Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WWFiF
(8)
Autor
Chrzanowska Iwona
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Gacka Ewa (pedagogika)
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Kaźmierczak Monika (filologia)
(1)
Korycki Arkadiusz Mateusz
(1)
Kowalewska Anna (pedagogika zdrowia)
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Liberska Hanna
(1)
Piekarska Jolanta (filologia)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Piepiora Paweł Adam
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Wileczek Anna
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Ziomek-Michalak Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1857)
Menedżerowie
(240)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(101)
Fizjoterapeuci
(100)
Pedagodzy
(9)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(73)
Lekarze
(57)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Ortopedzi
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Rodzice
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Osoby w wieku starszym
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Chorzy z otępieniem
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Higiena szkolna
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Karate
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Mnemotechnika
(1)
Nauczyciele
(1)
Ontogeneza
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby niewidome
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zadania rozwojowe
(1)
Zdrowotność
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Językoznawstwo
(2)
Psychologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(PNiP)
Bibliografia, netografia na stronach [651]-696. Indeksy.
Dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki, pokrewnych dyscyplin oraz dla profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.
Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej Pedagogika specjalna a medycyna - wybrane problemy Międzynarodowy system diagnozy nozologicznej WHO: ICD-10,ICIDH,ICF . System diagnozy Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego DSM-IV/DSMIV-TR/DSM-5 Pojęcie zdrowia i choroby Diagnoza i terapia - istota związku pedagogiki specjalnej i medycyny Pedagogika specjalna a psychologia - wybrane problemy Diagnoza dla rozwoju i system orzecznictwa Bioekologiczna teoria systemów Urie Bronfenbrennera a niepełnosprawność Współpraca specjalistów i instytucji a specjalne potrzeby edukacyjne uczniów Pedagogika specjalna a prawo - wybrane problemy Osoba z niepełnosprawnością a rozwiązania prawne ONZ i UE Osoba z niepełnosprawnością a wymiar sprawiedliwości Pedagogika specjalna a socjologia - wybrane problemy Postawy społeczne wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością Postawy wobec osób z niepełnosprawnością w perspektywie rówieśniczej Postawy wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością - dorośli Zagrożenie wykluczeniem i marginalizacją a niepełnosprawność Warunki życia osób z niepełnosprawnością i ich rodzin Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje - wokół pojęcia „niepełnosprawność O podmiocie pedagogiki specjalnej - klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności Niepełnosprawność wzroku Podstawowe pojęcia Klasyfikacje uszkodzeń wzroku Uszkodzenie wzroku a funkcjonowanie społeczne Uszkodzenia słuchu Najpowszechniejsze klasyfikacje uszkodzeń słuchu Metody wychowania językowego osób z uszkodzeniem słuchu Osoby z uszkodzeniem słuchu w przestrzeni społecznej Niepełnosprawność intelektualna Ustalenia terminologiczne i klasyfikacyjne Zróżnicowana, wieloczynnikowa etiologia niepełnosprawności intelektualnej Etapy patologizacji rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną według Małgorzaty Kościelskiej Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznej Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu Teoretyczne koncepcje choroby przewlekłej Konsekwencje utraty pełnej sprawności w sytuacji choroby przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Wrodzona a nabyta utrata sprawności w chorobie przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży Teoretyczne koncepcje niedostosowania społecznego i zaburzeń zachowania Przestępczość nieletnich Przemoc w rodzinie Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej Specjalne potrzeby edukacyjne - między pedagogiką a pedagogiką specjalną Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność Podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne wczesnego wspomagania rozwoju Podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju 458 ASD - autustyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych Kryteria diagnostyczne spektrum zaburzeń autystycznych Patogeneza spektrum zaburzeń autystycznych Osoba ze spektrum zaburzeń autystycznych w przestrzeni społecznej Uczeń zdolny-uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi 500 Podstawy prawne wspomagania uczniów zdolnych w polskim systemie oświatowym Uczeń zdolny - uczeń uzdolniony - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji - między segregacją a włączaniem Kształcenie specjalne Kształcenie integracyjne Kształcenie włączające Uwarunkowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w trzech typach szkół: specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej Zwolnienie ze sprawdzianu, egzaminu zewnętrznego a niepełnosprawność Dorosłość i starość z niepełnosprawnością -zagadnienia andragogiki gerontologii specjalnej Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy - uwarunkowania, rzeczywistość, szanse Subiektywne poczucie jakości życia Starość osób z niepełnosprawnością - wyzwanie dla pedagogiki specjalnej Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością Komunikacja zapośredniczona - możliwości i zagrożenia Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność - agresja elektroniczna
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 77 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 254
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148428 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148427 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [217]-272. Indeks.
Dla pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku.
Niepelnosprawność wzroku w kontekście rozwoju w biegu życia Koncepcja zadań rozwojowych Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa Niemowlęctwo i wczesne dzieciństwo (0 _ 5/6 lat) - niepelnosprawność wzroku Nauka chodzenia a zadania rozwojowe . Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe Nauka mówienia a zadania rozwojowe Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii . . . Nauczenie się odróżniania płci i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania Wiek szkolny - niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna edukacyjna Pełnienie roli ucznia _ płaszczyzna społeczna Nabywanie podstawowych technik szkolnych Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne Adolescencja _ niepelnosprawność wzroku a zadania rozwojowe Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepeł4osprawnością wzroku . Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie reIacji z rówieśnikami Wczesna dorosłość- niepelnosprawność Wzroku a zadania rozwojowe Odgrywanie ról rodzinnych Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe Podjęcie obowiązków obywatelskich średnia doroslość - niepelnosprawność Wzroku a zadania rozwojowe Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego Późna doroslość - niepelnosprawność wzroku a zadania rozwojowe Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia Zmiany w otoczeniu fizycznym Przejście na emeryturę' zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych przystosowanie się do śmierci współmałżonka Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych Kształtowanie tożsamości Posługiwanie się systemem wartości Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne
Sygnatura czytelni BWF: X H 248
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia)
Materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. "Logopedia wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku", 14 października 2017 r., Łódź.
Bibliografia przy pracach, netografia, wykaz aktów prawnych przy niektórych referatach.
Dla logopedów, lekarzy, pedagogów, psychologów, lingwistów zajmujących się problematyką zaburzeń mowy oraz do studentów.
Grażyna Gunia - Szanse i zagrożenia dla teorii i praktyki logopedii XXI wieku Opportunities and threats for the theory and practice of speech therapy in the 21st century Grażyna Śmiech-Słomkowska, Małgorzata Peruga - Znaczenie mięśni w budowie i czynnościach narządów jamy ustnej Importance of muscles for structure and function of oral cavity organs Justyna Antczak-Kujawin - Zaburzenia semantyki frazeologizmów u osób w łagodnej fazie otępienia alzheimerowskiego. wstępne wyniki badań Disorders within the semantics of phrasemes in people with early stage alzheimer’s dementia. preliminary research results Katarzyna Bieńkowska - Sprawność językowa dzieci z uszkodzonym narządem słuchu Linguistic performance of hearing impaired children Izabela Ejsmunt-Wieczorek - Sposoby tworzenia czasownikowych gniazd słowotwórczych przez dzieci w wieku przedszkolnym The ways of building verbal word-formation nests by pre-school children Ewa Gacka - Diagnozowanie i usprawnianie funkcji oddechowej w postępowaniu logopedycznym. Ujęcie teoretyczne i praktyczne Diagnosing and streamlining the respiratory function in speech-therapy proceedings. Theoretical and practical perspective Renata Gliwa - Fluencja słowna w otępieniu naczyniopochodnym - ujęcie kliniczne Verbal fluency in vascular dementia - clinical approach Katarzyna Jachimowska, Agata Korycka - Logopeda wobec konsekwencji kolczykowania narządów zespołu ustno-twarzowego Speech therapist facing consequences of oral piercing Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska - Superwizja w zawodzie logopedy Supervision for speech therapists Monika Kaźmierczak - Rola gestów fonicznych w wychowaniu komunikacyjnym dzieci przedszkolnych Role of phonic gestures in communication education in kindergarten age children Dominika Kozłowska - Lokalizacja nowotworów głowy i szyi oraz jej znaczenie dla skutecznej terapii logopedycznej The influence of the tumor location of hnc (head and neck cancer) on effective speech and swallow therapy Marlena Kurowska - Logopedyczne badania dzieci i młodzieży z zaburzeniami mowy i języka uwarunkowanymi korowo. projekt badań własnych Logopedic researches of children and youth with cortical based speech and language disorders. own research project Renata Marciniak-Firadza - Jak logopeda może pomóc dziecku z mutyzmem wybiórczym? How a speech therapist can help children with selective mutism? Justyna Sochacka - Mowa w zaniku wieloukładowym - problem diagnozy logopedycznej. Studium przypadku The speech in multiple system atrophy - issue of language disorders diagnosis. Case study Anna Stefan - O głosie „wrażliwca” (wybrane zagadnienia) About voice of very sensitive person (selected problems) Mateusz Szurek - Przesiewowe badanie mowy jako działanie służące identyfikacji dzieci z grupy ryzyka zaburzeń mowy Screening examination of speech as a means of identyfing children at risk of speech disorders Ewelina Zając - Wpływ zaburzeń mowy u dzieci sześcio- i siedmioletnich na naukę czytania i pisania The influence of speech disorders in six- and seven-year-old children on learning to read and write
Sygnatura czytelni BWF: K 1/20
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8458 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
Bibliografia przy pracach.
Metodyka pracy socjalnej z osobami starszymi Wprowadzenie Opis przypadku Problemy pani Janiny Mocne strony pani Janiny Działania metodyczne Trudności w pracy z osobami starszymi Osoby doświadczające zaburzeń otępiennych – definiowanie, rozpoznawanie, profilaktyka Kryteria rozpoznawania zaburzeń otępiennych Objawy i rodzaje zaburzeń otępiennych Czynniki zwiększające ryzyko zachorowania na zaburzenia otępienne Opiekunowie osób z zaburzeniami otępiennymi. Charakterystyka, zasoby, potrzeby Zasady komunikacji z osobami z zaburzeniami poznawczymi i ich rodzinami Działania samorządowe i społeczne na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i wspierania osób z zaburzeniami poznawczymi oraz ich opiekunów – przykłady dobrych praktyk Metodyka pracy socjalnej z osobami z zaburzeniami otępiennymi i ich rodzinami Analiza przypadków i zalecany schemat postępowania oraz formy pracy socjalnej z osobami z zaburzeniami otępiennymi i ich rodzinami Wspieranie osób z zaburzeniami otępiennymi i ich opiekunów – wywiad z praktykiem
Sygnatura czytelni BWF: VII P 74
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152105 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowania : wybrane problemy / redakcja naukowa Hanna Liberska, Janusz Trempała. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 578, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Bibliografia na stronach 475-553. Indeks.
Część I PODSTAWY TEORETYCZNE 19 Rozdział 1. Wybrane kierunki i konteksty kształtowania się psychologii wychowania w Polsce do 1939 roku (Cezary W. Domański) 21 1.1. Wczesna refleksja o psychologii wychowania 23 1.2. Pionierzy i prekursorzy 25 1.3. Psychologia wychowawcza na uczelniach wyższych – początki 31 Rozdział 2. Przedmiot badań psychologii wychowania (Janusz Trempała) 39 2.1. Kształtowanie się psychologii wychowania 41 2.2. Pojmowanie wychowania 42 2.3. Psychologia wychowania jako odrębna dyscyplina badań psychologicznych 46 2.4. Związek kształcenia i wychowania z rozwojem człowieka 50 2.5. Przedmiot badań psychologii wychowawczej jako stosowanej psychologii rozwoju człowieka 54 Rozdział 3. Podstawowe teorie i koncepcje psychologii wychowania i uczenia się (Hanna Liberska) 57 3.1. Asocjacjonizm i behawioryzm 59 3.2. Teorie społeczne i teoria społeczno-poznawcza 66 3.3. Konstruktywizm 72 3.4. Wychowanie w podejściu psychodynamicznym, humanistycznym i społeczno-kulturowym 75 Część II KLUCZOWE OBSZARY BADAŃ PSYCHOLOGII WYCHOWANIA 85 Rozdział 4. Procesy poznawcze (Ludmiła Zając-Lamparska, Monika Deja, Ewa Czerniawska, Maria Ledzińska) 87 4.1. Funkcje wykonawcze (Ludmiła Zając-Lamparska, Monika Deja) 89 4.2. Uczenie się i nauczanie (Ewa Czerniawska) 108 4.3. Od informacji do wiedzy w dobie globalizacji (Maria Ledzińska) 121 Rozdział 5. Procesy emocjonalno-społeczne (Anna Oleszkowicz, Anna Cieślik, Maria Czerwińska-Jasiewicz, Alicja Senejko) 133 5.1. Emocje i motywacja (Anna Oleszkowicz, Anna Cieślik) 135 5.2. System wartości człowieka w ciągu życia (Maria Czerwińska-Jasiewicz) 145 5.3. Samoregulacja i adaptacja (Alicja Senejko) 151 Rozdział 6. Różnice indywidualne (Andrzej E. Sękowski, Martyna Płudowska, Błażej Smykowski, Karolina Appelt, Jan Cieciuch, Włodzimierz Strus) 161 6.1. Zdolności (Andrzej E. Sękowski, Martyna Płudowska) 163 6.2. Kompetencje (Błażej Smykowski, Karolina Appelt) 172 6.3. Osobowość w psychologii wychowania (Jan Cieciuch, Włodzimierz Strus) 199 Rozdział 7. Uwarunkowania rozwoju i wychowania (Hanna Liberska, Marta Białecka-Pikul, Arkadiusz Białek, Martyna Jackiewicz, Dorota Suwalska-Barancewicz, Stefan Frydrychowicz) 215 7.1. Biologiczne podstawy nauczania i wychowania (Hanna Liberska) 217 7.2. Środowiskowe uwarunkowania rozwoju i wychowania w okresie dzieciństwa (Marta Białecka-Pikul, Arkadiusz Białek, Martyna Jackiewicz-Kawka) 241 7.3. Środowiska rozwoju i wychowania: od dzieciństwa do dorosłości (Hanna Liberska, Dorota Suwalska-Barancewicz) 253 7.4. Interakcje społeczne (Stefan Frydrychowicz) 280 Część III PSYCHOLOGIA WYCHOWANIA W PRAKTYCE: WYBRANE PROBLEMY 293 Rozdział 8. Praca psychologów wychowawczych z rodziną (Lucyna Bakiera, Elżbieta Dryll) 295 8.1. Rola rodziców w systemie wychowania instytucjonalnego (Lucyna Bakiera) 297 8.2. Praca psychologów wychowawczych z rodzicami i rodziną (Elżbieta Dryll) 306 Rozdział 9. Praca psychologów wychowawczych w szkole (Anna Oleszkowicz, Anna Cieślik, Grażyna Katra) 319 9.1. Praca psychologa z młodzieżą nad rozpoznaniem i rozwojem potencjału (Anna Oleszkowicz, Anna Cieślik) 321 9.2. Praca psychologa z nauczycielami-wychowawcami (Grażyna Katra) 330 Rozdział 10. Praca psychologów wychowawczych z dziećmi o nietypowym rozwoju (Roman Ossowski) 341 10.1. Nietypowość rozwoju jako przedmiot zainteresowania medycyny, psychologii rehabilitacyjnej i pedagogiki specjalnej 343 10.2. Problem typologii dzieci o nietypowym rozwoju 347 10.3. Problemy wspólne w rozwoju i wychowaniu dzieci o nietypowym rozwoju 348 10.4. Rehabilitacyjne znaczenie uczestnictwa w życiu rodzinnym 357 10.5. Kwestia przygotowania do aktywności zawodowej 358 10.6. Instrumenty rehabilitacji 358 10.7. Problemy swoiste rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży o nietypowym rozwoju 361 10.8. Wkład wiedzy o nietypowym rozwoju do psychologii różnic indywidualnych 363 Rozdział 11. Praca psychologów wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z destrukcyjnymi zaburzeniami zachowania (Lidia Cierpiałkowska, Iwona Grzegorzewska) 367 11.1. Obraz kliniczny i przejawy destrukcyjnych zaburzeń zachowania 369 11.2. Biopsychospołeczne modele zaburzeń eksternalizacyjnych 376 11.3. Poradnictwo zdrowotne i interwencje psychospołeczne – implikacje dla praktyki psychologa wychowawczego 384 Rozdział 12. Praca psychologów w poradnictwie zawodowym − przygotowanie do kariery zawodowej w perspektywie całożyciowej (Anna Paszkowska-Rogacz) 391 12.1. Definicje i metafory kariery 393 12.2. Koncepcje wyjaśniające rozwój kariery 395 12.3. Współczesne poradnictwo zawodowe w perspektywie konstruowania życia 398 Rozdział 13. Wychowanie w grupach mniejszościowych (Barbara Weigl, Dominika Wiśniewska) 403 13.1. Mniejszości etniczne. Dziecko romskie w rodzinie i szkole 405 13.2. Słyszące dzieci niesłyszących rodziców. Świat Koda 407 13.3. Uchodźcy i migranci. Wychowanie po traumie 409 13.4. Trudne powroty do ojczyzny rodziców. Problemy powracających 410 13.5. Małżeństwa międzykulturowe. Dzieci dwukulturowe i dwujęzyczne 411 Rozdział 14. Wychowanie zdrowotne (Beata Ziółkowska) 415 14.1. Ustalenia definicyjne w ujęciu historycznym 417 14.2. Wyznaczniki zdrowia a analfabetyzm zdrowotny 419 14.3. Cele wychowania zdrowotnego w kontekście zagrożeń współczesnego świata . 421 14.4. Wychowanie zdrowotne – wskazania praktyczne 428 Rozdział 15. Wychowanie seksualne (Zbigniew Izdebski, Krzysztof Wąż, Joanna Dec-Pietrowska) 431 15.1. Specyfika problematyki wychowania seksualnego 433 15.2. Seksualność i rozwój psychoseksualny 433 15.3. Socjalizacja seksualna 434 15.4. Wychowanie seksualne a edukacja seksualna 435 15.5. Typy wychowania seksualnego i ich efektywność 435 15.6. Cele wychowania seksualnego 437 15.7. Wychowanie seksualne w rodzinie 438 15.8. Edukacja seksualna w polskiej szkole 439 15.9. Profilaktyka 443 Rozdział 16. Nowe obszary oddziaływań wychowawczych − wychowanie obywatelskie i środowiskowe (Beata Krzywosz-Rynkiewicz) 445 16.1. Dlaczego obywatelstwo jest ważne 447 16.2. Obywatelstwo – co to znaczy? Różne rozumienie roli obywatela 448 16.3. W szkole czy w środowisku – dylematy wychowania obywatelskiego 449 16.4. Wychowanie obywatelskie jako wychowanie środowiskowe – istota obywatelskiej socjalizacji 454 Rozdział 17. Organizacje w systemie wychowania (Marzanna Farnicka) 459 17.1. Założenia idei sieciowego rozwoju systemów edukacyjnych 461 17.2. Poziom społeczno-kulturowy: założenia dotyczące organizacji placówek oświatowych 463 17.3. Poziom operacyjny: struktura i organizacja środowiska wychowawczego 465
Sygnatura czytelni BMW: VI U 226 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV E 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149783 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8616 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [148]-149.
Dla rodzin osób, które zaczynają odczuwać problemy z pamięcią.
Warsztat „Seniorze, rusz głową” - przykład dobrej praktyki Scenariusze warsztatów Gra jako metoda aktywizacji intelektualnej i społecznej seniorów Gra edukacyjna „Senior w podróży”
Sygnatura czytelni BWF: VII P 61
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 103-118.
Dla naukowców, studentów, trenerów, psychologów sportu oraz zawodników karate.
1.Wykonywanie i przetwarzanie zdjęć lotniczych 2.1.Planowanie powietrznych misji fotograficznych 2.2.Przetwarzanie obrazu w procesie fotogrametrycznym 2.3.Zastosowanie korelacji dwuwymiarowej w przetwarzaniu obrazów 3.Metody badań 3.1.Symulator zdjęć lotniczych 3.1.1.Założenia teoretyczne 3.1.2.Schemat symulacji zdjęć lotniczych w bloku 3.1.3.Struktura programu 3.1.4.Środowisko programistyczne SML w oprogramowaniu TNTmips 3.2.Symulacja bloku zdjęć - wzory i modele 3.2.1.Wyznaczenie pozycji geograficznej powierzchni elementarnej 3.2.2.Pokrycie podłużne i poprzeczne 3.2.3.Symulacja czasu i odległości związana z ruchem statku powietrznego 3.2.4.Model szacowania pozycji słońca 3.2.5.Szacowanie wartości promieniowania rozproszonego w atmosferze 3.2.6.Model rozkładu dwukierunkowego odbicia spektralnego (BRDF) - Li-Sparse 3.2.7.Model winietowania naturalnego 3.2.8.Funkcje wielomianowe szacowania rozkładów naświetlenia 3.3.Obliczenia statystyczne 3.3.1.Powszechnie stosowane parametry statystyczne 3.3.2.Korelacja obrazowa 3.3.3.Losowanie próbek k-elementowych w zbiorze n-elementowym 3.4.Przygotowanie danych wejściowych obszarów badawczych 3.4.1.Obraz satelitarny Landsat 8 - kalibracja i korekcja atmosferyczna 3.4.2.Model wysokościowy pokrycia terenu - SRTM 3.4.3.Korekcja topograficzna danych satelitarnych 3.4.4.Wybór i charakterystyka obszarów badawczych 3.5.Eksperymenty badawcze 4.Symulator Zdjęć Lotniczych 4.1.Konfiguracja obliczeń symulacji bloku zdjęć lotniczych 4.2.Konfiguracja danych wejściowych i katalogów obliczeniowych 4.3.Konfiguracja parametrów układu optycznego 4.4.Parametry nalotu w ramach obszaru badawczego 4.5.Ustawienia parametrów oświetlenia i warunków lotu 4.6.Przeglądanie parametrów symulacji 4.7.Funkcje statystyczne 4.8.Zarządzanie plikami 4.9.Uruchamianie obliczeń 4.10.Struktura wyników symulacji bloku zdjęć lotniczych 5.Obszary badawcze 5.1.Charakterystyka spektralna fragmentów obrazu satelitarnego obszarów badawczych 5.2.Zróżnicowanie podstawowych cech rzeźby terenu obszarów badawczych 5.3.Charakterystyka zróżnicowania warunków obserwacji obszarów badawczych 6.Omówienie symulacji bloków zdjęć lotniczych dla obszarów badawczych 6.1.Składowe formowania obrazu w symulowanych blokach zdjęć lotniczych 6.2.Podobieństwo bloków zdjęć lotniczych dla postaci zdjęć pionowych (znormalizowanych) 6.3.Wskaźnik dwukierunkowego odbicia spektralnego jako składowa formowania obrazu w bloku zdjęć lotniczych 6.4.Postacie zdjęć lotniczych 6.4.1.Zdjęcia bez winietowania 6.4.2.Zdjęcia z winietowaniem 6.5.Zmienność podobieństwa bloków w zależności od ogniskowej 6.6.Sezonowa zmienność podobieństwa bloków zdjęć lotniczych 6.7.Dzienna zmienność podobieństwa bloków zdjęć lotniczych 6.8.Zmienność podobieństwa bloków w zakresach spektralnych z uwzględnieniem mniejszych centralnych fragmentów zdjęć 6.9.Korekcja zdjęć lotniczych z wykorzystaniem funkcji wielomianowych 7.Dyskusja 7.1.Symulator Zdjęć Lotniczych 7.2.Dane wejściowe dla obszarów badawczych 7.3.Symulowanie obrazu 7.4.Korelacja jako miara podobieństwa zdjęć w bloku 7.5.Inne możliwości wykorzystania Symulatora i jego dalszy rozwój
Sygnatura czytelni BWF: XI L 102
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152399 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151596 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język i komunikacja : wprowadzenie dla pedagogów / Anna Wileczek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2020. - 380, [2] strony : ilustracje, mapy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
1.Język i mowa 1.1.Definicje języka i mowy 1.2.Cechy języka naturalnego 1.3.Pochodzenie i rozwój języka ludzkiego 1.4.Akwizycja języka naturalnego 1.5.Język w badaniach lingwistycznych 2.Język jako system znaków 2.1.Znak - znaczący element rzeczywistości 2.2.Cechy znaków językowych 2.3.Specyfika systemu językowego 2.4.Podsystemy języka 2.5.Język a współczesne kody ikoniczne 3.Zewnętrzne i wewnętrzne zróżnicowanie języka 3.1.Różnorodność języków świata 3.2.Pochodzenie i specyfika polszczyzny 3.3.Język ogólny 3.4.Odmiana mówiona i pisana języka 3.5.Style funkcjonalne 4.Terytorialne, społeczne i biologiczne odmiany języka 4.1.Dialekty i gwary 4.2.Społeczne odmiany języka - socjolekty 4.3.Biolekty 4.4.Idiolekt - język osobniczy 5.Dźwięki mowy i elementy prozodii 5.1.Jak powstają dźwięki mowy? 5.2.Podstawowe pojęcia dotyczące podsystemu fonologicznego języka 5.3.Świadomość i sprawność fonologiczna 5.4.Typy głosek polskich 5.5.Klasyfikacja samogłosek polskich 5.6.Klasyfikacja spółgłosek polskich 5.7.Podział wyrazu na litery, głoski i sylaby 5.8.Upodobnienia i uproszczenia fonetyczne 5.9.Akcent w języku polskim 5.10.Intonacja 6.Wyrazić wyrazem, uchwycić frazeologizmem 6.1.Słowo, wyraz, leksem - terminologiczne uściślenia 6.2.Podsystem leksykalny języka 6.3.Czym jest znaczenie wyrazu? 6.4.Relacje znaczeniowe 6.5.Skąd pochodzą wyrazy? 6.6.Skrótowce i skróty 6.7.Użyteczna frazeologia 7.W stronę morfologii. Struktura i odmiana wyrazów 7.1.Podsystem morfologiczny 7.2.Analiza morfologiczna wyrazu 7.3.Słowotwórstwo 7.4.Analiza słowotwórcza wyrazów 7.5.Derywacja i jej rodzaje 7.6.Typy derywatów i funkcje formantów 7.7.Kategorie i typy słowotwórcze 7.8.Fleksja 7.9.Kategorie gramatyczne, kategorie fleksyjne 7.10.Odmienne i nieodmienne części mowy 8.O łączeniu słów. Wybrane zagadnienia składniowe 8.1.Składniki syntaktyczne 8.2.Podrzędne związki składniowe 8.3.Wypowiedzenia i zdania 8.4.Konotacja składniowa 8.5.Składnia zdania pojedynczego 8.6.Analiza zdania pojedynczego 8.7.Składnia zdania pojedynczego - wybrane zalecenia normatywne 8.8.Składnia zdania złożonego 8.9.Analiza zdania wielokrotnie złożonego 8.10.Składnia zdania złożonego - wybrane zalecenia normatywne 8.11.Na (składniowe) skróty 9.Tekst i dyskurs 9.1.Czym jest tekst? „Statyczna" i „dynamiczna" koncepcja tekstu 9.2.Funkcje, typy i gatunki tekstu 9.3.Hipertekst 9.4.Kilka zasad opracowania tekstu językowego 9.5.Struktura artykułu naukowego 9.6.Dyskurs, czyli tekst w kontekście 9.7.Dyskurs edukacyjny jako przykład współczesnego dyskursu 10.Komunikacja: akcja i interakcja (nie tylko) językowa 10.1.Komunikacja i komunikowanie (się) 10.2.Komunikacja jako akcja, interakcja i transakcja 10.3.Pragmatyka - współdziałanie za pomocą słów 10.4.Etykieta językowa 10.5.Etyka komunikacji 10.6.Estetyka komunikacji językowej 10.7.Komunikacja niewerbalna 10.8.Komunikacja w edukacji (wybrane aspekty) 11.Komunikacja językowa dziecka - prawidłowości i odstępstwa 11.1.Specyfika mowy dziecka w wieku przedszkolnym 11.2.Język dziecka na progu szkolnej edukacji 11.3.Wybrane zaburzenia w rozwoju języka u dzieci 11.4 Kierunki rozwoju kompetencji językowo-komunikacyjnej dzieci w młodszym wieku szkolnym 11.5. Stymulacja rozwoju kompetencji językowo-komunikacyjnej 12.Kultura języka polskiego 12.1.Czym jest kultura języka? 12.2.Sprawność, poprawność i norma językowa 12.3.Kryteria poprawności językowej 12.4.Błędy językowe i ich typy 12.5.O kilku (sprawiających problemy) zasadach poprawności językowej 12.6.Poprawność stylistyczna. Cechy dobrego stylu 12.7.Działalność kulturalnojęzykowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154053 N, 154052 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych Barbara Woynarowska ROZWÓJ BIOLOGICZNY CZŁOWIEKA Rozwój osobniczy człowieka Sfery rozwoju i ich wzajemny związek Etapy w rozwoju osobniczym Dymorfizm płciowy Rozwój fizyczny Procesy w rozwoju fizycznym Czynniki wpływające na rozwój fizyczny Genetyczne czynniki rozwoju fizycznego Środowiskowe czynniki rozwoju fizycznego Metody oceny rozwoju fizycznego Ocena wzrastania Ocena różnicowania Ocena dojrzewania Wiek rozwojowy i tendencje przemian w rozwoju fizycznym Najczęstsze zaburzenia w rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży Rozwój motoryczny Przebieg rozwoju motorycznego w ontogenezie Czynniki wpływające na rozwój motoryczny . Metody oceny rozwoju motorycznego Tendencje przemian sprawności fizycznej Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz potrzeby biologiczne w poszczególnych okresach życia człowieka Okres prenatalny Wczesne dzieciństwo Okres noworodkowy Okres niemowlęcy Okres poniemowlęcy Średnie i późne dzieciństwo Okres przedszkolny Młodszy wiek szkolny Okres adolescencji Okres dojrzewania płciowego Okres młodzieńczy Okres dorosłości Wczesna i średnia dorosłość Późna dorosłość – starzenie się i starość Rozwój psychoseksualny Zbigniew Izdebski Przebieg rozwoju psychoseksualnego Biologiczne, psychiczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju seksualnego Zachowania seksualne w dzieciństwie i w okresie dojrzewania Ryzykowne zachowania seksualne młodzieży i zapobieganie im Zaburzenia i problemy seksualne w dzieciństwie i młodości Wybrane układy i funkcje organizmu człowieka ważne dla procesów uczenia się Anna Kowalewska Układ nerwowy Wybrane informacje o budowie i funkcji układu nerwowego Zmiany w układzie nerwowym w różnych okresach rozwoju ontogenetycznego Narządy zmysłów Zmysł dotyku, zmysł równowagi i propriocepcja Układ wzrokowy, jego budowa, funkcja i rozwój Układ słuchowy, jego budowa, funkcja i rozwój Fizjologiczne podłoże emocji Rodzaje emocji Składniki emocji Przetwarzanie emocji Rozwój mózgowego systemu regulacji emocji Fizjologiczny mechanizm reakcji stresowej i wpływ stresu na zdrowie oraz zdolność do uczenia się Reakcja stresowa Holistyczna reakcja na stres Wpływ stresu na zdrowie Wpływ stresu na zdolność do uczenia się . Biologiczne mechanizmy procesu uczenia się Rozwój i rodzaje uczenia się Pamięć Biologiczne uwarunkowania dysleksji rozwojowej Podstawowe potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania Żywienie Anna KowalewskaRegulacja pobierania pokarmu Zasady racjonalnego żywienia Związek między żywieniem, zdrowiem i dyspozycją do uczenia się Aktywność fizyczna Funkcje aktywności fizycznej w różnych okresach życia Zmiany aktywności fizycznej w ontogenezie i czynniki ją warunkujące Zalecany poziom aktywności fizycznej Niedostatki aktywności fizycznej u dzieci i młodzieży – przyczyny i skutki Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku . Rytmy biologiczne Praca, zmęczenie, odpoczynek Sen Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi Ochrona przed zanieczyszczeniami powietrza atmosferycznego Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem Ochrona przed hałasem Ochrona przed chorobami zakaźnymi ZDROWIE I WYBRANE PROBLEMY ZDROWOTNE DZIECI I MłODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM Zdrowie i czynniki je warunkujące Definiowanie zdrowia i holistyczne podejście do zdrowia Mierniki zdrowia i czynniki je warunkujące Związki między zdrowiem i edukacją Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży Zdrowie młodzieży w jej subiektywnej ocenie Zachowania zdrowotne młodzieży Główne problemy zdrowotne dzieci i młodzieży Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im Wypadki i urazy Zaburzenia zdrowia psychicznego Częstość występowania zaburzeń zdrowia psychicznego u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym Wybrane zaburzenia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w wieku szkolnym Choroby przewlekłe Używanie substancji psychoaktywnych Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym ujawniającym się u dorosłych Zapobieganie przedwczesnemu rozwojowi miażdżycy Wczesne zapobieganie osteoporozie Wczesne zapobieganie rakowi szyjki macicy Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami NAUCZYCIELE – ICH ZDROWIE, JEGO OCHRONA I PROMOCJA Sytuacja demograficzno-społeczna nauczycieli w Polsce Czynniki ryzyka dla zdrowia i czynniki chroniące w zawodzie nauczyciela Wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego nauczycieli Zaburzenia zdrowia fizycznego nauczycieli Kondycja psychiczna i problemy zdrowia psychicznego nauczycieli Zespół wypalenia zawodowego Zachowania zdrowotne nauczycieli Działania dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli Ochrona zdrowia nauczycieli Promocja zdrowia nauczycieli ŚRODOWISKO I ORGANIZACjA PRACY SZKOŁY Środowisko społeczne szkoły Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły Budynek, jego pomieszczenia i teren szkoły Warunki sanitarno-higieniczne Mikroklimat i oświetlenie Meble szkolne Ograniczanie hałasu w szkole Zabezpieczenie przed wypadkami i urazami Aspekty zdrowotne organizacji pracy i życia szkoły Rozkład i organizacja lekcji Przerwy międzylekcyjne Żywienie w szkole Warunki i organizacja aktywności fizycznej w szkole PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ZDROWOTNYCH I ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH I PROMOCjA ZDROWIA W SZKOLE I PRZEDSZKOLU Profilaktyka chorób, problemów zdrowotnych i zachowań ryzykownych dla zdrowia w szkole Profilaktyka i jej poziomy Działania profilaktyczne w szkole Promocja zdrowia w szkole i przedszkolu Koncepcja promocji zdrowia Promocja zdrowia w szkole Szkoła promująca zdrowie Historia rozwoju szkoły promującej zdrowie w europie i w Polsce Definicja, standardy i model szkoły promującej zdrowie w Polsce Przedszkole promujące zdrowie Prace nad koncepcją przedszkola promującego zdrowie w Polsce Definicja, standardy i model przedszkola promującego zdrowie w Polsce
Sygnatura czytelni BWF: VII E 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8782 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności