Java (język programowania)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(134)
Forma i typ
Książki
(133)
Publikacje fachowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(89)
dostępne
(57)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Czytelnia Główna
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Magazyn
(3)
Biblioteka WEAiI
(84)
Autor
Horstmann Cay S. (1959- )
(12)
Jońca Rafał
(12)
Rajca Piotr (1970- )
(12)
Schildt Herbert (1951- )
(11)
Piwko Łukasz
(6)
Senczyk Jaromir
(6)
Szczepaniak Mikołaj
(6)
Barteczko Krzysztof
(5)
Lis Marcin
(5)
Bielecki Jan (1942-2001)
(4)
Cornell Gary
(4)
Lachowski Lech
(4)
Osiak Sławomir
(4)
Bates Bert
(3)
Bąbol Krzysztof
(3)
Jamsa Kris
(3)
Kubiak Mirosław J
(3)
Rajca Piotr
(3)
Sierra Kathy
(3)
Stefański Andrzej (tłumacz)
(3)
Szeremiota Przemysław
(3)
Walczak Tomasz
(3)
Bloch Joshua
(2)
Cadenhead Rogers
(2)
Carrano Frank M
(2)
Dobosz Krzysztof
(2)
Drobik Wojciech
(2)
Eckel Bruce
(2)
Eckel Bruce (1957- )
(2)
Fryz Łukasz
(2)
Gonera Paweł
(2)
Grochala Michał
(2)
Kobalczyk Szymon
(2)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(2)
Lalani Suleiman "Sam"
(2)
Nowak Adrian
(2)
Piechota Urszula
(2)
Senczyk Janusz
(2)
Starosta Bartłomiej
(2)
Steelman Andrea
(2)
Suma Łukasz
(2)
Urma Raoul-Gabriel
(2)
Vanhelsuwé Laurence
(2)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(2)
Arnold Ken
(1)
Banach Zbigniew
(1)
Baranowska Marzena
(1)
Baranowski Maciej
(1)
Baćmaga Ewa
(1)
Bochenek Adam
(1)
Bokun Igor
(1)
Boone Barry
(1)
Bremner Lynn M
(1)
Bruegge Bernd
(1)
Bryant Daniel
(1)
Burd Barry A
(1)
Chappell David A
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Cutajar James
(1)
Dai Naci
(1)
Darwin Ian F
(1)
Deitel Harvey M. (1945- )
(1)
Deitel Paul J
(1)
Downey Allen
(1)
Downey Allen B
(1)
Dutoit Allen H
(1)
Dąbkowski Jerzy (1942- )
(1)
European Logo Conference - EUROLOGO 2005 (10 ; 2005 ; Warsaw)
(1)
Evans Benjamin J
(1)
Farcic Viktor
(1)
Filo Grzegorz
(1)
Flanagan David
(1)
Friesen Jeff
(1)
Gaddis Tony
(1)
Garcia Alex
(1)
Gee Trisha
(1)
Gorywoda Maciej
(1)
Gosling James
(1)
Graham Steve
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Gregorczyk Grażyna
(1)
Grudziński Grzegorz
(1)
Guihot Hervé
(1)
Guy Romain
(1)
Górczyński Robert
(1)
Göransson Anders
(1)
Haase Chet
(1)
Heffelfinger David R
(1)
Helion
(1)
Holub Allen (1955- )
(1)
Holzner Steven
(1)
Hook David (1962- )
(1)
Hulist Aleksander
(1)
Hunt Andrew (1964- )
(1)
Hunt Charlie (1962- )
(1)
Iasi Anthony F
(1)
Iliescu Ovidiu
(1)
Jakub Niedźwiedź
(1)
Jendrock Eric
(1)
Jewell Tyler
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(133)
angielski
(1)
Odbiorca
Programiści
(14)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Budownictwo
(2413)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1931)
Elektrotechnika
(1897)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Java (język programowania)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1177)
Wytrzymałość materiałów
(1158)
Ochrona środowiska
(1024)
Sport
(1014)
Turystyka
(953)
Elektronika
(948)
Mechanika
(933)
Ekonomia
(932)
Automatyka
(917)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(825)
Chemia
(809)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(792)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(745)
Konstrukcje budowlane
(727)
Przemysł
(725)
Wychowanie fizyczne
(725)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(710)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(668)
Marketing
(641)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(616)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(591)
Energetyka
(586)
Programy komputerowe
(586)
Trening
(586)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(523)
Sterowanie
(520)
Materiałoznawstwo
(519)
Produkcja
(518)
Komputery
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(509)
Praca
(504)
Analiza matematyczna
(497)
Zarządzanie jakością
(497)
Dzieci
(496)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Energia elektryczna
(492)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(484)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(475)
Szkolnictwo wyższe
(471)
Przedsiębiorstwo
(470)
Finanse
(469)
Psychologia
(469)
Maszyny elektryczne
(468)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(457)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Skrawanie
(434)
Języki programowania
(433)
Rehabilitacja medyczna
(433)
Reklama
(432)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(390)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(380)
BHP
(378)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(4)
Gatunek
Podręcznik
(71)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradnik
(3)
Podręczniki
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(44)
Edukacja i pedagogika
(3)
134 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 7969 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Java : usługi sieciowe / David A. Chappell, Tyler Jewell ; tł. Witold Lampe. - Warszawa : RM, 2002. - XIII, [1], 278 s. : rys., schem., tab. ; 24 cm.
U góry okł. : Pisanie i stosowanie bezpiecznych ap- likacji.
Tyt. oryg. : Java Web Services.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105247 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Beginning Java data structures and algorithms.
Indeks.
Rozdział 1. Algorytmy i ich złożoność 13 Tworzymy nasz pierwszy algorytm 14 Algorytm konwersji liczb dwójkowych na dziesiętne 14 Mierzenie złożoności algorytmów za pomocą notacji dużego O 16 Przykład na złożoność 16 Zrozumienie złożoności 18 Notacja złożoności 22 Identyfikacja algorytmów o różnej złożoności 26 Złożoność liniowa 26 Złożoność kwadratowa 27 Złożoność logarytmiczna 28 Złożoność wykładnicza 30 Złożoność stała 31 Rozdział 2. Algorytmy sortowania i podstawowe struktury danych 35 Wprowadzenie do sortowania bąbelkowego 35 Zrozumienie sortowania bąbelkowego 36 Udoskonalanie sortowania bąbelkowego 37 Zrozumienie sortowania szybkiego 40 Zrozumienie rekurencji 40 Podział w wyszukiwaniu szybkim 41 Jak to wszystko poskładać razem 44 Korzystanie z sortowania przez scalanie 45 Dzielenie problemu 46 Scalanie problemu 47 Rozpoczęcie pracy z podstawowymi strukturami danych 50 Wprowadzenie do struktur danych 50 Struktura list powiązanych 51 Operacje na listach powiązanych 53 Kolejki 56 Stosy 57 Modelowanie stosów i kolejek przy użyciu tablic 59 Rozdział 3. Tablice z haszowaniem i binarne drzewa poszukiwań 65 Wprowadzenie do tablic z haszowaniem 65 Zrozumienie tablic z haszowaniem 66 Rozwiązywanie kolizji przez łańcuchowanie 68 Rozwiązywanie kolizji przez adresowanie otwarte 71 Haszowanie uniwersalne 76 Rozpoczęcie pracy z binarnymi drzewami poszukiwań 78 Struktura drzewa binarnego 78 Operacje na binarnych drzewach poszukiwań 80 Przechodzenie przez binarne drzewo poszukiwań 83 Zrównoważone binarne drzewa poszukiwań 85 Rozdział 4. Paradygmaty projektowania algorytmów 91 Wprowadzenie do algorytmów zachłannych 92 Problem wyboru zajęć 92 Rozwiązanie problemu wyboru zajęć 94 Składniki algorytmu zachłannego 94 Kodowanie Huffmana 96 Ćwiczenie: Implementacja algorytmu zachłannego do obliczania ułamków egipskich 100 Wprowadzenie do algorytmów typu "dziel i zwyciężaj" 101 Podejście "dziel i zwyciężaj" 101 Metoda rekurencji uniwersalnej 102 Problem najbliższej pary punktów 104 Ćwiczenie: Rozwiązywanie problemu podtablicy o największej sumie 106 Zrozumienie programowania dynamicznego 108 Elementy problematyki programowania dynamicznego 108 Dyskretny problem plecakowy 109 Najdłuższy wspólny podciąg 112 Ćwiczenie: Problem wydawania reszty 114 Rozdział 5. Algorytmy wyszukiwania wzorca w tekście 117 Algorytm wyszukiwania naiwnego 117 Implementacja wyszukiwania naiwnego 118 Usprawnienie algorytmu wyszukiwania naiwnego 119 Pierwsze kroki z algorytmem wyszukiwania wzorca Boyera-Moore'a 120 Zasada niezgodności 120 Zasada dobrego sufiksu 123 Zastosowanie algorytmu Boyera-Moore'a 126 Prezentacja innych algorytmów wyszukiwania wzorca w tekście 127 Algorytm Rabina-Karpa 128 Algorytm Knutha-Morrisa-Pratta 129 Algorytm Aho-Corasick 130 Rozdział 6. Grafy, liczby pierwsze i klasy złożoności 131 Reprezentacja grafów 132 Listy sąsiedztwa 133 Macierz sąsiedztwa 135 Przechodzenie przez graf 137 Przeszukiwanie wszerz 138 Przeszukiwanie w głąb 140 Wykrywanie cykli 143 Obliczanie najkrótszych ścieżek 145 Najkrótsza ścieżka z pojedynczego źródła: algorytm Dijkstry 145 Najkrótsze ścieżki dla wszystkich par wierzchołków: algorytm Floyda-Warshalla 150 Liczby pierwsze w algorytmach 153 Sito Eratostenesa 154 Rozkład na czynniki pierwsze 154 Inne koncepcje związane z grafami 155 Minimalne drzewa rozpinające 155 Algorytm A* 156 Problem maksymalnego przepływu 156 Zrozumienie klas złożoności problemów 157
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 131
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148070 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Zwiększ swoją wydajność dzięki platformie WTP! [...].
U góry strony tytułowej i okładki nazwa wydawcy oryginału: Addison Wesley.
Bibliografia strony [701]-708. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 122431 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : receptury / Ian F. Darwin ; [tł.: Piotr Rajca]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2015. - 870, [2] s. : il. ; 24 cm.
(O'Reilly)
Na okł.: Kompendium wiedzy programisty!
Na s. tyt., okł.: Wyd. 3 - dotyczy wyd. oryg.
Na s. tyt. miejsce wydania oryg.: Beijing [etc.].
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Indeks.
Dla programistów Javy.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 47
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 140408 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dodatkowe materiały do podręcznika udostępnione są na witrynach autorów: http://mars.iti.pk.edu.pl/-mklamra/java.zip.
Bibliogr. s. 346.
Pomoc dydaktyczna do jednosemestralnego kursu z grafiki komputerowej dla studentów kierunków informatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 115530 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Wydanie 11 dotyczy wydania oryginalnego.
Tytuł oryginału: Java how to program.
Indeks.
Wprowadzenie do komputerów, internetu i Javy Sprzęt i oprogramowanie Prawo Moore'a Sposób organizacji komputera Hierarchia danych Języki maszynowe, języki asemblerowe i języki wysokiego poziomu Wprowadzenie do technologii obiektowej Samochód jako obiekt Metody i klasy Tworzenie egzemplarzy Wielokrotne użycie Komunikaty i wywoływanie metod Atrybuty i zmienne instancji Enkapsulacja i ukrywanie informacji Dziedziczenie Interfejsy Obiektowa analiza i projektowanie Język UML Systemy operacyjne Windows - własnościowy system operacyjny Linux - system operacyjny o otwartym kodzie źródłowym Systemy macOS i iOS firmy Apple dla urządzeń iPhone, iPad i iPod Touch System Android firmy Google Języki programowania Java74 Typowe środowisko programistyczne wykorzystujące Javę Testowanie przykładowej aplikacji napisanej w Javie Internet i sieć WWW Internet, czyli sieć sieci Sieć WWW - przyjazny internet Usługi sieciowe i mashupy Internet rzeczy Technologie związane z oprogramowaniem Otrzymywanie odpowiedzi na pytania Wprowadzenie do aplikacji javy, wejścia - wyjścia i operatorów Twój pierwszy program - wyświetlenie wiersza tekstu Kompilacja aplikacji Wykonywanie aplikacji Modyfikacja pierwszego programu Wyświetlanie tekstu metodą printf Inna aplikacja - dodawanie liczb całkowitych Deklaracja import Deklaracja i utworzenie obiektu Scanner w celu pobrania danych z klawiatury Prośba o wprowadzenie danych Deklaracja zmiennej dla liczby całkowitej i pobranie wartości z klawiatury Pobranie drugiej liczby całkowitej Użycie zmiennych w obliczeniach Wyświetlenie wyniku obliczeń Dokumentacja API Javy Deklaracja i inicjalizacja zmiennej jako osobne instrukcje Zagadnienia dotyczące pamięci Operacje arytmetyczne Podejmowanie decyzji - operatory równości i relacji Wprowadzenie do klas, obiektów, metod i tekstów Zmienne instancji, metody ustawiające i metody pobierające Klasa Account ze zmienną instancji oraz metodą ustawiającą i metodą pobierającą Klasa AccountTest, która tworzy i stosuje obiekt klasy Account Kompilacja i wykonanie aplikacji z wieloma klasami Diagram klas UML dla klasy Account Dodatkowe uwagi na temat klasy AccountTest Inżynieria oprogramowania z prywatnymi zmiennymi instancji i publicznymi metodami dostępowymi Klasa Account - inicjalizacja obiektów za pomocą konstruktorów Deklaracja konstruktora klasy Account dla własnej inicjalizacji obiektów Klasa AccountTest - inicjalizacja obiektów Account w momencie ich tworzenia Klasa Account ze stanem konta - liczby zmiennoprzecinkowe Klasa Account ze zmienną instancji balance typu double Klasa AccountTest używająca klasy Account Typy podstawowe i typy referencyjne (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - prosty interfejs graficzny Czym jest interfejs graficzny? FXML i narzędzie Scene Builder Aplikacja powitalna - wyświetlenie tekstu i obrazka Uruchomienie narzędzia Scene Builder i utworzenie pliku Welcome.fxml Dodanie obrazu do folderu zawierającego plik Welcome.fxml Tworzenie kontenera układu VBox Konfiguracja kontenera układu VBox Dodanie i konfiguracja etykiety Dodanie i konfiguracja Image View Podgląd wynikowego interfejsu aplikacji Struktury sterujące, część 1.; przypisanie i operatory ++ i - Algorytmy Pseudokod Struktury sterujące Struktury sekwencyjne w Javie Instrukcje wyboru w Javie Instrukcje iteracji w Javie Podsumowanie instrukcji sterujących Javy Instrukcja pojedynczego wyboru - if Instrukcja podwójnego wyboru - if.. .else Zagnieżdżone instrukcje if.. .else Problem wiszącego else Bloki Operator warunku (?:) Klasa Student - zagnieżdżone instrukcje if...else Instrukcja iteracji while Tworzenie algorytmów - iteracja sterowana licznikiem Tworzenie algorytmów - iteracja sterowana znacznikiem Tworzenie algorytmów - zagnieżdżone struktury sterujące Złożone operatory przypisania Operatory inkrementacji i dekrementacji Typy podstawowe Studium przypadku GUI i grafiki - obsługa zdarzeń i rysowanie linii Test ukończonej aplikacji Budowanie GUI aplikacji Przygotowanie do interakcji z GUI w sposób programowy Klasa DrawLinesController Klasa DrawLines - główna klasa aplikacji Struktury sterujące, część 2.; operatory logiczne Podstawy iteracji sterowanej licznikiem Instrukcja iteracji for Przykłady użycia instrukcji for Aplikacja - suma liczb parzystych od 2 do 20 Aplikacja - kalkulator procentu składanego Instrukcja iteracji do...while Instrukcja switch dotycząca wielu wyborów Studium przypadku klasy AutoPolicy - tekst jako wartość w instrukcji switch Instrukcje break i continue Instrukcja break Instrukcja continue Operatory logiczne Operator warunkowy AND (&&) Operator warunkowy OR (| |) Skrócone obliczenie wartości złożonych warunków Operatory logiczne AND (&) i OR (|) Operator logiczny XOR ( Operator negacji logicznej (!) Przykład użycia operatorów logicznych Podsumowanie programowania strukturalnego Studium przypadku GUI i grafiki - rysowanie prostokątów i owali Metody - dokładniejsze spojrzenie Jednostki programu w Javie Metody statyczne, pola statyczne i klasa Math Metody z wieloma parametrami Uwagi na temat deklarowania i używania metod Stos wywołań metod i rekordy aktywacyjne Stos wywołań metod Ramki stosu Zmienne lokalne i ramki stosu Przepełnienie stosu Promocja argumentu i rzutowanie Pakiety API Javy Studium przypadku - bezpieczne generowanie liczb losowych Studium przypadku - gra losowa i wprowadzenie do typów enum Zasięg deklaracji Przeciążanie metod Deklarowanie przeciążonych metod Rozróżnianie przeciążonych metod Typy zwracane przez metody przeciążone (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - kolory i wypełnione kształty Tablice i obiekty Array List Tablice Deklaracja i tworzenie tablic Przykłady użycia tablic Tworzenie i inicjalizacja tablicy Użycie inicjalizatora tablicy Obliczenie wartości elementów tablicy Sumowanie elementów tablicy Graficzne przedstawienie danych z tablicy za pomocą wykresu słupkowego Użycie elementów tablicy jako liczników Użycie tablic do analizy wyników Obsługa wyjątków - przetworzenie niepoprawnej odpowiedzi Instrukcja try Wykonywanie bloku catch Metoda toString parametru wyjątku Studium przypadku - tasowanie i rozdawanie kart Rozszerzona instrukcja for Przekazywanie tablic do metod Przekazywanie przez wartość kontra przekazywanie przez referencję Studium przypadku - klasa GradeBook wykorzystująca tablicę z ocenami Tablice wielowymiarowe Tablice tablic jednowymiarowych Dwuwymiarowe tablice z wierszami o różnych długościach Tworzenie tablic dwuwymiarowych za pomocą wyrażenia tworzenia tablic Przykład tablicy dwuwymiarowej - wyświetlanie wartości elementów Typowe operacje na tablicach wielowymiarowych wykonywane pętlami for Studium przypadku - klasa GradeBook używająca tablicy dwuwymiarowej Lista argumentów o zmiennej długości Użycie argumentów wiersza poleceń Klasa Arrays Wprowadzenie do kolekcji i klasy ArrayList (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - rysowanie łuków Obiekty i klasy - dokładniejsze spojrzenie Studium przypadku - klasa Time Sterowanie dostępem do składowych Odnoszenie się do składowych aktualnego obiektu referencją this Studium przypadku klasy Time - przeciążanie konstruktorów Konstruktory domyślne i bezargumentowe Uwagi dotyczące metod dostępowych Kompozycja Typ enum Mechanizm odśmiecania pamięci Składowe statyczne klasy Import statyczny Zmienne instancji typu final Dostęp na poziomie pakietu Użycie klasy BigDecimal do precyzyjnych obliczeń pieniężnych (Opcjonalnie) Studium przypadku GUI i grafiki - użycie obiektów z grafiką Programowanie obiektowe - dziedziczenie Klasy nadrzędne i podklasy Składowe chronione Związek między klasami nadrzędnymi i podklasami Tworzenie i wykorzystywanie klasy CommissionEmployee Tworzenie i użycie klasy BasePlusCommissionEmployee Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee przez BasePlusCommissionEmployee Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee przez BasePlusCommissionEmployee używającej zmiennych chronionych Tworzenie hierarchii dziedziczenia CommissionEmployee przez BasePlusCommissionEmployee używającej zmiennych prywatnych Konstruktory w podklasach Klasa Object Projektowanie klas - kompozycja kontra dziedziczenie Programowanie obiektowe - polimorfizm i interfejsy Przykłady polimorfizmu Przykład zachowania polimorficznego Metody i klasy abstrakcyjne Studium przypadku - system płac wykorzystujący polimorfizm Abstrakcyjna klasa nadrzędna Employee Konkretna podklasa SalariedEmployee Konkretna podklasa HourlyEmployee Konkretna podklasa CommissionEmployee Pośrednia konkretna podklasa BasePlusCommissionEmployee Przetwarzanie polimorficzne, operator instanceof i rzutowanie w dół Umożliwienie przypisywania między zmiennymi klas nadrzędnych i podklas Metody i klasy finalne Dokładniejszy opis problemów z wywoływaniem metod z konstruktorów Tworzenie i stosowanie interfejsów Tworzenie hierarchii Payable Interfejs Payable Klasa Invoice Modyfikacja klasy Employee w celu implementacji interfejsu Payable Użycie interfejsu Payable do polimorficznego przetwarzania klas Invoice i Employee Wspólne interfejsy API Javy Rozszerzenia interfejsów w Javie SE 8 Domyślne metody interfejsu Statyczne metody interfejsu Interfejsy funkcyjne Prywatne metody interfejsów w Javie SE 9 Konstruktory prywatne Programowanie do interfejsu, a nie do implementacji Dziedziczenie implementacji działa najlepiej dla niewielkiej liczby ściśle powiązanych klas Dziedziczenie interfejsów jest najlepsze dla elastyczności Modyfikacja hierarchii Employee Studium przypadku GUI i grafiki - rysowanie z użyciem polimorfizmu Obsługa wyjątków - dokładniejsze spojrzenie Przykład - dzielenie przez 0 bez obsługi wyjątków Przykład - obsługa wyjątków ArithmeticException i InputMismatchException Kiedy używać obsługi wyjątków Hierarchia wyjątków Javy Blok finally Rozwijanie stosu i uzyskiwanie informacji z wyjątku Wyjątki łańcuchowe Deklarowanie nowych rodzajów wyjątków Warunki wstępne i warunki końcowe Asercje Instrukcja try z zasobami - automatyczne zwalnianie zasobów Graficzny interfejs użytkownika JavaFX, część 1. Narzędzie Scene Builder dla JavaFX Struktura okna aplikacji JavaFX Aplikacja powitalna - wyświetlenie tekstu i obrazka Uruchomienie narzędzia Scene Builder i utworzenie pliku Welcome.fxml Dodanie obrazu do folderu zawierającego plik Welcome.fxml Tworzenie kontenera układu VBox Konfiguracja kontenera układu VBox Dodanie i konfiguracja etykiety Dodanie i konfiguracja Image View Podgląd wynikowego interfejsu aplikacji Aplikacja do wyliczania napiwków - wprowadzenie do obsługi zdarzeń Testowanie kalkulatora napiwków Przedstawienie technologii Budowanie GUI aplikacji Klasa TipCalculator Klasa TipCalculatorController Funkcjonalności opisywane w pozostałych rozdziałach dotyczących JavaFX Graficzny interfejs użytkownika JavaFX, część 2. Układanie węzłów w grafie Aplikacja Painter - przyciski opcji, zdarzenia myszy i kształty Omówienie technologii Utworzenie pliku Painter.fxml Tworzenie GUI Podklasa Painter klasy Application Klasa PainterController Aplikacja do wybierania kolorów Omówienie technologii Tworzenie GUI Podklasa ColorChooser klasy Application Klasa ColorChooserControlłer Aplikacja do przeglądania okładek Omówienie technologii Dodanie obrazków do folderu aplikacji Budowanie interfejsu graficznego aplikacji Podklasa CoverViewer klasy Application Klasa CoverViewerController Aplikacja do przeglądania okładek - dostosowanie komórek List View Omówienie technologii Kopiowanie przeglądarki okładek Klasa własnej fabryki komórek - ImageTextCell Klasa CoverViewerController Dodatkowe możliwości JavaFX JavaFX 9 - aktualizacja JavaFX w Javie SE 9
Tekst, znaki i wyrażenia regularne Podstawy znaków i tekstów Klasa String Konstruktory klasy String Metody length, charAt i getChars Porównywanie tekstów Znajdowanie położenia znaków i fragmentów w tekstach Wydobywanie fragmentu tekstu Łączenie tekstów Inne metody klasy String Metoda valueOf klasy String Klasa StringBuilder Konstruktory StringBuilder Metody length, capacity, setLength i ensureCapacity klasy StringBuilder Metody charAt, setCharAt, getChars i reverse klasy StringBuilder Metody append klasy StringBuilder Metody wstawiania i usuwania klasy StringBuilder Klasa Character Tokenizacja tekstów Wyrażenia regularne, klasy Pattern i Matcher Zastępowanie fragmentów tekstu i podział tekstu Klasy Pattern i Matcher Pliki, strumienie wejścia - wyjścia, NIO i serializacja XML Pliki i strumienie Użycie klas i interfejsów NIO do pobrania informacji o pliku lub folderze Sekwencyjne pliki tekstowe Tworzenie sekwencyjnego pliku tekstowego Odczyt danych z sekwencyjnego pliku tekstowego Studium przypadku — program sprawdzający salda płatności klientów Aktualizacja plików sekwencyjnych Serializacja XML Tworzenie sekwencyjnego pliku używającego serializacji XML Odczyt i deserializacja danych z pliku sekwencyjnego Okna dialogowe FileChooser i DirectoryChooser (Opcjonalnie) Dodatkowe klasy java.io Interfejsy i klasy dotyczące wejścia - wyjścia danych bajtowych Interfejsy i klasy dla znakowych operacji wejścia - wyjścia Ogólne kolekcje Omówienie kolekcji Klasy otoczkowe Automatyczne pakowanie i rozpakowywanie Interfejs Collection i klasa Collections Listy ArrayList i Iterator Klasa LinkedList Metody klasy Collections Metoda sort Metoda shuffle Metody reverse, fill, copy, max i min Metoda binarySearch Metody addAll, frequency i disjoint Klasa PriorityQueue i interfejs Queue Zbiory Odwzorowania Synchronizowane kolekcje Kolekcje niezmienne Implementacje abstrakcyjne Java SE 9 — wygodne metody fabryczne dla niezmiennych kolekcji Lambdy i strumienie Strumienie i redukcja Sumowanie liczb od 1 do 10 pętlą for Iteracja zewnętrzna za pomocą pętli for jest narażona na błędy Sumowanie za pomocą strumienia i redukcji Iteracja wewnętrzna Odwzorowania i lambdy Wyrażenia lambda Składnia lambd Operacje pośrednie i operacje kończące Filtrowanie Jak elementy poruszają się po potoku strumienia? Referencje do metod Tworzenie strumienia IntStream liczb losowych Wykonywanie zadań dla każdego elementu strumienia za pomocą metody forEach i referencji do metody Odwzorowanie liczb całkowitych na obiekty String za pomocą metody mapToObj Łączenie tekstów metodą collect Operacje IntStream Tworzenie obiektu IntStream i wyświetlanie jego wartości Operacje kończące count, min, max, sum i average Operacja kończąca reduce Sortowanie wartości IntStream Interfejsy funkcyjne Lambdy — dokładniejsze spojrzenie Obsługa StreamInteger Tworzenie StreamInteger Sortowanie strumienia i zbieranie wyników Filtrowanie strumienia i przechowywanie wyników w celu ich późniejszego użycia Filtrowanie i sortowanie strumienia i zbieranie wyników Sortowanie zebranych wyników Obsługa StreamString Mapowanie tekstów na duże litery Filtrowanie tekstów i sortowanie ich rosnąco bez uwzględniania wielkości liter Filtrowanie tekstów i sortowanie ich malejąco bez uwzględniania wielkości liter Obsługa StreamEmployee Tworzenie i wyświetlenie ListEmployee Odfiltrowywanie pracowników z wynagrodzeniem mieszczącym się w określonym przedziale Sortowanie pracowników na podstawie wielu pól Odwzorowanie pracowników na unikatowe nazwiska Grupowanie pracowników według działów Zliczenie pracowników poszczególnych działów Suma i średnia zarobków pracowników Utworzenie StreamString na podstawie pliku Strumienie wartości losowych Strumienie nieskończone Obsługa zdarzeń za pomocą lambd Dodatkowe uwagi na temat interfejsów Javy SE 8 Rekurencja Pojęcie rekurencji Przykład użycia rekurencji — silnia Implementacja FactorialCalculator z użyciem klasy BigInteger Przykład użycia rekurencji — ciąg Fibonacciego Rekurencja i stos wywołań metod Rekurencja kontra iteracja Wieże Hanoi Fraktale Krzywa Kocha (Opcjonalnie) Studium przypadku — pióro Lo (Opcjonalnie) Interfejs graficzny rysujący fraktal (Opcjonalnie) Klasa FractalController Rekurencyjne nawracanie Wyszukiwanie, sortowanie i notacja dużego O Wyszukiwanie liniowe Notacja dużego O Algorytmy O(1) Algorytmy O(n) Algorytmy O(n2) Duże O dla wyszukiwania liniowego Wyszukiwanie binarne Implementacja wyszukiwania binarnego Wydajność wyszukiwania binarnego Algorytmy sortujące Sortowanie przez wybieranie Implementacja sortowania przez wybieranie Wydajność sortowania przez wybieranie Sortowanie przez wstawianie Implementacja sortowania przez wstawianie Wydajność sortowania przez wstawianie Sortowanie przez scalanie Implementacja algorytmu sortowania przez scalanie Wydajność sortowania przez scalanie Duże zrównoleglenie i algorytmy równoległe Uogólnione klasy i metody — dokładniejsze spojrzenie Po co nam metody uogólnione? Metody uogólnione — implementacja i przekształcenia na etapie kompilacji Dodatkowy problem przekształcenia w trakcie kompilacji Przeciążanie metod uogólnionych Klasy uogólnione Wieloznaczność w metodach akceptujących parametry typu Własne uogólnione struktury danych Klasy odnoszące się do samych siebie Dynamiczna alokacja pamięci Listy jednokierunkowe Lista jednokierunkowa Implementacja uogólnionej klasy List Klasy uogólnione ListNode i List Klasa ListTest Metoda insertAtFront klasy List Metoda insertAtBack klasy List Metoda removeFromFront klasy List Metoda removeFromBack klasy List Metoda print klasy List Tworzenie własnych pakietów Stosy960 Kolejki Drzewa Podrozdział specjalny — tworzenie własnego kompilatora Grafika, animacje i wideo w JavaFX Sterowanie czcionkami poprzez kaskadowe arkusze stylów CSS, który określa styl GUI FXML, który definiuje GUI — wprowadzenie do XML Referencja do pliku CSS w dokumencie FXML Określenie klasy dla stylów w VBox Programowe wczytywanie CSS Wyświetlanie kształtów dwuwymiarowych Definiowanie dwuwymiarowych kształtów za pomocą FXML CSS, który zapewnia stylowanie dwuwymiarowych kształtów Klasy Polyline, Polygon i Path GUI i CSS Klasa PolyShapesController Przekształcenia Odtwarzanie materiału wideo Interfejs graficzny aplikacji Klasa VideoPlayerController Animacje Transition Plik TransitionAnimations.fxml Klasa TransitionAnimationsController Animacje Timeline Animacja klatka po klatce za pomocą klasy AnimationTimer Rysowanie na kanwie Kształty trójwymiarowe Współbieżność Stany i cykl życia wątku Stan nowy i stan działający Stan oczekujący Stan oczekujący czasowo Stan zablokowany Stan zakończony Stan działający z punktu widzenia systemu operacyjnego Priorytety i harmonogramowanie wątków Odsuwanie wykonania w nieskończoność i blokady wzajemne Tworzenie i wykonywanie wątków za pomocą frameworku Executor Synchronizacja wątków Dane niezmienne Monitory Współdzielenie modyfikowalnych danych bez synchronizacji Synchronizowany dostęp do współdzielonych i modyfikowanych danych — operacje niepodzielne Związek typu producent - konsument bez synchronizacji Związek typu producent - konsument — klasa ArrayBlockingQueue Związek typu producent - konsument Związek typu producent - konsument — bufory o określonym rozmiarze Związek typu producent - konsument — interfejsy Lock i Condition Kolekcje współbieżne Wielowątkowość w JavaFX Wykonywanie obliczeń w wątku roboczym — ciąg Fibonacciego Przetwarzanie wyników pośrednich — sito Eratostenesa Pomiar czasu działania metod sort i parallelSort Java SE 8 — strumienie szeregowe i zrównoleglone (Dla zaawansowanych) Interfejsy Callable i Future (Dla zaawansowanych) Framework Fork/Join Dostęp do baz danych poprzez JDBC Relacyjne bazy danych Baza danych books Język SQL Podstawowe zapytanie SELECT Klauzula WHERE Klauzula ORDER BY Łączenie danych z wielu tabel — operator INNER JOIN Instrukcja INSERT Instrukcja UPDATE Instrukcja DELETE Konfiguracja bazy danych Java DB Tworzenie baz danych dla rozdziału w systemie Windows Tworzenie baz danych dla rozdziału w systemie macOS Tworzenie baz danych dla rozdziału w systemie Linux Połączenie się z bazą danych i wykonanie zapytania Automatyczne odnajdowanie sterowników Połączenie z bazą danych Utworzenie obiektu Statement do wykonywania poleceń SQL Wykonanie zapytania Przetwarzanie wyników zapytania Odpytywanie bazy danych books Klasa ResultSetTableModel Wyświetlenie interfejsu graficznego aplikacji Klasa DisplayQueryResultsController Interfejs RowSet Klasa PreparedStatement Aplikacja do przechowywania kontaktów używająca obiektów PreparedStatement Klasa Person Klasa PersonQueries Interfejs graficzny książki adresowej Klasa AddressBookController Procedury składowane Przetwarzanie transakcyjne Wprowadzenie do JShell — interaktywnej konsoli Javy 9 Instalacja JDK 9 Wprowadzenie do JShell Uruchamianie sesji JShell Wykonywanie poleceń Jawne deklarowanie zmiennych Wylistowanie i wykonanie wcześniejszych fragmentów Wyliczanie wyrażeń i niejawne deklarowanie zmiennych Wykorzystywanie niejawnie zadeklarowanych zmiennych Sprawdzanie zawartości zmiennej Czyszczenie sesji JShell Instrukcje wielowierszowe Edycja fragmentów kodu Wyjście z JShell Wejście danych z konsoli w JShell Deklarowanie i stosowanie klas Tworzenie klasy w JShell Jawne deklarowanie zmiennych będących referencjami Tworzenie obiektów Modyfikowanie obiektów Tworzenie własnej nazwy zmiennej dla wyrażenia Zapisywanie i otwieranie plików z fragmentami kodu Automatyczne uzupełnianie Automatyczne uzupełnianie identyfikatorów Automatyczne uzupełnianie poleceń JShell Przeglądanie składowych klas i dokumentacji Wyświetlanie składowych statycznych klasy Math Przeglądanie parametrów metod Przeglądanie dokumentacji metody Przeglądanie dokumentacji pól publicznych Przeglądanie dokumentacji klasy Przeglądanie przeciążeń metod Odkrywanie składowych konkretnego obiektu Deklarowanie metod Użycie w przód niezadeklarowanej metody — deklaracja metody displayCubes Deklarowanie wcześniej niezadeklarowanej metody Testowanie metody cube i zmiana jej deklaracji Testowanie uaktualnionej metody cube i metody displayCubes Wyjątki Import klas i dodawanie pakietów do CLASSPATH Korzystanie z zewnętrznego edytora Podsumowanie poleceń JShell Uzyskiwanie pomocy Polecenie /edit — dodatkowe funkcjonalności pomocy Polecenie /reload Polecenie /drop Tryby informacji zwrotnej Inne opcje JShell konfigurowalne za pomocą /set Skróty-klawiaturowe w edycji fragmentów W jaki sposób JShell modyfikuje Jave w celu jej interaktywnego użycia? Obsługa JShell w IDE Sieć (online) Odczyt pliku z serwera WWW Wykonanie prostego serwera przy użyciu gniazd strumieniowych Wykonanie prostego klienta przy użyciu gniazd strumieniowych Interakcja klienta i serwera wykorzystująca gniazda strumieniowe Datagramy — bezpołączeniowa interakcja między klientem i serwerem Kółko i krzyżyk w wersji klient - serwer z serwerem wielowątkowym Opcjonalne studium przypadku — aplikacja DeitelMessenger System modułów platformy Java (online) Deklaracja modułu Dyrektywa requires Dyrektywa requires transitive — niejawne czytanie Dyrektywy exports i exports...to Dyrektywa uses Dyrektywa provides...with Modyfikator open oraz dyrektywy opens i opens...to Ograniczone słowa kluczowe Modułowa wersja aplikacji powitalnej Struktura aplikacji Klasa Welcome Plik module-info.java Graf zależności modułu Kompilacja modułu Uruchamianie aplikacji z poziomu rozbitego folderu aplikacji Spakowanie modułu do pliku JAR Uruchamianie aplikacji z modułowego pliku JAR Dodatkowa uwaga — ścieżka klas a ścieżka modułów Tworzenie i użycie własnych modułów Eksport pakietu w celu użycia w innych modułach Wykorzystanie klasy pakietu w innym module Kompilacja i uruchomienie przykładu Zapakowanie aplikacji do modułowych plików JAR Silna enkapsulacja i dostępność Graf zależności modułu — dokładniejsze spojrzenie Modul java.sql Moduł java.se Wyświetlenie grafu zależności modułów JDK Błąd — graf modułu z cyklem Migracja kodu do Javy 9 Moduł nienazwany Moduły automatyczne Narzędzie jdeps — analiza zależności Zasoby w modułach — wykorzystanie modułu automatycznego Moduly automatyczne Wymaganie kilku modułów Otwarcie modułu na potrzeby mechanizmu refleksji Graf zależności modułu Kompilacja modułu Uruchomienie aplikacji po modularyzacji Tworzenie własnych systemów wykonawczych narzędziem jlink Wyświetlenie listy modułów JRE Własny system wykonawczy zawierający tylko moduł java.base Tworzenie własnego systemu wykonawczego dla aplikacji powitalnej Wykonywanie aplikacji powitalnej we własnym systemie wykonawczym Użycie mechanizmu rozwiązywania modułów z własnym systemem wykonawczym Usługi i klasa ServiceLoader Interfejs dostawcy usług Wczytywanie i użycie dostawców usług Dyrektywa uses modułu i konsumpcja usług Uruchomienie aplikacji bez dostawców usług Implementacja dostawcy usług Dyrektywa provides...with modułu i deklaracja dostawcy usług Uruchomienie aplikacji z jednym dostawcą usług Implementacja drugiego dostawcy usług Uruchomienie aplikacji z dwoma dostawcami usług Pozostałe tematy związane z Javą 9 (online) Przypomnienie — funkcjonalności Javy 9 omówione w poprzednich rozdziałach Nowa wersja formatu tekstowego Wyrażenia regularne — nowe metody klasy Matcher Metody appendReplacement i appendTail Metody replaceFirst i replaceAll Metoda results Nowe metody interfejsu Stream Metody take While i drop While strumienia Metoda iterate interfejsu Stream Metoda ofNullable interfejsu Stream Moduły w JShell API skórek dostępne w JavaFX 9 Inne usprawnienia związane z interfejsem graficznym i grafiką Obrazy o wielu rozdzielczościach Obsługa obrazów TIFF Funkcjonalności pulpitu zależne od platformy Tematy związane z bezpieczeństwem Javy 9 Filtrowanie nadchodzących danych serializowanych Domyślne tworzenie magazynów kluczy PKCS12 Obsługa protokołu DTLS (Datagram Transport Layer Security) Obsługa walidacji OCSP dla TLS Rozszerzenie umożliwiające negocjację protokołu warstwy aplikacyjnej w TLS Inne tematy związane z Javą 9 Usprawnienie łączenia tekstów Obsługa usług i API logów na poziomie platformy Aktualizacja API procesów Podpowiedzi dotyczące oczekiwania Obsługa paczek zasobów z kodowaniem UTF-8 Domyślne korzystanie z danych CLDR Usunięcie ostrzeżeń o wycofaniu z instrukcji importu Wielowydaniowe pliki JAR Unicode Rozbudowa obsługi współbieżności Elementy usunięte z JDK i Javy 9 Elementy zaproponowane do usunięcia w przyszłych wersjach Javy Ulepszone wycofywanie Elementy, które prawdopodobnie zostaną usunięte w przyszłych wydaniach Javy Znajdowanie wycofywanych funkcjonalności Aplety Javy Tabela kolejności wykonywania operatorów Zbiór znaków ASCII Korzystanie z debuggera Punkty wstrzymania oraz polecenia run, stop, cont i print Polecenia print i set Sterowanie wykonywaniem za pomocą poleceń step, step up i next Polecenie watch Polecenie elear
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 116
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145858 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 69829, S 69828 L, S 69832, S 69830, S 70185 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111179 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Droga programu Czym jest programowanie? Czym jest informatyka? Języki programowania Program "Witaj, świecie!" Wyświetlanie łańcuchów znakowych Sekwencje ucieczki Formatowanie kodu Debugowanie kodu Zmienne i operatory Deklarowanie zmiennych Przypisanie Diagramy stanu Wyświetlanie zmiennych Operatory arytmetyczne Liczby zmiennoprzecinkowe Błędy zaokrągleń Operatory działające na łańcuchach znakowych Kompozycja Typy błędów Wejście i wyjście Klasa System Klasa Scanner Struktura programu Cale na centymetry Literały i stałe Formatowanie danych wyjściowych Centymetry na cale Operator modulo Łączenie wszystkiego w całość "Bug" w klasie Scanner Metody niezwracające wartości Metody matematyczne Kompozycja raz jeszcze Dodawanie nowych metod Przepływ wykonania Parametry i argumenty Wiele parametrów Diagramy stosu Czytanie dokumentacji Pisanie dokumentacji Warunki i operacje logiczne Operatory relacyjne Operatory logiczne Instrukcje warunkowe Tworzenie łańcuchów i zagnieżdżanie Zmienne flagi Instrukcja return Sprawdzanie danych wejściowych Metody rekurencyjne Rekurencyjne diagramy stosu Liczby binarne Metody zwracające wartość Wartości zwracane Pisanie metod Kompozycja metody Przeciążanie Metody typu boolean Znaczniki Javadoc Więcej rekurencji Akt wiary Jeszcze jeden przykład Pętle Instrukcja while Generowanie tablic Hermetyzacja i uogólnianie Więcej uogólniania Instrukcja for Pętla do-while Instrukcje break i continue Tablice Tworzenie tablic Dostęp do tablic Wyświetlanie tablic Kopiowanie tablic Długość tablic Przechodzenie przez tablice Liczby losowe Przechodzenie i zliczanie Budowanie histogramu Rozszerzona pętla for Łańcuchy znakowe i spółka Znaki Niezmienność łańcuchów znakowych Przechodzenie przez łańcuchy znakowe Podłańcuchy znakowe Metoda indexOf Porównywanie łańcuchów znakowych Formatowanie łańcuchów znakowych Klasy opakowujące Argumenty wiersza poleceń Obiekty Obiekty klasy Point Atrybuty Obiekty jako parametry Obiekty jako wartości zwracane Obiekty zmienne Korzystanie z aliasów Słowo kluczowe null Oczyszczanie pamięci Diagramy klas Źródła biblioteki języka Java Klasy Klasa Time Konstruktory Więcej konstruktorów Gettery i settery Wyświetlanie obiektów Metoda toString Metoda equals Dodawanie obiektów klasy Time Czyste metody i modyfikatory Tablice obiektów Obiekty klasy Card Metoda toString klasy Card Zmienne klasy Metoda compareTo Niezmienność obiektów klasy Card Tablica obiektów klasy Card Wyszukiwanie sekwencyjne Wyszukiwanie binarne Śledzenie wykonania kodu Wersja rekurencyjna Obiekty zawierające tablice Klasa Deck Tasowanie talii kart Sortowanie przez wybieranie Sortowanie przez scalanie Podtalie Scalanie talii Dodanie rekurencji Obiekty zawierające inne obiekty Talie i układy Klasa CardCollection Dziedziczenie Rozdawanie kart Klasa Player Klasa Eights Relacje pomiędzy klasami Narzędzia programistyczne Instalacja programu DrJava Panel Interactions programu DrJava Interfejs wiersza poleceń Testowanie w wierszu poleceń Uruchamianie narzędzia Checkstyle Śledzenie wykonania za pomocą debuggera Testowanie przy użyciu narzędzia JUnit Grafika 2D w Javie Tworzenie grafiki Metody graficzne Przykładowy rysunek Debugowanie Błędy czasu kompilacji Błędy czasu wykonania Błędy logiczne
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 111
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145356, 145618, 145617, 145357 (4 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145254 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Think data structures : algorithms and information retrieval in Java.
Na stronie tytułowej również informacje o miejscach wydania i wydawcy oryginału - O'Reilly.
Indeks.
1. Interfejsy (13) Dlaczego są dwa rodzaje list? (14) Interfejsy w języku Java (15) Interfejs List (16) 2. Analiza algorytmów (21) Sortowanie przez wybieranie (23) Notacja dużego O (25) 3. Klasa ArrayList (31) Klasyfikacja metod klasy MyArrayList (31) Klasyfikacja metody add (33) Wielkość problemu obliczeniowego (36) Powiązane struktury danych (37) Uwaga na temat odśmiecania pamięci (42) 4. Klasa LinkedList (45) Klasyfikacja metod klasy MyLinkedList (45) Porównanie klas MyArrayList i MyLinkedList (48) Profilowanie (49) Interpretacja wyników (52) 5. Lista dwukierunkowa (55) Wyniki profilowania wydajnościowego (55) Profilowanie metod klasy LinkedList (57) Dodawanie na końcu listy będącej obiektem klasy LinkedList (59) Lista dwukierunkowa (61) Wybór struktury (62) 6. Przechodzenie przez drzewo (65) Mechanizmy wyszukiwania (65) Parsowanie kodu HTML (67) Używanie biblioteki jsoup (69) Iterowanie po drzewie DOM (71) Przeszukiwanie w głąb (72) Stosy w języku Java (73) Iteracyjna implementacja DFS (75) 7. Dochodzenie do filozofii (77) Pierwsze kroki (77) Interfejsy Iterable i Iterator (78) Klasa WikiFetcher (80) 8. Indekser (85) Wybór struktury danych (85) Klasa TermCounter (87) Ćwiczenie 6. (90) 9. Interfejs Map (95) Implementacja klasy MyLinearMap (95) Ćwiczenie 7. (96) Analiza klasy MyLinearMap (98) 10. Mieszanie (101) Mieszanie (101) Jak działa mieszanie? (104) Mieszanie i zmiany (106) 11. Klasa HashMap (109) Analiza klasy MyHashMap (111) Kompromisy (113) Profilowanie klasy MyHashMap (114) Poprawianie klasy MyHashMap (114) Diagramy klas UML (117) 12. Klasa TreeMap (119) Co jest nie tak z mieszaniem? (119) Binarne drzewo poszukiwań (120) Implementacja klasy TreeMap (124) 13. Binarne drzewo poszukiwań (129) Prosta klasa MyTreeMap (129) Wyszukiwanie wartości (130) Implementacja metody put (132) Przechodzenie poprzeczne (133) Metody logarytmiczne (135) Drzewa samorównoważące się (137) Jeszcze jedno ćwiczenie (138) 14. Trwałość (139) Redis (140) Serwery i klienty Redisa (141) Tworzenie indeksu przy użyciu Redisa (142) Typy danych Redisa (144) Ćwiczenie 11. (146) Więcej sugestii, z których możesz skorzystać (148) Kilka wskazówek dotyczących projektu (149) 15. Pełzanie po Wikipedii (151) Indekser wykorzystujący Redisa (151) Analiza operacji przeglądania (154) Analiza operacji indeksowania (155) Przechodzenie grafu (156) 16. Wyszukiwanie logiczne (161) Implementacja pełzacza (161) Pozyskiwanie informacji (163) Wyszukiwanie logiczne (164) Interfejsy Comparable i Comparator (168) Rozszerzenia (170) 17. Sortowanie (173) Sortowanie przez wstawianie (174) Analiza sortowania przez scalanie (178) Sortowanie pozycyjne (180) Sortowanie przez kopcowanie (182) Kopiec ograniczony (185) Złożoność pamięciowa (185)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 114
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145872 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. tyt., okł.: Wyd. 4 - dotyczy oryg.
Indeks.
Dla początkujących programistów i ekspertów.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 60
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 115292 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie 4 - dotyczy wydania oryginału.
Indeks.
Wprowadzenie w świat obiektów (37) Postępująca abstrakcja (38) Obiekt posiada interfejs (40) Obiekt dostarcza usługi (42) Ukrywanie implementacji (43) Wielokrotne wykorzystanie implementacji (44) Dziedziczenie (45) "Bycie czymś" a "bycie podobnym do czegoś" (48) Wymienialność obiektów z użyciem polimorfizmu (49) Hierarchia z pojedynczym korzeniem (52) Kontenery (53) Typy parametryzowane (typy ogólne) (54) Tworzenie obiektów i czas ich życia (55) Obsługa wyjątków - eliminowanie błędów (57) Współbieżność (57) Java i Internet (58) Czym jest sieć WWW? (58) Programowanie po stronie klienta (60) Programowanie po stronie serwera (65) Wszystko jest obiektem (67) Dostęp do obiektów poprzez referencje (67) Wszystkie obiekty trzeba stworzyć (68) Gdzie przechowujemy dane (69) Przypadek specjalny: typy podstawowe (70) Tablice w Javie (71) Nigdy nie ma potrzeby niszczenia obiektu (72) Zasięg (72) Zasięg obiektów (73) Własne typy danych - słowo class (74) Pola i metody (74) Metody, argumenty i wartości zwracane (76) Lista argumentów (76) Tworzenie programu w Javie (78) Widoczność nazw (78) Wykorzystanie innych komponentów (78) Słowo kluczowe static (79) Twój pierwszy program w Javie (81) Kompilacja i uruchomienie (83) Komentarze oraz dokumentowanie kodu (84) Dokumentacja w komentarzach (84) Składnia (85) Osadzony HTML (86) Niektóre znaczniki dokumentacyjne (86) Przykład dokumentowania kodu (88) Styl programowania (89) Operatory (93) Prosta instrukcja wyjścia (93) Używanie operatorów Javy (94) Kolejność operatorów (95) Przypisanie (95) Tworzenie nazw w wywołaniach metod (97) Operatory matematyczne (98) Jednoargumentowe operatory minus i plus (100) Operatory zwiększania i zmniejszania (100) Operatory relacji (101) Sprawdzanie równości obiektów (101) Operatory logiczne (103) Skracanie obliczenia wyrażenia logicznego (104) Literały (105) Zapis wykładniczy (106) Operatory bitowe (108) Operatory przesunięć (109) Operator trójargumentowy if-else (112) Operatory + i += dla klasy String (113) Najczęstsze pułapki przy używaniu operatorów (114) Operatory rzutowania (115) Obcinanie a zaokrąglanie (116) Promocja typu (117) W Javie nie ma "sizeof" (117) Kompendium operatorów (118) Sterowanie przebiegiem wykonania (127) Prawda i fałsz (127) if-else (128) Iteracja (129) do-while (129) for (130) Operator przecinka (131) Składnia foreach (132) return (134) break i continue (135) Niesławne "goto" (136) switch (140) Inicjalizacja i sprzątanie (143) Gwarantowana inicjalizacja przez konstruktor (143) Przeciążanie metod (145) Rozróżnianie przeciążonych metod (147) Przeciążanie a typy podstawowe (148) Przeciążanie przez wartości zwracane (151) Konstruktory domyślne (152) Słowo kluczowe this (153) Wywoływanie konstruktorów z konstruktorów (155) Znaczenie słowa static (157) Sprzątanie: finalizacja i odśmiecanie pamięci (157) Do czego służy finalize() (158) Musisz przeprowadzić sprzątanie (159) Warunek zakończenia (160) Jak działa odśmiecacz pamięci (161) Inicjalizacja składowych (164) Określanie sposobu inicjalizacji (166) Inicjalizacja w konstruktorze (167) Kolejność inicjalizacji (167) Inicjalizacja zmiennych statycznych (168) Jawna inicjalizacja statyczna (171) Inicjalizacja egzemplarza (172) Inicjalizacja tablic (173) Zmienne listy argumentów (177) Typy wyliczeniowe (182) Kontrola dostępu (187) Pakiet - jednostka biblioteczna (188) Organizacja kodu (189) Tworzenie unikatowych nazw pakietów (191) Własna biblioteka narzędziowa (194) Wykorzystanie instrukcji import do zmiany zachowania (196) Pułapka związana z pakietami (196) Modyfikatory dostępu w Javie (196) Dostęp pakietowy (197) public: dostęp do interfejsu (198) private: nie dotykać! (199) protected: dostęp "na potrzeby" dziedziczenia (200) Interfejs i implementacja (202) Dostęp do klas (203) Wielokrotne wykorzystanie klas (209) Składnia kompozycji (210) Składnia dziedziczenia (212) Inicjalizacja klasy bazowej (214) Delegacje (217) Łączenie kompozycji i dziedziczenia (218) Zapewnienie poprawnego sprzątania (220) Ukrywanie nazw (223) Wybór między kompozycją a dziedziczeniem (225) protected (226) Rzutowanie w górę (227) Dlaczego "w górę" (228) Jeszcze o kompozycji i dziedziczeniu (229) Słowo kluczowe final (229) Zmienne finalne (229) Metody finalne (233) Klasy finalne (235) Ostrożnie z deklaracją final (236) Inicjalizacja i ładowanie klas (237) Inicjalizacja w przypadku dziedziczenia (238) Polimorfizm (241) Rzutowanie w górę raz jeszcze (242) Zapominanie o typie obiektu (243) Mały trik (244) Wiązanie wywołania metody (245) Uzyskiwanie poprawnego działania (245) Rozszerzalność (248) Pułapka: "przesłanianie" metod prywatnych (251) Pułapka: statyczne pola i metody (252) Konstruktory a polimorfizm (253) Kolejność wywołań konstruktorów (253) Dziedziczenie a sprzątanie (255) Zachowanie metod polimorficznych wewnątrz konstruktorów (260) Kowariancja typów zwracanych (262) Projektowanie z użyciem dziedziczenia (263) Substytucja kontra rozszerzanie (264) Rzutowanie w dół a identyfikacja typu w czasie wykonania (265) Interfejsy (269) Klasy i metody abstrakcyjne (269) Interfejsy (273) Rozdzielenie zupełne (276) "Dziedziczenie wielobazowe" w Javie (280) Rozszerzanie interfejsu poprzez dziedziczenie (283) Kolizje nazw podczas łączenia interfejsów (284) Adaptowanie do interfejsu (285) Pola w interfejsach (287) Inicjalizacja pól interfejsów (288) Zagnieżdżanie interfejsów (289) Interfejsy a wytwórnie (291) Klasy wewnętrzne (295) Tworzenie klas wewnętrznych (295) Połączenie z klasą zewnętrzną (297) .this i .new (299) Klasy wewnętrzne a rzutowanie w górę (300) Klasy wewnętrzne w metodach i zasięgach (302) Anonimowe klasy wewnętrzne (304) Jeszcze o wzorcu Factory Method (308) Klasy zagnieżdżone (310) Klasy wewnątrz interfejsów (312) Sięganie na zewnątrz z klasy wielokrotnie zagnieżdżonej (313) Dlaczego klasy wewnętrzne (314) Domknięcia i wywołania zwrotne (316) Klasy wewnętrzne a szkielety sterowania (319) Dziedziczenie po klasach wewnętrznych (325) Czy klasy wewnętrzne mogą być przesłaniane? (326) Lokalne klasy wewnętrzne (327) Identyfikatory klas wewnętrznych (329) Kolekcje obiektów (331) Kontenery typowane i uogólnione (332) Dodawanie grup elementów (337) Wypisywanie zawartości kontenerów (339) Interfejs List (341) Interfejs Iterator (345) Interfejs ListIterator (348) Klasa LinkedList (349) Klasa Stack (350) Interfejs Set (352) Interfejs Map (355) Interfejs Queue (359) PriorityQueue (360) Collection kontra Iterator (362) Iteratory a pętle foreach (365) Idiom metody-adaptera (367) Obsługa błędów za pomocą wyjątków (375) Zarys koncepcji (376) Podstawy obsługi wyjątków (377) Argumenty wyjątków (378) Przechwytywanie wyjątku (379) Blok try (379) Obsługa wyjątków (379) Tworzenie własnych wyjątków (380) Rejestrowanie wyjątków (383) Specyfikacja wyjątków (386) Przechwytywanie dowolnego wyjątku (387) Stos wywołań (389) Ponowne wyrzucanie wyjątków (389) Sekwencje wyjątków (392) Standardowe wyjątki Javy (395) Przypadek specjalny: RuntimeException (396) Robienie porządków w finally (397) Do czego służy finally (399) Współdziałanie finally z return (401) Pułapka: zagubiony wyjątek (402) Ograniczenia wyjątków (404) Konstruktory (407) Dopasowywanie wyjątków (411) Rozwiązania alternatywne (413) Historia (414) Perspektywy (415) Przekazywanie wyjątków na konsolę (418) Zamiana wyjątków sprawdzanych na niesprawdzane (419) Ciągi znaków (423) Niezmienność ciągów znakowych (423) StringBuilder kontra przeciążony operator '+' (424) Niezamierzona rekursja (428) Operacje na egzemplarzach klasy String (430) Formatowanie wyjścia (432) Funkcja printf() (432) System.out.format() (432) Klasa Formatter (433) Specyfikatory formatu (434) Konwersje (435) Metoda String.format() (438) Wyrażenia regularne (439) Podstawy (440) Tworzenie wyrażeń regularnych (442) Kwantyfikatory (444) Klasy Pattern oraz Matcher (446) metoda split() (453) Operacje zastępowania (454) Metoda reset() (456) Wyrażenia regularne i operacje wejścia-wyjścia Javy (457) Skanowanie wejścia (459) Separatory wartości wejściowych (461) Skanowanie wejścia przy użyciu wyrażeń regularnych (462) Klasa StringTokenizer (463) Informacje o typach (465) Potrzeba mechanizmu RTTI (465) Obiekt Class (467) Literały Class (472) Referencje klas uogólnionych (475) Nowa składnia rzutowania (477) Sprawdzanie przed rzutowaniem (478) Użycie literałów klas (484) Dynamiczne instanceof (485) Zliczanie rekurencyjne (487) Wytwórnie rejestrowane (488) instanceof a równoważność obiektów Class (491) Refleksja - informacja o klasie w czasie wykonania (493) Ekstraktor metod (494) Dynamiczne proxy (497) Obiekty puste (501) Imitacje i zalążki (507) Interfejsy a RTTI (507) Typy ogólne (515) Porównanie z językiem C++ (516) Proste uogólnienia (517) Biblioteka krotek (519) Klasa stosu (522) RandomList (523) Uogólnianie interfejsów (524) Uogólnianie metod (527) Wykorzystywanie dedukcji typu argumentu (528) Metody uogólnione ze zmiennymi listami argumentów (531) Metoda uogólniona w służbie klasy Generator (531) Uniwersalny Generator (532) Upraszczanie stosowania krotek (533) Uniwersalny kontener Set (535) Anonimowe klasy wewnętrzne (538) Budowanie modeli złożonych (540) Tajemnica zacierania (542) Jak to się robi w C++ (543) Słowo o zgodności migracji (546) Kłopotliwość zacierania (547) Na krawędzi (548) Kompensacja zacierania (552) Tworzenie egzemplarzy typów (553) Tablice typów ogólnych (556) Ramy (560) Symbole wieloznaczne (564) Jak bystry jest kompilator? (567) Kontrawariancja (568) Symbole wieloznaczne bez ram konkretyzacji (571) Konwersja z przechwyceniem typu (576) Problemy (578) Typy podstawowe jako parametry typowe (578) Implementowanie interfejsów parametryzowanych (580) Ostrzeżenia przy rzutowaniu (580) Przeciążanie (582) Zawłaszczenie interfejsu w klasie bazowej (583) Typy samoskierowane (584) Osobliwa rekurencja uogólnienia (584) Samoskierowanie (585) Kowariancja argumentów (588) Dynamiczna kontrola typów (591) Wyjątki (592) Domieszki (594) Domieszki w C++ (594) Domieszki z użyciem interfejsów (595) Zastosowanie wzorca projektowego Decorator (596) Domieszki w postaci dynamicznych proxy (598) Typowanie utajone (599) Kompensacja braku typowania utajonego (604) Refleksja (604) Aplikowanie metody do sekwencji obiektów (605) Kiedy nie ma pod ręką odpowiedniego interfejsu (608) Symulowanie typowania utajonego za pomocą adapterów (610) Obiekty funkcyjne w roli strategii (613) Tablice (621) Co w nich takiego specjalnego? (621) Tablice to pełnoprawne obiekty (623) Tablice w roli wartości zwracanych (625) Tablice wielowymiarowe (627) Tablice a typy ogólne (631) Wytwarzanie danych testowych (633) Metoda Arrays.fill() (633) Generatory danych (634) Tworzenie tablic za pomocą generatorów (639) Narzędzia klasy Arrays (643) Kopiowanie tablic (643) Porównywanie tablic (645) Porównywanie elementów tablic (646) Sortowanie tablic (649) Przeszukiwanie tablicy posortowanej (650) Kontenery z bliska (655) Pełna taksonomia kontenerów (655) Wypełnianie kontenerów (656) Rozwiązanie z generatorem (657) Generatory dla kontenerów asocjacyjnych (659) Stosowanie klas abstrakcyjnych (662) Interfejs Collection (669) Operacje opcjonalne (672) Operacje nieobsługiwane (673) Interfejs List (675) Kontenery Set a kolejność elementów (678) SortedSet (681) Kolejki (683) Kolejki priorytetowe (684) Kolejki dwukierunkowe (685) Kontenery asocjacyjne (686) Wydajność (688) SortedMap (691) LinkedHashMap (692) Haszowanie i kody haszujące (693) Zasada działania hashCode() (696) Haszowanie a szybkość (699) Przesłonięcie metody hashCode() (702) Wybór implementacji (707) Infrastruktura testowa (708) Wybieranie pomiędzy listami (711) Zagrożenia testowania w małej skali (717) Wybieranie pomiędzy zbiorami (719) Wybieranie pomiędzy odwzorowaniami (720) Narzędzia dodatkowe (724) Sortowanie i przeszukiwanie list (727) Niemodyfikowalne kontenery Collection i Map (729) Synchronizacja Collection i Map (730) Przechowywanie referencji (731) WeakHashMap (734) Kontenery Java 1.0 i 1.1 (735) Vector i Enumeration (735) Hashtable (736) Stack (736) BitSet (738) Wejście-wyjście (741) Klasa File (741) Wypisywanie zawartości katalogu (742) Narzędzie do przeglądania katalogów (745) Tworzenie katalogów i sprawdzanie ich obecności (750) Wejście i wyjście (752) Typy InputStream (752) Typy OutputStream (753) Dodawanie atrybutów i użytecznych interfejsów (754) Odczyt z InputStream za pomocą FilterInputStream (755) Zapis do OutputStream za pomocą FilterOutputStream (756) Klasy Reader i Writer (757) Źródła i ujścia danych (758) Modyfikacja zachowania strumienia (758) Klasy niezmienione (759) Osobna i samodzielna RandomAccessFile (760) Typowe zastosowania strumieni wejścia-wyjścia (760) Buforowany plik wejścia (761) Wejście z pamięci (762) Formatowane wejście z pamięci (762) Wyjście do pliku (763) Przechowywanie i odzyskiwanie danych (765) Odczyt i zapis do plików o dostępie swobodnym (766) Strumienie-potoki (768) Narzędzia do zapisu i odczytu danych z plików (768) Odczyt plików binarnych (771) Standardowe wejście-wyjście (772) Czytanie ze standardowego wejścia (772) Zamiana System.out na PrintWriter (773) Przekierowywanie standardowego wejścia-wyjścia (773) Sterowanie procesami zewnętrznymi (774) Konwersja danych (779) Pobieranie podstawowych typów danych (782) Widoki buforów (783) Manipulowanie danymi przy użyciu buforów (787) Szczegółowe informacje o buforach (787) Pliki odwzorowywane w pamięci (791) Blokowanie plików (795) Kompresja (798) Prosta kompresja do formatu GZIP (798) Przechowywanie wielu plików w formacie Zip (799) Archiwa Javy (JAR) (801) Serializacja obiektów (803) Odnajdywanie klasy (806) Kontrola serializacji (808) Stosowanie trwałości (815) XML (821) Preferencje (824) Typy wyliczeniowe (827) Podstawowe cechy typów wyliczeniowych (827) Wyliczenia a importy statyczne (828) Dodawanie metod do typów wyliczeniowych (829) Przesłanianie metod typu wyliczeniowego (830) Wyliczenia w instrukcjach wyboru (831) Tajemnica metody values() (832) Implementuje, nie dziedziczy (835) Wybór losowy (836) Organizacja na bazie interfejsów (837) EnumSet zamiast znaczników (841) Stosowanie klasy EnumMap (843) Metody specjalizowane dla elementów wyliczenia (844) Typy wyliczeniowe w łańcuchu odpowiedzialności (848) Typy wyliczeniowe a automaty stanów (851) Rozprowadzanie wielokrotne (856) Rozprowadzanie z udziałem typów wyliczeniowych (859) Stosowanie metod specjalizowanych dla elementów wyliczenia (861) Rozprowadzanie za pomocą EnumMap (863) Z tablicą dwuwymiarową (864) Adnotacje (867) Podstawy składni adnotacji (868) Definiowanie adnotacji (869) Metaadnotacje (870) Procesory adnotacji (871) Elementy adnotacji (872) Ograniczenia wartości domyślnych (872) Generowanie plików zewnętrznych (873) Adnotacje nie dają się dziedziczyć (876) Implementowanie procesora (876) Przetwarzanie adnotacji za pomocą apt (879) Program apt a wizytacje (883) Adnotacje w testowaniu jednostkowym (886) @Unit a typy ogólne (895) Implementacja @Unit (896) Usuwanie kodu testującego (903) Współbieżność (907) Oblicza współbieżności (908) Szybsze wykonanie (909) Ulepszanie projektu (911) Podstawy wielowątkowości (912) Definiowanie zadań (913) Klasa Thread (914) Wykonawcy (916) Zwracanie wartości z zadań (919) Usypianie - wstrzymywanie wątku (920) Priorytet wątku (921) Przełączanie (923) Wątki-demony (924) Wariacje na temat wątków (928) Terminologia (933) Łączenie wątków (934) Tworzenie reaktywnego interfejsu użytkownika (935) Grupy wątków (936) Przechwytywanie wyjątków (937) Współdzielenie zasobów (940) Niewłaściwy dostęp do zasobów (940) Rozstrzyganie współzawodnictwa o zasoby współdzielone (943) Atomowość i widoczność (948) Klasy "atomowe" (955) Sekcje krytyczne (956) Synchronizacja dostępu na bazie innych obiektów (961) Lokalna pamięć wątku (962) Przerywanie wykonania zadań (964) Ogród botaniczny (symulacja) (964) Przerywanie zablokowanego wątku (967) Wymuszanie przerwania wykonania (968) Sprawdzanie przerwania (976) Współdziałanie wątków (978) notify() kontra notifyAll() (984) Producenci i konsumenci (987) Producenci, konsumenci i kolejki (992) Przekazywanie danych pomiędzy zadaniami za pomocą potoków (997) Zakleszczenie (999) Nowe komponenty biblioteczne (1004) CountDownLatch (1004) CyclicBarrier (1006) DelayQueue (1008) PriorityBlockingQueue (1011) Sterowanie szklarnią - planowanie uruchamiania zadań (1014) Semaphore (1017) Exchanger (1020) Symulacje (1022) Symulacja okienka kasowego (1022) Symulacja sali restauracyjnej (1027) Rozdzielanie zadań (1031) Wydajność (1036) Porównanie technologii muteksów (1036) Kontenery bez blokad (1044) Blokowanie optymistyczne (1051) Blokady ReadWriteLock (1053) Obiekty aktywne (1055) Graficzne interfejsy użytkownika (1063) Aplety (1065) Podstawy biblioteki Swing (1066) Platforma prezentacyjna (1069) Tworzenie przycisku (1069) Przechwytywanie zdarzenia (1070) Obszary tekstowe (1073) Rozmieszczanie elementów interfejsu (1074) BorderLayout (1075) FlowLayout (1076) GridLayout (1076) GridBagLayout (1077) Pozycjonowanie bezpośrednie (1077) BoxLayout (1077) Najlepsze rozwiązanie? (1078) Model zdarzeń w Swingu (1078) Rodzaje zdarzeń i odbiorników (1079) Śledzenie wielu zdarzeń (1084) Wybrane komponenty Swing (1086) Przyciski (1087) Ikony (1089) Pola tekstowe (1091) Ramki (1093) Miniedytor (1094) Pola wyboru (1095) Przyciski wyboru (1096) Listy rozwijane (1097) Listy (1098) Zakładki (1100) Okna komunikatów (1100) Menu (1102) Menu kontekstowe (1107) Rysowanie (1109) Okna dialogowe (1112) Okna dialogowe plików (1115) HTML w komponentach Swing (1117) Suwaki i wskaźniki postępu (1117) Zmiana stylu interfejsu (1119) Drzewka, tabele i schowek (1121) JNLP oraz Java Web Start (1121) Swing a współbieżność (1126) Zadania długotrwałe (1126) Wizualizacja wielowątkowości interfejsu użytkownika (1133) Programowanie wizualne i komponenty JavaBean (1135) Czym jest komponent JavaBean? (1136) Wydobycie informacji o komponencie poprzez klasę Introspector (1138) Bardziej wyszukany komponent (1143) Komponenty JavaBean i synchronizacja (1146) Pakowanie komponentu JavaBean (1150) Bardziej złożona obsługa komponentów JavaBean (1151) Więcej o komponentach JavaBean (1152) Alternatywy wobec biblioteki Swing (1152) Flex - aplikacje klienckie w formacie Flash (1153) Ahoj, Flex (1154) Kompilowanie MXML (1155) MXML i skrypty ActionScript (1156) Kontenery i kontrolki (1156) Efekty i style (1158) Zdarzenia (1159) Połączenie z Javą (1159) Modele danych i wiązanie danych (1162) Kompilowanie i instalacja (1163) Aplikacje SWT (1164) Instalowanie SWT (1165) Ahoj, SWT (1165) Eliminowanie powtarzającego się kodu (1168) Menu (1170) Panele zakładek, przyciski i zdarzenia (1171) Grafika (1174) Współbieżność w SWT (1176) SWT czy Swing?
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 98
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144846 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyd. 3 - dotyczy wyd. oryg.
U dołu s. tyt. i okł.: Doskonały podręcznik programowania obiektowego w najważniejszym języku ery Internetu.
Bibliogr. prac aut. s. 887. Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 42
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 107970 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105102, 106251 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(O'Reilly)
Okł.: Poznaj nowości języka Java!
Na s. tyt., okł.: Wyd 6 - dotyczy wyd. oryg.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. wydaw. podanym na s. red.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 76
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 141094 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
Na s. tyt., okł.: Naucz się podstaw metodyki TDD.
U dołu s. tyt., okł. logo wydawcy oryg.: Packt Publishing.
U dołu okł. nazwa serii oryg.: Community Experience Distilled.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Indeks.
Dla doświadczonych programistów.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 94
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143225 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydział Mechaniczny)
Bibliogr., netogr. na s. [221]. Indeks.
Dla studentów uczelni technicznych, szczególnie na kierunkach informatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143902 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Learn Java for Android development.
U dołu s. tyt. i okł. nazwa wydaw. oryg.: Apress.
Na okł.: Zdobądź wiedzę i umiejętności, które pomogą Ci tworzyć efektywne aplikacje dla systemu Android! Odkryj Javę - od podstaw po zaawansowane mechanizmy tego języka. Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał API platformy. Poznaj wszystkie aspekty programowania niezbędne do tworzenia aplikacji na urządzenia przenośne.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 28
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 131482 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności