Deitel Paul J
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka WEAiI
(4)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Deitel Paul J
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Języki programowania
(2)
Android (system operacyjny)
(1)
C (język programowania)
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Informatyka
(1)
Java (język programowania)
(1)
Python (język programowania)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95884 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oznaczenie: Wyd. 3 na s. tyt. i okł. dotyczy oryg.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII R 34
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143168 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: C how to program.
Wydanie 8. odnosi się do oryginału.
Rozdział 1. Wprowadzenie do informatyki, internetu i sieci 31 1.2. Hardware i software 32 1.2.1. Prawo Moore'a 32 1.2.2. Organizacja komputera 33 1.3. Hierarchia danych 35 1.4. Język maszynowy, język asemblera i język wysokiego poziomu 37 1.5. Język programowania C 38 1.6. Biblioteka standardowa C 40 1.7. C++ i inne oparte na C języki programowania 41 1.8. Technologia obiektowa 42 1.8.1. Samochód jako obiekt 42 1.8.2. Metoda i klasa 42 1.8.3. Tworzenie egzemplarza 42 1.8.4. Wielokrotne używanie klasy 43 1.8.5. Komunikat i wywołanie metody 43 1.8.6. Atrybut i zmienna egzemplarza 43 1.8.7. Hermetyzacja i ukrywanie informacji 43 1.8.8. Dziedziczenie 43 1.9. Typowe środowisko programowania w języku C 44 1.9.1. Faza 1. - tworzenie programu 45 1.9.2. Fazy 2. i 3. - przetwarzanie i kompilowanie programu 45 1.9.3. Faza 4. - linkowanie programu 45 1.9.4. Faza 5. - wczytywanie programu 46 1.9.5. Faza 6. - wykonywanie programu 46 1.9.6. Problemy, które mogą pojawić się podczas wykonywania programu 46 1.9.7. Standardowe strumienie wejścia, wyjścia i błędów 46 1.10. Przykładowa aplikacja w języku C utworzona na platformach Windows, Linux i macOS 46 1.10.1. Uruchomienie aplikacji napisanej w C w oknie wiersza poleceń systemu Windows 47 1.10.2. Uruchomienie aplikacji napisanej w C za pomocą GNU C w systemie Linux 50 1.10.3. Uruchomienie aplikacji napisanej w C za pomocą okna narzędzia Terminal w systemie macOS 52 1.11. System operacyjny 54 1.11.1. Windows - własnościowy system operacyjny 55 1.11.2. Linux - otwarty system operacyjny 55 1.11.3. Systemy firmy Apple - macOS dla komputerów Mac, iOS dla urządzeń mobilnych iPhone, iPad i iPod touch 55 1.11.4. System Android firmy Google 56 1.12. Internet i sieć WWW 56 1.12.1. Internet - sieć sieci 57 1.12.2. Sieć WWW - internet przyjazny użytkownikowi 57 1.12.3. Usługa sieciowa 57 1.12.4. AJAX 59 1.12.5. Internet rzeczy 59 1.13. Wybrana kluczowa terminologia związana z oprogramowaniem 59 1.14. Na bieżąco z technologiami informatycznymi 62 Rozdział 2. Wprowadzenie do programowania w języku C 67 2.2. Prosty program w języku C - wyświetlenie wiersza tekstu 68 2.3. Następny prosty program w języku C - dodawanie dwóch liczb całkowitych 72 2.4. Koncepcje dotyczące pamięci 77 2.5. Arytmetyka w języku C 78 2.6. Podejmowanie decyzji - operatory równości i relacji 82 2.7. Bezpieczne programowanie w języku C 86 Rozdział 3. Programowanie strukturalne w języku C 99 3.2. Algorytm 100 3.3. Pseudokod 100 3.4. Struktury kontrolne 101 3.5. Polecenie wyboru if 102 3.6. Polecenie wyboru if-else 103 3.7. Polecenie iteracji while 107 3.8. Studium przypadku tworzenia algorytmu 1 - iteracja kontrolowana przez licznik 108 3.9. Studium przypadku tworzenia algorytmu 2 - iteracja kontrolowana przez wartownik 111 3.10. Studium przypadku tworzenia algorytmu 3 - zagnieżdżone polecenia kontrolne 117 3.11. Operatory przypisania 121 3.12. Operatory inkrementacji i dekrementacji 121 3.13. Bezpieczne programowanie w języku C 124 Rozdział 4. Struktury warunkowe programu w języku C 143 4.2. Podstawy iteracji 144 4.3. Iteracja oparta na liczniku 144 4.4. Konstrukcja for 146 4.5. Konstrukcja - uwagi i obserwacje 149 4.6. Przykłady użycia polecenia for 150 4.7. Konstrukcja switch umożliwiająca wybór spośród wielu możliwości 153 4.8. Konstrukcja do-while 159 4.9. Polecenia break i continue 160 4.10. Operatory logiczne 162 4.11. Mylenie operatorów równości (==) i przypisania (=) 165 4.12. Podsumowanie programowania strukturalnego 166 4.13. Bezpieczne programowanie w języku C 171 Rozdział 5. Funkcje w języku C 187 5.2. Modularyzacja programów w języku C 188 5.3. Funkcje biblioteki matematycznej 189 5.4. Funkcje 191 5.5. Definicja funkcji 191 5.5.1. Funkcja square() 191 5.5.2. Funkcja maximum() 195 5.6. Więcej o prototypie funkcji 196 5.7. Stos wywołań funkcji i stos ramek 199 5.8. Nagłówki 202 5.9. Przekazywanie argumentów przez wartość i przez referencję 203 5.10. Generowanie liczb losowych 204 5.11. Przykład - gra hazardowa i wprowadzenie typu enum 208 5.12. Klasy przechowywania 211 5.13. Reguły dotyczące zasięgu 213 5.14. Rekurencja 216 5.15. Przykład użycia rekurencji - ciąg Fibonacciego 220 5.16. Rekurencja kontra iteracja 223 5.17. Bezpieczne programowanie w języku C 225 Rozdział 6. Tablice w języku C 245 6.2. Tablica 246 6.3. Definiowanie tablicy 247 6.4. Przykłady tablic 248 6.4.1. Definiowanie tablicy i stosowanie pętli do przypisania wartości elementom 248 6.4.2. Inicjalizowanie tablicy w definicji za pomocą listy inicjalizacyjnej 249 6.4.3. Określenie wielkości tablicy za pomocą stałej symbolicznej i inicjalizowanie elementów tablicy na podstawie wyniku obliczeń 250 6.4.4. Sumowanie elementów tablicy 251 6.4.5. Stosowanie tablicy do podsumowania wyników ankiety 252 6.4.6. Wizualizacja wartości elementów tablicy za pomocą histogramu 254 6.4.7. Rzut kością 60 000 000 razy i podsumowanie wyników za pomocą tablicy 255 6.5. Stosowanie tablicy znaków do przechowywania ciągów tekstowych i operowania na nich 256 6.5.1. Inicjalizacja tablicy znaków za pomocą ciągu tekstowego 256 6.5.2. Inicjalizacja tablicy znaków za pomocą listy znaków 256 6.5.3. Uzyskiwanie dostępu do znaków ciągu tekstowego 256 6.5.4. Umieszczanie danych wejściowych w tablicy znaków 257 6.5.5. Wyświetlanie tablicy znaków przedstawiającej ciąg tekstowy 257 6.5.6. Przykład użycia tablicy znaków 257 6.6. Statyczna i automatyczna tablica lokalna 258 6.7. Przekazywanie funkcji argumentu w postaci tablicy 260 6.8. Sortowanie tablicy 264 6.9. Studium przypadku - obliczanie średniej, mediany i dominanty za pomocą tablic 266 6.10. Wyszukiwanie elementów w tablicy 270 6.10.1. Wyszukiwanie liniowe elementu w tablicy 271 6.10.2. Wyszukiwanie binarne elementu w tablicy 272 6.11. Tablica wielowymiarowa 275 6.11.1. Prezentacja tablicy o dwóch indeksach 275 6.11.2. Inicjalizacja tablicy dwuwymiarowej 276 6.11.3. Definiowanie elementów w wierszu 278 6.11.4. Sumowanie elementów tablicy dwuwymiarowej 278 6.11.5. Operacje na tablicy dwuwymiarowej 278 6.12. Tablica o zmiennej wielkości 281 6.13. Bezpieczne programowanie w języku C 284 Rozdział 7. Wskaźniki w języku C 305 7.2. Definiowanie i inicjalizowanie zmiennej wskaźnika 306 7.3. Operatory wskaźnika 307 7.4. Przekazywanie argumentów do funkcji przez referencję 309 7.5. Stosowanie kwalifikatora conts ze wskaźnikiem 314 7.5.1. Konwersja znaków ciągu tekstowego na wielkie za pomocą wskaźnika niebędącego stałą do danych niebędących stałą 315 7.5.2. Wyświetlanie po jednym znaku ciągu tekstowego za pomocą wskaźnika niebędącego stałą do danych będących stałą 316 7.5.3. Próba modyfikacji za pomocą wskaźnika będącego stałą do danych niebędących stałą 318 7.5.4. Próba modyfikacji za pomocą wskaźnika będącego stałą do danych będących stałą 318 7.6. Sortowanie bąbelkowe z użyciem przekazywania przez referencję 319 7.7. Operator sizeof 322 7.8. Wyrażenia i arytmetyka wskaźnika 325 7.8.1. Dozwolone operatory dla arytmetyki wskaźnika 325 7.8.2. Wskaźnik prowadzący do elementu tablicy 325 7.8.3. Dodawanie liczby całkowitej do wskaźnika 325 7.8.4. Odejmowanie liczby całkowitej od wskaźnika 326 7.8.5. Inkrementacja i dekrementacja wskaźnika 326 7.8.6. Odejmowanie wskaźników 327 7.8.7. Przypisanie jednego wskaźnika innemu 327 7.8.8. Wskaźnik do void 327 7.8.9. Porównywanie wskaźników 327 7.9. Związek między wskaźnikiem i tablicą 328 7.9.1. Notacja wskaźnika i przesunięcia 328 7.9.2. Notacja wskaźnika i indeksu 329 7.9.3. Brak możliwości modyfikacji nazwy tablicy za pomocą arytmetyki wskaźnika 329 7.9.4. Ustalanie indeksu i przesunięcia wskaźnika 329 7.9.5. Kopiowanie ciągu tekstowego za pomocą tablicy i wskaźnika 330 7.10. Tablica wskaźników 332 7.11. Studium przypadku - symulacja tasowania i rozdawania kart 333 7.12. Wskaźnik do funkcji 337 7.12.1. Sortowanie w kolejności rosnącej lub malejącej 337 7.12.2. Stosowanie wskaźnika do funkcji podczas tworzenia systemu opartego na menu 340 7.13. Bezpieczne programowanie w języku C 342 Rozdział 8. Znaki i ciągi tekstowe w języku C 363 8.2. Podstawy dotyczące znaków i ciągów tekstowych 364 8.3. Biblioteka obsługi znaków 366 8.3.1. Funkcje isdigit(), isalpha(), isalnum() i isxdigit() 367 8.3.2. Funkcje islower(), isupper(), tolower() i toupper() 368 8.3.3. Funkcje isspace(), iscntrl(), ispunct(), isprint() i isgraph() 370 8.4. Funkcje konwersji ciągu tekstowego 371 8.4.1. Funkcja strtod() 371 8.4.2. Funkcja strtol() 372 8.4.3. Funkcja strtoul() 373 8.5. Funkcje biblioteki standardowej wejścia-wyjścia 374 8.5.1. Funkcje fgets() i putchar() 374 8.5.2. Funkcja getchar() 376 8.5.3. Funkcja sprintf() 376 8.5.4. Funkcja sscanf() 377 8.6. Funkcje biblioteki przeznaczonej do operacji na ciągach tekstowych 378 8.6.1. Funkcje strcpy() i strncpy() 378 8.6.2. Funkcje strcat() i strncat() 379 8.7. Funkcje porównania zdefiniowane w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych 380 8.8. Funkcje wyszukiwania zdefiniowane w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych 382 8.8.1. Funkcja strchr() 383 8.8.2. Funkcja strcspn() 383 8.8.3. Funkcja strpbrk() 384 8.8.4. Funkcja strrchr() 384 8.8.5. Funkcja strspn() 385 8.8.6. Funkcja strstr() 386 8.8.7. Funkcja strtok() 386 8.9. Funkcje dotyczące pamięci zdefiniowane w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych 387 8.9.1. Funkcja memcpy() 388 8.9.2. Funkcja memmove() 389 8.9.3. Funkcja memcmp() 390 8.9.4. Funkcja memchr() 390 8.9.5. Funkcja memset() 391 8.10. Pozostałe funkcje w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych 391 8.10.1. Funkcja strerror() 392 8.10.2. Funkcja strlen() 392 8.11. Bezpieczne programowanie w języku C 393 Rozdział 9. Formatowanie danych wejściowych i wyjściowych w języku C 407 9.2. Strumienie 408 9.3. Formatowanie danych wyjściowych za pomocą funkcji printf() 408 9.4. Wyświetlanie liczb całkowitych 409 9.5. Liczby zmiennoprzecinkowe 410 9.5.1. Specyfikatory konwersji e, E i F 410 9.5.2. Specyfikatory konwersji g i G 411 9.5.3. Prezentacja specyfikatorów konwersji liczb zmiennoprzecinkowych 411 9.6. Wyświetlanie ciągów tekstowych i znaków 412 9.7. Inne specyfikatory konwersji 413 9.8. Określanie szerokości pola i dokładności podczas wyświetlania danych 414 9.8.1. Określanie szerokości pola dla wyświetlanej liczby całkowitej 414 9.8.2. Określanie dokładności dla liczb całkowitych, zmiennoprzecinkowych i ciągów tekstowych 415 9.8.3. Określanie szerokości pola i dokładności wartości 416 9.9. Stosowanie opcji w ciągu tekstowym formatowania funkcji printf() 416 9.9.1. Wyrównanie do prawej i lewej strony 416 9.9.2. Wyświetlanie liczb dodatnich i ujemnych z opcją + i bez niej 417 9.9.3. Stosowanie opcji w postaci spacji 418 9.9.4. Stosowanie opcji # 418 9.9.5. Stosowanie opcji 0 419 9.10. Wyświetlanie literałów i sekwencje sterujące 419 9.11. Pobieranie za pomocą funkcji scanf() sformatowanych danych wejściowych 420 9.11.1. Składnia funkcji scanf() 420 9.11.2. Specyfikatory konwersji funkcji scanf() 420 9.11.3. Pobieranie liczb całkowitych za pomocą funkcji scanf() 420 9.11.4. Pobieranie liczb zmiennoprzecinkowych za pomocą funkcji scanf() 422 9.11.5. Pobieranie znaków i ciągów tekstowych za pomocą funkcji scanf() 423 9.11.6. Stosowanie zbioru w funkcji scanf() 423 9.11.7. Stosowanie szerokości pola podczas pracy z funkcją scanf() 424 9.11.8. Pomijanie znaków w strumieniu danych wejściowych 425 9.12. Bezpieczne programowanie w języku C 426 Rozdział 10. Struktury, unie, operacje na bitach i wyliczenia w języku C 435 10.2. Definicja struktury 436 10.2.1. Struktura odwołująca się do samej siebie 437 10.2.2. Definiowanie zmiennej typu struktury 437 10.2.3. Nazwy tagów struktury 438 10.2.4. Operacje możliwe do przeprowadzania na strukturze 438 10.3. Inicjalizacja struktury 439 10.4. Uzyskanie dostępu do elementu struktury za pomocą operatorów . i -> 439 10.5. Stosowanie struktur wraz z funkcjami 441 10.6. Definicja typedef 441 10.7. Przykład - wysoko wydajna symulacja tasowania i rozdawania kart 442 10.8. Unia 445 10.8.1. Deklaracja unii 445 10.8.2. Operacje możliwe do przeprowadzania na unii 445 10.8.3. Inicjalizacja unii w deklaracji 446 10.8.4. Przykład użycia unii 446 10.9. Operatory bitowe 447 10.9.1. Wyświetlenie za pomocą bitów liczby całkowitej bez znaku 448 10.9.2. Uogólnienie funkcji displayBits() i zapewnienie jej przenośności 450 10.9.3. Stosowanie operatorów bitowych i, lub, wyłączającego lub i dopełnienia 450 10.9.4. Stosowanie operatorów bitowych przesunięcia w lewo i przesunięcia w prawo 453 10.9.5. Operatory bitowe przypisania 454 10.10. Pole bitowe 455 10.10.1. Definiowanie pola bitowego 455 10.10.2. Zastosowanie pola bitowego do przedstawienia figury i koloru karty 456 10.10.3. Nienazwane pole bitowe 458 10.11. Stała wyliczenia 459 10.12. Anonimowe struktury i unie 460 10.13. Bezpieczne programowanie w języku C 460 Rozdział 11. Przetwarzanie plików w języku C 473 11.2. Plik i strumień 474 11.3. Tworzenie pliku o dostępie sekwencyjnym 475 11.3.1. Wskaźnik do FILE 476 11.3.2. Stosowanie funkcji fopen() do otwierania pliku 476 11.3.3. Stosowanie funkcji feof() do sprawdzania pod kątem znacznika końca pliku 477 11.3.4. Stosowanie funkcji fprintf() do zapisywania danych w pliku 477 11.3.5. Stosowanie funkcji fclose() do zamykania pliku 477 11.3.6. Tryb otwarcia pliku 479 11.4. Odczytywanie danych z pliku o dostępie sekwencyjnym 480 11.4.1. Zerowanie wskaźnika położenia w pliku 481 11.4.2. Program pobierający informacje o saldach klientów 481 11.5. Plik o dostępie swobodnym 484 11.6. Tworzenie pliku o dostępie swobodnym 485 11.7. Losowy zapis danych w pliku o dostępie swobodnym 487 11.7.1. Stosowanie funkcji fseek() do umieszczania wskaźnika położenia w pliku 488 11.7.2. Sprawdzanie pod kątem błędów 489 11.8. Odczytywanie danych z pliku o dostępie swobodnym 489 11.9. Studium przypadku - program przetwarzający transakcje 490 11.10. Bezpieczne programowanie w języku C 496
Rozdział 12. Struktury danych w języku C 507 12.2. Struktura odwołująca się do samej siebie 508 12.3. Dynamiczna alokacja pamięci 509 12.4. Lista jednokierunkowa 510 12.4.1. Funkcja insert() 516 12.4.2. Funkcja delete() 516 12.4.3. Funkcja printList() 518 12.5. Stos 518 12.5.1. Funkcja push() 522 12.5.2. Funkcja pop() 523 12.5.3. Zastosowanie stosu 523 12.6. Kolejka 524 12.6.1. Funkcja enqueue() 528 12.6.2. Funkcja dequeue() 529 12.7. Drzewo 529 12.7.1. Funkcja insertNode() 533 12.7.2. Funkcje nawigacji po drzewie: inOrder(), preOrder() i postOrder() 533 12.7.3. Eliminowanie duplikatów 534 12.7.4. Binarne drzewo wyszukiwania 534 12.7.5. Inne operacje przeprowadzane na drzewie binarnym 534 12.8. Bezpieczne programowanie w języku C 534 Rozdział 13. Preprocesor w języku C 547 13.2. Dyrektywa preprocesora #include 548 13.3. Dyrektywa preprocesora #define - stałe symboliczne 548 13.4. Dyrektywa preprocesora #define - makra 549 13.4.1. Makro z jednym argumentem 550 13.4.2. Makro z dwoma argumentami 551 13.4.3. Znak kontynuowania makra 551 13.4.4. Dyrektywa preprocesora #undef 551 13.4.5. Makra i funkcje biblioteki standardowej 551 13.4.6. Nie umieszczaj w makrze wyrażenia powodującego efekty uboczne 551 13.5. Kompilacja warunkowa 552 13.5.1. Dyrektywa preprocesora #if...#endif 552 13.5.2. Komentowanie bloków kodu za pomocą #if...#endif 552 13.5.3. Warunkowa kompilacja kodu używanego podczas debugowania 552 13.6. Dyrektywy preprocesora #error i #pragma 553 13.7. Operatory # i ## 553 13.8. Numery wierszy 554 13.9. Predefiniowane stałe symboliczne 554 13.10. Asercje 554 13.11. Bezpieczne programowanie w języku C 555 Rozdział 14. Inne zagadnienia związane z językiem C 561 14.2. Przekierowanie operacji wejścia-wyjścia 562 14.2.1. Przekierowanie wejścia za pomocą znaku < 562 14.2.2. Przekierowanie wejścia za pomocą znaku | 562 14.2.3. Przekierowanie wyjścia 563 14.3. Zmiennej długości lista argumentów 563 14.4. Stosowanie argumentów powłoki 565 14.5. Kompilowanie programu składającego się z wielu plików kodu źródłowego 566 14.5.1. Deklaracje extern dla zmiennych globalnych w innych plikach 566 14.5.2. Prototypy funkcji 567 14.5.3. Ograniczenie zasięgu za pomocą słowa kluczowego static 568 14.5.4. Plik Makefile 568 14.6. Zakończenie działania programu za pomocą exit() i atexit() 568 14.7. Sufiksy dla literałów liczb całkowitych i zmiennoprzecinkowych 569 14.8. Obsługa sygnałów 570 14.9. Dynamiczna alokacja pamięci - funkcje calloc() i realloc() 572 14.10. Bezwarunkowe odgałęzienie za pomocą goto 573 Rozdział 15. C++ jako lepsza wersja C - wprowadzenie do technologii obiektowej 579 15.2. C++ 580 15.3. Prosty program dodający dwie liczby 580 15.3.1. Program w C++ dodający dwie liczby 580 15.3.2. Nagłówek 581 15.3.3. Funkcja main() 581 15.3.4. Deklaracje zmiennych 581 15.3.5. Obiekty standardowych strumieni wejścia i wyjścia 581 15.3.6. Manipulator strumienia std::endl 582 15.3.7. Wyjaśnienie prefiksu std:: 582 15.3.8. Połączone strumienie wyjścia 582 15.3.9. Polecenie return nie jest wymagane w funkcji main() 582 15.3.10. Przeciążanie operatorów 583 15.4. Biblioteka standardowa języka C++ 583 15.5. Pliki nagłówkowe 584 15.6. Funkcja typu inline 585 15.7. Słowa kluczowe języka C++ 587 15.8. Referencja i parametry przekazywane przez referencję 587 15.8.1. Parametry referencyjne 588 15.8.2. Przekazywanie argumentów przez wartość i przez referencję 589 15.8.3. Referencja jako alias w funkcji 591 15.8.4. Zwrot referencji przez funkcję 592 15.8.5. Komunikat błędu do niezainicjalizowanej referencji 593 15.9. Pusta lista parametrów 593 15.10. Argumenty domyślne 593 15.11. Jednoargumentowy operator ustalenia zasięgu 595 15.12. Przeciążanie funkcji 596 15.13. Szablony funkcji 599 15.13.1. Definiowanie szablonu funkcji 599 15.13.2. Stosowanie szablonu funkcji 600 15.14. Wprowadzenie do technologii obiektowej i UML 602 15.14.1. Podstawowe koncepcje technologii obiektowej 602 15.14.2. Klasy, elementy składowe danych i funkcji 603 15.14.3. Projekt i analiza zorientowane obiektowo 604 15.14.4. Zunifikowany język modelowania 604 15.15. Wprowadzenie do szablonu klasy vector biblioteki standardowej języka C++ 605 15.15.1. Problemy związane z opartą na wskaźnikach tablicą w stylu języka C 605 15.15.2. Stosowanie szablonu klasy vector 605 15.15.3. Obsługa wyjątków - przetwarzanie indeksu spoza zakresu 610 Rozdział 16. Wprowadzenie do klas, obiektów i ciągów tekstowych 619 16.2. Definiowanie klasy z funkcją składową 620 16.3. Definiowanie funkcji składowej z parametrem 623 16.4. Dane składowe, funkcje składowe set i get 625 16.5. Inicjalizacja obiektu za pomocą konstruktora 631 16.6. Umieszczenie klasy w oddzielnym pliku, aby umożliwić jej wielokrotne użycie 634 16.7. Oddzielenie interfejsu od implementacji 638 16.8. Weryfikacja danych wejściowych za pomocą funkcji set 643 Rozdział 17. Klasy - zgłaszanie wyjątków 655 17.2. Studium przypadku - klasa Time 656 17.3. Zasięg klasy i dostęp do jej elementów składowych 663 17.4. Funkcje dostępu i funkcje narzędziowe 664 17.5. Studium przypadku - konstruktor z argumentami domyślnymi 664 17.6. Destruktory 670 17.7. Kiedy są wywoływane konstruktor i destruktor? 671 17.8. Studium przypadku - pułapka podczas zwrotu odwołania lub wskaźnika do prywatnych danych składowych 674 17.9. Domyślne przypisywanie danych składowych 677 17.10. Obiekty i funkcje składowe typu const 678 17.11. Kompozycja - obiekt jako element składowy klasy 681 17.12. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione 686 17.13. Stosowanie wskaźnika this 688 17.14. Statyczne elementy składowe klasy 694 17.15. Zakończenie rozdziału 698 Rozdział 18. Przeciążanie operatorów i klasa string 711 18.2. Stosowanie przeciążonych operatorów klasy string biblioteki standardowej 712 18.3. Podstawy przeciążania operatorów 715 18.4. Przeciążanie operatorów dwuargumentowych 717 18.5. Przeciążanie dwuargumentowych operatorów wstawiania danych do strumienia i pobierania danych ze strumienia 717 18.6. Przeciążanie operatorów jednoargumentowych 721 18.7. Przeciążanie jednoargumentowych operatorów prefiks i postfiks ++ i -- 722 18.8. Studium przypadku - klasa Date 723 18.9. Dynamiczne zarządzanie pamięcią 728 18.10. Studium przypadku - klasa Array 730 18.10.1. Stosowanie klasy Array 731 18.10.2. Definicja klasy Array 735 18.11. Operator w postaci funkcji składowej kontra operator w postaci funkcji nieskładowej 742 18.12. Konwersja między typami 743 18.13. Konstruktor typu explicit i operatory konwersji 744 18.14. Przeciążanie funkcji operator() 747 Rozdział 19. Programowanie zorientowane obiektowo - dziedziczenie 759 19.2. Klasa bazowa i klasa pochodna 760 19.3. Relacje między klasą bazową i klasą pochodną 763 19.3.1. Utworzenie i użycie klasy CommissionEmployee 763 19.3.2. Utworzenie klasy BasePlusCommissionEmployee bez wykorzystania dziedziczenia 767 19.3.3. Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee-BasePlusCommissionEmployee 772 19.3.4. Hierarchia dziedziczenia CommissionEmployee-BasePlusCommissionEmployee wykorzystująca dane chronione 776 19.3.5. Hierarchia dziedziczenia CommissionEmployee-BasePlusCommissionEmployee wykorzystująca dane prywatne 779 19.4. Konstruktor i destruktor w klasie pochodnej 784 19.5. Dziedziczenie publiczne, chronione i prywatne 785 19.6. Stosowanie dziedziczenia w tworzeniu oprogramowania 786 Rozdział 20. Programowanie zorientowane obiektowo - polimorfizm 793 20.2. Wprowadzenie do polimorfizmu - polimorficzna gra wideo 794 20.3. Relacje między obiektami w hierarchii dziedziczenia 795 20.3.1. Wywołanie funkcji klasy bazowej z poziomu obiektu klasy pochodnej 796 20.3.2. Skierowanie wskaźnika funkcji pochodnej na obiekt klasy bazowej 798 20.3.3. Wywołanie funkcji składowej klasy pochodnej za pomocą wskaźnika klasy bazowej 799 20.3.4. Funkcje wirtualne i destruktory wirtualne 801 20.4. Typ pola i konstrukcja switch 808 20.5. Klasa abstrakcyjna i czysta funkcja wirtualna 808 20.6. Studium przypadku - system kadrowo-płacowy oparty na polimorfizmie 810 20.6.1. Tworzenie abstrakcyjnej klasy bazowej Employee 811 20.6.2. Tworzenie konkretnej klasy pochodnej SalariedEmployee 814 20.6.3. Tworzenie konkretnej klasy pochodnej CommissionEmployee 817 20.6.4. Tworzenie pośredniej konkretnej klasy pochodnej BasePlusCommissionEmployee 818 20.6.5. Przykład przetwarzania polimorficznego 820 20.7. (Opcjonalnie) Polimorfizm, funkcje wirtualne i wiązanie dynamiczne "pod maską" 823 20.8. Studium przypadku - system kadrowo-płacowy oparty na polimorfizmie, mechanizmie RTTI, rzutowaniu w dół, operatorach dynamic_cast i typeid oraz klasie type_info 827 Rozdział 21. Dokładniejsza analiza strumieni wejścia i wyjścia 837 21.2. Strumienie 838 21.2.1. Strumienie klasyczne kontra strumienie standardowe 839 21.2.2. Nagłówki biblioteki iostream 839 21.2.3. Obiekty i klasy strumieni wejścia-wyjścia 840 21.3. Strumień wyjścia 842 21.3.1. Dane wyjściowe zmiennych typu char * 842 21.3.2. Wyświetlanie znaków za pomocą funkcji składowej put() 843 21.4. Strumień wejścia 843 21.4.1. Funkcje składowe get() i getline() 844 21.4.2. Funkcje składowe peek(), putback() i ignore() obiektu istream 846 21.4.3. Operacje wejścia-wyjścia zapewniające bezpieczeństwo typu 846 21.5. Niesformatowane operacje wejścia-wyjścia przeprowadzane za pomocą funkcji read(), write() i gcount() 847 21.6. Wprowadzenie do manipulatorów strumienia 848 21.6.1. Podstawa liczb całkowitych w strumieniu - manipulatory dec, oct, hex i setbase 848 21.6.2. Dokładność liczb zmiennoprzecinkowych 849 21.6.3. Szerokość pola - width() i setw() 850 21.6.4. Manipulatory strumienia wyjścia zdefiniowane przez użytkownika 851 21.7. Stany formatu strumienia i manipulatorów strumienia 852 21.7.1. Zera na końcu wartości i przecinek (manipulator showpoint) 853 21.7.2. Wyrównanie wartości (manipulatory left, right i internal) 854 21.7.3. Dopełnienie (funkcja fill() i manipulator setfill) 855 21.7.4. Wewnętrzna podstawa strumienia (manipulatory dec, oct, hex, showbase) 857 21.7.5. Liczby zmiennoprzecinkowe - notacja naukowa oraz z określoną liczbą cyfr po przecinku (manipulatory scientific i fixed) 857 21.7.6. Kontrolowanie wielkości liter (manipulator uppercase) 858 21.7.7. Stosowanie formatu boolowskiego (manipulator boolalpha) 859 21.7.8. Ustawianie i zerowanie stanu formatu za pomocą funkcji składowej flags() 860 21.8. Stany błędu strumienia 861 21.9. Powiązanie strumieni wyjścia i wejścia 863 Rozdział 22. Dokładniejsza analiza obsługi wyjątków 875 22.2. Przykład - obsługa próby dzielenia przez zero 876 22.3. Ponowne zgłoszenie wyjątku 882 22.4. Rozwinięcie stosu 883 22.5. Kiedy używać obsługi wyjątków? 885 22.6. Konstruktor, destruktor i obsługa wyjątków 886 22.7. Wyjątki i dziedziczenie 887 22.8. Przetwarzanie niepowodzenia w wyniku działania operatora new 887 22.9. Klasa unique_ptr i dynamiczna alokacja pamięci 890 22.10. Hierarchia wyjątków biblioteki standardowej 893 Rozdział 23. Wprowadzenie do szablonów niestandardowych 901 23.2. Szablony klas 902 23.3. Szablon funkcji przeznaczonej do przeprowadzania operacji na obiekcie specjalizacji szablonu klasy 906 23.4. Parametry pozbawione typu 908 23.5. Argumenty domyślne parametrów typu szablonu 908 23.6. Przeciążanie szablonu funkcji 909 Dodatek A. Pierwszeństwo operatorów w językach C i C++ 913 Dodatek B. Kodowanie znaków ASCII 917 Dodatek C. Systemy liczbowe 919 C.2. Skracanie liczb dwójkowych do ósemkowych i szesnastkowych 922 C.3. Konwersja liczb ósemkowych i szesnastkowych na dwójkowe 923 C.4. Konwersja liczb dwójkowych, ósemkowych i szesnastkowych na dziesiętne 924 C.5. Konwersja liczb dziesiętnych na dwójkowe, ósemkowe i szesnastkowe 925 C.6. Ujemne liczby dwójkowe - notacja dopełnienia do dwóch 926 Dodatek D. Sortowanie - informacje szczegółowe 931 D.2. Notacja dużego O 932 D.3. Sortowanie przez wybieranie 933 D.4. Sortowanie przez wstawianie 936 D.5. Sortowanie przez scalanie 939 Dodatek E. Wielowątkowość oraz inne zagadnienia związane ze standardami C99 i C11 949 E.2. Nowe nagłówki w C99 951 E.3. Wyznaczone metody inicjalizacyjne i złożone literały 951 E.4. Typ bool 954 E.5. Niejawne użycie typu int w deklaracji funkcji 955 E.6. Liczby zespolone 956 E.7. Usprawnienia w preprocesorze 957 E.8. Inne funkcje standardu C99 958 E.8.1. Minimalne ograniczenia zasobów kompilatora 959 E.8.2. Słowo kluczowe restrict 959 E.8.3. Niezawodne kopiowanie liczb całkowitych 959 E.8.4. Element składowy w postaci elastycznej tablicy 960 E.8.5. Złagodzone ograniczenia dotyczące inicjalizacji agregowanych elementów 960 E.8.6. Operacje matematyczne dla typów generycznych 960 E.8.7. Funkcja typu inline 961 E.8.8. Zakończenie działania funkcji bez wyrażenia 961 E.8.9. Predefiniowany identyfikator __func__ 961 E.8.10. Makro va_copy 961 E.9. Nowe funkcje w standardzie C11 962 E.9.1. Nowe nagłówki C11 962 E.9.2. Obsługa wielowątkowości 962 E.9.3. Funkcja quick_exit() 969 E.9.4. Obsługa Unicode 969 E.9.5. Specyfikator funkcji _Noreturn 970 E.9.6. Wyrażenia typów generycznych 970 E.9.7. Dodatek L - możliwości w zakresie analizy i niezdefiniowane zachowanie 970 E.9.8. Kontrola wyrównania do granicy 971 E.9.9. Asercje statyczne 971 E.9.10. Typy zmiennoprzecinkowe 971 E.10. Zasoby dostępne w internecie 971 Dodatki w internecie 975 Dodatek F. Użycie debugera Visual Studio FTP Dodatek G. Użycie debugera GNU FTP Program partnerski - zarabiaj więcej
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 166
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149403 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Wydanie 11 dotyczy wydania oryginalnego.
Tytuł oryginału: Java how to program.
Indeks.
Wprowadzenie do komputerów, internetu i Javy Sprzęt i oprogramowanie Prawo Moore'a Sposób organizacji komputera Hierarchia danych Języki maszynowe, języki asemblerowe i języki wysokiego poziomu Wprowadzenie do technologii obiektowej Samochód jako obiekt Metody i klasy Tworzenie egzemplarzy Wielokrotne użycie Komunikaty i wywoływanie metod Atrybuty i zmienne instancji Enkapsulacja i ukrywanie informacji Dziedziczenie Interfejsy Obiektowa analiza i projektowanie Język UML Systemy operacyjne Windows - własnościowy system operacyjny Linux - system operacyjny o otwartym kodzie źródłowym Systemy macOS i iOS firmy Apple dla urządzeń iPhone, iPad i iPod Touch System Android firmy Google Języki programowania Java74 Typowe środowisko programistyczne wykorzystujące Javę Testowanie przykładowej aplikacji napisanej w Javie Internet i sieć WWW Internet, czyli sieć sieci Sieć WWW - przyjazny internet Usługi sieciowe i mashupy Internet rzeczy Technologie związane z oprogramowaniem Otrzymywanie odpowiedzi na pytania Wprowadzenie do aplikacji javy, wejścia - wyjścia i operatorów Twój pierwszy program - wyświetlenie wiersza tekstu Kompilacja aplikacji Wykonywanie aplikacji Modyfikacja pierwszego programu Wyświetlanie tekstu metodą printf Inna aplikacja - dodawanie liczb całkowitych Deklaracja import Deklaracja i utworzenie obiektu Scanner w celu pobrania danych z klawiatury Prośba o wprowadzenie danych Deklaracja zmiennej dla liczby całkowitej i pobranie wartości z klawiatury Pobranie drugiej liczby całkowitej Użycie zmiennych w obliczeniach Wyświetlenie wyniku obliczeń Dokumentacja API Javy Deklaracja i inicjalizacja zmiennej jako osobne instrukcje Zagadnienia dotyczące pamięci Operacje arytmetyczne Podejmowanie decyzji - operatory równości i relacji Wprowadzenie do klas, obiektów, metod i tekstów Zmienne instancji, metody ustawiające i metody pobierające Klasa Account ze zmienną instancji oraz metodą ustawiającą i metodą pobierającą Klasa AccountTest, która tworzy i stosuje obiekt klasy Account Kompilacja i wykonanie aplikacji z wieloma klasami Diagram klas UML dla klasy Account Dodatkowe uwagi na temat klasy AccountTest Inżynieria oprogramowania z prywatnymi zmiennymi instancji i publicznymi metodami dostępowymi Klasa Account - inicjalizacja obiektów za pomocą konstruktorów Deklaracja konstruktora klasy Account dla własnej inicjalizacji obiektów Klasa AccountTest - inicjalizacja obiektów Account w momencie ich tworzenia Klasa Account ze stanem konta - liczby zmiennoprzecinkowe Klasa Account ze zmienną instancji balance typu double Klasa AccountTest używająca klasy Account Typy podstawowe i typy referencyjne (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - prosty interfejs graficzny Czym jest interfejs graficzny? FXML i narzędzie Scene Builder Aplikacja powitalna - wyświetlenie tekstu i obrazka Uruchomienie narzędzia Scene Builder i utworzenie pliku Welcome.fxml Dodanie obrazu do folderu zawierającego plik Welcome.fxml Tworzenie kontenera układu VBox Konfiguracja kontenera układu VBox Dodanie i konfiguracja etykiety Dodanie i konfiguracja Image View Podgląd wynikowego interfejsu aplikacji Struktury sterujące, część 1.; przypisanie i operatory ++ i - Algorytmy Pseudokod Struktury sterujące Struktury sekwencyjne w Javie Instrukcje wyboru w Javie Instrukcje iteracji w Javie Podsumowanie instrukcji sterujących Javy Instrukcja pojedynczego wyboru - if Instrukcja podwójnego wyboru - if.. .else Zagnieżdżone instrukcje if.. .else Problem wiszącego else Bloki Operator warunku (?:) Klasa Student - zagnieżdżone instrukcje if...else Instrukcja iteracji while Tworzenie algorytmów - iteracja sterowana licznikiem Tworzenie algorytmów - iteracja sterowana znacznikiem Tworzenie algorytmów - zagnieżdżone struktury sterujące Złożone operatory przypisania Operatory inkrementacji i dekrementacji Typy podstawowe Studium przypadku GUI i grafiki - obsługa zdarzeń i rysowanie linii Test ukończonej aplikacji Budowanie GUI aplikacji Przygotowanie do interakcji z GUI w sposób programowy Klasa DrawLinesController Klasa DrawLines - główna klasa aplikacji Struktury sterujące, część 2.; operatory logiczne Podstawy iteracji sterowanej licznikiem Instrukcja iteracji for Przykłady użycia instrukcji for Aplikacja - suma liczb parzystych od 2 do 20 Aplikacja - kalkulator procentu składanego Instrukcja iteracji do...while Instrukcja switch dotycząca wielu wyborów Studium przypadku klasy AutoPolicy - tekst jako wartość w instrukcji switch Instrukcje break i continue Instrukcja break Instrukcja continue Operatory logiczne Operator warunkowy AND (&&) Operator warunkowy OR (| |) Skrócone obliczenie wartości złożonych warunków Operatory logiczne AND (&) i OR (|) Operator logiczny XOR ( Operator negacji logicznej (!) Przykład użycia operatorów logicznych Podsumowanie programowania strukturalnego Studium przypadku GUI i grafiki - rysowanie prostokątów i owali Metody - dokładniejsze spojrzenie Jednostki programu w Javie Metody statyczne, pola statyczne i klasa Math Metody z wieloma parametrami Uwagi na temat deklarowania i używania metod Stos wywołań metod i rekordy aktywacyjne Stos wywołań metod Ramki stosu Zmienne lokalne i ramki stosu Przepełnienie stosu Promocja argumentu i rzutowanie Pakiety API Javy Studium przypadku - bezpieczne generowanie liczb losowych Studium przypadku - gra losowa i wprowadzenie do typów enum Zasięg deklaracji Przeciążanie metod Deklarowanie przeciążonych metod Rozróżnianie przeciążonych metod Typy zwracane przez metody przeciążone (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - kolory i wypełnione kształty Tablice i obiekty Array List Tablice Deklaracja i tworzenie tablic Przykłady użycia tablic Tworzenie i inicjalizacja tablicy Użycie inicjalizatora tablicy Obliczenie wartości elementów tablicy Sumowanie elementów tablicy Graficzne przedstawienie danych z tablicy za pomocą wykresu słupkowego Użycie elementów tablicy jako liczników Użycie tablic do analizy wyników Obsługa wyjątków - przetworzenie niepoprawnej odpowiedzi Instrukcja try Wykonywanie bloku catch Metoda toString parametru wyjątku Studium przypadku - tasowanie i rozdawanie kart Rozszerzona instrukcja for Przekazywanie tablic do metod Przekazywanie przez wartość kontra przekazywanie przez referencję Studium przypadku - klasa GradeBook wykorzystująca tablicę z ocenami Tablice wielowymiarowe Tablice tablic jednowymiarowych Dwuwymiarowe tablice z wierszami o różnych długościach Tworzenie tablic dwuwymiarowych za pomocą wyrażenia tworzenia tablic Przykład tablicy dwuwymiarowej - wyświetlanie wartości elementów Typowe operacje na tablicach wielowymiarowych wykonywane pętlami for Studium przypadku - klasa GradeBook używająca tablicy dwuwymiarowej Lista argumentów o zmiennej długości Użycie argumentów wiersza poleceń Klasa Arrays Wprowadzenie do kolekcji i klasy ArrayList (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - rysowanie łuków Obiekty i klasy - dokładniejsze spojrzenie Studium przypadku - klasa Time Sterowanie dostępem do składowych Odnoszenie się do składowych aktualnego obiektu referencją this Studium przypadku klasy Time - przeciążanie konstruktorów Konstruktory domyślne i bezargumentowe Uwagi dotyczące metod dostępowych Kompozycja Typ enum Mechanizm odśmiecania pamięci Składowe statyczne klasy Import statyczny Zmienne instancji typu final Dostęp na poziomie pakietu Użycie klasy BigDecimal do precyzyjnych obliczeń pieniężnych (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - użycie obiektów z grafiką Programowanie obiektowe - dziedziczenie Klasy nadrzędne i podklasy Składowe chronione Związek między klasami nadrzędnymi i podklasami Tworzenie i wykorzystywanie klasy CommissionEmployee Tworzenie i użycie klasy BasePlusCommissionEmployee Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee przez BasePlusCommissionEmployee Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee przez BasePlusCommissionEmployee używającej zmiennych chronionych Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee przez BasePlusCommissionEmployee używającej zmiennych prywatnych Konstruktory w podklasach Klasa Object Projektowanie klas - kompozycja kontra dziedziczenie Programowanie obiektowe - polimorfizm i interfejsy Przykłady polimorfizmu Przykład zachowania polimorficznego Metody i klasy abstrakcyjne Studium przypadku - system płac wykorzystujący polimorfizm Abstrakcyjna klasa nadrzędna Employee Konkretna podklasa SalariedEmployee Konkretna podklasa HourlyEmployee Konkretna podklasa CommissionEmployee Pośrednia konkretna podklasa BasePlusCommissionEmployee Przetwarzanie polimorficzne, operator instanceof i rzutowanie w dół Umożliwienie przypisywania między zmiennymi klas nadrzędnych i podklas Metody i klasy finalne Dokładniejszy opis problemów z wywoływaniem metod z konstruktorów Tworzenie i stosowanie interfejsów Tworzenie hierarchii Payable Interfejs Payable Klasa Invoice Modyfikacja klasy Employee w celu implementacji interfejsu Payable Użycie interfejsu Payable do polimorficznego przetwarzania klas Invoice i Employee Wspólne interfejsy API Javy Rozszerzenia interfejsów w Javie SE 8 Domyślne metody interfejsu Statyczne metody interfejsu Interfejsy funkcyjne Prywatne metody interfejsów w Javie SE 9 Konstruktory prywatne Programowanie do interfejsu, a nie do implementacji Dziedziczenie implementacji działa najlepiej dla niewielkiej liczby ściśle powiązanych klas Dziedziczenie interfejsów jest najlepsze dla elastyczności Modyfikacja hierarchii Employee Studium przypadku GUI i grafiki - rysowanie z użyciem polimorfizmu Obsługa wyjątków - dokładniejsze spojrzenie Przykład - dzielenie przez 0 bez obsługi wyjątków Przykład - obsługa wyjątków ArithmeticException i InputMismatchException Kiedy używać obsługi wyjątków Hierarchia wyjątków Javy Blok finally Rozwijanie stosu i uzyskiwanie informacji z wyjątku Wyjątki łańcuchowe Deklarowanie nowych rodzajów wyjątków Warunki wstępne i warunki końcowe Asercje Instrukcja try z zasobami - automatyczne zwalnianie zasobów Graficzny interfejs użytkownika JavaFX, część 1. Narzędzie Scene Builder dla JavaFX Struktura okna aplikacji JavaFX Aplikacja powitalna - wyświetlenie tekstu i obrazka Uruchomienie narzędzia Scene Builder i utworzenie pliku Welcome.fxml Dodanie obrazu do folderu zawierającego plik Welcome.fxml Tworzenie kontenera układu VBox Konfiguracja kontenera układu VBox Dodanie i konfiguracja etykiety Dodanie i konfiguracja Image View Podgląd wynikowego interfejsu aplikacji Aplikacja do wyliczania napiwków - wprowadzenie do obsługi zdarzeń Testowanie kalkulatora napiwków Przedstawienie technologii Budowanie GUI aplikacji Klasa TipCalculator Klasa TipCalculatorController Funkcjonalności opisywane w pozostałych rozdziałach dotyczących JavaFX Graficzny interfejs użytkownika JavaFX, część 2. Układanie węzłów w grafie Aplikacja Painter - przyciski opcji, zdarzenia myszy i kształty Omówienie technologii Utworzenie pliku Painter.fxml Tworzenie GUI Podklasa Painter klasy Application Klasa PainterController Aplikacja do wybierania kolorów Omówienie technologii Tworzenie GUI Podklasa ColorChooser klasy Application Klasa ColorChooserControlłer Aplikacja do przeglądania okładek Omówienie technologii Dodanie obrazków do folderu aplikacji Budowanie interfejsu graficznego aplikacji Podklasa CoverViewer klasy Application Klasa CoverViewerController Aplikacja do przeglądania okładek - dostosowanie komórek List View Omówienie technologii Kopiowanie przeglądarki okładek Klasa własnej fabryki komórek - ImageTextCell Klasa CoverViewerController Dodatkowe możliwości JavaFX JavaFX 9 - aktualizacja JavaFX w Javie SE 9
Tekst, znaki i wyrażenia regularne Podstawy znaków i tekstów Klasa String Konstruktory klasy String Metody length, charAt i getChars Porównywanie tekstów Znajdowanie położenia znaków i fragmentów w tekstach Wydobywanie fragmentu tekstu Łączenie tekstów Inne metody klasy String Metoda valueOf klasy String Klasa StringBuilder Konstruktory StringBuilder Metody length, capacity, setLength i ensureCapacity klasy StringBuilder Metody charAt, setCharAt, getChars i reverse klasy StringBuilder Metody append klasy StringBuilder Metody wstawiania i usuwania klasy StringBuilder Klasa Character Tokenizacja tekstów Wyrażenia regularne, klasy Pattern i Matcher Zastępowanie fragmentów tekstu i podział tekstu Klasy Pattern i Matcher Pliki, strumienie wejścia - wyjścia, NIO i serializacja XML Pliki i strumienie Użycie klas i interfejsów NIO do pobrania informacji o pliku lub folderze Sekwencyjne pliki tekstowe Tworzenie sekwencyjnego pliku tekstowego Odczyt danych z sekwencyjnego pliku tekstowego Studium przypadku — program sprawdzający salda płatności klientów Aktualizacja plików sekwencyjnych Serializacja XML Tworzenie sekwencyjnego pliku używającego serializacji XML Odczyt i deserializacja danych z pliku sekwencyjnego Okna dialogowe FileChooser i DirectoryChooser (Opcjonalnie) Dodatkowe klasy java.io Interfejsy i klasy dotyczące wejścia - wyjścia danych bajtowych Interfejsy i klasy dla znakowych operacji wejścia - wyjścia Ogólne kolekcje Omówienie kolekcji Klasy otoczkowe Automatyczne pakowanie i rozpakowywanie Interfejs Collection i klasa Collections Listy ArrayList i Iterator Klasa LinkedList Metody klasy Collections Metoda sort Metoda shuffle Metody reverse, fill, copy, max i min Metoda binarySearch Metody addAll, frequency i disjoint Klasa PriorityQueue i interfejs Queue Zbiory Odwzorowania Synchronizowane kolekcje Kolekcje niezmienne Implementacje abstrakcyjne Java SE 9 — wygodne metody fabryczne dla niezmiennych kolekcji Lambdy i strumienie Strumienie i redukcja Sumowanie liczb od 1 do 10 pętlą for Iteracja zewnętrzna za pomocą pętli for jest narażona na błędy Sumowanie za pomocą strumienia i redukcji Iteracja wewnętrzna Odwzorowania i lambdy Wyrażenia lambda Składnia lambd Operacje pośrednie i operacje kończące Filtrowanie Jak elementy poruszają się po potoku strumienia? Referencje do metod Tworzenie strumienia IntStream liczb losowych Wykonywanie zadań dla każdego elementu strumienia za pomocą metody forEach i referencji do metody Odwzorowanie liczb całkowitych na obiekty String za pomocą metody mapToObj Łączenie tekstów metodą collect Operacje IntStream Tworzenie obiektu IntStream i wyświetlanie jego wartości Operacje kończące count, min, max, sum i average Operacja kończąca reduce Sortowanie wartości IntStream Interfejsy funkcyjne Lambdy — dokładniejsze spojrzenie Obsługa StreamInteger Tworzenie StreamInteger Sortowanie strumienia i zbieranie wyników Filtrowanie strumienia i przechowywanie wyników w celu ich późniejszego użycia Filtrowanie i sortowanie strumienia i zbieranie wyników Sortowanie zebranych wyników Obsługa StreamString Mapowanie tekstów na duże litery Filtrowanie tekstów i sortowanie ich rosnąco bez uwzględniania wielkości liter Filtrowanie tekstów i sortowanie ich malejąco bez uwzględniania wielkości liter Obsługa StreamEmployee Tworzenie i wyświetlenie ListEmployee Odfiltrowywanie pracowników z wynagrodzeniem mieszczącym się w określonym przedziale Sortowanie pracowników na podstawie wielu pól Odwzorowanie pracowników na unikatowe nazwiska Grupowanie pracowników według działów Zliczenie pracowników poszczególnych działów Suma i średnia zarobków pracowników Utworzenie StreamString na podstawie pliku Strumienie wartości losowych Strumienie nieskończone Obsługa zdarzeń za pomocą lambd Dodatkowe uwagi na temat interfejsów Javy SE 8 Rekurencja Pojęcie rekurencji Przykład użycia rekurencji — silnia Implementacja FactorialCalculator z użyciem klasy BigInteger Przykład użycia rekurencji — ciąg Fibonacciego Rekurencja i stos wywołań metod Rekurencja kontra iteracja Wieże Hanoi Fraktale Krzywa Kocha (Opcjonalnie) Studium przypadku — pióro Lo (Opcjonalnie) Interfejs graficzny rysujący fraktal (Opcjonalnie) Klasa FractalController Rekurencyjne nawracanie Wyszukiwanie, sortowanie i notacja dużego O Wyszukiwanie liniowe Notacja dużego O Algorytmy O(1) Algorytmy O(n) Algorytmy O(n2) Duże O dla wyszukiwania liniowego Wyszukiwanie binarne Implementacja wyszukiwania binarnego Wydajność wyszukiwania binarnego Algorytmy sortujące Sortowanie przez wybieranie Implementacja sortowania przez wybieranie Wydajność sortowania przez wybieranie Sortowanie przez wstawianie Implementacja sortowania przez wstawianie Wydajność sortowania przez wstawianie Sortowanie przez scalanie Implementacja algorytmu sortowania przez scalanie Wydajność sortowania przez scalanie Duże zrównoleglenie i algorytmy równoległe Uogólnione klasy i metody — dokładniejsze spojrzenie Po co nam metody uogólnione? Metody uogólnione — implementacja i przekształcenia na etapie kompilacji Dodatkowy problem przekształcenia w trakcie kompilacji Przeciążanie metod uogólnionych Klasy uogólnione Wieloznaczność w metodach akceptujących parametry typu Własne uogólnione struktury danych Klasy odnoszące się do samych siebie Dynamiczna alokacja pamięci Listy jednokierunkowe Lista jednokierunkowa Implementacja uogólnionej klasy List Klasy uogólnione ListNode i List Klasa ListTest Metoda insertAtFront klasy List Metoda insertAtBack klasy List Metoda removeFromFront klasy List Metoda removeFromBack klasy List Metoda print klasy List Tworzenie własnych pakietów Stosy960 Kolejki Drzewa Podrozdział specjalny — tworzenie własnego kompilatora Grafika, animacje i wideo w JavaFX Sterowanie czcionkami poprzez kaskadowe arkusze stylów CSS, który określa styl GUI FXML, który definiuje GUI — wprowadzenie do XML Referencja do pliku CSS w dokumencie FXML Określenie klasy dla stylów w VBox Programowe wczytywanie CSS Wyświetlanie kształtów dwuwymiarowych Definiowanie dwuwymiarowych kształtów za pomocą FXML CSS, który zapewnia stylowanie dwuwymiarowych kształtów Klasy Polyline, Polygon i Path GUI i CSS Klasa PolyShapesController Przekształcenia Odtwarzanie materiału wideo Interfejs graficzny aplikacji Klasa VideoPlayerController Animacje Transition Plik TransitionAnimations.fxml Klasa TransitionAnimationsController Animacje Timeline Animacja klatka po klatce za pomocą klasy AnimationTimer Rysowanie na kanwie Kształty trójwymiarowe Współbieżność Stany i cykl życia wątku Stan nowy i stan działający Stan oczekujący Stan oczekujący czasowo Stan zablokowany Stan zakończony Stan działający z punktu widzenia systemu operacyjnego Priorytety i harmonogramowanie wątków Odsuwanie wykonania w nieskończoność i blokady wzajemne Tworzenie i wykonywanie wątków za pomocą frameworku Executor Synchronizacja wątków Dane niezmienne Monitory Współdzielenie modyfikowalnych danych bez synchronizacji Synchronizowany dostęp do współdzielonych i modyfikowanych danych — operacje niepodzielne Związek typu producent - konsument bez synchronizacji Związek typu producent - konsument — klasa ArrayBlockingQueue Związek typu producent - konsument Związek typu producent - konsument — bufory o określonym rozmiarze Związek typu producent - konsument — interfejsy Lock i Condition Kolekcje współbieżne Wielowątkowość w JavaFX Wykonywanie obliczeń w wątku roboczym — ciąg Fibonacciego Przetwarzanie wyników pośrednich — sito Eratostenesa Pomiar czasu działania metod sort i parallelSort Java SE 8 — strumienie szeregowe i zrównoleglone (Dla zaawansowanych) Interfejsy Callable i Future (Dla zaawansowanych) Framework Fork/Join Dostęp do baz danych poprzez JDBC Relacyjne bazy danych Baza danych books Język SQL Podstawowe zapytanie SELECT Klauzula WHERE Klauzula ORDER BY Łączenie danych z wielu tabel — operator INNER JOIN Instrukcja INSERT Instrukcja UPDATE Instrukcja DELETE Konfiguracja bazy danych Java DB Tworzenie baz danych dla rozdziału w systemie Windows Tworzenie baz danych dla rozdziału w systemie macOS Tworzenie baz danych dla rozdziału w systemie Linux Połączenie się z bazą danych i wykonanie zapytania Automatyczne odnajdowanie sterowników Połączenie z bazą danych Utworzenie obiektu Statement do wykonywania poleceń SQL Wykonanie zapytania Przetwarzanie wyników zapytania Odpytywanie bazy danych books Klasa ResultSetTableModel Wyświetlenie interfejsu graficznego aplikacji Klasa DisplayQueryResultsController Interfejs RowSet Klasa PreparedStatement Aplikacja do przechowywania kontaktów używająca obiektów PreparedStatement Klasa Person Klasa PersonQueries Interfejs graficzny książki adresowej Klasa AddressBookController Procedury składowane Przetwarzanie transakcyjne Wprowadzenie do JShell — interaktywnej konsoli Javy 9 Instalacja JDK 9 Wprowadzenie do JShell Uruchamianie sesji JShell Wykonywanie poleceń Jawne deklarowanie zmiennych Wylistowanie i wykonanie wcześniejszych fragmentów Wyliczanie wyrażeń i niejawne deklarowanie zmiennych Wykorzystywanie niejawnie zadeklarowanych zmiennych Sprawdzanie zawartości zmiennej Czyszczenie sesji JShell Instrukcje wielowierszowe Edycja fragmentów kodu Wyjście z JShell Wejście danych z konsoli w JShell Deklarowanie i stosowanie klas Tworzenie klasy w JShell Jawne deklarowanie zmiennych będących referencjami Tworzenie obiektów Modyfikowanie obiektów Tworzenie własnej nazwy zmiennej dla wyrażenia Zapisywanie i otwieranie plików z fragmentami kodu Automatyczne uzupełnianie Automatyczne uzupełnianie identyfikatorów Automatyczne uzupełnianie poleceń JShell Przeglądanie składowych klas i dokumentacji Wyświetlanie składowych statycznych klasy Math Przeglądanie parametrów metod Przeglądanie dokumentacji metody Przeglądanie dokumentacji pól publicznych Przeglądanie dokumentacji klasy Przeglądanie przeciążeń metod Odkrywanie składowych konkretnego obiektu Deklarowanie metod Użycie w przód niezadeklarowanej metody — deklaracja metody displayCubes Deklarowanie wcześniej niezadeklarowanej metody Testowanie metody cube i zmiana jej deklaracji Testowanie uaktualnionej metody cube i metody displayCubes Wyjątki Import klas i dodawanie pakietów do CLASSPATH Korzystanie z zewnętrznego edytora Podsumowanie poleceń JShell Uzyskiwanie pomocy Polecenie /edit — dodatkowe funkcjonalności pomocy Polecenie /reload Polecenie /drop Tryby informacji zwrotnej Inne opcje JShell konfigurowalne za pomocą /set Skróty-klawiaturowe w edycji fragmentów W jaki sposób JShell modyfikuje Jave w celu jej interaktywnego użycia? Obsługa JShell w IDE Sieć (online) Odczyt pliku z serwera WWW Wykonanie prostego serwera przy użyciu gniazd strumieniowych Wykonanie prostego klienta przy użyciu gniazd strumieniowych Interakcja klienta i serwera wykorzystująca gniazda strumieniowe Datagramy — bezpołączeniowa interakcja między klientem i serwerem Kółko i krzyżyk w wersji klient - serwer z serwerem wielowątkowym Opcjonalne studium przypadku — aplikacja DeitelMessenger System modułów platformy Java (online) Deklaracja modułu Dyrektywa requires Dyrektywa requires transitive — niejawne czytanie Dyrektywy exports i exports...to Dyrektywa uses Dyrektywa provides...with Modyfikator open oraz dyrektywy opens i opens...to Ograniczone słowa kluczowe Modułowa wersja aplikacji powitalnej Struktura aplikacji Klasa Welcome Plik module-info.java Graf zależności modułu Kompilacja modułu Uruchamianie aplikacji z poziomu rozbitego folderu aplikacji Spakowanie modułu do pliku JAR Uruchamianie aplikacji z modułowego pliku JAR Dodatkowa uwaga — ścieżka klas a ścieżka modułów Tworzenie i użycie własnych modułów Eksport pakietu w celu użycia w innych modułach Wykorzystanie klasy pakietu w innym module Kompilacja i uruchomienie przykładu Zapakowanie aplikacji do modułowych plików JAR Silna enkapsulacja i dostępność Graf zależności modułu — dokładniejsze spojrzenie Modul java.sql Moduł java.se Wyświetlenie grafu zależności modułów JDK Błąd — graf modułu z cyklem Migracja kodu do Javy 9 Moduł nienazwany Moduły automatyczne Narzędzie jdeps — analiza zależności Zasoby w modułach — wykorzystanie modułu automatycznego Moduly automatyczne Wymaganie kilku modułów Otwarcie modułu na potrzeby mechanizmu refleksji Graf zależności modułu Kompilacja modułu Uruchomienie aplikacji po modularyzacji Tworzenie własnych systemów wykonawczych narzędziem jlink Wyświetlenie listy modułów JRE Własny system wykonawczy zawierający tylko moduł java.base Tworzenie własnego systemu wykonawczego dla aplikacji powitalnej Wykonywanie aplikacji powitalnej we własnym systemie wykonawczym Użycie mechanizmu rozwiązywania modułów z własnym systemem wykonawczym Usługi i klasa ServiceLoader Interfejs dostawcy usług Wczytywanie i użycie dostawców usług Dyrektywa uses modułu i konsumpcja usług Uruchomienie aplikacji bez dostawców usług Implementacja dostawcy usług Dyrektywa provides...with modułu i deklaracja dostawcy usług Uruchomienie aplikacji z jednym dostawcą usług Implementacja drugiego dostawcy usług Uruchomienie aplikacji z dwoma dostawcami usług Pozostałe tematy związane z Javą 9 (online) Przypomnienie — funkcjonalności Javy 9 omówione w poprzednich rozdziałach Nowa wersja formatu tekstowego Wyrażenia regularne — nowe metody klasy Matcher Metody appendReplacement i appendTail Metody replaceFirst i replaceAll Metoda results Nowe metody interfejsu Stream Metody take While i drop While strumienia Metoda iterate interfejsu Stream Metoda ofNullable interfejsu Stream Moduły w JShell API skórek dostępne w JavaFX 9 Inne usprawnienia związane z interfejsem graficznym i grafiką Obrazy o wielu rozdzielczościach Obsługa obrazów TIFF Funkcjonalności pulpitu zależne od platformy Tematy związane z bezpieczeństwem Javy 9 Filtrowanie nadchodzących danych serializowanych Domyślne tworzenie magazynów kluczy PKCS12 Obsługa protokołu DTLS (Datagram Transport Layer Security) Obsługa walidacji OCSP dla TLS Rozszerzenie umożliwiające negocjację protokołu warstwy aplikacyjnej w TLS Inne tematy związane z Javą 9 Usprawnienie łączenia tekstów Obsługa usług i API logów na poziomie platformy Aktualizacja API procesów Podpowiedzi dotyczące oczekiwania Obsługa paczek zasobów z kodowaniem UTF-8 Domyślne korzystanie z danych CLDR Usunięcie ostrzeżeń o wycofaniu z instrukcji importu Wielowydaniowe pliki JAR Unicode Rozbudowa obsługi współbieżności Elementy usunięte z JDK i Javy 9 Elementy zaproponowane do usunięcia w przyszłych wersjach Javy Ulepszone wycofywanie Elementy, które prawdopodobnie zostaną usunięte w przyszłych wydaniach Javy Znajdowanie wycofywanych funkcjonalności Aplety Javy Tabela kolejności wykonywania operatorów Zbiór znaków ASCII Korzystanie z debuggera Punkty wstrzymania oraz polecenia run, stop, cont i print Polecenia print i set Sterowanie wykonywaniem za pomocą poleceń step, step up i next Polecenie watch Polecenie elear
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 116
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145858 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do komputerów i języka Python 37 1.2. Podstawy technologii obiektowych 39 1.3. Język Python 41 1.4. Biblioteki 44 1.5. IPython i notatniki Jupytera - pierwsze spotkanie 47 1.6. Chmury i internet rzeczy 55 1.7. Big Data - ile to jest "Big"? 58 1.8. Analiza przypadku - mobilna aplikacja Big Data 66 1.9. Wprowadzenie do Data Science: gdy informatyka spotyka się z Data Science 68 1.10. Podsumowanie 71 2. Wprowadzenie do programowania w języku Python 73 2.2. Zmienne i instrukcje przypisania 74 2.3. Obliczenia arytmetyczne 75 2.4. Funkcja "print" i łańcuchy znaków 81 2.5. Łańcuchy z potrójnymi ogranicznikami 83 2.6. Wprowadzanie danych z klawiatury 84 2.7. Podejmowanie decyzji: instrukcja "if" i operatory porównania 86 2.8. Obiekty i typowanie dynamiczne 92 2.9. Wprowadzenie do Data Science - podstawowe statystyki opisowe 93 3. Instrukcje przepływu sterowania 97 3.2. Słowa kluczowe języka Python 99 3.3. Instrukcja "if" 99 3.4. Instrukcje "if ... else" i "if ... elif ... else" 101 3.5. Instrukcja "while" 104 3.6. Instrukcja "for" 104 3.7. Rozszerzone przypisania 107 3.8. Iterowanie po ciągach. Formatowane łańcuchy 107 3.9. Nadzorowane iterowanie 109 3.10. Wbudowana funkcja "range" - nieco dokładniej 112 3.11. Obliczenia finansowe - typ "Decimal" 112 3.12. Instrukcje "continue" i "break" 116 3.13. Operatory boolowskie 117 3.14. Wprowadzenie do Data Science: miary tendencji centralnej 120 4. Funkcje 123 4.2. Funkcje definiowane w programie 124 4.3. Funkcje z wieloma parametrami 127 4.4. Generowanie liczb pseudolosowych 129 4.5. Analiza przypadku - gra losowa 132 4.6. Standardowa biblioteka Pythona 135 4.7. Funkcje modułu "math" 136 4.8. Wspomagane uzupełnianie kodu 138 4.9. Domyślne wartości parametrów 140 4.10. Argumenty kluczowe 141 4.11. Zmienne listy parametrów 142 4.12. Metody - funkcje należące do obiektów 144 4.13. Zasięg definicji 145 4.14. O importowaniu nieco dokładniej 147 4.15. Przekazywanie argumentów - nieco szczegółów 149 4.16. Rekurencja 152 4.17. Funkcyjny styl programowania 156 4.18. Wprowadzenie do Data Science: miary rozproszenia 158 4.19. Podsumowanie 160 5. Ciągi: listy i krotki 161 5.2. Listy 162 5.3. Krotki 167 5.4. Rozpakowywanie ciągów 170 5.5. Wyodrębnianie podciągów 173 5.6. Instrukcja "del" 176 5.7. Listy jako argumenty wywołań funkcji 177 5.8. Sortowanie list 179 5.9. Multiplikacja ciągu 180 5.10. Przeszukiwanie ciągów 180 5.11. Inne metody listy 183 5.12. Symulowanie stosu za pomocą listy 186 5.13. Odwzorowywanie list 187 5.14. Wyrażenia generatorowe 189 5.15. Natywne filtrowanie, mapowanie i redukcja 189 5.16. Inne funkcje do przetwarzania ciągów 192 5.17. Listy dwuwymiarowe 193 5.18. Wprowadzenie do Data Science: symulacje i ich statyczna wizualizacja 195 6. Słowniki i zbiory 207 6.2. Słowniki 208 6.3. Zbiory 218 6.4. Wprowadzenie do Data Science: dynamiczna wizualizacja symulacji 224 7. Biblioteka NumPy i tablice ndarray 233 7.2. Tworzenie tablic na podstawie istniejących danych 235 7.3. Atrybuty tablic 235 7.4. Wypełnianie tablicy zadaną wartością 237 7.5. Tworzenie tablicy na podstawie zakresu danych 238 7.6. %timeit - porównanie efektywności tablic i list 240 7.7. Inne "magiczne" polecenia IPythona 241 7.8. Operatory tablicowe 242 7.9. Metody obliczeniowe biblioteki "NumPy" 244 7.10. Funkcje uniwersalne biblioteki "NumPy" 245 7.11. Indeksowanie i wyodrębnianie 247 7.12. Widoki tablic jako płytkie kopie 249 7.13. Głębokie kopiowanie 250 7.14. Restrukturyzacja i transponowanie tablic 251 7.15. Wprowadzenie do Data Science: szeregi i ramki danych biblioteki Pandas 255 8. Łańcuchy znaków 271 8.2. Formatowanie łańcuchów 272 8.3. Konkatenowanie i zwielokrotnianie łańcuchów 278 8.4. Usuwanie białych znaków otaczających łańcuch 278 8.5. Zmiana wielkości liter w łańcuchu 279 8.6. Operatory porównywania łańcuchów 279 8.7. Wyszukiwanie podłańcuchów 280 8.8. Zastępowanie podłańcuchów 283 8.9. Dzielenie i składanie łańcuchów 283 8.10. Testowanie specyficznych właściwości łańcucha i jego znaków 286 8.11. Surowe łańcuchy 287 8.12. Podstawy wyrażeń regularnych 288 8.13. Wprowadzenie do Data Science: wyrażenia regularne i preparacja danych w bibliotece Pandas 298 9. Pliki i wyjątki 305 9.2. Pliki 307 9.3. Przetwarzanie plików tekstowych 308 9.4. Aktualizowanie plików tekstowych 311 9.5. Serializacja obiektów w formacie JSON 313 9.6. Niebezpieczny moduł "pickle" 315 9.7. Dodatkowe uwagi o plikach 316 9.8. Obsługa wyjątków 318 9.9. Klauzula "finally" 323 9.10. Jawne generowanie wyjątków 325 9.11. Odwijanie stosu i ślad wykonania 326 9.12. Wprowadzenie do Data Science: przetwarzanie plików CSV 328 10. Programowanie zorientowane obiektowo 337 10.2. Przykład: klasa "Account" 340 10.3. Kontrolowanie dostępu do atrybutów 344 10.4. Właściwości organizują dostęp do atrybutów. Przykład: klasa "Time" 345 10.5. Symulowanie "prywatności" atrybutów 353 10.6. Analiza przypadku: symulacja tasowania i rozdawania kart 354 10.7. Dziedziczenie: klasy bazowe i podklasy 364 10.8. Hierarchia dziedziczenia a polimorfizm 366 10.9. "Kacze typowanie" a polimorfizm 374 10.10. Przeciążanie operatorów 375 10.11. Klasy wyjątków - hierarchia i definiowanie podklas 379 10.12. Nazwane krotki 380 10.13. Nowość wersji 3.7: klasy danych 381 10.14. Testy jednostkowe przy użyciu łańcuchów dokumentacyjnych i modułu "doctest" 388 10.15. Przestrzenie nazw i widoczność identyfikatorów 391 10.16. Wprowadzenie do Data Science: szeregi czasowe i prosta regresja liniowa 394 11. Przetwarzanie języka naturalnego (NLP) 405 11.2. Klasa "TextBlob" 407 11.3. Wizualizacja statystyki słów 422 11.4. Ocena czytelności tekstu - biblioteka "Textatistic" 428 11.5. Rozpoznawanie nazwanych encji - biblioteka "spaCy" 430 11.6. Podobieństwo dokumentów 431 11.7. Inne biblioteki i narzędzia NLP 432 11.8. Zastosowanie NLP w uczeniu maszynowym i głębokim uczeniu 433 11.9. Zbiory danych dla NLP 434 12. Eksploracja masowych danych - Twitter 437 12.2. Ogólnie o API Twittera 440 12.3. Pierwszy krok - konto deweloperskie 441 12.4. Drugi krok - aplikacja i poświadczenia 441 12.5. Tweety jako obiekty 443 12.6. Biblioteka "Tweepy" 447 12.7. Uwierzytelnianie za pomocą biblioteki "Tweepy" 447 12.8. Informacja o koncie Twittera 449 12.9. Kursory biblioteki "Tweepy" 451 12.10. Przeszukiwanie niedawnych tweetów 454 12.11. Odkrywanie trendów - Twitter Trends API 458 12.12. Preparacja tweetów przed analizą 462 12.13. Strumieniowanie tweetów - Twitter Streaming API 464 12.14. Tweety i analiza sentymentu - klasa "SentimentListener" 469 12.15. Mapy i geokodowanie 474 12.16. Przechowywanie tweetów 483 12.17. Twitter a szeregi czasowe 483 13. Przetwarzanie poznawcze - IBM Watson 485 13.2. Konto IBM Cloud i konsola usług 487 13.3. Usługi platformy Watson 488 13.4. Przydatne narzędzia platformy Watson 492 13.5. Watson Developer Cloud Python SDK 493 13.6. Analiza przypadku: dwujęzyczna aplikacja konwersacyjna 494 13.7. Zasoby powiązane z IBM Watson 509 14. Uczenie maszynowe: klasyfikacja, regresja i klasteryzacja 513 14.2. Analiza przypadku: algorytm k najbliższych sąsiadów - klasyfikacja w zbiorze "Digits". Część pierwsza 520 14.3. Analiza przypadku: algorytm k najbliższych sąsiadów - klasyfikacja w zbiorze "Digits". Część druga 531 14.4. Analiza przypadku: prosta regresja liniowa na szeregu czasowym 539 14.5. Analiza przypadku: wielokrotna regresja liniowa na zbiorze "California Housing" 545 14.6. Analiza przypadku: uczenie nienadzorowane. Część pierwsza - redukcja wymiarowości 558 14.7. Analiza przypadku: uczenie nienadzorowane. Część druga - klasteryzacja za pomocą algorytmu k średnich 562 15. Głębokie uczenie 579 15.2. Pliki danych wbudowane w bibliotekę "Keras" 583 15.3. Alternatywne środowiska Anacondy 584 15.4. Sieci neuronowe 586 15.5. Tensory 588 15.6. Konwolucyjne sieci neuronowe i widzenie komputerowe: wieloklasyfikacja w zbiorze "MNIST" 590 15.7. TensorBoard - wizualizacja trenowania sieci 610 15.8. ConvNetJS: wizualizacja trenowania w oknie przeglądarki WWW 613 15.9. Rekurencyjne sieci neuronowe i ciągi danych: analiza sentymentu w zbiorze "IMDb" 614 15.10. Dostrajanie modeli głębokiego uczenia 622 15.11. Modele wstępnie wytrenowane 623 16. Big Data: Hadoop, Spark, NoSQL i IoT 627 16.2. Relacyjne bazy danych i język SQL 632 16.3. Bazy danych NoSQL i NewSQL dla Big Data - krótki rekonesans 644 16.4. Analiza przypadku: dokumenty JSON w bazie MongoDB 648 16.5. Hadoop 660 16.6. Spark 672 16.7. Strumieniowanie Sparka: zliczanie hashtagów przy użyciu "pyspark-notebook" 683 16.8. Internet rzeczy (IoT) i dashboardy 693
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 169
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149858 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności