Rodzice
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka WEiZ
(1)
Biblioteka WWFiF
(10)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Szmalec Jacek
(2)
Binkuńska Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Charęzińska Aleksandra
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Godawa Joanna. (pedagogika specjalna)
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kowalczyk Dorota
(1)
Kowalewska Anna (pedagogika zdrowia)
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Popczyński Marcin (1974- )
(1)
Szulc Joanna
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Vos Jeannette (1943- )
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Wyszyński Dariusz (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1856)
Menedżerowie
(240)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(101)
Fizjoterapeuci
(100)
Rodzice
(13)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(73)
Lekarze
(57)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Ortopedzi
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Integracja sensoryczna
(3)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci z zaburzeniami mowy
(1)
Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Higiena szkolna
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Metody nauczania
(1)
Mózg
(1)
Nauczyciele
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Ontogeneza
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Praca umysłowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Roboty mobilne
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Teoria nauczania
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Willey, Liane Holliday (1959- )
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zabawki
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Zdrowotność
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Poradniki
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 208-216.
Wprowadzenie do problematyki rozwojowych zaburzeń koordynacji ruchowej ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE – WZROKOWE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec Rozwój wzroku w życiu człowieka w kontekście koordynacji ruchowej Dariusz Wyszyński, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy Materiały do pracy terapeutycznej rozwijającej przetwarzanie wzrokowe Dariusz Wyszyński, Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec Kwestionariusz do identyfikacji trudności w posługiwaniu się wzrokiem Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński Zestaw ćwiczeń wspomagających rozwój widzenia i procesów koordynacji ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE A LOGOPEDYCZNE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE Ewa Binkuńska Logopedyczne aspekty koordynacji ruchowej czynności pionizacji języka oraz diagnozy związanych z nią trudności Zbigniew Rytlewski, Jacek Szmalec Eksterorecepcja neurologopdyczna mięśni przestrzeni twarzy i jamy ustnej – jako strategia terapeutyczna wspomagająca koordynację ruchową Dariusz Wyszyński, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec, Aleksandra Iwaniuk, Magdalena Dyrka, Karolina Flor, Sylwia Krajzer, Lucyna Śmieszek-Formela Gimnastyka języka ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE – SŁUCHOWE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE Maria Faściszewska Zaburzenia przetwarzania słuchowego i wykrywanie jego ryzyka w kontekście problemów z koordynacją Maria Faściszewska Ćwiczenia słuchowe i słuchowo-językowe dotyczące stymulacji wyższych funkcji słuchowych pod kierunkiem Jacka Szmalca Bajki terapeutyczne dla dzieci, na ćwiczenia mimiczne twarzy. Opracowały studentki III roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych UKW w Bydgoszczy
Sygnatura czytelni BWF: IV G 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150486 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8681 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Warszawa : Difin, 2017. - 159 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 155-158.
Dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych itp., rodziców, nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas szkolnych, specjalistów prowadzących zajęcia indywidualne oraz terapeutów integracji sensorycznej.
Rozdział I. Czym jest integracja sensoryczna? 1. Co i dlaczego musi być zintegrowane w senso(moto)ryce? 2. Czym są zmysły i jak funkcjonują 3. Znaczenie układu dotykowego i czucia głębokiego 4. Jaki wpływ na nasze funkcjonowanie ma zmysł równowagi? 5. Układ przedsionkowy a rozwój mowy 6. Jak układ przedsionkowy wpływa na trudności szkolne dziecka? 7. Zmysł wzroku – narząd niesamowity 8. Zmysł słuchu, czyli magia dźwięków 9. Do czego potrzebny nam zmysł węchu? 10. Smak – zmysł dający wiele przyjemności Rozdział II. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego 1. Czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego? 2. Zaburzenia dyskryminacji sensorycznej (zaburzenia różnicowania sensorycznego) 3. Zaburzenia motoryczne o bazie sensorycznej Rozdział III. Terapia integracji sensorycznej 1. Terapia integracji sensorycznej 2. Narracja w terapii Rozdział IV. Integracja sensoryczna przez cały rok 1. Jak wspomagać integrację sensoryczną przez cały rok 2. Wspieranie integracji sensorycznej u małego dziecka 3. Integracja sensoryczna w zgodzie z naturą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149774 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Warszawa : Mamania, 2019. - 270, [1] strona : fotografie ; 23 cm.
Na okładce: Integracja Sensoryczna, zawiera 50 pomysłów na wspierające sensozabawy.
Bibliografia, netografia na stronach 264-265. Indeks.
Zrozumieć wrażliwców Doświadcznie świata Skąd wiemy co czujemy Emocje w głowie i w brzuchu Zmysły w czasach nadmiaru Sensoryczne oprogramowanie Rytm życia rytm rozwoju Regulowane reakcje Dotyk równowaga wzrok słuch dotyk smak Senozabawy Terapia zaburzeń Zmysły niedocenione Skala problemów Wybór terapeuty Różne oblicza wrażliwości
Sygnatura czytelni BWF: VII O 49
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8575 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach [157]-160.
Stres, reakcja stresowa (źródła i konsekwencje) Wyjaśnienie terminologiczne pojęcia stresu Rodzaje stresu i strategie radzenia sobie ze stresem Style radzenia sobie ze stresem Przyczyny stresu. Klasyfikacja stresorów Relaks i relaksacja (alternatywne metody samowychowania i samodoskonalenia) Pojęcie relaksu i relaksacji Korzyści płynące z relaksu Techniki i metody relaksacyjne Historyczny rys relaksacji: procedura „relaksacji progresywnej” E. Jacobsona i „trening autogenny” J.H. Schultza Praca z oddechem w redukcji nadmiernego stresu Metody oparte na doznaniach zmysłowych Relaks orientalny: medytacja, kontemplacja i wizualizacja Geloterapia - śmiech to zdrowie Trening Ćwiczenia typu I („twarde”) Ćwiczenie 1. Odkształcona butelka Ćwiczenie 2. Zapieczona butelka Ćwiczenie 3. Ja jako butelka Ćwiczenie 4. Butelka w lustrze w parach Ćwiczenie 5. Ciecz w butelce Ćwiczenie 6. Jaką ty jesteś cieczą? Ćwiczenie 7. Kryjówka Konspekt 2. Drzewo Ćwiczenie 1. Liść na wietrze Ćwiczenie 2. Witalność Ćwiczenie 3. Zapach drzewa Ćwiczenie 4. Mistyczna kraina Ćwiczenie 5. Jakim jestem drzewem? Ćwiczenie 6. Cztery pory roku Ćwiczenie 7. Jakim ty jesteś drzewem? Konspekt 3. Krzesło Ćwiczenie 1. Wprowadzenie w temat Ćwiczenie 2. Równoważnia grupowa Ćwiczenie 3. Samodzielna równoważnia Ćwiczenie 4. Rozluźnianie Ćwiczenia typu II („sensoryczne”) Konspekt 4. Notatnik Ćwiczenie 1. Wirująca gazeta Ćwiczenie 2. Galimatias Ćwiczenie 3. Uliczna gazeta Ćwiczenie 4. Papierowy krąg Ćwiczenie 5. Książka emocji Ćwiczenie 6. Redaktor Konspekt 5. Pudełko czekoladek Ćwiczenie 1. Koło fortuny Ćwiczenie 2. Ulubiony smak czekoladki Ćwiczenie 3. Fabryka czekoladek Ćwiczenie 4. Ja jako czekoladka Ćwiczenie 5. Bombonierka Ćwiczenie 5a. Książka kucharska Ćwiczenie 6. Smaki świata Ćwiczenie 7. Spróbuj mnie Konspekt 6. Parasol Ćwiczenie 1. Rozkładanie parasolki Ćwiczenie 2. Wirujący parasol Ćwiczenie 3. Pada deszcz Ćwiczenie 4. Kropla deszczu Ćwiczenie 5. Projektant Ćwiczenie 6. Wykałaczka Ćwiczenia typu III („miękkie”) Konspekt 7. Płaszcz Ćwiczenie 1. Wywoływanie wietrznej pogody - ćwiczenie oddechowe 96 Ćwiczenie 2. Koci płaszcz Ćwiczenie 3. Bajka o krawcu Ćwiczenie 4. Łaty na płaszczu Ćwiczenie 5. Okrywanie płaszczem Konspekt 8. Gąbka Ćwiczenie 1. Oddech oczyszczający Ćwiczenie 2. Gąbka chłonie Ćwiczenie 3. Wyciskanie gąbki Ćwiczenie 4. Gąbka chłonie II Konspekt 9. Torba Ćwiczenie 1. Dociążenie Ćwiczenie 2. Podróżnik Ćwiczenie 3. Haiku lekkości Ćwiczenie 4. Lekkie pozycje i koan Treningi indywidualne Ćwiczenie: 10 głasków Ćwiczenie: smakosz Ćwiczenie: magiczny piasek Ćwiczenie: odkrywca Ćwiczenie: ogrody mandali Ćwiczenie: bukiet bodźców Ćwiczenie: stopklatka (oczyszczanie umysłu) Ćwiczenie: joga na dobry dzień Ćwiczenie: wyobraź sobie Ćwiczenie: latający dywan Ćwiczenie: gimnastyka statyczna Ćwiczenie: lustro Ćwiczenie: kołyska Ćwiczenie: masażyki jeżyki Ćwiczenie: bazgrołek Ćwiczenie: żelka Bank bajek. Elementy biblioterapii w oddziaływaniach relaksacyjnych
Sygnatura czytelni BWF: VII M 30
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8369 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przekład Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 516 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Tytuł oryginału: The learning revolution.
Bibliografia na stronach 497-503. Indeks.
Przyszłość Natychmiastowa komunikacja Świat bez granic ekonomicznych Cztery etapy prowadzące do wspólnej gospodarki światowej Handel i nauka przez Internet Nowe społeczeństwo usługowe Nowe sposoby wypoczynku | Zmiana form wykonywania pracy zawodowej Wzrost znaczenia kobiet Docenienie wspaniałych możliwości naszego mózgu | Kulturowy nacjonalizm | Rosnące szeregi klasy niższej | Aktywne starzenie się populacji | Metoda „zrób to sam" znowu w modzie | Przedsiębiorstwo wspólne | Triumf jednostki | Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się | Rola elektronicznych środków komunikacji | Uczmy się korzystać z komputera i Internetu | Konieczność edukacji rodzicielskiej | Priorytety opieki zdrowotnej we wczesnym dzieciństwie | Programy rozwojowe dla wczesnego dzieciństwa [ Na każdym etapie można nadrobić opóźnienia w nauce | Dostosowywanie sposobu nauczania do indywidualnego stylu przyswajania wiedzy | Nauczanie, jak się uczyć i jak myśleć | Czego zatem należy nauczać w szkole? | Uczenie się na czterech poziomach| Gdzie więc powinniśmy się uczyć? | Otwarty umysł i jasne wyrażanie myśli | Poznaj swój zadziwiający mózg Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera | Neurony, dendryty, komórki glejowe oraz system izolacji | Wiele różnych „ośrodków inteligencji" | Dwie półkule mózgowe | Jak nasz mózg przechowuje informacje | Cztery odrębne częstotliwości | Twój mózg zasilany jest tlenem i składnikami odżywczymi | Proste wskazówki na temat diety korzystnej dla mózgu | Znaczenie inteligencji emocjonalnej | Ciało i umysł jako jedność | Przewodnik samouka | Bierz przykład ze sportowców | Nie bój się marzyć i wyobraź sobie swoją przyszłość | Wyznaczaj sobie konkretne cele i terminy ich realizacji Szybko znajdź entuzjastycznie nastawionego doradcę Zacznij od stworzenia ogólnego obrazu | Pytaj! | Szukaj głównej zasady | Znajdź trzy najlepsze książki napisane przez praktyków, którzy odnieśli sukces w danej dziedzinie | Naucz się na nowo, jak czytać — tym razem szybciej, lepiej, z większą łatwością | Podczas nauki korzystaj z obrazu i dźwięku | Ucz się przez działanie | Nie rób liniowych notatek, tylko mapy skojarzeń [ łatwe sposoby przypomnienia sobie tego, czego się nauczyliśmy | Naucz się sztuki osiągania stanu jednoczesnej gotowości i odprężenia Stosuj skojarzenia jako punkty zaczepienia dla pamięci | Baw się, graj w gry | Ucz innych | Zapisz się na kurs przyspieszonego uczenia Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia | Zdefiniuj problem | Zdefiniuj idealne rozwiązanie i wyobraź je sobie | Zbierz wszystkie fakty | Przełam schemat | Wyjdź poza swoją dziedzinę | Baw się różnymi kombinacjami | Używaj wszystkich zmysłów | Wyłącz się i pozwól, by wszystko się „przetrawiło" | Odpręż się, słuchając muzyki lub obcując z naturą | Prześpij się z tym | Eureka! Jest! | Sprawdź poprawność swojego pomysłu | Prawidłowy start Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze | Najważniejsze lata Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat | Rozwój krok po kroku | Kieruj się zdrowym rozsądkiem | Wykorzystuj wszystkie zmysły Szkołą może być cały świat | Wspaniała sztuka porozumiewania się | Rodzice w roli pierwszych nauczycieli | Rodzice w ośrodkach przedszkolnych | Szkoła powinna kontynuować radosne podejście do nauki Tajemnica efektywnej nauki Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces | Prawdziwa nauka — szybka i zabawna Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia | Właściwy stan ducha i umysłu | Czynniki decydujące o dobrej prezentacji | Myślenie o tym, czego się nauczyliśmy, i przechowywanie wiadomości w głębszych pokładach pamięci Aktywizacja dostępu do zapamiętanego materiału | Stosuj to, czego się nauczyłeś | Powtarzaj, oceniaj i świętuj | sączymy wszystko razem | Eksperyment szkoły podstawowej Simon Guggenheim School | Płynna konwersacja po francusku w osiem tygodni | Nauka języka obcego w wojsku w rekordowo krótkim czasie | Nauczyciel stosujący metody zintegrowanego przyspieszonego nauczania |
Co przeszkadza w szerszym wykorzystaniu przełomowych odkryć? Rób to stylowo Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji | Określenie własnego stylu uczenia się Jak przyswajamy informacje | Jak porządkujemy i przetwarzamy informacje | Warunki, które wpływają na naszą zdolność uczenia się | Potrzeby fizyczne i biologiczne uwarunkowania wpływające na zdolność uczenia się | Jak określić styl uczenia się preferowany przez uczniów | Twój styl pracy | Cztery typy stylów myślenia | Implikacje dla szkół i poszczególnych osób | Co robić, gdy późno zaczynamy? Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości — co sprawia,że przynoszą dobre rezultaty | Dwie podstawowe zasady: zadbanie o połączenie umysł—ciało oraz umysł—mózg Specjalistyczna kinezjologia | Modele Domana, Palmera, Niklassonów i Hartiganów | Metoda „piłki, patyczka i ptaszka" | Nadrabianie zaległości w ortografii | „Pisanie po plecach" w wypadku problemów z rozróżnianiem liter | Nowozelandzkie innowacje w nauczaniu | Czterominutowy program nauki czytania | Program palcowo-fonetyczny | TARP — nauka czytania wspomagana nagraniem z kasety magnetofonowej Nauczanie rówieśnicze | Metoda „patrz i słuchaj" | Nowozelandzki program Reading Recovery | Indywidualne słowa podstawowe | Początki szkolnej matematyki | Nadrabianie zaległości za pomocą komputera | Program matematyczny SEED | Programy nadrabiania opóźnień dla osób niepełnosprawnych | Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze | Metody japońskiego biznesu jako sposób na poprawę funkcjonowania szkół | Nauka zintegrowana wykorzystuje cały świat jako klasę | Nauka zespołowa i metody oparte na przedstawianiu ogólnego obrazu Sześciotygodniowe kursy pozwalające stopniowo odnieść sukces | SuperCamp scala wszystkie elementy w spójną całość | Planowanie szkół przyszłości Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa. Szkoły jako działające przez cały rok ośrodki wiedzy i źródła informacji, z których członkowie miejscowej społeczności korzystają przez całe życie Ustalić, czego oczekuje klient | Zagwarantować klientowi zadowolenie z rezultatów | Zaspokoić potrzeby uczniów o różnych stylach uczenia się i oddziaływać na wszystkie rodzaje inteligencji | Stosować najlepsze światowe metody nauczania | Inwestować w najważniejsze bogactwo — nauczycieli | Niech każdy uczeń stanie się nauczycielem | W programie nauczania uwzględnić cztery elementy | Zmienić system oceniania | Korzystać z najnowszych technologii | Traktować całą społeczność jako źródło umożliwiające zdobywanie wiedzy | Każdemu przysługuje prawo wyboru | Przyszłość świata biznesu Ogromne możliwości rozwoju dla „uczącej się organizacji" | Możliwości stwarzane przez multimedia | Metody przyspieszonego uczenia jako produkt handlowy | Sprzedaż usług i szkoleń wraz z produktem | Przedsiębiorstwo jako ucząca się organizacja | Szkoły podstawowe i średnie jako przedsiębiorstwa handlowe | Zrób to! Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty | Singapurski model scentralizowanego przywództwa | Zdecentralizowany model nowozelandzki | Nowe wzorce szwedzkie | Najlepsze sposoby zdobywania dyplomu | Style zarządzania firmą | Model rozdawnictwa | Model sprzedaży przez Internet | Sposoby połączenia sfery biznesu z możliwościami multimediów i pracą nauczycieli | Wzorzec fundacji | Model międzynarodowej konferencji | Model uczącej się organizacji | Model „skupiska" | Chiński model powrotu do korzeni | Stwórz własny wzorzec szkoły przyszłości
Sygnatura czytelni BWF: X B 104
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155137 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Izabela Marczykowska Metody pracy z dziećmi z autyzmem w opiniach rodziców  Magdalena Christ Zastosowanie metody Freda Warnkego w terapii dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego  Ewa Gawlik Wczesne wspomaganie rozwoju w opinii rodziców dzieci objętych WWR na przykładzie Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Anna Steliga Intensyfikacja edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami Marta Niemiec Społeczne funkcjonowanie dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - możliwości wsparcia  Beata Gumienny Sytuacja społeczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej - doniesienia z badań Joanna Godawa „Przez uchylone drzwi...”, czyli zjawisko liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczęszczającego do klasy integracyjnej Sabina Pawlik „Muzeum dla nas” - możliwości udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną  Bogumiła Bobik, Maria Suszek „Chodź, pomaluj mój świat” - działalność plastyczna uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie Iwona Durek Tworzenie holistycznych form wsparcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i sprzężeniami na przykładzie sosnowieckich działań  Małgorzata Rel Wartość relacji interpersonalnych dla podnoszenia poziomu udziału w kulturze i rehabilitacji społecznej artystów z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie malarza Henryka Żarskiego Urszula Grzela Portret teatralny. Moment mal, bitte!  
Sygnatura czytelni BWF: X H 235
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-189.
Cyberzaburzenia fonoholizm nałogowe korzystanie z internetu Specyfika cyfrowych relacji i aktywności a cyberzaburzenia Sygnały o zbliżającym się cyberzaburzeniu kluczowe błędy rodziców Kierunki diagnozy i terapii przy cyberzaburzeniach Znaczenie snu w rozwoju dziecka Nadużywanie TC jako predykator cyberzaburzeń Domowa edukacja medialna jak modelować relacje dziecko-nowe technologie cyfrowe Właściwa organizacja czasu Metody modelowania aktywności dzieci i nastolatków poza technologiami cyfrowymi
Sygnatura czytelni BWF: IV I 38
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8577 (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
w opracowaniu: sygn. DS 3531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie z ozobotem : kolorowe kody / Dorota Kowalczyk. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 274, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Rozdział 1. Tworzenie trasy Rozdział 2. Kodowanie trasy Rozdział 3. Kody i polecenia Rozdział 4. Od pomysłu do programu — cz. I Rozdział 5. Ozobot i akcesoria Rozdział 6. „Witaj, świecie!", czyli wprowadzenie do środowiska OzoBlockly Rozdział 7. Od pomysłu do programu — cz. II Rozdział 8. Czym jest programowanie I co dalej z Ozobotem?
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ą 109
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149598 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
AAC dla każdego : poradnik dla rodziców i terapeutów / Magdalena Nosko-Goszczycka. - Wydanie 1. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 151 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 119-122.
Mamo, tato, ja się komunikuję Mity dotyczące AAC Słownik terminów AAC i prezentacja pierwszych pomocy Przegląd wybranych programów komunikacyjnych Pierwsze AAC-owe kroki dla rodzica . Pierwsze AAC-owe kroki dla terapeuty Zabawy komunikacyjne Pomoce terapeutyczne, które możesz zrobić sam Komiks Koniec, a może początek
Sygnatura czytelni BWF: IV B 12
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8413 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 207-228.
Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia | od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka Rozwój poznawczy Sprawności językowe i komunikacyjne Rozwój emocjonalny Rozwój społeczny Rozwój moralny Osobowość dziecka Dominujące formy aktywności Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej . Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną Dojrzałość i gotowość szkolna - rozważania terminologiczne Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej Dojrzałość fizyczna i motoryczna Dojrzałość intelektualna Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna Dojrzałość społeczna Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole . Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej Skala Gotowości Szkolnej (SGS) Integracja sensoryczna w świetle literatury Integracja sensoryczna - wyjaśnienia terminologiczne Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej Przetwarzanie sensoryczne Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się Terapia integracji sensorycznej Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Metoda Marianny i Christophera Knillów Metoda Bobathów Masaż Shantali Żonglowanie Efektywność terapii integracji sensorycznej - analiza wyników badań własnych Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5-6-letnich Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapń integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5-6-letnich Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapń integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5-6-letnich . Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapń integracji sensorycznej w zakresie lokańzacji bodźca wzrokowego u dzieci 5-6-letnich Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii
Sygnatura czytelni BWF: IV B 14
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148609 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8423 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 191-198.
Siegając pamiecią Coraz większa przepaść - dlaczego? Dokąd zmierzam Powoli w stronę domu Przekroczenie mostu Kołysanie dzieci Spokojniej, ale... Trochę mniej udawania Jak wytłumaczyć bliskim, kim jesteś Sposoby na przetrwanie dla strudentów z zespołem Aspergera Perspektywy zatrudnienia i odpowiedzialność Organizacja życia domowego Sposoby radzenia sobie z problemami z percepcją zmysłową Przemyślenia dla bliskich wspoerających osoby z zespołem Aspergera Grupy wsparcia i inne pomocne źródła
Sygnatura czytelni BWF: X H 237
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych Barbara Woynarowska ROZWÓJ BIOLOGICZNY CZŁOWIEKA Rozwój osobniczy człowieka Sfery rozwoju i ich wzajemny związek Etapy w rozwoju osobniczym Dymorfizm płciowy Rozwój fizyczny Procesy w rozwoju fizycznym Czynniki wpływające na rozwój fizyczny Genetyczne czynniki rozwoju fizycznego Środowiskowe czynniki rozwoju fizycznego Metody oceny rozwoju fizycznego Ocena wzrastania Ocena różnicowania Ocena dojrzewania Wiek rozwojowy i tendencje przemian w rozwoju fizycznym Najczęstsze zaburzenia w rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży Rozwój motoryczny Przebieg rozwoju motorycznego w ontogenezie Czynniki wpływające na rozwój motoryczny . Metody oceny rozwoju motorycznego Tendencje przemian sprawności fizycznej Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz potrzeby biologiczne w poszczególnych okresach życia człowieka Okres prenatalny Wczesne dzieciństwo Okres noworodkowy Okres niemowlęcy Okres poniemowlęcy Średnie i późne dzieciństwo Okres przedszkolny Młodszy wiek szkolny Okres adolescencji Okres dojrzewania płciowego Okres młodzieńczy Okres dorosłości Wczesna i średnia dorosłość Późna dorosłość – starzenie się i starość Rozwój psychoseksualny Zbigniew Izdebski Przebieg rozwoju psychoseksualnego Biologiczne, psychiczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju seksualnego Zachowania seksualne w dzieciństwie i w okresie dojrzewania Ryzykowne zachowania seksualne młodzieży i zapobieganie im Zaburzenia i problemy seksualne w dzieciństwie i młodości Wybrane układy i funkcje organizmu człowieka ważne dla procesów uczenia się Anna Kowalewska Układ nerwowy Wybrane informacje o budowie i funkcji układu nerwowego Zmiany w układzie nerwowym w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego Narządy zmysłów Zmysł dotyku, zmysł równowagi i propriocepcja Układ wzrokowy, jego budowa, funkcja i rozwój Układ słuchowy, jego budowa, funkcja i rozwój Fizjologiczne podłoże emocji Rodzaje emocji Składniki emocji Przetwarzanie emocji Rozwój mózgowego systemu regulacji emocji Fizjologiczny mechanizm reakcji stresowej i wpływ stresu na zdrowie oraz zdolność do uczenia się Reakcja stresowa Holistyczna reakcja na stres Wpływ stresu na zdrowie Wpływ stresu na zdolność do uczenia się . Biologiczne mechanizmy procesu uczenia się Rozwój i rodzaje uczenia się Pamięć Biologiczne uwarunkowania dysleksji rozwojowej Podstawowe potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania Żywienie Anna KowalewskaRegulacja pobierania pokarmu Zasady racjonalnego żywienia Związek między żywieniem, zdrowiem i dyspozycją do uczenia się Aktywność fizyczna Funkcje aktywności fizycznej w różnych okresach życia Zmiany aktywności fizycznej w ontogenezie i czynniki ją warunkujące Zalecany poziom aktywności fizycznej Niedostatki aktywności fizycznej u dzieci i młodzieży – przyczyny i skutki Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku . Rytmy biologiczne Praca, zmęczenie, odpoczynek Sen Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi Ochrona przed zanieczyszczeniami powietrza atmosferycznego Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem Ochrona przed hałasem Ochrona przed chorobami zakaźnymi ZDROWIE I WYBRANE PROBLEMY ZDROWOTNE DZIECI I MłODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM Zdrowie i czynniki je warunkujące Definiowanie zdrowia i holistyczne podejście do zdrowia Mierniki zdrowia i czynniki je warunkujące Związki między zdrowiem i edukacją Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży Zdrowie młodzieży w jej subiektywnej ocenie Zachowania zdrowotne młodzieży Główne problemy zdrowotne dzieci i młodzieży Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im Wypadki i urazy Zaburzenia zdrowia psychicznego Częstość występowania zaburzeń zdrowia psychicznego u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym Wybrane zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w wieku szkolnym Choroby przewlekłe Używanie substancji psychoaktywnych Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym ujawniającym się u dorosłych Zapobieganie przedwczesnemu rozwojowi miażdżycy Wczesne zapobieganie osteoporozie Wczesne zapobieganie rakowi szyjki macicy Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami NAUCZYCIELE – ICH ZDROWIE, JEGO OCHRONA I PROMOCJA Sytuacja demograficzno-społeczna nauczycieli w Polsce Czynniki ryzyka dla zdrowia i czynniki chroniące w zawodzie nauczyciela Wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego nauczycieli Zaburzenia zdrowia fizycznego nauczycieli Kondycja psychiczna i problemy zdrowia psychicznego nauczycieli Zespół wypalenia zawodowego Zachowania zdrowotne nauczycieli Działania dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli Ochrona zdrowia nauczycieli Promocja zdrowia nauczycieli ŚRODOWISKO I ORGANIZACjA PRACY SZKOŁY Środowisko społeczne szkoły Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły Budynek, jego pomieszczenia i teren szkoły Warunki sanitarno-higieniczne Mikroklimat i oświetlenie Meble szkolne Ograniczanie hałasu w szkole Zabezpieczenie przed wypadkami i urazami Aspekty zdrowotne organizacji pracy i życia szkoły Rozkład i organizacja lekcji Przerwy międzylekcyjne Żywienie w szkole Warunki i organizacja aktywności fizycznej w szkole PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ZDROWOTNYCH I ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH I PROMOCjA ZDROWIA W SZKOLE I PRZEDSZKOLU Profilaktyka chorób, problemów zdrowotnych i zachowań ryzykownych dla zdrowia w szkole Profilaktyka i jej poziomy Działania profilaktyczne w szkole Promocja zdrowia w szkole i przedszkolu Koncepcja promocji zdrowia Promocja zdrowia w szkole Szkoła promująca zdrowie Historia rozwoju szkoły promującej zdrowie w europie i w Polsce Definicja, standardy i model szkoły promującej zdrowie w Polsce Przedszkole promujące zdrowie Prace nad koncepcją przedszkola promującego zdrowie w Polsce Definicja, standardy i model przedszkola promującego zdrowie w Polsce
Sygnatura czytelni BWF: VII E 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8782 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności