Zmiana społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEiZ
(4)
Biblioteka WWFiF
(5)
Autor
Szczygielski Kazimierz
(2)
Wódz Jacek
(2)
Bartkowski Jerzy
(1)
Bałdys Patrycja
(1)
Bereś Anna
(1)
Besta Tomasz
(1)
Biga Bartłomiej
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Boguszewski Rafał
(1)
Boudon Raymond (1934- )
(1)
Carnoy Martin
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grzymała-Moszczyńska Joanna
(1)
Gwiazda Adam
(1)
Górska Paulina
(1)
Hałas Elżbieta
(1)
Hrynkiewicz Józefina (1946- )
(1)
Janicka Krystyna
(1)
Jałowiecki Bohdan. Kilka tematów z "Lekcji socjologii" Michaela Wieviorki (pol.)
(1)
Jaśko Katarzyna
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Karpowicz Annieszka
(1)
Kojder Andrzej
(1)
Kopczak-Wirga Anna
(1)
Kowalski Krzysztof (1947- )
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Kretek Henryk
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kuzior Aleksandra
(1)
Kuświk Bartosz
(1)
Kwilecki Andrzej (1928- )
(1)
Laszuk Mirosława
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Mannheim Karl (1893-1947)
(1)
Milian Lech (1932- )
(1)
Misztal Bronisław (1946- ). Socjologia Alaina Touraine'a i jej wpływ na modernizację myślenia o społeczeństwie w Polsce (pol.)
(1)
Piekutowska Agnieszka
(1)
Piątek Katarzyna (nauki socjologiczne)
(1)
Pucek Zbigniew
(1)
Pyka Robert (1979- ). Teoria działania i samotworzenia się społeczeństwa jako nowatorski wkład Alaina Touraine'a do współczesnej socjologii francuskiej i światowej (pol.)
(1)
Pyka Robert. Raymond Boudon we współczesnej socjologii francuskiej (pol.)
(1)
Pyka Robert. Socjolog jako zaangażowany uczestnik debaty publicznej : dialektyka roli współczesnego socjologa w ujęciu Michela Wieviorki (pol.)
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Rauziński Robert (1933- )
(1)
Rażniewski Andrzej
(1)
Rymarczyk Piotr
(1)
Solga Brygida
(1)
Sołdra-Gwiżdż Teresa
(1)
Susskind Daniel
(1)
Susskind Richard E. (1961- )
(1)
Szafraniec Krystyna
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Sztompka Piotr
(1)
Słodkowska Inka
(1)
Tapscott Don (1947- )
(1)
Therborn Göran (1941- )
(1)
Tomczonek Zofia (1943- )
(1)
Touraine Alain (1925- )
(1)
Trąbka Agnieszka
(1)
Tuziak Arkadiusz
(1)
Tuziak Bożena
(1)
Vos Jeannette (1943- )
(1)
Wesołowska-Betkier Sylwia
(1)
Wiatr Jerzy Józef (1931- )
(1)
Wieviorka Michel (1946- )
(1)
Zagórski Krzysztof (1941- )
(1)
Łuczak Mikołaj Jacek
(1)
Łuczewski Michał. Wprowadzenie do teorii działania Raymonda Boudona (pol.)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(31)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Zmiana społeczna
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(2)
Europa
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Polska Wschodnia (region)
(1)
Śląsk (Polska ; region)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
34 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 141788 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [371]-407. Indeks.
Co motywuje do działania na rzecz zmiany społecznej? Czym jest aktywizm? Niesprawiedliwy podział zasobów i relatywna deprywacja Identyfikacja z grupą własną Solidarność z inną grupą Zagrożone wartości moralne Pozytywne emocje czerpane z zaangażowania na rzecz ważnej sprawy Od teorii do praktyki Oczekiwanie sukcesu a działanie na rzecz sprawy Sukces, czyli co dokładnie? W jaki sposób porażki i sukcesy wpływają na zaangażowanie? Co zrobić, jeśli działamy w sprawie, która ma niskie poparcie społeczne? Podkreśl wagę sprawy Zarysuj długofalowe cele ale daj również poczucie krótkoterminowych, mniejszych sukcesów Strategicznie operuj lękiem i poczuciem zagrożenia Daj powody do nadziei Podkreśl znaczenie indywidualnego wkładu w sukces Zarysuj tendencję wzrostową Na koniec Od teorii do praktyki Dlaczego ludzie się nie angażują? „Ale o co i po co wy chcecie walczyć?” „Jest super, a przynajmniej nie jest aż tak źle „Ale przecież nie będę walczył przeciwko znajomym „Mamy szanse i możliwości, więc o co ci chodzi?” „Nie działam, bo inni zrobią to za mnie” „Nie lubię aktywistów” „Ten cel jest za trudny i w ogóle to mam inne rzeczy na głowie” Od teorii do praktyki Przywództwo Przywódcy, czyli kto? Przywództwo i budowanie wspólnoty Kierować, ale jak? Przywództwo kolektywne Kontekst ma znaczenie! Poczucie zagrożenia Kultura Złożoność poznawcza Kobiety dobrymi liderami? Kto by pomyślał Konsekwencje władzy Procesy grupowe a aktywizm Dla mojej grupy poświęcę wszystko Pułapki braku krytycyzmu wobec swoich Komunikacja w zespole Trudna miłość? Dla dobra grupy, choć wbrew niej Gdy ludzie odchodzą (z grupy Spory, rozłamy Od teorii do praktyki Przemoc w działaniach zbiorowych Jak postrzegane są działania przemocowe Sprawa jest ważna i postrzegana w kategoriach moralnych Niezaspokojona jest potrzeba sensu i znaczenia Przemoc jest postrzegana jako efektywne narzędzie zmiany Inni ludzie w bezpośrednim otoczeniu popierają przemoc Z potrzeby przygody i poczucia ekscytacji Radykalne organizacje w ruchu - pomagają czy przeszkadzają Zbiorowe działanie w solidarności z grupami obcymi i przeciwko nim Dlaczego potrzebni są uprzywilejowani sojusznicy Źródła solidarności z grupami niskiego statusu Postrzeganie niesprawiedliwości i złość Przyjmowanie perspektywy i empatia Pozytywne postawy Identyfikacja grupowa Kontakt międzygrupowy Co przeszkadza w zaangażowaniu na rzecz grup niskiego statusu Nowoczesne uprzedzenia Narcystyczna identyfikacja z grupą własną Przekonania wspierające hierarchię społeczną Czy to jeszcze solidarność? Zbiorowe działanie przeciwko grupom obcym Czym jest populizm Poczucie zagrożenia i uprzedzenia Kolektywny narcyzm Uzasadnianie systemu Sieci społeczne, działania online i różne twarze aktywizmu Nie tylko psychologia. Zewnętrzne źródła zbiorowego działania Czy efekty działania na rzecz jednej sprawy przekładają się na inne działania Zjednoczeni przynależnością, zjednoczeni wspólną sprawą. Aktywność obywatelska a zmiana społeczna Aktywizm internetowy - różny od aktywizmu offline czy podobny? Media społecznościowe a przepływ informacji Aktywność online a mobilizowanie ludzi do zmiany społecznej Wypalenie aktywistyczne Wypalenie aktywistyczne - co to takiego? Źródła wypalenia Poziom indywidualny Poziom organizacji Poziom społeczno-polityczny Jak przeciwdziałać wypaleniu Działania indywidualne Na poziomie organizacji Jak się organizować? Rady dla aktywistek i aktywistów Konflikt celów Jak włączyć innych ludzi w realizację naszego celu Cele umiarkowane czy rewolucyjne Dopasowanie środków do zaangażowania Jak zdobyć wpływ na rzeczywistość Zdobądź sojuszniczki i współpracowników Kto jeszcze może nam pomóc i co z tego będzie mieć Poszerz wachlarz stosowanych środków! Jak organizować pracę na rzecz zmiany świata? Zatrudniać czy nie zatrudniać - oto jest pytanie Jak dobrze koordynować prace zespołu Jak radzić sobie z trudnymi współpracowniczkami i problematycznymi towarzyszami walki Komunikacja Jak organizować efektywne spotkania Jak rozmawiać w dużej grupie Komunikacja online - jak ją organizować i zapobiegać konfliktom Komunikacja ze środowiskiem zewnętrznym - prasa, koalicje z innymi organizacjami Skąd wziąć na to wszystko pieniądze? Wielki cel = małe wkłady x duża liczba osób
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 82
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148587 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Współczesne transformacje instytucji własności : perspektywa ekonomiczna / Bartłomiej Biga. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2023. - 234 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 221-229.
Rozdział 1. Instytucja własności 1.1. Własność i posiadanie 1.2. Ograniczone prawa rzeczowe i stosunki zobowiązaniowe 1.3. Własność w ekonomicznej analizie prawa 1.4. Specyfika własności intelektualnej i innych zasobów niematerialnych Rozdział 2. Czynniki transformujące instytucję własności 2.1. Gospodarka współdzielenia 2.2. Cyfryzacja gospodarki 2.3. Złożoność projektów i zwrot ku współwytwarzaniu 2.4. Unikanie własności Rozdział 3. Czynniki przeciwdziałające transformacjom instytucji własności 3.1. Nieadekwatne standardy rachunkowości 3.2. Uwłasnościowienie zasobów niematerialnych 3.3. Postrzeganie ekonomicznej roli własności intelektualnej w orzecznictwie sądów (badanie orzeczeń Sądu Najwyższego) 3.4. Wartości liberalne i konserwatywne Rozdział 4. Gotowość do rezygnacji z własności wybranych kategorii rzeczy - analiza wyników badania 4.1. Metodologia badania 4.2. Różnice pokoleniowe w podejściu do własności 4.3. Własność a inne niż wiek cechy respondentów 4.4. Wpływ doświadczeń z dostępem na życzenie na gotowość do rezygnacji z własności 4.5. Oczekiwania wobec polityk publicznych a gotowość do rezygnacji z własności 4.6. Gotowość do rezygnacji z własności - podsumowanie Rozdział 5. Skutki współczesnych transformacji instytucji własności 5.1. Zastępowanie sprzedaży produktów świadczeniem usług 5.2. Rozwój wirtualnych platform i monopsonizacja 5.3. Dyfuzyjne metody zarządzania własnością intelektualną 5.4. Osłabienie efektu posiadania i modyfikacja heurystyk opisanych w ekonomii behawioralnej 5.5. Uwspólnianie zasobów i mniejsze obciążanie środowiska naturalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154391 N, 154390 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Współczesne Teorie Socjologiczne ; 8)
Tyt. oryg.: La logique du social : introduction á l'analyse sociologique.
Bibliogr. s. [157]-164. Indeksy.
Zawiera m. in. Wprowadzenie do teorii działania Raymonda Boudona / Michał Łuczewski. Raymond Boudon we współczesnej socjologii francuskiej / Robert Pyka i Jacek Wódz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124141 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116772 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Tyt. oryg. : The Post-Capitalist Society.
Sygnatura czytelni BWZ: XII B 14
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97252 L (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1319 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przekład Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 516 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Tytuł oryginału: The learning revolution.
Bibliografia na stronach 497-503. Indeks.
Przyszłość Natychmiastowa komunikacja Świat bez granic ekonomicznych Cztery etapy prowadzące do wspólnej gospodarki światowej Handel i nauka przez Internet Nowe społeczeństwo usługowe Nowe sposoby wypoczynku | Zmiana form wykonywania pracy zawodowej Wzrost znaczenia kobiet Docenienie wspaniałych możliwości naszego mózgu | Kulturowy nacjonalizm | Rosnące szeregi klasy niższej | Aktywne starzenie się populacji | Metoda „zrób to sam" znowu w modzie | Przedsiębiorstwo wspólne | Triumf jednostki | Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się | Rola elektronicznych środków komunikacji | Uczmy się korzystać z komputera i Internetu | Konieczność edukacji rodzicielskiej | Priorytety opieki zdrowotnej we wczesnym dzieciństwie | Programy rozwojowe dla wczesnego dzieciństwa [ Na każdym etapie można nadrobić opóźnienia w nauce | Dostosowywanie sposobu nauczania do indywidualnego stylu przyswajania wiedzy | Nauczanie, jak się uczyć i jak myśleć | Czego zatem należy nauczać w szkole? | Uczenie się na czterech poziomach| Gdzie więc powinniśmy się uczyć? | Otwarty umysł i jasne wyrażanie myśli | Poznaj swój zadziwiający mózg Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera | Neurony, dendryty, komórki glejowe oraz system izolacji | Wiele różnych „ośrodków inteligencji" | Dwie półkule mózgowe | Jak nasz mózg przechowuje informacje | Cztery odrębne częstotliwości | Twój mózg zasilany jest tlenem i składnikami odżywczymi | Proste wskazówki na temat diety korzystnej dla mózgu | Znaczenie inteligencji emocjonalnej | Ciało i umysł jako jedność | Przewodnik samouka | Bierz przykład ze sportowców | Nie bój się marzyć i wyobraź sobie swoją przyszłość | Wyznaczaj sobie konkretne cele i terminy ich realizacji Szybko znajdź entuzjastycznie nastawionego doradcę Zacznij od stworzenia ogólnego obrazu | Pytaj! | Szukaj głównej zasady | Znajdź trzy najlepsze książki napisane przez praktyków, którzy odnieśli sukces w danej dziedzinie | Naucz się na nowo, jak czytać — tym razem szybciej, lepiej, z większą łatwością | Podczas nauki korzystaj z obrazu i dźwięku | Ucz się przez działanie | Nie rób liniowych notatek, tylko mapy skojarzeń [ łatwe sposoby przypomnienia sobie tego, czego się nauczyliśmy | Naucz się sztuki osiągania stanu jednoczesnej gotowości i odprężenia Stosuj skojarzenia jako punkty zaczepienia dla pamięci | Baw się, graj w gry | Ucz innych | Zapisz się na kurs przyspieszonego uczenia Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia | Zdefiniuj problem | Zdefiniuj idealne rozwiązanie i wyobraź je sobie | Zbierz wszystkie fakty | Przełam schemat | Wyjdź poza swoją dziedzinę | Baw się różnymi kombinacjami | Używaj wszystkich zmysłów | Wyłącz się i pozwól, by wszystko się „przetrawiło" | Odpręż się, słuchając muzyki lub obcując z naturą | Prześpij się z tym | Eureka! Jest! | Sprawdź poprawność swojego pomysłu | Prawidłowy start Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze | Najważniejsze lata Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat | Rozwój krok po kroku | Kieruj się zdrowym rozsądkiem | Wykorzystuj wszystkie zmysły Szkołą może być cały świat | Wspaniała sztuka porozumiewania się | Rodzice w roli pierwszych nauczycieli | Rodzice w ośrodkach przedszkolnych | Szkoła powinna kontynuować radosne podejście do nauki Tajemnica efektywnej nauki Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces | Prawdziwa nauka — szybka i zabawna Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia | Właściwy stan ducha i umysłu | Czynniki decydujące o dobrej prezentacji | Myślenie o tym, czego się nauczyliśmy, i przechowywanie wiadomości w głębszych pokładach pamięci Aktywizacja dostępu do zapamiętanego materiału | Stosuj to, czego się nauczyłeś | Powtarzaj, oceniaj i świętuj | sączymy wszystko razem | Eksperyment szkoły podstawowej Simon Guggenheim School | Płynna konwersacja po francusku w osiem tygodni | Nauka języka obcego w wojsku w rekordowo krótkim czasie | Nauczyciel stosujący metody zintegrowanego przyspieszonego nauczania |
Co przeszkadza w szerszym wykorzystaniu przełomowych odkryć? Rób to stylowo Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji | Określenie własnego stylu uczenia się Jak przyswajamy informacje | Jak porządkujemy i przetwarzamy informacje | Warunki, które wpływają na naszą zdolność uczenia się | Potrzeby fizyczne i biologiczne uwarunkowania wpływające na zdolność uczenia się | Jak określić styl uczenia się preferowany przez uczniów | Twój styl pracy | Cztery typy stylów myślenia | Implikacje dla szkół i poszczególnych osób | Co robić, gdy późno zaczynamy? Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości — co sprawia,że przynoszą dobre rezultaty | Dwie podstawowe zasady: zadbanie o połączenie umysł—ciało oraz umysł—mózg Specjalistyczna kinezjologia | Modele Domana, Palmera, Niklassonów i Hartiganów | Metoda „piłki, patyczka i ptaszka" | Nadrabianie zaległości w ortografii | „Pisanie po plecach" w wypadku problemów z rozróżnianiem liter | Nowozelandzkie innowacje w nauczaniu | Czterominutowy program nauki czytania | Program palcowo-fonetyczny | TARP — nauka czytania wspomagana nagraniem z kasety magnetofonowej Nauczanie rówieśnicze | Metoda „patrz i słuchaj" | Nowozelandzki program Reading Recovery | Indywidualne słowa podstawowe | Początki szkolnej matematyki | Nadrabianie zaległości za pomocą komputera | Program matematyczny SEED | Programy nadrabiania opóźnień dla osób niepełnosprawnych | Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze | Metody japońskiego biznesu jako sposób na poprawę funkcjonowania szkół | Nauka zintegrowana wykorzystuje cały świat jako klasę | Nauka zespołowa i metody oparte na przedstawianiu ogólnego obrazu Sześciotygodniowe kursy pozwalające stopniowo odnieść sukces | SuperCamp scala wszystkie elementy w spójną całość | Planowanie szkół przyszłości Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa. Szkoły jako działające przez cały rok ośrodki wiedzy i źródła informacji, z których członkowie miejscowej społeczności korzystają przez całe życie Ustalić, czego oczekuje klient | Zagwarantować klientowi zadowolenie z rezultatów | Zaspokoić potrzeby uczniów o różnych stylach uczenia się i oddziaływać na wszystkie rodzaje inteligencji | Stosować najlepsze światowe metody nauczania | Inwestować w najważniejsze bogactwo — nauczycieli | Niech każdy uczeń stanie się nauczycielem | W programie nauczania uwzględnić cztery elementy | Zmienić system oceniania | Korzystać z najnowszych technologii | Traktować całą społeczność jako źródło umożliwiające zdobywanie wiedzy | Każdemu przysługuje prawo wyboru | Przyszłość świata biznesu Ogromne możliwości rozwoju dla „uczącej się organizacji" | Możliwości stwarzane przez multimedia | Metody przyspieszonego uczenia jako produkt handlowy | Sprzedaż usług i szkoleń wraz z produktem | Przedsiębiorstwo jako ucząca się organizacja | Szkoły podstawowe i średnie jako przedsiębiorstwa handlowe | Zrób to! Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty | Singapurski model scentralizowanego przywództwa | Zdecentralizowany model nowozelandzki | Nowe wzorce szwedzkie | Najlepsze sposoby zdobywania dyplomu | Style zarządzania firmą | Model rozdawnictwa | Model sprzedaży przez Internet | Sposoby połączenia sfery biznesu z możliwościami multimediów i pracą nauczycieli | Wzorzec fundacji | Model międzynarodowej konferencji | Model uczącej się organizacji | Model „skupiska" | Chiński model powrotu do korzeni | Stwórz własny wzorzec szkoły przyszłości
Sygnatura czytelni BWF: X B 104
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155137 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139605 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 62)
Bibliogr. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106823 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia prac Roberta Rauzińskiego na stronach 309-370 i bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
JÓZEFINA HRYNKIEWICZ, BARTOSZ KUŚWIK, BRYGIDA SOLGA Profesor Robert Rauziński - wybitny demograf i wrażliwy polityk społeczny Zmiany demograficzne i procesy migracyjne MARIA CIEŚLAK Polska i jej sąsiedzi - spojrzenie demografa (2009-2020) ANDRZEJ RĄCZASZEK Dziewięćdziesiąt lat rozwoju demograficznego polskich miast (w latach 1930-2020) KRYSTIAN HEFFNER Trendy migracyjne i ich znaczenie dla rozwoju regionu (województwo opolskie) ROMUALD JOŃCZY Kilka uwag do badań nad migracją i ludnością w Polsce Polityka społeczna, rynek pracy i rozwój ekonomiczny ZDZISŁAW PISZ Bezpieczeństwo warunkiem rozwoju społeczeństwa. Doświadczenia Opolszczyzny w okresie transformacji systemowej WIESŁAW GUMUŁA Inicjatywa Trójmorza. Ewolucja dyskursu publicznego MARIAN DUCZMAL Społeczna odpowiedzialność biznesu na przykładzie przedsiębiorstw i uczelni z województwa opolskiego AGATA ZAGÓROWSKA Multigeneracyjny charakter współczesnego rynku pracy w Polsce. Wybrane aspekty Kultura i społeczeństwo WANDA MUSIALIK Dysproporcje w zakresie stosunku do dziedzictwa kulturowego w Polsce w XXI wieku LESZEK KARCZEWSKI, KAJA KARCZEWSKA Prakseologiczne aspekty indyjskiej Pańczatantry. Wprowadzenie. Region opolski - przeszłość i teraźniejszość MARIA SZMEJA Mieszkańcy Śląska Opolskiego po II wojnie światowej TERESA SOŁDRA-GWIŻDŻ Pracować czy nie pracować? Społeczne uwarunkowania bierności kobiet na opolskim rynku pracy MICHAŁ LIS Obchody 80. i 90. rocznicy powstań śląskich na Śląsku Opolskim w warunkach dobrych relacji polsko-niemieckich od 1989 roku KS. ANDRZEJ HANICH Droga Kościoła katolickiego na Śląsku Opolskim do uzyskania statusu diecezji opolskiej w 1972 roku MARTA ROSTROPOWICZ-MIŚKO Problemy demograficzne Śląska Opolskiego w XXI wieku - wybrane zagadnienia KORNELIA POLEK-DURAJ Wpływ długotrwałego nauczania zdalnego na kształcenie i zachowanie dzieci w publicznych szkołach podstawowych (studium przypadku publicznych szkół podstawowych w powiecie opolskim) Profesor Robert Rauziński. Bibliografia Bibliografia publikacji prof. dr. hab. Roberta Rauzińskiego za lata 1958-2022 (Ewa Golec)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153735 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74681 L, 74682 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 652)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 279-286.
Żywa pamięć o minionych podróżach. Podróż, turystyka i socjologia Co łączy cyrkiel z turystyką? Geneza socjologii turystyki Świat doświadczany, świat konstruowany Fenomenologia socjologiczna i jej zastosowanie w badaniach nad podróżą Koncepcja „doświadczania” w wybranych ujęciach humanistycznych Touristn experience. Doświadczanie świata, siebie i „innego” Konstruowanie doświadczeń z podróży Zaułki wspomnień Socjologiczne wariacje na temat pamięci Podróż jako lejtmotyw refleksji nadpamięcią Wyjazdy turystyczne Polaków w perspektywie historycznej ... Turystyka, handel czy zakupy? Era „turystyfikacji”? Metodologia na tle wspomnień z terenu badań Zagraniczne wakacje doby PRL w biografiach wojażerów Po co wyjeżdżaliśmy? Aranżowanie wyprawy Co się działo na granicach? Doświadczanie świata odwiedzanego Społeczne definiowanie przemian w podróżach zagranicznych po 1989 Transformacja turystycznego świata przeżywanego
Sygnatura czytelni BWF: XII Ł 37
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8532 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106716 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / [Politechnika Śląska] ; 842)
Na grzbiecie wyłącznie numeracja serii.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
MODERNIZACJA SYSTEMU EDUKACJI WYZWANIEM W OBLICZU CYFRYZACJII SZTUCZNEJ INTELIGENCJI Postawy studentów wobec odpowiedzialności firm za środowisko naturalne (Anna Andrychowska) Cyfryzacja Europy. Rola danych cyfrowych w polityce zrównoważonego rozwoju w europejskiej administracji publicznej (Magdalena Duraj) Bieganie bez kontuzji ze sztuczną inteligencją (Adam Dziomdziora) Zrównoważony rozwój a globalna edukacja antydyskryminacyjna jako element kształtowania kapitału ludzkiego przyszłych pokoleń (Milena Niewielska) Flipped classroom - przykład zastosowania zrównoważonego rozwoju w dydaktyce akademickiej (Iwona Mytyk) Metody samodzielnego uczenia się uczniów szkół podstawowych na terenie województwa śląskiego (Anna Waleszczyk) PRAWNE ASPEKTY REALIZACJI IDEI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Odpowiedzialność za szkodę ekologiczną jako narzędzie realizacji polityki zrównoważonego rozwoju (Justyna Baniewska) Fundusz alimentacyjny jako element zrównoważonego rozwoju (Krzysztof Kaczorowski) Pozycja pracownika i pracodawcy a zasada zrównoważonego rozwoju (Grzegorz Markowski) Analiza procedury uzyskania pozwolenia na recykling odpadów z tworzyw sztucznych (Agnieszka Targońska) Teorie zrównoważonego rozwoju i jego implementacja w Unii Europejskiej (Ewelina Tomczyk) MODYFIKACJA OTOCZENIA SPOŁECZNO-POLITYCZNEGO DETERMINANTĄ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Architektura miast: ku samodzielności - procesy tworzenia architektury mieszkaniowej wielorodzinnej z inicjatywy mieszkańców jako efekty poszukiwań alternatywnych, zrównoważonych form zamieszkania w dużych ośrodkach miejskich (Małgorzata Mader) Socjotechnika jako narzędzie służące zagrożeniu bezpieczeństwa waluty w obrocie bezgotówkowym (Kamil Martyniak) Korporacje międzynarodowe a cele zrównoważonego rozwoju na przykładzie bezpieczeństwa farmaceutycznego (Joanna Mróz) Organizacja Państw Amerykańskich i jej wkład w realizację idei zrównoważonego rozwoju (Karolina Rybak) Głosowanie rodzinne jako przejaw zasady zrównoważonego rozwoju (Mariusz Tomaszuk) Znaczenie wspólnoty dialogowej w zrównoważonym rozwoju (Patrycja Wąglorz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150490 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Socjologiczna / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 3)
Bibliogr. s. 20-21. Bibliogr. prac F. Znanieckiego s. 179-184.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47556 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Scientific Theses / Bialystok University of Technology, ISSN 0867-096X ; No 180. Library of Administrative Sciences)
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124939 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113110 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3531 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-[202].
Część I. Podstawy teoretyczne 1. Komunikacja społeczna 1.1. Podstawowe zagadnienia 1.2. Definicja i modele komunikacji społecznej 2. Perspektywa systemowa 2.1. Ludwiga von Beralanffy’ego system żywy jako system otwarty 2.2. Norberta Wienera system cybernetyczny jako system dynamiczny 2.3. Humberta Maturany i Francisca Vareli systemy autoreferencyjne 2.4. Podsumowanie – systemy, mechanizmy, kategorie 3. Perspektywa społeczna 3.1. Antropologiczne ujęcie przestrzeni działań przedmiotowych i działań komunikacyjnych 3.2. Teoria działania komunikacyjnego a systemowe ujęcie społeczeństwa i komunikacji 3.3. Bezpieczeństwo w perspektywie systemowej a komunikacja Część II. Rekonstrukcja układu infoprzestrzeń – cyberprzestrzeń 1. Technologiczny system informatyczno-telekomunikacyjny 1.1. Struktura sieci informatyczno-telekomunikacyjnych 1.2. Działanie sieci na poziomie elektroniczno-informatycznym 1.3. Działanie sieci na poziomie administracji i zarządzania 2. Technologiczna i społeczna przestrzeń komunikacyjna 2.1. Konwergencja technologii i jej efekty 2.2. Efekty sieciowe, efekty psychospołeczne a działania w sieci Część III. Rekonstrukcja układu informacyjno-konektywnego 1. Globalizacja informacyjno-komunikacyjna 1.1. Technologiczne przekształcenie praktyk komunikacyjnych 1.2. Komunikacyjne przekształcenia praktyk społecznych i kodów kulturowych 2. Cyrkulacja informacji Część IV. Rekonstrukcja układu infosfera – cybersfera 1. Transformacja struktury społecznej 2. Sieć – informacja – cyrkulacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149813 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43323 L, 66054 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109749 L (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności