Smrokowska-Reichmann Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WWFiF
(3)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Opiekunowie medyczni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Terapia zajęciowa
(2)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby wieku starczego
(1)
Geriatria
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Część I Teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej 1. Niepełnosprawność intelektualna definicje, przyczyny, klasyfikacje 1.2. Ustalenia terminologiczne 1.3. Wybrane definicje 1.4. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej 1.5. Wybrane sposoby klasyfikowania 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Zespół Downa (Down syndrome DS) 2.3. Spektrum autyzmu (autism spectrum disorder ASD) 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce (MPD; cerebral palsy CP) 2.5. Mukopolisacharydoza (mucopolysaccharidosis MPS) 2.6. Embriopatia poróżyczkowa (congenital rubell syndrome CRS) 2.7. Alkoholowy zespół płodowy (fetal alcohol syndrome FAS) 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Charakterystyka zaburzeń psychicznych 3.3. Problemy diagnozy i występowanie zaburzeń psychicznych u osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.4. Wybrane zaburzenia psychiczne 3.4.1. Depresja 3.4.2. Zaburzenia lękowe 3.4.3. Schizofrenia 3.4.4. Zaburzenia osobowości 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 4.2. Rozumienie terapii zajęciowej 4.3. Podejście Skoncentrowane Na Osobie 4.4. Przegląd umiejętności terapeuty zajęciowego 4.4.1. Umiejętności podstawowe 4.4.2. Umiejętności ogólne 4.4.3. Umiejętności specjalistyczne 4.4.4. Kluczowe zadania 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Wprowadzenie 5.2. Wybrane podstawowe narzędzia oceny terapeutycznej 5.2.1. Obserwacja 5.2.2. Wywiad 5.2.3. Skala wzrokowo-analogowa (Visual Analogue Scale VAS) 5.3. Wybrane narzędzia oceny poziomu wydolności funkcjonalnej 5.3.1. ABILHAND Questionnaire 5.3.2. ABILHAND-Kids Questionnaire 5.3.3. Assisting Hand Assessment (AHA) 5.3.4. Assessment of Motor and Process Skills (AMPS) 5.3.5. School Version of the Assessment of Motor and Process Skills (School AMPS) 5.3.6. Manual Ability Measure (MAM-36) 5.3.7. Gross Motor Function Classification System Expanded and Revised (GMFCS E & R) 5.3.8. Pediatric Evaluation of Disability Inventory-Computer Adaptive Test Autism Spectrum Disorders (PEDI-CAT ASD) 5.3.9. Kwestionariusz Diagnozy Funkcjonalnej (KDF) 5.3.10. School Function Assessment (SFA) 5.3.11. Skala Katza 5.3.12. Waisman Activities Of Daily Living Scale (W-ADL) 5.4. Wybrane narzędzia oceny zdolności poznawczych i kognitywnych oraz zachowania 5.4.1. Krótka Skala Oceny Stanu Psychicznego (Mini-Mental State Examination MMSE) 5.4.2. Montrealska Skala Oceny Funkcji Poznawczych (Montreal Cognitive Assessment MoCA) 5.4.3. Saint Louis University Mental Status Examination (SLUMS) 5.4.4. Kettle Test (test czajnika) 5.4.5. Behavior Assessment System For Children Second Edition (BASC-2) 5.5. Wybrane narzędzia oceny zdolności społecznych 5.5.1. Evaluation of Social Interaction (ESI) 5.5.2. Skala Przystosowania Społecznego Conkeya i Walsha 5.5.3. Inwentarz PPAC H.C. Gunzburga 5.5.4. Vineland Adaptive Behavior Scale Second Edition (VABS, Vineland-II) 5.6. Wybrane narzędzia oceny dysfunkcji fizycznych 5.6.1. Oglądanie 5.6.2. Badanie dotykiem 5.6.3. Pomiary liniowe 5.6.4. Pomiary kątowe zakresów ruchu i zapisu według systemu SFTR 5.6.5. Testy funkcjonalne 5.6.6. Badanie siły mięśniowej Część II Obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i możliwości, jakie daje terapia zajęciowa 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego 6.1. Wprowadzenie 6.2. Charakterystyka czynności życia codziennego w aspekcie niepełnosprawności intelektualnej 6.3. Analiza aktywności i trening czynności życia codziennego 6.3.1. Analiza aktywności 6.3.2. Trening czynności życia codziennego przykłady 6.4. Zapobieganie urazom i upadkom podczas wykonywania czynności życia codziennego 6.4.1. Sprzęt pomocniczy 6.4.2. Adaptacje środowiskowe 6.5. Podstawowe czynności życia codziennego 6.5.1. Kąpiel i branie prysznica 6.5.2. Ubieranie się 6.5.3. Jedzenie 6.5.4. Komunikacja funkcjonalna 6.5.5. Mobilność funkcjonalna 6.5.6. Zabiegi kosmetyczne i higiena jamy ustnej 6.5.7. Korzystanie z toalety 6.6. Złożone czynności życia codziennego 6.6.1. Dbanie o ubrania 6.6.2. Poruszanie się poza domem 6.6.3. Prowadzenie samochodu 6.6.4. Pisanie ręczne 6.6.5. Lekkie prace domowe 6.6.6. Zarządzanie finansami 6.6.7. Przygotowywanie jedzenia 6.6.8. Zarządzanie lekami i dbanie o zdrowie 6.6.9. Odpoczynek i sen 6.6.10. Robienie zakupów 6.7. Interwencja terapeutyczna w czynnościach życia codziennego 6.7.1. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim 6.7.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym 6.7.3. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym 7.2. System edukacji specjalnej w Polsce 7.2.1. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 7.2.2. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym 7.2.3. Uczestnik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych 7.3. Terapia zajęciowa w szkole 7.3.1. Środowisko szkolne 7.3.2. Przebieg interwencji w praktyce szkolnej 7.3.3. Sposoby uczenia umiejętności szkolnych w terapii zajęciowej 7.4. Komunikacja w środowisku szkolnym 7.4.1. Komunikacja wspomagająca i alternatywna 7.4.2. Rola terapeuty zajęciowego w procesie komunikacji 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 8.2. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce dane statystyczne i wybrane podmioty 8.2.1. Definicje niepełnosprawności 8.2.2. Liczba osób z niepełnosprawnością 8.2.3. Liczba osób z niepełnosprawnością aktywnych zawodowo 8.2.4. Podmioty zatrudniające osoby z niepełnosprawnością 8.2.5. Problemy osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy 8.2.6. Podmioty zatrudniające osoby z niepełnosprawnością a terapeuci zajęciowi 8.3. Terapia zajęciowa w rehabilitacji zawodowej 8.3.1. Praca i rehabilitacja zawodowa dla osób z niepełnosprawnością 8.3.2. Czynniki wpływające na efekty działań terapeuty zajęciowego 8.3.3. Proces rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością 8.4. Rehabilitacja zawodowa zadania terapeuty zajęciowego 8.4.1. Praca indywidualna z osobą z niepełnosprawnością intelektualną 8.4.2. Praca z rodziną 8.4.3. Współdziałanie ze społecznością lokalną 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.2. Czas wolny 9.3. Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.4. Rola terapeuty zajęciowego i sposoby włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różne formy spędzania czasu wolnego 9.5. Zabawa 10. Uczestnictwo społeczne 10.2. Podstawy teoretyczne uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.2.1. Normalizacja 10.2.2. Inkluzja i integracja 10.2.3. Empowerment 10.3. Przykłady modeli i projektów w zakresie uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.3.1. SIVUS 10.3.2. People First 10.3.3. Praca autobiograficzna 10.3.4. Język łatwy CZĘŚĆ III Wybrane problemy zajęciowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa 11.2. Wspomaganie rozwoju fizycznego i nabywania umiejętności przez dzieci z zespołem Downa 11.2.1. Kamienie milowe w rozwoju dużej i małej motoryki dziecka z zespołem Downa 11.2.2. Wsparcie rodziny dziecka z zespołem Downa w procesie terapii zajęciowej 11.2.3. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej 12.2. Rozwój psychoseksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.3. Zakresy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a rola terapii zajęciowej 12.4. Przykład interaktywnych zajęć w ramach wychowania psychoseksualnego 12.5. Poczucie prywatności osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.6. Ochrona przed wykorzystaniem seksualnym 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim 13.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim ze sprzężeniami 13.2.1. Funkcje poznawcze 13.2.2. Funkcjonowanie społeczne i porozumiewanie się 13.3. Zwiększanie zakresu uczestnictwa poprzez terapię zajęciową 13.3.1. Diagnoza funkcjonalna 13.3.2. Planowanie terapii zajęciowej 13.3.3. Przebieg terapii zajęciowej 13.3.4. Wspieranie rodziny 13.3.5. Czas wolny 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE) 14.2. Geneza i istota metody Snoezelen 14.3. Osiem zasad prowadzenia sesji Snoezelen 14.4. Wyposażenie pomieszczenia Snoezelen (Sali Doświadczania Świata) 14.5. Problemy w stosowaniu metody Snoezelen 14.6. Metoda Snoezelen współcześnie 14.7. Miejsce metody Snoezelen w terapii zajęciowej
Sygnatura czytelni BWF: X H 239
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146423 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merystoryczny - Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN [Polskiej Akademii Nauk].
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla studentów kierunków terapia zajęciowa i fizjoterapia oraz dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.
Psychologiczno-społeczne aspekt starzenia się i starości- Edyta Janus Granica okresu starości Zmiany w sferze poznawczej Sfera emocjonalno-motywacyjna osobowość osób starszych Teorie adaptacji do starości Społeczny wymiar starzenia się Stereotypy dotyczące starzenia się i starości Aktywność osób starszych W stronę pozytywnego starzenia się Wprowadzenie do terapii zajęciowej osób starszych- Aleksandra Kulis Praca terapeuty zajęciowego z osobami starszymi Miejsca pracy terapeuty zajęciowego z seniorami Umiejętności i kompetencje terapeuty zajęciowego pracującego z seniorami Kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii-Aneta Bac ograniczenia funkcjonalne, poznawcze i behawioralne u pacjentów genetycznych z chorobą otępienną ograniczenia funkcjonalne u pacjentów geriatycznych z wybranymi schorzeniami somatycznymi Choroby serca Cukrzyca Zaburzenia widzenia Schorzenia narządu ruchu . 3.4 Metody i narzędzia oceny pacjenta geriatrycznego Wywiad Obserwacja Testy Wybrane obszary interwencji terapeutycznej Higiena osobista Gotowanie/przygotowywanie posiłków Poruszanie się (lokomocja) Robienie zakupów Sprzątanie Ubieranie się Trening mózgu Zdolności poznawcze Wybrane czynniki wpływające na skuteczność treningu mózgu Przykładowe rozwiązania terapeutyczne Pacjent geriatryczny z chorobą otępienną Pacjent geriatyczny z chorobą somatyczną Innowacyjne metody pracy z seniorami w późnym stadium demencji - Agnieszka Smrokowska- Reichmann Znaczenie zajęciowości u seniorów w późnym stadium demencji Specyfika zajęć, seniorów w późnym stadium demencji Szczegóły praktyki terapeutycznej Strukturyzacja przestrzeni jako element stabilizacji seniora w późnym stadium demencji Przestrzeń a kompetencja orientacji u seniora w późnym stadium demencji Wystrój wnętrza bezpieczeństwo seniora w późnym stadium demencji Koncepcja Person-Centered Care Toma Kitwooda a terapia zajęciowa z seniorami w późnym stadium demencji Demencja a bycie osobą Katalog potrzeb osoby według Toma Kitwooda Techniki pracy z seniorem demencyjnym w koncepcji Person-Centered Care Komunikacja walidacyjna z seniorem w późnym stadium demencji jako narzędzie pracy terapeuty zajęciowego Istota i priorytet walidacji gerontologicznej Cztery stadia dezorientacji Techniki walidacyjne Przykłady walidacji pacjentów w poszczególnych stadiach dezorientacji Możliwe błędy podczas walidowania.
Sygnatura czytelni BWF: VII P 49
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145134 N, 145135 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opiekun medyczny w praktyce / Elżbieta Szwałkiewicz ; współautorzy Agnieszka Smrokowska-Reichmann, Miłosz Asmann. - Wydanie 2. zmienione i uaktualnione. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2019. - XIII, [1], 591 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, akty prawne na stronach 569-574. Indeks.
1.2. Opiekun medyczny - charakterystyka zawodu, 1.3. Kompetencje zawodowe ; 2. BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY: 2.1. Prawne uwarunkowania bezpieczeństwa i higiena pracy w Polsce, 2.2. Podstawowe zasady BHP, 2.3. Obowiązki i prawa pracownika, 2.4. Warunki bezpieczeństwa i higieny pracy w zawodzie opiekuna medycznego ; 3. ETYKA ZAWODU OPIEKUNA MEDYCZNEGO: 3.1. Czym jest etyka?, 3.2. Etyka zawodu a działania opiekuna medycznego, 3.3. Zasady etyczne opiekuna medycznego, 3.4. Dylematy etyczne, 3.5. Refleksja etyczna w rozwiązywaniu dylematów zawodowych, 3.6. Antystandardy etyczne, 3.7. Postać opiekuna spolegliwego a etyka zawodu opiekuna medycznego, 3.8. Znaczenie refleksji etycznej w zawodzie opiekuna ; 4. SYSTEM OCHRONY ZDROWIA I POMOCY SPOŁECZNEJ ; 5. STANDARD USŁUG ZDROWOTNYCH, MEDYCZNYCH I OPIEKUŃCZYCH ; 6. BUDOWA I FUNKCJONOWANIE ORGANIZMU CZŁOWIEKA: 6.1. Budowa organizmu człowieka - informacje podstawowe, 6.2. Funkcjonowanie i jakość życia, 6.3. Niepełnosprawność, 6.4. Niesamodzielność, 6.5. Starość, 6.6. Funkcjonowanie organizmu człowieka - ocena podstawowych parametrów życiowych, 6.7. Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia zdrowia i życia ; 7. KOMUNIKOWANIE SIĘ W PROCESIE OPIEKI: 7.1. Komunikacja międzykulturowa, 7.2. Rozumienie i komunikowanie się, kontakty interpersonalne, 7.3. Komunikacja z pacjentem niesamodzielnym - chory po udarze mózgu, 7.4. Komunikacja z pacjentem niesamodzielnym - pacjent z otępieniem, 7.5. Komunikacja z pacjentem agresywnym, 7.6. Komunikacja z pacjentem niesamodzielnym - pacjent z chorobą Parkinsona, 7.7. Komunikacja z pacjentem bez kontaktu - pacjent w stanie wegetatywnym i w śpiączce ; 8. DOKUMENTOWANIE PROCESU OPIEKI: 8.1. Dokumentacja medyczna, 8.2. Dokumentowanie postępowania zawodowego opiekuna medycznego, 8.3. Wzory dokumentacji i instrukcje wypełniania ; 9. ROZPOZNAWANIE PROBLEMÓW PACJENTÓW NIESAMODZIELNYCH W ZAKRESIE MOBILNOŚCI I ZASPOKAJANIE ICH POTRZEB: 9.1. Osoba niezdolna do samodzielnego poruszania się - zmiana pozycji ciała w łóżku, 9.2. Osoba z upośledzoną funkcją ruchu - przemieszczanie poza łóżko, 9.3. Osoba z niedowładem kończyn - podnoszenie i przemieszczanie z użyciem podnośników, 9.4. Osoba z niedowładem kończyn - stosowanie sprzętu do ślizgowego przemieszczania (łatwoślizgów), 9.5. Przemieszczanie pacjentów na wózkach inwalidzkich, 9.6. Pacjent z upośledzeniem funkcji ruchu w stopniu umiarkowanym - stosowanie sprzętu wspomagającego samodzielne chodzenie, 9.7. Osoba z zaburzeniem równowagi - asekurowanie pacjenta w trakcie chodzenia, zabezpieczanie w trakcie upadku i podnoszenie po upadku ; 10. ZAPOBIEGANIE SKUTKOM DŁUGOTRWAŁEGO UNIERUCHOMIENIA I POSTĘPOWANIE OPIEKUNA W PRZYPADKU ICH WYSTĄPIENIA: 10.1. Pacjenci długotrwale unieruchomieni - informacje kluczowe, 10.2. Odleżyny - zapobieganie i pielęgnowanie pacjenta z odleżynami, 10.3. Zapobieganie skutkom długotrwałego unieruchomienia w układzie kostno-stawowym i mięśniowym - zadania opiekuna medycznego, 10.4. Zapobieganie zakrzepowemu zapaleniu żył - zadania opiekuna, 10.5. Zapobieganie zapaleniom płuc u pacjentów leżących ; 11. ROZPOZNAWANIE PROBLEMÓW PACJENTÓW NIESAMODZIELNYCH W ZAKRESIE ODŻYWIANIA I ZASPOKAJANIE ICH POTRZEB: 11.1. Skutki odwodnienia i niedożywienia, 11.2. Podstawowe zasady zdrowego żywienia, 11.3. Postępowanie opiekuna w przypadku zaburzeń ze strony układu pokarmowego, 11.4. Udzielanie pomocy w odżywianiu ; 12. ROZPOZNAWANIE PROBLEMÓW PACJENTÓW NIESAMODZIELNYCH W ZAKRESIE WYDALANIA I ZASPOKAJANIE ICH POTRZEB: 12.1. Pacjent niesamodzielny z nietrzymaniem moczu - rola i zadania opiekuna w monitorowaniu wydalania moczu przez pacjentów niesamodzielnych, 12.2. Zabezpieczenie pacjenta przed skutkami nietrzymania moczu, 12.3. Higiena intymna pacjenta z cewnikiem założonym do pęcherza moczowego, 12.4. Urządzenia wspomagające korzystanie z toalety, 12.5. Pacjent niesamodzielny z zaburzeniami w wydalaniu stolca - rola i zadania opiekuna, 12.6. Opieka nad pacjentem z wyłonioną stomią ; 13. ROZPOZNAWANIE PROBLEMÓW PACJENTÓW NIESAMODZIELNYCH W ZAKRESIE HIGIENY OSOBISTEJ I ZASPOKAJANIE ICH POTRZEB: 13.1. Funkcje skóry, 13.2. Wykonywanie zabiegów higienicznych w łazience u osób z upośledzoną funkcją ruchu, 13.3. Higiena i pielęgnacja osób obłożnie chorych w łożku, 13.4. Wymiana pościeli, ścielenie łóżka i zmiana bielizny osobistej pacjentów niesamodzielnych ; 14. ROLA I ZADANIA OPIEKUNA MEDYCZNEGO W OPIECE NAD OSOBĄ PRZEWLEKLE CHORĄ I NIESAMODZIELNĄ: 14.1 Choroby przewlekłe - informacje podstawowe, 14.2. Rola i zadania opiekuna medycznego w opiece nad osobą przewlekle chorą i niesamodzielną na przykładzie cukrzycy, 14.3. Zespół stopy cukrzycowej.
Sygnatura czytelni BMW: II O 193 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: VII W 28
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148417, 148418 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148416 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8405 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności