Burd Barry A
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Burd Barry A
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Java (język programowania)
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Java dla bystrzaków / Barry Burd ; przekład: Wojciech Moch. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 472 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
Tytuł oryginału: Java for dummies, 7th edition.
Wydanie 7. odnosi się do oryginału.
Indeks.
CZĘŚĆ I: ZACZYNAMY PRACĘ Z JĘZYKIEM JAVA 25 Rozdział 1: Klasy w C++ 27 Co możesz zrobić za pomocą języka Java 28 Dlaczego warto używać języka Java 29 Informacje historyczne: skąd pochodzi Java 30 Programowanie obiektowe (OOP) 32 Języki obiektowe 32 Obiekty i ich klasy 34 Co jest takiego dobrego w języku zorientowanym obiektowo? 35 Lepsze zrozumienie klas i obiektów 37 Co dalej? 39 Rozdział 2: Wszystko o oprogramowaniu 41 Skrócona instrukcja 42 Co zainstalować na swoim komputerze? 44 Czym jest kompilator? 46 Czym jest wirtualna maszyna Javy? 48 Tworzenie oprogramowania 54 Czym jest zintegrowane środowisko programistyczne? 56 Rozdział 3: Używanie podstawowych elementów 59 Mówimy w języku Java 60 Gramatyka i typowe nazwy 60 Słowa w programie w języku Java 62 Pierwsze czytanie kodu języka Java 63 Poznawanie prostego programu w języku Java 65 Klasa Javy 65 Metody języka Java 66 Główna metoda programu 68 Jak ostatecznie nakazać komputerowi wykonanie jakiejś pracy? 69 Nawiasy klamrowe 71 A teraz kilka komentarzy 74 Dodawanie komentarzy do kodu 75 Jaką wymówkę ma Barry? 78 Wykorzystywanie komentarzy do eksperymentowania z kodem 79 CZĘŚĆ II: PISANIE WŁASNYCH PROGRAMÓW W JĘZYKU JAVA 81 Rozdział 4: Jak najlepiej wykorzystać zmienne i ich wartości 83 Zmieniając zmienną 84 Instrukcje przypisania 86 Typy wartości, które mogą przyjmować zmienne 86 Wyświetlanie tekstu 90 Liczby bez części dziesiętnych 91 Łączenie deklaracji i inicjowanie zmiennych 92 Eksperymentowanie z JShell 94 Co się stało ze wszystkimi fajnymi efektami wizualnymi? 96 Atomy - proste typy Javy 97 Typ char 98 Typ boolean 100 Cząsteczki i związki - typy referencyjne 101 Deklaracja importu 105 Tworzenie nowych wartości przez zastosowanie operatorów 107 Inicjalizuj raz, często przypisuj 110 Operatory inkrementacji i dekrementacji 111 Operatory przypisania 115 Rozdział 5: Kontrolowanie przepływu programu za pomocą instrukcji podejmowania decyzji 119 Podejmowanie decyzji (instrukcja if w języku Java) 120 Zgadnij liczbę 120 Kontrolowanie naciśnięć klawiszy na klawiaturze 121 Tworzenie losowości 124 Instrukcja if 125 Podwójny znak równości 126 Przygotuj się 126 Wcięcia w instrukcji if 127 Bezelseność w Iflandii 128 Używanie bloków w JShell 130 Tworzenie warunków z porównaniami i operatorami logicznymi 131 Porównywanie liczb, porównywanie znaków 131 Porównywanie obiektów 132 Importowanie wszystkiego za jednym zamachem 134 Operatory logiczne w języku Java 135 Vive les nuls! 137 (Warunki w nawiasach) 138 Budowanie gniazda 140 Wybór spośród wielu wariantów (instrukcja switch w języku Java) 142 Podstawowa instrukcja switch 143 Przerwać czy nie przerwać 146 Ciągi znaków w instrukcji switch 148 Rozdział 6: Sterowanie przepływem programu za pomocą pętli 151 Wielokrotne powtarzanie instrukcji (instrukcje while w języku Java) 152 Powtarzanie określoną liczbę razy (instrukcja for w języku Java) 155 Anatomia instrukcji for 157 Światowa premiera piosenki "Al's All Wet" 159 Powtarzaj, aż uzyskasz to, czego chcesz (instrukcje do w języku Java) 162 Odczyt pojedynczego znaku 165 Obsługa plików w Javie 166 Deklaracje zmiennych i bloki 167 CZĘŚĆ III: PRACA W SZERSZEJ PERSPEKTYWIE - PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE 169 Rozdział 7: Myślenie w kategoriach klas i obiektów 171 Definiowanie klasy (co to znaczy być kontem) 172 Deklarowanie zmiennych i tworzenie obiektów 174 Inicjowanie zmiennej 177 Używanie pól obiektu 177 Jeden program, kilka klas 177 Klasy publiczne 178 Definiowanie metody w ramach klasy (wyświetlanie konta) 179 Konto, które samo się wyświetla 180 Nagłówek metody wyświetlającej 182 Wysyłanie wartości do i z metod (obliczanie odsetek) 183 Przekazywanie wartości do metody 185 Zwracanie wartości z metody getInterest 188 Poprawianie wyglądu liczb 189 Ukrywanie szczegółów za pomocą metod dostępu 194 Dobre programowanie 195 Publiczne życie i prywatne marzenia: uniemożliwianie dostępu do pola 197 Egzekwowanie reguł za pomocą metod dostępu 199 Własna klasa GUI Barry'ego 200 Rozdział 8: Oszczędność czasu i pieniędzy - ponowne użycie istniejącego kodu 207 Definiowanie klasy (co oznacza bycie pracownikiem) 208 Ostatnie słowo o pracownikach 209 Dobre wykorzystanie klasy 210 Przygotowanie wypłaty 214 Praca z plikami (krótki przegląd) 214 Przechowywanie danych w pliku 215 Kopiowanie i wklejanie kodu 216 Czytanie z pliku 217 Kto przeniósł mój plik? 220 Dodawanie nazw katalogów do nazw plików 220 Odczytywanie całego wiersza 221 Zamykanie połączenia z plikiem na dysku 223 Definiowanie podklas (co to znaczy być pracownikiem zatrudnionym w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin) 224 Tworzenie podklasy 226 Nawyk tworzenia podklas 228 Korzystanie z podklas 229 Dopasowywanie typów 231 Druga część programu 231 Zastępowanie istniejących już metod (zmiana sposobu wypłaty dla niektórych pracowników) 233 Adnotacja Javy 235 Używanie metod z klas i podklas 236 Rozdział 9: Konstruowanie nowych obiektów 239 Definiowanie konstruktorów (co to znaczy być temperaturą) 240 Czym jest temperatura? 241 Co to jest skala temperatury? (Typ wyliczeniowy) 241 Dobrze, czym zatem jest temperatura? 242 Co możesz zrobić z temperaturą? 244 Wywołanie new Temperature(32.0) - studium przypadku 246 Niektóre rzeczy nigdy się nie zmieniają 248 Jeszcze więcej podklas (zróbmy coś z pogodą) 250 Budowanie lepszych temperatur 250 Konstruktory dla podklas 252 Wykorzystanie tych wszystkich rzeczy 253 Domyślny konstruktor 254 Konstruktor, który robi coś więcej 257 Klasy i metody z API Javy 259 Adnotacja SuppressWarnings 261 CZĘŚĆ IV: SPRYTNE TECHNIKI JAVY 263 Rozdział 10: Wprowadzanie zmiennych i metod tam, gdzie się znajdują 265 Definiowanie klasy (co to znaczy być graczem w baseball) 266 Inny sposób na upiększenie liczb 267 Korzystanie z klasy Player 268 Jedna klasa, dziewięć obiektów 270 Nie wszystko GUI, co się świeci 270 Rzucanie wyjątku z metody do metody 272 Prace statyczne (wyznaczanie średniej dla zespołu) 274 Dlaczego tu jest tak dużo tego static? 275 Poznaj statyczne inicjalizowanie 276 Wyświetlanie ogólnej średniej dla zespołu 277 Słowo kluczowe static to zeszłoroczny śnieg 280 Zachowaj ostrożność przy elementach statycznych 280 Eksperymenty ze zmiennymi 283 Umieszczenie zmiennej na swoim miejscu 283 Wskazywanie zmiennej, gdzie ma iść 286 Przekazywanie parametrów 290 Przekazywanie przez wartość 290 Zwracanie wyniku 292 Przekazywanie wartości przez referencję 292 Zwracanie obiektu z metody 294 Epilog 296 Rozdział 11: Używanie tablic do żonglowania wartościami 297 Ustaw gęsi w jednym rzędzie 297 Tworzenie tablicy w dwóch prostych krokach 300 Przechowywanie wartości 301 Tabulatory i inne znaki specjalne 303 Korzystanie z inicjalizatora tablicy 303 Przechodzenie przez tablicę z rozszerzoną pętlą for 304 Szukanie 306 Zapisywanie do pliku 308 Kiedy zamknąć plik 309 Tablice obiektów 311 Korzystanie z klasy Room 313 Jeszcze inny sposób na upiększenie liczb 315 Operator warunkowy 316 Argumenty wiersza poleceń 319 Używanie argumentów wiersza poleceń w programie Java 320 Sprawdzanie, czy liczba argumentów wiersza poleceń jest właściwa 322 Rozdział 12: Korzystanie z kolekcji i strumieni (gdy tablice nie są wystarczające) 325 Poznawanie ograniczeń tablic 326 Klasy kolekcji na ratunek 327 Korzystanie z klasy ArrayList 327 Korzystanie z typów generycznych 329 Klasy opakowujące 332 Sprawdzanie obecności większej ilości danych 334 Korzystanie z iteratora 334 Wiele różnych klas kolekcji 335 Programowanie funkcyjne 337 Rozwiązanie problemu w tradycyjny sposób 340 Strumienie 342 Wyrażenia lambda 342 Typologia wyrażeń lambda 345 Używanie strumieni i wyrażeń lambda 346 Po co się tak męczyć? 351 Referencje metod 353 Rozdział 13: Wyglądaj dobrze, gdy sprawy przybierają nieoczekiwany obrót 355 Obsługa wyjątków 356 Parametr w klauzuli catch 360 Typy wyjątków 361 Kto złapie wyjątek? 363 Łapanie dwóch lub więcej wyjątków naraz 368 Nadmierna ostrożność 369 Wykonywanie przydatnych rzeczy 370 Dobre wyjątki, nasi przyjaciele 371 Obsługa wyjątku lub przekazanie odpowiedzialności 372 Kończenie pracy za pomocą klauzuli finally 378 Instrukcja try i zasoby 381 Rozdział 14: Współdzielenie nazw między częściami programu w Javie 385 Modyfikatory dostępu 386 Klasy, dostęp i programy wieloczęściowe 387 Elementy klasy kontra klasy 387 Modyfikatory dostępu dla elementów 388 Umieszczanie rysunku w ramce 391 Struktura katalogów 393 Tworzenie ramki 393 Wymykając się z oryginalnego kodu 396 Domyślny dostęp 397 Jak wślizgnąć się do pakietu? 400 Dostęp chroniony 401 Podklasy, które nie są w tym samym pakiecie 401 Klasy, które nie są podklasami (ale znajdują się w tym samym pakiecie) 403 Modyfikatory dostępu dla klas Javy 406 Klasy publiczne 406 Klasy niepubliczne 407 Rozdział 15: Fantazyjne typy referencyjne 409 Typy w języku Java 409 Interfejsy w języku Java 410 Dwa interfejsy 411 Implementowanie interfejsów 412 Składanie wszystkich elementów razem 414 Klasy abstrakcyjne 416 Opieka nad swoim zwierzakiem 419 Używanie tych wszystkich klas 421 Spokojnie! Nie widzisz podwójnie! 423 Rozdział 16: Reagowanie na naciśnięcia klawiszy i kliknięcia myszą 427 No dalej... Naciśnij ten przycisk 428 Zdarzenia i obsługa zdarzeń 430 Wątki wykonania 431 Słowo kluczowe this 432 Wewnątrz metody actionPerformed 433 SerialVersionUID 434 Reagowanie na rzeczy inne niż kliknięcia przycisków 436 Tworzenie klas wewnętrznych 440 Rozdział 17: Używanie baz danych w Javie 445 Tworzenie baz danych i tabel 446 Co się dzieje po uruchomieniu kodu 447 Korzystanie z poleceń SQL 447 Podłączanie i rozłączanie 449 Umieszczanie danych w tabeli 450 Pobieranie danych 451 Niszczenie danych 452 CZĘŚĆ V: DEKALOGI 455 Rozdział 18: 10 sposobów unikania błędów 457 Stosowanie wielkich liter we właściwych miejscach 457 Przerywanie instrukcji switch 458 Porównywanie wartości za pomocą podwójnego znaku równości 458 Dodawanie komponentów do GUI 459 Tworzenie metod obsługi zdarzeń 459 Definiowanie wymaganych konstruktorów 459 Naprawianie odwołań do niestatycznych elementów 460 Pilnowanie granic tablicy 460 Przewidywanie pustych wskaźników 460 Pomóż Javie znaleźć pliki programu 461 Rozdział 19: Dziesięć stron o Javie 463 Strona WWW tej książki 463 Najważniejsze strony 464 Wyszukiwanie wiadomości, recenzji i przykładowego kodu 464 Masz pytanie techniczne? 464
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 148
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149887 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności