Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WWFiF
(8)
Autor
Bac Aneta
(2)
Kulis Aleksandra
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina
(1)
Batorowicz Beata
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Janus Edyta
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Piekarska Jolanta (filologia)
(1)
Piekarski Wiesław
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Szmurło Małgorzata (lekarz)
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wyszyński Dariusz (pedagogika)
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1857)
Menedżerowie
(240)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(101)
Fizjoterapeuci
(100)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(73)
Lekarze
(57)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Ortopedzi
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Rodzice
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Terapia zajęciowa
(4)
Integracja sensoryczna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Artreterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Ergonomia
(1)
Geriatria
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mnemotechnika
(1)
Osoby niepełnosprawne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Projektowanie architektoniczne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 185-189. Indeks.
Dla studentów terapii zajęciowej i fizjoterapii, terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów oraz asystentów osób niepełnosprawnych.
Teoretyczne podstawy pr0jektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością Definicje ergonomii i niepełnosprawności Ergonomia Niepełnosprawność Przepisy prawne dotyczące projektowania środowiska Źródła finansowania adaptacji dla osób z niepełnosprawnością Finansowanie likwidacji barier w środowisku zamieszkania osoby z niepełnosprawnością Finansowanie likwidacji barier architektonicznych, adaptacji pomieszczeń i dostosowania stanowiska pracy dla osoby z niepełnosprawnością Praca i zatrudnianie osób z niepełnosprawnością Uprawnienia pracowników z niepełnosprawnością Wspieranie zatrudnienia osób z niepełnosprawnością. Wybrane zakresy i zasięgi ruchu Zakresy ruchów kręgosłupa Zakresy ruchów kończyny górnej Wymiary wózków inwalidzkich Powierzchnie manewrowe i stres zasięgów osób z wybranym zaopatrzeniem ortopedycznym . Powierzchnie manewrowe Strefa zasięgu kończyn górnych . Zakresy pola widzenia i strefa wygodnej manipulacji wytyczne do projektowania środowiska . Okna i drzwi okna Drzwi oświetlenie Rodzaje źródeł światła Moc i barwa oświetlenia Ustawienię zródła światła Wentylacja, ogrzewanie i klimatyzacja Wentylacja ogrzewanie Klimatyzacja Ciągi komunikacyjne Pochylnie Wejścia do budynku Wiatrołapy Schody Windy i platformy Korytarze Wytyczne do projektowania wybranych pomieszczeń Kuchnia Lokalizacja, wielkość i typ kuchni Podłoga Płaszczyzny robocze Szafki kuchenne Lodówka Zlewozmywak Płyta kuchenna i piekarnik Łazienka Poręcze Umywalka Toaleta Kabina prysznicowa Wanna Lustro Szafki Pralka i suszarka . Bidet Sypialnia. Łóżko Szafa i garderoba okno i oświetlenie Pokój dzienny Kanapa i fotele Meble do przechowywania. . Szafka na sprzęt audiowizualny Stół i krzesła Stoliki pomocnicze Pomieszczenie i stanowisko pracy Pomieszczenie Dojście do stanowiska pracy Stanowisko pracy. Krzesła rehabilitacyjne . Wytyczne do projektowania wybranych obiektów użyteczności publicznej i transportu Szkoła Urząd . Transport Lotnisko Autobus, tramwaj i przystanek Pociąg i dworzec kolejowy . Samochód Przejście dla pieszych . Sygnalizacja dzwiękowa . Faktura powierzchni Pytania i polecenia sprawdzające ergonomia wykonywania czynności życia codziennego Wykonywanie czynności w pozycji stojącej. . Prasowanie Gotowanie i przygotowywanie posiłków . Sprzątanie Wykonywanie czynności w pozycji siedzącej Pisanie i rysowanie Dobór wózka inwalidzkiego Przestrzeń do wykonywania codziennych zajęć Podnoszenie i przenoszenie rzeczy i osób Wybrane adaptacje p0magające w ergonomicznym wykonywaniu czynności życia codziennego Wybrane podstawowe czynności życia codziennego Kąpiel Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje środowiskowe . Wybrane modyfikacje czynności Ubieranie się _ zakładanie skarpet Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje środowiskowe Przykładowe modyfikacje czynności Jedzenie Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje środowiskowe Wybrane modyfikacje czynności Korzystanie z toalety Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje środowiskowe Przykładowe modyfikacje czynności Wybrane złożone czynności życia codziennego . Lekkie prace domowe - odkurzanie Przykładowe składowe czynności Wybrane adaptacje czynności Przykładowe modyfikacje czynności Przygotowanie jedzenia-kanapki Wybrane adaptacje środowiskowe Przykładowe modyfikacje czynności Odpoczynek i sen Wybrane adaptacje środowiskowe Robienie zakupów Wybrane adaptacje środowiskowe. Wybrane modyfikacje czynności Czynności związane z czasem wolnym, wypoczynkiem I życiem społecznym Gry towarzyskie i komputerowe Wybrane adaptacje środowiskowe Przykładowe modyfikacje czynności
Sygnatura czytelni BMW: VI E 264 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 245
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147790 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 208-216.
Wprowadzenie do problematyki rozwojowych zaburzeń koordynacji ruchowej ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE – WZROKOWE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec Rozwój wzroku w życiu człowieka w kontekście koordynacji ruchowej Dariusz Wyszyński, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy Materiały do pracy terapeutycznej rozwijającej przetwarzanie wzrokowe Dariusz Wyszyński, Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec Kwestionariusz do identyfikacji trudności w posługiwaniu się wzrokiem Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński Zestaw ćwiczeń wspomagających rozwój widzenia i procesów koordynacji ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE A LOGOPEDYCZNE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE Ewa Binkuńska Logopedyczne aspekty koordynacji ruchowej czynności pionizacji języka oraz diagnozy związanych z nią trudności Zbigniew Rytlewski, Jacek Szmalec Eksterorecepcja neurologopdyczna mięśni przestrzeni twarzy i jamy ustnej – jako strategia terapeutyczna wspomagająca koordynację ruchową Dariusz Wyszyński, Ewa Binkuńska, Jacek Szmalec, Aleksandra Iwaniuk, Magdalena Dyrka, Karolina Flor, Sylwia Krajzer, Lucyna Śmieszek-Formela Gimnastyka języka ROZWOJOWE ZABURZENIA RUCHOWE – SŁUCHOWE STRATEGIE TERAPEUTYCZNE Maria Faściszewska Zaburzenia przetwarzania słuchowego i wykrywanie jego ryzyka w kontekście problemów z koordynacją Maria Faściszewska Ćwiczenia słuchowe i słuchowo-językowe dotyczące stymulacji wyższych funkcji słuchowych pod kierunkiem Jacka Szmalca Bajki terapeutyczne dla dzieci, na ćwiczenia mimiczne twarzy. Opracowały studentki III roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych UKW w Bydgoszczy
Sygnatura czytelni BWF: IV G 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150486 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8681 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merystoryczny - Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN [Polskiej Akademii Nauk].
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów kierunków terapia zajęciowa i fizjoterapia oraz dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Psychologiczno-społeczne aspekt starzenia się i starości- Edyta Janus Granica okresu starości Zmiany w sferze poznawczej Sfera emocjonalno-motywacyjna osobowość osób starszych Teorie adaptacji do starości Społeczny wymiar starzenia się Stereotypy dotyczące starzenia się i starości Aktywność osób starszych W stronę pozytywnego starzenia się Wprowadzenie do terapii zajęciowej osób starszych- Aleksandra Kulis Praca terapeuty zajęciowego z osobami starszymi Miejsca pracy terapeuty zajęciowego z seniorami Umiejętności i kompetencje terapeuty zajęciowego pracującego z seniorami Kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii-Aneta Bac ograniczenia funkcjonalne, poznawcze i behawioralne u pacjentów genetycznych z chorobą otępienną ograniczenia funkcjonalne u pacjentów geriatycznych z wybranymi schorzeniami somatycznymi Choroby serca Cukrzyca Zaburzenia widzenia Schorzenia narządu ruchu . 3.4 Metody i narzędzia oceny pacjenta geriatrycznego Wywiad Obserwacja Testy Wybrane obszary interwencji terapeutycznej Higiena osobista Gotowanie/przygotowywanie posiłków Poruszanie się (lokomocja) Robienie zakupów Sprzątanie Ubieranie się Trening mózgu Zdolności poznawcze Wybrane czynniki wpływające na skuteczność treningu mózgu Przykładowe rozwiązania terapeutyczne Pacjent geriatryczny z chorobą otępienną Pacjent geriatyczny z chorobą somatyczną Innowacyjne metody pracy z seniorami w późnym stadium demencji - Agnieszka Smrokowska- Reichmann Znaczenie zajęciowości u seniorów w późnym stadium demencji Specyfika zajęć, seniorów w późnym stadium demencji Szczegóły praktyki terapeutycznej Strukturyzacja przestrzeni jako element stabilizacji seniora w późnym stadium demencji Przestrzeń a kompetencja orientacji u seniora w późnym stadium demencji Wystrój wnętrza bezpieczeństwo seniora w późnym stadium demencji Koncepcja Person-Centered Care Toma Kitwooda a terapia zajęciowa z seniorami w późnym stadium demencji Demencja a bycie osobą Katalog potrzeb osoby według Toma Kitwooda Techniki pracy z seniorem demencyjnym w koncepcji Person-Centered Care Komunikacja walidacyjna z seniorem w późnym stadium demencji jako narzędzie pracy terapeuty zajęciowego Istota i priorytet walidacji gerontologicznej Cztery stadia dezorientacji Techniki walidacyjne Przykłady walidacji pacjentów w poszczególnych stadiach dezorientacji Możliwe błędy podczas walidowania.
Sygnatura czytelni BWF: VII P 49
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145134 N, 145135 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8028 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Artreterapia : przygoda i porządek / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin, 2017. - 145 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm
(Engram)
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografia na stronach 48-49.
Sygnatura czytelni BWF: IV J 62
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa dzieci / Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2019. - XIV, 196 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Podstawy terapii zajęciowej u dzieci Podejście robić-być-stawać się (doing-being-becoming Teoria motywacji Terapia skupiona na dziecku i rodzinie Zespół terapeutyczny Proces terapii zajęciowej Proces terapii według AOTA (American Occupational Therapy Intervention) Proces terapii według CAOT (Canadian Association of Occupational Therapy Niepełnosprawność wieku rozwojowego Niepełnosprawność ruchowa Niepełnosprawność intelektualna Kryteria diagnostyczne niepełnosprawności intelektualnej Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej Zaburzenia ze spektrum autyzmu Niepełnosprawność wzrokowa Niepełnosprawność słuchowa Niepełnosprawność sprzężona Rozwój funkcjonalny dziecka Teorie i koncepcje rozwojowe Teorie rozwoju poznawczego Teorie rozwoju ruchowego Percepcja i działanie Etapy uczenia motorycznego Rozwój społeczno-emocjonalny Regulacja emocji Rozwój zajęciowy Wywiad Badanie w zakresie struktury i funkcji organizmu Pomiary liniowe i kątowe Badanie napięcia mięśniowego Klasyfikacja Zancolliego Klasyfikacja House’a Ocena chwytów Ocena czucia Testy i klasyfikacje funkcjonalne System klasyfikacji funkcji motoryki dużej Manual Ability Classification System Melbourne Assessment Quality of Upper Extremity Skills Test Kids-Assisting Hand Assessment ABILHAND-Kids ABILOCO-Kids Ocena poziomu uczestnictwa Canadian Occupational Performance Measure Pediatric Evaluation of Disability Inventory, Pediatric Evaluation of Disability Inventory Computer Adaptive Test Child Occupational Self Assessment Children’s Assessment of Participation and Enjoyment and Preferences for Activities for Children Self-reported Experiences of Activity Settings Measure of Environmental Qualities of Activity Settings Pediatryczny Kwestionariusz Jakości Życia Goal Attainment Scaling Skala Barthel Obszary interwencji Kontrola motoryczna Podnoszenie i kontrolowanie głowy Obracanie się Siedzenie Pełzanie i raczkowanie Stanie i chodzenie Bieganie Skakanie Umiejętności manualne Czynności życia codziennego (Activities o f Daily Living - ADL) Obszary interwencji w zakresie podstawowych czynności życia codziennego Złożone czynności życia codziennego (IA D L Uczestnictwo w życiu społecznym Wzrok, słuch Integracja sensoryczna Podstawowe wzorce zaburzeń przetwarzania sensorycznego {sensory processing disorder - SPD) Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego Narzędzia diagnostyczne zaburzeń przetwarzania sensorycznego Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego Fakty oparte na badaniach naukowych dotyczących zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD Zabawa i zajęcia w czasie wolnym Zabawa Zajęcia w czasie wolnym Wpływ niepełnosprawności na zabawę i zajęcia czasu wolnego Rola terapeuty zajęciowego Ocena Interwencja Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się w terapii zajęciowej Komunikacja w życiu dziecka Brak mowy i niepełnosprawność u dzieci Komunikacja wspomagająca i alternatywna {augmentative and alternative communication - AAC) Terminologia i pojęcia kluczowe Grupy dzieci używających AAC Charakterystyka porozumiewania się przy użyciu AAC Kompleksowość Strategie wspomagające interakcje Rola terapeuty zajęciowego Rodzaje i przykłady interwencji Grafomotoryka i pisanie Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci Studium przypadku - Małgosia Studium przypadku - Bartek Studium przypadku - Kasia Studium przypadku - Szymek
Sygnatura czytelni BWF: X H 253
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach [148]-149.
Dla rodzin osób, które zaczynają odczuwać problemy z pamięcią.
Warsztat „Seniorze, rusz głową” - przykład dobrej praktyki Scenariusze warsztatów Gra jako metoda aktywizacji intelektualnej i społecznej seniorów Gra edukacyjna „Senior w podróży”
Sygnatura czytelni BWF: VII P 61
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8372 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 207-228.
Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia | od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka Rozwój poznawczy Sprawności językowe i komunikacyjne Rozwój emocjonalny Rozwój społeczny Rozwój moralny Osobowość dziecka Dominujące formy aktywności Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej . Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną Dojrzałość i gotowość szkolna - rozważania terminologiczne Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej Dojrzałość fizyczna i motoryczna Dojrzałość intelektualna Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna Dojrzałość społeczna Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole . Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej Skala Gotowości Szkolnej (SGS) Integracja sensoryczna w świetle literatury Integracja sensoryczna - wyjaśnienia terminologiczne Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej Przetwarzanie sensoryczne Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się Terapia integracji sensorycznej Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Metoda Marianny i Christophera Knillów Metoda Bobathów Masaż Shantali Żonglowanie Efektywność terapii integracji sensorycznej - analiza wyników badań własnych Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5-6-letnich Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapń integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5-6-letnich Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapń integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5-6-letnich . Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapń integracji sensorycznej w zakresie lokańzacji bodźca wzrokowego u dzieci 5-6-letnich Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii
Sygnatura czytelni BWF: IV B 14
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148609 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8423 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-167.
Rekomendacje w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według LucyJ. Miller Zaburzenia samoregulacji według Klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dziecińtwa DC: 0-3 R Reaktywność, aktywność i progipobudzenia neuronalnego . . Przestymulowanie Model czterech kwadrantów Winnie Dunn Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji Zabawa jako prymarna terapia Model STEP-SI - całościowe rozumowaniekliniczne Dieta sensoryczna (DS) Cele diety sensorycznej Składowe diety sensorycznej Programy aktywności sensorycznych (PAS) Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta 55 Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Hiperreaktywność i hiporeaktywność Cechy pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych Cele terapii pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych . . Dieta sensoryczna a zachowania trudne Obraz i przyczyny zachowań trudnych Pojęcie zacienienia diagnostycznego Obserwacja i ocena zachowań trudnych Stosowane interwencje Perspektywa zachowań trudnych w integracji sensorycznej... Strukturalizacja czasu i przestrzeni, komunikacja alternatywna oraz programy czujności Proponowane wytyczne do pracy nad zachowaniami trudnymi z osobami z niepełnosprawnością intelektualną Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Wspierające środowisko sensoryczne a samoreguiacja Jak uczyć świadomości własnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji Programy czujności - strategie interwencyjne wspomagające procesy modulacji Nisza sensoryczna - strefa ciszy i komfortu Jakie warunki powinna spełniać nisza sensoryczna? Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywnośdsensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce Warunki domowe Warunki placówki Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) Program DS i PAS dla uczniów klasy IV szkoły podstawowej specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch uczniów z rozpoznaniem zespołu kruchego chromosomu X (FraX) Programy DS i PAS dla pacjentów z różnymi rozpoznaniami Sensoryczne przerwy 5 na 5 Aktywności posturalne z wykorzystaniem krzesła Sensoryczne sety Pomoc doraźna Aktywności proprioceptywne (ciężka praca mięśni) Aktywności wyciszające Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych . Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym Zaburzenia posturalne Zaburzenia modulacji Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej Wybrany sprzęt ułatwiający realizację DS i PAS dla niemowląt Drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację DS i PAS dla dzieci, młodzieży i dorosłych Problemy codzienne i propozycje rozwiązań Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji
Sygnatura czytelni BWF: IV B 1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8802 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności