Janus Edyta
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Książki
(5)
Artykuły
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WWFiF
(5)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Janus Edyta
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Terapia zajęciowa
(5)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Ekonomia
(1)
Firma
(1)
Fundusze europejskie
(1)
Geriatria
(1)
Gospodarka
(1)
Inwestycje
(1)
Kontekst społeczny
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Samoocena sukcesu
(1)
Schizofrenia
(1)
Terapeuta
(1)
Terapeuta zajęciowy
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Środki unijne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(2)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(3)
Unia Europejska
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Część I Teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej 1. Niepełnosprawność intelektualna definicje, przyczyny, klasyfikacje 1.2. Ustalenia terminologiczne 1.3. Wybrane definicje 1.4. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej 1.5. Wybrane sposoby klasyfikowania 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Zespół Downa (Down syndrome DS) 2.3. Spektrum autyzmu (autism spectrum disorder ASD) 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce (MPD; cerebral palsy CP) 2.5. Mukopolisacharydoza (mucopolysaccharidosis MPS) 2.6. Embriopatia poróżyczkowa (congenital rubell syndrome CRS) 2.7. Alkoholowy zespół płodowy (fetal alcohol syndrome FAS) 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Charakterystyka zaburzeń psychicznych 3.3. Problemy diagnozy i występowanie zaburzeń psychicznych u osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.4. Wybrane zaburzenia psychiczne 3.4.1. Depresja 3.4.2. Zaburzenia lękowe 3.4.3. Schizofrenia 3.4.4. Zaburzenia osobowości 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 4.2. Rozumienie terapii zajęciowej 4.3. Podejście Skoncentrowane Na Osobie 4.4. Przegląd umiejętności terapeuty zajęciowego 4.4.1. Umiejętności podstawowe 4.4.2. Umiejętności ogólne 4.4.3. Umiejętności specjalistyczne 4.4.4. Kluczowe zadania 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Wprowadzenie 5.2. Wybrane podstawowe narzędzia oceny terapeutycznej 5.2.1. Obserwacja 5.2.2. Wywiad 5.2.3. Skala wzrokowo-analogowa (Visual Analogue Scale VAS) 5.3. Wybrane narzędzia oceny poziomu wydolności funkcjonalnej 5.3.1. ABILHAND Questionnaire 5.3.2. ABILHAND-Kids Questionnaire 5.3.3. Assisting Hand Assessment (AHA) 5.3.4. Assessment of Motor and Process Skills (AMPS) 5.3.5. School Version of the Assessment of Motor and Process Skills (School AMPS) 5.3.6. Manual Ability Measure (MAM-36) 5.3.7. Gross Motor Function Classification System Expanded and Revised (GMFCS E & R) 5.3.8. Pediatric Evaluation of Disability Inventory-Computer Adaptive Test Autism Spectrum Disorders (PEDI-CAT ASD) 5.3.9. Kwestionariusz Diagnozy Funkcjonalnej (KDF) 5.3.10. School Function Assessment (SFA) 5.3.11. Skala Katza 5.3.12. Waisman Activities Of Daily Living Scale (W-ADL) 5.4. Wybrane narzędzia oceny zdolności poznawczych i kognitywnych oraz zachowania 5.4.1. Krótka Skala Oceny Stanu Psychicznego (Mini-Mental State Examination MMSE) 5.4.2. Montrealska Skala Oceny Funkcji Poznawczych (Montreal Cognitive Assessment MoCA) 5.4.3. Saint Louis University Mental Status Examination (SLUMS) 5.4.4. Kettle Test (test czajnika) 5.4.5. Behavior Assessment System For Children Second Edition (BASC-2) 5.5. Wybrane narzędzia oceny zdolności społecznych 5.5.1. Evaluation of Social Interaction (ESI) 5.5.2. Skala Przystosowania Społecznego Conkeya i Walsha 5.5.3. Inwentarz PPAC H.C. Gunzburga 5.5.4. Vineland Adaptive Behavior Scale Second Edition (VABS, Vineland-II) 5.6. Wybrane narzędzia oceny dysfunkcji fizycznych 5.6.1. Oglądanie 5.6.2. Badanie dotykiem 5.6.3. Pomiary liniowe 5.6.4. Pomiary kątowe zakresów ruchu i zapisu według systemu SFTR 5.6.5. Testy funkcjonalne 5.6.6. Badanie siły mięśniowej Część II Obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i możliwości, jakie daje terapia zajęciowa 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego 6.1. Wprowadzenie 6.2. Charakterystyka czynności życia codziennego w aspekcie niepełnosprawności intelektualnej 6.3. Analiza aktywności i trening czynności życia codziennego 6.3.1. Analiza aktywności 6.3.2. Trening czynności życia codziennego przykłady 6.4. Zapobieganie urazom i upadkom podczas wykonywania czynności życia codziennego 6.4.1. Sprzęt pomocniczy 6.4.2. Adaptacje środowiskowe 6.5. Podstawowe czynności życia codziennego 6.5.1. Kąpiel i branie prysznica 6.5.2. Ubieranie się 6.5.3. Jedzenie 6.5.4. Komunikacja funkcjonalna 6.5.5. Mobilność funkcjonalna 6.5.6. Zabiegi kosmetyczne i higiena jamy ustnej 6.5.7. Korzystanie z toalety 6.6. Złożone czynności życia codziennego 6.6.1. Dbanie o ubrania 6.6.2. Poruszanie się poza domem 6.6.3. Prowadzenie samochodu 6.6.4. Pisanie ręczne 6.6.5. Lekkie prace domowe 6.6.6. Zarządzanie finansami 6.6.7. Przygotowywanie jedzenia 6.6.8. Zarządzanie lekami i dbanie o zdrowie 6.6.9. Odpoczynek i sen 6.6.10. Robienie zakupów 6.7. Interwencja terapeutyczna w czynnościach życia codziennego 6.7.1. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim 6.7.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym 6.7.3. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym 7.2. System edukacji specjalnej w Polsce 7.2.1. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 7.2.2. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym 7.2.3. Uczestnik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych 7.3. Terapia zajęciowa w szkole 7.3.1. Środowisko szkolne 7.3.2. Przebieg interwencji w praktyce szkolnej 7.3.3. Sposoby uczenia umiejętności szkolnych w terapii zajęciowej 7.4. Komunikacja w środowisku szkolnym 7.4.1. Komunikacja wspomagająca i alternatywna 7.4.2. Rola terapeuty zajęciowego w procesie komunikacji 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 8.2. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce dane statystyczne i wybrane podmioty 8.2.1. Definicje niepełnosprawności 8.2.2. Liczba osób z niepełnosprawnością 8.2.3. Liczba osób z niepełnosprawnością aktywnych zawodowo 8.2.4. Podmioty zatrudniające osoby z niepełnosprawnością 8.2.5. Problemy osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy 8.2.6. Podmioty zatrudniające osoby z niepełnosprawnością a terapeuci zajęciowi 8.3. Terapia zajęciowa w rehabilitacji zawodowej 8.3.1. Praca i rehabilitacja zawodowa dla osób z niepełnosprawnością 8.3.2. Czynniki wpływające na efekty działań terapeuty zajęciowego 8.3.3. Proces rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością 8.4. Rehabilitacja zawodowa zadania terapeuty zajęciowego 8.4.1. Praca indywidualna z osobą z niepełnosprawnością intelektualną 8.4.2. Praca z rodziną 8.4.3. Współdziałanie ze społecznością lokalną 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.2. Czas wolny 9.3. Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.4. Rola terapeuty zajęciowego i sposoby włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różne formy spędzania czasu wolnego 9.5. Zabawa 10. Uczestnictwo społeczne 10.2. Podstawy teoretyczne uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.2.1. Normalizacja 10.2.2. Inkluzja i integracja 10.2.3. Empowerment 10.3. Przykłady modeli i projektów w zakresie uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.3.1. SIVUS 10.3.2. People First 10.3.3. Praca autobiograficzna 10.3.4. Język łatwy CZĘŚĆ III Wybrane problemy zajęciowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa 11.2. Wspomaganie rozwoju fizycznego i nabywania umiejętności przez dzieci z zespołem Downa 11.2.1. Kamienie milowe w rozwoju dużej i małej motoryki dziecka z zespołem Downa 11.2.2. Wsparcie rodziny dziecka z zespołem Downa w procesie terapii zajęciowej 11.2.3. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej 12.2. Rozwój psychoseksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.3. Zakresy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a rola terapii zajęciowej 12.4. Przykład interaktywnych zajęć w ramach wychowania psychoseksualnego 12.5. Poczucie prywatności osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.6. Ochrona przed wykorzystaniem seksualnym 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim 13.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim ze sprzężeniami 13.2.1. Funkcje poznawcze 13.2.2. Funkcjonowanie społeczne i porozumiewanie się 13.3. Zwiększanie zakresu uczestnictwa poprzez terapię zajęciową 13.3.1. Diagnoza funkcjonalna 13.3.2. Planowanie terapii zajęciowej 13.3.3. Przebieg terapii zajęciowej 13.3.4. Wspieranie rodziny 13.3.5. Czas wolny 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE) 14.2. Geneza i istota metody Snoezelen 14.3. Osiem zasad prowadzenia sesji Snoezelen 14.4. Wyposażenie pomieszczenia Snoezelen (Sali Doświadczania Świata) 14.5. Problemy w stosowaniu metody Snoezelen 14.6. Metoda Snoezelen współcześnie 14.7. Miejsce metody Snoezelen w terapii zajęciowej
Sygnatura czytelni BWF: X H 239
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146423 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8199 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [165]-181. Netogr. s. 181.
Dla terapeutów zajęciowych oraz osób zainteresowanych tematyką.
Sygnatura czytelni BWF: IV J 54
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143351 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7862 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia na stronach [168]-181.
Geneza i pojęcie terapii zajęciowej Terapia zajęciowa w Polsce i na świecie Zawód terapeuty zajęciowego Formy organizacyjno-prawne wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego Zawód terapeuty zajęciowego jako zawód medyczny Rola i zadania terapeutów zajęciowych Specyfika relacji terapeuta zajęciowy – klient Etyczne aspekty realizacji zawodu terapeuty Organizacje zrzeszające terapeutów zajęciowych Prestiż zawodu terapeuty zajęciowego Kształcenie terapeutów zajęciowych Standardy kształcenia terapeutów promowane przez WFOT – wymagana wiedza i umiejętności Kształcenie terapeutów zajęciowych w Polsce Założenia metodologiczne badań własnych Oczekiwania osób podejmujących kształcenie a realia wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego na przykładzie pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa w świetle badań własnych Ogólna charakterystyka społeczno-demograficzna badanych Charakter motywów wyboru i podjęcia studiów. Oczekiwania dotyczące zawodu „Nowi terapeuci” – zadania zawodowe, satysfakcja z pracy, wyzwania związane z implementowaniem terapii zajęciowej według światowych standardów, prestiż zawodu Perspektywy profesjonalizacji zawodu terapeuty zajęciowego w Polsce Praca zawodowa pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa – opisy przypadków „Nowy terapeuta” zajęciowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej Dzienny Dom Opieki Medycznej – nowy podmiot, nowe możliwości Terapia zajęciowa w Centrum Rehabilitacji – implementacja światowych standardów w praktyce Terapeuta zajęciowy w miejscu pracy – między nadzieją a frustracją
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 39 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 240
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146564 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8208 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merystoryczny - Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN [Polskiej Akademii Nauk].
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów kierunków terapia zajęciowa i fizjoterapia oraz dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Psychologiczno-społeczne aspekt starzenia się i starości- Edyta Janus Granica okresu starości Zmiany w sferze poznawczej Sfera emocjonalno-motywacyjna osobowość osób starszych Teorie adaptacji do starości Społeczny wymiar starzenia się Stereotypy dotyczące starzenia się i starości Aktywność osób starszych W stronę pozytywnego starzenia się Wprowadzenie do terapii zajęciowej osób starszych- Aleksandra Kulis Praca terapeuty zajęciowego z osobami starszymi Miejsca pracy terapeuty zajęciowego z seniorami Umiejętności i kompetencje terapeuty zajęciowego pracującego z seniorami Kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii-Aneta Bac ograniczenia funkcjonalne, poznawcze i behawioralne u pacjentów genetycznych z chorobą otępienną ograniczenia funkcjonalne u pacjentów geriatycznych z wybranymi schorzeniami somatycznymi Choroby serca Cukrzyca Zaburzenia widzenia Schorzenia narządu ruchu . 3.4 Metody i narzędzia oceny pacjenta geriatrycznego Wywiad Obserwacja Testy Wybrane obszary interwencji terapeutycznej Higiena osobista Gotowanie/przygotowywanie posiłków Poruszanie się (lokomocja) Robienie zakupów Sprzątanie Ubieranie się Trening mózgu Zdolności poznawcze Wybrane czynniki wpływające na skuteczność treningu mózgu Przykładowe rozwiązania terapeutyczne Pacjent geriatryczny z chorobą otępienną Pacjent geriatyczny z chorobą somatyczną Innowacyjne metody pracy z seniorami w późnym stadium demencji - Agnieszka Smrokowska- Reichmann Znaczenie zajęciowości u seniorów w późnym stadium demencji Specyfika zajęć, seniorów w późnym stadium demencji Szczegóły praktyki terapeutycznej Strukturyzacja przestrzeni jako element stabilizacji seniora w późnym stadium demencji Przestrzeń a kompetencja orientacji u seniora w późnym stadium demencji Wystrój wnętrza bezpieczeństwo seniora w późnym stadium demencji Koncepcja Person-Centered Care Toma Kitwooda a terapia zajęciowa z seniorami w późnym stadium demencji Demencja a bycie osobą Katalog potrzeb osoby według Toma Kitwooda Techniki pracy z seniorem demencyjnym w koncepcji Person-Centered Care Komunikacja walidacyjna z seniorem w późnym stadium demencji jako narzędzie pracy terapeuty zajęciowego Istota i priorytet walidacji gerontologicznej Cztery stadia dezorientacji Techniki walidacyjne Przykłady walidacji pacjentów w poszczególnych stadiach dezorientacji Możliwe błędy podczas walidowania.
Sygnatura czytelni BWF: VII P 49
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145134 N, 145135 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8028 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
1.Historia terapii zajęciowej - Anna Misiorek 1.1.Terapia zajęciowa na świecie 1.2.1.Leczenie moralne - Ruch Morał Treatment (MT) 1.2.2.Ruch artystyczny sztuki i rzemiosła - Arts and Crafts Movement 1.2.3.Pionierzy terapii zajęciowej, Narodowe Towarzystwo Promocji Terapii Zajęciowej - National Society for the Promotion of Occupational Therapy (NSPOT) 1.2.4.Rozwój terapii zajęciowej podczas I wojny światowej, pomocnicy rekonstrukcji - Roconstruction Aides 1.2.5.Czasy powojenne 1.2.6.II wojna światowa 1.2.7.Powrót do korzeni - rozwój współczesnej terapii zajęciowej 1.3.Terapia zajęciowa w Polsce 1.3.1.Początki terapii zajęciowej w Polsce 1.3.2.Pionierzy polskiej rehabilitacji i terapii zajęciowej 1.3.3.Aktualna sytuacja polskiej terapii zajęciowej 2.Współczesne pojęcia, definicje i koncepcje w terapii zajęciowej - Anna Misiorek 2.1.Podstawowe idee, pojęcia i definicje używane w terapii zajęciowej 2.2.1.Zajęcie jest podstawową ludzką potrzebą, zajęcia nadają życiu sens 2.2.2.Umożliwianie (enablement) 2.2.3.Wykonywanie zajęć i zaangażowanie w zajęcia (occupationalperformance, occupational engagement) 2.2.4.Zastosowanie koncepcji wykonywania zajęć i zaangażowania w zajęcia w praktyce 2.2.5.Uczestniczenie w zajęciach (occupationalparticipatiori) oraz deprywacja zajęciowa (occupational deprivation) 2.2.6.Teoria przepływu (Flow theory) 2.2.7.Równowaga zajęciowa i brak równowagi zajęciowej (occupational balance, occupational imbalance) 2.2.8.Alienacja zajęciowa (occupational alienatioń) 2.2.9.Sprawiedliwość zajęciowa (occupational justice) 2.2.10.Czynniki ryzyka związane z zajęciowością ludzką (occupational riskfactors) 3.Robienie, bycie, stawanie się i przynależenie - istota zajęciowości ludzkiej a ochrona i promocja zdrowia - zestawienie wybranych prac - Anna Misiorek 3.1.Robienie, bycie, stawanie się - istotą zajęciowości ludzkiej 3.2.1.Robienie, zajmowanie się - doing 3.2.2.Bycie -being 3.2.3.Stawanie się - becoming 3.2.4.Przynależenie - belonging 3.2.5.Praktyka terapii zajęciowej i promocja zdrowia w świetle koncepcji Ann Wilcock 3.2.6.Rola terapii zajęciowej w promocji zdrowia 3.3.Wzajemne relacje pomiędzy poszczególnymi elementami teorii Ann Wilcock w badaniach naukowych 3.3.1.Robienie i bycie 3.3.2.Robienie i stawanie się 3.3.3.Robienie i przynależenie 3.3.4.Bycie i stawanie się 3.3.5.Bycie i przynależenie 3.3.6.Stawanie się i przynależenie 4.Umiejętności terapeuty zajęciowego - Edyta Janus 4.1.Nawiązanie relacji terapeutycznej i współpraca z pacjentem 4.2.Zdobywanie informacji niezbędnych do prowadzenia terapii zajęciowej 4.3.Ocena 4.4.Umożliwianie wykonywania zajęć 4.5.Praca w grupie/praca z grupą 5. Modele i klasyfikacje jako ramy odniesienia. Model KAWA - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 5.1.Czym są modele (i klasyfikacje) w TZ 5.2.Model KAWA 5.3.1.Proces terapeutyczny z użyciem modelu KAWA/modelu rzeki życia 5.3.2.Stosunek elementów symboliki modelu KAWA do wzajemnych relacji elementów ICF 5.3.3.Relacja jakości życia do elementów modelu rzeki życia 6.Wybrane modele stosowane w terapii zajęciowej - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 6.1.Model Person-Environment-Occupation (PEO) jako model transakcyjny, PEO fit 6.2.Canadian Model of Occupational Performance-Engagement (CMOP-E) 6.4.Model of Humań Occupation (MOHO) - Model Zajęć Człowieka 6.4.1. Narzędzia modelu MOHO 6.5.Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) 7.Praktyka skupiona na kliencie i jej kluczowe znaczenie w obszarze terapii zajęciowej - Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz 7.1.Klient czy pacjent? 7.2.Praktyka skupiona na kliencie (cłient-centredpractice - CCP) w terapii zajęciowej 7.4.Praktyka skupiona na rodzinie (family-centredpractice - FCP) 8.Proces terapeutyczny i jego konteksty oraz modele interwencji - Rafał Bugaj, Miłosz Kuśnierz 8.1.The Canadian Practice Process Framework (CPPF) 8.2.1. Elementy CPPF 9.Interwencje w terapii zajęciowej - Miłosz Kuśnierz, Rafał Bugaj 9.1.Podział interwencji 9.2.1.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy zarządza, żeby umożliwić powstanie adaptacji 9.2.2.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy uczy, żeby umożliwić uczenie się klienta 9.2.3.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy wspiera klienta, żeby umożliwić zdrowienie 9.2.4.Interwencje, w których terapeuta zajęciowy promuje, żeby umożliwić zdrowie i dobrostan 10.Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego - Edyta Janus 10.1.Rozwój zawodowy terapeuty zajęciowego - wybrane aspekty 10.2.Portfolio 10.3.Superwizja 11.Dbanie o własne zdrowie jako warunek konieczny do pełnego i satysfakcjonującego wykonywania obowiązków zawodowych - Edyta Janus 11.1.Rozumienie zdrowia 11.2.Dbanie o zdrowie fizyczne 11.3.Dbanie o zdrowie psychiczne - radzenie sobie ze stresem związanym z pracą
Sygnatura czytelni BMW: VI U 218 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV J 73
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148913 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8464 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Finansowanie najlepszych działań w firmie / Michał Turczyk, Edyta Janus. W: Monitor Unii Europejskiej. 2010, nr 5, s. 40-42. - 2010
Dokument nadrzędny: Monitor Unii Europejskiej.
Kartoteka zagadnieniowa: Unia Europejska
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności