Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WWFiF
(9)
Autor
Głodkowska Joanna
(2)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bolach Bartosz
(1)
Brzostek-Pawłowska Jolanta
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Godawa Joanna. (pedagogika specjalna)
(1)
Mikułowski Dariusz (1972- )
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Rubin Małgorzata
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Zwierzchowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; nr 123.)
Bibliogr. s. [102]-109.
Osoby badane i metoda badawcza Grupa badana Metody badań Analiza statystyczna Rozwój somatyczny badanych uczniów czeskich i polskich Wysokość ciała Masa ciała Wskaźnik wagowo-wzrostowy (BMI) Różnice rozwojowe w zakresie ogólnej sprawności fizycznej badanych uczniów czeskich i polskich Próba ,,skok w dal z miejsca'' Próba ,,z leżenia tyłem z kończynami dolnymi zgiętymi skłony tułowia w przód przez 30 s'' Próba ,,skłon w przód z siadu prostego'' Próba ,,bieg na dystansie 25 m ze startu wysokiego'' Próba ,,pchnięcie piłką lekarską 2-kg jednorącz" Próba „przejście po ławeczce gimnastycznej" Podsumowanie wyników testu sprawnościowego Postawa ciała badanych uczniów czeskich i polskich Jakość życia badanych uczniów czeskich i polskich Subiektywna ocena jakości życia Zobiektywizowana ocena jakości życia Omówienie wyników badań Rozwój somatyczny badanych uczniów w szkołach specjalnych w Czechach i w Polsce na tle rozwoju dzieci w normie intelektualnej Porównanie programów wychowania fizycznego w szkołach specjalnych w Czechach i w Polsce Porównanie poziomu sprawności fizycznej badanych uczniów czeskich i polskich w zależności od wieku i płci Porównanie postawy ciała badanych uczniów czeskich i polskich w zależności od wieku i płci Ocena wyników badania jakości życia Sprawność fizyczna. Budowa ciała a sprawność fizyczna Postawa ciała Wpływ zajęć z wychowania fizycznego na rozwój badanych uczniów czeskich i polskich Test ,,Eurofit Special" Metoda oceny postawy ciała Anketa/Ankieta
Sygnatura czytelni BWF: X H 222
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144298 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144072 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [218]-226.
Statystyczny obraz edukacji uczniów i studentów z dysfunkcją wzroku System formalnej edukacji w Polsce Uczniowie z dysfunkcją wzroku w systemie edukacji Studenci z dysfunkcją wzroku na wyższych uczelniach Uczniowie z dysfunkcją wzroku na egzaminach z matematyki Analiza danych ogólnopolskich Zdawalność egzaminów maturalnych z matematyki Studium przypadku dotyczące matur z matematyki w SOSW Umiejętności uczniów z dysfunkcją wzroku w kontekście zadań maturalnych Wykorzystanie narzędzi TIK na egzaminach maturalnych z matematyki Problemy dostępności treści matematycznych Dostępność formuł dla uczniów słabowidzących Charakterystyka notacji BNM i odczyt formuł przez uczniów niewidomych Inne brajlowskie notacje matematyczne Dostępność formuł dla uczniów niewidomych Pisanie i modyfikacja formuł przez uczniów niewidomych Problemy i techniki udostępniania formuł matematycznych Dostępność geometrycznych rysunków i wykresów funkcji Nauczanie działań pisemnych Stan informatyzacji i potrzeb TIK TIK stosowane w ogólnej edukacji uczniów z dysfunkcją wzroku TIK stosowane w matematycznej edukacji uczniów z dysfunkcją wzroku TIK stosowane w innych krajach w matematycznej edukacji uczniów z dysfunkcją wzroku Holandia Programy nauczania i egzaminowanie Cyfrowe podręczniki TIK w holenderskich szkołach Sprzęt TIK w irlandzkich szkołach . Metody eksploracji grafiki . Charakterystyka stosowanych wspomagających narzędzi TIK WDA JAWS Desmos Infrastruktura sieciowa i skomputeryzowanie szkół Sprzęt i oprogramowanie wykorzystywane na lekcjach matematyki przez uczniów z niepełnosprawnością wzroku Sprzęt i oprogramowanie wykorzystywane na lekcjach matematyki przez uczniów widzących Sprzęt komputerowy wykorzystywany przez nauczycieli na lekcjach matematyki Programy i serwisy wykorzystywane przez nauczycieli matematyki 1 Tworzenie kart pracy ucznia wspomagane przez TIK Tablice i monitory interaktywne Four Function Calculator Scientific Calculator Graphing Calculator Activity Builder Geometry Classroom Activities GeoGebra Graphing Calculator i Geometry Google Classroom Impero AllerCalc Excel PlatMat Techniki komputerowe zwiększające dostępność treści matematycznych Techniki zwiększające dostępność formuł Liniowe notacje formuł Notacje Triangle i Lambda Code Notacja LEAN Notacja liniowa AsciiMath i WND Notacja LaTeX Notacje brajlowskie Automatyczna konwersja formuł Konwertery BNM Odczyt formuł w językach naturalnych Semantyczny odczyt formuł w językupolskim .... Techniki zwiększające dostępność grafiki Dostępność grafiki SVG Opis grafiki SVG tekstem i odczyt mową syntetyczną . . . Dźwiękowa, haptyczna i dotykowa eksploracja grafiki SVG Interfejsy słuchowe Przykłady multimodalnychinterfejsów słuchowych. Zasady uniwersalnego projektowania zasobów edukacyjnych Uniwersalne matematyczne e-publikacje Potencjał EPUB3 dla zwiększania dostępności treści STEM . Przegląd rozwiązań zwiększających dostępność matematycznych e-publikacji EPUB3 Uniwersalne wspomagające narzędzia PlatMat Techniki w PlatMat zwiększające dostępność Zestaw edytorów formuł Edytor strukturalny Edytor liniowy Edytor odręczny Edytor brajlowski Multimedialne komentarze Nawigator po formułach Edytor dostępnej grafiki matematycznej Nawigator po grafice Wirtualne kubarytmy Nawigacja po matematycznym e-dokumencie Zgodność z zasadami UDL Opinie o użyteczności nowych wspomagających TIK Wymierne korzyści stosowania wspomagających TIK Wiarygodność słuchowego rozpoznawania grafiki matematycznej Podsumowanie ocen i opinii dotyczących nowych rozwiązań TIK
Sygnatura czytelni BWF: X H 256
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8438 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 14)
Bibliogr. przy pracach.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 8(14) (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 53 (14)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138711 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykładnią dla analiz i prezentacji podjętych w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych jest konwencja przyjęta w publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji (2017).
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla nauczycieli akademickich, badaczy, nauczycieli praktyków oraz studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów kierunku pedagogika specjalna.
W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Joanna Głodkowska Dydaktyka specjalna - źródła historyczne, perspektywa badawcza, projektowanie dydaktyk specjalistycznych Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym - uwagi historyczne Wojciech Gasik Dydaktyka specjalna - teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Marta Pągowska Dydaktyka specjalna - system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Joanna Głodkowska Dydaktyki specjalistyczne zdefiniowane Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Barbara Marcinkowska Tyflodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Kornelia Czerwińska Surdodydaktyka - kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Katarzyna Wereszka Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza - kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Iwona Konieczna . Dydaktyka resocjalizacyjna - kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Joanna Moleda Dydaktyka korekcyjna - kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Danuta Al-Khamisy Dydaktyki specjalistyczne niezdefiniowane Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia - dydaktyka uczniów zdolnych; uzdolnionych i utalentowanych Małgorzata Jabłonowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe - dydaktyka edukacji międzykulturowej Urszula Markowska-Manista, Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Marto Pqgowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Katarzyna Cichocka-Segiet Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Urszula Gosk, Kamil Kuracki Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Justyna Maria Gąsik Dydaktyki specjalistyczne niedookreślone Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością - poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Grażyna Walczak Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Diana Aksamit Wybrane aspekty prawne Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Katarzyna Smolińska Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd "jedności w zróżnicowaniu" ze względu na uczestników procesu kształcenia Joanna Głodkowska.
Sygnatura czytelni BWF: X H 232
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 313, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Przyjęte w monografii definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stłay sie wykładnią dla opracowania dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych (2017).
Bibliografia, netografia na stronach 297-313.
Dla nauczycieli akademickich, badaczy, nauczycieli praktyków oraz studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów kierunku pedagogika specjalna.
Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji edukacja z równym prawem dostępu edukacja zróżnicowana edukacja do uczestniczenia edukacja diagnostyczna edukacja ku podmiotowości Edukacja w integrujqcej przestrzeni edukacja w harmonizowaniu edukacja profesjonalna Edukacja wyzwalająca edukacja z optymizmem pedagogicznym Wzorce dydaktyki specjalnej - budowanie konstruktu wyjaśniającego rzeczywistość edukacyjną Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ _ potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy Edukacja diagnostyczna Edukacja do uczestniczenia Edukacja ku podmiotowości Edukacja wyzwalająca Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń . Edukacja z równym prawem dostępu Edukacja zróżnicowana Edukacja w integrującej przestrzeni Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL - profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny Edukacja profesjonalna Edukacja w harmonizowaniu Edukacja z optymizmem pedagogicznym Kanony dydaktyki specjalnej - wyłonienie, nazwanie i implikacja badawcza Różnicowanie - z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną Harmonizowanie - z perspektywy kategorii edukacyjnej Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej - systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych Prawidłowości dydaktyczne i różnorodność w edukacji Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania-uczenia się tradycja i aktualne poszukiwania Konstruktywistyczna wizja edukacji – budowanie reprezentacji świata w umysłach uczniów Uczenie się w aspekcie procesów regulacji - uczenie się jako sterowanie poznawcze Poznawanie stylu uczenia się Źródła świadomego podnoszenia jakości działań dydaktycznych Neurodydaktyką-dydaktyka kognitywistyczna –rozpoznawanie uczenia się przyjaznego umysłowi Socjologia edukacji-uczeń W kontekstach społecznych Kilka wątków historycznych - od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalne jako dyscypliny naukowej Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych - między 1978 a 2005 rokiem Specjalne potrzeby edukacyjne - próba redefinicji i zarysowania koncepcji Jedność w różnorodności zróżnicowany system edukacji dla wszystkich Stałość i zmienność w dydaktyce specjalnej – obszary interpretacji Potrzeby edukacyjne - Propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej Ciekawość poznawcza potrzeba aktywności poznawczej Poczucie własnej Wartości - potrzeba akceptacji siebie Komunikacja interpersonalna – potrzeba porozumiewania się Eksploracja poznawcza - potrzeba badania i eksperymentowania Podatność zadaniowa _ potrzeba rozwoju i satysfakcji zadaniowej Dydaktyka specjalna - początki, definicje Przedmiot dydaktyki specjalnej Zasady dydaktyki specjalnej - jedność w różnorodności edukacyjnej Zasada różnicowania potrzeb edukacyjnych uczniów Zasada dostosowywania procesu nauczania-uczenia się Zasada harmonizowania relacji i kontekstów edukacyjnych swoistość dydaktyki specjalnej - odniesienia, relacje i poszukiwania empiryczne -Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej Dydaktyka specjalna - rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń Pedagogika specjalna i dydaktyka specjalna a pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna Pedagogika specjalna a dydaktyka specjalna Dydaktyka ogólna a dydaktyka specjalna Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców Różnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów Dostosowywanie Procesu nauczania-uczenia się Harmonizowanie relacji i kontekstów edukacyjnych Systematyka dydaktyki specjalnej - propozycje konwencji dla projektowania dydaktyk specjalistycznych Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego - niektóre klasyfikacje ze względu na kanon różnicowanie Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Systematyka - dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne . . Dydaktyki specjalistyczne zdefiniowane Dydaktyki specjalistyczne niezdefiniowane Dydaktyki specjalistyczne niedookreślone Dydaktyka specjalna - istotne parametry kanonu Dostosowywanie procesu nauczania-uczenia się Dydaktyka specjalna - ujęcie z perspektywy kanonu Harmonizowanie relacji i kontekstów edukacyjnych Wybrane koncepcje pogłębiające interpretacje wzorców dydaktyki specjalnej Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością Edukacja włączająca _ rozszerzenie uczestnictwa W powszechnej edukacji Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei' poczucia szczęścia i pomyślność życiowej Normalizacja - zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością Paradygmat niepełnosprawności - poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologię pozytywną i niepełnosprawność rekapitulacja.
Sygnatura czytelni BWF: X H 233
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8014 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Izabela Marczykowska Metody pracy z dziećmi z autyzmem w opiniach rodziców  Magdalena Christ Zastosowanie metody Freda Warnkego w terapii dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego  Ewa Gawlik Wczesne wspomaganie rozwoju w opinii rodziców dzieci objętych WWR na przykładzie Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Anna Steliga Intensyfikacja edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami Marta Niemiec Społeczne funkcjonowanie dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - możliwości wsparcia  Beata Gumienny Sytuacja społeczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej - doniesienia z badań Joanna Godawa „Przez uchylone drzwi...”, czyli zjawisko liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczęszczającego do klasy integracyjnej Sabina Pawlik „Muzeum dla nas” - możliwości udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną  Bogumiła Bobik, Maria Suszek „Chodź, pomaluj mój świat” - działalność plastyczna uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie Iwona Durek Tworzenie holistycznych form wsparcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i sprzężeniami na przykładzie sosnowieckich działań  Małgorzata Rel Wartość relacji interpersonalnych dla podnoszenia poziomu udziału w kulturze i rehabilitacji społecznej artystów z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie malarza Henryka Żarskiego Urszula Grzela Portret teatralny. Moment mal, bitte!  
Sygnatura czytelni BWF: X H 235
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Małgorzata Przybysz-Zaremba Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży – zarys problemu Renata Gardian-Miałkowska Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badań Urszula Kazubowska Holistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologii Hewilia Hetmańczyk Środowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym Anna Lis-Zaldivar Współczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchu Piotr Klimczyk Samoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowej Natalia Filipchuk Współczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w Ukrainie Dorota Skrocka Dobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowieka Oleksandr Serdiuk Instytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwa Część 2. PROFILAKTYKA WOBEC WYBRANYCH PROBLEMÓW, SYTUACJI I ZAGROŻEŃ Jolanta Gebreselassie Gotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacji Edyta Sielicka Szkoła w profilaktyce sytuacji granicznych Magdalena Pluskota, Marcin Radziwołek Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania Renata Gardian-Miałkowska Zapobieganie zachowaniom suicydalnym Część 3. WYBRANE METODY PRACY, POMOCY I WSPARCIA (TERAPEUTYCZNEGO) DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH Izabela Bieńkowska Metody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego Hanna Rugała Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej Aleksandra Siedlaczek-Szwed, Agata Jałowiecka-Frania Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chi ball wsparciem oddziaływań logopedycznych Katarzyna Miłek Bajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym Krzysztof Polok, Magdalena Szkoda Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education Małgorzata Stopikowska Pomoc rodzinie i dziecku z FASD – okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych Konrad Rokoszewski Metoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Sygnatura czytelni BWF: X Ą 118
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8585 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [257]-258.
OGÓLNE ZASADY PRACY Z UCZNIEM PODCZAS TERAPII PEDAGOGICZNEJ Metoda Dobrego Startu Zastosowanie Metody Dobrego Startu Jak rozpocząć naukę czytania? Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania Jak przygotować dziecko do nauki pisania? Scenariusz zajęć – dla dzieci rozpoczynających przygodę z pisaniem FUNKCJE WZROKOWE – SCENARIUSZE Temat: Czego tutaj brakuje? Temat: Spacer po lesie Temat: Obrazki Temat: Zabawa kolorem Temat: Jaki to wyraz, zdanie? Temat: Rodzinna wycieczka Temat: Zabawa słowem Temat: Jedna litera Temat: Wiosna, lato, jesień, zima Temat: Co tutaj nie pasuje? FUNKCJE SŁUCHOWO-JĘZYKOWE Scenariusze zajęć – usprawnianie funkcji słuchowo-językowych Temat: Nadaj tytuł Temat: Dokończ Temat: Jaka to melodia? Temat: Pomyśl, zamaluj i odpowiedz Temat: Głoski Temat: Co słyszysz? Temat: Głoska, sylaba, wyraz Temat: Coraz więcej Temat: Dźwięki Temat: Opowiem Ci bajkę KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA Temat: Patrz i pisz Temat: Przeciwieństwa Temat: Skojarz mnie! Temat: Zagadki Temat: Owoce i warzywa Temat: Zabawki Temat: Figury geometryczne Temat: Ułóż to, co ja Temat: Jesień Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera Temat: Emocje Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących Temat: Posłuchaj i opowiedz Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi Temat: Litery i cyfry Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa Temat: Dwuznaki Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących Temat: Ćwiczenia liter mylonych Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją Temat zajęć: „Opowiedz mi...!” PROGRAMY REWALIDACJI Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem Program rewalidacji dla ucznia z afazją Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. korekcyjno-kompensacyjne) Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 78 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 258
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149084 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 142055 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7766 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności