błędów i wyjątków Problemy do rozwiązania Typ Either Kompozycja klasy Either Typ Result Dodawanie metod do klasy Result Wzorce Result Zaawansowana obsługa Result Stosowanie predykatów Mapowanie porażek Dodanie metod fabrycznych Stosowanie efektów Zaawansowana kompozycja wyników Zaawansowana obsługa list Problem z length Problem wydajności Zalety memoizacji Wady memoizacji Faktyczna wydajność Kompozycja List i Result Metody List zwracające Result Konwersja z List na Result Abstrakcja typowych operacji na listach Zszywanie i rozszywanie list Dostęp do elementów na podstawie ich indeksów Dzielenie list Poszukiwanie podlist Różnorakie funkcje dotyczące obsługi list Automatyczne przetwarzanie równoległe list Nie wszystkie obliczenia można zrównoleglić Podział listy na podlisty Zrównoleglone przetwarzanie podlist Wykorzystywanie leniwości obliczeń Zrozumieć rygor i lenistwo Java jest językiem rygorystycznym Problem z rygorem Implementacja wersji leniwej Rzeczy, których nie wykonamy bez lenistwa Dlaczego nie użyjemy klasy Stream z Javy 8? Tworzenie struktury danych dla leniwej listy Memoizacja wyliczonych wartości Modyfikacja strumienia Prawdziwa esencja lenistwa Zwijanie strumieni Obsługa strumieni nieskończonych Unikanie referencji null i modyfikowalnych pól Obsługa danych za pomocą drzew Drzewo binarne Drzewa zrównoważone i niezbalansowane Rozmiar, wysokość i głębia Drzewa liściaste Uporządkowane drzewa binarne lub też drzewa binarne wyszukiwania Kolejność wstawiania Kolejność przejścia przez drzewo Implementacja drzewa binarnego Usuwanie elementów z drzew Łączenie dowolnych drzew Zwijanie drzewa Zwijanie za pomocą dwóch funkcji Zwijanie za pomocą jednej funkcji Którą implementację zwinięcia wybrać? Odwzorowanie drzew Równoważenie drzew Obracanie drzew Równoważenie drzew za pomocą algorytmu Day-Stout-Warren Automatycznie równoważące się drzewa Rozwiązywanie właściwego problemu Rozwiązywanie rzeczywistych problemów przy użyciu zaawansowanych drzew Lepsza wydajność i bezpieczeństwo stosu dzięki samobalansującym się drzewom Prosta struktura drzewa Wstawianie elementu do drzewa czerwono-czarnego Przykład użycia drzew czerwono-czarnych - mapowanie Implementacja klasy Map Rozbudowania klasy Map Użycie klasy Map dla kluczy bez możliwości porównywania Implementacja funkcyjnej kolejki priorytetowej Protokół dostępowy dla kolejki priorytetowej Sposoby użycia kolejek priorytetowych Wymagania implementacyjne Struktura danych nazywana kopcem lewostronnym Implementacja kopca lewostronnego Implementacja interfejsu przypominającego kolejkę Kolejka priorytetowa dla elementów bez możliwości porównywania Obsługa zmian stanu w sposób funkcyjny Funkcjonalny generator liczb losowych Interfejs generatora liczb losowych Implementacja generatora liczb losowych Ogólne API do obsługi stanu Korzystanie z operacji na stanie Kompozycja operacji na stanie Ogólna obsługa stanu Wzorce stanu Tworzenie maszyny stanowej Kiedy korzystać ze stanu i maszyny stanowej Funkcyjne wejście-wyjście Stosowanie efektów w kontekście Czym są efekty? Implementacja efektów Bardziej użyteczne efekty dla porażek Odczyt danych Odczyt danych z konsoli Odczyt danych z pliku Testowanie z zadanymi danymi wejściowymi Naprawdę funkcyjne wejście-wyjście W jaki sposób zapewnić pełną funkcyjność wejścia-wyjścia? Implementacja w pełni funkcyjnego wejścia-wyjścia Łączenie operacji wejścia-wyjścia Obsługa wejścia za pomocą IO Rozszerzanie typu IO Uczynienie typu IO bezpiecznym dla stosu Współdzielenie zmiennego stanu przy użyciu aktorów Model aktora Asynchroniczne komunikaty Obsługa zrównoleglenia Obsługa zmiany stanu aktora Budowanie frameworka aktora Ograniczenia prezentowanego frameworka aktora Projektowanie interfejsów frameworka aktorów Implementacja AbstractActor Zmuszenie aktorów do działania Implementacja przykładu z ping-pongiem Bardziej poważny przykład - równoległe wykonywanie obliczeń Zmiana kolejności wyników Rozwiązanie problemu wydajności Rozwiązywanie typowych problemów w sposób funkcyjny Wykorzystanie asercji do walidacji danych Odczyt właściwości z pliku Wczytywanie pliku właściwości Odczyt właściwości jako tekstu Tworzenie lepszych komunikatów o błędzie Odczyt właściwości jako listy Odczytywanie wyliczeń Odczyt właściwości dowolnych typów Konwersja programu imperatywnego - czytnik plików XML Zebranie potrzebnych funkcji Kompozycja funkcji i stosowanie efektu Implementacja funkcji Uczynienie programu nawet bardziej funkcyjnym Rozwiązanie problemu z typem argumentu Zmiana funkcji przetwarzającej element na parametr Obsługa błędów dla nazw elementów Wykorzystanie elementów funkcyjnych Javy 8 Klasa Optional Strumienie Monady Co dalej? Wybór nowego języka Haskell Scala Kotlin Frege A co z dynamicznie typowanymi językami funkcyjnymi? Pozostanie z Javą Functional Java Javaslang Cyclops Inne biblioteki funkcyjne
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 103
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145209 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145165 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
U dołu s. tyt., okł. logo wydaw. oryg.: Packt Publishing.
U dołu okł. nazwa serii wyd. oryg.: Community Experience Distilled.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Indeks.
Dla wszystkich programistów PHP szukających frameworka, który spełni ich oczekiwania.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ć 114
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140409 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139919 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kompendium Programisty)
U góry s. tyt., okł.: Kompletny przewodnik po najnowszej wersji języka programowania ery Internetu.
U dołu s. tyt., okł.: Elementy języka. Metodologie programowania. Biblioteki zewnętrzne. Tworzenie apletów i serwlerów.
Na s. tyt., okł. logo wydaw. oryg.: McGraw-Hill Companies.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Java : the complete reference
Wydanie 11. odnosi się do oryginału.
CZĘŚĆ I. JĘZYK JAVA 1. Historia i ewolucja języka Java 31 Rodowód Javy 31 Narodziny nowoczesnego języka - C 31 Język C++ - następny krok 33 Podwaliny języka Java 33 Powstanie języka Java 33 Powiązanie z językiem C# 35 Jak Java wywarła wpływ na internet 35 Aplety Javy 35 Bezpieczeństwo 36 Przenośność 36 Magia języka Java - kod bajtowy 37 Wychodząc poza aplety 38 Szybszy harmonogram udostępniania 38 Serwlety - Java po stronie serwera 39 Hasła języka Java 39 Prostota 40 Obiektowość 40 Niezawodność 40 Wielowątkowość 40 Neutralność architektury 41 Interpretowalność i wysoka wydajność 41 Rozproszenie 41 Dynamika 41 Ewolucja Javy 41 Kultura innowacji 46 2. Podstawy języka Java 47 Programowanie obiektowe 47 Dwa paradygmaty 47 Abstrakcja 48 Trzy zasady programowania obiektowego 48 Pierwszy przykładowy program 52 Wpisanie kodu programu 52 Kompilacja programów 53 Bliższe spojrzenie na pierwszy przykładowy program 53 Drugi prosty program 55 Dwie instrukcje sterujące 56 Instrukcja if 57 Pętla for 58 Bloki kodu 59 Kwestie składniowe 60 Znaki białe 60 Identyfikatory 60 Stałe 60 Komentarze 61 Separatory 61 Słowa kluczowe języka Java 61 Biblioteki klas Javy 62 3. Typy danych, zmienne i tablice 63 Java to język ze ścisłą kontrolą typów 63 Typy proste 63 Typy całkowitoliczbowe 64 Typ byte 64 Typ short 65 Typ int 65 Typ long 65 Typy zmiennoprzecinkowe 65 Typ float 66 Typ double 66 Typ znakowy 66 Typ logiczny 68 Bliższe spojrzenie na stałe 68 Stałe całkowitoliczbowe 68 Stałe zmiennoprzecinkowe 69 Stałe logiczne 70 Stałe znakowe 70 Stałe łańcuchowe 71 Zmienne 71 Deklaracja zmiennej 71 Inicjalizacja dynamiczna 72 Zasięg i czas życia zmiennych 72 Konwersja typów i rzutowanie 74 Automatyczna konwersja typów 74 Rzutowanie niezgodnych typów 75 Automatyczne rozszerzanie typów w wyrażeniach 76 Zasady rozszerzania typu 76 Tablice 77 Tablice jednowymiarowe 77 Tablice wielowymiarowe 79 Alternatywna składnia deklaracji tablicy 82 Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych 83 Ograniczenia var 85 Kilka słów o łańcuchach 85 4. Operatory 87 Operatory arytmetyczne 87 Podstawowe operatory arytmetyczne 88 Operator reszty z dzielenia 88 Operatory arytmetyczne z przypisaniem 89 Inkrementacja i dekrementacja 90 Operatory bitowe 91 Logiczne operatory bitowe 92 Przesunięcie w lewo 94 Przesunięcie w prawo 95 Przesunięcie w prawo bez znaku 96 Operatory bitowe z przypisaniem 97 Operatory relacji 98 Operatory logiczne 99 Operatory logiczne ze skracaniem 100 Operator przypisania 101 Operator ? 101 Kolejność wykonywania operatorów 102 Stosowanie nawiasów okrągłych 102 5. Instrukcje sterujące 105 Instrukcje wyboru 105 Instrukcja if 105 Instrukcja switch 108 Instrukcje iteracyjne 111 Pętla while 112 Pętla do-while 113 Pętla for 115 Wersja for-each pętli for 118 Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych w pętlach 122 Pętle zagnieżdżone 123 Instrukcje skoku 123 Instrukcja break 124 Instrukcja continue 127 Instrukcja return 128 6. Wprowadzenie do klas 129 Klasy 129 Ogólna postać klasy 129 Prosta klasa 130 Deklarowanie obiektów 132 Bliższe spojrzenie na operator new 133 Przypisywanie zmiennych referencyjnych do obiektów 133 Wprowadzenie do metod 134 Dodanie metody do klasy Box 134 Zwracanie wartości 136 Dodanie metody przyjmującej parametry 137 Konstruktor 139 Konstruktor sparametryzowany 140 Słowo kluczowe this 141 Ukrywanie zmiennych składowych 141 Mechanizm odzyskiwania pamięci 142 Klasa stosu 142 7. Dokładniejsze omówienie metod i klas 145 Przeciążanie metod 145 Przeciążanie konstruktorów 147 Obiekty jako parametry 149 Dokładniejsze omówienie przekazywania argumentów 151 Zwracanie obiektów 152 Rekurencja 153 Wprowadzenie do kontroli dostępu 155 Składowe statyczne 158 Słowo kluczowe final 159 Powtórka z tablic 160 Klasy zagnieżdżone i klasy wewnętrzne 161 Omówienie klasy String 164 Wykorzystanie argumentów wiersza poleceń 165 Zmienna liczba argumentów 166 Przeciążanie metod o zmiennej liczbie argumentów 169 Zmienna liczba argumentów i niejednoznaczności 170 Stosowanie wnioskowania typów zmiennych lokalnych z typami referencyjnymi 171 8. Dziedziczenie 173 Podstawy dziedziczenia 173 Dostęp do składowych a dziedziczenie 174 Bardziej praktyczny przykład 175 Zmienna klasy bazowej może zawierać referencję do obiektu klasy pochodnej 177 Słowo kluczowe super 178 Wykorzystanie słowa kluczowego super do wywołania konstruktora klasy bazowej 178 Drugie zastosowanie słowa kluczowego super 181 Tworzenie hierarchii wielopoziomowej 182 Kiedy są wykonywane konstruktory? 184 Przesłanianie metod 185 Dynamiczne przydzielanie metod 187 Dlaczego warto przesłaniać metody? 188 Zastosowanie przesłaniania metod 188 Klasy abstrakcyjne 190 Słowo kluczowe final i dziedziczenie 192 Słowo kluczowe final zapobiega przesłanianiu 192 Słowo kluczowe final zapobiega dziedziczeniu 193 Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych a dziedziczenie 193 Klasa Object 195 9. Pakiety i interfejsy 197 Pakiety 197 Definiowanie pakietu 197 Znajdowanie pakietów i ścieżka CLASSPATH 198 Prosty przykład pakietu 199 Dostęp do pakietów i składowych 199 Przykład dostępu 200 Import pakietów 203 Interfejsy 204 Definiowanie interfejsu 205 Implementacja interfejsu 206 Interfejsy zagnieżdżone 208 Stosowanie interfejsów 209 Zmienne w interfejsach 211 Interfejsy można rozszerzać 213 Metody domyślne 214 Podstawy metod domyślnych 215 Bardziej praktyczny przykład 216 Problemy wielokrotnego dziedziczenia 217 Metody statyczne w interfejsach 217 Stosowanie metod prywatnych w interfejsach 218 Ostatnie uwagi dotyczące pakietów i interfejsów 219 10. Obsługa wyjątków 221 Podstawy obsługi wyjątków 221 Typy wyjątków 222 Nieprzechwycone wyjątki 222 Stosowanie instrukcji try i catch 223 Wyświetlenie opisu wyjątku 224 Wiele klauzul catch 225 Zagnieżdżone instrukcje try 226 Instrukcja throw 228 Klauzula throws 229 Słowo kluczowe finally 229 Wyjątki wbudowane w język Java 231 Tworzenie własnej klasy pochodnej wyjątków 231 Łańcuch wyjątków 234 Trzy dodatkowe cechy wyjątków 235 Wykorzystanie wyjątków 236 11. Programowanie wielowątkowe 237 Model wątków języka Java 238 Priorytety wątków 239 Synchronizacja 239 Przekazywanie komunikatów 240 Klasa Thread i interfejs Runnable 240 Wątek główny 240 Tworzenie wątku 242 Implementacja interfejsu Runnable 242 Rozszerzanie klasy Thread 244 Wybór odpowiedniego podejścia 244 Tworzenie wielu wątków 245 Stosowanie metod isAlive() i join() 246 Priorytety wątków 248 Synchronizacja 249 Synchronizacja metod 249 Instrukcja synchronized 251 Komunikacja międzywątkowa 252 Zakleszczenie 256 Zawieszanie, wznawianie i zatrzymywanie wątków 258 Uzyskiwanie stanu wątku 260 Stosowanie metody wytwórczej do tworzenia i uruchamiania wątku 261 Korzystanie z wielowątkowości 262 12. Wyliczenia, automatyczne opakowywanie typów prostych i adnotacje 263 Typy wyliczeniowe 263 Podstawy wyliczeń 263 Metody values() i valueOf() 265 Wyliczenia Javy jako typy klasowe 266 Wyliczenia dziedziczą po klasie Enum 268 Inny przykład wyliczenia 269 Opakowania typów 271 Klasa Character 271 Klasa Boolean 271 Opakowania typów numerycznych 272 Automatyczne opakowywanie typów prostych 273 Automatyczne opakowywanie i metody 274 Automatyczne opakowywanie i rozpakowywanie w wyrażeniach 274 Automatyczne opakowywanie typów znakowych i logicznych 276 Automatyczne opakowywanie pomaga zapobiegać błędom 276 Słowo ostrzeżenia 277 Adnotacje 277 Podstawy tworzenia adnotacji 278 Określanie strategii zachowywania adnotacji 278 Odczytywanie adnotacji w trakcie działania programu za pomocą refleksji 279 Interfejs AnnotatedElement 283 Wartości domyślne 283 Adnotacje znacznikowe 285 Adnotacje jednoelementowe 285 Wbudowane adnotacje 287 Adnotacje typów 288 Adnotacje powtarzalne 292 Ograniczenia 294 13. Wejście-wyjście, instrukcja try z zasobami i inne tematy 295 Podstawowa obsługa wejścia i wyjścia 295 Strumienie 296 Strumienie znakowe i bajtowe 296 Predefiniowane strumienie 298 Odczyt danych z konsoli 298 Odczyt znaków 298 Odczyt łańcuchów 299 Wyświetlanie informacji na konsoli 301 Klasa PrintWriter 301 Odczyt i zapis plików 302 Automatyczne zamykanie pliku 307 Modyfikatory transient i volatile 310 Operator instanceof 311 Modyfikator strictfp 313 Metody napisane w kodzie rdzennym 313 Stosowanie asercji 313 Opcje włączania i wyłączania asercji 315 Import statyczny 316 Wywoływanie przeciążonych konstruktorów za pomocą this() 318 Kilka słów o kompaktowych profilach API 320 14. Typy sparametryzowane 321 Czym są typy sparametryzowane? 321 Prosty przykład zastosowania typów sparametryzowanych 322 Typy sparametryzowane działają tylko dla typów referencyjnych 325 Typy sparametryzowane różnią się, jeśli mają inny argument typu 325 W jaki sposób typy sparametryzowane zwiększają bezpieczeństwo? 325 Klasa sparametryzowana z dwoma parametrami typu 327 Ogólna postać klasy sparametryzowanej 328 Typy ograniczone 328 Zastosowanie argumentów wieloznacznych 330 Ograniczony argument wieloznaczny 333 Tworzenie metody sparametryzowanej 337 Konstruktory sparametryzowane 338 Interfejsy sparametryzowane 339 Typy surowe i starszy kod 341 Hierarchia klas sparametryzowanych 343 Zastosowanie sparametryzowanej klasy bazowej 343 Podklasa sparametryzowana 345 Porównywanie typów w hierarchii klas sparametryzowanych w czasie wykonywania 346 Rzutowanie 348 Przesłanianie metod w klasach sparametryzowanych 348 Wnioskowanie typów a typy sparametryzowane 349 Wnioskowanie typów zmiennych lokalnych a typy sparametryzowane 350 Znoszenie 350 Metody mostu 351 Błędy niejednoznaczności 352 Pewne ograniczenia typów sparametryzowanych 353 Nie można tworzyć egzemplarza parametru typu 353 Ograniczenia dla składowych statycznych 354 Ograniczenia tablic typów sparametryzowanych 354 Ograniczenia wyjątków typów sparametryzowanych 355
15. Wyrażenia lambda 357 Wprowadzenie do wyrażeń lambda 357 Podstawowe informacje o wyrażeniach lambda 358 Interfejsy funkcyjne 358 Kilka przykładów wyrażeń lambda 359 Blokowe wyrażenia lambda 362 Sparametryzowane interfejsy funkcyjne 364 Przekazywanie wyrażeń lambda jako argumentów 365 Wyrażenia lambda i wyjątki 368 Wyrażenia lambda i przechwytywanie zmiennych 369 Referencje do metod 370 Referencje do metod statycznych 370 Referencje do metod instancyjnych 371 Referencje do metod a typy sparametryzowane 374 Referencje do konstruktorów 376 Predefiniowane interfejsy funkcyjne 380 16. Moduły 383 Podstawowe informacje o modułach 383 Przykład prostego modułu 384 Kompilowanie i uruchamianie przykładowej aplikacji 388 Dokładniejsze informacje o instrukcjach requires i exports 389 java.base i moduły platformy 390 Stary kod i moduł nienazwany 390 Eksportowanie do konkretnego modułu 391 Wymagania przechodnie 392 Stosowanie usług 396 Podstawowe informacje o usługach i dostawcach usług 396 Słowa kluczowe związane z usługami 397 Przykład stosowania usług i modułów 397 Grafy modułów 403 Trzy wyspecjalizowane cechy modułów 404 Moduły otwarte 404 Instrukcja opens 404 Instrukcja requires static 404 Wprowadzenie do jlink i plików JAR modułów 405 Dołączanie plików dostarczonych jako struktura katalogów 405 Konsolidacja modularnych plików JAR 405 Pliki JMOD 406 Kilka słów o warstwach i modułach automatycznych 406 Końcowe uwagi dotyczące modułów 407 CZĘŚĆ II. BIBLIOTEKA JĘZYKA JAVA 17. Obsługa łańcuchów 411 Konstruktory klasy String 411 Długość łańcucha 413 Specjalne operacje na łańcuchach 413 Literały tekstowe 413 Konkatenacja łańcuchów 414 Konkatenacja łańcuchów z innymi typami danych 414 Konwersja łańcuchów i metoda toString() 415 Wyodrębnianie znaków 416 Metoda charAt() 416 Metoda getChars() 416 Metoda getBytes() 416 Metoda toCharArray() 417 Porównywanie łańcuchów 417 Metody equals() i equalsIgnoreCase() 417 Metoda regionMatches() 418 Metody startsWith() i endsWith() 418 Metoda equals() kontra operator == 418 Metoda compareTo() 419 Przeszukiwanie łańcuchów 420 Modyfikowanie łańcucha 421 Metoda substring() 421 Metoda concat() 422 Metoda replace() 422 Metody trim() i strip() 423 Konwersja danych za pomocą metody valueOf() 424 Zmiana wielkości liter w łańcuchu 424 Łączenie łańcuchów 425 Dodatkowe metody klasy String 425 Klasa StringBuffer 426 Konstruktory klasy StringBuffer 427 Metody length() i capacity() 427 Metoda ensureCapacity() 427 Metoda setLength() 428 Metody charAt() i setCharAt() 428 Metoda getChars() 428 Metoda append() 429 Metoda insert() 429 Metoda reverse() 430 Metody delete() i deleteCharAt() 430 Metoda replace() 431 Metoda substring() 431 Dodatkowe metody klasy StringBuffer 431 Klasa StringBuilder 432 18. Pakiet java.lang 433 Opakowania typów prostych 433 Klasa Number 434 Klasy Double i Float 434 Metody isInfinite() i isNan() 437 Klasy Byte, Short, Integer i Long 437 Klasa Character 445 Dodatki wprowadzone w celu obsługi punktów kodowych Unicode 446 Klasa Boolean 449 Klasa Void 449 Klasa Process 450 Klasa Runtime 451 Zarządzanie pamięcią 452 Wykonywanie innych programów 453 Runtime.Version 453 Klasa ProcessBuilder 455 Klasa System 457 Wykorzystanie metody currentTimeMillis() do obliczania czasu wykonywania programu 458 Użycie metody arraycopy() 459 Właściwości środowiska 459 Interfejs System.Logger i klasa System.LoggerFinder 460 Klasa Object 460 Wykorzystanie metody clone() i interfejsu Cloneable 460 Klasa Class 462 Klasa ClassLoader 465 Klasa Math 465 Funkcje trygonometryczne 465 Funkcje wykładnicze 466 Funkcje zaokrągleń 466 Inne metody klasy Math 467 Klasa StrictMath 469 Klasa Compiler 469 Klasy Thread i ThreadGroup oraz interfejs Runnable 469 Interfejs Runnable 469 Klasa Thread 470 Klasa ThreadGroup 472 Klasy ThreadLocal i InheritableThreadLocal 475 Klasa Package 475 Klasa Module 476 Klasa ModuleLayer 477 Klasa RuntimePermission 477 Klasa Throwable 477 Klasa SecurityManager 477 Klasa StackTraceElement 477 Klasa StackWalker i interfejs StackWalker.StackFrame 478 Klasa Enum 478 Klasa ClassValue 479 Interfejs CharSequence 479 Interfejs Comparable 480 Interfejs Appendable 480 Interfejs Iterable 480 Interfejs Readable 481 Interfejs AutoCloseable 481 Interfejs Thread.UncaughtExceptionHandler 481 Podpakiety pakietu java.lang 481 Podpakiet java.lang.annotation 482 Podpakiet java.lang.instrument 482 Podpakiet java.lang.invoke 482 Podpakiet java.lang.management 482 Podpakiet java.lang.module 482 Podpakiet java.lang.ref 482 Podpakiet java.lang.reflect 482 19. Pakiet java.util, część 1. - kolekcje 483 Wprowadzenie do kolekcji 484 Interfejsy kolekcji 485 Interfejs Collection 486 Interfejs List 488 Interfejs Set 489 Interfejs SortedSet 490 Interfejs NavigableSet 490 Interfejs Queue 491 Interfejs Deque 492 Klasy kolekcji 493 Klasa ArrayList 494 Klasa LinkedList 497 Klasa HashSet 498 Klasa LinkedHashSet 499 Klasa TreeSet 499 Klasa PriorityQueue 501 Klasa ArrayDeque 501 Klasa EnumSet 502 Dostęp do kolekcji za pomocą iteratora 502 Korzystanie z iteratora Iterator 504 Pętla typu for-each jako alternatywa dla iteratora 505 Spliteratory 506 Przechowywanie w kolekcjach własnych klas 509 Interfejs RandomAccess 510 Korzystanie z map 510 Interfejsy map 510 Klasy map 516 Komparatory 520 Wykorzystanie komparatora 522 Algorytmy kolekcji 526 Klasa Arrays 531 Starsze klasy i interfejsy 535 Interfejs Enumeration 535 Klasa Vector 536 Klasa Stack 539 Klasa Dictionary 540 Klasa Hashtable 541 Klasa Properties 544 Wykorzystanie metod store() i load() 547 Ostatnie uwagi na temat kolekcji 548 20. Pakiet java.util, część 2. - pozostałe klasy użytkowe 549 Klasa StringTokenizer 549 Klasa BitSet 551 Klasy Optional, OptionalDouble, OptionalInt oraz OptionalLong 553 Klasa Date 556 Klasa Calendar 557 Klasa GregorianCalendar 560 Klasa TimeZone 561 Klasa SimpleTimeZone 562 Klasa Locale 563 Klasa Random 564 Klasy Timer i TimerTask 566 Klasa Currency 568 Klasa Formatter 569 Konstruktory klasy Formatter 570 Metody klasy Formatter 570 Podstawy formatowania 570 Formatowanie łańcuchów i znaków 573 Formatowanie liczb 573 Formatowanie daty i godziny 574 Specyfikatory %n i %% 575 Określanie minimalnej szerokości pola 576 Określanie precyzji 577 Używanie znaczników (flag) formatów 578 Wyrównywanie danych wyjściowych 578 Znaczniki spacji, plusa, zera i nawiasów 579 Znacznik przecinka 580 Znacznik # 580 Opcja wielkich liter 580 Stosowanie indeksu argumentu 581 Zamykanie obiektu klasy Formatter 582 Metoda printf() w Javie 582 Klasa Scanner 582 Konstruktory klasy Scanner 583 Podstawy skanowania 584 Kilka przykładów użycia klasy Scanner 587 Ustawianie separatorów 590 Pozostałe elementy klasy Scanner 591 Klasy ResourceBundle, ListResourceBundle i PropertyResourceBundle 592 Dodatkowe klasy i interfejsy użytkowe 596 Podpakiety pakietu java.util 597 java.util.concurrent, java.util.concurrent.atomic oraz java.util.concurrent.locks 598 java.util.function 598 java.util.jar 600 java.util.logging 600 java.util.prefs 600 java.util.regex 600 java.util.spi 601 java.util.stream 601 java.util.zip 601 21. Operacje wejścia-wyjścia: analiza pakietu java.io 603 Klasy i interfejsy obsługujące operacje wejścia-wyjścia 604 Klasa File 604 Katalogi 607 Stosowanie interfejsu FilenameFilter 608 Alternatywna metoda listFiles() 609 Tworzenie katalogów 609 Interfejsy AutoCloseable, Closeable i Flushable 609 Wyjątki operacji wejścia-wyjścia 610 Dwa sposoby zamykania strumieni 610 Klasy strumieni 611 Strumienie bajtów 612 Klasa InputStream 612 Klasa OutputStream 613 Klasa FileInputStream 613 Klasa FileOutputStream 615 Klasa ByteArrayInputStream 617 Klasa ByteArrayOutputStream 618 Filtrowane strumienie bajtów 620 Buforowane strumienie bajtów 620 Klasa SequenceInputStream 623 Klasa PrintStream 625 Klasy DataOutputStream i DataInputStream 627 Klasa RandomAccessFile 628 Strumienie znaków 629 Klasa Reader 629 Klasa Writer 629 Klasa FileReader 629 Klasa FileWriter 631 Klasa CharArrayReader 632 Klasa CharArrayWriter 633 Klasa BufferedReader 634 Klasa BufferedWriter 636 Klasa PushbackReader 636 Klasa PrintWriter 637 Klasa Console 638 Serializacja 639 Interfejs Serializable 640 Interfejs Externalizable 640 Interfejs ObjectOutput 640 Klasa ObjectOutputStream 641 Interfejs ObjectInput 642 Klasa ObjectInputStream 642 Przykład serializacji 643 Korzyści wynikające ze stosowania strumieni 645 22. System NIO 647 Klasy systemu NIO 647 Podstawy systemu NIO 648 Bufory 648 Kanały 648 Zestawy znaków i selektory 651 Udoskonalenia dodane w systemie NIO.2 651 Interfejs Path 651 Klasa Files 651 Klasa Paths 654 Interfejsy atrybutów plików 655 Klasy FileSystem, FileSystems i FileStore 657 Stosowanie systemu NIO 657 Stosowanie systemu NIO dla operacji wejścia-wyjścia na kanałach 658 Stosowanie systemu NIO dla operacji wejścia-wyjścia na strumieniach 666 Stosowanie systemu NIO dla operacji na ścieżkach i systemie plików 668 23. Obsługa sieci 675 Podstawy działania sieci 675 Klasy i interfejsy pakietu java.net obsługujące komunikację sieciową 676 Klasa InetAddress 677 Metody wytwórcze 677 Metody klasy 678 Klasy Inet4Address oraz Inet6Address 679 Gniazda klientów TCP/IP 679 URL 682 Klasa URLConnection 683 Klasa HttpURLConnection 685 Klasa URI 687 Pliki cookie 687 Gniazda serwerów TCP/IP 688 Datagramy 688 Klasa DatagramSocket 689 Klasa DatagramPacket 689 Przykład użycia datagramów 690 Prezentacja pakietu java.net.http 692 Trzy kluczowe elementy 692 Prosty przykład użycia API klienta HTTP 695 Czego jeszcze warto dowiedzieć się o pakiecie java.net.http? 696 24. Obsługa zdarzeń 697 Dwa mechanizmy obsługi zdarzeń 697 Model obsługi zdarzeń oparty na ich delegowaniu 698 Zdarzenia 698 Źródła zdarzeń 698 Obiekty nasłuchujące zdarzeń 699 Klasy zdarzeń 699 Klasa ActionEvent 701 Klasa AdjustmentEvent 701 Klasa ComponentEvent 702 Klasa ContainerEvent 702 Klasa FocusEvent 703 Klasa InputEvent 704 Klasa ItemEvent 704 Klasa KeyEvent 705 Klasa MouseEvent 706 Klasa MouseWheelEvent 707 Klasa TextEvent 708 Klasa WindowEvent 708 Źródła zdarzeń 709 Interfejsy nasłuchujące zdarzeń 710 Interfejs ActionListener 711 Interfejs AdjustmentListener 711 Interfejs ComponentListener 711 Interfejs ContainerListener 711 Interfejs FocusListener 711 Interfejs ItemListener 711 Interfejs KeyListener 711 Interfejs MouseListener 712 Interfejs MouseMotionListener 712 Interfejs MouseWheelListener 712 Interfejs TextListener 712 Interfejs WindowFocusListener 712 Interfejs WindowListener 712 Stosowanie modelu delegowania zdarzeń 713 Kluczowe zagadnienia tworzenia aplikacji graficznych z użyciem AWT 713 Obsługa zdarzeń generowanych przez mysz 714 Obsługa zdarzeń generowanych przez klawiaturę 717 Klasy adapterów 720 Klasy wewnętrzne 722 Anonimowa klasa wewnętrzna 724 25. Wprowadzenie do AWT: praca z oknami, grafiką i tekstem 727 Klasy AWT 728 Podstawy okien 730 Klasa Component 730 Klasa Container 730 Klasa Panel 730 Klasa Window 731 Klasa Frame 731 Klasa Canvas 731 Praca z oknami typu Frame 731 Ustawianie wymiarów okna 731 Ukrywanie i wyświetlanie okna 732 Ustawianie tytułu okna 732 Zamykanie okna typu Frame 732 Metoda paint() 732 Wyświetlanie łańcuchów znaków 732 Określanie koloru tekstu i tła 733 Żądanie ponownego wyświetlenia zawartości okna 733 Tworzenie aplikacji korzystających z klasy Frame 734 Wprowadzenie do stosowania grafiki 735 Rysowanie odcinków 735 Rysowanie prostokątów 735 Rysowanie elips, kół i okręgów 736 Rysowanie łuków 736 Rysowanie wielokątów 736 Prezentacja metod rysujących 737 Dostosowywanie rozmiarów obiektów graficznych 738 Praca z klasą Color 739 Metody klasy Color 740 Ustawianie bieżącego koloru kontekstu graficznego 741 Program demonstrujący zastosowanie klasy Color 741 Ustawianie trybu rysowania 742 Praca z czcionkami 743 Określanie dostępnych czcionek 745 Tworzenie i wybieranie czcionek 746 Uzyskiwanie informacji o czcionkach 748 Zarządzanie tekstowymi danymi wyjściowymi z wykorzystaniem klasy FontMetrics 749 26. Stosowanie kontrolek AWT, menedżerów układu graficznego oraz menu 753 Podstawy kontrolek AWT 754 Dodawanie i usuwanie kontrolek 754 Odpowiadanie na zdarzenia kontrolek 754 Wyjątek HeadlessException 755 Etykiety 755 Stosowanie przycisków 756 Obsługa zdarzeń przycisków 757 Stosowanie pól wyboru 760 Obsługa zdarzeń pól wyboru 761 Klasa CheckboxGroup 762 Kontrolki list rozwijanych 764 Obsługa zdarzeń list rozwijanych 765 Stosowanie list 766 Obsługa zdarzeń generowanych przez listy 767 Zarządzanie paskami przewijania 769 Obsługa zdarzeń generowanych przez paski przewijania 770 Stosowanie kontrolek typu TextField 772 Obsługa zdarzeń generowanych przez kontrolkę TextField 773 Stosowanie kontrolek typu TextArea 774 Wprowadzenie do menedżerów układu graficznego komponentów 776 FlowLayout 777 BorderLayout 778 Stosowanie obramowań 779 GridLayout 781 Klasa CardLayout 782 Klasa GridBagLayout 785 Menu i paski menu 789 Okna dialogowe 794 Przesłanianie metody paint() 797 27. Obrazy 799 Formaty plików 799 Podstawy przetwarzania obrazów: tworzenie, wczytywanie i wyświetlanie 800 Tworzenie obiektu obrazu 800 Ładowanie obrazu 800 Wyświetlanie obrazu 801 Podwójne buforowanie 802 Interfejs ImageProducer 804 Klasa MemoryImageSource 805 Interfejs ImageConsumer 806 Klasa PixelGrabber 806 Klasa ImageFilter 809 Klasa CropImageFilter 809 Klasa RGBImageFilter 810 Dodatkowe klasy obsługujące obrazy 821 28. Narzędzia współbieżności 823 Pakiety interfejsu Concurrent API 824 Pakiet java.util.concurrent 824 Pakiet java.util.concurrent.atomic 825 Pakiet java.util.concurrent.locks 825 Korzystanie z obiektów służących do synchronizacji 825 Klasa Semaphore 825 Klasa CountDownLatch 830 CyclicBarrier 832 Klasa Exchanger 834 Klasa Phaser 835 Korzystanie z egzekutorów 842 Przykład prostego egzekutora 842 Korzystanie z interfejsów Callable i Future 844 Typ wyliczeniowy TimeUnit 846 Kolekcje współbieżne 847 Blokady 847 Operacje atomowe 850 Programowanie równoległe przy użyciu frameworku Fork/Join 851 Najważniejsze klasy frameworku Fork/Join 852 Strategia dziel i zwyciężaj 855 Prosty przykład użycia frameworku Fork/Join 855 Znaczenie poziomu równoległości 858 Przykład użycia klasy RecursiveTask 860 Asynchroniczne wykonywanie zadań 862 Anulowanie zadania 863 Określanie statusu wykonania zadania 863 Ponowne uruchamianie zadania 863 Pozostałe zagadnienia 863 Wskazówki dotyczące stosowania frameworku Fork/Join 865 Pakiet Concurrency Utilities a tradycyjne metody języka Java 866 29. API strumieni 867 Podstawowe informacje o strumieniach 867 Interfejsy strumieni 868 Jak można uzyskać strumień? 870 Prosty przykład stosowania strumieni 871 Operacje redukcji 874 Stosowanie strumieni równoległych 876 Odwzorowywanie 878 Tworzenie kolekcji 882 Iteratory i strumienie 885 Stosowanie typu Iterator i strumieni 885 Stosowanie spliteratorów 886 Inne możliwości API strumieni 889 30. Wyrażenia regularne i inne pakiety 891 Przetwarzanie wyrażeń regularnych 891 Klasa Pattern 892 Klasa Matcher 892 Składnia wyrażeń regularnych 893 Przykład dopasowywania do wzorca 893 Dwie opcje dopasowywania do wzorca 898 Przegląd wyrażeń regularnych 898 Refleksje 898 Zdalne wywoływanie metod (RMI) 901 Prosta aplikacja typu klient-serwer wykorzystująca RMI 902 Formatowanie dat i czasu przy użyciu pakietu java.text 905 Klasa DateFormat 905 Klasa SimpleDateFormat 906 Interfejs API dat i czasu - java.time 908 Podstawowe klasy do obsługi dat i czasu 908 Formatowanie dat i godzin 910 Analiza łańcuchów zawierających daty i godziny 912 Inne możliwości pakietu java.time 913 CZĘŚĆ III. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA GUI PRZY UŻYCIU PAKIETU SWING 31. Wprowadzenie do pakietu Swing 917 Geneza powstania biblioteki Swing 917 Bibliotekę Swing zbudowano na bazie zestawu narzędzi AWT 918 Podstawowe cechy biblioteki Swing 918 Komponenty biblioteki Swing są lekkie 918 Biblioteka Swing obsługuje dołączany wygląd i sposób obsługi 919 Podobieństwo do architektury MVC 919 Komponenty i kontenery 920 Komponenty 920 Kontenery 921 Panele kontenerów najwyższego poziomu 921 Pakiety biblioteki Swing 922 Prosta aplikacja na bazie biblioteki Swing 922 Obsługa zdarzeń 926 Rysowanie w bibliotece Swing 929 Podstawy rysowania 929 Wyznaczanie obszaru rysowania 930 Przykład rysowania 930 32. Przewodnik po pakiecie Swing 933 Klasy JLabel i ImageIcon 933 Klasa JTextField 935 Przyciski biblioteki Swing 936 Klasa JButton 937 Klasa JToggleButton 939 Pola wyboru 940 Przyciski opcji 942 Klasa JTabbedPane 944 Klasa JScrollPane 946 Klasa JList 948 Klasa JComboBox 951 Drzewa 953 Klasa JTable 955 33. Wprowadzenie do systemu menu pakietu Swing 959 Podstawy systemu menu 959 Przegląd klas JMenuBar, JMenu oraz JMenuItem 961 Klasa JMenuBar 961 Klasa JMenu 962 Klasa JMenuItem 963 Tworzenie menu głównego 963 Dodawanie mnemonik i kombinacji klawiszy do opcji menu 967 Dodawanie obrazów i etykiet ekranowych do menu 969 Stosowanie klas JRadioButtonMenuItem i JCheckBoxMenuItem 970 Tworzenie menu podręcznych 972 Tworzenie paska narzędzi 974 Stosowanie akcji 977 Finalna postać programu MenuDemo 981 Dalsze poznawanie pakietu Swing 987 CZĘŚĆ IV. STOSOWANIE JAVY W PRAKTYCE 34. Java Beans 991 Czym jest komponent typu Java Bean? 991 Zalety komponentów Java Beans 992 Introspekcja 992 Wzorce właściwości 992 Wzorce projektowe dla zdarzeń 993 Metody i wzorce projektowe 994 Korzystanie z interfejsu BeanInfo 994 Właściwości ograniczone 994 Trwałość 995 Interfejs Customizer 995 Interfejs Java Beans API 995 Klasa Introspector 997 Klasa PropertyDescriptor 997 Klasa EventSetDescriptor 997 Klasa MethodDescriptor 997 Przykład komponentu Java Bean 997 35. Serwlety 1001 Podstawy 1001 Cykl życia serwletu 1002 Sposoby tworzenia serwletów 1002 Korzystanie z serwera Tomcat 1003 Przykład prostego serwletu 1004 Tworzenie i kompilacja kodu źródłowego serwletu 1004 Uruchamianie serwera Tomcat 1005 Uruchamianie przeglądarki i generowanie żądania 1005 Interfejs Servlet API 1005 Pakiet javax.servlet 1005 Interfejs Servlet 1006 Interfejs ServletConfig 1006 Interfejs ServletContext 1007 Interfejs ServletRequest 1007 Interfejs ServletResponse 1007 Klasa GenericServlet 1007 Klasa ServletInputStream 1007 Klasa ServletOutputStream 1009 Klasy wyjątków związanych z serwletami 1009 Odczytywanie parametrów serwletu 1009 Pakiet javax.servlet.http 1010 Interfejs HttpServletRequest 1011 Interfejs HttpServletResponse 1011 Interfejs HttpSession 1011 Klasa Cookie 1013 Klasa HttpServlet 1014 Obsługa żądań i odpowiedzi HTTP 1014 Obsługa żądań GET protokołu HTTP 1014 Obsługa żądań POST protokołu HTTP 1016 Korzystanie ze znaczników kontekstu użytkownika 1017 Śledzenie sesji 1019 DODATKI A. Komentarze dokumentujące 1023 Znaczniki narzędzia javadoc 1023 Znacznik @author 1024 Znacznik {@code} 1024 Znacznik @deprecated 1025 Znacznik {@docRoot} 1025 Znacznik @exception 1025 Znacznik @hidden 1025 Znacznik {@index} 1025 Znacznik {@inheritDoc} 1025 Znacznik {@link} 1025 Znacznik {@linkplain} 1026 Znacznik {@literal} 1026 Znacznik @param 1026 Znacznik @provides 1026 Znacznik @return 1026 Znacznik @see 1026 Znacznik @serial 1026 Znacznik @serialData 1027 Znacznik @serialField 1027 Znacznik @since 1027 Znacznik {@summary} 1027 Znacznik @throws 1027 Znacznik @uses 1027 Znacznik {@value} 1027 Znacznik @version 1028 Ogólna postać komentarzy dokumentacyjnych 1028 Wynik działania narzędzia javadoc 1028 Przykład korzystający z komentarzy dokumentacyjnych 1028 B. Wprowadzenie do JShell 1031 Podstawy JShell 1031 Wyświetlanie, edytowanie i ponowne wykonywanie kodu 1033 Dodanie metody 1034 Utworzenie klasy 1035 Stosowanie interfejsu 1036 Przetwarzanie wyrażeń i wbudowane zmienne 1037 Importowanie pakietów 1037 Wyjątki 1038 Inne polecenia JShell 1038 Dalsze poznawanie możliwości JShell 1039 C. Kompilowanie i uruchamianie prostych programów w jednym kroku 1041
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 149
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149888 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 12. odnosi się do oryginału. Na okładce i grzbiecie także nazwa wydawcy oryginału: McGraw Hill.
Indeks.
Historia i ewolucja języka Java Typy danych, zmienne i tablice Operatory Instrucje sterujace Wprowadzenie do klas Dokładniejsze omówienie metod i klas Dziedziczenie Pakiety i interfejsy Obsługa wyjatków Programowanie wielowątkowe Wyliczenia, automatyczne opakowywanie typów prostych i adnotacje Wejście-wyjście instrukcja try z zasobami i inne tematy Typy sparametryzowane Wyrażenia lambda Moduły Wyrażenia switch rekordy oraz inne najnowsze mozliwosci języka Obsługa łańcuchów Pakiet java.lang java.util analiza pakietu java.io System NIO Obsługa sieci zdarzeń Wprowadzenie do AWT, praca z oknami, grafiką i tekstem Stosowanie kontrolek AWT menedżer układu graficznego oraz menu Obrazy narzędzia współbieżności API strumieni Wyrażenia regularne i inne pakiety Wprowadzenie do pakietu Swing Java Beans Serwlety JShell
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 167
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154674 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 120796 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Księga Eksperta)
Oznaczenie: Wyd. 7 na s. tyt., okł. dotyczy oryg.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Indeks.
Streszczenie: Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśnia zasady działania OpenGL i opisuje zagadnienia potoków graficznych. Zawiera liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Przedstawia najlepsze praktyki programistyczne.
Dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII X 53
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143210 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(O'Reilly)
U góry strony tytułowej i okładki: Poznaj technologię EJB w niekonwencjonalny sposób.
Na okładce: Dowiedz się, dlaczego Licy lubi wszystko, co jest zdalne [...].
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112836 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Programmer to Programmer)
Na grzbiecie: Efektywne zarządzanie pamięcią. Obsługa błędów. Biblioteki i wzorce.
Bibliografia strony [863]-872. Indeks.
Sygnatura czytelni BWB: IX F 82
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113824 N (1 egz.)
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 3289 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności