Pedagodzy specjalni
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka WWFiF
(2)
Autor
Binkuńska Ewa
(1)
Godawa Joanna. (pedagogika specjalna)
(1)
Kamińska Barbara (logopedia)
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Wysocka Marta (logopedia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1857)
Menedżerowie
(240)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(101)
Fizjoterapeuci
(100)
Pedagodzy specjalni
(-)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(73)
Lekarze
(57)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Ortopedzi
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Rodzice
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Integracja społeczna
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Prozodia
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Izabela Marczykowska Metody pracy z dziećmi z autyzmem w opiniach rodziców  Magdalena Christ Zastosowanie metody Freda Warnkego w terapii dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego  Ewa Gawlik Wczesne wspomaganie rozwoju w opinii rodziców dzieci objętych WWR na przykładzie Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu Anna Steliga Intensyfikacja edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami Marta Niemiec Społeczne funkcjonowanie dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - możliwości wsparcia  Beata Gumienny Sytuacja społeczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej - doniesienia z badań Joanna Godawa „Przez uchylone drzwi...”, czyli zjawisko liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczęszczającego do klasy integracyjnej Sabina Pawlik „Muzeum dla nas” - możliwości udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną  Bogumiła Bobik, Maria Suszek „Chodź, pomaluj mój świat” - działalność plastyczna uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie Iwona Durek Tworzenie holistycznych form wsparcia dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i sprzężeniami na przykładzie sosnowieckich działań  Małgorzata Rel Wartość relacji interpersonalnych dla podnoszenia poziomu udziału w kulturze i rehabilitacji społecznej artystów z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie malarza Henryka Żarskiego Urszula Grzela Portret teatralny. Moment mal, bitte!  
Sygnatura czytelni BWF: X H 235
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8035 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy autorów na stronach 24-35.
Bibliografia na stronach 585-686. Indeks.
Hipotezy powstania języka a problem prozodii Language origin hypotheses and prosody Protojęzyk, hipotezy powstania jeżyka i problem prozodii Język naturalny - wokalizacje i gesty Współczesne koncepcje pantomimiczne i multimodalne Prozodia - pozostałość muzycznego protojęzyka Koncepcja „nagiej prozodii” (ang. barephonology) Perspektywy rozwoju badań nad prozodią w nauce o ewolucji języka Nauczanie prozodii w starożytności Teaching prosody in antiguity Wprowadzenie - terminologia prozodyczna starożytnych Greków i Rzymian Prozodia w pismach teoretycznych Cycerona i Kwintyliana Antyczne szkolnictwo a nauczanie prozodii Prozodia a gestykulacja Prosody and gesticulation Komunikacja multimodalna Gestykulacja w ewolucji jeżyka i w rozwoju indywidualnym 1.2.Funkcje gestów w wypowiedzi mówionej 1.3. Prozodia i gestykulacja w komunikacie i w komunikacji 1.4. Gestykulacja a diagnostyka i terapia zaburzeń mowy i języka Prozodia mowy a muzyka Speech prosody and musie 5.Prozodia mowy i melodia śpiewu 6. Kompetencje muzyczne a kompetencje językowo-prozodyczne 7. Neurobiologiczne mechanizmy przetwarzania prozodii i muzyki 8. Zastosowanie muzyki w terapii zaburzeń mowy 9. Pauza i milczenie - ich miejsce i funkcje w zachowaniach komunikacyjnych Position and functions of pause and silence in communicational behaviours 9.1. Formalna i funkcjonalna charakterystyka pauzy 9.2. Milczenie, przemilczenie i pauza w kontekście zachowań językowych i komunikacyjnych Problemy związane z badaniem sylaby Problems with syllable analysis Sylaba fonetyczna Sylaba fonologiczna Podział na sylaby Teoria sonorności Kwestia rytmicznej typologii języków w świetle badań nad wzorcami czasowymi i rytmem wypowiedzi w języku polskim Rhythmic classification of languages in view of temporal patterns and rhythm in Polish Zasoby językowe i narzędzia wykorzystywane w akustycznej i audytywnej analizie zjawisk prozodycznych Linguistic resources and tools used for acoustic and auditory analysis of prosodic phenomena 1.5.Charakter materiału badawczego 1.6. Anotacja nagrań mowy 1.7. Analiza akustyczna i eksploracja anotacji nagrań mowy zaburzonej . 1.8. Zarządzanie danymi i współdzielenie zasobów 1.9. Zakończenie Melodia wypowiedzi nacechowanych emocjonalnie - analiza akustyczna Melody of emotional utterances and its acoustic analysis 10. Użyteczne w opisie melodii mowy parametry akustyczne 11. Melodia mowy - ustalenia terminologiczne i rola w ekspresji emocji 12. Kontury melodyczne wypowiedzi nacechowanych i nienacechowanych emocjonalnie 13. Melodia mowy w wypowiedziach nienacechowanych emocjonalnie 14. Melodia wypowiedzi nacechowanych radością 15. Melodia wypowiedzi nacechowanych smutkiem 16. Melodia wypowiedzi nacechowanych złością 17. Modele konturów melodycznych radości, smutku i złości Neurobiologiczne uwarunkowania zjawisk prozodycznych Neurobiological determinants of prosodic phenomena 9.3.Prozodyczne sprawności człowieka w perspektywie teorii ewolucji 9.4. Mózgowe korelaty sprawności prozodycznych 9.5. Hierarchiczna organizacja prozodii 9.6. Prozodia a płeć mózgu 9.7. Sprawności prozodyczne w badaniach klinicznych Potrzeby badawcze a praktyka logopedyczna Fizjologiczne podstawy prozodii Physiological foundations of prosody 1.10.Mechanizm powstawania głosu 1.11.RolaOUN 297 Rozwój kompetencji prozodycznych u dzieci Prosody development in children 18.Percepcja prozodii w pierwszych dwóch latach życia 19.Ekspresja prozodii we wczesnym dzieciństwie 20.Rozwój prozodii emocjonalnej 21.Struktura informacyjna i akcent zdaniowy 22.Prozodia pragmatyczna - intonacja 23.Prozodia gramatyczna - zaznaczanie granic frazy Wpływ uszkodzenia narządu słuchu na odbiór prozodii mowy Impact of hearing impairment on prosody perception 9.8.Uszkodzenie narządu słuchu a sprawności prozodyczne 9.9.Prozodia w percepcji dzieci z niedosłuchem prelingwalnym - badania własne Rozwój prozodii mowy u implantowanych dzieci z głuchotą prelingwalną Development of speech prosody in prelingually deaf children with cochlear implant Prozodia a komunikacja Głuchota prelingwalna a deficyt prozodyczny 1.12.Uwarunkowania rozwoju prozodii u dzieci z głuchotą prelingwalną - aspekty technologiczne i rehabilitacyjne 1.13. Rozwój prozodii u dzieci z głuchotą prelingwalną - badania własne 1.14. Podsumowanie - refleksje surdologopedyczne Zaburzenia prozodii u osób z prawopółkulowymi uszkodzeniami mózgu 367 Prosody disorders in people with right hemisphere brain damage 24.Uszkodzenie prawej półkuli mózgu - deficyty funkcji językowych i komunikacyjnych 25. Zaburzenia prozodii mowy w uszkodzeniach prawej półkuli mózgu - prozodia emocjonalna i lingwistyczna 26. Propozycja zadań pomocnych w ocenie i diagnozie zaburzeń prozodii mowy osób z pragnozją - opracowanie własne Zaburzenia prozodii w dyzartrii Disordered prosody in dysarthria 9.10.Zaburzenia organizacji prozodycznej wypowiedzi w typach klinicznych dyzartrii 9.11. Ocena aspektów suprasegmentalnych w diagnozie pacjentów z dyzartrią 9.12. Zaburzenia w płaszczyźnie suprascgmentalnej ciągu fonicznego w przypadkach dyzartrii w mózgowym porażeniu dziecięcym Tempo mówienia i tempo artykulacji w dyskursie zaburzonym Speaking and articulation rates in speech disorders Tempo artykulacji i tempo mówienia jako kategorie badawcze dyskursu zaburzonego Tempo artykulacji i tempo mówienia wypowiedzi dziecięcych Tempo artykulacji i tempo mówienia w oligofazji Tempo artykulacji i tempo mówienia w zaburzeniach ze spektrum autyzmu Tempo artykulacji i tempo mówienia osób w okresie późnej starości Prozodia w zaburzeniach głosu Prosody in voice disorders 1.15.Fonacja a zjawiska prozodyczne 1.16.Zjawiska prozodyczne podlegające zaburzeniom w dysfunkcjach głosu 1.17.Objawy dysfonii a zaburzenia warstwy prozodycznej wypowiedzi 1.18. Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu organicznym pierwotnym i wtórnym 1.19.Nieprawidłowości prozodii w zaburzeniach głosu typu dysplastycznego 1.20. Zaburzenia prozodii w nieprawidłowościach głosu o charakterze czynnościowym 1.21.Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu neurologicznym 1.22.Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu psychicznym METODY I TECHNIKI USPRAWNIANIA PROZODII ZABURZONEJ. DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI PROZODYCZNYCH Usprawnianie odbioru i ekspresji prozodii - programy terapeutyczne Therapeutic programs for improving prosody perception and expression 27.Programy powstałe i stosowane w praktyce za granicą 28.Programy polskie 29. Program Usprawniający Percepcję Prozodii Mowy i Program Usprawniający Ekspresję Prozodii Mowy - propozycje programów autorskich Rytmiczno-Ruchowa Rehabilitacja Głosu - program nauki emisji i terapii zaburzeń głosu z elementami Metody Akcentów Rhythm and Movement Voice Rehabilitation: vocal pedagogy and therapy of voice disorders programme with elements of Accent Method 9.13.Metoda Akcentów 9.14.Rytmiczno-Ruchowa Rehabilitacja Głosu 9.15.Ćwiczenia głosowe prozodii O potrzebie kształtowania świadomości prozodycznejwśródstudentów logopedii (na przykładzie wyodrębniania miejsca padania akcentuw usłyszanym wyrazie) Need for shaping prosodic awareness among speech and language students. A case study of lexical stress determination Rola prozodii w logopedii Poziom świadomości prozodycznej studentów logopediina przykładzie wskazywania miejsca akcentu - wyniki badań własnych Cechy prozodyczne a style wokalne kazań Prosodic features and sermon vocal styles Pojęcie kazania Cechy prozodyczne i ich rola w komunikacji międzyludzkiej 30.Wpływ cech prozodycznych na style wokalne kazań 31.Optymalny wzorzec zachowania wokalnego kaznodziei Praca nad prozodią w logopedii artystycznej Prosody in speech training Prozodia w wybranych publikacjachz zakresu kultury żywego Praca nad prozodią w logopedii artystycznej „Słowo brzmi ciągle i ciągle jest w mchu”. Owymowie w nowym teatrze Theworddoes not stop sounding nor does it stop moving' - on pronunciation in new theatr Prozodia w teatrze nowej fali Prozodia w praktyce dydaktycznej - wystąpienia publiczne i medialne Teaching prosody for public and media appearances 1.23.Fraza Pauza 32.Akcent 33.Tempo 34.Rytm 35.Intonacja
Sygnatura czytelni BWF: VII K 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8574 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności