Terapia zajęciowa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(40)
Forma i typ
Książki
(27)
Artykuły
(13)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Biblioteka Międzywydziałowa
(6)
Biblioteka WWFiF
(22)
Magazyn
(1)
Autor
Bac Aneta
(9)
Janus Edyta
(5)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(3)
Czajkowska Irena
(3)
Herda Kazimierz
(3)
Kulis Aleksandra
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Rejzner Andrzej
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(2)
Szczepaniak Paweł (1957- )
(2)
Żychowicz Paweł
(2)
Batorowicz Beata
(1)
Bednarczuk Grzegorz
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Borowicz Adrianna
(1)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Bugaj Rafał
(1)
Cabak Anna
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Demczuk-Włodarczyk Ewa
(1)
European Logo Conference - EUROLOGO 2005 (10 ; 2005 ; Warsaw)
(1)
Fijałkowska Barbara
(1)
Gaudyn Katarzyna
(1)
Godawa Joanna. (pedagogika specjalna)
(1)
Gordzelewska Beata
(1)
Gregorczyk Grażyna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kuśnierz Miłosz (1976- )
(1)
Misiorek Anna
(1)
Niewiadomska Agata
(1)
Nowotny Janusz (1940- )
(1)
Nowotny Janusz (1940-2016)
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Piekacz Anna
(1)
Ptak Agnieszka
(1)
Sienkiewicz-Wilewska Julia
(1)
Smyczek Alina
(1)
Stankowski Adam
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szmurło Małgorzata (lekarz)
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Szymańska Joanna
(1)
Tomczak Joanna
(1)
Valente José Armando
(1)
Warmuz-Wancisiewcz Aneta
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wójtowicz Dorota
(1)
Ziętara Renata
(1)
Żmudzińska Urszula
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Terapia zajęciowa
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(13)
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(13)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 185-189. Indeks.
Dla studentów terapii zajęciowej i fizjoterapii, terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów oraz asystentów osób niepełnosprawnych.
Teoretyczne podstawy pr0jektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością Definicje ergonomii i niepełnosprawności Ergonomia Niepełnosprawność Przepisy prawne dotyczące projektowania środowiska Źródła finansowania adaptacji dla osób z niepełnosprawnością Finansowanie likwidacji barier w środowisku zamieszkania osoby z niepełnosprawnością Finansowanie likwidacji barier architektonicznych, adaptacji pomieszczeń i dostosowania stanowiska pracy dla osoby z niepełnosprawnością Praca i zatrudnianie osób z niepełnosprawnością Uprawnienia pracowników z niepełnosprawnością Wspieranie zatrudnienia osób z niepełnosprawnością. Wybrane zakresy i zasięgi ruchu Zakresy ruchów kręgosłupa Zakresy ruchów kończyny górnej Wymiary wózków inwalidzkich Powierzchnie manewrowe i stres zasięgów osób z wybranym zaopatrzeniem ortopedycznym . Powierzchnie manewrowe Strefa zasięgu kończyn górnych . Zakresy pola widzenia i strefa wygodnej manipulacji wytyczne do projektowania środowiska . Okna i drzwi okna Drzwi oświetlenie Rodzaje źródeł światła Moc i barwa oświetlenia Ustawienię zródła światła Wentylacja, ogrzewanie i klimatyzacja Wentylacja ogrzewanie Klimatyzacja Ciągi komunikacyjne Pochylnie Wejścia do budynku Wiatrołapy Schody Windy i platformy Korytarze Wytyczne do projektowania wybranych pomieszczeń Kuchnia Lokalizacja, wielkość i typ kuchni Podłoga Płaszczyzny robocze Szafki kuchenne Lodówka Zlewozmywak Płyta kuchenna i piekarnik Łazienka Poręcze Umywalka Toaleta Kabina prysznicowa Wanna Lustro Szafki Pralka i suszarka . Bidet Sypialnia. Łóżko Szafa i garderoba okno i oświetlenie Pokój dzienny Kanapa i fotele Meble do przechowywania. . Szafka na sprzęt audiowizualny Stół i krzesła Stoliki pomocnicze Pomieszczenie i stanowisko pracy Pomieszczenie Dojście do stanowiska pracy Stanowisko pracy. Krzesła rehabilitacyjne . Wytyczne do projektowania wybranych obiektów użyteczności publicznej i transportu Szkoła Urząd . Transport Lotnisko Autobus, tramwaj i przystanek Pociąg i dworzec kolejowy . Samochód Przejście dla pieszych . Sygnalizacja dzwiękowa . Faktura powierzchni Pytania i polecenia sprawdzające ergonomia wykonywania czynności życia codziennego Wykonywanie czynności w pozycji stojącej. . Prasowanie Gotowanie i przygotowywanie posiłków . Sprzątanie Wykonywanie czynności w pozycji siedzącej Pisanie i rysowanie Dobór wózka inwalidzkiego Przestrzeń do wykonywania codziennych zajęć Podnoszenie i przenoszenie rzeczy i osób Wybrane adaptacje p0magające w ergonomicznym wykonywaniu czynności życia codziennego Wybrane podstawowe czynności życia codziennego Kąpiel Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje środowiskowe . Wybrane modyfikacje czynności Ubieranie się _ zakładanie skarpet Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje środowiskowe Przykładowe modyfikacje czynności Jedzenie Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje środowiskowe Wybrane modyfikacje czynności Korzystanie z toalety Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje środowiskowe Przykładowe modyfikacje czynności Wybrane złożone czynności życia codziennego . Lekkie prace domowe - odkurzanie Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje czynności Przykładowe modyfikacje czynności Przygotowanie jedzenia-kanapki Wybrane adaptacje środowiskowe Przykładowe modyfikacje czynności Odpoczynek i sen Wybrane adaptacje środowiskowe Robienie zakupów Wybrane adaptacje środowiskowe. Wybrane modyfikacje czynności Czynności związane z czasem wolnym, wypoczynkiem I życiem społecznym Gry towarzyskie i komputerowe Wybrane adaptacje środowiskowe Przykładowe modyfikacje czynności
Sygnatura czytelni BMW: VI E 264 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 245
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147790 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: Patronat merytoryczny - Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN [Polskiej Akademii Nauk].
Wykaz aut. na s. [5]-6.
Bibliogr., netogr. przy rozdz. Indeks.
Dla studentów kierunku terapia zajęciowa oraz fizjoterapia, jak również psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Sygnatura czytelni BWF: IV J 55
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143419 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa Aneta Bac. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2023. - 184 stron : ilustracje ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia przy rozdziale. Indeks.
Dla studentów kierunku terapia zajęciowa oraz fizjoterapia, jak również dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Terapia zajęciowa Zajęcie, zdrowie, dobrostan Podejście Person Centered Practice Person Environment Occupation Model (PEO) Canadian Model of Occupational Performance Engagement (CMOP-E) Model of Human Occupation (MOHO) Model Kawa Analiza aktywności Wybór zajęcia do analizy Podział czynności na etapy Określenie materiałów, narzędzi, sprzętu i warunków środowiska niezbędnych do wykonania czynności Funkcje organizmu Struktury organizmu Umiejętności Analiza zebranych informacji Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF) Rozpoczęcie współpracy z osobą (pacjentem) (enter/initiate) Określenie obszaru działania (set the stage) Ocena/ewaluacja (assess/evaluate) Ustalenie celów szczegółowych i planowanie terapii (agree on objectives and plan) Implementacja planu (implement the plan) Monitoring i modyfikacja (monitor and modify) Ewaluacja wyników (evaluate outcome) Zakończenie współpracy (conclude/exit) Etyka zawodu terapeuty zajęciowego Niezbędność refleksji etycznej w zawodzie terapeuty zajęciowego Etyka ogólna a etyki stosowane Etyka zawodu i kodeks etyki zawodowej Dylematy etyczne w zawodzie terapeuty zajęciowego Odpowiedzialność moralna terapeuty zajęciowego w oparciu o kodeks etyki zawodowej sformułowany przez COTEC Uniwersalne zasady etyczne Model rozwiązywania problemów Reprezentatywne przykłady przypadków Terapia zajęciowa w pracy z pacjentem Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu Metody i narzędzia oceny w dysfunkcjach narządu ruchu Podstawowe narzędzia oceny pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu Wybrane narzędzia oceny czynności dnia codziennego (ADL) pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu Wybrane narzędzia oceny kończyny górnej Wybrane obszary interwencji Lokomocja Higiena osobista Przygotowywanie posiłków Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia neurologicznego Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia reumatologicznego Terapia zajęciowa w pediatrii Metody i narzędzia oceny w pediatrii Terapia zajęciowa w geriatrii Metody i narzędzia oceny w geriatrii Pacjenci geriatryczni bez choroby otępiennej Zapobieganie upadkom Higiena osobista Przygotowanie posiłków Robienie zakupów Trening pamięci Transfery Przeciwdziałanie wykluczeniom i samowykluczeniom społecznym Pacjenci geriatryczni z chorobą otępienną Terapia zajęciowa w psychiatrii Metody i narzędzia oceny w terapii zajęciowej w psychiatrii Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną Metody i narzędzia oceny u osób z niepełnosprawnością intelektualną Czynności dnia codziennego Edukacja zawodowa i zatrudnienie Integracja, uczestnictwo w życiu społecznym i wsparcie społeczne Arteterapia Oddziaływanie arteterapii na kondycję psychofizyczną człowieka Przykładowa forma zajęć: grafika drukowanie liści Choreoterapia Muzyka w choreoterapii Choreoterapia a potrzeby pacjenta Choreoterapia ilustracja praktyczna Muzykoterapia Oddziaływanie muzyki na organizm człowieka Wybrane metody i modele muzykoterapeutyczne Muzyka w muzykoterapii Muzykoterapia a potrzeby pacjenta Muzykoterapia ilustracja praktyczna
Sygnatura czytelni BWF: IV J 87
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
w opracowaniu: sygn. F 9072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Część I Teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej 1. Niepełnosprawność intelektualna definicje, przyczyny, klasyfikacje 1.2. Ustalenia terminologiczne 1.3. Wybrane definicje 1.4. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej 1.5. Wybrane sposoby klasyfikowania 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Zespół Downa (Down syndrome DS) 2.3. Spektrum autyzmu (autism spectrum disorder ASD) 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce (MPD; cerebral palsy CP) 2.5. Mukopolisacharydoza (mucopolysaccharidosis MPS) 2.6. Embriopatia poróżyczkowa (congenital rubell syndrome CRS) 2.7. Alkoholowy zespół płodowy (fetal alcohol syndrome FAS) 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Charakterystyka zaburzeń psychicznych 3.3. Problemy diagnozy i występowanie zaburzeń psychicznych u osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.4. Wybrane zaburzenia psychiczne 3.4.1. Depresja 3.4.2. Zaburzenia lękowe 3.4.3. Schizofrenia 3.4.4. Zaburzenia osobowości 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 4.2. Rozumienie terapii zajęciowej 4.3. Podejście Skoncentrowane Na Osobie 4.4. Przegląd umiejętności terapeuty zajęciowego 4.4.1. Umiejętności podstawowe 4.4.2. Umiejętności ogólne 4.4.3. Umiejętności specjalistyczne 4.4.4. Kluczowe zadania 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Wprowadzenie 5.2. Wybrane podstawowe narzędzia oceny terapeutycznej 5.2.1. Obserwacja 5.2.2. Wywiad 5.2.3. Skala wzrokowo-analogowa (Visual Analogue Scale VAS) 5.3. Wybrane narzędzia oceny poziomu wydolności funkcjonalnej 5.3.1. ABILHAND Questionnaire 5.3.2. ABILHAND-Kids Questionnaire 5.3.3. Assisting Hand Assessment (AHA) 5.3.4. Assessment of Motor and Process Skills (AMPS) 5.3.5. School Version of the Assessment of Motor and Process Skills (School AMPS) 5.3.6. Manual Ability Measure (MAM-36) 5.3.7. Gross Motor Function Classification System Expanded and Revised (GMFCS E & R) 5.3.8. Pediatric Evaluation of Disability Inventory-Computer Adaptive Test Autism Spectrum Disorders (PEDI-CAT ASD) 5.3.9. Kwestionariusz Diagnozy Funkcjonalnej (KDF) 5.3.10. School Function Assessment (SFA) 5.3.11. Skala Katza 5.3.12. Waisman Activities Of Daily Living Scale (W-ADL) 5.4. Wybrane narzędzia oceny zdolności poznawczych i kognitywnych oraz zachowania 5.4.1. Krótka Skala Oceny Stanu Psychicznego (Mini-Mental State Examination MMSE) 5.4.2. Montrealska Skala Oceny Funkcji Poznawczych (Montreal Cognitive Assessment MoCA) 5.4.3. Saint Louis University Mental Status Examination (SLUMS) 5.4.4. Kettle Test (test czajnika) 5.4.5. Behavior Assessment System For Children Second Edition (BASC-2) 5.5. Wybrane narzędzia oceny zdolności społecznych 5.5.1. Evaluation of Social Interaction (ESI) 5.5.2. Skala Przystosowania Społecznego Conkeya i Walsha 5.5.3. Inwentarz PPAC H.C. Gunzburga 5.5.4. Vineland Adaptive Behavior Scale Second Edition (VABS, Vineland-II) 5.6. Wybrane narzędzia oceny dysfunkcji fizycznych 5.6.1. Oglądanie 5.6.2. Badanie dotykiem 5.6.3. Pomiary liniowe 5.6.4. Pomiary kątowe zakresów ruchu i zapisu według systemu SFTR 5.6.5. Testy funkcjonalne 5.6.6. Badanie siły mięśniowej Część II Obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i możliwości, jakie daje terapia zajęciowa 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego 6.1. Wprowadzenie 6.2. Charakterystyka czynności życia codziennego w aspekcie niepełnosprawności intelektualnej 6.3. Analiza aktywności i trening czynności życia codziennego 6.3.1. Analiza aktywności 6.3.2. Trening czynności życia codziennego przykłady 6.4. Zapobieganie urazom i upadkom podczas wykonywania czynności życia codziennego 6.4.1. Sprzęt pomocniczy 6.4.2. Adaptacje środowiskowe 6.5. Podstawowe czynności życia codziennego 6.5.1. Kąpiel i branie prysznica 6.5.2. Ubieranie się 6.5.3. Jedzenie 6.5.4. Komunikacja funkcjonalna 6.5.5. Mobilność funkcjonalna 6.5.6. Zabiegi kosmetyczne i higiena jamy ustnej 6.5.7. Korzystanie z toalety 6.6. Złożone czynności życia codziennego 6.6.1. Dbanie o ubrania 6.6.2. Poruszanie się poza domem 6.6.3. Prowadzenie samochodu 6.6.4. Pisanie ręczne 6.6.5. Lekkie prace domowe 6.6.6. Zarządzanie finansami 6.6.7. Przygotowywanie jedzenia 6.6.8. Zarządzanie lekami i dbanie o zdrowie 6.6.9. Odpoczynek i sen 6.6.10. Robienie zakupów 6.7. Interwencja terapeutyczna w czynnościach życia codziennego 6.7.1. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim 6.7.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym 6.7.3. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym 7.2. System edukacji specjalnej w Polsce 7.2.1. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 7.2.2. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym 7.2.3. Uczestnik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych 7.3. Terapia zajęciowa w szkole 7.3.1. Środowisko szkolne 7.3.2. Przebieg interwencji w praktyce szkolnej 7.3.3. Sposoby uczenia umiejętności szkolnych w terapii zajęciowej 7.4. Komunikacja w środowisku szkolnym 7.4.1. Komunikacja wspomagająca i alternatywna 7.4.2. Rola terapeuty zajęciowego w procesie komunikacji 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 8.2. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce dane statystyczne i wybrane podmioty 8.2.1. Definicje niepełnosprawności 8.2.2. Liczba osób z niepełnosprawnością 8.2.3. Liczba osób z niepełnosprawnością aktywnych zawodowo 8.2.4. Podmioty zatrudniające osoby z niepełnosprawnością 8.2.5. Problemy osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy 8.2.6. Podmioty zatrudniające osoby z niepełnosprawnością a terapeuci zajęciowi 8.3. Terapia zajęciowa w rehabilitacji zawodowej 8.3.1. Praca i rehabilitacja zawodowa dla osób z niepełnosprawnością 8.3.2. Czynniki wpływające na efekty działań terapeuty zajęciowego 8.3.3. Proces rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością 8.4. Rehabilitacja zawodowa zadania terapeuty zajęciowego 8.4.1. Praca indywidualna z osobą z niepełnosprawnością intelektualną 8.4.2. Praca z rodziną 8.4.3. Współdziałanie ze społecznością lokalną 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.2. Czas wolny 9.3. Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.4. Rola terapeuty zajęciowego i sposoby włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różne formy spędzania czasu wolnego 9.5. Zabawa 10. Uczestnictwo społeczne 10.2. Podstawy teoretyczne uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.2.1. Normalizacja 10.2.2. Inkluzja i integracja 10.2.3. Empowerment 10.3. Przykłady modeli i projektów w zakresie uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.3.1. SIVUS 10.3.2. People First 10.3.3. Praca autobiograficzna 10.3.4. Język łatwy CZĘŚĆ III Wybrane problemy zajęciowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa 11.2. Wspomaganie rozwoju fizycznego i nabywania umiejętności przez dzieci z zespołem Downa 11.2.1. Kamienie milowe w rozwoju dużej i małej motoryki dziecka z zespołem Downa 11.2.2. Wsparcie rodziny dziecka z zespołem Downa w procesie terapii zajęciowej 11.2.3. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej 12.2. Rozwój psychoseksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.3. Zakresy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a rola terapii zajęciowej 12.4. Przykład interaktywnych zajęć w ramach wychowania psychoseksualnego 12.5. Poczucie prywatności osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.6. Ochrona przed wykorzystaniem seksualnym 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim 13.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim ze sprzężeniami 13.2.1. Funkcje poznawcze 13.2.2. Funkcjonowanie społeczne i porozumiewanie się 13.3. Zwiększanie zakresu uczestnictwa poprzez terapię zajęciową 13.3.1. Diagnoza funkcjonalna 13.3.2. Planowanie terapii zajęciowej 13.3.3. Przebieg terapii zajęciowej 13.3.4. Wspieranie rodziny 13.3.5. Czas wolny 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE) 14.2. Geneza i istota metody Snoezelen 14.3. Osiem zasad prowadzenia sesji Snoezelen 14.4. Wyposażenie pomieszczenia Snoezelen (Sali Doświadczania Świata) 14.5. Problemy w stosowaniu metody Snoezelen 14.6. Metoda Snoezelen współcześnie 14.7. Miejsce metody Snoezelen w terapii zajęciowej
Sygnatura czytelni BWF: X H 239
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146423 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu / redakcja naukowa Aneta Bac. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2018. - 231 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia na stronach 223-227. Indeks.
Dla osób kształcących się na kierunkach terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Pomocny dla aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Patofizjologia wybranych dysfunkcji narządu ruchu - Aneta Bac Choroba Parkinsona Choroba zwyrodnieniowo-zniekształcająca stawów Osteoporoza Reumatoidalne zapalenie stawów Stwardnienie rozsiane (SM - sclerosis multiplex) Udary Uszkodzenia nerwów obwodowych Uszkodzenia rdzenia kręgowego Uszkodzenia ścięgien Zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa (ZZSK) Złamania Wybrane objawy powodujące ograniczenia funkcjonalne osób z dysfunkcjami narządu ruchu -Aneta Bac Ból Ból fantomowy Deformacje ręki Drżenia mięśni Obrzęki Obniżona tolerancja wysiłku Osłabienie siły mięśni Przykurcze i zesztywnienia Przykurcze Zesztywnienia Spastyczność i wiotkość mięśni Spastyczność Wiotkość Zaburzenia chodu Chód w niedowładzie połowiczym Chód nożycowy Chód parkinsonowski Chód ataktyczny Chód antalgiczny Chód ostrożny Zaburzenia czucia Zaburzenia koordynacji ruchowej Zaburzenia równowagi Zła postawa ciała Założenia terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu - Anna Misiorek Podstawowe idee terapii zajęciowej Holizm Terapia zajęciowa a zdrowie Podejście Person-Centred Practice Obszary pracy terapeuty zajęciowego Wykonywanie zajęć Umiejętności związane z wykonywaniem czynności Wzorce zachowań Konteksty i środowiska Wymogi aktywności Czynniki osobowe Proces terapii zajęciowej, cele terapii, typy interwencji terapeutycznej Charakterystyka procesu terapii zajęciowej Cele interwencji terapeutycznej Typy interwencji terapeutycznej Narzędzia oceny w pracy z osobami z dysfunkcjami narządu ruchu - Paulina Aleksander-Szymanowicz Wywiad Badanie czynnościowe Oglądanie Badanie dotykiem Pomiary liniowe Pomiary kątowe zakresów ruchu i zapis według systemu SFTR Wybrane testy funkcjonalne Badanie siły mięśniowej Kwestionariusze Testy Skale Narzędzia dodatkowe - diagnostyka obrazowa Obszary interwencji u osób z dysfunkcjami narządu ruchu -Aneta Bac Charakterystyka obszarów interwencji Podstawowe czynności życia codziennego (BADL) Kąpiel i branie prysznica Ubieranie się Jedzenie Komunikacja funkcjonalna Mobilność funkcjonalna Zabiegi kosmetyczne i higiena jamy ustnej Korzystanie z toalety Złożone czynności życia codziennego (IADL) Dbanie o ubrania Poruszanie się poza domem Prowadzenie samochodu Pisanie ręczne Lekkie prace domowe Zarządzanie finansami Przygotowywanie jedzenia Zarządzanie lekami i dbanie o zdrowie Odpoczynek i sen Robienie zakupów Czynności związane z czasem wolnym, wypoczynkiem i życiem społecznym Inne obszary interwencji Ryzyko upadków Wykluczenia społeczne Pomoc w kontaktach z instytucjami i w pozyskiwaniu środków finansowych Doradztwo zawodowe Transfer osób z dysfunkcjami narządu ruchu -Paweł Zychowicz Podstawowe założenia bezpiecznego przemieszczania pacjentów Ryzyko w trakcie transferów i jego ocena Zagrożenia przeciążeniem w wyniku przemieszczania pacjenta Zasady bezpiecznego przemieszczania i podnoszenia osób Metody transferu osób z dysfunkcjami narządu ruchu Samodzielny transfer w codziennych czynnościach Techniki przemieszczania i podnoszenia osób z dysfunkcjami narządu ruchu z wykorzystaniem sprzętu mechanicznego Techniki ręcznego przemieszczania i podnoszenia osób z dysfunkcjami narządu ruchu Pomoc terapeuty w trakcie chodzenia Chodzenie z asekuracją Chodzenie o kulach Promocja zdrowia opiekuna osoby z niepełnosprawnością jako zadanie terapeuty zajęciowego Wyroby medyczne w terapii osób z dysfunkcjami narządu ruchu - Tomasz Szaporów Definicja wyrobu medycznego Klasyfikacja wyrobów medycznych Podział wyrobów medycznych Wyroby ortotyczne Wyroby protetyczne Wyroby pomocnicze - wybrane zagadnienia Źródła finansowania wyrobów medycznych Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (MOPS) i Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR) Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) Fundacje Projektowanie i wytwarzanie indywidualnych wyrobów ortopedycznych Praktyczne aspekty terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu - Urszula Chrobota Cele terapii zajęciowej w dysfunkcjach narządu ruchu Proces terapii zajęciowej Terapia ręki Adaptacje środowiska Profilaktyka upadków Metody ochrony stawów stosowane w profilaktyce i terapii dysfunkcji narządu ruchu Zachowanie równowagi pomiędzy aktywnością i wypoczynkiem Ograniczanie wykonywania czynności długotrwałych, powtarzalnych, wykonywanych w tej samej pozycji, ruchów pogłębiających deformacje i nasilających ból Umiejętne przenoszenie przedmiotów i rozkładanie ciężaru Używanie sprzętu ułatwiającego wykonywanie czynności ADL Nauka technik wykonywania czynności z ograniczeniem przeciążania stawów i nasilania bólu Wykorzystanie zaopatrzenia ortotycznego Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu - studia przypadków - Anna Bukowska Pacjent z chorobą zwyrodnieniowo-zniekształcającą stawów Pacjent po amputacji kończyny Pacjent ze stwardnieniem rozsianym Pacjent z chorobą Parkinsona Pacjent po udarze niedokrwiennym mózgu Pacjent z zesztywniającym zapaleniem stawów kręgosłupa
Sygnatura czytelni BWF: VII J 121
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146547, 145842 N, 146548 (3 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8132 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [133]-143.
Terapia i zaburzenia rozwoju Terapia w andragogice specjalnej Terapia pedagogiczna Andragogika specjalna Terapia zajęciowa Terapia wspierająca Ergoterapia Teoretyczne modele konceptualizowania niepełnosprawności Model Studiów nad Potencjałem Człowieka Model Studiów Publicznych Model Studiów Kulturowych Model Studiów Etycznych i Filozoficznych Model Studiów Technologicznych Kulturowy model niepełnosprawności Niepełnosprawność jako kultura Kultura jako przestrzeń konstruująca niepełnosprawność Kulturotwórcze konteksty habilitacji osób dorosłych z niepełnosprawnością Akulruracja i poznawanie kultury osób z zaburzeniami rozwoju Lingwistyczna ewolucja pojęcia niepełnosprawność intelektualna Zaburzenia rozwoju Echa ekspresji. Kulturoterapia w andragogice specjalnej Kulturoterapia Antropologiczne i kulturowe wątki terapii osób z niepełnosprawnością Kulturoterapia Formy i dziedziny kulturoterapii Terapia przez sztukę ekspresywną Arteterapia Choreoterapia Dramaterapia Muzykoterapia Fototerapia Filmoterapia Tworzenie filmu jako terapia Terapia przez pisanie twórcze Pisanie dziennika jako terapia Terapia przez narrację i pisanie twórcze Koncepcja terapii przez twórczość A. Wojciechowskiego Terapia przez narrację i pisanie twórcze Narracja i pisanie wpływ Intymność Interakcyjność Indywidualny plan terapii Zajęcia terapeutyczne Codzienność terapeutyczna Pedagogiczne uwikłanie.
Sygnatura czytelni BWF: IV J 61
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8020 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia. Pedagogika)
Bibliogr.s. 230 - 232
Sygnatura czytelni BWF: X H 217
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 1371 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103334 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96643 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 442 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Izabela Marczykowska Metody pracy z dziećmi z autyzmem w opiniach rodziców  Magdalena Christ Zastosowanie metody Freda Warnkego w terapii dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego  Ewa Gawlik Wczesne wspomaganie rozwoju w opinii rodziców dzieci objętych WWR na przykładzie Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Anna Steliga Intensyfikacja edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami Marta Niemiec Społeczne funkcjonowanie dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - możliwości wsparcia  Beata Gumienny Sytuacja społeczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej - doniesienia z badań Joanna Godawa „Przez uchylone drzwi...”, czyli zjawisko liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczęszczającego do klasy integracyjnej Sabina Pawlik „Muzeum dla nas” - możliwości udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną  Bogumiła Bobik, Maria Suszek „Chodź, pomaluj mój świat” - działalność plastyczna uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie Iwona Durek Tworzenie holistycznych form wsparcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i sprzężeniami na przykładzie sosnowieckich działań  Małgorzata Rel Wartość relacji interpersonalnych dla podnoszenia poziomu udziału w kulturze i rehabilitacji społecznej artystów z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie malarza Henryka Żarskiego Urszula Grzela Portret teatralny. Moment mal, bitte!  
Sygnatura czytelni BWF: X H 235
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 119,1 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 19,1
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112494 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3394 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [165]-181. Netogr. s. 181.
Dla terapeutów zajęciowych oraz osób zainteresowanych tematyką.
Sygnatura czytelni BWF: IV J 54
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143351 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merystoryczny - Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN [Polskiej Akademii Nauk].
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów kierunków terapia zajęciowa i fizjoterapia oraz dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Psychologiczno-społeczne aspekt starzenia się i starości- Edyta Janus Granica okresu starości Zmiany w sferze poznawczej Sfera emocjonalno-motywacyjna osobowość osób starszych Teorie adaptacji do starości Społeczny wymiar starzenia się Stereotypy dotyczące starzenia się i starości Aktywność osób starszych W stronę pozytywnego starzenia się Wprowadzenie do terapii zajęciowej osób starszych- Aleksandra Kulis Praca terapeuty zajęciowego z osobami starszymi Miejsca pracy terapeuty zajęciowego z seniorami Umiejętności i kompetencje terapeuty zajęciowego pracującego z seniorami Kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii-Aneta Bac ograniczenia funkcjonalne, poznawcze i behawioralne u pacjentów genetycznych z chorobą otępienną ograniczenia funkcjonalne u pacjentów geriatycznych z wybranymi schorzeniami somatycznymi Choroby serca Cukrzyca Zaburzenia widzenia Schorzenia narządu ruchu . 3.4 Metody i narzędzia oceny pacjenta geriatrycznego Wywiad Obserwacja Testy Wybrane obszary interwencji terapeutycznej Higiena osobista Gotowanie/przygotowywanie posiłków Poruszanie się (lokomocja) Robienie zakupów Sprzątanie Ubieranie się Trening mózgu Zdolności poznawcze Wybrane czynniki wpływające na skuteczność treningu mózgu Przykładowe rozwiązania terapeutyczne Pacjent geriatryczny z chorobą otępienną Pacjent geriatyczny z chorobą somatyczną Innowacyjne metody pracy z seniorami w późnym stadium demencji - Agnieszka Smrokowska- Reichmann Znaczenie zajęciowości u seniorów w późnym stadium demencji Specyfika zajęć, seniorów w późnym stadium demencji Szczegóły praktyki terapeutycznej Strukturyzacja przestrzeni jako element stabilizacji seniora w późnym stadium demencji Przestrzeń a kompetencja orientacji u seniora w późnym stadium demencji Wystrój wnętrza bezpieczeństwo seniora w późnym stadium demencji Koncepcja Person-Centered Care Toma Kitwooda a terapia zajęciowa z seniorami w późnym stadium demencji Demencja a bycie osobą Katalog potrzeb osoby według Toma Kitwooda Techniki pracy z seniorem demencyjnym w koncepcji Person-Centered Care Komunikacja walidacyjna z seniorem w późnym stadium demencji jako narzędzie pracy terapeuty zajęciowego Istota i priorytet walidacji gerontologicznej Cztery stadia dezorientacji Techniki walidacyjne Przykłady walidacji pacjentów w poszczególnych stadiach dezorientacji Możliwe błędy podczas walidowania.
Sygnatura czytelni BWF: VII P 49
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145134 N, 145135 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8028 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności