Mózg
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(85)
Forma i typ
Książki
(57)
Artykuły
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(27)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia Główna
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(6)
Biblioteka WEiZ
(2)
Biblioteka WWFiF
(27)
Autor
Mikołajewska Emilia
(7)
Kwolek Andrzej
(4)
Brzyska Maria
(3)
Grabowska Anna (1948- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Górska Teresa (1932- )
(3)
Zagrodzka Jolanta (1947- )
(3)
Arbib Michael A
(2)
Bogusławski Stanisław
(2)
Ditfurth Hoimar von (1921-1989)
(2)
Drużbicki Mariusz
(2)
Harciarek Michał
(2)
Iłowiecki Maciej (1935- )
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Spitzer Manfred (1958- )
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Young John Zachary
(2)
Andrzejewski Waldemar
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bejer Agnieszka
(1)
Bilińska Małgorzata
(1)
Biliński Grzegorz
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Blinowska Katarzyna
(1)
Bojko Józef
(1)
Bolewska Anna
(1)
Buchajczyk Bożena
(1)
Buonomano Dean V. (1965- )
(1)
Busch Volker
(1)
Cacioppo John T. (1951- 2018)
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Carr Nicholas G. (1959- )
(1)
Chang David S
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Clair Anne-Hélène (1982- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Cortright Brandt
(1)
Cytowicz-Karpiłowska Wirginia
(1)
Cywińska-Wasilewska Grażyna
(1)
Czub Jadwiga
(1)
Damasio Antonio R. (1944- )
(1)
Darby David (1957- )
(1)
Dorosiewicz Krystyna
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dzięcioł Katarzyna
(1)
Farbiszewski Ryszard
(1)
Farinella Matteo (1984- )
(1)
Fields R. Douglas
(1)
Fuchs Małgorzata
(1)
Glinski Michael D
(1)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Goodale Melvyn A
(1)
Gołębiowski Patryk
(1)
Grasza Wadim
(1)
Greenberg Melanie
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grysińska Anna
(1)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Górska Marta (medycyna)
(1)
Głowacki Jan
(1)
Hagerman Eric
(1)
Halska Urszula
(1)
Halski Tomasz
(1)
Hohol Mateusz (1987- )
(1)
Idaszak Barbara
(1)
Iwański Szczepan
(1)
Jagodzinska Maria
(1)
Jagodzińska Maria (1942- )
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Jankowski Andrzej (anglista)
(1)
Jaracz Krystyna
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Johnson Ned (1970- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Karpiłowski Bohdan
(1)
Karpiński Maciej (1950- )
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kassolik Krzysztof
(1)
Kempny Danuta
(1)
Kiebzak Wojciech
(1)
Kijowski Stanisław
(1)
Kimble Daniel
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kontewicz Waldemar
(1)
Kowalski Ireneusz
(1)
Kozłowski Robert
(1)
Kołodziej Krzysztof
(1)
Kranc Robert
(1)
Króliczak Grzegorz
(1)
Kułakowska Zofia
(1)
Kyriacou Charalambos P
(1)
Laskowska-Grasza Justyna
(1)
LeDoux Joseph
(1)
Lee Ilchi (1950- )
(1)
Leonczuk Piotr
(1)
Levine Peter A. (1942- )
(1)
Longawa Krystyna
(1)
Magoń Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(84)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Sportowcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Mózg
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(11)
Podręczniki akademickie
(6)
Poradnik
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Podręcznik
(4)
Poradniki
(2)
Atlasy anatomiczne
(1)
Komiks
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(8)
Biologia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Fizyka i astronomia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(28)
85 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
K. tyt. także w jęz. ang.
Bibliogr.s. [285] - 295
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 296 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Problemów ; T.229)
Tyt. oryg. : The metaphorical brain.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: dlaczego dzień może być krótszy niż godzina, a minuta dłuższa od dnia.
Bibliografia, netografia na stronach 353-389. Indeks.
Streszczenie: Twój mózg nieustannie mierzy czas. Kiedy rozmawiasz, precyzyjnie określa długość trwania każdej sylaby, a także dźwięków, gdy słuchasz muzyki, wie ile trwa doba, a nawet miesiąc. Mózg to wspaniały zegar! Jak ludzki mózg mierzy czas? Jak robią to mózgi zwierząt? I czym w ogóle jest czas: obiektywną wielkością fizyczną, czy może tylko wytworem mózgu? W swojej książce "Mózg, władca czasu", Dean Buonomano poszukuje odpowiedzi na te niezwykle ważne pytania - odpowiedzi, od których zależy więcej, niż myślisz. [str. wyd.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Kolejny raz od nadmiaru zmartwień pęka ci głowa? Nie możesz spać, bo kotłują się w niej chaotyczne myśli, pulsują zadania do natychmiastowego wykonania, nabrzmiewają zaległe terminy? Niekończące się wiadomości przyprawiają cię o palpitacje serca? Nie możesz się skoncentrować? Jeśli choć na jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś „tak” − ta książka jest dla ciebie. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152420 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 245-298. Indeks.
Wprowadzenie do neuronauki społecznej Ewolucja zachowań społecznych Mózg społeczny szarańczy pustynnej Neuronauka i neuronauka społeczna Co czyni nas ludźmi? Doktryna analizy wielopoziomowej i złoty trójkąt Kontakty społeczne są ważne Zdrowe więzi społeczne Pomiar obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej Ewolucyjna teoria samotności Ścieżki i konsekwencje izolacji społecznej Teoretyczne ścieżki łączące samotność ze śmiertelnością we współczesnym świecie Postrzegana izolacja społeczna a funkcjonowanie mózgowiaMózg społeczny Metody badania mózgu społecznego Metody neuroobrazowe Procesy epigenetyczne i ekspresja genów w mózgu społecznym Ewolucja mózgu społecznego Narodziny Homo sapiens Hipoteza mózgu społecznego Rozwój mózgu społecznego w okresie niemowlęcym Rozwój mózgu społecznego dzięki zdrowym związkom społecznym Siły łączące Zarażanie emocjonalne, przyjmowanie perspektywy afektywnej i empatia Imitacja i identyfikacja Mentalizacja Perspektywa egocentryzmu Perspektywa symulacji Perspektywa teorii umysłu Wiele ścieżek Uczenie społeczne Percepcja społeczna: czytanie twarzy Postrzeganie twarzy Sygnały statyczne Sygnały powolne Sygnały sztuczne Sygnały szybkie Ekspresja emocji Badania pacjentów i zwierząt Negatywne emocje moralne Oszustwa społeczne: czytanie oczu Zwodnicze ekspresje Czytanie oczu Kierunek spojrzenia Umiejętność oszukiwania i wykrywanie oszustw Organizacja funkcjonalna ośrodkowego układu nerwowego Zwodnicze sygnały i ekspresje – nowe spojrzenie Integracja wpływów fizycznych, kontekstowych i behawioralnych Procesy grupowe Konkurencja międzygatunkowa i wewnątrzgatunkowa Wzajemność Grupy własne i grupy obce Neuronalne podłoże uprzedzeń i stereotypów Stereotypizacja Uprzedzenia i dyskryminacja Łagodzenie stereotypów i uprzedzeń Altruistyczne karanie i współpraca Wpływ społeczny Konformizm Posłuszeństwo wobec autorytetów Perswazja Ewolucyjny i kulturowy wkład w perswazję Komunikacja i perswazja Zdrowe więzi społeczne Od „ja” do „my” Namiętna miłość romantyczna Inne rodzaje miłości i popędy biologiczne Szybkość miłości w ludzkim mózgu Romantyczne odrzucenie Poznawcze korzyści miłości Korzyści miłości dla poznania ucieleśnionego Korzyści miłości dla poznania społecznego Ewolucyjna teoria samotności Cacioppo (ETL)
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 110
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Tytuł oryginału: The shallows : what the Internet is doing to our brains.
Bibliografia na stronach 275-279.
Po co myśleć? Przecież masz internet! Doświadczamy właśnie odwrócenia intelektualnej ewolucji naszego gatunku. Z czcicieli wiedzy i mądrości jako przymiotu ściśle związanego z osobowością znów stajemy się myśliwymi i zbieraczami, tym razem w elektronicznym lesie pełnym informacji. Internet wkroczył w nasze życie i bezpowrotnie je przewartościował. Przekształcił sposób, w jaki myślimy i działamy. Nasze problemy z koncentracją, coraz krótsze i uboższe wypowiedzi oraz problemy z przyswajaniem długich tekstów nie są dziełem przypadku. Czyżbyśmy stawali się coraz bardziej płytcy? Czyżby narzędzie, które powstało po to, by nam służyć, przejęło nad nami władzę? Nicholas Carr pokazuje, jak nowe media zmieniają nas samych i otaczającą nas rzeczywistość. Wyrasta przy tym na współczesnego Marshalla McLuhana. Jego książka wywołała w USA zażartą dyskusję, w którą zaangażowało się wielu publicystów i prestiżowych wydawców. Carr serwuje nam coś więcej niż tylko dogłębną i zaskakującą analizę socjologiczną: jego wywód to przede wszystkim wspaniała intelektualna uczta, pełna nieszablonowych przemyśleń i frapujących anegdot. Bez względu na to, czy jesteś zafascynowany możliwościami globalnej sieci, czy też raczej podejrzewasz, że konsekwencją jej rozwoju będzie zagłada rodzaju ludzkiego, warto dowiedzieć się, jak internet oddziałuje na Twój mózg i jak zmieni to Twoją przyszłość. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153500 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Wydanie 1. - Warszawa : Difin, 2019. - 156 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 148-151.
Teoretyczne podstawy neuropedagogiki Neuropedagogika, czyli co? Teoretyczne podstawy badań neuropedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education) Elementy budowy układu nerwowego Neuromity w edukacji dzieci Z historii neuromitów Teoria inteligencji wielorakich Teoria stylów uczenia się Kinezjologia edukacyjna Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu Okresy krytyczne w rozwoju i mit trzech lat Wielozadaniowość Neurofakty w nauczaniu Neurofakt, czyli co? Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli Mózg filtruje informacje - kluczem do sukcesu jest motywacja Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję Płeć ma znaczenie - o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 17 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: VII K 92
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147722 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: Teoria i praktyka panowania nad mózgiem i emocjami.
Bibliografia na stronach 283-[303].
Zrozumieć mózg 1.Działanie mózgu 2.Mózg nawyków 3.Mózg emocjonalny 4.Plastyczność mózgu 5.Uczenie się 6.Jak emocje pomagają w adaptacji 7.Unikanie i kontrola 8.Rola wyrażania emocji 9.Myśli i emocje: od normy do ekstremum 10.Siła zniekształceń poznawczych 11.Siła zasad moralnych 12.Siła schematów emocjonalnych 13.Dlaczego nie wszyscy funkcjonujemy tak samo? Przejmujemy kontrolę: narzędzia 14.Psychoedukacja: zrozumieć, co się ze mną dzieje 15.Akceptacja jako środek na cierpienie emocjonalne16. Sprecyzowanie celów życiowych („Jak chcę przeżyć swoje życie?") 17.Ruminacje i decentracja 18.Technika odczekania 19.Asertywność 20.Uważność 21.Restrukturyzacja poznawcza 22.Techniki podejmowania decyzji 23.Sposoby uczenia się 24.Oczyszczenie emocjonalne dzięki ćwiczeniu pisania 25.Ekspozycja Codzienna praktyka Radzenie sobie z codziennością 26.Niepokój 27.Lęki egzystencjalne 28.Smutek 29.Samoocena i wiara w siebie 30.Stres 31.Wypalenie 32.Perfekcjonizm 33.Motywacja i odwlekanie 34.Poszukiwanie szczęścia 35.Niepewność codziennego życia 36.Przygnębienie 37.Gniew i poczucie niesprawiedliwości 38.Impulsywność 39.Sen 40.Alkohol i substancje psychoaktywne 41.Aktywność fizyczna 42.Dieta 43.Sfera zawodowa 44.Relacje rodzinne 45.Przyjaźń 46.Miłość 47.Żałoba i rozstanie 48.Przepracowanie wczesnych nieadaptacyjnych schematów 49.Problemy utrzymujące się mimo starań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154145 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The neurogenesis diet and lifestyle: upgrade your brain, upgrade your life.
Bibliografia na stronach 281-[322].
Rewolucja neurogenezy Program: ulepsz swój cały mózg Dieta Ciało Serce Umysł Dusza Zwiększenie neurogenezy poprzez nie spowalnianie jej Składając wszystko w całość: w kierunku neurogennego stylu życia.
Sygnatura czytelni BWF: VII C 46
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Błąd Kartezjusza : emocje, rozum i ludzki mózg / Antonio Damasio ; przedmowa Mateusz Hohol ; tłumaczenie Maciej Karpiński. - Wydanie poszerzone, pierwsze w tej edycji. - Kraków : Copernicus Center Press, 2022. - 319, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: Descartes' error : emotion, reason, and the human brain.
Bibliografia na stronach 306-310. Indeks.
Czy umysł można oderwać od ciała? Czy podejmując decyzje warto polegać na emocjach? Jak współpracują ze sobą „serce” i „rozum”? Łącząc swoje bogate doświadczenie badacza mózgu z przenikliwością filozofa, Antonio Damasio wytyka Kartezjuszowi tytułowy błąd. Polega on na oddzielaniu umysłu od ciała, a w konsekwencji także rozumu od emocji, i tego co w nas typowo ludzkie od tego co zwierzęce. Studiując przypadki pacjentów neurologicznych oraz opierając się na wynikach badań eksperymentalnych, przekonuje on, że racjonalne decyzje to nie te kierowane jedynie „chłodną kalkulacją”, ale oparte na emocjach i uczuciach. Twierdząc, że choć bez mózgu nasze życie wewnętrzne byłoby niemożliwe, Damasio sprzeciwia się poglądowi, że umysł to po prostu kora mózgowa. Wskazuje, że nasza psychika wyłania się w toku cielesnych interakcji ze środowiskiem przetwarzanych przez złożone obwody neuronalne. W "Błędzie Kartezjusza" Damasio podważa wiele tradycyjnych poglądów na umysł, poznanie i emocje, wskazując na siłę neuronauki w wyjaśnianiu natury ludzkiej. Jednocześnie w przystępny sposób prowokuje on do samodzielnego myślenia o myśleniu. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153490 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tyt. oryg.: Der Geist fiel nicht vom Himmel.
Tzw. seria Plus Minus Nieskończoność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78526 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Tyt. oryg.: Der Geist fiel nicht vom Himmel.
Tzw. seria Plus Minus Nieskończoność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 60387
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przekład Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 516 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Tytuł oryginału: The learning revolution.
Bibliografia na stronach 497-503. Indeks.
Przyszłość Natychmiastowa komunikacja Świat bez granic ekonomicznych Cztery etapy prowadzące do wspólnej gospodarki światowej Handel i nauka przez Internet Nowe społeczeństwo usługowe Nowe sposoby wypoczynku | Zmiana form wykonywania pracy zawodowej Wzrost znaczenia kobiet Docenienie wspaniałych możliwości naszego mózgu | Kulturowy nacjonalizm | Rosnące szeregi klasy niższej | Aktywne starzenie się populacji | Metoda „zrób to sam" znowu w modzie | Przedsiębiorstwo wspólne | Triumf jednostki | Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się | Rola elektronicznych środków komunikacji | Uczmy się korzystać z komputera i Internetu | Konieczność edukacji rodzicielskiej | Priorytety opieki zdrowotnej we wczesnym dzieciństwie | Programy rozwojowe dla wczesnego dzieciństwa [ Na każdym etapie można nadrobić opóźnienia w nauce | Dostosowywanie sposobu nauczania do indywidualnego stylu przyswajania wiedzy | Nauczanie, jak się uczyć i jak myśleć | Czego zatem należy nauczać w szkole? | Uczenie się na czterech poziomach| Gdzie więc powinniśmy się uczyć? | Otwarty umysł i jasne wyrażanie myśli | Poznaj swój zadziwiający mózg Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera | Neurony, dendryty, komórki glejowe oraz system izolacji | Wiele różnych „ośrodków inteligencji" | Dwie półkule mózgowe | Jak nasz mózg przechowuje informacje | Cztery odrębne częstotliwości | Twój mózg zasilany jest tlenem i składnikami odżywczymi | Proste wskazówki na temat diety korzystnej dla mózgu | Znaczenie inteligencji emocjonalnej | Ciało i umysł jako jedność | Przewodnik samouka | Bierz przykład ze sportowców | Nie bój się marzyć i wyobraź sobie swoją przyszłość | Wyznaczaj sobie konkretne cele i terminy ich realizacji Szybko znajdź entuzjastycznie nastawionego doradcę Zacznij od stworzenia ogólnego obrazu | Pytaj! | Szukaj głównej zasady | Znajdź trzy najlepsze książki napisane przez praktyków, którzy odnieśli sukces w danej dziedzinie | Naucz się na nowo, jak czytać — tym razem szybciej, lepiej, z większą łatwością | Podczas nauki korzystaj z obrazu i dźwięku | Ucz się przez działanie | Nie rób liniowych notatek, tylko mapy skojarzeń [ łatwe sposoby przypomnienia sobie tego, czego się nauczyliśmy | Naucz się sztuki osiągania stanu jednoczesnej gotowości i odprężenia Stosuj skojarzenia jako punkty zaczepienia dla pamięci | Baw się, graj w gry | Ucz innych | Zapisz się na kurs przyspieszonego uczenia Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia | Zdefiniuj problem | Zdefiniuj idealne rozwiązanie i wyobraź je sobie | Zbierz wszystkie fakty | Przełam schemat | Wyjdź poza swoją dziedzinę | Baw się różnymi kombinacjami | Używaj wszystkich zmysłów | Wyłącz się i pozwól, by wszystko się „przetrawiło" | Odpręż się, słuchając muzyki lub obcując z naturą | Prześpij się z tym | Eureka! Jest! | Sprawdź poprawność swojego pomysłu | Prawidłowy start Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze | Najważniejsze lata Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat | Rozwój krok po kroku | Kieruj się zdrowym rozsądkiem | Wykorzystuj wszystkie zmysły Szkołą może być cały świat | Wspaniała sztuka porozumiewania się | Rodzice w roli pierwszych nauczycieli | Rodzice w ośrodkach przedszkolnych | Szkoła powinna kontynuować radosne podejście do nauki Tajemnica efektywnej nauki Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces | Prawdziwa nauka — szybka i zabawna Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia | Właściwy stan ducha i umysłu | Czynniki decydujące o dobrej prezentacji | Myślenie o tym, czego się nauczyliśmy, i przechowywanie wiadomości w głębszych pokładach pamięci Aktywizacja dostępu do zapamiętanego materiału | Stosuj to, czego się nauczyłeś | Powtarzaj, oceniaj i świętuj | sączymy wszystko razem | Eksperyment szkoły podstawowej Simon Guggenheim School | Płynna konwersacja po francusku w osiem tygodni | Nauka języka obcego w wojsku w rekordowo krótkim czasie | Nauczyciel stosujący metody zintegrowanego przyspieszonego nauczania |
Co przeszkadza w szerszym wykorzystaniu przełomowych odkryć? Rób to stylowo Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji | Określenie własnego stylu uczenia się Jak przyswajamy informacje | Jak porządkujemy i przetwarzamy informacje | Warunki, które wpływają na naszą zdolność uczenia się | Potrzeby fizyczne i biologiczne uwarunkowania wpływające na zdolność uczenia się | Jak określić styl uczenia się preferowany przez uczniów | Twój styl pracy | Cztery typy stylów myślenia | Implikacje dla szkół i poszczególnych osób | Co robić, gdy późno zaczynamy? Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości — co sprawia,że przynoszą dobre rezultaty | Dwie podstawowe zasady: zadbanie o połączenie umysł—ciało oraz umysł—mózg Specjalistyczna kinezjologia | Modele Domana, Palmera, Niklassonów i Hartiganów | Metoda „piłki, patyczka i ptaszka" | Nadrabianie zaległości w ortografii | „Pisanie po plecach" w wypadku problemów z rozróżnianiem liter | Nowozelandzkie innowacje w nauczaniu | Czterominutowy program nauki czytania | Program palcowo-fonetyczny | TARP — nauka czytania wspomagana nagraniem z kasety magnetofonowej Nauczanie rówieśnicze | Metoda „patrz i słuchaj" | Nowozelandzki program Reading Recovery | Indywidualne słowa podstawowe | Początki szkolnej matematyki | Nadrabianie zaległości za pomocą komputera | Program matematyczny SEED | Programy nadrabiania opóźnień dla osób niepełnosprawnych | Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze | Metody japońskiego biznesu jako sposób na poprawę funkcjonowania szkół | Nauka zintegrowana wykorzystuje cały świat jako klasę | Nauka zespołowa i metody oparte na przedstawianiu ogólnego obrazu Sześciotygodniowe kursy pozwalające stopniowo odnieść sukces | SuperCamp scala wszystkie elementy w spójną całość | Planowanie szkół przyszłości Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa. Szkoły jako działające przez cały rok ośrodki wiedzy i źródła informacji, z których członkowie miejscowej społeczności korzystają przez całe życie Ustalić, czego oczekuje klient | Zagwarantować klientowi zadowolenie z rezultatów | Zaspokoić potrzeby uczniów o różnych stylach uczenia się i oddziaływać na wszystkie rodzaje inteligencji | Stosować najlepsze światowe metody nauczania | Inwestować w najważniejsze bogactwo — nauczycieli | Niech każdy uczeń stanie się nauczycielem | W programie nauczania uwzględnić cztery elementy | Zmienić system oceniania | Korzystać z najnowszych technologii | Traktować całą społeczność jako źródło umożliwiające zdobywanie wiedzy | Każdemu przysługuje prawo wyboru | Przyszłość świata biznesu Ogromne możliwości rozwoju dla „uczącej się organizacji" | Możliwości stwarzane przez multimedia | Metody przyspieszonego uczenia jako produkt handlowy | Sprzedaż usług i szkoleń wraz z produktem | Przedsiębiorstwo jako ucząca się organizacja | Szkoły podstawowe i średnie jako przedsiębiorstwa handlowe | Zrób to! Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty | Singapurski model scentralizowanego przywództwa | Zdecentralizowany model nowozelandzki | Nowe wzorce szwedzkie | Najlepsze sposoby zdobywania dyplomu | Style zarządzania firmą | Model rozdawnictwa | Model sprzedaży przez Internet | Sposoby połączenia sfery biznesu z możliwościami multimediów i pracą nauczycieli | Wzorzec fundacji | Model międzynarodowej konferencji | Model uczącej się organizacji | Model „skupiska" | Chiński model powrotu do korzeni | Stwórz własny wzorzec szkoły przyszłości
Sygnatura czytelni BWF: X B 104
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155137 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143862 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmysły / dr Matteo Farinella ; przekład Jacek Konieczny. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Marginesy, 2020. - 159, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: The senses.
Streszczenie: Zmysły o kolejny po Neurokomiksie komiks Matteo Farinellego, ilustratora oraz doktora neurologii University College w Londynie, w którym w dowcipny i przystępny sposób przedstawia tajniki funkcjonowania ludzkiego ciała. Wszystkie fakty i najważniejsze informacje o pięciu zmysłach oparte są w tym komiksie o najnowsze naukowe ustalenia. [Strona wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149949 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności