Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(43)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje fachowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje naukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(39)
dostępne
(11)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(8)
Biblioteka WEiZ
(2)
Biblioteka WWFiF
(24)
Magazyn
(2)
Biblioteka WEAiI
(4)
Autor
Brzostek-Pawłowska Jolanta
(1)
Błasiak Aleksandra
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Cooper Agata
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Dirksen Julie
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dobrzyński Ludwik (1941- )
(1)
Draźba Patryk
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dutkiewicz Agata
(1)
Estriga Maria Luísa Dias
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Gałat Edyta
(1)
Gnitecka Jolanta
(1)
Gocłowska Barbara (1951- )
(1)
Godawa Joanna. (pedagogika specjalna)
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939)
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Gry ruchowe
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Wskazówki dla gimnastyki wychowawczej dla użytku nauczycieli
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Wzory igrzysk i piramid wolnych
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Ćwiczenia na drabinie i na kółkach
(1)
Hamburger Alfred (1877-1939). Ćwiczenia z oporem współćwiczących
(1)
Hapková Ilona
(1)
Hewitt Paul G
(1)
Hildebrand Christfried
(1)
Huciński Tadeusz (1949- )
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Just Monika
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kantanista Adam
(1)
Karasewicz Piotr (pedagog)
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kimsey-House Henry. (1953- )
(1)
Kimsey-House Karen
(1)
Kirkowski Marek
(1)
Kluczewski Jerzy
(1)
Kociński Jerzy (1930- )
(1)
Konarska Monika
(1)
Kowalczyk Dorota
(1)
Kowalewska Anna (pedagogika zdrowia)
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kołodziejczak Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Krause Karl Heinz
(1)
Krawczyk Krzysztof (kultura fizyczna)
(1)
Kresak Iwona
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kulik Józef
(1)
Kulik Krystyna
(1)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(1)
Kusion Aleksandra
(1)
Kwiatkowski Kamil (pedagog)
(1)
Lenik Justyna
(1)
Lenik Paweł
(1)
Lepioszka Marcin (1979- )
(1)
Liberska Hanna
(1)
Maciejewski Mateusz
(1)
Marciniak Mikołaj
(1)
Michalska-Dominiak Beata
(1)
Michalska-Żyła Agnieszka
(1)
Mikołajec Kazimierz
(1)
Mikułowski Dariusz (1972- )
(1)
Misiak Dawid
(1)
Nawara Henryk (1954- )
(1)
Nemethová Barbora (1985- )
(1)
Nowacki Maciej (pedagogika)
(1)
Nowak Paweł (kultura fizyczna)
(1)
Nowiński Wojciech (1948-2019)
(1)
Oakley Barbara
(1)
Okraj Zofia
(1)
Oleksa-Marewska Karolina
(1)
Ossowski Maciej (pedagog)
(1)
Ostrowski Andrzej (1955- )
(1)
Pancewicz Karolina
(1)
Piech Joanna (kultura fizyczna)
(1)
Piechnik-Potęga Maria
(1)
Piepiora Paweł Adam
(1)
Połaniecka Agnieszka
(1)
Rajewska Alicja
(1)
Rogowsky Beth
(1)
Rot Craig
(1)
Rubin Małgorzata
(1)
Sandahl Phil
(1)
Sarbicki Gniewomir
(1)
Sejnowski Terrence J
(1)
Solecki Bogusław
(1)
Sołtysiak Mateusz
(1)
Szala Marcin
(1)
Szczepańska Kinga
(1)
Szwedo Joanna (1990- )
(1)
Słowińska Weronika
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Topolski Zdzisław
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Trybus Adam
(1)
Turoboś Krystian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Niemcy
(2)
Język
polski
(41)
niemiecki
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1855)
Menedżerowie
(240)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(101)
Fizjoterapeuci
(100)
Nauczyciele
(43)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(73)
Lekarze
(58)
Technikum
(49)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Ortopedzi
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Rodzice
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Trening sportowy
(5)
Metody nauczania
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Design thinking
(2)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Piłka ręczna
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Rozwój fizyczny młodzieży
(2)
Sport
(2)
Sport szkolny
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Teoria nauczania
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Akrobatyka
(1)
Architektura
(1)
Artreterapia
(1)
BHP
(1)
Badminton
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Coaching
(1)
Dzieci niepełnosprawne wzrokowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fizyka
(1)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(1)
Fizyka jądrowa
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Handel
(1)
Higiena szkolna
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Karate
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kreatywność
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Materiały budowlane
(1)
Mnemotechnika
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurobiologia
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Ontogeneza
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby niewidome
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podstawa programowa
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca umysłowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Program nauczania
(1)
Programy komputerowe
(1)
Projektowanie
(1)
Promieniowanie jonizujące
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemysł
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Python (język programowania)
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Roboty mobilne
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Siatkówka (sport)
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Technologia
(1)
Temperament
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport wewnętrzny
(1)
Turystyka sportowa
(1)
Tutoring
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Gatunek
Podręcznik
(22)
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Poradniki
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Broszura
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Kultura fizyczna i sport
(12)
Psychologia
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Fizyka i astronomia
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Historia
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [218]-226.
Statystyczny obraz edukacji uczniów i studentów z dysfunkcją wzroku System formalnej edukacji w Polsce Uczniowie z dysfunkcją wzroku w systemie edukacji Studenci z dysfunkcją wzroku na wyższych uczelniach Uczniowie z dysfunkcją wzroku na egzaminach z matematyki Analiza danych ogólnopolskich Zdawalność egzaminów maturalnych z matematyki Studium przypadku dotyczące matur z matematyki w SOSW Umiejętności uczniów z dysfunkcją wzroku w kontekście zadań maturalnych Wykorzystanie narzędzi TIK na egzaminach maturalnych z matematyki Problemy dostępności treści matematycznych Dostępność formuł dla uczniów słabowidzących Charakterystyka notacji BNM i odczyt formuł przez uczniów niewidomych Inne brajlowskie notacje matematyczne Dostępność formuł dla uczniów niewidomych Pisanie i modyfikacja formuł przez uczniów niewidomych Problemy i techniki udostępniania formuł matematycznych Dostępność geometrycznych rysunków i wykresów funkcji Nauczanie działań pisemnych Stan informatyzacji i potrzeb TIK TIK stosowane w ogólnej edukacji uczniów z dysfunkcją wzroku TIK stosowane w matematycznej edukacji uczniów z dysfunkcją wzroku TIK stosowane w innych krajach w matematycznej edukacji uczniów z dysfunkcją wzroku Holandia Programy nauczania i egzaminowanie Cyfrowe podręczniki TIK w holenderskich szkołach Sprzęt TIK w irlandzkich szkołach . Metody eksploracji grafiki . Charakterystyka stosowanych wspomagających narzędzi TIK WDA JAWS Desmos Infrastruktura sieciowa i skomputeryzowanie szkół Sprzęt i oprogramowanie wykorzystywane na lekcjach matematyki przez uczniów z niepełnosprawnością wzroku Sprzęt i oprogramowanie wykorzystywane na lekcjach matematyki przez uczniów widzących Sprzęt komputerowy wykorzystywany przez nauczycieli na lekcjach matematyki Programy i serwisy wykorzystywane przez nauczycieli matematyki 1 Tworzenie kart pracy ucznia wspomagane przez TIK Tablice i monitory interaktywne Four Function Calculator Scientific Calculator Graphing Calculator Activity Builder Geometry Classroom Activities GeoGebra Graphing Calculator i Geometry Google Classroom Impero AllerCalc Excel PlatMat Techniki komputerowe zwiększające dostępność treści matematycznych Techniki zwiększające dostępność formuł Liniowe notacje formuł Notacje Triangle i Lambda Code Notacja LEAN Notacja liniowa AsciiMath i WND Notacja LaTeX Notacje brajlowskie Automatyczna konwersja formuł Konwertery BNM Odczyt formuł w językach naturalnych Semantyczny odczyt formuł w językupolskim .... Techniki zwiększające dostępność grafiki Dostępność grafiki SVG Opis grafiki SVG tekstem i odczyt mową syntetyczną . . . Dźwiękowa, haptyczna i dotykowa eksploracja grafiki SVG Interfejsy słuchowe Przykłady multimodalnychinterfejsów słuchowych. Zasady uniwersalnego projektowania zasobów edukacyjnych Uniwersalne matematyczne e-publikacje Potencjał EPUB3 dla zwiększania dostępności treści STEM . Przegląd rozwiązań zwiększających dostępność matematycznych e-publikacji EPUB3 Uniwersalne wspomagające narzędzia PlatMat Techniki w PlatMat zwiększające dostępność Zestaw edytorów formuł Edytor strukturalny Edytor liniowy Edytor odręczny Edytor brajlowski Multimedialne komentarze Nawigator po formułach Edytor dostępnej grafiki matematycznej Nawigator po grafice Wirtualne kubarytmy Nawigacja po matematycznym e-dokumencie Zgodność z zasadami UDL Opinie o użyteczności nowych wspomagających TIK Wymierne korzyści stosowania wspomagających TIK Wiarygodność słuchowego rozpoznawania grafiki matematycznej Podsumowanie ocen i opinii dotyczących nowych rozwiązań TIK
Sygnatura czytelni BWF: X H 256
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8438 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Warszawa : Difin, 2017. - 159 stron : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 155-158.
Dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych itp., rodziców, nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas szkolnych, specjalistów prowadzących zajęcia indywidualne oraz terapeutów integracji sensorycznej.
Rozdział I. Czym jest integracja sensoryczna? 1. Co i dlaczego musi być zintegrowane w senso(moto)ryce? 2. Czym są zmysły i jak funkcjonują 3. Znaczenie układu dotykowego i czucia głębokiego 4. Jaki wpływ na nasze funkcjonowanie ma zmysł równowagi? 5. Układ przedsionkowy a rozwój mowy 6. Jak układ przedsionkowy wpływa na trudności szkolne dziecka? 7. Zmysł wzroku – narząd niesamowity 8. Zmysł słuchu, czyli magia dźwięków 9. Do czego potrzebny nam zmysł węchu? 10. Smak – zmysł dający wiele przyjemności Rozdział II. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego 1. Czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego? 2. Zaburzenia dyskryminacji sensorycznej (zaburzenia różnicowania sensorycznego) 3. Zaburzenia motoryczne o bazie sensorycznej Rozdział III. Terapia integracji sensorycznej 1. Terapia integracji sensorycznej 2. Narracja w terapii Rozdział IV. Integracja sensoryczna przez cały rok 1. Jak wspomagać integrację sensoryczną przez cały rok 2. Wspieranie integracji sensorycznej u małego dziecka 3. Integracja sensoryczna w zgodzie z naturą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149774 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(PNiP)
Bibliografia, netografia na stronach [651]-696. Indeksy.
Dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki, pokrewnych dyscyplin oraz dla profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.
Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej Pedagogika specjalna a medycyna - wybrane problemy Międzynarodowy system diagnozy nozologicznej WHO: ICD-10,ICIDH,ICF . System diagnozy Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego DSM-IV/DSMIV-TR/DSM-5 Pojęcie zdrowia i choroby Diagnoza i terapia - istota związku pedagogiki specjalnej i medycyny Pedagogika specjalna a psychologia - wybrane problemy Diagnoza dla rozwoju i system orzecznictwa Bioekologiczna teoria systemów Urie Bronfenbrennera a niepełnosprawność Współpraca specjalistów i instytucji a specjalne potrzeby edukacyjne uczniów Pedagogika specjalna a prawo - wybrane problemy Osoba z niepełnosprawnością a rozwiązania prawne ONZ i UE Osoba z niepełnosprawnością a wymiar sprawiedliwości Pedagogika specjalna a socjologia - wybrane problemy Postawy społeczne wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością Postawy wobec osób z niepełnosprawnością w perspektywie rówieśniczej Postawy wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością - dorośli Zagrożenie wykluczeniem i marginalizacją a niepełnosprawność Warunki życia osób z niepełnosprawnością i ich rodzin Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje - wokół pojęcia „niepełnosprawność O podmiocie pedagogiki specjalnej - klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności Niepełnosprawność wzroku Podstawowe pojęcia Klasyfikacje uszkodzeń wzroku Uszkodzenie wzroku a funkcjonowanie społeczne Uszkodzenia słuchu Najpowszechniejsze klasyfikacje uszkodzeń słuchu Metody wychowania językowego osób z uszkodzeniem słuchu Osoby z uszkodzeniem słuchu w przestrzeni społecznej Niepełnosprawność intelektualna Ustalenia terminologiczne i klasyfikacyjne Zróżnicowana, wieloczynnikowa etiologia niepełnosprawności intelektualnej Etapy patologizacji rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną według Małgorzaty Kościelskiej Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznej Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu Teoretyczne koncepcje choroby przewlekłej Konsekwencje utraty pełnej sprawności w sytuacji choroby przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Wrodzona a nabyta utrata sprawności w chorobie przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży Teoretyczne koncepcje niedostosowania społecznego i zaburzeń zachowania Przestępczość nieletnich Przemoc w rodzinie Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej Specjalne potrzeby edukacyjne - między pedagogiką a pedagogiką specjalną Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność Podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne wczesnego wspomagania rozwoju Podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju 458 ASD - autustyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych Kryteria diagnostyczne spektrum zaburzeń autystycznych Patogeneza spektrum zaburzeń autystycznych Osoba ze spektrum zaburzeń autystycznych w przestrzeni społecznej Uczeń zdolny-uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi 500 Podstawy prawne wspomagania uczniów zdolnych w polskim systemie oświatowym Uczeń zdolny - uczeń uzdolniony - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji - między segregacją a włączaniem Kształcenie specjalne Kształcenie integracyjne Kształcenie włączające Uwarunkowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w trzech typach szkół: specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej Zwolnienie ze sprawdzianu, egzaminu zewnętrznego a niepełnosprawność Dorosłość i starość z niepełnosprawnością -zagadnienia andragogiki gerontologii specjalnej Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy - uwarunkowania, rzeczywistość, szanse Subiektywne poczucie jakości życia Starość osób z niepełnosprawnością - wyzwanie dla pedagogiki specjalnej Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością Komunikacja zapośredniczona - możliwości i zagrożenia Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność - agresja elektroniczna
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 77 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 254
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148428 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148427 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
CZĘŚĆ I. CO TO JEST TUTORING? KIM JEST TUTOR? Rozdział 1. Czym jest tutoring? Piotr Czekierda Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy) Tutoring, coaching, mentoring - różnice i podobieństwa Inspirować do wielkości Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu Bartosz Fingas Relacja mistrz-uczeń Edukacja spersonalizowana i etyka cnót Psychologia pozytywna Tutoring - między ideałem a rzeczywistością Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem Marcin Szala Specyfika pracy tutora Stawanie się tutorem Proces kształcenia tutorów Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować? Damian Godlewski Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring? Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje? Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu? Sposoby finansowania programów tutoringowych CZĘŚĆ IL TUTORING - OBSZARY ZASTOSOWAŃ I BADANIA Rozdział 1. Tutoring szkolny - personalizacja edukacji Paweł Zuchniewicz Bitwa o człowieka Razem możemy więcej Personalizacja a indywidualizacja Rzecznik Rozdział 2. Tutoring akademicki - pomiędzy epistemą a doxa. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego Beata Karpińska-Musiał Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej? Doxa i epistema w tutoringu - spotkanie idei z doświadczeniem Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna Podmiot „stający się" i „tożsamość narracyjna" - hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego ... 139 Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI) Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa? Marta Kowalczuk-Walędziak Dyskusja i wnioski końcowe Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych Joanna Gardynik Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa Marek Budajczak Główne terminy i ich definicje Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring-edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie Krzysztof Słaboń Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?" i wspólna wizja Myślenie strategiczne i zmiana Rozdział 1. Tutoring w szkole Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu Miłosz Piękny, Katarzyna Rudnicka Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie - jak wdrażaliśmy tutoring Magdalena Niemczuk-Kobosko Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu Anna Jędrzejczyk Tutoring w szkole „Żagle" Stowarzyszenia „Sternik"- między szkołą a rodziną Paweł Juchniewicz Rozdział 2. Tutoring akademicki Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania Łukasz Daneł, Jakub Kwaśny, Agnieszka Żur Tutoring w Kolegium „Artes Liberales" Krzysztof Rutkowski Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego Ewa Szymczak, Mirosława Malinowska Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego - w trosce o jakość w ilości Beata Karpińska-Musiał Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge Marcin Szala Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury Daniel Brzeziński Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia WIOSNA - nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza Anna Wilczyńska, Anna Żaczek Tutoring w Szkole Liderów Małgorzata Lelonkiewicz, Agnieszka Szelągowska Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami Joanna Gardynik CZĘŚĆ IV. WYWIADY Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 102 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146565 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie 2 - dotyczy wydania oryginału.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Od czego zacząć? (1) Droga ucznia (1) Czego brakuje? (2) Rozpoznawanie i uzupełnianie luk (20) Dlaczego to ma znaczenie (24) Kim są Twoi uczniowie? (27) Czego oczekują Twoi uczniowie? (28) Jakie umiejętności mają już teraz Twoi uczniowie? (37) Czym Twoi uczniowie różnią się od Ciebie? (43) Style uczenia się (53) Jak poznać naszych uczniów? (54) Jakie są cele projektu? (59) Określ cele (59) Zdefiniuj problem (60) Określ cel (63) Jak długa jest ta podróż? (73) W jaki sposób zapamiętujemy informacje? (81) Zapis i odczyt z pamięci (82) Rodzaje pamięci (107) Powtarzanie i zapamiętywanie (117) Jak przyciągnąć i skupić uwagę uczniów? (123) Jeśli uczniowie nie uważają na zajęciach... (123) Mów do słonia (124) Sposoby angażowania słonia (132) Planuj tak, aby przekazać wiedzę (161) Czy zapamiętają? (161) Zadbaj o to, by Twoi uczniowie zrozumieli materiał (171) Ilu porad udzielać? (176) Proponowana procedura (186) Projektowanie pod kątem umiejętności (195) Rozwijanie umiejętności (195) Praktyka (196) Świadomość dokonywanych postępów (207) Planuj zajęcia z myślą o osiągnięciach uczniów (209) Zadbaj o to, by Twoi uczniowie byli zmotywowani (215) Motywacja do działania (215) Projektowanie pod kątem zachowań (218) Społeczny dowód słuszności (224) Planuj tak, aby Twoi uczniowie nabierali dobrych nawyków (231) Czym jest nawyk? (231) Rozpoznawanie braków w nawykach (236) Planuj tak, aby Twoi uczniowie wyrabiali w sobie dobre nawyki (239) Społeczne i pozainstytucjonalne uczenie (247) Jak wygląda nauka w Twojej firmie? (247) Równowaga pomiędzy nauką oficjalną i nieoficjalną (250) Podróż Hiro (251) Rola środowiska w edukacji (261) Braki w środowisku zawodowym (261) Wiedza na świecie (262) Stosowanie zasobów (265) Umieszczamy wskazówki i podpowiedzi w otaczającym świecie (269) Wdrażanie określonych zachowań w rzeczywistym świecie (270) Oczyszczanie ścieżki (272) Ocenianie (275) Trafna ocena to prawdziwe wyzwanie (275) Czy to działa? (276) Czy się uczą? (280) Czy uczniowie potrafią poprawnie wykonywać określone czynności? (283) Czy uczniowie wykonują czynności prawidłowo? (287)
Sygnatura czytelni BMW: VI E 233 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144839 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach [157]-160.
Stres, reakcja stresowa (źródła i konsekwencje) Wyjaśnienie terminologiczne pojęcia stresu Rodzaje stresu i strategie radzenia sobie ze stresem Style radzenia sobie ze stresem Przyczyny stresu. Klasyfikacja stresorów Relaks i relaksacja (alternatywne metody samowychowania i samodoskonalenia) Pojęcie relaksu i relaksacji Korzyści płynące z relaksu Techniki i metody relaksacyjne Historyczny rys relaksacji: procedura „relaksacji progresywnej” E. Jacobsona i „trening autogenny” J.H. Schultza Praca z oddechem w redukcji nadmiernego stresu Metody oparte na doznaniach zmysłowych Relaks orientalny: medytacja, kontemplacja i wizualizacja Geloterapia - śmiech to zdrowie Trening Ćwiczenia typu I („twarde”) Ćwiczenie 1. Odkształcona butelka Ćwiczenie 2. Zapieczona butelka Ćwiczenie 3. Ja jako butelka Ćwiczenie 4. Butelka w lustrze w parach Ćwiczenie 5. Ciecz w butelce Ćwiczenie 6. Jaką ty jesteś cieczą? Ćwiczenie 7. Kryjówka Konspekt 2. Drzewo Ćwiczenie 1. Liść na wietrze Ćwiczenie 2. Witalność Ćwiczenie 3. Zapach drzewa Ćwiczenie 4. Mistyczna kraina Ćwiczenie 5. Jakim jestem drzewem? Ćwiczenie 6. Cztery pory roku Ćwiczenie 7. Jakim ty jesteś drzewem? Konspekt 3. Krzesło Ćwiczenie 1. Wprowadzenie w temat Ćwiczenie 2. Równoważnia grupowa Ćwiczenie 3. Samodzielna równoważnia Ćwiczenie 4. Rozluźnianie Ćwiczenia typu II („sensoryczne”) Konspekt 4. Notatnik Ćwiczenie 1. Wirująca gazeta Ćwiczenie 2. Galimatias Ćwiczenie 3. Uliczna gazeta Ćwiczenie 4. Papierowy krąg Ćwiczenie 5. Książka emocji Ćwiczenie 6. Redaktor Konspekt 5. Pudełko czekoladek Ćwiczenie 1. Koło fortuny Ćwiczenie 2. Ulubiony smak czekoladki Ćwiczenie 3. Fabryka czekoladek Ćwiczenie 4. Ja jako czekoladka Ćwiczenie 5. Bombonierka Ćwiczenie 5a. Książka kucharska Ćwiczenie 6. Smaki świata Ćwiczenie 7. Spróbuj mnie Konspekt 6. Parasol Ćwiczenie 1. Rozkładanie parasolki Ćwiczenie 2. Wirujący parasol Ćwiczenie 3. Pada deszcz Ćwiczenie 4. Kropla deszczu Ćwiczenie 5. Projektant Ćwiczenie 6. Wykałaczka Ćwiczenia typu III („miękkie”) Konspekt 7. Płaszcz Ćwiczenie 1. Wywoływanie wietrznej pogody - ćwiczenie oddechowe 96 Ćwiczenie 2. Koci płaszcz Ćwiczenie 3. Bajka o krawcu Ćwiczenie 4. Łaty na płaszczu Ćwiczenie 5. Okrywanie płaszczem Konspekt 8. Gąbka Ćwiczenie 1. Oddech oczyszczający Ćwiczenie 2. Gąbka chłonie Ćwiczenie 3. Wyciskanie gąbki Ćwiczenie 4. Gąbka chłonie II Konspekt 9. Torba Ćwiczenie 1. Dociążenie Ćwiczenie 2. Podróżnik Ćwiczenie 3. Haiku lekkości Ćwiczenie 4. Lekkie pozycje i koan Treningi indywidualne Ćwiczenie: 10 głasków Ćwiczenie: smakosz Ćwiczenie: magiczny piasek Ćwiczenie: odkrywca Ćwiczenie: ogrody mandali Ćwiczenie: bukiet bodźców Ćwiczenie: stopklatka (oczyszczanie umysłu) Ćwiczenie: joga na dobry dzień Ćwiczenie: wyobraź sobie Ćwiczenie: latający dywan Ćwiczenie: gimnastyka statyczna Ćwiczenie: lustro Ćwiczenie: kołyska Ćwiczenie: masażyki jeżyki Ćwiczenie: bazgrołek Ćwiczenie: żelka Bank bajek. Elementy biblioterapii w oddziaływaniach relaksacyjnych
Sygnatura czytelni BWF: VII M 30
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarys nukleoniki / redakcja naukowa Ludwik Dobrzyński. - [Warszawa] : Wydawnictwo Naukowe PWN ; Otwock : [Narodowe Centrum Badań Jądrowych], copyright 2017. - 655 stron : ilustracje kolorowe, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia na stronach [631]-633.
Dla nauczycieli, studentów nauk przyrodniczych, uczniów zainteresowanych problemami poruszanymi w książce.
Fizyka jądra atomowego Energia i jej przemiany Energia - w jaki sposób rozumiemy to pojęcie? Energia a świat i ludzie Ilościowe ujęcie zasady zachowania energii Energia całkowita, energia wewnętrzna, silniki cieplne i pojęcie sprawności Praca, moc, uogólnienie pojęcia sprawności „Odnawialne" źródła energii Energia i jej przemiany, moc i sprawność - przykłady Skąd możemy czerpać potrzebną energię? Wartość energetyczna materiałów Promieniowanie i jego rodzaje Promieniowanie jako sposób przekazywania energii na odległość Fale i cząstki Gdy cząstka ma prędkość zbliżoną do prędkości światła Widmo promieniowania elektromagnetycznego Widmo promieniowania Podstawowe źródła i odbiorniki fal elektromagnetycznych Promieniowanie ciała doskonale czarnego Wykorzystanie fal elektromagnetycznych, widma źródeł światła Budowa atomu i jego promieniowanie Pierwiastki i atomy, a także trochę historii Orbity elektronowe - co to jest? Jak w bardziej precyzyjny sposób opisać elektrony w atomie? Energia wiązania, poziomy i pasma elektronowe Jądro atomowe Małe, ale masywne Izotopy, nuklidy i ich masy Energia wiązania Promieniotwórczość jąder Promieniowanie α Promieniowanie β Promieniowanie γ Aktywność preparatu promieniotwórczego Kilka słów o historii odkrycia zjawiska promieniotwórczości Czy nukleon jest niepodzielny? O skali przedmiotów i dualizmie korpuskularno-falowym Źródła i właściwości promieniowania jonizującego Zjawisko jonizacji. Przykłady średniej energii jonizacji różnych substancji Jonizacja ośrodków promieniowaniem korpuskularnym Jonizacja ośrodka elektronami Jonizacja protonami i jonami Jonizacja (pośrednia) neutronami Jonizacja fotonami Zasięg różnych rodzajów promieniowania Osłabianie wiązek fotonowych w materii Źródła promieniowania jonizującego (jądrowego i niejądrowego) Rozchodzenie się promieniowania w przestrzeni. Prędkości różnych rodzajów cząstek w próżni Oznaczenia stosowane w pracy ze źródłami promieniowania jonizującego Zasięgi elektronów Zasięgi cząstek α Grubości połówkowe dla fotonów w wodzie i ołowiu Człowiek a promieniowanie jonizujące Podstawy ochrony radiologicznej Dawka Dawka równoważna (równoważnik dawki) Dawka skuteczna Moc dawki Ilość materiału promieniotwórczego, równowaga promieniotwórcza Czy wiemy, w jaki sposób chronić się przed promieniowaniem jonizującym? Narażenie radiacyjne ludności Narażenie zawodowe: dawki graniczne Biologiczny wpływ promieniowania na organizmy Szkodliwość substancji jako efekt dawki Mechanizm działania promieniowania jonizującego na organizm Efekty napromienienia organizmu promieniowaniem jonizującym Skutki deterministyczne Skutki stochastyczne (późne) Promieniowanie środowiska Naturalna promieniotwórczość skał i składników atmosfery Radon Inne substancje promieniotwórcze w atmosferze Zagadnienia pomiarowe Naturalna promieniotwórczość wewnętrzna organizmów Cywilizacyjne źródła promieniowania jonizującego Dane niektórych izotopów promieniotwórczych Opad promieniotwórczy w Polsce Roczna dawka dla ludności świata w latach 1945-2000 Pomiary jądrowe Detektory promieniowania jonizującego Podstawowe sposoby klasyfikacji detektorów Czas martwy, czas żywy i czas rzeczywisty Klisza światłoczuła Elektrometr Komora mgłowa i komora pęcherzykowa Detektory gazowe Komora jonizacyjna Licznik proporcjonalny Detektor Geigera-Müllera Detektory scyntylacyjne Scyntylatory nieorganiczne Scyntylatory organiczne Ciekłe scyntylatory Detektory półprzewodnikowe Detektory termoluminescencyjne Detektory neutronów Pomiar promieniowania jonizującego Układ pomiarowy Zasilacze niskiego i wysokiego napięcia Separacja i przekazywanie impulsów Wzmacniacze impulsów Dyskryminatory amplitudy Liczniki impulsów Analizatory amplitudy Układy koincydencji Wpływ sprzętu na jakość pomiaru Różne konfiguracje układów pomiarowych Układ pomiarowy z komorą jonizacyjną Układ pomiarowy z detektorem Geigera-Mullera Układ pomiarowy z detektorem scyntylacyjnym Układ pomiarowy z detektorem półprzewodnikowym Kalibracja energetyczna Kalibracja wydajnościowa Kalibracja wskazań dawki i mocy dawki Opracowywanie danych pomiarowych Statystyczny charakter pomiaru promieniowania Metoda najmniejszych kwadratów Odchylenie standardowe Histogram Rozkład jednorodny, rozkład Gaussa, rozkład Poissona Inne wielkości używane do opisu rozkładów Mediana Średnia ważona Przedziały ufności i współczynnik poszerzenia Dopasowywanie funkcji do danych eksperymentalnych Niepewności pomiarowe Pomiary bezpośrednie Pomiary pośrednie Zadanie nadprogramowe: rozpad promieniotwórczy Przykład dopasowania prostej metodą najmniejszych kwadratów Czy naszym życiem rządzi chaos? Nieprzewidywalność w świecie kwantowym Nieprzewidywalność w świecie makroskopowym Problem wielu ciał Mała zmiana warunków początkowych Zaokrąglanie wyników - chaos deterministyczny Przypadek chaosu deterministycznego z życia zwierząt Hydrozagadka Procesy stochastyczne a determinizm Błądzenie przypadkowe Katastrofy: lawiny, pożary itp. Przemiany jądrowe Urządzenia wytwarzające promieniowanie jonizujące Ruch cząstek naładowanych w polu elektrycznym i magnetycznym Lampa rentgenowska; promieniowanie hamowania Akceleratory cząstek naładowanych Akceleratory liniowe Akceleratory cykliczne Źródła neutronowe Reakcje jądrowe i sztuczna promieniotwórczość Reakcja jądrowa jako wymuszona przemiana jądrowa Ogólny opis reakcji jądrowych Reakcje z neutronami Reakcje z protonami Spalacja, czyli kruszenie jąder atomowych wysokoenergetycznymi protonami Reakcje z fotonami Reakcje syntezy źródłem światła gwiazd Reakcje z ciężkimi jonami Elementy energetyki jądrowej Reakcja rozszczepienia Nuklidy rozszczepialne i paliworodne Prawdopodobieństwo rozszczepienia - przekroje czynne Warunki zajścia reakcji rozszczepienia Co po rozszczepieniu? Neutrony opóźnione Kilka słów o historii korzystania z energii rozszczepienia Reaktor jądrowy i jego działanie Reakcja łańcuchowa Naturalne reaktory Elementy konstrukcyjne reaktora jądrowego Paliwo Moderator i reflektor Współczynnik mnożenia neutronów w reaktorze Rozmiary krytyczne reaktora Sterowanie reaktorem Reaktywność i jej wpływ na kinetykę oraz dynamikę reaktora Elementy paliwowe Zatrucie reaktora Chłodzenie reaktora Wypalanie paliwa Zastosowania reaktorów jądrowych. Energetyka jądrowa Podstawy klasyfikacji reaktorów jądrowych Reaktor wodno-ciśnieniowy PWR Reaktor z wrzącą wodą BWR Reaktory kanałowe: RBMK i CANDU Reaktory chłodzone gazem AGR Reaktory wysokotemperaturowe Reaktory powielające Reaktory ciepłownicze Reaktory energetyczne w skrócie Reaktory badawcze Reaktory stacjonarne Spalacyjne źródła neutronów Reaktor impulsowy Cykl paliwowy Cykl paliwowy Transmutacja i spalanie Układy sterowane akceleratorami (ADS) Synteza jądrowa Reakcja syntezy jądrowej i jej bilans energetyczny Plazma - „czwarty stan materii" Klasyfikacja plazmy Źródła plazmy i metody jej wytwarzania Przykłady technicznych zastosowań plazmy Reakcja syntezy jądrowej w warunkach ziemskich Projekt ITER Energia gwiazd i pochodzenie pierwiastków we Wszechświecie Wykorzystanie promieniowania jądrowego Zastosowania medyczne Promieniowanie jonizujące i izotopy promieniotwórcze we współczesnej medycynie Tomografia komputerowa (TK) Tomografia emisyjna pojedynczych fotonów (SPECT) Pozytonowa tomografia emisyjna (PET) Radioterapia nowotworów Zastosowania naukowe Poznawanie struktury materii Kilka uwag wstępnych Jakie promieniowanie wybrać? Neutrony reaktorowe i promieniowanie rentgenowskie w badaniach strukturalnych Tomografia neutronowa i rentgenowska Badania własności jąder atomowych i nukleonów Techniki badań wykorzystujących próbniki lokalne Anihilacja pozytonów i efekt Comptona Miony w materii Efekt Móssbauera Rentgenowska analiza fluorescencyjna Uwagi na temat analizy ilościowej Metody radioizotopowe wzbudzania fluorescencji rentgenowskiej Wykorzystanie promieniowania korpuskularnego Neutronowa analiza aktywacyjna (NAA) Analiza aktywacyjna przy użyciu protonów Datowanie izotopowe Zastosowania przemysłowe Radioizotopowe metody pomiarowe Radioznaczniki w akcji Metody transmisyjne Metody rozproszeniowe Utrwalanie żywności promieniowaniem Wykorzystanie elektronów i źródeł promieniowania β Wykorzystanie promieniowania α Napędy jądrowe Techniki radiacyjne - kilka uwag Energia jądrowa dla produkcji wodoru Energia jądrowa dla odsalania wody Neutronowa analiza aktywacyjna (NAA) Inne przemysłowe zastosowania neutronów Odpady promieniotwórcze i ich transport Odpady promieniotwórcze i ich klasyfikacja Zasady postępowania z nisko- i średnioaktywnymi odpadami promieniotwórczymi Wybór miejsca na składowisko odpadów promieniotwórczych Wypalone paliwo reaktorowe Składowanie wysokoaktywnych odpadów promieniotwórczych Transport materiałów promieniotwórczych Elektrownia jądrowa po okresie eksploatacji Porównanie różnych źródeł energii elektrycznej Różne typy elektrowni Elektrownie węglowe i elektrociepłownie Elektrownie gazowe Spalarnie śmieci Elektrownie na biomasę Elektrownie wodne Elektrownie wiatrowe Elektrownie słoneczne Sytuacja energetyczna Polski Ekonomiczne aspekty energetyki Perspektywy rozwoju
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 65
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145332 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145331 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przekład Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 516 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Tytuł oryginału: The learning revolution.
Bibliografia na stronach 497-503. Indeks.
Przyszłość Natychmiastowa komunikacja Świat bez granic ekonomicznych Cztery etapy prowadzące do wspólnej gospodarki światowej Handel i nauka przez Internet Nowe społeczeństwo usługowe Nowe sposoby wypoczynku | Zmiana form wykonywania pracy zawodowej Wzrost znaczenia kobiet Docenienie wspaniałych możliwości naszego mózgu | Kulturowy nacjonalizm | Rosnące szeregi klasy niższej | Aktywne starzenie się populacji | Metoda „zrób to sam" znowu w modzie | Przedsiębiorstwo wspólne | Triumf jednostki | Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się | Rola elektronicznych środków komunikacji | Uczmy się korzystać z komputera i Internetu | Konieczność edukacji rodzicielskiej | Priorytety opieki zdrowotnej we wczesnym dzieciństwie | Programy rozwojowe dla wczesnego dzieciństwa [ Na każdym etapie można nadrobić opóźnienia w nauce | Dostosowywanie sposobu nauczania do indywidualnego stylu przyswajania wiedzy | Nauczanie, jak się uczyć i jak myśleć | Czego zatem należy nauczać w szkole? | Uczenie się na czterech poziomach| Gdzie więc powinniśmy się uczyć? | Otwarty umysł i jasne wyrażanie myśli | Poznaj swój zadziwiający mózg Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera | Neurony, dendryty, komórki glejowe oraz system izolacji | Wiele różnych „ośrodków inteligencji" | Dwie półkule mózgowe | Jak nasz mózg przechowuje informacje | Cztery odrębne częstotliwości | Twój mózg zasilany jest tlenem i składnikami odżywczymi | Proste wskazówki na temat diety korzystnej dla mózgu | Znaczenie inteligencji emocjonalnej | Ciało i umysł jako jedność | Przewodnik samouka | Bierz przykład ze sportowców | Nie bój się marzyć i wyobraź sobie swoją przyszłość | Wyznaczaj sobie konkretne cele i terminy ich realizacji Szybko znajdź entuzjastycznie nastawionego doradcę Zacznij od stworzenia ogólnego obrazu | Pytaj! | Szukaj głównej zasady | Znajdź trzy najlepsze książki napisane przez praktyków, którzy odnieśli sukces w danej dziedzinie | Naucz się na nowo, jak czytać — tym razem szybciej, lepiej, z większą łatwością | Podczas nauki korzystaj z obrazu i dźwięku | Ucz się przez działanie | Nie rób liniowych notatek, tylko mapy skojarzeń [ łatwe sposoby przypomnienia sobie tego, czego się nauczyliśmy | Naucz się sztuki osiągania stanu jednoczesnej gotowości i odprężenia Stosuj skojarzenia jako punkty zaczepienia dla pamięci | Baw się, graj w gry | Ucz innych | Zapisz się na kurs przyspieszonego uczenia Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia | Zdefiniuj problem | Zdefiniuj idealne rozwiązanie i wyobraź je sobie | Zbierz wszystkie fakty | Przełam schemat | Wyjdź poza swoją dziedzinę | Baw się różnymi kombinacjami | Używaj wszystkich zmysłów | Wyłącz się i pozwól, by wszystko się „przetrawiło" | Odpręż się, słuchając muzyki lub obcując z naturą | Prześpij się z tym | Eureka! Jest! | Sprawdź poprawność swojego pomysłu | Prawidłowy start Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze | Najważniejsze lata Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat | Rozwój krok po kroku | Kieruj się zdrowym rozsądkiem | Wykorzystuj wszystkie zmysły Szkołą może być cały świat | Wspaniała sztuka porozumiewania się | Rodzice w roli pierwszych nauczycieli | Rodzice w ośrodkach przedszkolnych | Szkoła powinna kontynuować radosne podejście do nauki Tajemnica efektywnej nauki Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces | Prawdziwa nauka — szybka i zabawna Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia | Właściwy stan ducha i umysłu | Czynniki decydujące o dobrej prezentacji | Myślenie o tym, czego się nauczyliśmy, i przechowywanie wiadomości w głębszych pokładach pamięci Aktywizacja dostępu do zapamiętanego materiału | Stosuj to, czego się nauczyłeś | Powtarzaj, oceniaj i świętuj | sączymy wszystko razem | Eksperyment szkoły podstawowej Simon Guggenheim School | Płynna konwersacja po francusku w osiem tygodni | Nauka języka obcego w wojsku w rekordowo krótkim czasie | Nauczyciel stosujący metody zintegrowanego przyspieszonego nauczania |
Co przeszkadza w szerszym wykorzystaniu przełomowych odkryć? Rób to stylowo Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji | Określenie własnego stylu uczenia się Jak przyswajamy informacje | Jak porządkujemy i przetwarzamy informacje | Warunki, które wpływają na naszą zdolność uczenia się | Potrzeby fizyczne i biologiczne uwarunkowania wpływające na zdolność uczenia się | Jak określić styl uczenia się preferowany przez uczniów | Twój styl pracy | Cztery typy stylów myślenia | Implikacje dla szkół i poszczególnych osób | Co robić, gdy późno zaczynamy? Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości — co sprawia,że przynoszą dobre rezultaty | Dwie podstawowe zasady: zadbanie o połączenie umysł—ciało oraz umysł—mózg Specjalistyczna kinezjologia | Modele Domana, Palmera, Niklassonów i Hartiganów | Metoda „piłki, patyczka i ptaszka" | Nadrabianie zaległości w ortografii | „Pisanie po plecach" w wypadku problemów z rozróżnianiem liter | Nowozelandzkie innowacje w nauczaniu | Czterominutowy program nauki czytania | Program palcowo-fonetyczny | TARP — nauka czytania wspomagana nagraniem z kasety magnetofonowej Nauczanie rówieśnicze | Metoda „patrz i słuchaj" | Nowozelandzki program Reading Recovery | Indywidualne słowa podstawowe | Początki szkolnej matematyki | Nadrabianie zaległości za pomocą komputera | Program matematyczny SEED | Programy nadrabiania opóźnień dla osób niepełnosprawnych | Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze | Metody japońskiego biznesu jako sposób na poprawę funkcjonowania szkół | Nauka zintegrowana wykorzystuje cały świat jako klasę | Nauka zespołowa i metody oparte na przedstawianiu ogólnego obrazu Sześciotygodniowe kursy pozwalające stopniowo odnieść sukces | SuperCamp scala wszystkie elementy w spójną całość | Planowanie szkół przyszłości Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa. Szkoły jako działające przez cały rok ośrodki wiedzy i źródła informacji, z których członkowie miejscowej społeczności korzystają przez całe życie Ustalić, czego oczekuje klient | Zagwarantować klientowi zadowolenie z rezultatów | Zaspokoić potrzeby uczniów o różnych stylach uczenia się i oddziaływać na wszystkie rodzaje inteligencji | Stosować najlepsze światowe metody nauczania | Inwestować w najważniejsze bogactwo — nauczycieli | Niech każdy uczeń stanie się nauczycielem | W programie nauczania uwzględnić cztery elementy | Zmienić system oceniania | Korzystać z najnowszych technologii | Traktować całą społeczność jako źródło umożliwiające zdobywanie wiedzy | Każdemu przysługuje prawo wyboru | Przyszłość świata biznesu Ogromne możliwości rozwoju dla „uczącej się organizacji" | Możliwości stwarzane przez multimedia | Metody przyspieszonego uczenia jako produkt handlowy | Sprzedaż usług i szkoleń wraz z produktem | Przedsiębiorstwo jako ucząca się organizacja | Szkoły podstawowe i średnie jako przedsiębiorstwa handlowe | Zrób to! Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty | Singapurski model scentralizowanego przywództwa | Zdecentralizowany model nowozelandzki | Nowe wzorce szwedzkie | Najlepsze sposoby zdobywania dyplomu | Style zarządzania firmą | Model rozdawnictwa | Model sprzedaży przez Internet | Sposoby połączenia sfery biznesu z możliwościami multimediów i pracą nauczycieli | Wzorzec fundacji | Model międzynarodowej konferencji | Model uczącej się organizacji | Model „skupiska" | Chiński model powrotu do korzeni | Stwórz własny wzorzec szkoły przyszłości
Sygnatura czytelni BWF: X B 104
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155137 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Netografia na stronach 39-[40].
1.Mów o sobie 2.Gdybym/Chciałbym 3.Odpowiedz na pytania 4.Wyrażanie opinii, uzasadnianie swojego wyboru 5.Prawa człowieka 6.Dyskusja 7.Gry towarzyskie 8.Zwyczaje, obyczaje, przesądy 9.Żal, niezadowolenie 10.Wrażenie 11.Oburzenie, protest 12.Manipulacja 13.Trening międzykulturowy 14.Nakazy i zakazy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 73990, 149416 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 59-60.
PEDAGOGIKA LECZNICZA Choroba przewlekła Częstość występowania chorób przewlekłych Zmienność zachorowalności dzieci i młodzieży w Polsce Przyczyny pojawiania się nowych grup dzieci chorych przewlekle Problemy dziecka z chorobą przewlekłą Skutki choroby przewlekłej Funkcjonowanie rodziny dziecka z chorobą przewlekłą Postawa twórcza a radzenie sobie z chorobą przewlekłą dziecka według Anny Staweckiej Główne zadania sprzyjające budowaniu nowych szans rozwoju chorego dziecka i jego rodziny BAJKOTERAPIA Biblioterapia Bajka terapeutyczna Rodzaje bajek terapeutycznych Bajki psychoedukacyjne Bajki psychoterapeutyczne Bajki relaksacyjne Zastosowanie bajkoterapii u dziecka z chorobą przewlekłą BAJKI TERAPEUTYCZNE. TWÓRCZOŚĆ STUDENTÓW AKADEMII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WE WROCŁAWIU Jurek zwinna jaszczurka Staś Krecik Albercik Kolorowy świat Maksa Poker Lila i mikrofon Pożegnanie taty Rysia Bajka o pszczółce Zaczarowane jezioro
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 74056 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [136]-138.
Dla nauczycieli, którzy chcą wzbogacić swój warsztat o metody oparte na technikach komputerowych.
1. Metody nauczania Metody nauczania w XXI wieku Epoka społeczeństwa informacyjnego - perspektywy E-leaming 2. Nauczanie wspomagane mediami elektronicznymi Funkcjonalność platformy Moodle - tworzenie kursu Jak rozpocząć pracę? Przyjazne wprowadzenie do platformy edukacyjnej Moodle Tworzenie nowego kursu Projekt kursu _ etapowość konstruowania kursu Wstawianie treści ćwiczeń do wykonania Przesyłanie zadania wykonanego przez użytkownika Umieszczanie komunikatu w module zawierającym forum aktualności Umieszczanie komunikatu z wykorzystaniem zasobu: Etykieta Dołączanie plików w formacie pdf Przeprowadzanie kontroli wiedzy .Zasób: Lekcja 3. Instalacja platformy Moodle Instalacja serwera sieciowego Baza danych platformy Instalacja oprogramowania platformy Struktura katalogowa serwisu Kilka słów na temat innych serwerów sieciowych 4. Zarządzanie platformą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 120587, 120954, 120956, 120955, 120953, 120957 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Izabela Marczykowska Metody pracy z dziećmi z autyzmem w opiniach rodziców  Magdalena Christ Zastosowanie metody Freda Warnkego w terapii dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego  Ewa Gawlik Wczesne wspomaganie rozwoju w opinii rodziców dzieci objętych WWR na przykładzie Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Anna Steliga Intensyfikacja edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami Marta Niemiec Społeczne funkcjonowanie dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - możliwości wsparcia  Beata Gumienny Sytuacja społeczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej - doniesienia z badań Joanna Godawa „Przez uchylone drzwi...”, czyli zjawisko liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczęszczającego do klasy integracyjnej Sabina Pawlik „Muzeum dla nas” - możliwości udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną  Bogumiła Bobik, Maria Suszek „Chodź, pomaluj mój świat” - działalność plastyczna uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie Iwona Durek Tworzenie holistycznych form wsparcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i sprzężeniami na przykładzie sosnowieckich działań  Małgorzata Rel Wartość relacji interpersonalnych dla podnoszenia poziomu udziału w kulturze i rehabilitacji społecznej artystów z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie malarza Henryka Żarskiego Urszula Grzela Portret teatralny. Moment mal, bitte!  
Sygnatura czytelni BWF: X H 235
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-214.
1. Geneza design thinking 15 2. Zarządzanie zmianą 23 2.1. Skąd się biorą zmiany? 23 2.2. Co napędza, a co powstrzymuje zmiany? 27 2.3. Rodzaje zmian 29 2.4. Stadia i modele zmian 32 2.5. Opór wobec zmian 37 3. Kompetencje przyszłości jako wyzwanie dla współczesnej edukacji 43 3.1. Kompetencje przyszłości 48 3.2. Nowe generacje – pokolenie Z i pokolenie Alfa 52 3.3. Aktywizowanie procesu uczenia się 55 4. Przedsiębiorczość, kreatywność, twórczość, innowacyjność 65 4.1. Klimat sprzyjający twórczemu myśleniu 67 4.2. Myślenie dywergencyjne, motywacja i procedury TRP – wyznaczniki działań edukatora 72 5. Rola wizualizacji w edukacji i design thinking 77 5.1. Dlaczego warto tworzyć rysunkowe notatki z perspektywy wiedzy o mózgu? 79 5.2. Cele myślenia wizualnego w procesie design thinking 81 5.3. Podstawowe narzędzia służące wizualizacji .83 5.4. Stosowanie wizualizacji w design thinking 85 6. Podejście design thinking w praktyce 91 7. Przed projektem 95 7.1. Zdefiniowanie wyzwania w procesie projektowym 95 7.2. Określenie celów projektu 97 7.3. Kluczowe role w projekcie 99 7.4. Zbudowanie zespołu projektowego 99 7.4.1. Jak liczny powinien być zespół? 101 7.4.2. Jak podzielić zespół projektowy? 102 7.4.3. Na jakie elementy współpracy z zespołem warto zwrócić uwagę? 103 7.5. Narzędzia design thinking 104 7.5.1. Jak dostosować przestrzeń do potrzeb projektowych? 104 7.5.2. Jakie materiały będą potrzebne? 105 7.5.3. Jak skorzystać z aplikacji wspierających pracę projektową? 106 7.6. Planowanie projektu 106 8. W trakcie projektu 109 8.1. Odkrywanie: dlaczego i dla kogo projektujemy? 110 8.2. Badania z użytkownikami 112 8.2.1. Potrzeba badania. Od czego zacząć? 112 8.2.2. Koncepcja badawcza 114 8.2.2.1. Cel i problematyka badania 115 8.2.2.2. Dobór pojęć i wskaźników .116 8.2.2.3. Wybór osób do badania 117 8.2.2.4. Metody i techniki badawcze 118 8.2.3. Realizacja badania i analiza wyników 132 8.2.4. Kilka uwag do realizacji badań dzieci 133 8.3. Odkrywanie: synteza informacji i narzędzia 135 8.4. Definiowanie wyzwania 138 8.5. Tworzenie rozwiązania 140 8.5.1. Zespołowe generowanie pomysłów 142 8.5.2. Selekcja i wybór pomysłów 149 8.6. Prototypowanie 152 8.7. Testowanie 157 9. Po projekcie 161 9.1. Iteracja 161 9.2. Planowanie wdrożenia 162 9.3. Ewaluacja projektów design thinking 165 9.3.1. Ewaluacja jako proces badawczy 167
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151435 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Antologia / Alfred Hamburger ; [redakcja i korekta Marcin Lepioszka, Joanna Szwedo]. - Wrocław ; [Głogów] : Wroclaw : My Wojownicy, 2021. - 188 stron : ilustracje ; 21 cm.
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Zawiera: Gry ruchowe ; Ćwiczenia na drabinie i na kółkach ; Wskazówki dla gimnastyki wychowawczej dla użytku nauczycieli ; Ćwiczenia z oporem współćwiczących ; Wzory igrzysk i piramid wolnych.
Gry ruchowe Wskazówki do gimanstyki wychowawczej dla użytku nayczycieli Ćwiczenia z oporem współćwiczących Wzory igrzysk i piramid wolnych
Sygnatura czytelni BWF: X D 3
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8745 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(IHF Piłka Ręczna w Szkole)
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Rok wydania na podstawie innych publikacji wydawcy. Na stronie tytułowej: Jak nazywamy młodzików IHF? Na okładce: Piłka ręczna w szkole - zabawa, pasja i zdrowie.
Bibliografia na stronie 110.
1.KRÓTKA HISTORIA PIŁKI RĘCZNEJ 2.PRZEGLĄD RÓŻNYCH TYPÓW PIŁKI RĘCZNEJ 3.PODSTAWOWA STRUKTURA I TERMINOLOGIA 4.1Gra w szczegółach 4.2Terminologia i symbole 4.3Możliwości gry w pitkę ręczne 4.4Uproszczona wersja przepisów 4.5Sprzęt do gry w pitkę ręczną 5.FILOZOFIA PIŁKI RĘCZNEJ W SZKOLE 6.METODOLOGIA I PODEJŚCIE DO NAUCZANIA PIŁKI RĘCZNEJ 6.1Nauczanie wedtug metodologii 6.2Nauczanie oparte o fragmenty gry 6.3Realizacja nauczania opartego o fragmenty gry 6.4Planowanie jednostek treningowych 7.PODSTAWOWA GRA ZESPOŁOWA 7.1Atak! 7.2Obrona! 8.UMIEJĘTNOŚCI I TECHNIKI GRY W PIŁKĘ RĘCZNĄ 8.1Podstawowe umiejętności atakowania 8.2Podstawowe umiejętności w obronie 8.3Podstawy gry bramkarza 9.CHARAKTERYSTYKA ETAPÓW PROCESU NAUCZANIA 9.1Poziom początkujący - mini pitka ręczna 9.2Poziom średnio-zaawansowany - przejście do pitki ręcznej 9.3Poziom zaawansowany - pitka ręczna 9.4Ocena i punkty kontrolne 9.5Selekcja i długoterminowy rozwój talentów 10.PROGRAM NAUCZANIA
Sygnatura czytelni BWF: XI F 10
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150704 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fizyka wokół nas / Paul G. Hewitt ; [przekład z języka angielskiego Alfred Zagórski]. - Wydanie czwarte, dodruk 5. - Warszawa : Wydawnictwa Naukowe PWN, 2020. - XXVII, [1], 982 s. : ilustracje, fotografie, wykresy ; 25 cm.
Indeks.
Mechanika 2 Ruch prostoliniowy 3 Ruch krzywoliniowy 4 Zasady dynamiki Newtona 5 Pęd 6 Energia 7 Ruch obrotowy 8 Grawitacja 9 Ruch satelitarny Własność materii 10 Atomowa struktura materii 11 Ciała stałe 12 Ciecze 13 Gazy i plazmy Ciepło 14 Temperatura, ciepło, rozszerzalność 15 Przenoszenie ciepła 16 Przemiany fazowe 17 Termodynamika Akustyka 18 Drgania i fale 19 Dźwięki 20 Dźwięki muzyczne Elektryczność i magnetyzm 21 Elektrostatyka 22 Prąd elektryczny 23 Magnetyzm 24 Indukcja elektromagnetyczna Światło 25 Własności światła 26 Barwa światła 27 Odbicie i załamanie 28 Falowe własności światła 29 Emisja światła 30 Kwanty promieniowania Fizyka atomu i jądra atomowego 31 Atom w ujęciu kwantowym 32 Jądro atomowe. Promieniotwórczość 33 Rozszczepienie i synteza jąder atomowych Teoria względności 34 Szczególna teoria względności 35 Ogólna teoria względności Dodatek A Układy jednostek Dodatek B Więcej o ruchu Dodatek C Wykresy Dodatek D Więcej o wektorach Dodatek E Wzrost wykładniczy i okres podwajania
Sygnatura czytelni BMW: V C 74 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149823 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12550 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Bibliografia na stronach 174-175.
1.CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU 2.CHARAKTERYSTYKA ROZWOJU DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM 3.KOMPETENCJE A UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE 3.1.Terminologia 3.2.Kara i nagroda w procesie kształtowania umiejętności społecznych 4.FORMY PROWADZENIA ĆWICZEŃ 5.SKŁAD ILOŚCIOWY PROGRAMU MINI OLIMPIADY SPORTOWEJ17 5.1. ZAKRES TREŚCI W PROGRAMIE DZIECI 6 LAT 6.„Mały Lekkoatleta" - ćwiczenia 7.„Mały Lekkoatleta" - zabawy 8.„Mały Gimnastyk"- ćwiczenia 9.„Mały Gimnastyk"- zabawy 10.„Mały Sportowiec"- ćwiczenia 11.„Mały Sportowiec"- zabawy 12.„Mały Koszykarz"- ćwiczenia 13.„Mały Koszykarz"- zabawy 14.KONSPEKTY DO ZAJĘĆ WPROWADZAJĄCYCH, UZUPEŁNIAJĄCYCH I PROGRAMOWYCH 15.Ćwiczenia do przygotowania tory przeszkód 16.3 Kosze - gra dla dzieci w wieku przedszkolnym 17.WROCŁAWSKI TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ DLA DZIECI W WIEKU 3-7 LAT
Sygnatura czytelni BWF: X D 144
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148724 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-189.
Cyberzaburzenia fonoholizm nałogowe korzystanie z internetu Specyfika cyfrowych relacji i aktywności a cyberzaburzenia Sygnały o zbliżającym się cyberzaburzeniu kluczowe błędy rodziców Kierunki diagnozy i terapii przy cyberzaburzeniach Znaczenie snu w rozwoju dziecka Nadużywanie TC jako predykator cyberzaburzeń Domowa edukacja medialna jak modelować relacje dziecko-nowe technologie cyfrowe Właściwa organizacja czasu Metody modelowania aktywności dzieci i nastolatków poza technologiami cyfrowymi
Sygnatura czytelni BWF: IV I 38
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki / Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, ISSN 0303-5107 ; nr 86)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
I.OGÓLNE ZASADY ORGANIZACJI I PROWADZENIA OBOZÓW SPORTOWYCH I REKREACYJNYCHYCH Helena Elegańczyk-Kot, Mikołaj Marciniak II.ZAJĘCIA REKREACYJNO-SPORTOWE NA WODZIE IW WODZIE 1.Żeglarstwo jachtowe Leszek Kostański, Helena Elegańczyk-Kot 1.1.Podstawowe informacje i warunki bezpieczeństwa 1.2.Budowa i obsługa jachtu w porcie 1.3.Podstawy teorii żeglowania 2.Żeglarstwo deskowe Jacek Tarnas 2.1.Podstawowe informacje 2.2.Sprzęt oraz warunki bezpieczeństwa 2.3.Wskazówki metodyczne i organizacyjne 3.Kajakarstwo Mikotaj Marciniak, Krzysztof Skibicki 3.1.Sprzęt oraz warunki bezpieczeństwa 3.2.Wskazówki metodyczne i organizacyjne 3.3.Organizacja imprez z wykorzystaniem kajakarstwa 4.Narciarstwo wodne Piotr Urbański, Mikołaj Marciniak 4.1.Sprzęt oraz warunki bezpieczeństwa 4.2.Wskazówki metodyczne i organizacyjne 5.Pływanie na desce SUP Katarzyna Micielska, Mikołaj Marciniak, Joanna Jaworska, Krzysztof Skibicki 5.1.Sprzęt oraz warunki bezpieczeństwa 5.2.Wskazówki metodyczne i organizacyjne 5.3.Organizacja spływu na rzece (SUP touring) 6.Pływanie na wodach otwartych Małgorzata Habiera, Krystian Wochna 6.1.Podstawowe informacje i warunki bezpieczeństwa 6.2.Techniki pływania wykorzystywane na wodach otwartych oraz w ratownictwie wodnym 7.Wybrane zagadnienia z zakresu ratownictwa wodnego Damian Jerszyński 7.1.Warunki bezpieczeństwa i obowiązki osób przebywających na obszarach wodnych 7.2.Podstawowy sprzęt podręczny wykorzystywany w ratownictwie wodnym 7.3.Skoki ratownicze i sposoby holowania osoby zmęczonej 7.4.Zasady udzielania pierwszej pomocy 8.Alternatywne formy aktywności fizycznej w wodzie Krzysztof Pietrasik, Katarzyna Sobczak 8.1.Aquaaerobik i aquajogging 8.2.Aqua boot camp, aquasurvival, pływanie militarne 9.Zabawy i gry w wodzie Katarzyna Antosiak-Cyrak 9.1.Sprzęt i warunki bezpieczeństwa 9.2.Wskazówki metodyczne i organizacyjne 9.3.Przykłady zabaw i konkursów w wodzie III. ZAJĘCIA REKREACYJNO-SPORTOWE NA LĄDZIE 10.Terenowe formy aktywności fizycznej Mikołaj Marciniak, Magdalena Król-Zielińska 10.1.Organizacja i bezpieczeństwo podczas zajęć terenowych 10.2.Orientowanie się w terenie 10.3.Przykładowe formy zajęć terenowych 11.Wycieczki rowerowe Jarosław Janowski 11.1.Sprzęt 11.2.Wskazówki metodyczne i organizacyjne 11.3.Organizacja wycieczki rowerowej 12.Organizacja czasu wolnego Joanna Borowiec, Adam Kantanista 12.1.Charakterystyka czasu wolnego na obozach i koloniach 12.2.Organizacja wieczornych zajęć rekreacyjnych i kulturalnych Pionierskie obozy poznańskiej AWF w Chycinie. Wspomnienie Marian Szych
Sygnatura czytelni BWF: IX B 88
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154259 E N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności