Niepełnosprawni umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(29)
Forma i typ
Książki
(27)
Artykuły
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WWFiF
(20)
Magazyn
(4)
Autor
Abramowska Barbara Ewa
(5)
Korybski Tomasz
(4)
Andrzejewska Ewa
(1)
Bac Aneta
(1)
Bochniak Marzena
(1)
Bolach Bartosz
(1)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Brzeziński Krzysztof
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chaciński Michał
(1)
Chojnacki Kazimierz
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Godawa Joanna. (pedagogika specjalna)
(1)
Grylak Kordula
(1)
Haccou Ronald
(1)
Hamond Ben van
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Janus Edyta
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kreczmar Natalia
(1)
Majewski Tadeusz
(1)
Marchewka Anna (1960- )
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Otręba Iwona
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawlak Zofia
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Piotrowski Marian
(1)
Rakowska Alicja
(1)
Skowroński Waldemar
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Sobczak Marta
(1)
Straś-Romanowska Maria
(1)
Szafrańska Anida
(1)
Waleczek Joanna
(1)
Wapiennik Ewa
(1)
Wojewódzka Katarzyna
(1)
Zarecki Piotr
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Łopacińska Zuzanna
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Niepełnosprawni umysłowo
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(2)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Część I Teoretyczne aspekty niepełnosprawności i terapii zajęciowej 1. Niepełnosprawność intelektualna definicje, przyczyny, klasyfikacje 1.2. Ustalenia terminologiczne 1.3. Wybrane definicje 1.4. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej 1.5. Wybrane sposoby klasyfikowania 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Zespół Downa (Down syndrome DS) 2.3. Spektrum autyzmu (autism spectrum disorder ASD) 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce (MPD; cerebral palsy CP) 2.5. Mukopolisacharydoza (mucopolysaccharidosis MPS) 2.6. Embriopatia poróżyczkowa (congenital rubell syndrome CRS) 2.7. Alkoholowy zespół płodowy (fetal alcohol syndrome FAS) 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Charakterystyka zaburzeń psychicznych 3.3. Problemy diagnozy i występowanie zaburzeń psychicznych u osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.4. Wybrane zaburzenia psychiczne 3.4.1. Depresja 3.4.2. Zaburzenia lękowe 3.4.3. Schizofrenia 3.4.4. Zaburzenia osobowości 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 4.2. Rozumienie terapii zajęciowej 4.3. Podejście Skoncentrowane Na Osobie 4.4. Przegląd umiejętności terapeuty zajęciowego 4.4.1. Umiejętności podstawowe 4.4.2. Umiejętności ogólne 4.4.3. Umiejętności specjalistyczne 4.4.4. Kluczowe zadania 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Wprowadzenie 5.2. Wybrane podstawowe narzędzia oceny terapeutycznej 5.2.1. Obserwacja 5.2.2. Wywiad 5.2.3. Skala wzrokowo-analogowa (Visual Analogue Scale VAS) 5.3. Wybrane narzędzia oceny poziomu wydolności funkcjonalnej 5.3.1. ABILHAND Questionnaire 5.3.2. ABILHAND-Kids Questionnaire 5.3.3. Assisting Hand Assessment (AHA) 5.3.4. Assessment of Motor and Process Skills (AMPS) 5.3.5. School Version of the Assessment of Motor and Process Skills (School AMPS) 5.3.6. Manual Ability Measure (MAM-36) 5.3.7. Gross Motor Function Classification System Expanded and Revised (GMFCS E & R) 5.3.8. Pediatric Evaluation of Disability Inventory-Computer Adaptive Test Autism Spectrum Disorders (PEDI-CAT ASD) 5.3.9. Kwestionariusz Diagnozy Funkcjonalnej (KDF) 5.3.10. School Function Assessment (SFA) 5.3.11. Skala Katza 5.3.12. Waisman Activities Of Daily Living Scale (W-ADL) 5.4. Wybrane narzędzia oceny zdolności poznawczych i kognitywnych oraz zachowania 5.4.1. Krótka Skala Oceny Stanu Psychicznego (Mini-Mental State Examination MMSE) 5.4.2. Montrealska Skala Oceny Funkcji Poznawczych (Montreal Cognitive Assessment MoCA) 5.4.3. Saint Louis University Mental Status Examination (SLUMS) 5.4.4. Kettle Test (test czajnika) 5.4.5. Behavior Assessment System For Children Second Edition (BASC-2) 5.5. Wybrane narzędzia oceny zdolności społecznych 5.5.1. Evaluation of Social Interaction (ESI) 5.5.2. Skala Przystosowania Społecznego Conkeya i Walsha 5.5.3. Inwentarz PPAC H.C. Gunzburga 5.5.4. Vineland Adaptive Behavior Scale Second Edition (VABS, Vineland-II) 5.6. Wybrane narzędzia oceny dysfunkcji fizycznych 5.6.1. Oglądanie 5.6.2. Badanie dotykiem 5.6.3. Pomiary liniowe 5.6.4. Pomiary kątowe zakresów ruchu i zapisu według systemu SFTR 5.6.5. Testy funkcjonalne 5.6.6. Badanie siły mięśniowej Część II Obszary funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i możliwości, jakie daje terapia zajęciowa 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego 6.1. Wprowadzenie 6.2. Charakterystyka czynności życia codziennego w aspekcie niepełnosprawności intelektualnej 6.3. Analiza aktywności i trening czynności życia codziennego 6.3.1. Analiza aktywności 6.3.2. Trening czynności życia codziennego przykłady 6.4. Zapobieganie urazom i upadkom podczas wykonywania czynności życia codziennego 6.4.1. Sprzęt pomocniczy 6.4.2. Adaptacje środowiskowe 6.5. Podstawowe czynności życia codziennego 6.5.1. Kąpiel i branie prysznica 6.5.2. Ubieranie się 6.5.3. Jedzenie 6.5.4. Komunikacja funkcjonalna 6.5.5. Mobilność funkcjonalna 6.5.6. Zabiegi kosmetyczne i higiena jamy ustnej 6.5.7. Korzystanie z toalety 6.6. Złożone czynności życia codziennego 6.6.1. Dbanie o ubrania 6.6.2. Poruszanie się poza domem 6.6.3. Prowadzenie samochodu 6.6.4. Pisanie ręczne 6.6.5. Lekkie prace domowe 6.6.6. Zarządzanie finansami 6.6.7. Przygotowywanie jedzenia 6.6.8. Zarządzanie lekami i dbanie o zdrowie 6.6.9. Odpoczynek i sen 6.6.10. Robienie zakupów 6.7. Interwencja terapeutyczna w czynnościach życia codziennego 6.7.1. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim 6.7.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym 6.7.3. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym 7.2. System edukacji specjalnej w Polsce 7.2.1. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 7.2.2. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym 7.2.3. Uczestnik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych 7.3. Terapia zajęciowa w szkole 7.3.1. Środowisko szkolne 7.3.2. Przebieg interwencji w praktyce szkolnej 7.3.3. Sposoby uczenia umiejętności szkolnych w terapii zajęciowej 7.4. Komunikacja w środowisku szkolnym 7.4.1. Komunikacja wspomagająca i alternatywna 7.4.2. Rola terapeuty zajęciowego w procesie komunikacji 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 8.2. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce dane statystyczne i wybrane podmioty 8.2.1. Definicje niepełnosprawności 8.2.2. Liczba osób z niepełnosprawnością 8.2.3. Liczba osób z niepełnosprawnością aktywnych zawodowo 8.2.4. Podmioty zatrudniające osoby z niepełnosprawnością 8.2.5. Problemy osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy 8.2.6. Podmioty zatrudniające osoby z niepełnosprawnością a terapeuci zajęciowi 8.3. Terapia zajęciowa w rehabilitacji zawodowej 8.3.1. Praca i rehabilitacja zawodowa dla osób z niepełnosprawnością 8.3.2. Czynniki wpływające na efekty działań terapeuty zajęciowego 8.3.3. Proces rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością 8.4. Rehabilitacja zawodowa zadania terapeuty zajęciowego 8.4.1. Praca indywidualna z osobą z niepełnosprawnością intelektualną 8.4.2. Praca z rodziną 8.4.3. Współdziałanie ze społecznością lokalną 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.2. Czas wolny 9.3. Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.4. Rola terapeuty zajęciowego i sposoby włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różne formy spędzania czasu wolnego 9.5. Zabawa 10. Uczestnictwo społeczne 10.2. Podstawy teoretyczne uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.2.1. Normalizacja 10.2.2. Inkluzja i integracja 10.2.3. Empowerment 10.3. Przykłady modeli i projektów w zakresie uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.3.1. SIVUS 10.3.2. People First 10.3.3. Praca autobiograficzna 10.3.4. Język łatwy CZĘŚĆ III Wybrane problemy zajęciowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa 11.2. Wspomaganie rozwoju fizycznego i nabywania umiejętności przez dzieci z zespołem Downa 11.2.1. Kamienie milowe w rozwoju dużej i małej motoryki dziecka z zespołem Downa 11.2.2. Wsparcie rodziny dziecka z zespołem Downa w procesie terapii zajęciowej 11.2.3. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej 12.2. Rozwój psychoseksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.3. Zakresy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a rola terapii zajęciowej 12.4. Przykład interaktywnych zajęć w ramach wychowania psychoseksualnego 12.5. Poczucie prywatności osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.6. Ochrona przed wykorzystaniem seksualnym 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim 13.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim ze sprzężeniami 13.2.1. Funkcje poznawcze 13.2.2. Funkcjonowanie społeczne i porozumiewanie się 13.3. Zwiększanie zakresu uczestnictwa poprzez terapię zajęciową 13.3.1. Diagnoza funkcjonalna 13.3.2. Planowanie terapii zajęciowej 13.3.3. Przebieg terapii zajęciowej 13.3.4. Wspieranie rodziny 13.3.5. Czas wolny 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE) 14.2. Geneza i istota metody Snoezelen 14.3. Osiem zasad prowadzenia sesji Snoezelen 14.4. Wyposażenie pomieszczenia Snoezelen (Sali Doświadczania Świata) 14.5. Problemy w stosowaniu metody Snoezelen 14.6. Metoda Snoezelen współcześnie 14.7. Miejsce metody Snoezelen w terapii zajęciowej
Sygnatura czytelni BWF: X H 239
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146423 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; nr 123.)
Bibliogr. s. [102]-109.
Osoby badane i metoda badawcza Grupa badana Metody badań Analiza statystyczna Rozwój somatyczny badanych uczniów czeskich i polskich Wysokość ciała Masa ciała Wskaźnik wagowo-wzrostowy (BMI) Różnice rozwojowe w zakresie ogólnej sprawności fizycznej badanych uczniów czeskich i polskich Próba ,,skok w dal z miejsca'' Próba ,,z leżenia tyłem z kończynami dolnymi zgiętymi skłony tułowia w przód przez 30 s'' Próba ,,skłon w przód z siadu prostego'' Próba ,,bieg na dystansie 25 m ze startu wysokiego'' Próba ,,pchnięcie piłką lekarską 2-kg jednorącz" Próba „przejście po ławeczce gimnastycznej" Podsumowanie wyników testu sprawnościowego Postawa ciała badanych uczniów czeskich i polskich Jakość życia badanych uczniów czeskich i polskich Subiektywna ocena jakości życia Zobiektywizowana ocena jakości życia Omówienie wyników badań Rozwój somatyczny badanych uczniów w szkołach specjalnych w Czechach i w Polsce na tle rozwoju dzieci w normie intelektualnej Porównanie programów wychowania fizycznego w szkołach specjalnych w Czechach i w Polsce Porównanie poziomu sprawności fizycznej badanych uczniów czeskich i polskich w zależności od wieku i płci Porównanie postawy ciała badanych uczniów czeskich i polskich w zależności od wieku i płci Ocena wyników badania jakości życia Sprawność fizyczna. Budowa ciała a sprawność fizyczna Postawa ciała Wpływ zajęć z wychowania fizycznego na rozwój badanych uczniów czeskich i polskich Test ,,Eurofit Special" Metoda oceny postawy ciała Anketa/Ankieta
Sygnatura czytelni BWF: X H 222
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144298 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144072 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [133]-143.
Terapia i zaburzenia rozwoju Terapia w andragogice specjalnej Terapia pedagogiczna Andragogika specjalna Terapia zajęciowa Terapia wspierająca Ergoterapia Teoretyczne modele konceptualizowania niepełnosprawności Model Studiów nad Potencjałem Człowieka Model Studiów Publicznych Model Studiów Kulturowych Model Studiów Etycznych i Filozoficznych Model Studiów Technologicznych Kulturowy model niepełnosprawności Niepełnosprawność jako kultura Kultura jako przestrzeń konstruująca niepełnosprawność Kulturotwórcze konteksty habilitacji osób dorosłych z niepełnosprawnością Akulruracja i poznawanie kultury osób z zaburzeniami rozwoju Lingwistyczna ewolucja pojęcia niepełnosprawność intelektualna Zaburzenia rozwoju Echa ekspresji. Kulturoterapia w andragogice specjalnej Kulturoterapia Antropologiczne i kulturowe wątki terapii osób z niepełnosprawnością Kulturoterapia Formy i dziedziny kulturoterapii Terapia przez sztukę ekspresywną Arteterapia Choreoterapia Dramaterapia Muzykoterapia Fototerapia Filmoterapia Tworzenie filmu jako terapia Terapia przez pisanie twórcze Pisanie dziennika jako terapia Terapia przez narrację i pisanie twórcze Koncepcja terapii przez twórczość A. Wojciechowskiego Terapia przez narrację i pisanie twórcze Narracja i pisanie wpływ Intymność Interakcyjność Indywidualny plan terapii Zajęcia terapeutyczne Codzienność terapeutyczna Pedagogiczne uwikłanie.
Sygnatura czytelni BWF: IV J 61
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8020 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 1429-8635 ; nr 29)
Sygnatura czytelni BWF: XII D 7
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118509 N, 118510 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4710 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: La salarié handicapé mental dans l'entreprise : guide pratique en faveur du développenent et de l'accompognement d l'insertion professionnelle en milieu ordinaire des personnes en situation de handicap mental
Na okł.: Jak wspierać osoby z niepełnosprawnością intelektualną na otwartym rynku pracy. Poradnik praktyczny.
Bibliogr. s. 145-146.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 119746 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne / Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach. Integracja - Nauczyciel - Wychowanie ; T.2)
Zaw. mat. z Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Jakość życia w niepełnosprawności - mity a rzeczywistość", Gliwice, 24-25 maja 2005 roku.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116371 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 122395 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5575 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Izabela Marczykowska Metody pracy z dziećmi z autyzmem w opiniach rodziców  Magdalena Christ Zastosowanie metody Freda Warnkego w terapii dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego  Ewa Gawlik Wczesne wspomaganie rozwoju w opinii rodziców dzieci objętych WWR na przykładzie Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Anna Steliga Intensyfikacja edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami Marta Niemiec Społeczne funkcjonowanie dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - możliwości wsparcia  Beata Gumienny Sytuacja społeczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej - doniesienia z badań Joanna Godawa „Przez uchylone drzwi...”, czyli zjawisko liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczęszczającego do klasy integracyjnej Sabina Pawlik „Muzeum dla nas” - możliwości udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną  Bogumiła Bobik, Maria Suszek „Chodź, pomaluj mój świat” - działalność plastyczna uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie Iwona Durek Tworzenie holistycznych form wsparcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i sprzężeniami na przykładzie sosnowieckich działań  Małgorzata Rel Wartość relacji interpersonalnych dla podnoszenia poziomu udziału w kulturze i rehabilitacji społecznej artystów z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie malarza Henryka Żarskiego Urszula Grzela Portret teatralny. Moment mal, bitte!  
Sygnatura czytelni BWF: X H 235
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. mat. z V Konferencji "Europejskie modele aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną - Niemcy", Warszawa, 19 czerwca 2007 r. - inf. z 2 s. okł. i ze Wstępu.
Sygnatura czytelni BWF: K 19/07
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5153 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U góry s. tyt.: Niepełnosprawność, zatrudnienie, kompetencje społeczne.
U dołu okł.: Przetłumaczono w ramach projektu z WTZ do pracy przy wykorzystaniu doświadczeń europejskich.
Bibliogr. s. 96-100.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 119747 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 194-204. Indeks.
Dla pedagogów, psychologów i pracowników służby zdrowia.
Życie seksualne człowieka pełnosprawnego jako kryterium opisu seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie Modele seksualności człowieka Seksualność według modelu Martina Seligmana Biologiczne aspekty życia seksualnego Dojrzewanie płciowe osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych intelektualnie Hormonalne uwarunkowania rozwoju seksualnego osób niepełnosprawnych intelektualnie Płodność osób niepełnosprawnych intelektualnie Funkcjonowanie seksualne osób niepełnosprawnych intelektualnie w kategoriach normy seksuologicznej Środowisko rodzinne o rozwój seksualny osób niepełnosprawnych intelektualnie Style wychowawcze rodziców w procesie kształtowania rozwoju seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną Rodzina wobec seksualności dziecka - zagadnienie edukacji seksualnej w rodzinie Proces nabywania ról płciowych w rodzinie Człowiek niepełnosprawny intelektualnie wobec własnej seksualności - analiza literatury i wyniki badań własnych Tożsamość płciowa osób niepełnosprawnych intelektualnie orientacja seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie Preferencje i zainteresowania seksualne osób niepełnosprawnych intelektualnie obraz ciała i atrakcyjność seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie Przeżywanie przyjemności Związki seksualne osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz dążenie do prokreacji i rodzicielstwa Fantazje seksualne Rola płciowa Funkcjonowanie seksualne Zachowania seksualne osób niepełnosprawnych intelektualnie Potrzeba seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie Intymność w życiu osób niepełnosprawnych intelektualnie Rodzinny kontekst rozwoju seksualnego osób niepełnosprawnych intelektualnie - wyniki badań własnych Postawy wychowawcze rodziców wobec seksualności osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną Rozwój seksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną a style wychowawcze rodziców Rozwój seksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną a wybrane cechy środowiska rodzinnego.
Sygnatura czytelni BWF: X H 231
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144746 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8010 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. mat. z III Konferencji "Europejskie modele aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną - Wielka Brytania", Warszawa, 28 lutego 2007 r. - inf. z 2 s. okł. i ze Wstępu.
Sygnatura czytelni BWF: K 17/07
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5151 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. mat. z IV Konferencji "Europejskie modele aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną - Holandia", Warszawa, 21 marca 2007 r. - inf. z 2 s. okł. i Wstępu.
Sygnatura czytelni BWF: K 18/07
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5152 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 4)
Zaw. zbiór recenzowanych mat. z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu "Dyskursy Pedagogiki Specjalnej" pt. "Normalizacja środowisk życia osób niepełnosprawnych", Stare Jabłonki, 2-5 czerwca 2004 r. - inf. ze s. internet. org.
Bibliogr. przy art.
Sygnatura czytelni BWF: K 9/05
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4610 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 119745 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7678 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 1429-8627 ; nr 34)
Tyt. w jęz. ang.: The selected elements of leading an active life and the extent of mental handicap
Bibliogr. s. [109]-119.
Sygnatura czytelni BWF: X H 102
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 122163, 122164, 122162 (3 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5527 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5621 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności